Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.402
Reaction score
138.282
Χωρίς να το "κυνηγάω" καθόλου, έχω βάλει πολύ πάνω από 700 kWh τζάμπα.

Μόνο από ΔΕΗ Blue αυτές:

Screenshot_20210825_162635_com.dei.blue.app~2.jpg


Θα μπορούσα να φορτίζω τζάμπα φορέβε. Υπάρχουν τρόποι. :)



Αναφορικά με το κόστος της ηλιακής ενέργειας στα επόμενα χρόνια αυτό αναμένεται να μειωθεί από 15% - 35% και ακόμη περισσότερο μετά το 2025.


Δε μπορώ να πω το ίδιο για το πετρέλαιο...



ΥΓ. Τα 6,5 είναι ήδη εδώ:


Οι στόχοι για το 2030 φαίνονται στον επάνω σύνδεσμο. Αλλά 3 GW έμειναν..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.402
Reaction score
138.282



MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.301
Reaction score
10.936



Μηνύματα
16.788
Reaction score
23.820
δε θέλω να πεισθώ.
αυτές είναι οι προβλέψεις για την αυτονομία στην ναυτιλία , γίνονται πειράματα όπως το παραπάνω αλλά σε επίπεδο ακτοπλοϊας μόνο.
υπάρχει και ηλεκτρικό πλοίο στην γραμμή Κυλλήνη Ζάκυνθος από πρόπερσυ αν δεν κάνω λάθος.

πειράματα σε πραγματικό μέγεθος και ωκεανούς δεν χρηματοδοτούνται από κανέναν και θα αργήσουμε να δούμε κάτι χειροπιαστό. Δεν υπάρχει συνδυασμός πλοιοκτήτη/ναυλωτή που να εμπιστευτεί το φορτίο (που πολλές φορές είναι ακριβότερο από το ίδιο το πλοίο) σε ανεπάνδρωτο πλοίο.
αυτήν την περίοδο και για τα επόμενα 20 χρόνια μιλάμε για απεξάρτηση από τον άνθρακα. Ηλεκτρισμός και αυτονομία είναι σε επίπεδο ακαδημαικών συζητήσεων.
για ηλεκτρισμό τα πράγματα είναι μαύρα και άραχνα αν δεν βρεθεί συσσωρευτής με ενεργειακή πυκνώτητα αντίστοιχη του LNG (που δεν είναι και οτι καλύτερο αλλά είναι αποδεκτή).
εκεί η αυτονομία είναι θέμα ασφαλείας. αν θες 16 μέρες από ιαπωνία μέχρι δυτική ακτή αμερικής (δεν συζητάω για νότια αμερική) πρέπει να έχεις κατελάχιστον αυτονομία 24 ημερών.
για ένα pctc (που έχουμε και πολλά στο μαγαζί) με 16 κόμβους οικονομική ταχύτητα θέλεις 150MWh την ημέρα. (με 19 κόμβους 250).
3600MWh δηλαδή για ικανή αυτονομία για να βγεί το ταξίδι.
με ενεργειακή πυκνώτητα περί τα 1000W (όπως εικάζεται οτι θα έχουμε το 2025) ανά λίτρο μιλάμε για 3600ΜΤ μπαταριών.
το ταξίδι αυτό βγαίνει με 30MT πετρέλαιο τη μέρα , δηλαδή 720ΜΤ για αντίστοιχη αυτονομία.
χονδρικά 720ΜΤ πετρέλαιο είναι σχεδόν 700 τόνοι σε βάρος.
3600ΜΤ μπαταριών από την άλλη είναι σχεδόν 10000 τόνους βάρος.
το συγκεκριμένο pctc που συζητάμε έχει ελάχιστο βάρος κενό φορτίου 18000 τόνους και πλήρες φορτίου κοντά στους 30000 τόνους.
η επιβάρυνση σε βάρος λόγω μπαταρίας είναι εκτός πραγματικότητας, ο εμβαπτισμένος όγκος θα αλλάξει τόσο πολύ που η κατανάλωση που λέγαμα παραπάνω δεν ισχύει κλπ.

εκτός αυτού μάλλον δεν υπάρχει τόσο λίθιο στον κόσμο όλο οπότε περιμένουμε κάτι καλύτερο , φθηνότερο και ελαφρύτερο.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.402
Reaction score
138.282
Χθεσινό κι αυτό το άρθρο, λέει

Screenshot_20210828_161616_com.android.chrome.jpg


Από το 2026. Δηλαδή 4 χρόνια ακόμα.
ΟΚ...


Και στην αγγλικήν, σημερινό όμοιο.

 
Last edited:

D

Deleted member 35

Guest
Ερώτηση για κάποια λειτουργία νέα σε εμένα. Χτες έβλεπα ένα πολύ ώραιο βίντεο για την Mercedes EQS και ο τύπος εξήγησε πως τα 2 paddles πίσω από το τιμόνι είναι για την ανάκτηση ενέργειας. Το ίδιο σύστημα είδα πως έχει και το Hyundai ioniq 5. Κατέβασα το βιβλίο του δεύτερου και μπερδεύτηκα αρκετά. Ολόκληρη διαδικασια. Ο τύπος μάλιστα φρεναρισε το αυτοκίνητο με το paddle. Τι ακριβώς γίνεται; Μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι επιλέγεις την ανάκτηση από κάποιο μενού και το αυτοκίνητο κάνει τα δικά του. Τώρα είναι πιο ενεργή η συμμετοχή του οδηγού;
 


TGD

Μηνύματα
8.788
Reaction score
8.845
Η λέξη "οικοσύστημα" δεν με ελκύει. Σημαίνει "σε έχω εγκλωβισμένο να χρησιμοποιείς μόνο τις δικές μου υπηρεσίες".
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.402
Reaction score
138.282
Ερώτηση για κάποια λειτουργία νέα σε εμένα. Χτες έβλεπα ένα πολύ ώραιο βίντεο για την Mercedes EQS και ο τύπος εξήγησε πως τα 2 paddles πίσω από το τιμόνι είναι για την ανάκτηση ενέργειας. Το ίδιο σύστημα είδα πως έχει και το Hyundai ioniq 5. Κατέβασα το βιβλίο του δεύτερου και μπερδεύτηκα αρκετά. Ολόκληρη διαδικασια. Ο τύπος μάλιστα φρεναρισε το αυτοκίνητο με το paddle. Τι ακριβώς γίνεται; Μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι επιλέγεις την ανάκτηση από κάποιο μενού και το αυτοκίνητο κάνει τα δικά του. Τώρα είναι πιο ενεργή η συμμετοχή του οδηγού;
Άστο, αφού διαβάζοντας δε το καταλαβαίνεις, πάνε να το οδηγήσεις.

Θα καταλάβεις τα πάντα σε μερικά λεπτά.
 

D

Deleted member 35

Guest
Άστο, αφού διαβάζοντας δε το καταλαβαίνεις, πάνε να το οδηγήσεις.

Θα καταλάβεις τα πάντα σε μερικά λεπτά.
Και ειδικά την eqs θα μου τη δώσουν και για long term test drive.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.402
Reaction score
138.282
Και ειδικά την eqs θα μου τη δώσουν και για long term test drive.
Θα στην δώσουν για κανονικό τεστ ντραιβ όπως και το κονα, όπως και οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο.

Πάρε 3 τηλέφωνα, κλείσε 3 τεστ ντραιβ, πάνε να τα οδηγήσεις και θα τα καταλάβεις όλα.

Μην είσαι αρνητικός..

Αν θες να το έχεις για 1 βδομάδα να το μάθεις καλά, υπάρχουν και ενοικιαζομενα, όλα.
 

D

Deleted member 35

Guest
Με το μισθό που παίρνω ούτε σε αφίσα δε μου τη δίνουν. Απλά έχω απορία για το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Είναι σαν αυτόματο "χειρόφρενο" απ'ότι κατάλαβα. Αντί να πατάς το φρένο παιζεις με αυτό ανάλογα τις συνθήκες και κάνεις δουλειά. Μου κάνει εντύπωση η πολυπλοκότητα του. Πατάς ένα δευτερόλεπτο εδώ, μισό εκεί κτλ. Και εννοείται το πλήρες σταμάτημα του αυτοκινήτου.
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.670
Reaction score
34.550
Απλα κανονιζεις την ενταση του φρεναρισματος απο το ηλεκτρικο μοτερ σε βαθμιδες απο καθολου σε πολυ.
Ολα τα ηλεκτρικα εχουν αυτη την ρυθμιση.
 

D

Deleted member 35

Guest
Απλα κανονιζεις την ενταση του φρεναρισματος απο το ηλεκτρικο μοτερ σε βαθμιδες απο καθολου σε πολυ.
Ολα τα ηλεκτρικα εχουν αυτη την ρυθμιση.
Κατάλαβα ότι είναι κάτι τέτοιο. Αλλά πολύ πολύπλοκο. Πολλές ρυθμίσεις on the fly.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.979
Μηνύματα
2.957.858
Members
38.274
Νεότερο μέλος
spani1
Top