wizzy
Music is our (Supernatural) friend!
- Μηνύματα
- 14.826
- Reaction score
- 21.711
Καλά, άκου τώρα ένα τραγουδάκι να έρθεις στα ίσια σου...Μόνο ο Κος Χρήστος (δεν αστειεύομαι) χα χα
Anaal Nathrakh - Forging towards the sunset
Καλά, άκου τώρα ένα τραγουδάκι να έρθεις στα ίσια σου...Μόνο ο Κος Χρήστος (δεν αστειεύομαι) χα χα
Μην ανησυχείς βρε , αυτά είναι το ρελαντί μου εμένα.Καλά, άκου τώρα ένα τραγουδάκι να έρθεις στα ίσια σου...
Anaal Nathrakh - Forging towards the sunset
Μπα, μια χαρά ικανές είναι, αλλά σε γκάζια γερά (120db στο χαλαρό).
Το μειωμένο δυναμικό εύρος του μομπι δε με νοιάζει (ίσα ίσα με βολεύει), θέλω όμως το μιντμπας να με βαράει καλά, άρα θα σου ξεβρακωσω το μιντ-γουφερ σου, θα στο κάνω θρύψαλα αν δεν αντέχει.
Θέλω το χτύπημα στο Μπάσο να με κουνήσει ταντερα, γερά, με ατάκα όμως και με περιγραφή, είναι εξαιρετική ηχογράφηση, δεν έχει τίποτα μπλεγμένο, ότι μπλέκει το μπλέκει το σεταπ.
Αν βγάζει αβίαστα (μια χαρά καταλαβαίνω το αβίαστα από την αλλαγή τονικότητας ανεβάζοντας στάθμη) μομπι στη στάθμη που θέλω, δε κολλάει σε καμία ηχογράφηση κι ας έχει δυναμικό εύρος 28 ντεσιμπέλ + (υπάρχουν και τέτοια ζώα).
Μία φορά που λες, πήγα σε κατ μεγάλα Μπιενταμπλεγιου (κόστους 25 χιλιαρικα πλας το ζεύγος παθητικά) που παίζανε σκέτα (χωρίς σαμπ) να σηκώσω γκάζι σε μομπι, κι όχι τέτοιο γκάζι που ακούω αβίαστα τώρα. Κι έτρεχε ο καημένος ο πωλητής έντρομος να προλάβει την καταστροφή των μεγαφώνων..
ΥΓ. Κανονική και πλήρης καταστροφή, εγγυημένα σου καίω ηχεία αν δεν έχουν κροσαριστει με σαμπ, κι αν έχει από πίσω κάνα σοβαρό ενισχυτικό. Χωρίς δυναμικό εύρος, υψηλή συνεχής μέση ισχύς. Καταστροφή εγγυημένη. Στα καίω όλα με μομπι σε ντετέ. Δώσε μάστορα 123-124 ντιμπι με μομπι, εφτασεεε, τσαφ. Ησυχία.
Τα μεγάφωνα αντέχουν στιγμιαία υψηλή ισχύ, σε μεγάλου δυναμικού εύρους ηχογράφηση απλώς θα συμπιέσουν, αντε να ακούσεις και καμιά παντοφλια. Στην συνεχή υψηλή μέση ισχύ και με πλούσιο όγκο σε μπας και μιντμπας, τα καις. Τόσο απλά.
...
Θα επανέλθω με μια τεχνική ερώτηση να μου εξηγήσεις @Bhutia Μπουτιά (κάποτε) , για να μη λένε οτι ασχολουμαι μόνο φιλοσσοφικά (μεταφυσικά χα χα) που θα αφορά την πλευρική ενέργεια των μόνιτορ ηχείων που εκθειάζονται και γιατί πεσανε στο ¨επιπεδο" των Χαι Φαι να την ενστερνιστούν ενώ η φυσική δε νομίζω να "συμφωνεί" (και απο τον επαγγελαμτικό ηχο PA που δεν το κάνει και για αυτό έχει τα καλά αποτελεσματα που έχει) . Επίσης μια ερώτηση και για την σημειακή θέση ακρόασης έναντι ευρυτερου σουιτ σποτ που πάλι έχω μια απορία που με τη φυσική δε μου κάθεται καλά. Σε στύλ ερωτησης ταπεινής και όχι σε στύλ εξέφρασης τοποθέτησης -γνώμης και μετα αφού μου εξηγήσεις κιόλας, θα έχω μάθει και δε θα σου χρωστάω κιόλας. Το ξέρεις αυτό το κοινωνικό ασυναίσθητο σπορ - κόλπο των Ελληνων στην πραγματικότητα που ζούνε , έτσι ? .
Τίποτε απο αυτά που ανέφερα δε το συσχέτισα με αυτά που αναφέρεις. Η συζήτηση απο την αρχή ήταν η χρησιμότητα και εκπαίδευση του "αυτιού".@thva Ναι, αλλά τα ηχοσυστήματα δεν παίζουν μουσική, την αναπαράγουν. Φυσικά και αν βάλουμε έναν υπολογιστή να παίξει μια παρτιτούρα το πιο πιθανό είναι να μη μας αρέσει ( γι'αυτό άλλωστε και υπάρχουν πολλές εκτελέσεις των ίδιων έργων κλασικής μουσικής, με διαφορετικούς συντελεστές και το αποτέλεσμα είναι εντελώς διαφορετικό ). Ο υπολογιστής θα παίξει τη παρτιτούρα όπως πρέπει, ψυχρά και σωστά. Θα τη παίξει όμως άψυχα, χωρίς συναίσθημα, δεκτό. Τα ηχοσυστήματα όμως, αναπαράγουν αυτό που τους δίνουμε. Και για να υπάρχει ένας σωστός κώδικας λειτουργίας - επικοινωνίας, κανονικά θα έπρεπε όλα τα ηχοσυστήματα να έπαιζαν με τον ίδιο τρόπο κατά βάση, φλατ ή έστω με συγκεκριμένη Target curve ή έστω με συγκεκριμένες target curves ανά κατηγορία. Αυτό που συμβαίνει στον κύκλο του audio είναι τρεις λαλούν και δυο χορεύουν. Ο καθένας υποστηρίζει ότι έχει τιουνάρει τα μηχανάκια του με τον δικό του τρόπο, σύμφωνα με τα δικά του χρυσά αυτιά ( του οποίου τα αυτιά μόνο είναι χρυσά, άντε και όσων αρέσκονται στο "τιουνάρισμά" του, οι υπόλοιποι είναι κουφοί και άσχετοι ), ενώ έχουμε και τις χαριτωμενιές με το τιουνάρισμα με τυχαίο τρόπο μέσω καλωδίων και ματζουνιών.
Αντίθετα, η τεχνολογία όπως έχει εξελιχθεί ( και δεν έχει καμία σχέση με τη δεκαετία του 80 όπου πηγάζουν οι απόψεις περί "γλυκού" ήχου και περί "ψυχρών" ενεργών ηχείων, καθώς και περί "βλαπτικού" EQ ) και μπορεί κάποιος ( όπως ο Κώστας για παράδειγμα ) να σετάρει το σύστημά του με κάποιες σταθερές. Συγκεκριμένες καμπύλες στόχους ( ακόμα και κατά τα γούστα του ακροατή ) βασισμένες σε μετρήσεις του ίδιου του συστήματος στον συγκεκριμένο χώρο. Ούτε "πες μου πόσο κοστίζει το στέρεό σου να σου πω τί καλώδιο θα βάλεις", ούτε "το τάδε καλώδιο έχει τον δίνα χαρακτήρα" που αν ακόμα δεχτούμε ότι τα καλώδια έχουν τέτοια επιρροή, αυτή εξαρτάται άμεσα απο τα χαρακτηριστικά των συνοδών.
Όσο για τον λόγο που τα ενεργά ηχεία ήρθαν στα σπίτια μας, πιστεύω ότι αυτός είναι απλός: ο κόσμος σιγά σιγά εκπαιδεύεται στο να ακούει λιγότερο χρωματισμένο ήχο, ενώ έχει πλέον στη διάθεσή του ηχογραφήσεις λιγότερο χρωματισμένες. Μπορεί δηλαδή πλέον ο κόσμος να κατανοήσει και να εκτιμήσει τις αρετές ενός (καλού) μόνιτορ ηχείου.
Το οποίο μόνιτορ ηχείο, μπορεί να παίξει όπως θέλει ο καθένας, επειδή δεν έχει χαρακτήρα. Αντίθετα π.χ. με το δικό μου ηχείο που οι μεσαίες του στάζουν μέλι ( αν και το έχω κάνει λίιιιιγο πιο φρόνιμο με τις ταρζανιές μου ).
Όλες αυτές οι απόψεις, πηγάζουν απο μια εποχή που το hifi έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα ( τότε που μετονομάστηκε σε high end για να ξεχωρίσει απο τα μηχανάκια της "σειράς", τότε που ήταν μονόδρομος το να σκάσει κάποιος τρελή περιουσία για μηχανάκια, με απαγορευμένο καρπό την ισοστάθμιση ). Μια εποχή που μαθαίναμε τί παιζόταν απο τα περιοδικά, δοκιμές πασπαλισμένες με τις υποκειμενικές απόψεις του εκάστοτε reviewer.
Μιλάμε δηλαδή για τα ενεργά - μόνιτορ σε μια εποχή που δέσποζε ο χρωματισμός και η υποκειμενικότητα, ενώ κανείς δεν βάζει το χέρι του στη φωτιά ότι οι απόψεις που γράφονταν δεν ήταν και...υποκινούμενες.
Κανείς στο παρελθόν δεν εξηγούσε τη σπουδαιότητα της ενεργής οδήγησης ενός ηχείου, γιατί πολύ απλά δεν είχαν τη κατάλληλη τεχνολογία να γίνει σωστά ( ή αν γινόταν, κόστιζε πολύ ). Δεν είχαν υπολογιστές με τεράστιες δυνατότητες σε λιλιπούτειο μέγεθος ( να σου θυμίσω ότι τη δεκαετία του 80 οι υπολογιστές έτρεχαν σε κάτι δεκάδες MHz και τώρα τρέχουν με πολυπύρηνους επεξεργαστές των άνω των 3Ghz, ενώ ακόμα και ένα raspberry μπορεί να κάνει παπάδες ). Επομένως, δεν είχαν dirac, δεν είχαν dsp, δεν είχαν την ακρίβεια στο κροσάρισμα και είχαν την ανάγκη για κατασκευή μηχανημάτων σχεδόν εξ'ολοκλήρου με διακριτά υλικά. Αυτό που κάνω εγώ με το πιτσιρίκι minidsp στο κροσάρισμα, ούτε στα καλύτερα όνειρά του δεν μπορούσε να το κάνει ένα ηλεκτρονικό κροσόβερ της δεκαετίας του 80, με τόση ακρίβεια και με τόσο καλές επιδόσεις στο τομέα της παραμόρφωσης. Το να εφαρμόσει κάποιος EQ στις μέρες μας είναι πολύ πιο εύκολη ( και ακριβής ) δουλειά απο τη δεκαετία του 80. Ένα σύστημα λοιπόν, κουμαντάρεται πολύ πιο εύκολα, με περισσότερη ακρίβεια και λιγότερη παραμόρφωση απο ένα αντίστοιχο της δεκαετίας του 80.
Και ο λόγος που μπαίνουν σιγά σιγά τα μόνιτορ ηχεία στα σπίτια μας δεν είναι η αλλαγή της εμπορικής πολιτικής των εταιρειών, αλλά η πιο εύκολη ενημέρωση του αγοραστικού κοινού, ο πλουραλισμός στις απόψεις αφού πλέον γκουγκλάρουμε και διαβάζουμε, ενώ έχουμε και μερικούς γκουρού που μεταπήδησαν απο τον οντιοφιλισμό στο πραγματικό hifi και μας λένε να τα πουλήσουμε όλα και να πάρουμε ενεργά ( ).
Τι βολεύει στην τοποθέτηση ?Genelec ή Perlisten Audio;
Η ερώτηση αφορά στο ποιο θεωρούν οι συμμετέχοντες καλύτερο και γιατί.Τι βολεύει στην τοποθέτηση ?
Το τεχνικό μέρος της απάντησης θα χρειαστ'ω λίγο χρόνο να το επεξεργαστώ και τώρα είμαι σε άλλο mode και για αυτό είπα (κάποτε).Οι PA εγκαταστάσεις ηχείων εκ των πραγμάτων πρέπει να έχουν μοτίβο διασποράς πεπερασμένο προς τις θέσεις κοινού και όχι εκτεταμένο προς όλες τις κατευθύνσεις ώστε ν'αποσοβείται άσκοπη κι ενεργοβόρος ηχορρύπανση προς το περιβάλλον.Μπουτιά με αποκαλούσε κάποτε το μέλος AKARL...
Το ζήτημα της διασποράς μεταξύ ηχείων χαρακτηριζόμενων ως monitor και των...αχαρακτήριστων δεν έγκειται τόσο στην απόλυτη τιμή για τις γωνίες εκτροπής από τον κεντρικό άξονα,όσο στην απαίτηση για μέγιστη δυνατή ομοιομορφία καθώς ανέρχονται οι οκτάβες.Ηχεία με στενά περιθώρια διασποράς θα μπορούσαν να συντελέσουν σε κατώτερη επίδραση από τα όρια του χώρου και το αναπτυσσόμενο πεδίο αντήχησης πάνω στην κεντρικήυ θέρση ακρόασης.Αρκεί αυτά τα περιθώρια να μην είχαν σοβαρή διακύμανση άνω από τη ζώνη Schroeder,δηλαδή από το σημείο και πέρα όπου το ίδιο το ηχείο αντί του χώρου θα καθορίζει την αντιλαμβανόμενη ποιότητα.
Η ανάγκη όμως για επέκταση της αντιλαμβανόμενης απόδοσης και σε θέσεις ακροατή πέρα από τη στενή ζώνη του MLP καθιστά λίαν επιθυμητά τα ευρύτερα περιθώρια διασποράς,μέσα από μεθόδους όπως ομοαξονική αρχιτεκτονική, κυματοδηγούς, προσεκτικά σχεδιασμένα κρος.κτλ.
Ισχύει όμως σταθερά η προϋπόθεση για μέγιστη δυνατή ομοιομορφία...
Τα ξερω τα ξερω μρε thva τα εχω βαλει για τον ιουλιο που θα δωσει εξετεσεις ο κ, ΜαρκουΥ.Γ.:
Εσύ @christos77 τα ξέρεις αυτά χα χα. Εσυ @Decembered διάβασε για τα αβάντ γκάρντ χα χα.
Εγω για σένα Κε Χρηστο θα κάτσω και να με προσβάλουν και να με σταυρώσουν ακόμη. Δεν έχω ανάγκη κανέναν άλλον.Τα ξερω τα ξερω μρε thva τα εχω βαλει για τον ιουλιο που θα δωσει εξετεσεις ο κ, Μαρκου
Με στεναχωρει το προβλημα που προεκυψε με τον Σταυρο
Ο Σταυρος ειναι απο τα καλυτερα παιδια του αβουσαιτ
Εγω και ο χερ ντοκτορ τα χειροτερα αναφερω και τον χερ ντοκτορ για να μην αισθανομαι μοναξια
Ειρηνη υμιν
Γω νταξ, αλλά συ; συ είσαι άγγελος μπρος στη χάρη μου, μη σου πω Αρχάγγελος.Εγω και ο χερ ντοκτορ τα χειρότερα
Καλάθια και κούπες.Ο Σταυρος ειναι απο τα καλυτερα παιδια του αβουσαιτ
Άσε να φαίνεται η "κατρακύλα¨μας. Θα επέλθει κάθαρση. Εγω ετσι και αλλιώς I am done for good. Προσπάθησα, δε μπορεί να πει κανείς. Να μια επεξήγηση μου έμεινε και αυτή ιδιωτική. Να ειστε όλοι αγαπημένοι, εντολή Κου Χρήστου , εγω υπακούω.φρουρα φρουρααααα ... να γεμίσουν τα off topic !
Δεν έχω ακούσει "φλατ" ή κι αν το έχω κάνει, πάει καιρός απο τότε. Άσε δε που το πραγματικό "φλατ" ( χάρακας που λέει και ο Κώστας ) καμία σχέση δεν έχει με το "αντιλαμβανόμενο" φλατ ( αφού για να πούμε ότι ακούμε ισορροπημένα, το σύστημα μηχανημάτων και χώρου πρέπει κάθε άλλο παρά "χάρακας" να παίζει ).Τίποτε απο αυτά που ανέφερα δε το συσχέτισα με αυτά που αναφέρεις. Η συζήτηση απο την αρχή ήταν η χρησιμότητα και εκπαίδευση του "αυτιού".
¨Ολα αυτά που αναφέρω αφορούν εξερεύνηση να μπορείς να φτάσεις σε ενα σημείο να εκτιμήσεις σωστά αυτό που ακούς. Φλάτ ΟΚ φλάτ, όπως θες. Αλλιώς και να καταφέρεις να έχεις τον "ιδανικό" ήχο (σου τον έφτιαξε ο Μπούτια) και να μην μπορείς να τον εκτιμήσεις. Τότε γιατί τον έχεις ? Βέβαια για μερικούς είναι και τρόπος επιλογής μηχανημάτων, επιπρόσθετα της επιστημονικής τους γνώσης και πληροφόρησης, ιδίως εαν δεν γνωρίζουν άλλο.
Η ερώτηση αφορά στο ποιο θεωρούν οι συμμετέχοντες καλύτερο και γιατί.
Αντίθετα, η τεχνολογία όπως έχει εξελιχθεί ( και δεν έχει καμία σχέση με τη δεκαετία του 80 όπου πηγάζουν οι απόψεις περί "γλυκού" ήχου και περί "ψυχρών" ενεργών ηχείων, καθώς και περί "βλαπτικού" EQ )
Το EQ το αποφεύγατε εσείς οι χαϊντάδες!!!Όλες αυτές οι απόψεις, πηγάζουν απο μια εποχή που το hifi έκανε τα πρώτα του δειλά βήματα ( τότε που μετονομάστηκε σε high end για να ξεχωρίσει απο τα μηχανάκια της "σειράς", τότε που ήταν μονόδρομος το να σκάσει κάποιος τρελή περιουσία για μηχανάκια, με απαγορευμένο καρπό την ισοστάθμιση ).