- Μηνύματα
- 53.663
- Reaction score
- 132.966
Στο χώρο του πολυκάναλου κινηματογραφικού ήχου, τα δεδομένα των consumer συσκευών είναι συγκεκριμένα:
Έχεις ως πηγή κάποιο Blue Ray disc player ή ένα media player.
Από κει, στέλνεις με HDMI το οπτικοακουστικό ψηφιακό σήμα σε κάποιον AV ολοκληρωμένο πολυκάναλο ενισχυτή, ή σε έναν AV πολυκάναλο προενισχυτή, και μετά σε ανάλογους τελικούς ενισχυτές, περίπτωση σχετικά σπάνια στο ευρύ κοινό.
Δηλαδή, ο AV πολυκάναλος ενισχυτής, οσον αφορά τον ήχο, αναλαμβάνει τα εξής:
1. την αποκωδικοποίηση όλων των φορμά του πολυκάναλου κινηματογραφικού ήχου σε διακριτά ψηφιακά κανάλια
2. Την ψηφιακοαναλογική μετατροπή αυτών των 6 (5.1) ή 8 (7.1) καναλιών, με διακριτά DAC, ανάλογα σε αριθμό με τον αριθμό των καναλιών.
3. Την προενίσχυση αυτών των αναλογικών καναλιών ώστε να οδηγήσουν τους τελικούς ενισχυτές
4. Την ενίσχυση από τους ενσωματωμένους (ή εξωτερικούς στην δεύτερη περίπτωση) τελικούς ενισχυτές, για οδήγηση των ηχείων.
Αμέσως πριν το στάδιο Νο.2, υπάρχει και μία άλλη διαδικασία στον ήχο, πολύ σημαντική, που είναι η επεξεργασία σε ψηφιακό επίπεδο των διακριτών καναλιών του πολυκάναλου κινηματογραφικού ήχου, ώστε να έχουμε τις σωστές σχετικές στάθμες ακρόασης από τα ηχεία, τις σωστές φάσεις, αλλά και σωστές αποκρίσεις πλάτους (συχνότητας) με ισοστάθμιση που γίνεται είτε χειροκίνητα, είτε με αυτοματοποιημένη διαδικασία. Όλο αυτό το πακέτο, ας το ονομάσουμε "επεξεργασία", χάριν συντομίας.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε μία συσκευή, που κάνει 150 δουλειές μαζί. Αυτά είναι λίγο "ξένα" στον καλό δικαναλο ήχο, όπου ο ψαγμένος χρήστης προτιμάει ξεχωριστό DAC, ξεχωριστό προενισχυτή και τελικούς, και ξεχωριστή συσκευή για ισοστάθμιση, αν ασχοληθεί και με αυτό το θέμα δηλαδή, που καλά θα κάνει να ασχοληθεί.
Στον δικαναλο ήχο, έχουμε ας πούμε καταλήξει, πως πχ το DAC από μόνο του, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στον ήχο, και πολλοί χρήστες έχουν δώσει σημαντικό τίμημα για αγορά ενός μόνο δικαναλου DAC. Δεν είναι όλοι αυτοί χαζοί.
Άλλοι πάλι χρήστες δικαναλου ήχου, προτιμούν πιο ολοκληρωμένες λύσεις ηχείων, και δη των ενεργών, για πολλούς και αντικειμενικούς λόγους, οπότε προμηθεύονται με ηχεία που το καθένα έχει ενσωματωμένους 2 ή και 3 τελικούς ενισχυτές, οπότε γλυτώνουν την παρουσία εξωτερικού τελικού για κάθε ηχείο, αλλά στην πραγματικότητα έχουν παραπάνω από 1 τελικό ενισχυτή σε κάθε κανάλι, συν άλλη μία συσκευή, το ενεργό κρος.
Βλέπουμε δηλαδή, ότι στον δικαναλο ήχο δίνεται μεγάλη βαρύτητα σε διακριτά βήματα, ενώ στον πολυκάναλο κινηματογραφικό ήχο, ο βασιλιάς που έχει εδραιώσει τη θέση του σε όλα τα σεταπ, λέγεται AV ενισχυτής και τα κάνει όλα.
Είναι όμως δυνατόν να τα κάνει όλα τόσο καλά, όσο τα καλής ποιότητας διακριτά μηχανήματα του δικαναλου; Ή απάντηση μονολεκτικά είναι όχι. Γι αυτό και κανείς σοβαρός ακροατής δικαναλου ήχου, δε παίρνει 2 ηχεία κι έναν AV ενισχυτή. Θα διαλέξει το καλύτερο DAC που βασταει η τσέπη του, αν χρειάζεται προενισχυτή κι εκεί το ίδιο.
Και αν το βάλεις κατω οικονομοτεχνικα, ένα πολύ καλο δικαναλο DAC, ένα καταξιωμένο και σχετικά φτηνό, ενα βεϊς, ένα μπεντσμαρκ ρε αδερφέ, έχει λίγο πάνω από 1,5 χιλιάρικο. Αμα θέλεις 4 τέτοια δικαναλα DAC για τον πολυκάναλο κινηματογραφικό ήχο, μόνο τα DAC κοστίζουν 6 χιλιάρικα. Ε, και άντε τα πήρες, πως θα τα συνδέσεις στο HDMI; Αυτά δε γίνονται, πάρε έναν AV αδερφακι μου, και τελείωνε..
Εμένα προσωπικά δε μου άρεσε αυτός ο συμβιβασμός.Λογω της χρονιας ενασχόλησής μου με το δικαναλο, ηθελα να τα διερευνήσω, να τα ακούσω.
Πως λοιπόν γεφυρώνει κανείς αυτους τους 2 ξεχωριστούς κόσμους;
Μία επιλογή είναι μέσω PC. Δε το συνιστώ, το είδα το ποίημα. Καταντάει πολύ πολύπλοκο, σε ένα σχετικώς ασταθές περιβάλλον, δύσχρηστο, απαιτεί ειδικές γνώσεις στησιματος σοφτγουερ και χαρντγουερ, δε μπορεί να απευθυνθεί σε πολύ κόσμο.
Οπότε, πάμε σε πιο εύχρηστες λύσεις, χωρίς κατ'αναγκην την χρήση PC.
Για να σας προϊδεάσω, μπαινω στον κόπο να τα γράψω αυτά, διότι ... μόλις το άκουσα κι είναι αλλού!
Stay tuned, έρχεται η συνέχεια..
Έχεις ως πηγή κάποιο Blue Ray disc player ή ένα media player.
Από κει, στέλνεις με HDMI το οπτικοακουστικό ψηφιακό σήμα σε κάποιον AV ολοκληρωμένο πολυκάναλο ενισχυτή, ή σε έναν AV πολυκάναλο προενισχυτή, και μετά σε ανάλογους τελικούς ενισχυτές, περίπτωση σχετικά σπάνια στο ευρύ κοινό.
Δηλαδή, ο AV πολυκάναλος ενισχυτής, οσον αφορά τον ήχο, αναλαμβάνει τα εξής:
1. την αποκωδικοποίηση όλων των φορμά του πολυκάναλου κινηματογραφικού ήχου σε διακριτά ψηφιακά κανάλια
2. Την ψηφιακοαναλογική μετατροπή αυτών των 6 (5.1) ή 8 (7.1) καναλιών, με διακριτά DAC, ανάλογα σε αριθμό με τον αριθμό των καναλιών.
3. Την προενίσχυση αυτών των αναλογικών καναλιών ώστε να οδηγήσουν τους τελικούς ενισχυτές
4. Την ενίσχυση από τους ενσωματωμένους (ή εξωτερικούς στην δεύτερη περίπτωση) τελικούς ενισχυτές, για οδήγηση των ηχείων.
Αμέσως πριν το στάδιο Νο.2, υπάρχει και μία άλλη διαδικασία στον ήχο, πολύ σημαντική, που είναι η επεξεργασία σε ψηφιακό επίπεδο των διακριτών καναλιών του πολυκάναλου κινηματογραφικού ήχου, ώστε να έχουμε τις σωστές σχετικές στάθμες ακρόασης από τα ηχεία, τις σωστές φάσεις, αλλά και σωστές αποκρίσεις πλάτους (συχνότητας) με ισοστάθμιση που γίνεται είτε χειροκίνητα, είτε με αυτοματοποιημένη διαδικασία. Όλο αυτό το πακέτο, ας το ονομάσουμε "επεξεργασία", χάριν συντομίας.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε μία συσκευή, που κάνει 150 δουλειές μαζί. Αυτά είναι λίγο "ξένα" στον καλό δικαναλο ήχο, όπου ο ψαγμένος χρήστης προτιμάει ξεχωριστό DAC, ξεχωριστό προενισχυτή και τελικούς, και ξεχωριστή συσκευή για ισοστάθμιση, αν ασχοληθεί και με αυτό το θέμα δηλαδή, που καλά θα κάνει να ασχοληθεί.
Στον δικαναλο ήχο, έχουμε ας πούμε καταλήξει, πως πχ το DAC από μόνο του, μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά στον ήχο, και πολλοί χρήστες έχουν δώσει σημαντικό τίμημα για αγορά ενός μόνο δικαναλου DAC. Δεν είναι όλοι αυτοί χαζοί.
Άλλοι πάλι χρήστες δικαναλου ήχου, προτιμούν πιο ολοκληρωμένες λύσεις ηχείων, και δη των ενεργών, για πολλούς και αντικειμενικούς λόγους, οπότε προμηθεύονται με ηχεία που το καθένα έχει ενσωματωμένους 2 ή και 3 τελικούς ενισχυτές, οπότε γλυτώνουν την παρουσία εξωτερικού τελικού για κάθε ηχείο, αλλά στην πραγματικότητα έχουν παραπάνω από 1 τελικό ενισχυτή σε κάθε κανάλι, συν άλλη μία συσκευή, το ενεργό κρος.
Βλέπουμε δηλαδή, ότι στον δικαναλο ήχο δίνεται μεγάλη βαρύτητα σε διακριτά βήματα, ενώ στον πολυκάναλο κινηματογραφικό ήχο, ο βασιλιάς που έχει εδραιώσει τη θέση του σε όλα τα σεταπ, λέγεται AV ενισχυτής και τα κάνει όλα.
Είναι όμως δυνατόν να τα κάνει όλα τόσο καλά, όσο τα καλής ποιότητας διακριτά μηχανήματα του δικαναλου; Ή απάντηση μονολεκτικά είναι όχι. Γι αυτό και κανείς σοβαρός ακροατής δικαναλου ήχου, δε παίρνει 2 ηχεία κι έναν AV ενισχυτή. Θα διαλέξει το καλύτερο DAC που βασταει η τσέπη του, αν χρειάζεται προενισχυτή κι εκεί το ίδιο.
Και αν το βάλεις κατω οικονομοτεχνικα, ένα πολύ καλο δικαναλο DAC, ένα καταξιωμένο και σχετικά φτηνό, ενα βεϊς, ένα μπεντσμαρκ ρε αδερφέ, έχει λίγο πάνω από 1,5 χιλιάρικο. Αμα θέλεις 4 τέτοια δικαναλα DAC για τον πολυκάναλο κινηματογραφικό ήχο, μόνο τα DAC κοστίζουν 6 χιλιάρικα. Ε, και άντε τα πήρες, πως θα τα συνδέσεις στο HDMI; Αυτά δε γίνονται, πάρε έναν AV αδερφακι μου, και τελείωνε..
Εμένα προσωπικά δε μου άρεσε αυτός ο συμβιβασμός.Λογω της χρονιας ενασχόλησής μου με το δικαναλο, ηθελα να τα διερευνήσω, να τα ακούσω.
Πως λοιπόν γεφυρώνει κανείς αυτους τους 2 ξεχωριστούς κόσμους;
Μία επιλογή είναι μέσω PC. Δε το συνιστώ, το είδα το ποίημα. Καταντάει πολύ πολύπλοκο, σε ένα σχετικώς ασταθές περιβάλλον, δύσχρηστο, απαιτεί ειδικές γνώσεις στησιματος σοφτγουερ και χαρντγουερ, δε μπορεί να απευθυνθεί σε πολύ κόσμο.
Οπότε, πάμε σε πιο εύχρηστες λύσεις, χωρίς κατ'αναγκην την χρήση PC.
Για να σας προϊδεάσω, μπαινω στον κόπο να τα γράψω αυτά, διότι ... μόλις το άκουσα κι είναι αλλού!
Stay tuned, έρχεται η συνέχεια..