- Μηνύματα
- 455
- Reaction score
- 1.569
Καποτε καποιοι εβαζαν το γραμμοφωνο να παιζει, εκλειναν τα ματια και φανταζονταν τους ηχους ....
Λιγο μετα ηλθαν οι λαμπες στους ενισχυτες και τα πικαπ που αποτελεσαν το εναυσμα αυτου που ονομαζουμε Hi Fi. Παρ' οτι οι λαμπατοι ενισχυτες ειχαν αρκετη παραμορφωση η αληθεια ειναι οτι αυτη η παραμορφωση δεν ξενιζε τα αυτια του ακροατη αλλα δεν θα πρεπει να ξεχναμε πως η ποιοτητα του ηχου δεν ηταν ποτε ακριβως η ιδια με αυτην της προηγουμενης μερας.
Μεχρι να ζεσταθει η λαμπα εβγαζες τον δισκο απο την θηκη και το προστατευτικο του καλυμα τον εβαζες στο πικαπ, τον καθαριζες και του αφαιρουσες τον στατικο ηλεκτρισμο με το Diskwasher ή κατι αναλογο, εβαζες την κεφαλη στον δισκο και ετρεχες να κατσεις για να ακουσεις την μουσικη σου.
Τα τσικ και τα τσακ βεβαια ηταν παροντα που και που καθως το διαμαντακι της κεφαλης εγδερνε το καυμενο το βινυλιο καθως χορευε στο αυλακι του δισκου.
Καποτε επιτελους εφτασαν τα τρανζιστορς και τα ολοκληρωμενα στους ενισχυτες και στα υπολοιπα ηλεκτρονικα της ηχητικης αλυσιδας και οι παραμορφωσεις μειωθηκαν κατα πολυ ενω αυξηθηκε κατα πολυ η ζωη αλλα και η σταθεροτητα στην ηχητικη αποδοση με μονο προβλημα την ενοχλητικη παραμορφωση οταν υπεοοδηγουσαμε το συστημα.
Καπου εκει υπηρξε μια μικρη επανασταση καθως υπηρξαν δισκοι βινυλιου με κωδικοποιηση dbx και που με τον αναλογο αποκωδικοποιητη ο θορυβος επιφανιας και τα ενοχλητικα τσακ-τσουκ εφευγαν αλλα το συστημα δεν επικρατησε και οι ελπιδες εσβυσαν.
Δεν ελειψαν βεβαια οι λατρεις της λαμπας που δεν μπορεσαν ποτε να καταλαβουν πως ο ρολος ενος ενισχυτικου συστηματος ειναι να αυξανει την ενταση ενος σηματος χωρις ομως να το επηρεαζει.
Καπου εκει εμφανιστηκε το CD που το ενα απο τα δυο πρωτα Hitachi DA 1000 το παρουσιασα εγω στο νησι μου μια εβδομαδα πριν την πρωτη επισιμη παρουσιαση του στο Hilton.
Ως δια μαγειας τα τσικ-τσουκ οπως και ο θορυβος επιφανειας καθως το διαμαντακι εξυνε το βινυλιο πηγαν περιπατο.
Ηταν η πρωτη φορα που οι ακρες του ακουστικου φασματος εφταναν στον ακροατη χωρις διορθωσεις καμπυλης οπως συνεβαινε με τους phono προενισχυτες των πικαπ.
Η μεγαλη διαφορα δυναμικων αλλα και οι διαφορες στο ακουστικο φασμα ειδικα στις χαμηλες και ψηλες συχνοτητες βεβαια ακουστηκαν περιεργα απο τους φιλους του βινυλιου και αρχισαν οι διαφορες φιλοσοφιες που λεγονταν βεβαια και με το αναλογο περισπουδαστο υφος.
Ειχα δει και ακουσει το Nakamichi που ειχε ολοκληρο συστημα για να κεντραρει τον δισκο ετσι ωστε να μην του προκαλει ακομα μεγαλυτερη ζημια η βελονα αλλα και να ακουγεται καλυτερα ο ηχος οπως και το υπεροχο Technics SL-1000 MKIII.
Η αληθεια ειναι πως και εγω αγαπησα το πικαπ που για καιρο με συντροφευε στις μουσικες μου απολαυσεις (και δεν ειχαν περασει λιγα απο τα χερια μου) αλλα αυτο δεν με εμποδισε να δω την επανασταση που εφερε το CD.
Οι διαφορες ακομα και με δικους αμμεσης κοπης Sheffield, Telarc κλπ ηταν τεραστιες. Τοτε οι περισσοτεροι παιζαμε τον δισκο μια φορα και τον γραφαμε σε μπομπινα, κασετα ή ακομα καλυτερα σε Hi Fi video ή στο περιφημο Technics SV-P100 το οποιο δεν ηταν τιποτε αλλο παρα ενα μηχανημα που εγραφε οπως ακριβως ενα Hi Fi video σε VHS κασετα με εξαιρετικα χαρακτηριστικα και πολυ καλυτερα μιας μπομπινας, των Nakamichi ή και του Technics RS-9900US που αν και deck αποτελειτο απο δυο κομματια το μηχανικο μερος και το ηλεκτρονικο και που ενας αρθρογραφος του Ηχου με εσκασε μεχρι να το καταλαβει.
Ετσι ο δισκος εμενε ουσιαστικα ανεπαφος και ακουγαμε απο το μεσον που το ειχαμε γραψει.
Ο ειδικος τυπος επαιξε τον δικο του ρολο που τις περισσοτερες φορες ειχε θετικες επιπτωσεις αλλα δεν ελειψαν και οι περιπτωσεις που οδηγος του ηταν το κερδος με πολλες αναφορες και παρουσιασεις μονο για γελια.
Ακομα μου ερχονται στο μυαλο ανθρωποι που αν και ειχαν υπεροχη ακοη και μπορουσαν να ξεχωρισουν το παραμικρο δεν μπορουσαν να αγορασουν αυτο που επιθυμουσαν ενω αλλοι αγοραζαν αβιαστα αυτο που ηθελαν απλα και μονο για να το εχουν και πολλες φορες για να καμαρωνουν σαν γυφτικα σκερπανια στους γνωστους τους.
Μετα αρχισαν τα πολυκαναλα συστηματα με πολλους ακροατες να σκεφτονται: Γιατι να μην παρω ενα πολυκαναλο συστημα ετσι ωστε να παιζω με τα δυο μπροστα ηχεια και το sub την μουσικη μου και στις ταινιες να παιζουν ολα τα ηχεια ?
Ποιος θα μπορουσε να πει πως δεν σκεφτοταν σωστα ? Κανεις !
Λιγο μετα τα ηχεια απο 5 εγιναν 7 και ο δρομος πηρε την ανηφορα γιατι αντε να βαλεις ενισχυτικα και ηχεια της προκοπης σε αυτα τα συστηματα για να μην μιλησω για το θεμα ρυθμισης των ηχειων στον χωρο.
Μετα αρχισαν οι εκπτωσεις με το mp3, τα ηχεια στον υπολογιστη κλπ
Κλειστε λοιπον τα ματια και ακουστε με το συστημα που μπορεσατε να αποκτησετε και χαρειτε το !!
Λιγο μετα ηλθαν οι λαμπες στους ενισχυτες και τα πικαπ που αποτελεσαν το εναυσμα αυτου που ονομαζουμε Hi Fi. Παρ' οτι οι λαμπατοι ενισχυτες ειχαν αρκετη παραμορφωση η αληθεια ειναι οτι αυτη η παραμορφωση δεν ξενιζε τα αυτια του ακροατη αλλα δεν θα πρεπει να ξεχναμε πως η ποιοτητα του ηχου δεν ηταν ποτε ακριβως η ιδια με αυτην της προηγουμενης μερας.
Μεχρι να ζεσταθει η λαμπα εβγαζες τον δισκο απο την θηκη και το προστατευτικο του καλυμα τον εβαζες στο πικαπ, τον καθαριζες και του αφαιρουσες τον στατικο ηλεκτρισμο με το Diskwasher ή κατι αναλογο, εβαζες την κεφαλη στον δισκο και ετρεχες να κατσεις για να ακουσεις την μουσικη σου.
Τα τσικ και τα τσακ βεβαια ηταν παροντα που και που καθως το διαμαντακι της κεφαλης εγδερνε το καυμενο το βινυλιο καθως χορευε στο αυλακι του δισκου.
Καποτε επιτελους εφτασαν τα τρανζιστορς και τα ολοκληρωμενα στους ενισχυτες και στα υπολοιπα ηλεκτρονικα της ηχητικης αλυσιδας και οι παραμορφωσεις μειωθηκαν κατα πολυ ενω αυξηθηκε κατα πολυ η ζωη αλλα και η σταθεροτητα στην ηχητικη αποδοση με μονο προβλημα την ενοχλητικη παραμορφωση οταν υπεοοδηγουσαμε το συστημα.
Καπου εκει υπηρξε μια μικρη επανασταση καθως υπηρξαν δισκοι βινυλιου με κωδικοποιηση dbx και που με τον αναλογο αποκωδικοποιητη ο θορυβος επιφανιας και τα ενοχλητικα τσακ-τσουκ εφευγαν αλλα το συστημα δεν επικρατησε και οι ελπιδες εσβυσαν.
Δεν ελειψαν βεβαια οι λατρεις της λαμπας που δεν μπορεσαν ποτε να καταλαβουν πως ο ρολος ενος ενισχυτικου συστηματος ειναι να αυξανει την ενταση ενος σηματος χωρις ομως να το επηρεαζει.
Καπου εκει εμφανιστηκε το CD που το ενα απο τα δυο πρωτα Hitachi DA 1000 το παρουσιασα εγω στο νησι μου μια εβδομαδα πριν την πρωτη επισιμη παρουσιαση του στο Hilton.
Ως δια μαγειας τα τσικ-τσουκ οπως και ο θορυβος επιφανειας καθως το διαμαντακι εξυνε το βινυλιο πηγαν περιπατο.
Ηταν η πρωτη φορα που οι ακρες του ακουστικου φασματος εφταναν στον ακροατη χωρις διορθωσεις καμπυλης οπως συνεβαινε με τους phono προενισχυτες των πικαπ.
Η μεγαλη διαφορα δυναμικων αλλα και οι διαφορες στο ακουστικο φασμα ειδικα στις χαμηλες και ψηλες συχνοτητες βεβαια ακουστηκαν περιεργα απο τους φιλους του βινυλιου και αρχισαν οι διαφορες φιλοσοφιες που λεγονταν βεβαια και με το αναλογο περισπουδαστο υφος.
Ειχα δει και ακουσει το Nakamichi που ειχε ολοκληρο συστημα για να κεντραρει τον δισκο ετσι ωστε να μην του προκαλει ακομα μεγαλυτερη ζημια η βελονα αλλα και να ακουγεται καλυτερα ο ηχος οπως και το υπεροχο Technics SL-1000 MKIII.
Η αληθεια ειναι πως και εγω αγαπησα το πικαπ που για καιρο με συντροφευε στις μουσικες μου απολαυσεις (και δεν ειχαν περασει λιγα απο τα χερια μου) αλλα αυτο δεν με εμποδισε να δω την επανασταση που εφερε το CD.
Οι διαφορες ακομα και με δικους αμμεσης κοπης Sheffield, Telarc κλπ ηταν τεραστιες. Τοτε οι περισσοτεροι παιζαμε τον δισκο μια φορα και τον γραφαμε σε μπομπινα, κασετα ή ακομα καλυτερα σε Hi Fi video ή στο περιφημο Technics SV-P100 το οποιο δεν ηταν τιποτε αλλο παρα ενα μηχανημα που εγραφε οπως ακριβως ενα Hi Fi video σε VHS κασετα με εξαιρετικα χαρακτηριστικα και πολυ καλυτερα μιας μπομπινας, των Nakamichi ή και του Technics RS-9900US που αν και deck αποτελειτο απο δυο κομματια το μηχανικο μερος και το ηλεκτρονικο και που ενας αρθρογραφος του Ηχου με εσκασε μεχρι να το καταλαβει.
Ετσι ο δισκος εμενε ουσιαστικα ανεπαφος και ακουγαμε απο το μεσον που το ειχαμε γραψει.
Ο ειδικος τυπος επαιξε τον δικο του ρολο που τις περισσοτερες φορες ειχε θετικες επιπτωσεις αλλα δεν ελειψαν και οι περιπτωσεις που οδηγος του ηταν το κερδος με πολλες αναφορες και παρουσιασεις μονο για γελια.
Ακομα μου ερχονται στο μυαλο ανθρωποι που αν και ειχαν υπεροχη ακοη και μπορουσαν να ξεχωρισουν το παραμικρο δεν μπορουσαν να αγορασουν αυτο που επιθυμουσαν ενω αλλοι αγοραζαν αβιαστα αυτο που ηθελαν απλα και μονο για να το εχουν και πολλες φορες για να καμαρωνουν σαν γυφτικα σκερπανια στους γνωστους τους.
Μετα αρχισαν τα πολυκαναλα συστηματα με πολλους ακροατες να σκεφτονται: Γιατι να μην παρω ενα πολυκαναλο συστημα ετσι ωστε να παιζω με τα δυο μπροστα ηχεια και το sub την μουσικη μου και στις ταινιες να παιζουν ολα τα ηχεια ?
Ποιος θα μπορουσε να πει πως δεν σκεφτοταν σωστα ? Κανεις !
Λιγο μετα τα ηχεια απο 5 εγιναν 7 και ο δρομος πηρε την ανηφορα γιατι αντε να βαλεις ενισχυτικα και ηχεια της προκοπης σε αυτα τα συστηματα για να μην μιλησω για το θεμα ρυθμισης των ηχειων στον χωρο.
Μετα αρχισαν οι εκπτωσεις με το mp3, τα ηχεια στον υπολογιστη κλπ
Κλειστε λοιπον τα ματια και ακουστε με το συστημα που μπορεσατε να αποκτησετε και χαρειτε το !!
Last edited: