- Μηνύματα
- 14.036
- Reaction score
- 35.249
Kατσε να θυμηθω ρε Κογια να σε πω...
To dB είναι λογαριθμική μονάδα,κωδικοποιημένη όχι με κλίμακα απολύτων τιμών,αλλά προκύπτει από συγκρίσεις ανάμεσα σε διαφορετικές τιμές για το εξεταζόμενο κάθε φορά μέγεθος.Παρεμπιπτόντως, μιας και στα μαθηματικά - φυσική είμαι άσχετος, η παραμόρφωση μετριέται και σε db; Τα 20DB πόση διαφορά επί τοις εκατό είναι;
Κάποιες προχωρημένες ενεργές υλοποιήσεις δεν απαιτούν προενισχυτικό στάδιο,καθότι το περιλαμβάνουν ήδη.Εμ, αυτό λέμε. Έχουμε κάνει τα ενεργα κολυμπήθρα του Σιλωάμ. Ούτε ότι χρειάζεται προ αναφέρουμε.
είναι μεγάλο λάθος να λέμε 'το ηχειο εαν μετραει σωστα θα πρεπει και ν ακουστει καλα' .."Και σε τελική ανάλυση, τι να το κάνω ένα ηχείο που είναι άψογο στον πάγκο του εργαστηρίου και το κλείνω στα 30 λεπτά;"
Για να επανελθυμε στο θεμα μας.
Για να εχουμε για ενα ηχειο τεκμηριωμενη αποψη θα πρεπει πρωτα απ ολα να το εχουμε σε σωστο μετρημενο και φροντισμενο ηχητικα χωρο. Το ιδιο το ηχειο εαν μετραει σωστα θα πρεπει και ν ακουστει καλα. Εαν δεν ακουστει καλα τοτε θα πρεπει η επιστημη περι του ηχου να καταργηθει.....................
Αρκετές ακριβές μετατροπές ενός ηλεκτρικού σήματος σε ηχητικό δεν είναι καθόλου...ακριβείς.Αυτό όμως δεν καταργεί την έννοια και την ανάγκη....ακρίβειας σε δεδομένη μετατροπή.Η ακρίβεια πάει περίπατο αφού έχουμε μετατροπή του ήχου σε ρεύμα και ξανά σε ήχο. Για πιο ακριβέστατο να μιλήσουμε?
Και τι σχέση έχει το high end και to life style? Αυτά είναι ψευτοδιλήμματα.
Οι ακροάσεις χρειάζονται διότι η χομπίστικη ενασχόληση προϋποθέτει και...διασκέδαση με το αντικείμενο αυτής....
υπάρχουν μάλιστα κάποιοι που κάνουν 'οπτικό ριβιγιού' σε ηχεία που δεν έχουν ποτέ ακούσει !!.. τι καμπύλη απόκρισης είναι αυτή?? τι φάσματα είναι αυτά?? τι υλικό καμπίνας είναι αυτό.. χάλια.. δεν παίζει!!
Ανισορροπίες εξαιτίας τονικών ή/και φασικών αποκλίσεων από τη γραμμική συμπεριφορά στις διαδοχικές οκτάβες του ακουστού φάσματος και με έμφαση σ'εκείνες που κείτονται πέριξ των σημείων κρος.και μια ερωτηση και απο εμενα.
το πρωτο σημαντικο στοιχειο που πρεπει να λαβει κανεις σοβαρα σε ενα ηχειο πιο ειναι; Εννοειται με παθητικο κρος.
Και...τριχομανόμετρο για τον εκάστοτε ακροατή.Κατά τα άλλα,υπάρχουν μετρούμενες παράμετροι εκ των οποίων δύνανται να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα ως προς τις συμπεριφορές που θα μετρούσαν τα προαναφερθέντα ιδεατά όργανα.αν θέλαμε να αξιολογήσουμε σωστά ένα ηχείο με μετρήσεις θα έπρεπε να είχαμε 'χροιόμετρο', 'μεγαφωνόμετρο', 'δρομόμετρο', 'καμπινόμετρο', 'μονωσιόμετρο', 'ενισχυσιόμετρο' και άλλα τέτοια καλούδια..
Οι απαιτήσεις ενός αρτίου (pre)mastering είναι μεγαλύτερες κι επηρεάζουν πολύ μεγαλύτερο πλήθος ακροατών.Άλλος ο χώρος του mastering studio κι άλλος ο οικιακός. Αλλο σκοπό έχουν τα ηχεία του είδους του SM9 κι άλλο αυτά της σειράς utopia.
Ούτε και το προσληφθέν ακουστικό σήμα από τον ακροατή δεδομένης παράστασης θα μεταφερθεί αυτούσιο,αλλά καθορισμένο από τις ιδιότητες που θα έχουν προσδώσει ο Ακουστικός Αρχιτέκτοναςμ & Μηχανικός που επιμελήθηκαν τη συμπεριφορά δεδομένης αίθουσας.Δεν μπορώ να δεχτώ ότι μεταφέρεται αυτούσιο το προσλαμβανόμενο από τον ακροατή της live παράστασης σε μέσο αποθήκευσης, μετά από μεσολάβηση μηχανημάτων.
Kαι δεν πεθαίνω για high end και life style.
Μάλιστα....η μουσική αντανακλά τη ψυχή και τα συναισθήματα κλπ.......στο τέλος το ηχείο καλείται να αναπαράξει ΜΟΥΣΙΚΗ, ένα μέγεθος που αντανακλά στην ψυχή και τα συναισθήματα, πράγματα που δεν μετρώνται με κανένα μετρητικό εργαλείο..
Δε χρειάζεται ούτε pre ούτε post mastering στην αληθινη μουσική. Είναι υπεράνω αυτών. Ακούς, βλέπεις, αισθάνεσαι.Οι απαιτήσεις ενός αρτίου (pre)mastering είναι μεγαλύτερες κι επηρεάζουν πολύ μεγαλύτερο πλήθος ακροατών.
Ούτε και το προσληφθέν ακουστικό σήμα από τον ακροατή δεδομένης παράστασης θα μεταφερθεί αυτούσιο,αλλά καθορισμένο από τις ιδιότητες που θα έχουν προσδώσει ο Ακουστικός Αρχιτέκτοναςμ & Μηχανικός που επιμελήθηκαν τη συμπεριφορά δεδομένης αίθουσας.
Όσοι επομένως δεν ΄΄πεθαίνουν΄΄ για Hi-end life style (το πρώτο εργαλείο του δευτέρου) δεν συντρέχει λόγος να ΄΄σκοτώνουν΄΄ την έννοια της αντικειμενικότητας.
Θα περιμενω ν αποδειξεις οτι ειναι λαθος.είναι μεγάλο λάθος να λέμε 'το ηχειο εαν μετραει σωστα θα πρεπει και ν ακουστει καλα' .. ..
6 σελιδες ακομη τιποτα. μηπως τελικα δεν ακουσαν κανενα και πηγαν κατευθειαν στα παραμορφωμενα?Όλοι είστε εκτός θέματος. Άντε, πείτε κανένα ηχείο που πήρε τον πούλο σε μισή ώρα. Με ονόματα. Κότες...
.. αν θέλαμε να αξιολογήσουμε σωστά ένα ηχείο με μετρήσεις θα έπρεπε να είχαμε 'χροιόμετρο', 'μεγαφωνόμετρο', 'δρομόμετρο', 'καμπινόμετρο', 'μονωσιόμετρο', 'ενισχυσιόμετρο' και άλλα τέτοια καλούδια..
...ένα τέτοιο θα ήταν καλή ιδέα πάντως γιατί παίζει πολλή......ενισχυσιόμετρο' και άλλα...
Και για να μην παρεξηγηθώ... μιλάμε για ένα setάπιον των 20+ χιλιάδων (αν δεν απατώμαι κοντά 24?)...Η τιμή τους...
Θα διαφωνήσω. Είναι πολύ όμορφα.Η εμφανιση! Χωρις να τα εχω ακουσει ακομα. Επιεικως αποκρουστικα.
Υπαρχει και η "μετρηση" στο ματι