Πιασαμε ταβανι, και τωρα; Περιοριστικοι παραγοντες στην υψηλη πιστοτητα.

Μηνύματα
1.875
Reaction score
4.444
Τελευταια εχοντας χρονο στη διαθεση μου ειπα να ασχοληθω με ενα ζευγαρι Proac 1sc
που ειχα παρει πριν χρονια δευτερο χερι, σχεδον αστρωτο αλλα ποτε δεν ειχα καταφερει ν'αξιοποιησω επαρκως.
Ποτε μου εβγαζε ενοχλητικες υψηλες, ποτε φουσκωμενο μπασο,ποτε μια αισθηση επεξεργασμενου συνθετικου ηχου
αν και παντα με υπονοιες σοβαρου ρεαλισμου.
Το ηχειο μου ειχε συστησει εμπειρος φιλος ως το καλυτερο ηχειο βασης εκεινης της εποχης.

Με την τωρινη μου εμπειρια και με διαφορους απιθανους συνδιασμους και παρελκομενα ηρθε σε πολυ καλο λογαριασμο,
αποδιδοντας φυσικο, αναλυτικο, μουσικο σχεδον συγκινητικο ηχο ακομα και σε μετριες ηχογραφησεις
επαληθευοντας την φημη του.
Το προγραμμα ακροασης, τιποτα ιδιαιτερο, περιελαμβανε απλες ψηφιακες επανεκδοσεις.
Sergio Mendes και Brazil 66, Dizzy Gillespie με μεγαλες μπαντες αλλα και Μαχαιριτσα, Μικρουτσικο, Λοιζο ακομα.
Το "σ'ακολουθω' παρεμπιπτοντως κρυβει μια πολυ αισθαντικη και nuanced φωνητικη ερμηνεια
η οποια μου διεφευγε ολα αυτα τα χρονια.
Οι εφτα νανοι απο τον Μικρουτσικο επισης, Η Lani Hall πρωτη φωνη των Brazil 66 ομοιως.

Τι εγινε ομως.
Μετα τις πρωτες ζωηρες θετικες εντυπωσεις συνειδητοποιησα
οτι αυτο που ακουγα δεν μου ηταν πρωτογνωρο. Ρεαλιστικο αλλα οχι συγκλονιστικο.
Πλησιαζε επικινδυνα το ακουσμα απο αλλα καλοστημενα ηχεια στο χωρο μου,
με κλασμα της αξιας του Proac οπως Spendor, Roister, ακομα και φτηνα Wharfedale αν ειναι δυνατον.
Ενας ακροατης επικεντρωμενος στη μουσικη και οχι μηχανακιας
και με την προυποθεση οτι το εχει στησει σωστα
θα μπορουσε να ζησει το υπολοιπο της ζωης του μ'αυτο το καλοσχεδιασμενο ηχειο καταευχαρηστημενος.
Και ο ιδιος εχω συνειδητα επελεξει να απεχω απο συνεχεις ανανεωσεις, παραλογες αγορες και πειραματα
προτιμωντας σωστο στησιμο και ανασυνδιασμους των υπαρχοντων.

Φτανουμε στη σκληρη πραγματικοτητα και στο θεμα του τιτλου.
Η αληθεια ειναι οτι ειμαστε ολοι κατω απο περιοριστικους παραγοντες οσον αφορα την υψηλη πιστοτητα.
Τεχνικους, οικονομικους αλλα και ψυχολογικους.
Θα μπορουσα να αναφερω καμια δεκαρια αλλα θα περιοριστω σε οσους τεχνικους θεωρω πιο σημαντικους.

Οι ηχογραφησεις. Η καταγεγραμμενη πληροφορια.
Η πηγη. Η ανασυσταση της.
Τα τροφοδοτικα και η ισχυς των συσκευων. Η σαρκα και τα οστα των ερμηνευτων.
Ο χωρος. Η αναπτυξη και τοποθετηση τους στον χωρο.
Και οι τεσσερεις αυτοι παραγοντες ειναι πραγματα που για διαφορους λογους εχω κατασταλαξει,
και επομενως βαζουν το ταβανι στην αποδοση οποιουδηποτε ηχειου, οσο και καλου, κληθει να παιξει στον χωρο.
 

Μηνύματα
12.768
Reaction score
14.876
Το "σ'ακολουθω' παρεμπιπτοντως κρυβει μια πολυ αισθαντικη και nuanced φωνητικη ερμηνεια
η οποια μου διεφευγε ολα αυτα τα χρονια.
Οι εφτα νανοι απο τον Μικρουτσικο επισης, Η Lani Hall πρωτη φωνη των Brazil 66 ομοιως.
Ναι αυτό ισχύει.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.449
Reaction score
15.178
Ενας ακροατης επικεντρωμενος στη μουσικη και οχι μηχανακιας και με την προυποθεση οτι το εχει στησει σωστα θα μπορουσε να ζησει το υπολοιπο της ζωης του μ'αυτο το καλοσχεδιασμενο ηχειο καταευχαρηστημενος.
και μ' αυτό... και με πολλά φθηνότερα....

έλα όμως που πολλές φορές αντί για τη μουσική ασχολούμαστε με ..."τρίχες"...
και κάποιοι μόνιμα με "τρίχες"....
 

Μηνύματα
2.359
Reaction score
4.940
Ενας ακροατης επικεντρωμενος στη μουσικη και οχι μηχανακιας
και με την προυποθεση οτι το εχει στησει σωστα
θα μπορουσε να ζησει το υπολοιπο της ζωης του μ'αυτο το καλοσχεδιασμενο ηχειο καταευχαρηστημενος.
Και ο ιδιος εχω συνειδητα επελεξει να απεχω απο συνεχεις ανανεωσεις, παραλογες αγορες και πειραματαπροτιμωντας σωστο στησιμο και ανασυνδιασμους των υπαρχοντων.
'Ενας ακροατής επικεντρωμένος στην μουσική πρέπει έχει την απαίτηση να ακούει την μουσική όπως την φαντάστηκε και την ηχογράφησε ο συνθέτης. Δηλαδή αν στο μουσικό έργο υπάρχουν μέρη στην πρώτη οκτάβα, τα ηχεία θα πρέπει να το αποδίδουν (και μάλιστα στην ίδια στάθμη με το υπόλοιπο μέρος του έργου), αν το έργο έχει δυναμική αντίθεση 20-30dB θα πρέπει το ηχοσύστημα να την μπορεί να την αποδώσει απαραμόρφωτα και αδιαμαρτύρητα. Αυτά πληρώνεις σε ένα ακριβό ηχοσύστημα και σε ακριβά ηχεία! Και μη μου πεις ότι το Proac ή και οποιοδήποτε μικρό ηχείο μπορεί να κατφέρει τα παραπάνω!
Επομένως ναι στην περιποίηση του χώρου και το σωστό στήσιμο αλλά το να είσαι και κατευχαριστημένος για το υπολοιπο της ζωής από ένα ηχοσύστημα με περιορισμένη δυνατότητα αναπαραγωγής αποτελεί συμβιβασμό που αντιτίθεται στην σωστή αναπαραγωγή των μουσικών έργων.
 

Μηνύματα
306
Reaction score
306
Υπάρχει μια φράση στο δίκτυο που αποδίδεται στον Allan Parson "Audiophiles they don't listen to your music, they use your music to listen their equipment."

Ανατρέχοντας την πορεία μου στο χόμπυ ομολογώ ότι ενώ όταν ήμουν έφηβος και άκουγα μουσική από το grundig του μπαμπά, αυτό που πράγματι πρόσεχα ήταν η μουσική, όταν μπήκα στο "στέρεο" και σιγά σιγά σε όλο πιο ακριβά, η προσοχή μου μετατοπιζόταν από το μουσικό έργο προς τον εξοπλισμό και πως αυτός αποδίδει.

Τώρα που έχω διατρέξει μια πορεία στους διάφορους τρόπους που μπορεί να αποδίδει ένα σύστημα ηχητικής αναπαραγωγής, έχω βρει πλέον μια ισορροπία στο ζήτημα και η προσοχή μου έχει πλέον επιστρέψει στο έργο του μουσικού.
 

Μηνύματα
1.875
Reaction score
4.444
'Ενας ακροατής επικεντρωμένος στην μουσική πρέπει έχει την απαίτηση να ακούει την μουσική όπως την φαντάστηκε και την ηχογράφησε ο συνθέτης. Δηλαδή αν στο μουσικό έργο υπάρχουν μέρη στην πρώτη οκτάβα, τα ηχεία θα πρέπει να το αποδίδουν (και μάλιστα στην ίδια στάθμη με το υπόλοιπο μέρος του έργου), αν το έργο έχει δυναμική αντίθεση 20-30dB θα πρέπει το ηχοσύστημα να την μπορεί να την αποδώσει απαραμόρφωτα και αδιαμαρτύρητα.
Αυτά πληρώνεις σε ένα ακριβό ηχοσύστημα και σε ακριβά ηχεία! Και μη μου πεις ότι το Proac ή και οποιοδήποτε μικρό ηχείο μπορεί να κατφέρει τα παραπάνω!
Θεωρητικα εχεις απολυτο δικιο.
Και οσο πιο πολλα πληρωνεις τοσο το καλυτερο. Συνηθως..
Εξ αλλου και ο τιτλος μιλαει για ελλειψεις.
Κατω απο το ταβανι ομως μπορει να γινει πολυ παιγχνιδι.
Το proac ειναι ενα περισσοτερο απο αλλα ιδιορρυθμο ηχειο.
Μια ασυνηθιστη, λεπτη ασκηση ισορροπιας μεταξυ αναλυσης και μουσικοτητας.
Αλλα πρεπει να ασχοληθεις. Οπως ολα.

Κατα τα αλλα δεν εχω δει κανενα μουσικοφιλο να αναζητα συστημα
δινοντας προτεραιοτητα σε προδιαγραφες, νορμες και χαρακτηριστικα.
Αυτο που αναζητα ειναι να συνδεθει με τη μουσικη και να εισπραξει
το συναισθηματικο περιεχομενο της με εμπειρικο, βιωματικο τροπο.

Για τις πρωτες οκταβες στα ηχεια βασης εχω ενα REL τελευταιας γενιας.
Διακριτικο αλλα οταν πρεπει κανει καλη δουλεια.
 

Μηνύματα
2.462
Reaction score
1.734
Σε καταλαβαίνω 100%
Το ζήτημα είναι να μπορείς να απολαμβάνεις τη μουσική σου όπως θέλεις εσύ.
Να ξέρεις τι ακριβώς ζητάς.
Ποιο REL έχεις?
 

Μηνύματα
1.875
Reaction score
4.444
Το ζήτημα είναι να μπορείς να απολαμβάνεις τη μουσική σου όπως θέλεις εσύ.
Αρκει να εμπεριεχονται ορισμενα αδιαμφισβητητα στοιχεια πιστοτητας.
Χρησιμοποιω το REL Τ9/x, οταν ακουω απο ηχεια βασης.
Ειναι ο,τι πρεπει.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.747
Μηνύματα
2.874.668
Members
37.943
Νεότερο μέλος
Harris_K
Top