Dynamic range και dynamic headroom

Μηνύματα
400
Reaction score
764
foobar2000 1.3.10 / Dynamic Range Meter 1.1.1
log date: 2016-12-14 21:32:23

--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Berliner Philharmoniker, Sir Simon Rattle / Ludwig van Beethoven: Symphonies Nos. 1-9
--------------------------------------------------------------------------------

DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR14 -2.39 dB -21.91 dB 8:37 01-Symphony No. 1: 1. Adagio molto - Allegro con brio
DR14 -6.66 dB -25.64 dB 7:16 02-Symphony No. 1: 2. Andante cantabile con moto
DR12 -2.67 dB -20.92 dB 3:24 03-Symphony No. 1: 3. Menuetto: Allegro molto e vivace - Trio
DR14 -1.48 dB -20.97 dB 5:25 04-Symphony No. 1: 4. Finale: Adagio - Allegro molto e vivace
DR14 -1.89 dB -20.04 dB 11:33 05-Symphony No. 2: 1. Adagio - Allegro con brio
DR14 -4.00 dB -24.62 dB 9:53 06-Symphony No. 2: 2. Larghetto
DR16 -2.13 dB -22.64 dB 3:24 07-Symphony No. 2: 3. Scherzo: Allegro - Trio
DR14 -0.57 dB -20.06 dB 6:00 08-Symphony No. 2: 4. Finale: Allegro molto
DR14 -0.51 dB -19.78 dB 16:20 09-Symphony No. 3: 1. Allegro con brio
DR15 -0.51 dB -21.61 dB 15:17 10-Symphony No. 3: 2. Marcia funebre: Adagio assai
DR14 -0.51 dB -20.75 dB 5:50 11-Symphony No. 3: 3. Scherzo: Allegro vivace - Trio
DR14 -0.51 dB -19.85 dB 11:42 12-Symphony No. 3: 4. Finale: Allegro molto - Poco andante - Presto
DR14 -0.51 dB -19.78 dB 11:36 13-Symphony No. 4: 1. Adagio - Allegro vivace
DR16 -0.51 dB -22.89 dB 9:45 14-Symphony No. 4: 2. Adagio
DR13 -2.64 dB -21.64 dB 5:30 15-Symphony No. 4: 3. Allegro molto e vivace - Trio: Un poco meno allegro - Tempo I - Un poco meno allegro
DR13 -0.71 dB -19.48 dB 6:37 16-Symphony No. 4: 4. Allegro ma non troppo
DR13 -0.51 dB -18.11 dB 6:59 17-Symphony No. 5: 1. Allegro con brio
DR14 -0.51 dB -21.44 dB 9:03 18-Symphony No. 5: 2. Andante con moto
DR14 -0.59 dB -21.97 dB 4:35 19-Symphony No. 5: 3. Allegro
DR12 -0.51 dB -16.10 dB 9:55 20-Symphony No. 5: 4. Allegro - Presto
DR13 -3.61 dB -22.56 dB 12:00 21-Symphony No. 6: 1. Angenehme, heitere Empfindungen, welche bei der Ankunft auf dem Lande im Menschen erwachen: Allegro ma non troppo
DR13 -7.31 dB -25.86 dB 11:56 22-Symphony No. 6: 2. Szene am Bach: Andante molto mosso
DR12 -3.89 dB -20.76 dB 5:05 23-Symphony No. 6: 3. Lustiges Zusammensein der Landleute: Allegro
DR12 -0.51 dB -17.37 dB 3:52 24-Symphony No. 6: 4. Donner Sturm: Allegro
DR13 -2.30 dB -20.57 dB 9:42 25-Symphony No. 6: 5. Hirtengesang Wohltätige, mit Dank an die Gottheit verbundene Gefühle nach dem Sturm: Allegretto
DR14 -0.51 dB -18.45 dB 13:45 26-Symphony No. 7: 1. Poco sostenuto - Vivace
DR15 -0.51 dB -23.08 dB 8:42 27-Symphony No. 7: 2. Allegretto
DR13 -0.51 dB -19.54 dB 8:27 28-Symphony No. 7: 3. Presto - Trio I und II: Assai meno presto
DR11 -0.51 dB -15.86 dB 8:17 29-Symphony No. 7: 4. Allegro con brio
DR14 -0.51 dB -18.83 dB 9:11 30-Symphony No. 8: 1. Allegro vivace e con brio
DR14 -4.41 dB -25.67 dB 3:53 31-Symphony No. 8: 2. Allegretto scherzando
DR14 -2.97 dB -21.58 dB 4:39 32-Symphony No. 8: 3. Tempo di Menuetto - Trio
DR14 -0.51 dB -19.20 dB 7:26 33-Symphony No. 8: 4. Allegro vivace
DR13 -0.51 dB -18.28 dB 15:20 34-Symphony No. 9: 1. Allegro ma non troppo e un poco maestoso
DR15 -0.51 dB -20.40 dB 13:33 35-Symphony No. 9: 2. Molto vivace - Presto - Molto vivace - Presto
DR18 -1.75 dB -25.30 dB 15:55 36-Symphony No. 9: 3. Adagio molto e cantabile
DR14 -0.51 dB -20.25 dB 6:06 37-Symphony No. 9: 4a. Presto
DR10 -0.50 dB -15.09 dB 16:58 38-Symphony No. 9: 4b. Presto - Recitativo »O Freunde, nicht diese Töne«
--------------------------------------------------------------------------------

Number of tracks: 38
Official DR value: DR14

Samplerate: 192000 Hz
Channels: 2
Bits per sample: 24
Bitrate: 4905 kbps
Codec: FLAC
================================================================================
 

Μηνύματα
2.610
Reaction score
5.532
Δηλαδή η μέγιστη δυναμική αντίθεση είναι μόνο 18 dB; (από ό,τι βλέπω στο Symphony No. 9: 3. Adagio molto e cantabile)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Και αν βάλεις στόχο των κορυφώσεων της ηχητικής έντασης τα 100dB τότε ποιο είναι το πιο χαμηλό πέρασμα του Μόμπι;
20, αλλά αυτό ας το χάσεις, δε γαμιέται, παράτα το.
Το πρόβλημα που προκύπτει είναι πως αν θέσεις μαξ τα 100, θα ακούς πολύ χαμηλά (<70-80) μπιταδικη μουσική, που δεν είναι για τέτοιες στάθμες, ενώ μία ακουστική κιθάρα θα πέσει κάτω από τα 60 ντιμπι, θα πρέπει να κρατάς την αναπνοή σου για να την ακούς "ωραία"..
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
foobar2000 1.3.10 / Dynamic Range Meter 1.1.1
log date: 2016-12-14 21:32:23

--------------------------------------------------------------------------------
Analyzed: Berliner Philharmoniker, Sir Simon Rattle / Ludwig van Beethoven: Symphonies Nos. 1-9
--------------------------------------------------------------------------------

DR Peak RMS Duration Track
--------------------------------------------------------------------------------
DR14 -2.39 dB -21.91 dB 8:37 01-Symphony No. 1: 1. Adagio molto - Allegro con brio
DR14 -6.66 dB -25.64 dB 7:16 02-Symphony No. 1: 2. Andante cantabile con moto
DR12 -2.67 dB -20.92 dB 3:24 03-Symphony No. 1: 3. Menuetto: Allegro molto e vivace - Trio
DR14 -1.48 dB -20.97 dB 5:25 04-Symphony No. 1: 4. Finale: Adagio - Allegro molto e vivace
DR14 -1.89 dB -20.04 dB 11:33 05-Symphony No. 2: 1. Adagio - Allegro con brio
DR14 -4.00 dB -24.62 dB 9:53 06-Symphony No. 2: 2. Larghetto
DR16 -2.13 dB -22.64 dB 3:24 07-Symphony No. 2: 3. Scherzo: Allegro - Trio
DR14 -0.57 dB -20.06 dB 6:00 08-Symphony No. 2: 4. Finale: Allegro molto
DR14 -0.51 dB -19.78 dB 16:20 09-Symphony No. 3: 1. Allegro con brio
DR15 -0.51 dB -21.61 dB 15:17 10-Symphony No. 3: 2. Marcia funebre: Adagio assai
DR14 -0.51 dB -20.75 dB 5:50 11-Symphony No. 3: 3. Scherzo: Allegro vivace - Trio
DR14 -0.51 dB -19.85 dB 11:42 12-Symphony No. 3: 4. Finale: Allegro molto - Poco andante - Presto
DR14 -0.51 dB -19.78 dB 11:36 13-Symphony No. 4: 1. Adagio - Allegro vivace
DR16 -0.51 dB -22.89 dB 9:45 14-Symphony No. 4: 2. Adagio
DR13 -2.64 dB -21.64 dB 5:30 15-Symphony No. 4: 3. Allegro molto e vivace - Trio: Un poco meno allegro - Tempo I - Un poco meno allegro
DR13 -0.71 dB -19.48 dB 6:37 16-Symphony No. 4: 4. Allegro ma non troppo
DR13 -0.51 dB -18.11 dB 6:59 17-Symphony No. 5: 1. Allegro con brio
DR14 -0.51 dB -21.44 dB 9:03 18-Symphony No. 5: 2. Andante con moto
DR14 -0.59 dB -21.97 dB 4:35 19-Symphony No. 5: 3. Allegro
DR12 -0.51 dB -16.10 dB 9:55 20-Symphony No. 5: 4. Allegro - Presto
DR13 -3.61 dB -22.56 dB 12:00 21-Symphony No. 6: 1. Angenehme, heitere Empfindungen, welche bei der Ankunft auf dem Lande im Menschen erwachen: Allegro ma non troppo
DR13 -7.31 dB -25.86 dB 11:56 22-Symphony No. 6: 2. Szene am Bach: Andante molto mosso
DR12 -3.89 dB -20.76 dB 5:05 23-Symphony No. 6: 3. Lustiges Zusammensein der Landleute: Allegro
DR12 -0.51 dB -17.37 dB 3:52 24-Symphony No. 6: 4. Donner Sturm: Allegro
DR13 -2.30 dB -20.57 dB 9:42 25-Symphony No. 6: 5. Hirtengesang Wohltätige, mit Dank an die Gottheit verbundene Gefühle nach dem Sturm: Allegretto
DR14 -0.51 dB -18.45 dB 13:45 26-Symphony No. 7: 1. Poco sostenuto - Vivace
DR15 -0.51 dB -23.08 dB 8:42 27-Symphony No. 7: 2. Allegretto
DR13 -0.51 dB -19.54 dB 8:27 28-Symphony No. 7: 3. Presto - Trio I und II: Assai meno presto
DR11 -0.51 dB -15.86 dB 8:17 29-Symphony No. 7: 4. Allegro con brio
DR14 -0.51 dB -18.83 dB 9:11 30-Symphony No. 8: 1. Allegro vivace e con brio
DR14 -4.41 dB -25.67 dB 3:53 31-Symphony No. 8: 2. Allegretto scherzando
DR14 -2.97 dB -21.58 dB 4:39 32-Symphony No. 8: 3. Tempo di Menuetto - Trio
DR14 -0.51 dB -19.20 dB 7:26 33-Symphony No. 8: 4. Allegro vivace
DR13 -0.51 dB -18.28 dB 15:20 34-Symphony No. 9: 1. Allegro ma non troppo e un poco maestoso
DR15 -0.51 dB -20.40 dB 13:33 35-Symphony No. 9: 2. Molto vivace - Presto - Molto vivace - Presto
DR18 -1.75 dB -25.30 dB 15:55 36-Symphony No. 9: 3. Adagio molto e cantabile
DR14 -0.51 dB -20.25 dB 6:06 37-Symphony No. 9: 4a. Presto
DR10 -0.50 dB -15.09 dB 16:58 38-Symphony No. 9: 4b. Presto - Recitativo »O Freunde, nicht diese Töne«
--------------------------------------------------------------------------------

Number of tracks: 38
Official DR value: DR14

Samplerate: 192000 Hz
Channels: 2
Bits per sample: 24
Bitrate: 4905 kbps
Codec: FLAC
================================================================================
Βαλε ενα λινκ πλιζ
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Δηλαδή η μέγιστη δυναμική αντίθεση είναι μόνο 18 dB; (από ό,τι βλέπω στο Symphony No. 9: 3. Adagio molto e cantabile)
Όχι, κατι δεν καταλαβαίνεις (ούτε εγω:gotcha:)

Απο τα 45db που είσαι αμεσως πριν ξεκινήσει ενα μέρος και ακούς τις καρέκλες των μουσικών, φτάνεις στα 115db χαλαρά.
[DOUBLEPOST=1483208747][/DOUBLEPOST]
Στο DR18 στο συγκεκριμένο κομμάτι αντιστοιχεί διαφορά κορυφής μείον RMS -1,75- (-25,30) = 23,55 dB
Κατάλαβα. Κορυφή μείον rms, όχι κορυφή μείον ελάχιστη στάθμη.
ΟΚ.
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Η διαφορά σε dB που δίνει το πρόσθετο του foobar είναι τα peak dB με τα RMS dB και όχι τα peak με τα ελάχιστα.
Ευχαριστώ.

Τα peak με τα ελάχιστα πως μπορουμε να τα βρούμε; εκεί ειναι το ζουμί. Γιατι το ελάχιστο πρέπει να ειναι πάνω απο το noise floor του δωματιου μας, και μετα υπολογίζουμε πόση ισχύ χρειαζόμαστε για το μέγιστο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Ευχαριστώ.

Τα peak με τα ελάχιστα πως μπορουμε να τα βρούμε; εκεί ειναι το ζουμί. Γιατι το ελάχιστο πρέπει να ειναι πάνω απο το noise floor του δωματιου μας, και μετα υπολογίζουμε πόση ισχύ χρειαζόμαστε για το μέγιστο.
Αυτό το βρίσκεις χωρίς στέρεα και χωρίς ηχογράφηση.
Όριο αυτιού 120.
Κατώφλι θορύβου ηρεμίας 40 και κατώφλι επιπέδου ψιθυρισματος 60.
Άρα έχεις κατά βάση 60 όλα κι όλα στη διάθεσή σου. ;)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Όριο αυτιού 120.
Στιγμιαία πρέπει να ειναι παραπανω Κώστα

Και δεν ψιθυριζω οταν ακούω μουσική.

Πιο κοντά στο 85-90 πρέπει να ειναι
[DOUBLEPOST=1483209754][/DOUBLEPOST]
Αυτό το βρίσκεις χωρίς στέρεα και χωρίς ηχογράφηση.
Εννοώ το πραγματικό εύρος ελάχιστου-μέγιστου σε μια ηχογράφηση. Αυτο μετριέται;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Η διαφορά σε dB που δίνει το πρόσθετο του foobar είναι τα peak dB με τα RMS dB και όχι τα peak με τα ελάχιστα.
Κι αυτό είναι το χρήσιμο.;)

Τα ελάχιστα δεν ενδιαφέρουν κανέναν.

Τα RMS dB ορίζουν την μέση στάθμη ακρόασης, εκεί που ακούς μουσική δηλαδή.

Βλέποντας τις μέσες στάθμες των φυσικών οργάνων, και καθώς στα πλαίσια της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής εμπεριέχεται και η αναπαραγωγή των φυσικών οργάνων στις ρεαλιστικές μέσες στάθμες τους, αντιλαμβάνεσαι το πραγματικό πρόβλημα.

Οι μέσες στάθμες ήδη είναι μέγα πρόβλημα. Τα ίδια τα όργανα το δείχνουν. Ξεβρακωνουν τα στέρεα..

Οι απαιτήσεις των δυναμικών πάνω από τις μέσες στάθμες, είναι το τελειωτικό χτύπημα.

Οι μέσες στάθμες με ισχύ μόνο 1 βατ, δυστυχώς δε βγαίνουν.

Όταν για πλάκα βρίσκεις 18 ντιμπι στο κεφάλι (ψάχνοντας θα βρεις και παραπάνω, είναι βέβαιο), και για να μη τα σπάσει εκεί το στέρεο θες αλλά 3 περιθώριο, ε, εξηγείς γιατί η χαρμαν λέει αυτά που λέει..
[DOUBLEPOST=1483210127][/DOUBLEPOST]
Εννοώ το πραγματικό εύρος ελάχιστου-μέγιστου σε μια ηχογράφηση. Αυτο μετριέται;
Φυσικά.
Είναι το δυναμικό εύρος του μέσου.

Στην πράξη της λάιβ μουσικής, είναι ίσο με τη μέγιστη στιγμιαία στάθμη του οργάνου.

Στο μέσο το όριο τεχνολογικά είναι 145 ντιμπι. Στο ταπεινό σιντί 120.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.776
Reaction score
58.734
20db είναι πολύ πολύ λίγο. Κατι άλλο εννοεί το DR ως δείκτης.
Τζάμπα σας λέω,τζάμπα...(γράφονταν):sneaky:
Bhutia said:
...(ο γνωστός δείκτης DR ) που εμφανίζεται σε βάσεις δεδομένων και υπολογιστικά προγράμματα μέτρησης μεταχειρίζεται κλίμακα 20 βαθμίδων γιά την κατάταξη καθεμίας από τις παραγωγές που περιλαμβάνει -τιμές ΄΄1-7΄΄ θεωρούνται κακές,΄΄8-13΄΄ αποδεκτές και ΄΄14-20΄΄ οι καλύτερες.
Αυτοί οι αριθμοί εκφράζουν το λογάριθμο της στάθμης κορυφής προς τη μέση ηχηρότητα της εξεταζομένης ηχογράφησης-μίξης-mastering
...η αντιλαμβανόμενη ακουστότητα σημάτων με όμοια τιμή RMS μπορεί να διακυμαίνεται ανάλογα με την κατανομή ενεργείας στις διαδοχικές οκτάβες του ακουστού φάσματος ,καθώς και την ενεργειακή πυκνότητα δεδομένου μουσικού κομματιού -λ.χ. αργή μπαλάντα ή σκληρό ροκ κομμάτι....
Οκ, εμπέδωσα κάποιες γνώσεις...τώρα, αναφορικά με το τρίτο σκέλος της αρχικής ερώτησης...υπάρχει κάποια δεδομένη εμπορική ηχογράφηση μουσικού έργου/ων που να έχει μεγάλο δυναμικό εύρος, ας πούμε >60-70dB; Φαντάζομαι για να μπορεί κάποιος να αξιοποιήσει την αντίστοιχη ικανότητα των συσκευών αναπαραγωγής. Γιατί από ό,τι καταλαβα από το άρθρο περί συμπίεσης της δυναμικής περιοχής, ανεξάρτητα από την δυνατότητα του μέσου...η συμπίεση που τελικά εφαρμόζεται μειώνει την φυσική δυναμική αντίθεση κατά πολύ..
https://www.amazon.co.uk/Japanese-Taiko-Joji-Hirota-Drummers/dp/B0002VBSA8

https://www.amazon.com/Best-Kodo/dp/B0000020FP
Αναλογίσου π.χ. τη διαφορά εκπεμπόμενης στάθμης ανάμεσα σε χωρικές εξασθενήσεις που περιλαμβάνουν οι συλληφθείσες ΄΄ambiences΄΄ και τις κρουστικές κορυφώσεις των τυμπάνων.


http://www.mixonline.com/news/profiles/capturing-taiko-drums-ubisofts-red-steel/365805
Και αν βάλεις στόχο των κορυφώσεων της ηχητικής έντασης τα 100dB τότε ποιο είναι το πιο χαμηλό πέρασμα του Μόμπι;
Θα είναι αυτό που λένε...Moby Dick (ασύλληπτο σαν τη γνωστή λευκή φάλαινα):D
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Ξαναβλέποντας το λινκ που έβαλε ο Εαρ στο http://www.avsite.gr/forum/threads/dynamic-range-και-dynamic-headroom.155327/page-2#post-2137099, πρόσεξα πως το πίκολο μπορει να φτάσει τα 120db, και τα 112db στα τρία μετρα. Ενα μόνο του κακομοίρικο πίκολο!

Φαντάζομαι ομως η ενεργειακή απαίτηση απο το σύστημα αναπαραγωγής δεν θα ειναι ίδια με μια κορυφή στα ίδια 112db μιας πλήρους ορχήστρας, με τα κοντραμπασσα, τα τύμπανα και τα μεγάλα χάλκινα πνευστά.
Άντε ισχύει αυτο, τοτε το DR δεν ειναι αρκετή πληροφορία για να μάθουμε ποσο ζορίζεται στην κορυφή το σύστημα αναπαραγωγής. Αλλο να ανεβεί το DR απο μια κορυφή απο το πικολο, αλλο απο τα μεγάλα έγχορδα και τα μεγάλα πνευστά βαλε και τα κρουστά μαζί μας, αστα...
 

Μηνύματα
2.610
Reaction score
5.532
Φαντάζομαι ομως η ενεργειακή απαίτηση απο το σύστημα αναπαραγωγής δεν θα ειναι ίδια με μια κορυφή στα ίδια 112db μιας πλήρους ορχήστρας, με τα κοντραμπασσα, τα τύμπανα και τα μεγάλα χάλκινα πνευστά.
Άντε ισχύει αυτο, τοτε το DR δεν ειναι αρκετή πληροφορία για να μάθουμε ποσο ζορίζεται στην κορυφή το σύστημα αναπαραγωγής. Αλλο να ανεβεί το DR απο μια κορυφή απο το πικολο, αλλο απο τα μεγάλα έγχορδα και τα μεγάλα πνευστά βαλε και τα κρουστά μαζί μας, αστα...

Πριν χρόνια έτυχε να βρεθώ σε μια εκδήλωση όπου η απόστασή μου από μια μικρή ορχήστρα δωματίου με κλασικά έγχορδα όργανα (δεν πρέπει να ήταν περισσότεροι από 6-8 μουσικούς-πιθανά ένα οκτέτο)-Φυσικά χωρίς κανένα μικρόφωνο, καμμιά ενίσχυση του ήχου...Εκείνο που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν όχι τόσο η ένταση (δεν ξέρω πόσα dB ήταν οι κορυφές)-άλλωστε ποτέ δεν υπήρχε θέμα να πεις ότι ακούγεται τόσο δυνατά που να σε ενοχλεί (μηδεν παραμόρφωση)...αλλά η πίεση του αέρα που ένιωθα σε όλο μου το κορμί στα δυνατά ξεσπάσματα της ορχήστρας...σαν κάτι να σε έσπρωχνε ελαφρά...κάτι σαν αεράκι...να διαπερνά η μουσική όλο σου το κορμί....

Μακάρι να μπορούσαμε να το αναπαράξουμε, όσο είναι εφικτό, στο σπίτι μας κάποτε.......
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Εκείνο που θυμάμαι χαρακτηριστικά ήταν όχι τόσο η ένταση (δεν ξέρω πόσα dB ήταν οι κορυφές)-άλλωστε ποτέ δεν υπήρχε θέμα να πεις ότι ακούγεται τόσο δυνατά που να σε ενοχλεί (μηδεν παραμόρφωση)
Αυτό είναι χαρακτηριστικό της έλλειψης δυναμικής συμπίεσης στην αναπαραγωγή. Δεν σου φαίνεται ότι παίζει δυνατά, δεν σε ενοχλεί.

Ξέρω πολύ καλά ότι ακούγεται υπερβολικό το 115 και 118 dB για αναπαραγωγή στο σπίτι, αλλά επίσης ξέρω πολύ καλά ότι αν το επιτύχεις δεν θα εντυπωσιαστείς από τις υψηλές στάθμες, διότι οι μέσες στάθμες θα είναι κάτω από τα 90 ντεσιμπέλ και δε θα εντυπωσιάσουν κανέναν από πλευράς στάθμης.

Το ίδιο γίνεται αν ακούσεις με κριτική σκέψη τους ήχους από φυσικά όργανα, ένα βιολί, ένα σαξόφωνο, ένα μικρό τύμπανο. Η μέση στάθμη του οργάνου δεν είναι δα σημαντική, όμως τη νιώθεις σε όλο σου το σώμα, έχει ενέργεια, όχι αστεία. Κι οι κορυφώσεις του οργάνου είναι τόσο πραγματικά υψηλές και ταχύτατες σαν αστραπή, που γελάς με τα κωλοηχεία σου, με μηχανήματα που στρογγυλεύουν, αλλά και με όρους όπως υπεραπόσβεση και επιθετικά πρίμα, μη χέσω..

Ο εντυπωσιασμός από πλευράς στάθμης στα στέρεα έρχεται πολύ εύκολα με μέση στάθμη οριακά πάνω από 100 ντεσιμπέλ, και χωρίς δυναμικό εύρος μεγαλύτερο από 3 ντεσιμπέλ, δηλαδή μία συνεχή συμπιεσμένη βαβούρα χωρίς εξάρσεις.

Η αίσθηση της υψηλής στάθμης έχει σχέση με το χρόνο παραμονής του ήχου σε επίπεδα υψηλής στάθμης. Ένας πολύ πολύ "σύντομος" ήχος στα 115 ντιμπι σου ακούγεται λιγότερο δυνατά από ένα περισσότερο "παρατεταμένο" ήχο στα 105 ντιμπι.
Ακόμα και το όριο των αυτιών στα 120 ντιμπι έχει να κάνει με το χρόνο παραμονής του ήχου σε τέτοια στάθμη.

Δηλαδή, άλλο τα ντεσιμπέλ, κι άλλο το τι αισθάνεσαι ως δυνατό ήχο, σύμφωνα με την ακουστοτητα (ναι, λαουντνες, φλετσερ μανσον και τα συναφή της ψυχοακουστικής)

FACT: The decibel is NOT a unit of loudness
It’s not a unit of anything. It’s a RATIO. Λινκ.

Το θέμα των ντεσιμπέλ είναι σχεδόν ακατανόητο στον τυπικό χαϊεντά. Είναι άλλη μία τεχνική παράμετρος, την οποία μόνο ακουστά την έχει, ποτέ δεν την κατανόησε... Όπως το νταμπινκ φακτορ και η υπεραπόσβεση ένα πράμα..:fuckyou:

Έχω να λέω για το τουμπερλεκι.


Ξέρετε τι στάθμη βγάζει; Είναι αδιανόητο! Το ότι κλείνουν στιγμιαία τα ματόκλαδα όταν παίζει δίπλα σου, είναι γιατί ξεπερνιουνται τα 120 ντιμπι παίδες! Δείτε περκασιον και μέγιστη στάθμη, (135) είναι αισχρό..

Κι όσο ακόμα πιο τρελό κι αν σας φαίνεται, το μπάσο τύμπανο φτάνει τα 130 ντεσιμπέλ. Δηλαδή, αν θέλετε να αισθάνεστε ότι το τύμπανο βρίσκεται όντως στη θέση του ηχείου σας, το ηχείο θα πρέπει να βγάζει 130 ντιμπι στις 3 ίντσες απόσταση από το γουφερ, και για να μη συμπιέζει θα πρέπει να έχει και περιθώριο, δηλαδή θα πρέπει να μπορεί να ξεπεράσει ανέτως τα 130. Καλημέρα σας..



Όσον λοιπόν αφορά τις στάθμες, αν θέλουμε την απόλυτη αληθοφάνεια και έλλειψη συμπίεσης στη θέση ακρόασης στο σπίτι μας, δυστυχώς θα πρέπει το στέρεο-χώρος να μπορεί να φτάσει σε αυτό το σημείο (στη θέση ακρόασης) τα 125 ντεσιμπέλ χωρίς συμπίεση, δηλαδή να μπορεί και για παραπάνω. Προσωπικά το θεωρώ ανέφικτο. Εντελώς ανέφικτο, όχι αστεία.:fuckyou:

Γι'αυτό προτείνω ως εφικτό στόχο τα 115.
Εδώ και μία δεκαετία αυτό το στόχο λέω.. ξέρω, είναι βαρετό.:fuckyou:

Είναι όμως επίσης βαρετό για μένα να συνεχίζουν να μου "τη λένε" χαλιενταδες με "συστήματα αναφοράς" με λαμπιτσες των 20 βατ και 5-ιντσες πορδοκλανιές... :fuckyou:
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.440
Reaction score
86.560
Είναι όμως επίσης βαρετό για μένα να συνεχίζουν να μου "τη λένε" χαλιενταδες με "συστήματα αναφοράς" με λαμπιτσες των 20 βατ και 5-ιντσα... :fuckyou:
Μια χαρά τα καταφέρνουν αυτά τα χάιεντάδικα αν είναι να αναπαράγουν καμία βαριεστημένη ξανθιά τραγουδίστρια με συνοδεία από laid back τζαζ συνολάκια ή ψιλομαστουρωμένους πιανίστες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.217
Reaction score
139.756
Μια χαρά τα καταφέρνουν αυτά τα χάιεντάδικα αν είναι να αναπαράγουν καμία βαριεστημένη ξανθιά τραγουδίστρια με συνοδεία από laid back τζαζ συνολάκια ή ψιλομαστουρωμένους πιανίστες.
Τα σκατά μου καταφέρνουν μία χαρά.
Μια χαρά ήταν η γριά που πέθανε.:fuckyou:
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.317
Μηνύματα
2.971.475
Members
38.298
Νεότερο μέλος
johnny_b90
Top