Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.774
Στο iD.3 με 10% μπαταρίας και νορμάλ οδήγηση, βγάζω 35km στην καθημερινή μου διαδρομή, και τόσο είναι να πάω στη δουλειά μου.

Κάθε μέρα δηλαδή, τρώω 20% μπαταρίας για 70km συνολικής διαδρομής.

Τώρα είναι στο 36%:

Screenshot_20221207-003756.png


Δε μπήκε μπρίζα. Έχει ακόμα. 🥳😂🤣😜

Αύριο για την ημερήσια διαδρομή μου των 70 km, θα φάω άλλο ένα 20%, και θα γυρίσω σπίτι αύριο βράδυ με 16%.

Αύριο λοιπόν θα μπει στη μπρίζα, για να φτάσει 80%.

Τώρα αν θα μπει στο σπίτι ή στο κόσμος, δε ξέρω. Ξέρω ότι στο κόσμος είναι τζάμπα. 🥳🥳🥳


ΥΓ. Με 420 WLTP, εμένα μου βγάζει στην καθημερινή μικτή διαδρομή μου, σταθερά, 350km.
Χονδρικά, αφαιρώντας το 1/6 του WLTP, βρίσκω την αναμενόμενη αυτονομία για κίνηση με 100km/h και την πραγματική μικτής διαδρομής.
Και αφαιρώντας το 1/5 βρίσκω εμπειρικά την αυτονομία με 120km/h.


Πχ. για iD.3:

420*5/6=350 km (100km/h και μικτή)
420*4/5=336 km (120km/h)

για Τέσλα Υ LR

565*5/6=470 km (100km/h και μικτή)
565*4/5=450 km (120km/h)

Γενικώς ισχύει αυτός ο "κανόνας". 😎



ΥΓ. 2. Αν πας σταθερά με 90km/h, πρακτικά επιβεβαιώνεις WLTP. Με 80 km/h και εντός πόλης, βγάζεις περισσότερα από το WLTP.
 


Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Όχι, στην πραγματικότητα δεν είναι ευχαριστημένοι οι χρήστες ηλεκτρικών.

Απλά υπερασπίζονται-δικαιολογούν την (ακριβή) αγορά τους.

Κάτι θα βρουν να πουν οι δύσπιστοι, κακομούτσουνοι αρνητές. :headbang:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.569
Reaction score
30.468
Τα ποσοστά της μπαταρίες είναι καθαρά θέμα ψυχολογίας. Το λένε όλοι σχεδόν οι κάτοχοι ηλεκτρικών. Τα έχει πει και ο @costas EAR.
Στην αρχή ήταν με το χέρι στη πρίζα σχεδόν κάθε βράδυ. Πλέον, κλάιν. 🙂
 

kostas999

Ανάποδη Πυξίδα
Μηνύματα
988
Reaction score
1.027
Πηγαμε με το εταιρικο Tesla Y με long range μπαταρία 3 άτομα με βαλιτσες μικρες, καλοκαιρι Θεσ/νίκη. Μεσος ορος ταχύτητας 130, αδειος δρομος, κλιματισμος 22. Εως να φτασουμε Κορινό αγχωθήκαμε!!! Στην πραξη οχι 590 αλλα ουτε 450 δε βγαζει και υποτιθεται ειναι η κορυφή! Τα μετρανε με ειδικές συνθήκες! Μπειτε audi ηλεκτρικα και δειτε πως αλλαζει αποσταση οταν βαλετε παραμετρους οπως θερμοκρασια, ταχυτητα. Μπορει να φτασεις στα μισα!! Σορρυ αλλα 80 χιλ και να μη φτανω Θεσ/νίκη, να περιμενω ουρα για φορτιση και να με χρεωνουν και οσο θελουν, δε θα παρω. Ιδιως οταν ξερω οτι δε θα παρει κανεις σε 5 χρονια το αμαξι γιατι η αντικατασταση μπαταριας εχει 45000!!!!!
Οταν αποκτησουν αυτονομια 1000kl τα ξαναλεμε. Το υβριδικο μου τουλαχιστον δε με αγχωνει και βγαζει περιπου 80 ενω λεει 100. Απλα σερνω μπαταρια στα ταξιδια και καιει
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.569
Reaction score
30.468
Και πολλά έβγαλε, όχι λίγα. 🙂

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα θα έλεγα πως η άγνοια είναι υπεύθυνη για το άγχος, όχι το αυτοκίνητο ή η ηλεκτροκίνηση.

Κανένα αυτοκίνητο δεν βγάζει όσα λέει ο κατασκευαστής. Κανένα, ας είναι και θερμικό. Από εκεί και πέρα το range των ηλεκτρικών βγαίνει με βάση το WLTP.



Οτιδήποτε διαφορετικό από το WLTP επηρεάζει την απόσταση που θα διανυθεί, θετικά ή αρνητικά. Τα 130 μέση ταχύτητα σε συνδυασμό με θέρμανση και βαλίτσες είναι πολλά για ηλεκτρικό. Και βέβαια θα πέσει η απόσταση. Και άμα και οι άλλοι δύο είναι σαν εσένα δυόμιση μέτρα ύψος (που λέει ο λόγος 😅), φυσικό είναι να κάνει και 400.

Το λάθος είναι ότι όσοι καβαλάνε για πρώτη δεύτερη τρίτη φορά ηλεκτρικό νομίζουν ότι θα του συμπεριφερθούν στα ταξίδια όπως σε ένα θερμικό και όλα καλά. Αμ δε, μέγα λάθος.

Το ηλεκτρικό θέλει τον τρόπο του, έχει τις "ιδιοτροπίες" του αν θες. Στα ταξίδια πχ πρέπει να σχεδιάσεις τη διαδρομή πριν φύγεις. Να δείς που έχει φορτιστές και τι φορτιστές. Να μπαίνεις μέσα για μια σύντομη φόρτιση και ας έχεις μπαταρία. Δεν φτάνεις στεγνός και ψάχνεις πρίζα.
Αν δεν μπορείς να ζήσεις με αυτές τις "ιδιοτροπίες", δεν το παίρνεις. Απλό.
 
Last edited:

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
Μηπως δεν φταίει ο χρήστης αλλά το ηλεκτρικό;
Έχουμε συνηθίσει σε κάποια στάνταρτ ευκολίας. Όλοι κάνουμε παραχωρήσεις σε θέματα που δεν θεωρούμε σημαντικά και είναι προσωπική υπόθεση.
Τα ηλεκτρικά μας υπερκαλύπτουν σε αποστάσεις πόλης και Νομού. Όχι απλός δεν χρειάζονται καμία παραχώρηση αλλά είναι πολύ καλύτερα.
Για ταξίδια κοντά στην μέγιστη αυτονομία τους είναι πρόβλημα. Αν έχει αυτονομία ( με λογικές ταχύτητες) 350χλμ και θέλεις να διανύσεις αυτή την απόσταση είναι εκνευριστικό γιατί πρέπει να προσθέσεις μία αχρείαστη μεγάλη στάση.
Αντίθετα αν θέλεις να κάνεις 500+ δεν είναι θέμα γιατί έτσι και αλλιώς θα κάνεις στάση/εις για ξεκούραση.
Πχ Για το καλοκαίρι που πηγαινοέρχομαι καθημερινά για 2 μήνες Λάρισα- Αγιόκαμπο, σύνολο 100χλμ, το ηλεκτρικό είναι η λύση. Ότι κάνει και ο @flash και είναι μες την τρελή χαρά.
Για τον χειμώνα όμως που κάνω το Λάρισα - Θεσσαλονίκη 330χλμ με το κρουζ στα 136χλμ/ώρα, το ηλεκτρικό είναι απλά ακατάλληλο.
Για Αθήνα δεν είναι τόσο πρόβλημα γιατί μπορείς να φορτίσεις πριν μπεις, να πάρεις έναν καφέ και το ίδιο στην επιστροφή. Μόλις βγεις, φόρτιση καφέ και έφτασες.
'Ολα αυτά θα αμβλυνθούν με τους ταχυφορτιστές.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.569
Reaction score
30.468
Νομίζω ότι τα έχω γράψει και στο παρελθόν.

Για εντός νομού και με ιδιόκτητο parking τα ηλεκτρικά είναι μονόδρομος για μένα.
Για άλλες περιπτώσεις και για ταξίδια, θα αγοράσεις ηλεκτρικό μόνο αν γνωρίζεις τι παίρνεις και είσαι εντάξει με αυτό.

Δεν φταίει το όχημα αν πήρες ακατάλληλο όχημα ή δεν μπορείς να ζήσεις με αυτό.

Δεν φταίει το ηλεκτρικό κατσαβίδι ή ο κατασκευαστής αν το αγόρασες για να κάνεις τρύπες σε μπετό. Αγόρασες λάθος εργαλείο. 🙂
 
Last edited:

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Μηπως δεν φταίει ο χρήστης αλλά το ηλεκτρικό;
Έχουμε συνηθίσει σε κάποια στάνταρτ ευκολίας. Όλοι κάνουμε παραχωρήσεις σε θέματα που δεν θεωρούμε σημαντικά και είναι προσωπική υπόθεση.
Τα ηλεκτρικά μας υπερκαλύπτουν σε αποστάσεις πόλης και Νομού. Όχι απλός δεν χρειάζονται καμία παραχώρηση αλλά είναι πολύ καλύτερα.
Για ταξίδια κοντά στην μέγιστη αυτονομία τους είναι πρόβλημα. Αν έχει αυτονομία ( με λογικές ταχύτητες) 350χλμ και θέλεις να διανύσεις αυτή την απόσταση είναι εκνευριστικό γιατί πρέπει να προσθέσεις μία αχρείαστη μεγάλη στάση.
Αντίθετα αν θέλεις να κάνεις 500+ δεν είναι θέμα γιατί έτσι και αλλιώς θα κάνεις στάση/εις για ξεκούραση.
Πχ Για το καλοκαίρι που πηγαινοέρχομαι καθημερινά για 2 μήνες Λάρισα- Αγιόκαμπο, σύνολο 100χλμ, το ηλεκτρικό είναι η λύση. Ότι κάνει και ο @flash και είναι μες την τρελή χαρά.
Για τον χειμώνα όμως που κάνω το Λάρισα - Θεσσαλονίκη 330χλμ με το κρουζ στα 136χλμ/ώρα, το ηλεκτρικό είναι απλά ακατάλληλο.
Για Αθήνα δεν είναι τόσο πρόβλημα γιατί μπορείς να φορτίσεις πριν μπεις, να πάρεις έναν καφέ και το ίδιο στην επιστροφή. Μόλις βγεις, φόρτιση καφέ και έφτασες.
'Ολα αυτά θα αμβλυνθούν με τους ταχυφορτιστές.
Κάνεις μια μικρή στάση στον Κορινό και συμπληρώνεις για να φτάσεις Θεσσαλονίκη.

Ε, αν αρχίσεις, "εγώ έμαθα να το κάνω μονορούφι και με 140 και με κάτω από το μηδέν", τότε απλά δεν θέλεις να προσαρμοστείς στις δυνατότητες του μεσαίου ηλεκτρικού που αδυνατεί να καλύψει αυτές τις απαιτήσεις.

Με μεσαίας εμβέλειας ηλεκτρικό, το e-C4 με WLTP μόλις 357χλμ., πηγαίνω συχνά Θεσσαλονίκη-Σόφια (300χλμ) χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Μια μικρή στάση μετά τα σύνορα κάνω, στο Marikostinovo (στα 120χλμ) και μένουν 180χλμ μέχρι Σόφια. Αυτό είναι όλο.

Παλιότερα πετύχαινα καλύτερους χρόνους με το πετρελαιοκίνητο, κάνοντας μονορούφι την ίδια διαδρομή πατώντας το. Ε, και; Τώρα πιο άνετη και απολαυστική είναι η ίδια διαδρομή με το ηλεκτρικό.

Θα ήθελα ένα ηλεκτρικό με 1000χλμ WLTP; Δεν θα έλεγα όχι, αν φτηνύνει κάποτε κάτω από 30.000 ευρώ.
Αλλά για την πολυτέλεια να μη χρειάζεται να κάνω μια ολιγόλεπτη στάση, όχι, δεν δίνω μια περιουσία για long range ηλεκτρικό, και να σέρνω το βάρος του χωρίς λόγο σε όλες τις υπόλοιπες κοντινές διαδρομές.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.819
Reaction score
10.697
Κάνεις μια μικρή στάση στον Κορινό και συμπληρώνεις για να φτάσεις Θεσσαλονίκη.
Όχι, ευχαριστώ.
Δεν την κάνω αυτή την παραχώρηση. Σε μια διαδρομή που μπορεί να κάνω δύο φορές την εβδομάδα ή ακόμα και έκτακτα τρεις.
Να πρέπει να φορτίσω στην επιστροφή στον Κορινό για 30 λεπτά.
Για πιο λόγο να προσθέσω 30 λεπτά ταλαιπωρίας στη ζωούλα μου;
Αν θα δουλέψει κιόλας γιατί μπορεί να υπάρχει βλάβη (όπως με όλα τα πράγματα).
Αν δεν έχει ουρά. Με μηδενικές εναλλακτικές. Με χειμώνα και κακοκαιρία κτλ κτλ.

Εδώ χαιρόμουνα με το e way στα διόδια που δεν χρειάζεται να περιμένω στην ουρά και θα πάω να κάτσω στον Κορινό;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.774
Στα ταξίδια πχ πρέπει να σχεδιάσεις τη διαδρομή πριν φύγεις. Να δείς που έχει φορτιστές και τι φορτιστές. Να μπαίνεις μέσα για μια σύντομη φόρτιση και ας έχεις μπαταρία.
Όποιος θέλει να μάθει πως είναι τα ταξίδια με EV, είναι πολύ απλό:

Κατεβάστε την εφαρμογή ABRP (a better route planner), δείτε πως λειτουργεί, βάλτε όποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλετε (για να δείτε τις διαφορές μεταξύ τους) και αφήστε το να σας σχεδιάσει τις στάσεις φόρτισης για όσα ταξίδια θέλετε, δοκιμάστε Αθήνα-Λονδίνο, δοκιμάστε οτιδήποτε.

Πρακτικά είναι σχεδόν αδύνατο να κάνετε μόνοι σας καλύτερο προγραμματισμό στάσεων φόρτισης ώστε να γίνει το ταξίδι στο συντομότερο δυνατό χρόνο.

Βάζεις ότι ταχύτητα κίνησης θες, κατανάλωση αν ξέρεις (ειδάλλως έχει database), κλπ, είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο.

Θα δείτε πως θα σας σχεδιάσει κάπου μια στάση φόρτισης για 4% της μπαταρίας. Μπορεί και λιγότερο! 😁

Με βενζίνη αποκλείεται να κάνετε στάση σε βενζινάδικο για 4% του ρεζερβουάρ😂🤣, να του πείτε να σας βάλει 2 ευρώ βενζινα.🤣😜

Με EV όμως, μια τέτοια στάση φόρτισης είναι μέρος της συντομότερης διαδρομής.

Το να γεμίσει παντού φορτιστές, δεν θα αλλάξει αυτόν τον κανόνα χρήσης.
Δείτε σε διαδρομές στο εξωτερικό, σε χώρες με άπειρους φορτιστές.

Οπότε, βρίστε όσο θέλετε, αντισταθείτε, αναθεματίστε, κλπ κλπ κλπ, αλλά προσαρμοστείτε στην νέα πραγματικότητα αυτοκίνησης με EV, αυτή είναι και είναι διαφορετική από τα ICE.


Να πρέπει να φορτίσω στην επιστροφή στον Κορινό για 30 λεπτά.
10, όχι 30.
Ίσως και 7 λεπτά.
30 πάντως, όχι.

Βάλτο στο ABRP να δεις τι σου λέει.

Όχι, ευχαριστώ.
Δεν την κάνω αυτή την παραχώρηση.
Θα την κάνεις, θα κόψεις και το μουστάκι.
Αργά η γρήγορα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.569
Reaction score
30.468
ABRP (a better route planner)
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.550
Reaction score
98.539
Όποιος θέλει να μάθει πως είναι τα ταξίδια με EV, είναι πολύ απλό:

Κατεβάστε την εφαρμογή ABRP (a better route planner), δείτε πως λειτουργεί, βάλτε όποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θέλετε (για να δείτε τις διαφορές μεταξύ τους) και αφήστε το να σας σχεδιάσει τις στάσεις φόρτισης για όσα ταξίδια θέλετε, δοκιμάστε Αθήνα-Λονδίνο, δοκιμάστε οτιδήποτε.
Πολλές εφαρμογές μαζεύονται ρε Κώστα για ένα απλό ταξίδι και καταντάει κουραστικό.

Και το λέω εγώ που προσανατολίζομαι σε αγορά ηλεκτρικού στο εγγύς μέλλον. Που θα έχω φορτιστή στο σπίτι. Που οι καθημερινές μου διαδρομές είναι 30 χλμ. Που κάνω 4-5 ταξίδια τον χρόνο με μόνο 1-2 από αυτά σε απόσταση μεγαλύτερη από 400 χλμ.

Βάζεις επιπλέον έγνοιες στο κεφάλι σου. Πού θα φτάσω, πού θα φορτίσω, να μην το πατήσω.... Θα συμβιβαστούμε, αλλά δεν μας πήρε κι η χαρά μόνο λόγω μείωσης κόστους χρήσης και ηρεμίας στα ταξίδια.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.569
Reaction score
30.468
Πολλές εφαρμογές μαζεύονται ρε Κώστα για ένα απλό ταξίδι και καταντάει κουραστικό.

Και το λέω εγώ που προσανατολίζομαι σε αγορά ηλεκτρικού στο εγγύς μέλλον. Που θα έχω φορτιστή στο σπίτι. Που οι καθημερινές μου διαδρομές είναι 30 χλμ. Που κάνω 4-5 ταξίδια τον χρόνο με μόνο 1-2 από αυτά σε απόσταση μεγαλύτερη από 400 χλμ.

Βάζεις επιπλέον έγνοιες στο κεφάλι σου. Πού θα φτάσω, πού θα φορτίσω, να μην το πατήσω.... Θα συμβιβαστούμε, αλλά δεν μας πήρε κι η χαρά μόνο λόγω μείωσης κόστους χρήσης και ηρεμίας στα ταξίδια.
Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για αγορά ηλεκτρικού αυτό που θα έκανα θα ήταν να κρατήσω το θερμικό που με καλύπτει ήδη στα ταξίδια, και θα αγόραζα ένα μικρό ηλεκτρικό για την καθημερινότητα.

Ένα Fiat 500e για παράδειγμα, ακόμα και το μικρό. Για 30χλμ ένα τριήμερο θα το βγάλει με μια φόρτιση ακόμα και χειμώνα.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Δεν χρειάζονται πολλαπλά apps.

Π.χ. πριν πάω πρώτη φορά Σόφια, είδα απλά στον χάρτη πού έχει γρήγορο φορτιστή, προτίμησα τον πιο γρήγορο στη μέση της διαδρομής, και εκτός βενζινάδικου που δεν τα χωνεύω και είδα πού με βολεύει στη Σόφια να φορτίσω σε φορτιστή ίδιας εταιρίας (fines). Έβαλα τα δύο σημεία στο GPS και τέλος. 10 λεπτά προετοιμασίας απλά. Κατέβασα μόνο το fines app.

Και στο better route planner app να βάλει κανείς τη διαδρομή, την ίδια επιλογή θα προτείνει το app, μια στάση στο Marikostinovo. Κοντά στον νου και η γνώση.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
Σε αυτή την περίπτωση και εφόσον υπάρχει ενδιαφέρον για αγορά ηλεκτρικού αυτό που θα έκανα θα ήταν να κρατήσω το θερμικό που με καλύπτει ήδη στα ταξίδια, και θα αγόραζα ένα μικρό ηλεκτρικό για την καθημερινότητα.

Ένα Fiat 500e για παράδειγμα, ακόμα και το μικρό. Για 30χλμ ένα τριήμερο θα το βγάλει με μια φόρτιση ακόμα και χειμώνα.
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση συμφωνώ και επαυξάνω!
Το βέλτιστο δε θα ήταν να δώσει αυτό που έχει και να πάρει ένα νεότερο της ίδιας μάρκας αλλά μεγαλύτερο σε χώρους και φυσικά πετρελαιοκίνητο για μεγαλύτερη οικονομία, αυτονομία και άνεση, και πάντα βέβαια μεταχειρισμένο ώστε να πετύχει το μέγιστο value for money και μετά από 5 χρόνια ξαναβλέπει τις προτάσεις της αγοράς για ηλεκτρικό μεγάλων αποστάσεων.

Και επειδή είναι καλός φίλος θα τον βοηθήσουμε στην επιλογή του κατάλληλου μτχ πετρελαιοκίνητου αυτόματου (9ταχυτο μόνο), αποκλειστικα μαύρου χρώματος, 200+ ίππων, ατρακάριστο και χωρίς προβλήματα και με πληρωμένα τα ευτελή τέλη των 168 ευρώ για το 2023.
Υπάρχουν ευκαιρίες εκεί έξω αρκεί να ξέρεις να τις βρεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Εγώ αν είχα λεφτά θα έπαιρνα ακόμη ένα πανομοιότυπο ηλεκτρικό e-C4, για να έχω ένα δεύτερο όταν μου παίρνει η γυναίκα το πρώτο.

Δεν υπάρχει περίπτωση να γυρίσω πίσω σε βενζινοκίνητο/πετρελαιοκίνητο, ούτε για δεύτερο ούτε για τρίτο αμάξι.
 



Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.564
Μηνύματα
2.944.363
Members
38.198
Νεότερο μέλος
Athena Papadopoulou
Top