- Μηνύματα
- 31.137
- Reaction score
- 90.682
http://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2011/10/acoustic_measurement_standards.pdfΑχ αυτος ο Κωσταυτιάς ....εχει καψει κοσμο και κοσμάκη .....![]()
Εκλαϊκευμένο.
http://www.acousticfrontiers.com/wp-content/uploads/2011/10/acoustic_measurement_standards.pdfΑχ αυτος ο Κωσταυτιάς ....εχει καψει κοσμο και κοσμάκη .....![]()
Ξεκινας λαθος εξ αρχής (μαλλον λογω αγνοιας ,προσωπικη εκτιμηση χωρις ιχνος διάθεσης να στην πω )Μισό εγώ θέλω αυτόν τον ενισχυτάκο τον (Vincente SV-238) πόσο θα πρέπει να είναι το volume να μπορώ να σταθώ στο διαμερισμά μου,πόσο να φεύγω και πόσο οι γείτονες να ενοχλούνται.Διαμέρισμα 110τμ. και χώρος ακρόασης 60τμ.
Φίλε να μου τα κάνεις πιο λιανά και μόλις ευκαιρίσεις να μου υποδείξεις και κάτι .Ξεκινας λαθος εξ αρχής (μαλλον λογω αγνοιας ,προσωπικη εκτιμηση χωρις ιχνος διάθεσης να στην πω )
Υπάρχουν διαμαντια μεσα στο site που ομως εινα χαμενα μεσα στον χρονο .Μακαρι να ηταν sticky να μπορεις να τα διαβασεις .Θα σου έλυναν πολλές αποριες .
Το πως θα παιξει ενα ηχειο εχει σημασια το πως θα τροφοδοτηθεί .Δν ειναι θεμα πόσο θα φωναξει αλλά πως θα τα πει .Δεν μιλάμε για χωνι σε πανηγυρι αλλά για hifi .Οποτε τα περι γειτονων ,πολυκατοικιας κλπ ειναι παντελώς ασχετα με το ηχητικο αποτελεσμα που θα πάρεις .Αν καποιος εχει μαζεμενα να σου προτεινει αν θες διαβασε τα .Αλλιως παρε οσα περισσοτερα μπορεις .Βατ εννοώ .
ΥΓ Ζητα ενισχυτη που δινει βαταζ στα 4Ω σαν πρωτη τιμη ,κι αν εχει και στα 2Ω ακομα καλυτερα .Γιατι θα στο ζητησουν τα ηχεια στα χαμηλά .Αυτο στο δινω υπογεγραμμένο .
Για αρχή ....https://www.avsite.gr/forum/threads/Εδώ-τα-καλά-τα-βατ.49516/Φίλε να μου τα κάνεις πιο λιανά και μόλις ευκαιρίσεις να μου υποδείξεις και κάτι .
Και όχι απαραίτητα πανάκριβα. Ας πούμε αυτό έχει ενδιαφέρον. Ζαχαρώνω τους διάχυτες - broadband basstraps και τα εκτυπώσιμα panelsΔείτε (ακούστε) το παραπάνω βιντεάκι.
Και μετα μιλάμε.
Αν δεν καταλάβουν όλοι τα βασικά, τσάμπα καίει η λάμπα.
Εννοείται πως υπάρχουν πολυ πιο όμορφα treatments απο αυτα.
Που το ξετρύπωσες;Και όχι απαραίτητα πανάκριβα. Ας πούμε αυτό έχει ενδιαφέρον. Ζαχαρώνω τους διάχυτες - broadband basstraps και τα εκτυπώσιμα panels
Μάνο αυτό είναι διαφορετικό ζήτημα. Εφόσον είναι συνειδητή επιλογή μαζί του και γω.Μπρε Ντιμιφουτη μου ,
αμα ο άλλος θελει λαμπα για να κανει γκελ στην γκομενα και χωνι ηχειο που του θυιζει τα πανηγυρια στο χωριό που πηγαινε μικρός εσυ πιστευεις οτι θα του ανοιξεις τα ματια μιλώντας για στατικα κυματα και ηχοπαορρόφηση ?
Ακουμε με τα ματια ...τοχει πει καποιος σοφος εδω μεσα![]()
Αυτά πιστεύω ότι πρέπει να λέγονται σε όποιον ρωτά τί σύστημα να πάρει Dimifoot.Οι τεχνοκρατικές προτάσεις που έρχονται κάθε φορά στο προσκήνιο όταν ανοίγει παρόμοιο θέμα είναι σωστές και τυφλοσούρτης.
Κι εγώ αν είχα dedicated χώρο αυτές θα ακολουθούσα....
Έλα όμως που δεν έχω dedicated χώρο και ούτε προβλέπεται να αποκτήσω. Είμαι...καταδικασμένος να ακούω στο σαλόνι με όλους τους συμβιβασμούς που συνεπάγεται αυτό καθώς η πρωτογενής χρήση του συγκεκριμένου δωματίου δεν είναι η φιλοξενία του ηχοσυστήματος. Και από ό,τι παρακολουθώ και καταλαβαίνω, οι περισσότεροι συμφορουμίτες ανήκουν σε αυτή την κατηγορία.
Όταν επομένως επιστρατεύονται οι συγκεκριμένες τεχνοκρατικές (και σωστές) οδηγίες κάθε φορά που κάποιο μέλος θέλει να στήσει ένα αξιοπρεπές σύστημα στο σαλόνι του γιατί δε διαθέτει άλλο χώρο, είναι λογικό να οδηγείται στη σύγχυση και την απογοήτευση καθώς ξαφνικά έχει να αντιμετωπίσει τα RT60, τις μπασοπαγίδες, τους διαχύτες, τους χρόνους αντήχησης, τα DSP και το κακό (και σωστό) συναπάντημα. Θα πρέπει ξαφνικά να αρχίσουν οι...διαπραγματεύσεις με τα υπόλοιπα μέλη όσο όμορφα κι αν είναι τα σύγχρονα panels γιατί το σαλόνι θα μετατραπεί από ένα χώρο για όλη την οικογένεια σε ένα χώρο φτιαγμένο πρωτίστως για το ηχοσύστημα.
Και αν κάποιος δε δεχθεί να ακολουθήσει τον παραπάνω τυφλοσούρτη, οι προτάσεις περιόριζονται σε κάτι του στιλ "δώσε 500 ευρώ να κάνεις τη δουλειά σου και άστα τα άλλα".
Υπάρχουν. ωστόσο, κάποιες λύσεις που μπορούν να αποτελέσουν έναν έντιμο συμβιβασμό ανάμεσα στο ενδεχόμενο να μετατρέψεις το σαλόνι σου σε studio και να πετάξεις τα χρήματά της επένδυσής σου.
α) Ρίξε πάση θυσία την απόσταση ακρόασης όσο είναι δυνατό, ακόμα και στο 1,5 ή και στο ένα μέτρο. Δεν μπορείς να φροντίσεις το χώρο σου, αλλά με αυτόν τον τρόπο μειώνεις κατά πολύ τη συμβολή του στο τελικό αποτέλεσμα. Τώρα αν κάνεις parties μια στις τόσο, στα σοβαρά parties κανείς δε δίνει σημασία στην ηχητική ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος, εκτός από κάτι τελειωμένους hi end - άδες που όταν ανοίγουν το στόμα τους είναι σαν να διαβάζεις τον Ήχο!
δ) Ανάμεσα στη θέση ακρόασης και τα ηχεία καλό είναι να μην παρεμβάλλονται τραπεζάκια, μπράτσα καναπέδων και άλλα παρεμφερή είδη του ίδιου φυράματος!
Παρ'όλο που έχει βάση, δε συμφωνώ απόλυτα για τη θέση ακρόασης και εξηγώ: Συζητάμε για οικιακό χώρο, σαλόνι. Τα ηλεκτρονικά όπως το σύστημα εικόνας και ήχου συνήθως πηγαίνουν πακέτο, συνήθως βρίσκονται σε σημείο που βολεύει χωροταξικά την οικογένεια, απέναντι από τον καναπέ 3θ, κάπου εκεί σε σχήμα Γ υπάρχει και ο 2θ ή ο 2θ απέναντι από τον 3θ, σε αυτή την περίπτωση κάπου ίσως να υπάρχει και μία πολυθρόνα. Καναπές 3θ με 2θ χωρίς τραπεζάκι μπροστά τους για να εξυπηρετεί ως ακουμπιστήρι ποτηριών, πιάτων, βιβλίων ή ότι άλλο θέλετε είναι σπάνιο. Συνηθισμένο επίσης και το τζάκι μέσα σε όλο αυτό το μπάχαλο για την ηχητική πιστότητα. Η μικρότερη απόσταση ακρόασης σε αυτές τις περιπτώσεις είναι τα 2,5-3,0 μέτρα. Σκεφτόμαστε ΠΑΝΤΑ οικιακό χώρο, σαλόνι, αδύνατο να βρίσκεσαι στα 1,5 μέτρα απόσταση!
Επίσης αδύνατο να πείσεις την κυρία του σπιτιού να μην υπάρχει τραπεζάκι σαλονιού μπροστά από τους καναπέδες.
β) Δεδομένου του α) διάλεξε τα κατάλληλα ηχεία. Όχι αυτά που σου αρέσουν, αλλά αυτά που αρέσουν στο χώρο σου.
γ) Κράτησε ικανές αποστάσεις από πίσω και πλαϊνούς τοίχους. Μη θάψεις τα ηχεία σου σε γωνίες εκτός αν το ζητά ο οργανισμός τους (Audio Note, κάποια Klipsch).
Μεγάλη αλήθεια αυτό! Από εδώ ξεκινούν τα περισσότερα προβλήματα! Ναι μεν το ηχείο αντιμετωπίζεται ως "έπιπλο" στο χώρο γιατί φαίνεται αλλά όπως δε χωρά μία βιβλιοθήκη 2 μέτρα πλάτος σε τοίχο 1,5 μέτρα πλάτος, έτσι και ένα μεγάλο ηχείο δε χωρά σε μικρούς χώρους αλλά ούτε και δέχεται να το στριμώξουν σε γωνίες, ανάμεσα σε τοίχους και βιβλιοθήκη. "Πνίγεται" και "διαμαρτύρεται" γι' αυτό με τρόπους όπως το μπουμάρισμα, έλλειψη σκηνής, θολούρα, βουητό και όποια άλλη περιγραφή συνήθως χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον άσχημο ήχο.
ε) Προφανώς και πρέπει να οδηγήσεις τα ηχεία σου σωστά,..
Αν δεν θέλεις ή δε μπορείς να διαθέσεις τα χρήματα που απαιτούνται για τη σωστή οδήγηση των ηχείων, μην πάρεις αυτά τα ηχεία! Επέλεξε κάποια τα οποία είναι εξίσου όμορφα στα μάτια σου, εξίσου καλόηχα στα αυτιά σου, ταιριάζουν στη θέση που επιθυμείς να τα τοποθετήσεις χωρίς να "πνίγονται" και απαιτούν φθηνότερο ενισχυτή για τη σωστή οδήγησή τους. Απλά πράγματα!
στ) Διατήρησε τα "φυσικά" απορροφητικά του χώρου χειμώνα - καλοκαίρι. Κανείς δεν πέθανε επειδή το χαλί μπροστά από τα ηχεία δε σηκώθηκε το καλοκαίρι ή επειδή παρέμεινε η βαριά κουρτίνα κατά τους θερινούς μήνες.
Μπορείς να το κάνεις αυτό αν και ήδη γνωρίζεις πως η κυρία του σπιτιού θα ζητήσει να καθαριστούν για τον επερχόμενο χειμώνα. Από την άλλη μείωσε τη στάθμη ακρόασης ώστε να αποφύγεις τις ανεπιθύμητες αντανακλάσεις από το πάτωμα, για λίγο θα είναι... άσε που το καλοκαίρι περισσότερο βρίσκεσαι εκτός σπιτιού παρά εντός... και όταν είσαι μέσα μάλλον την αράζεις στο μπαλκόνι και βάζεις μουσική για συνοδεία παρά για σοβαρή ακρόαση.
ζ) Έξω τα ποτήρια και οι κρυσταλλιέρες από το σαλόνι! Αν η γυναίκα σου επιμένει, βάλε της για αντιπερισπασμό ένα ηχείο στην κουζίνα! Θα της αρέσει;
Δύσκολο αυτό, προστριβές μου μυρίζονται...
η) Last but not least, δοκίμασε ψηφιακή ισοστάθμιση του χώρου. Από ό,τι διαβάζω εδώ μέσα, παραμένει αμφιλεγόμενη αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Και αυτό "παίζει".
και
θ) θα πρότεινα να πειραματιστείς με το χώρο σου, να τον "ακούσεις", να τον καταλάβεις, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ να ασχοληθείς με τον ήχο σου. Διαφορετικά με τα πρώτα 8 που έχει αναφέρει ο Sleep είσαι καλυμμένος σε μεγάλο βαθμό και θα ευχαριστηθείς τον ήχο σου.
ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ να ασχοληθείς σοβαρά με τον ήχο σου, τότε να συμπεριλάβεις το θ, να διαβάσεις αυτά που προτείνουν οι υπόλοιποι, να βρεις τις λύσεις που ταιριάζουν αισθητικά στο χώρο και αν μπορείς και ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΑΠΕΙ από την υπόλοιπη οικογένεια πράξε τις!
Όλα τα παραπάνω, που δεν είναι δα και καμιά σοφία, προέρχονται από την προσωπική μου εμπειρία και νομίζω ότι κινούνται εντός του πλαισίου του αποδεκτού για μια ασυννέφιαστη οικογενειακή συμβίωση. Τώρα αν κάποια συμβία δεχτεί και μπασοπαγίδες, διαχύτες, μετρήσεις και να μη...μετακινεί το τασάκι γιατί χαλάει τον ήχο, ακόμα καλύτερα, αλλά...
Προσωπικά αυτό το δρόμο έχω ακολουθήσει και ακούω τόσο όμορφα όσο δεν έχω ακούσει ποτέ. Έχω πλήρη συνείδηση των συμβιβασμών που έχω αναγκαστεί να κάνω και διάγω ψυχικά ήρεμο βίο.
... Λίγο το έχεις αυτό στο χόμπι μας;![]()
Στα 1000€ να συμφωνήσω. Ο @stamatisxanthos μίλησε για 4000€ χωρίς την πηγή.που ρωτά για ένα σύστημα 1.000 ευρώ
(0.6 ειναι πολυ...) Ναι έπαθαν. Πέταξαν ενα τσουβάλι λεφτα σε καλωδια και tweaks, κυνηγώντας την ουρά τους για δεκαετίες. Και παρέμειναν ανικανοποίητοι. Όχι όλοι, αλλα πολλοί.Έπαθαν κάτι επειδή ο χρόνος αντίχησης αντί στα 0.6 στα 2,0 μέτρα ήταν στο 0,9; Ε, μην τρελλαθούμε κιόλας!![]()