Τελευταια εχοντας χρονο στη διαθεση μου ειπα να ασχοληθω με ενα ζευγαρι Proac 1sc
που ειχα παρει πριν χρονια δευτερο χερι, σχεδον αστρωτο αλλα ποτε δεν ειχα καταφερει ν'αξιοποιησω επαρκως.
Ποτε μου εβγαζε ενοχλητικες υψηλες, ποτε φουσκωμενο μπασο,ποτε μια αισθηση επεξεργασμενου συνθετικου ηχου
αν και παντα με υπονοιες σοβαρου ρεαλισμου.
Το ηχειο μου ειχε συστησει εμπειρος φιλος ως το καλυτερο ηχειο βασης εκεινης της εποχης.
Με την τωρινη μου εμπειρια και με διαφορους απιθανους συνδιασμους και παρελκομενα ηρθε σε πολυ καλο λογαριασμο,
αποδιδοντας φυσικο, αναλυτικο, μουσικο σχεδον συγκινητικο ηχο ακομα και σε μετριες ηχογραφησεις
επαληθευοντας την φημη του.
Το προγραμμα ακροασης, τιποτα ιδιαιτερο, περιελαμβανε απλες ψηφιακες επανεκδοσεις.
Sergio Mendes και Brazil 66, Dizzy Gillespie με μεγαλες μπαντες αλλα και Μαχαιριτσα, Μικρουτσικο, Λοιζο ακομα.
Το "σ'ακολουθω' παρεμπιπτοντως κρυβει μια πολυ αισθαντικη και nuanced φωνητικη ερμηνεια
η οποια μου διεφευγε ολα αυτα τα χρονια.
Οι εφτα νανοι απο τον Μικρουτσικο επισης, Η Lani Hall πρωτη φωνη των Brazil 66 ομοιως.
Τι εγινε ομως.
Μετα τις πρωτες ζωηρες θετικες εντυπωσεις συνειδητοποιησα
οτι αυτο που ακουγα δεν μου ηταν πρωτογνωρο. Ρεαλιστικο αλλα οχι συγκλονιστικο.
Πλησιαζε επικινδυνα το ακουσμα απο αλλα καλοστημενα ηχεια στο χωρο μου,
με κλασμα της αξιας του Proac οπως Spendor, Roister, ακομα και φτηνα Wharfedale αν ειναι δυνατον.
Ενας ακροατης επικεντρωμενος στη μουσικη και οχι μηχανακιας
και με την προυποθεση οτι το εχει στησει σωστα
θα μπορουσε να ζησει το υπολοιπο της ζωης του μ'αυτο το καλοσχεδιασμενο ηχειο καταευχαρηστημενος.
Και ο ιδιος εχω συνειδητα επελεξει να απεχω απο συνεχεις ανανεωσεις, παραλογες αγορες και πειραματα
προτιμωντας σωστο στησιμο και ανασυνδιασμους των υπαρχοντων.
Φτανουμε στη σκληρη πραγματικοτητα και στο θεμα του τιτλου.
Η αληθεια ειναι οτι ειμαστε ολοι κατω απο περιοριστικους παραγοντες οσον αφορα την υψηλη πιστοτητα.
Τεχνικους, οικονομικους αλλα και ψυχολογικους.
Θα μπορουσα να αναφερω καμια δεκαρια αλλα θα περιοριστω σε οσους τεχνικους θεωρω πιο σημαντικους.
Οι ηχογραφησεις. Η καταγεγραμμενη πληροφορια.
Η πηγη. Η ανασυσταση της.
Τα τροφοδοτικα και η ισχυς των συσκευων. Η σαρκα και τα οστα των ερμηνευτων.
Ο χωρος. Η αναπτυξη και τοποθετηση τους στον χωρο.
Και οι τεσσερεις αυτοι παραγοντες ειναι πραγματα που για διαφορους λογους εχω κατασταλαξει,
και επομενως βαζουν το ταβανι στην αποδοση οποιουδηποτε ηχειου, οσο και καλου, κληθει να παιξει στον χωρο.
που ειχα παρει πριν χρονια δευτερο χερι, σχεδον αστρωτο αλλα ποτε δεν ειχα καταφερει ν'αξιοποιησω επαρκως.
Ποτε μου εβγαζε ενοχλητικες υψηλες, ποτε φουσκωμενο μπασο,ποτε μια αισθηση επεξεργασμενου συνθετικου ηχου
αν και παντα με υπονοιες σοβαρου ρεαλισμου.
Το ηχειο μου ειχε συστησει εμπειρος φιλος ως το καλυτερο ηχειο βασης εκεινης της εποχης.
Με την τωρινη μου εμπειρια και με διαφορους απιθανους συνδιασμους και παρελκομενα ηρθε σε πολυ καλο λογαριασμο,
αποδιδοντας φυσικο, αναλυτικο, μουσικο σχεδον συγκινητικο ηχο ακομα και σε μετριες ηχογραφησεις
επαληθευοντας την φημη του.
Το προγραμμα ακροασης, τιποτα ιδιαιτερο, περιελαμβανε απλες ψηφιακες επανεκδοσεις.
Sergio Mendes και Brazil 66, Dizzy Gillespie με μεγαλες μπαντες αλλα και Μαχαιριτσα, Μικρουτσικο, Λοιζο ακομα.
Το "σ'ακολουθω' παρεμπιπτοντως κρυβει μια πολυ αισθαντικη και nuanced φωνητικη ερμηνεια
η οποια μου διεφευγε ολα αυτα τα χρονια.
Οι εφτα νανοι απο τον Μικρουτσικο επισης, Η Lani Hall πρωτη φωνη των Brazil 66 ομοιως.
Τι εγινε ομως.
Μετα τις πρωτες ζωηρες θετικες εντυπωσεις συνειδητοποιησα
οτι αυτο που ακουγα δεν μου ηταν πρωτογνωρο. Ρεαλιστικο αλλα οχι συγκλονιστικο.
Πλησιαζε επικινδυνα το ακουσμα απο αλλα καλοστημενα ηχεια στο χωρο μου,
με κλασμα της αξιας του Proac οπως Spendor, Roister, ακομα και φτηνα Wharfedale αν ειναι δυνατον.
Ενας ακροατης επικεντρωμενος στη μουσικη και οχι μηχανακιας
και με την προυποθεση οτι το εχει στησει σωστα
θα μπορουσε να ζησει το υπολοιπο της ζωης του μ'αυτο το καλοσχεδιασμενο ηχειο καταευχαρηστημενος.
Και ο ιδιος εχω συνειδητα επελεξει να απεχω απο συνεχεις ανανεωσεις, παραλογες αγορες και πειραματα
προτιμωντας σωστο στησιμο και ανασυνδιασμους των υπαρχοντων.
Φτανουμε στη σκληρη πραγματικοτητα και στο θεμα του τιτλου.
Η αληθεια ειναι οτι ειμαστε ολοι κατω απο περιοριστικους παραγοντες οσον αφορα την υψηλη πιστοτητα.
Τεχνικους, οικονομικους αλλα και ψυχολογικους.
Θα μπορουσα να αναφερω καμια δεκαρια αλλα θα περιοριστω σε οσους τεχνικους θεωρω πιο σημαντικους.
Οι ηχογραφησεις. Η καταγεγραμμενη πληροφορια.
Η πηγη. Η ανασυσταση της.
Τα τροφοδοτικα και η ισχυς των συσκευων. Η σαρκα και τα οστα των ερμηνευτων.
Ο χωρος. Η αναπτυξη και τοποθετηση τους στον χωρο.
Και οι τεσσερεις αυτοι παραγοντες ειναι πραγματα που για διαφορους λογους εχω κατασταλαξει,
και επομενως βαζουν το ταβανι στην αποδοση οποιουδηποτε ηχειου, οσο και καλου, κληθει να παιξει στον χωρο.