Καλώδια ρεύματος για γραμμή απο τον πίνακα

Μηνύματα
511
Reaction score
659
Καλημέρα σε όλους
Ένα σωστό σύστημα αναπαραγωγής ήχου αναπαράγει όλα τα είδη της μουσικής σωστά , όταν στήνεις ηχητικά το χώρο σου δεν έχεις προαποφασίσει τι μουσική ακούς και τι όχι αλλιώς θα έπρεπε κάθε σπίτι να έχει ένα σύστημα για κάθε είδος μουσικής. Το πρώτο μεγάλο θέμα είναι η ηχογράφηση και θα γράψω για τις στουντιακές ηχογραφήσεις μιας και τα live είναι πολύ λίγα και σέρνουν ακόμα χειρότερα προβλήματα και ασθένειες.
Στα studio συνήθως όταν γράφουν ένα άλμπουμ δεν έχει παρουσία όλο το συγκρότημα μαζί , το κάθε όργανο γράφεται ξεχωριστά και συνήθως ξεχωριστή μέρα ,ο/η τραγουδιστής/τρια και τα φωνητικά επίσης , συγκρίνονται οι ηχογραφήσεις του κάθε οργάνου ξεχωριστά καθώς και η φωνές, διαλέγεται η καλύτερη για κάθε κομμάτι και όταν γραφτούν όλα τα όργανα και η φωνές αρχίζει η δουλειά στις κονσόλες. Αυτή είναι και η πιο σημαντική δουλειά της ηχογράφησης γιατί πρέπει να δημιουργηθεί ένα έργο.
Στις κονσόλες λοιπόν δημιουργείται το ολοκληρωμένο έργο που γράφεται σε master tape-dat συνήθως για να αποτελέσει τη μήτρα για τα αντίγραφα που θα αναπαράγετε σπίτι σας, βινύλια , cd κλπ.
Άρα ήδη έχουμε απομακρυνθεί πάρα πολύ ήδη από το όργανο γιατί έχουν μπει χίλιοι δυο παράγοντες ακόμα στο master , συχνότητες τονισμένες , αφαίρεση θορύβου και άλλα που δεν έχει νόημα να επεκταθώ άλλωστε οι περισσότεροι έχουν μια ιδέα πιστεύω πως λειτουργεί ένα studio ή έχουν επαφή με ακούσματα οργάνων π.χ έχουν ακούσει μια φολκλορική κιθάρα ή μια stratocaster , μια drums ludwig .tama , ένα κλαρίνο ,έστω ένα μπουζούκι.
Τα συστήματα που φτιάχνεις σπίτι σου για να ακούσεις αυτή την αναπαραγωγή που θέλει το studio και όχι αυτή που θέλεις εσύ καλούνται να κάνουν μια σχεδόν ακατόρθωτη εργασία. Να αναπαράγουν ένα αντίτυπο έτσι ώστε να αντιστρέψουν τη διαδικασία και να φτάσουν όσο πιο κοντά μπορούν στο master ,γράφω όσο πιο κοντά γιατί να αναπαράγεις master σπίτι είναι αδύνατο και δεν είναι θέμα χρημάτων που θα δώσεις καθώς όλα τα αντίτυπα είναι σκόπιμα υποβαθμισμένα επειδή το master είναι η περιουσία του studio και δεν πωλείται ποτέ. Πρέπει καταρχήν να νικήσεις τα προβλήματα του χώρου που ακούς μουσική όσο μπορείς ( δε μπορούν όλοι να χτίσουν δωμάτιο μουσικής νεκρό καθώς είναι οικονομικά ουτοπικό ) με πρακτικές που θα βελτιώσουν τη κατάσταση , βέλτιστη τοποθέτηση ηχείων ,dirac , dsp ,ροζ και λευκούς θορύβους μικρόφωνα και άλλα τσουμπλέκια , δεύτερον να αγοράσεις τη καλύτερη πηγή που μπορείς οικονομικά και αυτό δε σημαίνει ή όψη της να είναι στολίδι αλλά να είναι αξιόπιστη και να πραγματοποιεί αυτά που αναφέρουν τα spec της και τρίτον να χαλάσεις όσα περισσότερα χρήματα αντέχεις για να προμηθευτείς ηχεία και ενισχυτικά που θα τα υποστηρίζουν και τα οδηγούν σωστά καθώς η επαφή σου με την αναπαραγωγή εν τέλει αμεσότητα έχει μόνο με τα ηχεία καθώς είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας που έρχεται σε επαφή με την αίσθηση σου σαν άνθρωπος που λέγεται ακοή καθώς μουσική δεν ακούνε τα μάτια.
Όσον αφορά τα ρημάδια τα καλώδια του ήχου καλό θα είναι να πάρεις καλώδια σοβαρής εταιρίας προσέχοντας τα χαρακτηριστικά τους (δε κάνουν μια περιουσία καλώδια είναι )καθώς μεταφέρουν ρεύμα και θα πρέπει να τα υπολογίσεις σωστά έτσι ώστε να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες γιατί αυτό έχει αντίκτυπο στο τελικό στάδιο στα μεγάφωνα των ηχείων σου και όχι να πληρώσεις ομορφιές του κάθε απατεώνα που διαμορφώνει ένα καλώδιο σαν μπιμπελό έτσι ώστε να ζήσει η οικοτεχνία του με 10 καλώδια το χρόνο από κορόιδα που θα τρέξουν να πιστέψουν πως ένα καλό καλώδιο όλα τα άλλα που προείπα τα φτιάχνει μονομιάς.
Τα καλώδια του ρεύματος είναι μια άλλη διαδικασία απάτης καθώς αν θέλετε να νιώσετε καλύττερα κάποιοι ενώστε τις συσκευές σας με κλέμες καθώς , τα φις και οι πρίζες εμποδίζουν τη ροή του καλού ρεύματος όπως λέτε. Ναι το ρεύμα σπίτι έχει πρόβλημα αλλά συνήθως λόγω δικτύου ΔΕΗ όπως διακυμάνσεις τάσεως και προβλήματα συχνότητας και σπάνια από την άθλια δουλειά ενός ηλεκτρολόγου(καμιά φορά βέβαια συναντάς σπίτι ηλεκτρολογικές αθλιότητες πράγματι οι οποίες συνήθως λύνονται με μια 16αρα ασφάλεια και καλώδιο 3χ2,5 από το πίνακα με αστείο κόστος) .Αν θέλετε να μιλάτε για ρεύμα φτιάξτε ένα δωμάτιο 16m2 θωρακισμένο σπίτι σας με 2v στοιχεία (δεκαετούς εγγύησης) , στήστε συστοιχίες και τροφοδοτήστε τα μηχανήματα σας άμεσα ή έμμεσα μέσω inverters με αγνό παρθένο ρευματάκι , δημιουργήστε λοιπόν τη δική σας ΔΕΗ και αν θέλετε βοήθεια σε αυτό μπορώ να σας βοηθήσω και αφιλοκερδώς.
Η μουσική είναι μουσική και αναπαράγεται σωστά με επαγγελματικά καλά μηχανήματα όπως δημιουργείται χωρίς χαλιεντάδικα κόστη. Τα μηχανήματα που τη φτιάχνουν στο studio είναι μαύρα άσχημα κουτιά σε racks με λαμπάκια και μπιμπλίκια και όχι χρυσάφια , ρόδια και άλλες χαζομάρες. Σνομπάρετε τα επαγγελματικά μηχανήματα αλλά αυτά κάνουν τη μουσική που ακούτε χωνέψτε το ,άρα τέτοια θέλετε για να αντιστρέψετε τη διαδικασία και αν δε μπορείτε να τα βλέπετε βάλτε τα σε ντουλάπια.
Συμβουλή : Αν υποφέρετε από placebo επειδή πόνεσε η τσέπη σας μερικοί μην υποστηρίζετε χωρίς στοιχεία πράγματα που δεν στέκουν γιατί όποιος ξέρει δεν παραμυθιάζεται και γελάει και όποιος δε ξέρει παρασύρεται και συντηρεί την οικοτεχνία της απάτης
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.473
Reaction score
57.381
αυτή η απάλευτη μονιτορίλα είναι επειδή οι ηχογραφήσεις δεν είναι όλες έτσι ..
αλλά πιο πολύ έτσι...

και τσουπ! πάω για ύπνο.
Υποκινείς σχόλιο του τύπου ΄΄Με αυτό το πλευρό να κοιμάσαι΄΄...:lolsign:
Δεν θα σχολιάσω τον ελιγμο εκτός θέματος...
Θα σταθω λίγο στο θέμα του χώρου ηχογράφησης γιατί είναι σημαντικο

Θεωρώ ότι υπάρχουν δύο σχολές στο ζήτημα.
Το σύστημα που σε μεταφέρει στην αίθουσα ή στο στούντιο ηχογράφησης
( αυξημένη πληροφορία χώρου η ανυπαρξίας του)
Και το σύστημα που μεταφέρει τους μουσικούς στο σαλόνι σου.

Είναι θέμα χειρισμού της μεσαίας και των υψηλών...... δεν ξέρω...
Πάντως ο χώρος φέρνει μαζί του και ελαφρώς άσχετες λεπτομέρειες.
Ευτυχώς που τέτοια υπαρξιακά διλήμματα δεν είχαν ποτέ απαντήσει παραγωγές όπως εκείνες του Teo Macero στην ηλεκτρική περίοδο του Miles Davis -για ν'αναφερθεί κάποιο τρανταχτό παράδειγμα...
http://www.avsite.gr/forum/threads/bitches-brew-40th-anniversary-collectors-edition.93762/
Υπάρχουν προφανώς ηχογραφήσεις που εμπεριέχουν πολύ πλούσιες πληροφορίες χώρου, κι άλλες πολύ περιορισμένες. Είναι θέμα παραγωγής, ηχοληψίας, μαστερινγκ, τέλος πάντων θέματα έξω από την δική σας άποψη.
Το Buena Vista social club λόγου χάριν, έχει απίστευτες πληροφορίες χώρου. Τι βάθος, τι αντηχήσεις, τι θέσεις οργάνων, τα πάντα. Δηλαδή πως στο διατανο θέλετε να παίξει αυτό στο σπίτι σας; Σαν να ήρθε η ορχήστρα στο δικό σας δωμάτιο; Αφού ήταν σε άλλο δωμάτιο η ορχήστρα όταν έπαιζε, κι αυτό αποτυπώθηκε άψογα στην ηχογράφηση! Δε καταλαβαίνω τη λογική σας, ειλικρινά..
Γι αυτό και υποστηρίζω πλέον την υπαγωγή μας σε διαφορετικά χόμπυ...
(Η δε κατάληξη σε συγκεκριμένες αντιδικίες είναι δικαιολογούμενη,αφού ανάγονται εκείνες στις ίδιες και σταθερές θεμελιώδεις διαφορές)

Οι χρήστες συστημάτων αναπαραγωγής δεν οφείλουν να ενεργήσουν οι ίδιοι ώστε να έφερναν -σε νοητό και αντιληπτικό επίπεδο- τον καλλιτέχνη στο δικό τους χώρο ακρόασης ή εαυτούς στο νοητό χώρο ηχογράφησης.

Τέτοιες καταστάσεις συνιστούν αποστολή όσων είναι επιφορτισμένοι με την παραγωγή δεδομένου έργου σε αναπαράξιμη μορφή.

Οι χωρικές πληροφορίες αλλά και το εκάστοτε συνολικό αποτέλεσμα μιας παραγωγής τυγχάνουν τελικής έγκρισης πάνω απ'όλα από τους ίδιους τους δημιουργούς του έργου.

Αποστολή του χρήστη θα είναι να μη θέτει προσκόμματα στις καλλιτεχνικές επιταγές μιας παραγωγής.
Ο μοναδικός βαθμός ελευθερίας που δίδεται στον τελικό αποδέκτη της αναπαραγόμενης μορφής συνίσταται στο να ενεργούσε προαιρετικώς κατά τρόπον ώστε να γινόταν δεδομένο υλικό πιο ελκυστικό στον ίδιο,εφόσον δικά του κεφάλαια διατίθενται εν τέλει για την απόκτηση συστημάτων και χρήση αναπαραγόμενου υλικού.

Εφόσον κάποιος δυσανασχετεί συστηματικώς με τη σύσταση που έχουν τα master,τότε αδίκως παραμένει στην πλευρά του απλού χρήστη.Θα όφειλε να σπουδάσει μηχανικός ήχου ούτως ώστε να εφαρμόσει διαδίδοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις προσωπικές του προτιμήσεις...;)
Όχι, γιατρέ μου, δεν είναι όλα λάθος.


Το μέρος της πρότασης του @okakosolikos το οποίο τόνισα δεν είναι λάθος. Κι αν δεν έχεις ηχογραφήσει σε studio (όπως έχω κάνει εγώ και πιθανόν ο @okakosolikos - ας μας πει ο ίδιος) δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις. Απλώς, δεν μπορείς. Δι φατκς οφ λάιφ, που λέει και μια ψυχή.:)
Ας περάσουμε τώρα και στα ΄΄γεγονότα της ζωής΄΄...Όποιος διακρίνεται λοιπόν από κάποια εμπειρία στον τομέα της ηχοληψίας θα μπορούσε ν'αναλογιστεί ένα ακόμα τρανταχτό γεγονός,σχετιζόμενο προς θέμα που απασχολεί εντόνως -κατά τα φαινόμενα- τους υψιτελείς ακροαματικόφιλους.

Το ΄΄γρέζι΄΄ που τόσο μανιασμένα επικαλούνται κάποιοι δεν αποτελεί απαραιτήτως ίδιον δεδομένου ηχοσυστήματος -υπό την έννοια της χαμηλής ευκρίνειας- αλλά με κάθε επισημότητα αφορά στη διαδικασία ηχοληψίας-μίξης,με πρωταρχικό γενεσιουργό παράγοντα μια ακατάλληλη...τοποθέτηση μικροφώνων κατά τη σύλληψη μεμονωμένων οργάνων - προβάλλοντας έτσι δυσχέρεια σε ακόλουθη αντιμετώπισή της με τις γνωστές ηλεκτρονικές μεθόδους επεξεργασίας.:D
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Ηθελα να ξερα, οι moderator δεν παρακολουθούν τα θέματα και δεν επεμβένουν? Πόσο off-topic έχει βγει ΚΑΙ αυτό το thread και κατέληξε σε άλλη μια κόντρα με απόλυτες απόψεις που απλώς έχουν επαναδιατυπωθεί σε πολλαπλά thread ασχέτως αρχικού θέματος...
Ειναι συχνό να βγαίνουν off topic τα θέματα. Κουβέντα γίνεται. Και μάλιστα εσυ ο ίδιος "το έστριψες το τιμόνι" με όσα έγραψες στο #63, οπότε μην ζητάς moderation... Επειδή αυτά τα λάθη που ανέφερες έπρεπε να διορθωθούν για την σωστη ενημέρωση των συμμετεχόντων, βγήκαμε off.

Aν και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν νομίζω πως είμαστε και πολύ off topic.

Τι εννοω;

Εννοώ πως αν στο σύστημα/χώρο σου δεν ακούς πληροφορία χώρου, έχεις πολυ σοβαρότερα προβλήματα απο το καλώδιο του πίνακα. Πρέπει να τα ιεραρχίσεις και να τα λύσεις, και μέχρι τότε δεν αξίζει να ασχοληθείς με το καλώδιο ρεύματος.

Το μέρος της πρότασης του @okakosolikos το οποίο τόνισα δεν είναι λάθος. Κι αν δεν έχεις ηχογραφήσει σε studio (όπως έχω κάνει εγώ και πιθανόν ο @okakosolikos - ας μας πει ο ίδιος) δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις.
Αν έχω όμως; ;)

Τέλος πάντων, δεν ήταν αυτό που εννοούσα με το "όλα λάθος" στις 3 παρά το βράδυ.

Το θέμα δεν ειναι αν η μια ηχογράφηση εχει close miking και μιά άλλη όχι, και η τρίτη προστέθηκε η πληροφορία μετά. Δεν είναι καν αν στο RnB εχει μόνο βυζγια, και στο trash metal δεν ακούγεται τίποτα. Ο καθένας ακόυει την μουσική που του αρέσει φυσικά, και δεν θα δώσει λογαριασμό σε κανέναν.

Το θέμα είναι αν έχεις την δυνατότητα να αναπαράγεις την πληροφορία χώρου που έχει ο δίσκος που έχεις δανειστεί όπως σου πρότεινα στο #70

Κάντε το ως τεστ, για να βρείτε τι μπορείτε και τι πρέπει να βελτιώσετε, και μετά μην τον ξανακούτε τον δίσκο. Αν δεν τα βελτιώσετε, δεν ακούτε σωστά ούτε αυτά που σας αρέσουν.

Ακούστε πρώτα το ψηφιακό αρχείο με ενα μeτριοκαλό dac, και μετριοκαλά ακουστικά, σε ησυχία, για να καταλάβετε τι θα πρέπει να ακούσετε στο στέρεο.

Αν δεν τα ακούσετε στο στέρεο, τότε κάτι δεν πάει καλά. Για κάποιο λόγο καλύπτεται η πληροφορία χώρου

  • Εχει πολυ θόρυβο το δωμάτιο σας;
  • Εχει πολύ ψηλο RT60 το δωμάτιο σας;
  • Ακούτε βινύλιο με μεγάλο θόρυβο επιφανείας;
  • Ακούτε πολύ σιγά;
  • Κάτι άλλο;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα στέρεο του χιλιάρικου (περίπου) σε ενα αξιοπρεπές δωμάτιο πρέπει να μπορεί να αποδώσει την πληροφορία χώρου.

Στο μεταξύ έγραφε και ο Bhutia...
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.685
Reaction score
21.500
[...]
Ας περάσουμε τώρα και στα ΄΄γεγονότα της ζωής΄΄...Όποιος διακρίνεται λοιπόν από κάποια εμπειρία στον τομέα της ηχοληψίας θα μπορούσε ν'αναλογιστεί ένα ακόμα τρανταχτό γεγονός,σχετιζόμενο προς θέμα που απασχολεί εντόνως -κατά τα φαινόμενα- τους υψιτελείς ακροαματικόφιλους.

Το ΄΄γρέζι΄΄ που τόσο μανιασμένα επικαλούνται κάποιοι δεν αποτελεί απαραιτήτως ίδιον δεδομένου ηχοσυστήματος -υπό την έννοια της χαμηλής ευκρίνειας- αλλά με κάθε επισημότητα αφορά στη διαδικασία ηχοληψίας-μίξης,με πρωταρχικό γενεσιουργό παράγοντα μια ακατάλληλη...τοποθέτηση μικροφώνων κατά τη σύλληψη μεμονωμένων οργάνων - προβάλλοντας έτσι δυσχέρεια σε ακόλουθη αντιμετώπισή της με τις γνωστές ηλεκτρονικές μεθόδους επεξεργασίας.:D
Πραγματικά, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο έκανες quote το post μου, απλώς, με την ευκαιρία, να διευκρινίσω ότι ηχογράφησα από την πλευρά του μουσικού όχι του ηχολήπτη. Τα υπόλοιπα ("γρέζια" κτλ) δεν νομίζω ότι αφορούν την τοποθέτησή μου.


Αν έχω όμως; ;)

Τέλος πάντων, δεν ήταν αυτό που εννοούσα με το "όλα λάθος" στις 3 παρά το βράδυ.

Το θέμα δεν ειναι αν η μια ηχογράφηση εχει close miking και μιά άλλη όχι, και η τρίτη προστέθηκε η πληροφορία μετά. Δεν είναι καν αν στο RnB εχει μόνο βυζγια, και στο trash metal δεν ακούγεται τίποτα. Ο καθένας ακόυει την μουσική που του αρέσει φυσικά, και δεν θα δώσει λογαριασμό σε κανέναν.

Το θέμα είναι αν έχεις την δυνατότητα να αναπαράγεις την πληροφορία χώρου που έχει ο δίσκος που έχεις δανειστεί όπως σου πρότεινα στο #70

Κάντε το ως τεστ, για να βρείτε τι μπορείτε και τι πρέπει να βελτιώσετε, και μετά μην τον ξανακούτε τον δίσκο. Αν δεν τα βελτιώσετε, δεν ακούτε σωστά ούτε αυτά που σας αρέσουν.

Ακούστε πρώτα το ψηφιακό αρχείο με ενα μeτριοκαλό dac, και μετριοκαλά ακουστικά, σε ησυχία, για να καταλάβετε τι θα πρέπει να ακούσετε στο στέρεο.

Αν δεν τα ακούσετε στο στέρεο, τότε κάτι δεν πάει καλά. Για κάποιο λόγο καλύπτεται η πληροφορία χώρου

  • Εχει πολυ θόρυβο το δωμάτιο σας;
  • Εχει πολύ ψηλο RT60 το δωμάτιο σας;
  • Ακούτε βινύλιο με μεγάλο θόρυβο επιφανείας;
  • Ακούτε πολύ σιγά;
  • Κάτι άλλο;
Κατά την ταπεινή μου γνώμη ένα στέρεο του χιλιάρικου (περίπου) σε ενα αξιοπρεπές δωμάτιο πρέπει να μπορεί να αποδώσει την πληροφορία χώρου.

Στο μεταξύ έγραφε και ο Bhutia...
Ευχαριστώ για τη διευκρίνιση.:thumbsup:
 

Μηνύματα
16.478
Reaction score
30.452
Οι χρήστες συστημάτων αναπαραγωγής δεν οφείλουν να ενεργήσουν οι ίδιοι ώστε να έφερναν -σε νοητό και αντιληπτικό επίπεδο- τον καλλιτέχνη στο δικό τους χώρο ακρόασης ή εαυτούς στο νοητό χώρο ηχογράφησης.

Τέτοιες καταστάσεις συνιστούν αποστολή όσων είναι επιφορτισμένοι με την παραγωγή δεδομένου έργου σε αναπαράξιμη μορφή.

Οι χωρικές πληροφορίες αλλά και το εκάστοτε συνολικό αποτέλεσμα μιας παραγωγής τυγχάνουν τελικής έγκρισης πάνω απ'όλα από τους ίδιους τους δημιουργούς του έργου.

Αποστολή του χρήστη θα είναι να μη θέτει προσκόμματα στις καλλιτεχνικές επιταγές μιας παραγωγής.
Ο μοναδικός βαθμός ελευθερίας που δίδεται στον τελικό αποδέκτη της αναπαραγόμενης μορφής συνίσταται στο να ενεργούσε προαιρετικώς κατά τρόπον ώστε να γινόταν δεδομένο υλικό πιο ελκυστικό στον ίδιο,εφόσον δικά του κεφάλαια διατίθενται εν τέλει για την απόκτηση συστημάτων και χρήση αναπαραγόμενου υλικού.

Εφόσον κάποιος δυσανασχετεί συστηματικώς με τη σύσταση που έχουν τα master,τότε αδίκως παραμένει στην πλευρά του απλού χρήστη.Θα όφειλε να σπουδάσει μηχανικός ήχου ούτως ώστε να εφαρμόσει διαδίδοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις προσωπικές του προτιμήσεις...;)
Αυτό!
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
79.796
Reaction score
100.983
Ηθελα να ξερα, οι moderator δεν παρακολουθούν τα θέματα και δεν επεμβένουν? Πόσο off-topic έχει βγει ΚΑΙ αυτό το thread...
Άχρηστοι...
 

Μηνύματα
950
Reaction score
274
Παιδιά είστε σοβαροί? ακούγεται η διαφορά αναλόγως του που στηρίζεται το καλώδιο?
Φερτε μου όποιον θέλετε μαζί με καλώδια να κάνουμε δοκιμές σε υπέρ αποκαλυπτικό σύστημα με ενεργά τετράδρομα ηχεία , που δεν έχουν τους ενισχυτές επάνω τους.
Αν ενα καλωδιο ακουμπα στο εδαφος η ακουμπα στο πισω τοιχο απο τα ηχεια που συνηθως τοποθετουμε και το συστημα μας εκει,και μετα απομακρυνετε τα καλωδια απο τις επιφανειες αυτες θα δειτε διαφορα στο ποσο πιο καθαρος ειναι ο ηχος,νομιζω το ιδιο ισχυει και για τα καλωδια ηχειων που εχει ειπωθει απο πολλους οτι οταν δεν ακουμπανε στο εδαφος ακουγονται πιο καλα,κυριως πιο καθαρος ηχος,Επισης εχω ακουμπησει το καλωδιο ρευματος σε μαρμαρο,κεραμικη επιφανεια γρανιτη και μεταλο,διαπιστωνω παντα διαφορες αλλα οχι βελτιωσεις απαραιτητα για να μην παρεξηγηθω.
 

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Όχι, γιατρέ μου, δεν είναι όλα λάθος.



Το μέρος της πρότασης του @okakosolikos το οποίο τόνισα δεν είναι λάθος. Κι αν δεν έχεις ηχογραφήσει σε studio (όπως έχω κάνει εγώ και πιθανόν ο @okakosolikos - ας μας πει ο ίδιος) δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις. Απλώς, δεν μπορείς. Δι φατκς οφ λάιφ, που λέει και μια ψυχή.:)
ωραίος! Έπεσες μέσα :thumbsup:

Καρφωμένο το μικρόφωνο στον ενισχυτή σε ένα δωμάτιο τιγκα στα ηχοαποροφητικά. Αναλόγως το είδος της μουσικής πάντα
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.473
Reaction score
57.381
ωραίος! Έπεσες μέσα :thumbsup:

Καρφωμένο το μικρόφωνο στον ενισχυτή σε ένα δωμάτιο τιγκα στα ηχοαποροφητικά. Αναλόγως το είδος της μουσικής πάντα
Γι αυτό...καλεμουλύκε προστίθενται εκ των υστέρων χωρικές πληροφορίες - οι οποίες σημειωτέον δεν αφορούν αποκλειστικώς σε περιβάλλοντα χώρο ως προς το σύνολο αλλά και χαρακτηριστικά όπως εστίαση και...αέρα γύρω από τα επιμέρους όργανα (άλλος ακροαματικοφιλικός καημός αυτός)...
http://www.avsite.gr/forum/threads/mastering.93129/page-3#post-1975067
Δεν είπα ότι δεν υπάρχουν ηχογραφήσεις που εκτός από τον ενισχυτή, πιάνουν και τον χώρο, αλλίμονο.
Λέω ότι σε πολλα είδη, η πληροφορία του χώρου όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά είναι και αθέμιτη.
Παράδειγμα
...
Πάμε και ένα δικό σας
ok εδώ πάω πάσο. Όχι ότι θα μου έπεφτε η μούρη αν υπήρχε και άλλο echo αναγκαστικά λόγω του δωματίου μου αλλά αν ήταν να διαλέξω, προτιμώ το πιο πολύ παρά το dead silent που θα έπαιρνα από τα άλλα κομμάτια.
Έχεις υπόψιν φαντάζομαι ότι συνεχώς...επιβεβαιώνεις τα επιχειρήματα του υποφαινομένου ως προς τον σεβασμό σε συνειδητές καλλιτεχνικές επιλογές...
Δεν φανταζόμουν πάντως ότι απαντούν ΄΄δικά μας΄΄ και ΄΄δικά τους΄΄ μουσικά ιδιώματα...:idk:
Ωραία λοιπόν, επί του θέματος. Αν ήσασταν στη θέση του, ποιο καλώδιο ρεύματος θα βάζατε στο λάπτοπ;
Φαντάζομαι ότι δεν θα έχει αφαιρέσει τη...μπαταρία από το laptop θέλοντας να παρατείνει -υποτίθεται- την ωφέλιμη ζωή της...;)
 
Last edited:

T

Tadakis

Guest
Ειναι συχνό να βγαίνουν off topic τα θέματα. Κουβέντα γίνεται. Και μάλιστα εσυ ο ίδιος "το έστριψες το τιμόνι" με όσα έγραψες στο #63, οπότε μην ζητάς moderation... Επειδή αυτά τα λάθη που ανέφερες έπρεπε να διορθωθούν για την σωστη ενημέρωση των συμμετεχόντων, βγήκαμε off.
Η τοποθέτησή μου στο πόστ αυτό είναι με τη μορφή 'παρένθεσης' και όχι στριψίματος του τιμονιού και ολικής παρέκκλισης. Anyway. Έτσι δουλεύει αυτό το φόρουμ. Είτε μου αρέσει είτε όχι. Συνεχίζουμε.
 


Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Γι αυτό...καλεμουλύκε προστίθενται εκ των υστέρων χωρικές πληροφορίες - οι οποίες σημειωτέον δεν αφορούν αποκλειστικώς περιβάλλοντα χώρο αλλά και χαρακτηριστικά όπως εστίαση και...αέρα γύρω από τα εικονικά όργανα (άλλος ακροαματικοφιλικός καημός αυτός)...
http://www.avsite.gr/forum/threads/mastering.93129/page-3#post-1975067
Δεν είπα ότι δεν υπάρχουν ηχογραφήσεις που εκτός από τον ενισχυτή, πιάνουν και τον χώρο, αλλίμονο.
Λέω ότι σε πολλα είδη, η πληροφορία του χώρου όχι μόνο δεν υπάρχει, αλλά είναι και αθέμιτη.

Παράδειγμα

εδώ έχουν αφήσει το φυσικό echo των ντραμς (κουτσουρεμένο φυσικά γιατί μέχρι να τελειώσει η ουρά από τα πιατίνια..ουουου ακόμα εκεί θα ήτανε) αλλά η κιθάρα είναι ουγκ. Ούτε echo ούτε τίποτα. Στη συγκεκριμένη ηχογράφηση ήθελαν την ατάκα και μόνο της κιθάρας. Οτιδήποτε άλλο, κόπηκε.

Πάμε ένα άλλο παράδειγμα
εδώ ο Μπρουνο (pun intended) έχει ένα echo στη φωνή αλλά είναι τελείως ψηφιακό.
Δηλαδή τι πληροφορία χώρου ακριβώς αντιλαμβάνομαι? Ότι είναι στο διάστημα και τραγουδάει? Μπούρδες

Πάμε και ένα δικό σας
ok εδώ πάω πάσο. Όχι ότι θα μου έπεφτε η μούρη αν υπήρχε και άλλο echo αναγκαστικά λόγω του δωματίου μου αλλά αν ήταν να διαλέξω, προτιμώ το πιο πολύ παρά το dead silent που θα έπαιρνα από τα άλλα κομμάτια.

Όντως βγήκαμε πολύ offtopic ρε παιδιά
 



PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.017
Σνομπάρετε τα επαγγελματικά μηχανήματα αλλά αυτά κάνουν τη μουσική που ακούτε χωνέψτε το ,άρα τέτοια θέλετε για να αντιστρέψετε τη διαδικασία και αν δε μπορείτε να τα βλέπετε βάλτε τα σε ντουλάπια.
Δηλαδη θελουμε ολοι ενα στουντιο στο σπιτι μας ?
 

Μηνύματα
685
Reaction score
2.165
Δεν θα σχολιάσω τον ελιγμο εκτός θέματος...
Θα σταθω λίγο στο θέμα του χώρου ηχογράφησης γιατί είναι σημαντικο

Θεωρώ ότι υπάρχουν δύο σχολές στο ζήτημα.
Το σύστημα που σε μεταφέρει στην αίθουσα ή στο στούντιο ηχογράφησης
( αυξημένη πληροφορία χώρου η ανυπαρξίας του)
Και το σύστημα που μεταφέρει τους μουσικούς στο σαλόνι σου.
...

Ωραία σχόλια και αντιστοιχίες!
Εμένα μου ήρθε στο μυαλό αυτό:
Να δούμε πόσο οφφ τόπικ θα πάμε τώρα αν ανεβάζει ο καθένας
 

Μηνύματα
511
Reaction score
659
Δηλαδη θελουμε ολοι ενα στουντιο στο σπιτι μας ?
Δεν υπάρχει πρέπει , δεν υποχρεώνεται κανείς να κάνει κάτι , απλά τα πράγματα είναι έτσι όπως τα ανέφερα και νομίζω τα έχω υπεραπλουστεύσει :)
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.967
Το μέρος της πρότασης του @okakosolikos το οποίο τόνισα δεν είναι λάθος. Κι αν δεν έχεις ηχογραφήσει σε studio (όπως έχω κάνει εγώ και πιθανόν ο @okakosolikos - ας μας πει ο ίδιος) δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις. Απλώς, δεν μπορείς. Δι φατκς οφ λάιφ, που λέει και μια ψυχή.:)
Χαχαχαχαχα, τα "δι φακτς οφ λαιφ" λένε ότι κάνεις λάθος! :)
Το RT 60 ξέρεις τι είναι; Αντηχήσεις. Εκο.
Το μικρόφωνο πάνω στο όργανο που παίζει μέσα σε νεκρό χώρο, όντως πιάνει μόνο το όργανο. Αυτό, δε περνάει έτσι στην ηχογράφηση. Το αναλαμβάνει ο μαστεράς και του προσδίδει (με DSP) ο,τι εκο θέλει, όσο ριβερμπ θέλει, το μοιράζει σε 2 ή περισσότερα κανάλια με όποιο τρόπο θέλει, το βάζει μπροστά ή πίσω από άλλα όργανα όπως γουστάρει, το δίνει προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά της μουσικής σκηνής όπως του καρφώσει, και συ ακούς το δημιούργημα του μαστερά, ο οποίος έβαλε πληροφορίες χώρου όπως γουσταρε. Ή όπως γουσταρε ο καλλιτέχνης.
Αυτά. Λαιφ σακς.;)

Πρέπει καταρχήν να νικήσεις τα προβλήματα του χώρου που ακούς μουσική όσο μπορείς ( δε μπορούν όλοι να χτίσουν δωμάτιο μουσικής νεκρό καθώς είναι οικονομικά ουτοπικό )
Συμφωνώ με όλα μα όλα όσα έγραψες σε αυτό το εξαιρετικό ποστ, εκτός από την παραπάνω παράγραφο, η οποία είναι λάθος. :)

Διότι όχι μόνο δεν είναι υποχρεωμένος ο μουσικόφιλος να χτίσει ένα δωμάτιο αναπαραγωγής μουσικής που να είναι ηχητικά νεκρό, αλλά ίσα ίσα, αν το κάνει, θα είναι εντελώς ακατάλληλο για αναπαραγωγή μουσικής!

Ο χώρος ακρόασης στην αναπαραγωγή υψηλής πιστότητας, οφείλει να είναι ηχητικά "ζωντανός", ώστε να βοηθήσει στην αύξηση των ντεσιμπέλ (τα οποία είναι πολύτιμα) και στην περιέλιξη του ακροατή από την μουσική σκηνή.

Ζωντανός χώρος λοιπόν, αλλά με ελεγχόμενους χρόνους αντήχησης, όπως προβλέπεται από τις προδιαγραφές της EBU. Δηλαδή ένα σταθερό RT 60 πέριξ του χρόνου των 0,3 sec σε όλο το φάσμα.

Και πρόσεξε: Το να είναι σταθερή η τιμή του RT 60 σε όλο το φάσμα, είναι σημαντικότερη παράμετρος της απόλυτης τιμής της. :)
Οκ?
Είναι κάτι που το φωνάζω εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία.. :)

Εξ ου και οι προτιμήσεις κάποιων που ξέρουν το σπορ, περί χρόνων αντήχησης περί το μισό δευτερόλεπτο, ή και στο 0,6, γεγονός το οποίο όντως είναι υπέρ κάποιου είδους μουσικής (δεν ενδιαφέρει να το αναλύσουμε στην παρούσα φάση). Αλλά με σταθερή τιμή σε όλο το φάσμα. ;)

Ακούστε πρώτα το ψηφιακό αρχείο με ενα μeτριοκαλό dac, και μετριοκαλά ακουστικά, σε ησυχία, για να καταλάβετε τι θα πρέπει να ακούσετε στο στέρεο.

Αν δεν τα ακούσετε στο στέρεο, τότε κάτι δεν πάει καλά. Για κάποιο λόγο καλύπτεται η πληροφορία χώρου

  • Εχει πολυ θόρυβο το δωμάτιο σας;
  • Εχει πολύ ψηλο RT60 το δωμάτιο σας;
  • Ακούτε βινύλιο με μεγάλο θόρυβο επιφανείας;
  • Ακούτε πολύ σιγά;
  • Κάτι άλλο;
Όχι. Δεν είναι αυτές οι παράμετροι.

Για να ακούς σωστά τις πληροφορίες χώρου της ηχογράφησης, οι 3 παράμετροι που έχουν αξία, είναι οι εξής: (τα έχει γράψει ο μπουτχιας αναλυτικά)

1) στεπ ρισπονς
2) φασική ισορροπία στο φάσμα
3) χρόνοι αντήχησης

Δηλαδή όλα ξεκινούν από το στεπ ρισπονς, αν είναι τα μεγάφωνα συμφασικά. Αν είναι, θα έχεις το μεγαλύτερο βάθος μουσικής σκηνής, όπως είχε ο βετ με τα κουαντ (ενός δρόμου ηχεία) που είχαν εξαιρετικό στεπ ρισπονς.

Μετά έρχεται το ντιρακ που δεν προκαλεί ολισθησεις φάσεις στην διόρθωση απόκρισης, και αντιθέτως διορθώνει (το κατά δύναμη) τις υπάρχουσες διαφορές απόκρισης φάσης στο φάσμα, μαζί με τις διαφορές απόκρισης πλάτους στο φάσμα (τονικές αλλοιώσεις).

Στο τέλος έρχεται ο χώρος, ο οποίος ή θα σου επιτρέψει να τα ακούσεις τα παραπάνω, έχοντας ένα εντός προδιαγραφών σχεδιάγραμμα χρόνων αντήχησης, ή θα τα γ@μησει όλα τη μαμάκα.:p:D

Πραγματικά, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο έκανες quote το post μου,
Σου απάντησε στην τελευταία πρόταση, αλλά κι αυτό δε το κατάλαβες! ;)

Τέτοιος είναι ο μπουτχιας..
Πρέπει να τον διαβάζεις προ-σε-κτι-κά. :)
 
Last edited:

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.685
Reaction score
21.500
Χαχαχαχαχα, τα "δι φακτς οφ λαιφ" λένε ότι κάνεις λάθος! :)
Το RT 60 ξέρεις τι είναι; Αντηχήσεις. Εκο.
Το μικρόφωνο πάνω στο όργανο που παίζει μέσα σε νεκρό χώρο, όντως πιάνει μόνο το όργανο. Αυτό, δε περνάει έτσι στην ηχογράφηση. Το αναλαμβάνει ο μαστεράς και του προσδίδει (με DSP) ο,τι εκο θέλει, όσο ριβερμπ θέλει, το μοιράζει σε 2 ή περισσότερα κανάλια με όποιο τρόπο θέλει, το βάζει μπροστά ή πίσω από άλλα όργανα όπως γουστάρει, το δίνει προς τα δεξιά ή προς τα αριστερά της μουσικής σκηνής όπως του καρφώσει, και συ ακούς το δημιούργημα του μαστερά, ο οποίος έβαλε πληροφορίες χώρου όπως γουσταρε. Ή όπως γουσταρε ο καλλιτέχνης.
Αυτά. Λαιφ σακς.;)
Βιάζεσαι. Ο έτερος γιατρός διευκρίνισε τι εννοούσε. Εξάλλου, όπως το αντιλήφθηκα εγώ, η διχογνωμία αφορούσε στο εάν το μικρόφωνο λαμβάνει πληροφορίες χώρου κατά τη διάρκεια της ηχογράφησης. Το τι κάνει ο κάθε μαστεράς εκ των υστέρων, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο.

Σου απάντησε στην τελευταία πρόταση, αλλά κι αυτό δε το κατάλαβες! ;)

Τέτοιος είναι ο μπουτχιας..
Πρέπει να τον διαβάζεις προ-σε-κτι-κά. :)
Ε, ναι, τι να κάνω που δεν έχω τις γνώσεις ή την διανοητική ικανότητα για να καταλάβω τι γράφει ο @Bhutia, ας έγραφε λιγότερο δυσνόητα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.798
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top