Minimal

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
και μην ξεχνας οτι τα mic εχουν αποκλισεις χαμηλα και ψηλα οποτε η καμπυλη παιζει σε συνολο και αυτος που δινει η κοβει μπορει να νομιζει οτι εχει τοσα db διαφορα το οποιο πιθανοτατα δεν ισχυει

να τα λες αυτα και μην μου βαζεις +1db εκει και -2db εκει :lolsign:
Μπορώ να ζήσω με τις αποκλίσεις πλάτους στα άκρα του φάσματος,αφού η καμπύλη-στόχος ισχύει ως γενικός οδηγός στο λογισμικό που θα εξαγάγει τα φίλτρα,ώστε να μην ταλαιπωρούμαστε οι ίδιοι με πολλαπλές χειροκίνητες επεμβάσεις που θα γίνονταν κιόλας καλύτερα με κάποια αυτόματη διαδικασία .
Εξοικονομούμε δυνάμεις και διάθεση για επόμενο στάδιο όπου θα τις χρειαζόμαστε περισσότερο.

Η δε διόρθωση ειδικά στις πρώτες οκτάβες μπορεί να μη λαμβάνει υπόψιν την απόλυτη τιμή dB,αλλά την κατανομή της ενέργειας σε πεδίο συχνότητας και χρόνου όπως θα προκύπτει από τα Vector Averaged δεδομένα υπό εφηρμοσμένο χρονικό παράθυρο ανάμεσα σε εναλλακτικά σημεία μέτρησης κατά τα γνωστά..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.852
Νομίζω πως είναι πιο εύκολη ως γενική κατεύθυνση η προτεινόμενη κλίση του ταργκετ κερβ να ορίζεται ανα δεκάδα παρά ανά οκταβα, διότι έχουμε όλες κι όλες 3 δεκάδες να ορίσουμε, οπότε δίνουμε ως βασική κατεύθυνση τα 3 ντεσιμπέλ πτώση σε 3 διαστήματα:

20Hz - 200Hz δίνουμε -3dB
200Hz - 2kHz δίνουμε -3dB
2kHz - 20kHz δίνουμε -3dB

Το μεσαίο διάστημα, ενώ είναι γενική "αρχή", υπάρχουν προτάσεις όσον αφορά μια οκταβα (800Hz-1,6kHz) όπου τείνει να προτείνεται φλατ ον αξις. Αν υλοποιηθεί έτσι, τότε πάει η δεκάδα στα 2 ντεσιμπέλ πτώσης, όχι 3.

Τα ακραία διαστήματα, είναι αλληλοεξαρτώμενα, αναλόγως δυνατοτήτων σεταπ και χαρακτηριστικών του χώρου.

Σωστό;
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Κάποιοι είναι δοσμένοι σε...σκληραγωγία κι ενημέρωση. ;)
Όπως έχει αναφερθεί,για επιτόπια εφαρμογή επιθυμητού loudness και σε οποιαδήποτε στάθμη υπάρχει εναλλακτικά το mathaudio.
εχεις καμια καμπυλη προχειρη να δω πως δουλευει το loudness σε σχεση με την αναφορας που θα εχεις..?
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
δεν κανουμε δουλεια ετσι :lolsign:
.....πιστευεις οτι καταλαβαν την κιτρινη ?
ισχυουν τα db διαφορας εντασης που βλεπουμε στο 1 khz ?
Πρέπει να γνωρίζεις ότι η δική μου με τη δική σου δουλειά μπορεί κάλλιστα...να μην ταυτίζονται. ;)

Η κίτρινη είναι αυθεντική και αδιόρθωτη καμπύλη απόκρισης σε κάποιο setup μου.Η στάθμη αναφοράς για την καμπύλη-στόχο είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση η ισχύουσα σε ύψος 800 Hz.Η αντισταθμιστική τόνωση έχει περιλάβει και χαμηλομεσαία συχνοτική ζώνη.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Mονο που θελουμε να μαθουμε την διαφορα db που δημιουργει το Loudness στην περιπτωση που ακους χαμηλοτερα του reference...

Αν στα -10db που δειχνεις εχεις αυτες τις διαφορες δεν θα ακουγεται το συστημα με καμπυλη αναφορας.
Γιαυτο σε ρωταω στα ποσα db μειον απο το reference ισχυει αυτη η καμπυλη
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Mονο που θελουμε να μαθουμε την διαφορα db που δημιουργει το Loudness στην περιπτωση που ακους χαμηλοτερα του reference...

Αν στα -10db που δειχνεις εχεις αυτες τις διαφορες δεν θα ακουγεται το συστημα με καμπυλη αναφορας.
Γιαυτο σε ρωταω στα ποσα db μειον απο το reference ισχυει αυτη η καμπυλη
Μέση συνεχόμενη στάθμη 65-70 dB στη θέση ακρόασης.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.774
Reaction score
16.498
Η απόκριση ενός άριστου ηχείου, οφείλει να είναι εντελώς φλατ σε ανηχοικό θάλαμο.

Το ίδιο αυτό φλατ ηχείο, λόγω της σταδιακής πτώσης των μεσαιοπρίμων στην οφ αξις απόκριση (βλέπε καμπύλες στο σπινοραμα) θα έχει μετρήσιμη in room απόκριση on axis αυτή της πτώσης κατά ~1 dB/octave, διότι προστίθεται η ενέργεια των φθινουσών στο άνω μέρος του φάσματος ανακλάσεων του δωματίου, με ακόμα πιο έντονα αυξανόμενες τις χαμηλές συχνότητες λόγω διαφορετικής συμπεριφοράς του χώρου κάτω από τη ζώνη σρόεντερ.

Δηλαδή, παρά την φαινομενική στο μάτι (μετρήσιμη) πτωτική απόκριση στο φάσμα, η πραγματική άμεση, παραμένει η ...φλατ, αλλά απαιτεί ανηχοικό θάλαμο για να φανεί.

Αυτό σημαίνει, πως αναλόγως αρχιτεκτονικής του ηχείου (λοβών ακτινοβολίας) και διαφοροποίησης της ενέργειας των ανακλάσεων στο φάσμα, προβλέπεται να υπάρχει διαφοροποίηση στο τελικό target curve, το οποίο σε κάθε περίπτωση αντιπροσωπεύει την φλατ απόκριση, δηλαδή την έλλειψη τονικών αλλοιώσεων.

Το μπλέκω, ξέρω. Σόρρυ.
Ίσως να είναι νωρίς ακόμα για τέτοια..
ΔΕΝ είναι καθόλου νωρίς.... ίσα ίσα όποιος θέλει να κατανοήσει τι είναι η target curve πρέπει πρώτα να κατανοήσει τα συγκεκριμένα που γράφεις... πως (σε μια φράση) αν έχουμε απόκριση σαν την target curve, τότε είμαστε ...flat. To "σωστό flat" είναι η target curve, το "σκέτο flat" είναι απλά ...άμπασο...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Μαλιστα, δεν εχεις ασχοληθει αποτι δειχνει για να εχουμε ακριβες δεδομενα.
Οι ακροάσεις στη διάρκεια όλης της ημέρας γίνονται συνεχώς σε μέσες συνεχόμενες στάθμες 75-80 dB.Ούτε πολύ υψηλότερες ούτε πολύ χαμηλότερες.Οπότε δεν εφαρμόζεται loudness.

Σε setup εντός υπνοδωματίου που θα παίζει όλη νύχτα σε χαμηλές στάθμες,έχω εφαρμόσει καμπύλη με προσαρμοσμένη μονίμως τόνωση όπως εκείνη που περιέγραψα.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
ναι, καταλαβαινω τι λες, απλα δεν εχουμε συγκεκριμενα δεδομενα, αρα δεν ξερουμε πως δουλευει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.852
Loudness curves mehri na svisi o ilios.

265267_d976dfaf977dcbb234c541824849ebba~2.jpeg


Στην πράσινη γραμμή, των 80 Φον, βρίσκεται η στάθμη αναφοράς.
Εκεί, οι 20 κύκλοι βρίσκονται στα 120 ντεσιμπέλ.
Η διαφορά μεταξύ τους είναι 40.

Στα 60 Φον, τα 20 βρίσκονται στα 110, η διαφορά είναι 50.

Στα 40 Φον, τα 20 βρίσκονται στα 100, η διαφορά είναι στα 60.

Στα 20 Φον, τα 20 βρίσκονται στα 90, η διαφορά είναι 70.

:party:

Για να είμαστε λοιπόν ακριβείς, έχοντας τη στάθμη αναφοράς στα 0 ντεσιμπέλ, θα χρειάζεται να εφαρμόζουμε τόνωση 5 ντεσιμπέλ στα μπάσα για κάθε μείωση στάθμης κατά 10 ντεσιμπέλ.

Όσο κατεβάζουμε στάθμη, τόσο ευρύτερο χρειάζεται να είναι το φάσμα ενίσχυσης των χαμηλών συχνοτήτων.

loudnesscontrol_ts_4-lg.jpg


Δεδομένου ότι μειώνεται το δυναμικό εύρος αναπαραγωγής με τη μείωση στάθμης, θα χρειάζεται ανάλογο compression μείωσης δυναμικού εύρους ηχογράφησης, δηλαδή για κάθε 10 ντεσιμπέλ μείωσης στάθμης, χρειάζεται 5 ντεσιμπέλ μείωση δυναμικού εύρους.

Συνολικά δηλαδή, για κάθε μείωση στάθμης κατά 10 ντεσιμπέλ, χρειάζεται 5 ντεσιμπέλ ενίσχυση στα μπάσα και 5 ντεσιμπέλ compression.

Με αυτή τη διαδικασία, θα συνεχίσουμε να ακούμε το ίδιο περιεχόμενο σε χαμηλότερες στάθμες, και με την ίδια τονική ισορροπία.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.831
Reaction score
84.857
Ο εγκέφαλος μου μετα απο μισό αιώνα εν ζωή εχει συνηθίσει να περιμένει λιγότερο μπάσο σε χαμηλότερες εντάσεις, και το μπάσο ενός F-M loudness του φαίνεται αφύσικο.

Σας εχω ανεβάσει το προτεινόμενο loudness απο Toole?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.237
Reaction score
137.852
Ο εγκέφαλος μου μετα απο μισό αιώνα εν ζωή εχει συνηθίσει να περιμένει λιγότερο μπάσο σε χαμηλότερες εντάσεις, και το μπάσο ενός F-M loudness του φαίνεται αφύσικο.
Δε "του φαίνεται", είναι αφύσικο.
Ωστόσο, είναι στη στάθμη που απαιτείται για να μη χάνεις τίποτα, να τα ακούς όλα κανονικά, όπως στη στάθμη αναφοράς.

Το "φυσικό", είναι όταν απομακρύνεσαι απο μια ορχήστρα και πας στα 200 και 400μ απόσταση, να μην ακούς καθαρά τα όργανα, ούτε όλα τα όργανα.


Σας εχω ανεβάσει το προτεινόμενο loudness απο Toole?
Όχι.
 


Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
κατι τετοιο θελουμε να δουμε αγαπητε bhutia .:)
......αν τα καταφερεις οταν βρεις χρονο να δουμε πως δουλευει και το mathaudio εχει καλως .

Eδω απο ενα αλλο προγραμμα .....
.......απλα επεσε η σταθμη αρκετα και δεν μετρησε σωστα την τελευταιεα πανω απο 10khz :(
Ηθελε να ξεκινησω απο πιο δυνατα......και.βαριομουν να το ξανακανω.:biggrin:

Βλεπουμε πως οσο πεφτουμε σε ενταση αλλαζει η καμπυλη απο 20hz -500hz και απο 8khz -20khz
.....ειναι σταθερη η διαφορα σε db και σταθερο ως προς τις συχνοτητες 500hz ως 8khz

Dynamic eq.jpg
 




Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • PeterMeni
    DIY - "Επαγγελματίας"

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.828
Μηνύματα
2.953.177
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top