Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.969
Έμεινε πίσω η Toyota.
Σε σχέση με την Τέσλα, όλοι είναι πολύ πίσω στο powertrain και στο efficiency.

Στην ανωτέρω λίστα του θείου μπτζορν, οι επιδόσεις του μοντελ Υ LR απέχουν απελπιστικά πολύ από όλους τους υπόλοιπους.

Τεράστιο τεχνολογικό χάσμα μεταξύ Τέσλα και οποιουδήποτε άλλου στο powertrain, στη διαχείριση ενέργειας, στο συνολικό efficiency, και βεβαίως ασύλληπτη διαφορά στην εμπειρία φόρτισης, στους φορτιστές της Τέσλα.

Ούτε στο βάρος δε τα καταφέρνουν όπως η Τέσλα, παράμετρος που επηρεάζει σημαντικά το efficiency (όπως και ο συντελεστής αεροδυναμικής). Μόλις 1730 κιλά είναι το μοντελ 3 LR. Ακόμα και το μικρότερο iD.3 με την απολύτως μικρότερη μπαταρία (45-αρα), είναι πιο βαρύ κατά 42 κιλά!
Σχεδόν 2-πλάσια μπαταρία έχει το LR! 😜🤪😂😁

Γι'αυτό και οι εντυπώσεις Ελλήνων ιδιοκτητών είναι πλέον εντυπωσιακές, και παραθέτω 2 παραδείγματα, όποιος θέλει τα διαβάζει.

Προσωπικά, μετά από 55.000χλμ με iD.3, όταν διαβάζω τα παρακάτω, κλαίω για τη διαφορά που έχουν.. ζηλεύω. Ειλικρινά.😎

ΥΓ. 1. Εντυπώσεις κατανάλωσης με μοντελ Υ LR από φίλο στο Facebook προ 5 ημερών:
Εντυπώσεις από νέο κάτοχο, εδώ και 5 μερες, ενός YLR.
Ξεκινώντας από τα μειονεκτήματα, μέχρι τώρα έχω βρει μόνο ένα το οποίο είναι ο μικρός κύκλος στροφής. Θα το συνηθίσω όμως, μιας και το πρόβλημα αυτό αφορά μου φαίνεται σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά. Το δεύτερο ήσσονος σημασίας μειονέκτημα είναι ότι η φωνητική καθοδήγηση στην πλοήγηση δεν υποστηρίζει ελληνικά το οποίο είναι παράξενο μιας και φαίνεται να βασίζεται σε Google Maps.

Πάμε στα καλά τώρα. Με την παραλαβή πήγα κατευθείαν Golden Hall για φόρτιση. ΟΚ, η εμπειρία φόρτισης με Tesla είναι αντίστοιχη με την εμπειρία κάποιου που πιάνει ένα iPhone στα χέρια του για πρώτη φορά: απλή, γρήγορη και εξαιρετικά φιλική. Μου αρέσει βλέπετε να παρατηρώ λεπτομέρειες οπότε δεν μπορώ να μην εντυπωσιαστώ από τον τρόπο που ανοίγει και κλείνει η τάπα φόρτισης. Να ξέρετε ότι από κάποιες τέτοιες λεπτομέρειες φαίνεται το πόσο προσοχή δίνει μια εταιρεία στο σχεδιασμό και κατασκευή ενός προϊόντος. Το συμπέρασμά μου εκείνη τη στιγμή ήταν ότι η Tesla ακολουθεί την μοναδική φιλοσοφία της Apple με αποτελεσμα να προσφέρει τέλεια εμπειρία στο χρήστη ή με ποιο απλά λόγια ο στόχος είναι να κάνει τη συμβίωση με ένα ηλεκτρικό ευχάριστη και πανεύκολη.

Με το που πήρα το αυτοκίνητο, εφυγα μετά από 3 ωρες με 95% μπαταρια για 3ημερο από Αθήνα στο Μαίναλο. Το αυτοκίνητο ήταν full φορτωμένο με 5 άτομα (δυο μεγάλοι και τρία παιδιά) και πολλές βαλίτσες. Εδω φάνηκε το δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκίνητου για μεγάλη οικογένεια. Ασυναγώνιστοι χώροι για επιβάτες αλλά και για βαλίτσες!

Το ταξίδι για Μαίναλο έγινε με ταχυτητα 110-130 με κάποια πολύ λίγα διαστήματα με 150-160 από απλή περιέργεια. Μέση κατανάλωση φτάνοντας στο Λεβίδι 18.5-19 kWh/100km. Με δεδομένο ότι το ταξίδι αυτό έχει σημαντική υψομετρική διαφορά 850 μέτρων, το νουμερο αυτό είναι εντυπωσιακό από μόνο του. Στο δρόμο, δε, επικρατούσε απόλυτη ησυχία ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Εδώ φάνηκε το τρίτο ατού της Tesla. Εξαιρετική οικονομία ακόμη και σε σχετικά υψηλές ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου λόγω πολύ χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (αν δεν κάνω λάθος είναι μόνο 0.23 όταν όλοι οι άλλοι με τα βίας καταφέρνουν, σε SUV, να πιάσουν το 0.26).
Εννοείται ότι το αυτοκίνητο είναι απόλαυση από μόνο του όσον αφορά κρατήματα και επιταχύνσεις. Δε λέω κάτι παραπάνω για αυτό γιατί είναι γνωστό σε όλους. BTW, δε με ενοχλεί προσωπικά η σκληρή σχετικά ανάρτηση, το αντίθετο μάλιστα μου αρέσει αρκετά.

Οι βολτούλες στις γύρω περιοχές όπως και η επιστροφή πίσω στην Αθήνα έγιναν με φόρτιση σε απλή σε πρίζα σούκο, δηλ. δωρεάν και πανεύκολα.

Με το πλεονέκτημα της εκκίνησης με 94% μπαταρία, αποφάσισα στο δρόμο της επιστροφής να δω την κατανάλωση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες (130-160). Έτσι έκανα όλη τη διαδρομή από Τρίπολη μέχρι Κόρινθο με ελάχιστη ταχύτητα 130, μέγιστη που σε κάποια σημεία άγγιξε τα 210 (σε ανηφορικό σημείο!!) και συνήθως 140-150. Σε στροφές με 170-180, το αυτοκίνητο ήταν κολλημένο στο δρόμο, απλά και κυριολεκτικά. Στην Κόρινθο έφτασα με μέση κατανάλωση 17.5kwh/100km λόγω της κατηφορικής διαδρομής. Ακόμα και έτσι, το νούμερο είναι εντυπωσιακό με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο και οι ταχύτητες υψηλές.

Κλείνοντας, να πω ότι για όλο το ταξίδι των 3 ημερών, η μέση κατανάλωση ήταν 17.5kw/100km. Νομίζω ότι είναι εντυπωσιακή.

Το προσωπικό μου συμπέρασμα είναι ότι όποιος δίνει πάνω 45χιλ ευρώ για αγορά ηλεκτρικού και δεν παίρνει Tesla, χρειάζεται γιατρό. Σορυ, αλλά το είπα όσο πιο κομψά μπορούσα!

ΥΓ. 1. Εντυπώσεις από road trip στην Ιταλία (από φίλο στο Facebook, διότι και μένα προσωπικά με ενδιαφέρουν πολύ τα road trips στην Ευρώπη)
roadtrip στην Ιταλία με M3P.

Η εμπειρία του ταξιδιού...

Ως νέος χρήστης του Μ3Ρ είχα έντονο range anxiety για το πως θα κυλήσει ολο το ταξίδι των 3500 χλμ.

Οι ταχύτητες σε εθνική οδό όριο συν 10% δλδ όπου είχε 130 πήγαινα με 143, με FSD ενεργοποιημένο *ΤΙ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΠΡΑΜΑ!! - και θερμοκρασία στους 22

..

Φτάνω Ηγουμενίτσα με 6% μπαταρία και φόρτωση σε πλοίο όπου έξω από το τσεκιν στο λιμάνι υπάρχει φορτιστής.... που ΔΕΝ ΔΟΥΛΕΥΕΙ- δεν έχει καν οδηγίες, QR code, Εταιρεία. ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙΠΟΤΑ και κανείς δεν γνωρίζει τίποτε απολύτως...

Στο πλοίο δεν υπάρχει παροχή τέτοιου τύπου οπότε σβήνω sentry - συναγερμό και κάνω το σταυρό μου.

10 ώρες μετά η μπαταρία στο 6% και άφιξη στο Bridisi και άμεση επίσκεψη στο supercharger της Tesla όπου 250kw φόρτισε σε 55 λεπτά από 4% που έφτασα, στο 100%.

Από εκεί και πέρα αφενός ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΤΑ ΣΠΑΕΙ. Αφετέρου οι Ιταλοί είναι πολύ χειρότερα με τους απλούς φορτιστές από εμάς, κακές εταιρείες, δύσκολο settαρισμα σε apps που τελικά δεν λειτουργούν, αργοί φορτιστές, ελάχιστοι φορτιστές, φορτίσεις που κλείνεις από το app και ενώ σε χρέωσαν κανονικά στέλνουν και μια χρέωση την επόμενη μέρα ότι το φόρτιζες 24 ώρες και γενικά δε βγάζεις άκρη.

ΑΛΛΑ: η tesla εχει ανα 150χλμ απόσταση φορτιστές. Δεν σε αφορά τιποτα, δεν αγχώνεσαι για την φόρτιση και φυσικά το trip planner λειτουργεί τέλεια και σε κατευθύνει σωστα και με σωστά σημεία φόρτισης. Η χρεώση ήταν 0,43ευρω/kwh και η χρέωση γινόταν στην κάρτα που είχα κάνει την παραγγελία του αυτοκινήτου. Η χρέωση δεν γίνεται απαραίτητα αμέσως αλλά όποτε αυτό αποφασίσει

Έχω κάνει roadtrips στην Ευρώπη και με άλλα αυτοκίνητα (αρκετά καλά μερικά από αυτά) αλλά το πόσο ξεκούραστο είναι το FSD και το Μ3Ρ, δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα. Είναι πολύ μπροστά..
Μόνο όποιος χρησιμοποιήσει navigate on autopilot σε FSD και δει το αμάξι να βγάζει φλάς, να αλλάζει λωρίδα και να επιλέγει τη σωστη έξοδο/είσοδο μόνο του, μπορεί να το καταλάβει. Εκτός απο εντυπωσιακό είναι και τοοοοοσο ξεκούραστο.

Στόχος ήταν Νότιος Ιταλία έως και Ρώμη και επιτεύχθηκε!
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.969

Ευτυχώς που τα Tesla πάνε μόνο ευθεία! 😆
Άλλος ένας μύθος για τα Tesla που καταρρίπτεται πανηγυρικά για μία ακόμη φορά. Ένα model S Plaid από την Βελγική Tesla, εξοπλισμένο με το νέο εργοστασιακό κιτ κεραμικών φρένων της Tesla, τις 21άρες Arachnid ζάντες, στοκ αναρτήσεις και λάστιχα, στα χέρια ενός γρήγορου οδηγού, ούτε καν επαγγελματία, πάει για δοκιμές στην πίστα CIRCUIT de BRESSE στη Γαλλία, μία πολύ κλειστή και τεχνική πίστα, πραγματικό εφιάλτη για τα μεγάλα και βαριά αυτοκίνητα, σύμφωνα πάντα με τα σχόλια του οδηγού.
Μέσα σε δύο μόλις γύρους ο οδηγός έκανε με το S Plaid ρεκόρ πίστας για εργοστασιακό αυτοκίνητο που δεν φοράει σλικ ελαστικά, και ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι χρόνοι που έχει κάνει ο ίδιος οδηγός στην ίδια πίστα με δύο κορυφαίες Πόρσε.
1 λεπτό, 31 δεύτερα, 7 δέκατα με την Porsche GT2RS
1 λεπτό, 33 δεύτερα, 6 δέκατα με το model S Plaid
1 λεπτό, 37 δεύτερα, 4 δέκατα με την Porsche Cayman 718GTS
Το Plaid ήταν ξεκλείδωτο από το λειτουργικό σύστημα, ως προς την τελική του ταχύτητα. Στην autobahn ο οδηγός ισχυρίζεται ότι χτύπησε τελική 350 χλμ./ώρα (!!!), 😳 αλλά εντύπωση προκαλεί η αρκετά μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο ταχύμετρο του Plaid και του gps στην autobahn, που έδειχνε ταχύτητες περίπου στα 330 χλμ./ώρα, ενώ το κοντέρ του Plaid έδειχνε 350 χλμ./ώρα! Αναφέρει ότι θα ανεβάσει το βίντεο από την autobahn σύντομα, οπότε πιστεύω ότι εκεί θα ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο.
Ακόμα ένας μύθος που καταρρίπτεται, είναι ότι το τιμόνι yoke είναι ακατάλληλο για γρήγορη οδήγηση σε κλειστές πίστες. Όπως θα δείτε, ακόμα και στις πιο κλειστές φουρκέτες, πουθενά δεν διπλώνουν τα χέρια του οδηγού, η μέγιστη στροφή του τιμονιού δεν ξεπερνά τις 120-130 μοίρες.
Τα σχόλια του οδηγού για τη πλήρη μεταμόρφωση του S Plaid με την προσθήκη των κεραμικών φρένων και το ξεκλείδωτο λογισμικό είναι απλά διθυραμβικά! 👍 Απολαύστε το!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.595
Reaction score
30.494
Γκχ, γκχ...

"The affected vehicles were delivered to owners without the retaining bolt that holds the steering wheel in place"
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.880
Reaction score
136.969
Πάντως όσο κι αν μ'αρεσει το μίνι το κάμπριο, η τιμή του (62,5 χιλιάρικα) είναι απίστευτα υψηλή.

Με τόσο μικρή μπαταρία, και μόλις 200χλμ ονομαστική (WLTP) αυτονομία;

Πώς δικαιολογείται τέτοια τιμή, όταν υπάρχει αυτό:

Screenshot_20230309-165934~2.png


Με πρακτικά ..3-πλασια αυτονομία;
(565 km είναι η WLTP, με 19" ζαντες).

Να είναι σχεδόν 10 χιλιάρικα φτηνότερο;

-8.000 επιδότηση, πάει ..45 χιλιάρικα! 😲

Προφανώς είναι οι κανόνες της αγοράς, η δύναμη της μάρκας, των πιστών ακόλουθων, κλπ, γιατί δεν πιστεύω ούτε για πλάκα πως θα μείνουν απούλητα τα 999 τεμάχια του εν λόγω μίνι Κούπερ.

Να σου πω, αν είχα υπερβολικά πολλά έσοδα, δε θα με ένοιαζε το κόστος του, θα το έπαιρνα έτσι για το χαβαλε. Προφανώς υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι, αλλά αυτά είναι εκτός των αναγκών των πολλών.







ΥΓ.
Π.χ. μου αρέσουν οι γραμμές του eC4 που αγόρασα πιο πολύ από του Tesla Y.
Βλάσφημε...🤪😜😁😂


FB_IMG_1678374743105.jpg

❤💋❤💋❤💋❤💋❤💋❤💋❤💋❤
 
Last edited:




Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
To model Y είναι πλέον τόσο φτηνό, που είναι σχεδόν αναγκαστική αγορά στα 50-60Κ οικογενειακού αυτοκινήτου. Έχει καταστρέψει τον ανταγωνισμό.
Κι ας μην μας αρέσει πολύ.

Το EV6 είναι όμορφο, παραδόξως. Αλλά πολύ ακριβό τώρα πια, λόγω Υ.

Το Μini cabrio αν έβγαινε κανονικά παραγωγή, και κόστιζε πχ απο 40Κ, θα έπαιρνα ένα ακόμα κι αν δεν το χρειαζόμουν, απίστευτα όμορφο, κι ας έχει και μικρή αυτονομία.

Η EQE είναι κουκλάρα. Αυτό μάλιστα.
Επίσης μου αρέσει πολύ το Tesla S.
 

D

Deleted member 35

Guest
Τα Tesla όπως είναι η κατάσταση όντως είναι μονόδρομος. Πέραν των όποιων μπιμπλικίων αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι οι χώροι τους. Όλα είναι με μεγάλους χώρους αποσκευών. Θεωρώ πως έχει παίξει τεράστιο ρόλο η Αμερικάνικη αγορά. Εκεί πέραν των τεραστίων SUV παίζει και πολύ πολυμορφικό. Γενικά οι οικογένειες μετακομίζουν κάθε μέρα λόγω αποστάσεων. Δεν είναι όπως εδώ που σε 5'-10' πας από τη μια άκρη της πόλης στην άλλη. Εκεί ΠΡΕΠΕΙ να έχεις χώρους διότι σπίτι θα πας μια και καλή το απόγευμα.

Και αν τα πράγματα έχουν φτιάξει τόσο πολύ όσο λέει ο Κώστας με το εργοστάσιο του Βερολίνου τότε θα γίνει χαμός.
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.402
Να το πάμε κι αλλιώς όμως, εμπλέκοντας και τη χαμηλότερη κατηγορία τιμής.

Πώς μπορεί κάποιος να σκεφτεί για Tesla Y στα 43.500€ όταν υπάρχει το Jeep Avenger στα 27.500€;

16 χιλιάρικα διαφορά, δεν είναι και λίγα.
Και με το Avenger μια χαρά εξυπηρετείται ο μέσος χρήστης.
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.977
Reaction score
12.739
Επί του θέματος: ανήκω στην ομάδα που ακόμη αντιστέκεται στην αισθητική άποψη της Tesla, τόσο από θέμα design έσω/έξω όσο και εργονομίας εσωτερικά. Ωστόσο η τιμή των 3/Υ τα κάνει πραγματικά ιδιαίτερα ελκυστικά προς όσους ενδιαφέρονται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας και όχι μόνο. Ευτυχώς σιγά σιγά έρχονται νέες προτάσεις με σχετικά φυσιολογικό κοστολόγιο (βλ. Jeep Avenger που αναφέρθηκε).

Όσο για το Mini Cabrio e, εεε ούτε αστείο δεν είναι πια με τέτοια τιμή.
 



symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.497
Reaction score
7.882
Μια χαρά είναι, δεν θα με στεναχωρούσε πουθενά
Εμένα αυτό το εσωτερικό:

1678451159739.png


που είναι κάτι μεταξύ αυτοκινήτου της δεκαετίας του 80 και δωματίου 15χρονου γκεϊμερά, θα με στενοχωρούσε λίγο, αν ήταν να δώσω 100 χιλιάρικα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι αρκετά ανώτερο (με τροποποιήσεις, όχι έτσι) από Model 3/Y, αλλά αν είναι να δώσεις τέτοιο ποσό ρε φίλε θες να είναι σχεδόν τέλειο (για σένα πάντα) και όχι να ψάχνεις μόντες για να γίνει κάπως ωραίο.

Α, και το ότι είναι εντελώς παραδοσιακό σεντάν, κι αυτό θα με στενοχωρούσε.
 

TGD

Μηνύματα
8.611
Reaction score
8.631
Έχει κανείς χρησιμοποιήσει το yoke; Γιατί τα βίντεο στο ίντερνετ λένε the yoke is a joke!

Το iD2 στα 25. Και γυναίκα μου δεν με άφησε να πάρω το eUp στα 19... Για τη χρήση που το θέλω το eUp θα ήταν καλύτερο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.559
Reaction score
84.081
Εμένα αυτό το εσωτερικό:

View attachment 283828

που είναι κάτι μεταξύ αυτοκινήτου της δεκαετίας του 80 και δωματίου 15χρονου γκεϊμερά, θα με στενοχωρούσε λίγο, αν ήταν να δώσω 100 χιλιάρικα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι αρκετά ανώτερο (με τροποποιήσεις, όχι έτσι) από Model 3/Y, αλλά αν είναι να δώσεις τέτοιο ποσό ρε φίλε θες να είναι σχεδόν τέλειο (για σένα πάντα) και όχι να ψάχνεις μόντες για να γίνει κάπως ωραίο.

Α, και το ότι είναι εντελώς παραδοσιακό σεντάν, κι αυτό θα με στενοχωρούσε.
Είδα πρόσφατα μια Χ (τα εσωτερικά τους είναι ίδια) και μου άρεσε πολύ, δεν δίνει αυτήν την αίσθηση της φωτό από κοντά. Το τιμόνι εννοείται είναι κωμικό, παίρνεις το κανονικό.
Eχω χαζέψει από έξω και ένα S στην γειτονιά μου, πολύ ωραίο.
Τα τελευταία μου αυτοκίνητα ήταν και τα δυο ποιοτικά σεντάν, μου αρέσουν πολύ.

Δεν με χαλάει καθόλου λοιπόν το S. Γούστα. Εδώ σε άλλους αρέσει το δικάναλο.
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.570
Reaction score
98.635
Το τιμόνι εννοείται είναι κωμικό
Η σχεδίαση δεν είναι το μόνο πρόβλημα του yoke


 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.608
Μηνύματα
2.945.847
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top