- Μηνύματα
- 8.825
- Reaction score
- 8.883
[/QUOTE
Πολύ ενδιαφέρουσα και αρκετά πρωτότυπη η ομιλία του Benjamin Zander, Βρετανού μαέστρου με καλή καρίερα στις ΗΠΑ (εξ ου και η αρκετά "αμερικάνικη" ομιλία του).
Δυστυχώς για αυτόν και την Κλασική Μουσική, έχει υπάρξει πιο πειστικός στις ομιλίες του παρά στη μουσική που παράγει (με μερικές από τις καλλίτερες ορχήστρες των ΗΠΑ). ΟΙ δίσκοι και η φήμη του δεν ξεπέρασαν και πολύ τον Ατλαντικό. Και κάπου εκεί είναι το πρόβλημα. Σίγουρα, η Κλασική Μουσική είναι για όλο τον κόσμο και όχι για μια ελίτ ή για κάποιους λίγους που αφιέρωσαν ικανό χρόνο για να σπουδάσουν, μελετήσουν, εντρυφήσουν κλπ. στην Μουσική αυτή.
Το πρόβλημα, όμως, εστιάζεται στο ότι πρέπει π.χ. το Πρελούδιο του Chopin in e minor που έπαιξε και εξήγησε με τόσο γλαφυρό τρόπο να έχει το ίδιο ή και μεγαλύτερο αποτέλεσμα στο ακουσμά του και μόνον. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου αλλά και της συγκυρίας να έχουμε έναν B. Zander να μας αναλύει και εξηγεί τι μπορεί να σημαίνει και άλλα σχετικά για κάθε Κλασικό έργο. Ως εκ τούτου, η προσωπική μας (σταδιακή) ενασχόληση είναι καθοριστικής σημασίας για να αρχίσουμε να ανακαλύπτουμε κάποιες από τις άπειρες πτυχές που μπορεί να έχει ένα Κλασικό μουσικό έργο. Με την πρώτη αποκάλυψη, σιγά σιγά, σταδιακά αλλά με αρκετή συνέπεια θα έλθει η ευτυχής συνέχεια...
..αρκετοι καλλιτεχνες ανεξαρτητως ειδους(μουσικη φορμα το λεω εγω) εχουν κινηθει αντιστοιχα, και εχουν κανει παραγωγες σπιτι τους, και εχουν δωσει συναυλιες απο εκει, κυριως της ανεξαρτητης, απο τσαζ αυτοσχεδιαστικη εως Indie-alternative, underground.
Επισης, αρκετοι καλλιτεχνες δεν λαμβανουν καποια επιδοτιση στη χωρα μας, και ειναι αναγκασμενοι να ακυρωσουν τις συναυλιες/εμφανισεις τους.
Στην προσφατη μοντερνα , μεταμοντερνα εποχη και αγνωστο μετα , ακομα και η αιχμηρη και κατα βαση αντισυμβατικη μουσικη (ρυθμος εστω) περναει απο πολυ μεγαλη κριση.
Τιποτα, σκοταδι μονο ειναι η θεωρηση μου, συνεχιζουμε με τα μεσα που διαθετουμε και καποια στιγμη ισως περασει, ισως οχι, ειανι ομως αναποσπαστο μερος του ροκ εν ρολ να συνεχιζει το πνευμα.
Αν η Κλασσικη μουσικη εχει κατι τετοιο (γιατι να μην εχει καποιο αντιστοιχο πνευμα,δεοντολογια) συνεχιζει.
... και ενα καλο διαλλειμα δεν ειναι καθολου κακο.
Οταν γίνουν multichannelΓραφτειτε , βοηθηστε ολους τους καλιτεχνες , οτι μπορει ο καθενας δηλαδη, δεν εχει σημασια, μη διαφωνειτε ρε συ :
10% early bird discount on the 12-month ticket | Digital Concert Hall
Regular live broadcasts, over 650 concert videos, exclusive portraits, documentaries and interviews – available on all deviceswww.digitalconcerthall.com
.. Προτιμοτερο το δε συμφωνουμε πληρως. Δεν θα αφαιρουσα το δικιο του (φιλτατου) Prince, εδωσα μια δικια μου οπτικη στο θεμα.μη διαφωνειτε
Ευχαριστώ (προσφιλέστατε) Decembered για την ευγενή θεώρησή σου... Προτιμοτερο το δε συμφωνουμε πληρως. Δεν θα αφαιρουσα το δικιο του (φιλτατου) Prince, εδωσα μια δικια μου οπτικη στο θεμα.
Και οι τρεις τελευταίες Συμφωνίες του Τσαικόφσκυ είναι σε ελάσσονες κλίμακες (φα, μι και σι αντίστοιχα) αλλά μόνον η τελευταία (η "Παθητική") καταλήγει σε μία όντως καταθλιπτική αλλά πλήρους εμπνέυσεως και εξαιρετικής μουσικότητας ελάσσονα (οι άλλες δύο "λυτρώνονται" στο Φινάλε καταφεύγοντας στην τονική μείζονα και μάλιστα με θριαμβευτικό τρόπο).Γιαννη την 4η την 5η και 6η, Τσαικοφσκι της ακουω μεσα στο μηνα τρεις φορες
και απο ρεσπιγκι παντα, τα πευκα της ρωμης.
Οι δυσάρεστες (και, σε ικανό βαθμό, αναπόφευκτες) παράπλευρες ζημιές του Covid-19 συνεχίζονται σε ό,τι αφορά τη "ζωντανή" Κλασική Μουσική:
Ήδη: a) η Boston Symphony Orchestra ακύρωσε το υπόλοιπο της κανονικής περιόδου για όλες τις συναυλίες της Ορχήστρας.
b) η Scala του Μιλάνου ανέβαλε, μέχρι νεωτέρας, την αναγγελία του προγράμματός της για την περίοδο 2020-2021 (υπό ομαλές συνθήκες θα ξεκινούσε στις αρχές Δεκέμβριου του 2020 και θα τελείωνε στο τέλος Μαρτίου 2021).
c) η Chicago Symphony Orchestra, επίσης, ακύρωσε όλες τις συναυλίες της Ορχήστρας για μέχρι τα τέλη Μαρτίου του προσεχούς έτους.
d) η σπουδαία Ολλανδική Ορχήστρα Concertgebouw (η έδρα της είναι στο Amsterdam) ακύρωσε όλες τις συναυλίες της για τουλάχιστον μέχρι τις 10 Νοεμβρίου τ.ε.
e) η περιοδεία του Daniel Barenboim με την Statskapelle Berlin από 6 εώς 22/11 τ.ε. στο Παρίσι, Αθήνα (!) και Βιέννη ακυρώθηκε ωσαύτως.
f) Τέλος, ο εμβληματικός μαέστρος (επικεφαλής της περίφημης Ορχήστρας Le Concert des Nations), εξαίρετος μουσικός, δημιουργός της πολύ εκλεκτικής εταιρείας δίσκων/βιβλίων AliaVox και σολίστας κυρίως της Baroque μουσικής διεγνώσθη θετικός στον Covid-19. Ως εικός, αρκετά μέλη της Ορχήστρας του διεγνώσθηκαν θετικά...δυστυχώς. Οι σχετικές ακυρώσεις των συναυλιών τους ανακοινώθηκαν ως έδει.
Στα καλά νέα, τουλάχιστον οι εξειδικευμένες εταιρείες δίσκων προχωράνε σε μερικές εξαιρετικές παραγωγές ως επίσης και οι ειδικές εταιρείες των μεγάλων Ορχηστρών. Οι πλέον πρόσφατες λίαν αξιοπρόσεκτες παραγωγές: a) της Φιλαρμονικής του Βερολίνου υπό τον νέο της Αρχιμουσικό Kirill Petrenko, με έργα Beethoven (Symphonies 7 & 9), Tchaikovsky (Symphonies 5 & 6), Schmidt's Symphony no.4 & Stephan & b) της Ορχήστρας του Cleveland υπό τον βασικό της Μαέστρο Franz Welser-Most (Schubert's Symphony no.9 & Krenek).
Εθελούσια ή αναγκαστική ακρόαση μόνον στο σπίτι, με ό,τι καλό και κακό αυτό μπορεί να δημιουργήσει.
Για "δρώμενο" δεν είναι και τόσο κακό. Για PROMS είναι...κατάντια!..Και όσες γίνονται... περισσότερο με ...δρώμενο ομοιάζουν παρά με συναυλίες ορχήστρας.
Από τα φετεινά Proms, και μάλιστα με 7η Μπετόβεν (μην ξεχνάμε, 250 χρόνια από τη γέννησή του κλείνουμε φέτος)