- Μηνύματα
- 4.987
- Reaction score
- 4.209
Εδω και καποια χρονια σκεφτομουν το παρων θεμα αλλα τελικα πηρα την αποφαση να το ξεκινησω τωρα. Ισως γιατι τωρα οσο ποτε το ευνοουν καποιες χρονικες συγκαιριες.
Πως ακουγεται ενα ηχειο (απο επωνυμες εταιριες) που εχει υψος πχ πανω απο 1,60 μ. με μεγαλες μοναδες. Κατα κανονα τετοιου ειδους ηχεια εχουμε συνηθισει να τα βλεπουμε παθητικα και να τα υποστηριζουν μεγαλοι ενισχυτες πολλων βατ και φυσικα συνηθως ειναι και πολυ ακριβα.
Φυσικα υπαρχουν κι εξαιρεσεις. Δηλαδη υπαρχουν και ενεργα ηχεια απο επισης μεγαλες εταιριες στουντιο με μεγαλους δορυφορους. Βεβαια ακομη κι ετσι αν ενα ηχειο μεγαλης καμπινας εχει δυο δεκαιντσα (η και μεγαλυτερα) συν μιντ, το ενεργο κατα κανονα εχει ενα δεκαιντσο (η δωδεκαιντσο η 15ιντσο - αλλά ενα).
Ενα τετοιο συστημα κατα κανονα στη μουσικη το βρισκουμε σε δικαναλο σεταπ με ενδεχομενως καποιες υποδεεστερες μοναδες να παιζουν κυριως κινηματογραφο. Ειναι υπερβολικα δυσκολο να κανεις ενα συστημα με ιδια ηχεια 16 καναλο. Αρα ναι μεν μπορεις να κανεις πολυκαναλο συστημα αλλα με τις υπολοιπες μοναδες να ειναι σαφως πολυ μικροτερες. Υποθετικα τα ηχεια βρισκονται σε σωστα διαμορφωμενο χωρο αποκλειστικα για ηχο και εικονα.
Παμε τωρα στην αλλη οχθη.
Εχεις ενα πολυκαναλο συστημα. Τρια ηχεια εμπρος, δυο πλαι, δυο πισω και 4 οροφη. Τα ηχεια απο επωνυμη εταιρια και φυσικα ενεργα. Ικανοτατους δορυφορους (ας βαλουμε 10ιντσους). Εχεις και βαρβατα σαμπγουφερ. Πχ 16ιντσα. Τεσσερα τετοια. Στημενα ολα σωστα.
Εδω θα λεγαμε οτι κατ αρχας υπαρχει μια ισοροπια στο συστημα αφου τα παντα ειναι συμφωνα με το βιβλιο και ολα ιδια τα ηχεια ακομη της ιδιας εταιριας ειναι και τα σαμπ.
Προσοχη σε μια ακομη παραμετρο. Το αθροισμα ιντσων του ενος συστηματος και του αλλου ειναι παραπλησιο. Αυτο σημαινει μια εξ αρχης ανομοιογενεια στο μοιρασμα αυτων στο πρωτο συστημα.
Τι δεν θ ακουσει ο κατοχος του πρωτου συστηματος και τι του δευτερου συστηματος Τι κερδιζει ο κατοχος απο το ηχοσυστημα με τα μεγαλα εμπρος ηχεια? (Ο Μπομπ Ντυλαν λεει "την απαντηση την παιρνει ο ανεμος"). Που θα φανει καποια γεναια υπεροχη του ενος συστηματος και που του αλλου?
Σημειωση: Ας λαβουμε υπ οψιν οτι το πολυκαναλο ακομη κι οταν παιζει δικαναλη μουσικη ολα τα ηχεια συμβαλουν στο τελικο αποτελεσμα αρα εχεις κι εδω μια προσθετικη ιντσων.
Θα παρακαλουσα να μπουν σχολια που ειναι ουσιας και που πραγματικα προσθετουν κατι στο νημα.
Θα ηθελα επισης να γραφτει εδω και ο ρολος της καμπινας. Της μεγαλης καμπινας. Η της παρα πολυ μεγαλης καμπινας.
Επισης οπως καταλαβαινεται σε καμμια περιπτωση δεν μας ενδιαφερει το κοστος των υλοποιησεων. Οταν μιλαμε για μεγαλες και επωνυμες εταιριες συνηθως δινουν τον καλυτερο τους εαυτο στα μεγαλα τους μοντελα.
Ανεξαρτητως του γεγονοτος οτι καποιος θα πει αυτα τα συστηματα ειναι κορυφαια και οπως και ναχει βρισκονται εξαιρετικα υψηλα σε θεμα πιστοτητας ειμαι σιγουρος οτι καπου θα υπαρχουν εντονες διαφορες.
Εξυπακουεται οτι τα συνοδα αυτων ειναι εφαμιλλα στο να υποστηριξουν ενα τετοιο συστημα.
Εχω την εντυπωση οτι πριν αρκετα χρονια ειχε ενα πεντακαναλο συστημα με B&W 800 o Jagrom (ισως και να γραφω λιγο λαθος το ονομα του). Βεβαια εκεινη την εποχη δεν ειχαμε ατμος. Ομως καποιοι ακουσαν εστω κι ετσι μεγαλα παθητικα ηχεια σε πολυκαναλη εκδοχη. Καποιο λογο θα ειχε ο κατοχος που επενδυσε ενα πολυ μεγαλο ποσο στο χτισιμο ενος τετοιου συστηματος.
Προσωπικα επειδη παντα μ αρεσαν τα μεγαλα ηχεια, ειχα μια εκ των προτερων προκαταληψη αρνητικη για τα μικρα (ενεργα και μη). Οποτε μου δινοταν ευκαιρια ν ακουσω μεγαλο ηχειο πηγαινα με μεγαλη ευχαριστηση κι ενθουσιασμο. Μπορω να πω οτι μ αρεσαν ολα. Οχι απλως μ αρεσαν αλλα μ ενθουσιαζαν.
Αντιθετως τα μικρα ηχεια ακομη και οι ακριβες υλοποιησεις δεν μ εκαναν καποιο ιδιαιτερο κλικ. Οταν ομως ακουσα το πολυκαναλο συστημα του Κωστα EAR (δεν ειχα ξανακουσει πολυκαναλο) τοτε αλλαξα γνωμη.
Μ ενθουσιασε επισης και το "ιδιαιτερο" πολυκαναλο συστημα του Dimifoot. Δηλαδη ενα ερμαφροδιτο συστημα με εμπρος ηχεια ημιενεργα δαπεδου (καταλαβαινεις εμεσως την διαφορα απο ενα κλασικο ενεργο εμπρος ηχειο) και τα υπολοιπα τυπικα ηχεια βασης.
Εχτισα κι εγω ενα πολυκαναλο 5.1 και τωρα ειμαι σ αναμονη αλλων δυο δορυφορων οποτε θα παω σε 7.1 ηχοσυστημα. Οταν θα μου δωθει η ευκαιρια θα προσθεσω κι ενα ακομη σαμπ και νομιζω οτι καπου εκει κλεινω.
Με τις τελευταιες παραγραφους θελω απλως να τονισω οτι εχω και μια προσωπικη εμπειρια απο ακουσματα ηχειων και της μια σχολης και της αλλης. Η μαλλον για να μην αδικησω τα παθητικα. Τα εχω ακουσει μονο σε δικαναλο σεταπ.
Επομενως εδω μπορουμε να γραψουμε τις εμπειριες μας.
Αλλα ωστοσο στο θεμα καμπινας θα ηθελα απο τους "γνωστες" και καποια θεωρια.
Λεγοντας καμπινα, στο παρελθων απο εγκριτους δημοσιογραφους γραφτηκαν τα πλεον κολακευτικα σχολια για τις καμπινες των ακριβων υλοποιησεων της B&W. Φυσικα ειναι ενα τεραστιο θεμα και οι μεγαλες εταιριες (παθητικων η ενεργων υλοποιησεων) αφιερωνουν μεγαλο κομματι της ερευνας τους σ αυτο.
Πως ακουγεται ενα ηχειο (απο επωνυμες εταιριες) που εχει υψος πχ πανω απο 1,60 μ. με μεγαλες μοναδες. Κατα κανονα τετοιου ειδους ηχεια εχουμε συνηθισει να τα βλεπουμε παθητικα και να τα υποστηριζουν μεγαλοι ενισχυτες πολλων βατ και φυσικα συνηθως ειναι και πολυ ακριβα.
Φυσικα υπαρχουν κι εξαιρεσεις. Δηλαδη υπαρχουν και ενεργα ηχεια απο επισης μεγαλες εταιριες στουντιο με μεγαλους δορυφορους. Βεβαια ακομη κι ετσι αν ενα ηχειο μεγαλης καμπινας εχει δυο δεκαιντσα (η και μεγαλυτερα) συν μιντ, το ενεργο κατα κανονα εχει ενα δεκαιντσο (η δωδεκαιντσο η 15ιντσο - αλλά ενα).
Ενα τετοιο συστημα κατα κανονα στη μουσικη το βρισκουμε σε δικαναλο σεταπ με ενδεχομενως καποιες υποδεεστερες μοναδες να παιζουν κυριως κινηματογραφο. Ειναι υπερβολικα δυσκολο να κανεις ενα συστημα με ιδια ηχεια 16 καναλο. Αρα ναι μεν μπορεις να κανεις πολυκαναλο συστημα αλλα με τις υπολοιπες μοναδες να ειναι σαφως πολυ μικροτερες. Υποθετικα τα ηχεια βρισκονται σε σωστα διαμορφωμενο χωρο αποκλειστικα για ηχο και εικονα.
Παμε τωρα στην αλλη οχθη.
Εχεις ενα πολυκαναλο συστημα. Τρια ηχεια εμπρος, δυο πλαι, δυο πισω και 4 οροφη. Τα ηχεια απο επωνυμη εταιρια και φυσικα ενεργα. Ικανοτατους δορυφορους (ας βαλουμε 10ιντσους). Εχεις και βαρβατα σαμπγουφερ. Πχ 16ιντσα. Τεσσερα τετοια. Στημενα ολα σωστα.
Εδω θα λεγαμε οτι κατ αρχας υπαρχει μια ισοροπια στο συστημα αφου τα παντα ειναι συμφωνα με το βιβλιο και ολα ιδια τα ηχεια ακομη της ιδιας εταιριας ειναι και τα σαμπ.
Προσοχη σε μια ακομη παραμετρο. Το αθροισμα ιντσων του ενος συστηματος και του αλλου ειναι παραπλησιο. Αυτο σημαινει μια εξ αρχης ανομοιογενεια στο μοιρασμα αυτων στο πρωτο συστημα.
Τι δεν θ ακουσει ο κατοχος του πρωτου συστηματος και τι του δευτερου συστηματος Τι κερδιζει ο κατοχος απο το ηχοσυστημα με τα μεγαλα εμπρος ηχεια? (Ο Μπομπ Ντυλαν λεει "την απαντηση την παιρνει ο ανεμος"). Που θα φανει καποια γεναια υπεροχη του ενος συστηματος και που του αλλου?
Σημειωση: Ας λαβουμε υπ οψιν οτι το πολυκαναλο ακομη κι οταν παιζει δικαναλη μουσικη ολα τα ηχεια συμβαλουν στο τελικο αποτελεσμα αρα εχεις κι εδω μια προσθετικη ιντσων.
Θα παρακαλουσα να μπουν σχολια που ειναι ουσιας και που πραγματικα προσθετουν κατι στο νημα.
Θα ηθελα επισης να γραφτει εδω και ο ρολος της καμπινας. Της μεγαλης καμπινας. Η της παρα πολυ μεγαλης καμπινας.
Επισης οπως καταλαβαινεται σε καμμια περιπτωση δεν μας ενδιαφερει το κοστος των υλοποιησεων. Οταν μιλαμε για μεγαλες και επωνυμες εταιριες συνηθως δινουν τον καλυτερο τους εαυτο στα μεγαλα τους μοντελα.
Ανεξαρτητως του γεγονοτος οτι καποιος θα πει αυτα τα συστηματα ειναι κορυφαια και οπως και ναχει βρισκονται εξαιρετικα υψηλα σε θεμα πιστοτητας ειμαι σιγουρος οτι καπου θα υπαρχουν εντονες διαφορες.
Εξυπακουεται οτι τα συνοδα αυτων ειναι εφαμιλλα στο να υποστηριξουν ενα τετοιο συστημα.
Εχω την εντυπωση οτι πριν αρκετα χρονια ειχε ενα πεντακαναλο συστημα με B&W 800 o Jagrom (ισως και να γραφω λιγο λαθος το ονομα του). Βεβαια εκεινη την εποχη δεν ειχαμε ατμος. Ομως καποιοι ακουσαν εστω κι ετσι μεγαλα παθητικα ηχεια σε πολυκαναλη εκδοχη. Καποιο λογο θα ειχε ο κατοχος που επενδυσε ενα πολυ μεγαλο ποσο στο χτισιμο ενος τετοιου συστηματος.
Προσωπικα επειδη παντα μ αρεσαν τα μεγαλα ηχεια, ειχα μια εκ των προτερων προκαταληψη αρνητικη για τα μικρα (ενεργα και μη). Οποτε μου δινοταν ευκαιρια ν ακουσω μεγαλο ηχειο πηγαινα με μεγαλη ευχαριστηση κι ενθουσιασμο. Μπορω να πω οτι μ αρεσαν ολα. Οχι απλως μ αρεσαν αλλα μ ενθουσιαζαν.
Αντιθετως τα μικρα ηχεια ακομη και οι ακριβες υλοποιησεις δεν μ εκαναν καποιο ιδιαιτερο κλικ. Οταν ομως ακουσα το πολυκαναλο συστημα του Κωστα EAR (δεν ειχα ξανακουσει πολυκαναλο) τοτε αλλαξα γνωμη.
Μ ενθουσιασε επισης και το "ιδιαιτερο" πολυκαναλο συστημα του Dimifoot. Δηλαδη ενα ερμαφροδιτο συστημα με εμπρος ηχεια ημιενεργα δαπεδου (καταλαβαινεις εμεσως την διαφορα απο ενα κλασικο ενεργο εμπρος ηχειο) και τα υπολοιπα τυπικα ηχεια βασης.
Εχτισα κι εγω ενα πολυκαναλο 5.1 και τωρα ειμαι σ αναμονη αλλων δυο δορυφορων οποτε θα παω σε 7.1 ηχοσυστημα. Οταν θα μου δωθει η ευκαιρια θα προσθεσω κι ενα ακομη σαμπ και νομιζω οτι καπου εκει κλεινω.
Με τις τελευταιες παραγραφους θελω απλως να τονισω οτι εχω και μια προσωπικη εμπειρια απο ακουσματα ηχειων και της μια σχολης και της αλλης. Η μαλλον για να μην αδικησω τα παθητικα. Τα εχω ακουσει μονο σε δικαναλο σεταπ.
Επομενως εδω μπορουμε να γραψουμε τις εμπειριες μας.
Αλλα ωστοσο στο θεμα καμπινας θα ηθελα απο τους "γνωστες" και καποια θεωρια.
Λεγοντας καμπινα, στο παρελθων απο εγκριτους δημοσιογραφους γραφτηκαν τα πλεον κολακευτικα σχολια για τις καμπινες των ακριβων υλοποιησεων της B&W. Φυσικα ειναι ενα τεραστιο θεμα και οι μεγαλες εταιριες (παθητικων η ενεργων υλοποιησεων) αφιερωνουν μεγαλο κομματι της ερευνας τους σ αυτο.