- Μηνύματα
- 54.825
- Reaction score
- 136.792
Σε σχέση με την Τέσλα, όλοι είναι πολύ πίσω στο powertrain και στο efficiency.Έμεινε πίσω η Toyota.
Στην ανωτέρω λίστα του θείου μπτζορν, οι επιδόσεις του μοντελ Υ LR απέχουν απελπιστικά πολύ από όλους τους υπόλοιπους.
Τεράστιο τεχνολογικό χάσμα μεταξύ Τέσλα και οποιουδήποτε άλλου στο powertrain, στη διαχείριση ενέργειας, στο συνολικό efficiency, και βεβαίως ασύλληπτη διαφορά στην εμπειρία φόρτισης, στους φορτιστές της Τέσλα.
Ούτε στο βάρος δε τα καταφέρνουν όπως η Τέσλα, παράμετρος που επηρεάζει σημαντικά το efficiency (όπως και ο συντελεστής αεροδυναμικής). Μόλις 1730 κιλά είναι το μοντελ 3 LR. Ακόμα και το μικρότερο iD.3 με την απολύτως μικρότερη μπαταρία (45-αρα), είναι πιο βαρύ κατά 42 κιλά!
Σχεδόν 2-πλάσια μπαταρία έχει το LR!
Γι'αυτό και οι εντυπώσεις Ελλήνων ιδιοκτητών είναι πλέον εντυπωσιακές, και παραθέτω 2 παραδείγματα, όποιος θέλει τα διαβάζει.
Προσωπικά, μετά από 55.000χλμ με iD.3, όταν διαβάζω τα παρακάτω, κλαίω για τη διαφορά που έχουν.. ζηλεύω. Ειλικρινά.
ΥΓ. 1. Εντυπώσεις κατανάλωσης με μοντελ Υ LR από φίλο στο Facebook προ 5 ημερών:
Εντυπώσεις από νέο κάτοχο, εδώ και 5 μερες, ενός YLR.
Ξεκινώντας από τα μειονεκτήματα, μέχρι τώρα έχω βρει μόνο ένα το οποίο είναι ο μικρός κύκλος στροφής. Θα το συνηθίσω όμως, μιας και το πρόβλημα αυτό αφορά μου φαίνεται σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά. Το δεύτερο ήσσονος σημασίας μειονέκτημα είναι ότι η φωνητική καθοδήγηση στην πλοήγηση δεν υποστηρίζει ελληνικά το οποίο είναι παράξενο μιας και φαίνεται να βασίζεται σε Google Maps.
Πάμε στα καλά τώρα. Με την παραλαβή πήγα κατευθείαν Golden Hall για φόρτιση. ΟΚ, η εμπειρία φόρτισης με Tesla είναι αντίστοιχη με την εμπειρία κάποιου που πιάνει ένα iPhone στα χέρια του για πρώτη φορά: απλή, γρήγορη και εξαιρετικά φιλική. Μου αρέσει βλέπετε να παρατηρώ λεπτομέρειες οπότε δεν μπορώ να μην εντυπωσιαστώ από τον τρόπο που ανοίγει και κλείνει η τάπα φόρτισης. Να ξέρετε ότι από κάποιες τέτοιες λεπτομέρειες φαίνεται το πόσο προσοχή δίνει μια εταιρεία στο σχεδιασμό και κατασκευή ενός προϊόντος. Το συμπέρασμά μου εκείνη τη στιγμή ήταν ότι η Tesla ακολουθεί την μοναδική φιλοσοφία της Apple με αποτελεσμα να προσφέρει τέλεια εμπειρία στο χρήστη ή με ποιο απλά λόγια ο στόχος είναι να κάνει τη συμβίωση με ένα ηλεκτρικό ευχάριστη και πανεύκολη.
Με το που πήρα το αυτοκίνητο, εφυγα μετά από 3 ωρες με 95% μπαταρια για 3ημερο από Αθήνα στο Μαίναλο. Το αυτοκίνητο ήταν full φορτωμένο με 5 άτομα (δυο μεγάλοι και τρία παιδιά) και πολλές βαλίτσες. Εδω φάνηκε το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκίνητου για μεγάλη οικογένεια. Ασυναγώνιστοι χώροι για επιβάτες αλλά και για βαλίτσες!
Το ταξίδι για Μαίναλο έγινε με ταχυτητα 110-130 με κάποια πολύ λίγα διαστήματα με 150-160 από απλή περιέργεια. Μέση κατανάλωση φτάνοντας στο Λεβίδι 18.5-19 kWh/100km. Με δεδομένο ότι το ταξίδι αυτό έχει σημαντική υψομετρική διαφορά 850 μέτρων, το νουμερο αυτό είναι εντυπωσιακό από μόνο του. Στο δρόμο, δε, επικρατούσε απόλυτη ησυχία ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Εδώ φάνηκε το τρίτο ατού της Tesla. Εξαιρετική οικονομία ακόμη και σε σχετικά υψηλές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου λόγω πολύ χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (αν δεν κάνω λάθος είναι μόνο 0.23 όταν όλοι οι άλλοι με τα βίας καταφέρνουν, σε SUV, να πιάσουν το 0.26).
Εννοείται ότι το αυτοκίνητο είναι απόλαυση από μόνο του όσον αφορά κρατήματα και επιταχύνσεις. Δε λέω κάτι παραπάνω για αυτό γιατί είναι γνωστό σε όλους. BTW, δε με ενοχλεί προσωπικά η σκληρή σχετικά ανάρτηση, το αντίθετο μάλιστα μου αρέσει αρκετά.
Οι βολτούλες στις γύρω περιοχές όπως και η επιστροφή πίσω στην Αθήνα έγιναν με φόρτιση σε απλή σε πρίζα σούκο, δηλ. δωρεάν και πανεύκολα.
Με το πλεονέκτημα της εκκίνησης με 94% μπαταρία, αποφάσισα στο δρόμο της επιστροφής να δω την κατανάλωση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες (130-160). Έτσι έκανα όλη τη διαδρομή από Τρίπολη μέχρι Κόρινθο με ελάχιστη ταχύτητα 130, μέγιστη που σε κάποια σημεία άγγιξε τα 210 (σε ανηφορικό σημείο!!) και συνήθως 140-150. Σε στροφές με 170-180, το αυτοκίνητο ήταν κολλημένο στο δρόμο, απλά και κυριολεκτικά. Στην Κόρινθο έφτασα με μέση κατανάλωση 17.5kwh/100km λόγω της κατηφορικής διαδρομής. Ακόμα και έτσι, το νούμερο είναι εντυπωσιακό με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο και οι ταχύτητες υψηλές.
Κλείνοντας, να πω ότι για όλο το ταξίδι των 3 ημερών, η μέση κατανάλωση ήταν 17.5kw/100km. Νομίζω ότι είναι εντυπωσιακή.
Το προσωπικό μου συμπέρασμα είναι ότι όποιος δίνει πάνω 45χιλ ευρώ για αγορά ηλεκτρικού και δεν παίρνει Tesla, χρειάζεται γιατρό. Σορυ, αλλά το είπα όσο πιο κομψά μπορούσα!
Ξεκινώντας από τα μειονεκτήματα, μέχρι τώρα έχω βρει μόνο ένα το οποίο είναι ο μικρός κύκλος στροφής. Θα το συνηθίσω όμως, μιας και το πρόβλημα αυτό αφορά μου φαίνεται σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά. Το δεύτερο ήσσονος σημασίας μειονέκτημα είναι ότι η φωνητική καθοδήγηση στην πλοήγηση δεν υποστηρίζει ελληνικά το οποίο είναι παράξενο μιας και φαίνεται να βασίζεται σε Google Maps.
Πάμε στα καλά τώρα. Με την παραλαβή πήγα κατευθείαν Golden Hall για φόρτιση. ΟΚ, η εμπειρία φόρτισης με Tesla είναι αντίστοιχη με την εμπειρία κάποιου που πιάνει ένα iPhone στα χέρια του για πρώτη φορά: απλή, γρήγορη και εξαιρετικά φιλική. Μου αρέσει βλέπετε να παρατηρώ λεπτομέρειες οπότε δεν μπορώ να μην εντυπωσιαστώ από τον τρόπο που ανοίγει και κλείνει η τάπα φόρτισης. Να ξέρετε ότι από κάποιες τέτοιες λεπτομέρειες φαίνεται το πόσο προσοχή δίνει μια εταιρεία στο σχεδιασμό και κατασκευή ενός προϊόντος. Το συμπέρασμά μου εκείνη τη στιγμή ήταν ότι η Tesla ακολουθεί την μοναδική φιλοσοφία της Apple με αποτελεσμα να προσφέρει τέλεια εμπειρία στο χρήστη ή με ποιο απλά λόγια ο στόχος είναι να κάνει τη συμβίωση με ένα ηλεκτρικό ευχάριστη και πανεύκολη.
Με το που πήρα το αυτοκίνητο, εφυγα μετά από 3 ωρες με 95% μπαταρια για 3ημερο από Αθήνα στο Μαίναλο. Το αυτοκίνητο ήταν full φορτωμένο με 5 άτομα (δυο μεγάλοι και τρία παιδιά) και πολλές βαλίτσες. Εδω φάνηκε το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκίνητου για μεγάλη οικογένεια. Ασυναγώνιστοι χώροι για επιβάτες αλλά και για βαλίτσες!
Το ταξίδι για Μαίναλο έγινε με ταχυτητα 110-130 με κάποια πολύ λίγα διαστήματα με 150-160 από απλή περιέργεια. Μέση κατανάλωση φτάνοντας στο Λεβίδι 18.5-19 kWh/100km. Με δεδομένο ότι το ταξίδι αυτό έχει σημαντική υψομετρική διαφορά 850 μέτρων, το νουμερο αυτό είναι εντυπωσιακό από μόνο του. Στο δρόμο, δε, επικρατούσε απόλυτη ησυχία ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Εδώ φάνηκε το τρίτο ατού της Tesla. Εξαιρετική οικονομία ακόμη και σε σχετικά υψηλές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου λόγω πολύ χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (αν δεν κάνω λάθος είναι μόνο 0.23 όταν όλοι οι άλλοι με τα βίας καταφέρνουν, σε SUV, να πιάσουν το 0.26).
Εννοείται ότι το αυτοκίνητο είναι απόλαυση από μόνο του όσον αφορά κρατήματα και επιταχύνσεις. Δε λέω κάτι παραπάνω για αυτό γιατί είναι γνωστό σε όλους. BTW, δε με ενοχλεί προσωπικά η σκληρή σχετικά ανάρτηση, το αντίθετο μάλιστα μου αρέσει αρκετά.
Οι βολτούλες στις γύρω περιοχές όπως και η επιστροφή πίσω στην Αθήνα έγιναν με φόρτιση σε απλή σε πρίζα σούκο, δηλ. δωρεάν και πανεύκολα.
Με το πλεονέκτημα της εκκίνησης με 94% μπαταρία, αποφάσισα στο δρόμο της επιστροφής να δω την κατανάλωση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες (130-160). Έτσι έκανα όλη τη διαδρομή από Τρίπολη μέχρι Κόρινθο με ελάχιστη ταχύτητα 130, μέγιστη που σε κάποια σημεία άγγιξε τα 210 (σε ανηφορικό σημείο!!) και συνήθως 140-150. Σε στροφές με 170-180, το αυτοκίνητο ήταν κολλημένο στο δρόμο, απλά και κυριολεκτικά. Στην Κόρινθο έφτασα με μέση κατανάλωση 17.5kwh/100km λόγω της κατηφορικής διαδρομής. Ακόμα και έτσι, το νούμερο είναι εντυπωσιακό με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο και οι ταχύτητες υψηλές.
Κλείνοντας, να πω ότι για όλο το ταξίδι των 3 ημερών, η μέση κατανάλωση ήταν 17.5kw/100km. Νομίζω ότι είναι εντυπωσιακή.
Το προσωπικό μου συμπέρασμα είναι ότι όποιος δίνει πάνω 45χιλ ευρώ για αγορά ηλεκτρικού και δεν παίρνει Tesla, χρειάζεται γιατρό. Σορυ, αλλά το είπα όσο πιο κομψά μπορούσα!
ΥΓ. 1. Εντυπώσεις από road trip στην Ιταλία (από φίλο στο Facebook, διότι και μένα προσωπικά με ενδιαφέρουν πολύ τα road trips στην Ευρώπη)
roadtrip στην Ιταλία με M3P.
Η εμπειρία του ταξιδιού...
Ως νέος χρήστης του Μ3Ρ είχα έντονο range anxiety για το πως θα κυλήσει ολο το ταξίδι των 3500 χλμ.
Οι ταχύτητες σε εθνική οδό όριο συν 10% δλδ όπου είχε 130 πήγαινα με 143, με FSD ενεργοποιημένο *ΤΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΜΑ!! - και θερμοκρασία στους 22
..
Φτάνω Ηγουμενίτσα με 6% μπαταρία και φόρτωση σε πλοίο όπου έξω από το τσεκιν στο λιμάνι υπάρχει φορτιστής.... που ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ- δεν έχει καν οδηγίες, QR code, Εταιρεία. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ και κανείς δεν γνωρίζει τίποτε απολύτως...
Στο πλοίο δεν υπάρχει παροχή τέτοιου τύπου οπότε σβήνω sentry - συναγερμό και κάνω το σταυρό μου.
10 ώρες μετά η μπαταρία στο 6% και άφιξη στο Bridisi και άμεση επίσκεψη στο supercharger της Tesla όπου 250kw φόρτισε σε 55 λεπτά από 4% που έφτασα, στο 100%.
Από εκεί και πέρα αφενός ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΑ ΣΠΑΕΙ. Αφετέρου οι Ιταλοί είναι πολύ χειρότερα με τους απλούς φορτιστές από εμάς, κακές εταιρείες, δύσκολο settαρισμα σε apps που τελικά δεν λειτουργούν, αργοί φορτιστές, ελάχιστοι φορτιστές, φορτίσεις που κλείνεις από το app και ενώ σε χρέωσαν κανονικά στέλνουν και μια χρέωση την επόμενη μέρα ότι το φόρτιζες 24 ώρες και γενικά δε βγάζεις άκρη.
ΑΛΛΑ: η tesla εχει ανα 150χλμ απόσταση φορτιστές. Δεν σε αφορά τιποτα, δεν αγχώνεσαι για την φόρτιση και φυσικά το trip planner λειτουργεί τέλεια και σε κατευθύνει σωστα και με σωστά σημεία φόρτισης. Η χρεώση ήταν 0,43ευρω/kwh και η χρέωση γινόταν στην κάρτα που είχα κάνει την παραγγελία του αυτοκινήτου. Η χρέωση δεν γίνεται απαραίτητα αμέσως αλλά όποτε αυτό αποφασίσει
Έχω κάνει roadtrips στην Ευρώπη και με άλλα αυτοκίνητα (αρκετά καλά μερικά από αυτά) αλλά το πόσο ξεκούραστο είναι το FSD και το Μ3Ρ, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα. Είναι πολύ μπροστά..
Μόνο όποιος χρησιμοποιήσει navigate on autopilot σε FSD και δει το αμάξι να βγάζει φλάς, να αλλάζει λωρίδα και να επιλέγει τη σωστη έξοδο/είσοδο μόνο του, μπορεί να το καταλάβει. Εκτός απο εντυπωσιακό είναι και τοοοοοσο ξεκούραστο.
Στόχος ήταν Νότιος Ιταλία έως και Ρώμη και επιτεύχθηκε!
Η εμπειρία του ταξιδιού...
Ως νέος χρήστης του Μ3Ρ είχα έντονο range anxiety για το πως θα κυλήσει ολο το ταξίδι των 3500 χλμ.
Οι ταχύτητες σε εθνική οδό όριο συν 10% δλδ όπου είχε 130 πήγαινα με 143, με FSD ενεργοποιημένο *ΤΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΜΑ!! - και θερμοκρασία στους 22
..
Φτάνω Ηγουμενίτσα με 6% μπαταρία και φόρτωση σε πλοίο όπου έξω από το τσεκιν στο λιμάνι υπάρχει φορτιστής.... που ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ- δεν έχει καν οδηγίες, QR code, Εταιρεία. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ και κανείς δεν γνωρίζει τίποτε απολύτως...
Στο πλοίο δεν υπάρχει παροχή τέτοιου τύπου οπότε σβήνω sentry - συναγερμό και κάνω το σταυρό μου.
10 ώρες μετά η μπαταρία στο 6% και άφιξη στο Bridisi και άμεση επίσκεψη στο supercharger της Tesla όπου 250kw φόρτισε σε 55 λεπτά από 4% που έφτασα, στο 100%.
Από εκεί και πέρα αφενός ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΑ ΣΠΑΕΙ. Αφετέρου οι Ιταλοί είναι πολύ χειρότερα με τους απλούς φορτιστές από εμάς, κακές εταιρείες, δύσκολο settαρισμα σε apps που τελικά δεν λειτουργούν, αργοί φορτιστές, ελάχιστοι φορτιστές, φορτίσεις που κλείνεις από το app και ενώ σε χρέωσαν κανονικά στέλνουν και μια χρέωση την επόμενη μέρα ότι το φόρτιζες 24 ώρες και γενικά δε βγάζεις άκρη.
ΑΛΛΑ: η tesla εχει ανα 150χλμ απόσταση φορτιστές. Δεν σε αφορά τιποτα, δεν αγχώνεσαι για την φόρτιση και φυσικά το trip planner λειτουργεί τέλεια και σε κατευθύνει σωστα και με σωστά σημεία φόρτισης. Η χρεώση ήταν 0,43ευρω/kwh και η χρέωση γινόταν στην κάρτα που είχα κάνει την παραγγελία του αυτοκινήτου. Η χρέωση δεν γίνεται απαραίτητα αμέσως αλλά όποτε αυτό αποφασίσει
Έχω κάνει roadtrips στην Ευρώπη και με άλλα αυτοκίνητα (αρκετά καλά μερικά από αυτά) αλλά το πόσο ξεκούραστο είναι το FSD και το Μ3Ρ, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα. Είναι πολύ μπροστά..
Μόνο όποιος χρησιμοποιήσει navigate on autopilot σε FSD και δει το αμάξι να βγάζει φλάς, να αλλάζει λωρίδα και να επιλέγει τη σωστη έξοδο/είσοδο μόνο του, μπορεί να το καταλάβει. Εκτός απο εντυπωσιακό είναι και τοοοοοσο ξεκούραστο.
Στόχος ήταν Νότιος Ιταλία έως και Ρώμη και επιτεύχθηκε!
Last edited: