Δημητρης 777
Spendorious
- Μηνύματα
- 7.164
- Reaction score
- 21.773
Don't think.. (just let it flow)
Έταιρο μουσικό διάλειμμα έταιρου "προφήτη".Μουσικό διάλλειμα.
Οσονούπω..
Πριν 40 χρόνια λέγαμε οργανώσου με τ' όργανό σου. Τώρα θα λέμε οργανώσου με το στερεό σουλες να φτάσουμε εκεί? όσοι βγάζουν ή ακούν μουσικές σε stereo να θεωρούνται... επαναστάτες περιθωριακοί;
Μια χαρά δουλεύει αυτό.Όσο αφορά το Dolby Atmos δεν έχει ιδιαίτερη σημασία αν υπάρχουν πολλές ή stereo εγγραφές ενός μουσικού οργάνου. Το immersive που μας ενδιαφέρει αφορά τα ηχεία ύψους, και εκεί τα objects είναι μονοφωνικά.
H κατάσταση έτσι όπως την περιγράφεις εκτιμώ ότι δεν θα ισχύσει επειδή ειδικά τα immersive formats δεν διαμοιράζουν πλέον τα οργανικά είδωλα με panning ανάμεσα σε διακριτά κανάλια όπως γινόταν στο ξεκίνημα του δικαναλικού με τα φαινόμενα που αποκαλούσαν ΄΄ping-pong stereo΄΄ και στα προηγούμενα πολυκαναλικά έως 7 ηχείων.Προσπερνώντας προς το παρόν τα σχόλια περί μουσικών (επαγγελματιών ή μη) και μουσικών παραγωγών (θα επανέλθω ωστόσο αργότερα, ελπίζω, καθώς έχει ζουμί), θέλω να σταθώ λίγο σε αυτό:
...το οποίο ισχύει και κατ'εμέ, δυστυχώς. Τα εργαλεία είναι φρέσκα και ενέχουν μια δυσκολία προσαρμογής για όσους έχουν επί σειρά ετών συνηθίσει σε μόλις δύο κανάλια (που και σε αυτά καμιά φορά, χάλια δουλειά γίνεται).
Επιπλέον, φοβάμαι πως πολλοί παραγωγοί υποκύπτουν (ακούσια ή μη) στην παγίδα του εντυπωσιασμού, με αποτέλεσμα εγγραφές που δεν ακούγονται φυσικές. Δε μου έρχονται τώρα συγκεκριμένα παραδείγματα, αλλά πχ στο Tidal κυκλοφορούν πολλές Dolby Atmos παραγωγές που κάθε άλλο παρά φυσικές κι ευχάριστες είναι. Όπως και να το κάνουμε, ένα πιάνο με ουρά που ακούγεται λες και κρέμεται πάνω από το κεφάλι σου δεν είναι φυσικό, αν μη τι άλλο εμένα με σκιάζει.
Είναι αυτά τα ακούσματα προϊόν upmixing του Tidal? Είναι επιλογή του παραγωγού? Δεν έχω ιδέα (κάπου είχαμε αναφέρει τι γίνεται ακριβώς εκεί αλλά δε θα το ψάξω τώρα). Από την άλλη υπάρχουν κάποιες παραγωγές που χαίρεσαι να ακούς στο repeat (και όχι, δεν εννοώ ΜΟΝΟ τον Moby αγαπητέ @costas EAR ).
Για να θυμάστε οι παλιοί και να μαθαίνετε οι νεότεροι, όταν ξεκίνησαν οι στερεοφωνικές εγγραφές είχε γίνει κάτι παρόμοιο: ο κιθαρίστας/πιανίστας/ντράμερ ήταν στη μια γωνία, η τραγουδίστρια στην άλλη, λες και της είχε πηδήξει το σκύλο και δε μιλιόντουσαν πχ... Το τότε πρωτόγνωρο εργαλείο του παραγωγού/ηχολήπτη, αυτό το left/right slide χειριστήριο στην κονσόλα του, πήρε κάμποσο να μάθουν να το χρησιμοποιούν με μέτρο. Τα ακούμε τώρα και χαιρόμαστε, κυρίως λόγω ρετρολαγνείας (και λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα εκείνων των εγγραφών από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα), όμως δεν ήταν (ούτε είχε, υποθέτω, ως σκοπό την) πιστή αναπαράσταση των σκηνικών δρωμένων.
Επιστρέφοντας στα του σήμερα: αν είναι η "άποψη" του μουσικού ή του παραγωγού, so be it, αν και πάλι θεωρώ πως το μέσο δεν κερδίζει από τέτοιες υπερβολές. Είναι φυσικά μεγάλο βήμα προς τα εμπρός το ότι ολοένα και περισσότερες πλατφόρμες αγκαλιάζουν (ενδεχομένως όχι αμερόληπτα, σίγουρα όχι ανιδιοτελώς) το Dolby Atmos ή γενικώς τον πολυκάναλο ήχο, αλλά από πλευράς παραγωγών το ξεσκαρτάρισμα δεν το γλυτώνουμε ως τελικοί ακροατές (δε χρησιμοποιώ τον όρο χρήστες γιατί είναι ενίοτε παρεξηγήσιμος όρος ).
ΥΓ: επειδή γνωρίζω πως εδώ μέσα ό,τι γράφουμε μπορεί και θα χρησιμοποιηθεί εναντίον μας, θα βάλω disclaimer: τα παραπάνω δεν αποτελούν υπαναχώρηση ως προς την προτίμησή μου για πολυκάναλο ήχο, ούτε αφορμή για επιστροφή στο δικάναλο. Σκουπίδια θα υπάρχουν ένθεν κι ένθεν, η δική μας δουλειά είναι να ξεχωρίζουμε τις ωραίες παραγωγές είτε σε πολυκάναλο είτε σε δικάναλο (απλά το τελευταίο το ακούμε πάντοτε upmixed).
"με τα όργανα καταμερισμένα ανά ηχείο όχι", αλλά ακρότητες με ήχους (πέστα obects αν θες) από σημεία που δεν έχουν κ πολύ λογική μπορεί να προκύψει...Δηλαδή είναι αδύνατον να προέκυπταν λειτουργικά immersive master με τα όργανα καταμερισμένα ανά ηχείο.
Δεν γίνεται να προεξοφληθούν οι δημιουργικές εγκλίσεις καλλιτεχνών και παραγωγών... Από τεχνικής και μόνο πλευράς επισημαίνεται ότι κατά τις immersive μίξεις επίκεντρο προσοχής δεν είναι πλέον τα ηχειακά κανάλια αλλά τα ίδια τα objects."με τα όργανα καταμερισμένα ανά ηχείο όχι", αλλά ακρότητες με ήχους (πέστα obects αν θες) από σημεία που δεν έχουν κ πολύ λογική μπορεί να προκύψει...
Για αυτό σε μικρούς χώρους, μετράμε RT20 και RT30. Έχω κι από αυτές τις μετρήσεις, εάν θες να ρίξεις μια ματιά.
Εσυ αληθεια γιατι πεταγεσαι σαν κατσαριδα καθε φορα ?Και να ήθελες, δεν θα μπορούσα να στη δείξω, διότι προστατεύεται από τα πνευματικά δικαιώματα του δημιουργού της.
Κυριε Γιαννη 3 επιπεδα μπορει και να μην συναντηθουν ποτε, μαλλον το μπερδεψατε με το : 3 σημεια στον χωρο σηματοδοτουν ενα επιπεδοΓια να δημιουργηθούν χρειάζονται τρία ηχεία . Τρία επίπεδα στον χώρο δημιουργούν ένα σημείο .
Κατά τα άλλα λοιπόν? όλα καλά ?
Πρώτον, δεν σε χαρακτήρισα ποτέ ως τώρα, οπότε, θα σου πρότεινα να μην το κάνεις ούτε εσύ. Δεύτερον, θα σου πρότεινα να (μου) μιλάς λίγο πιο όμορφα. Δεν έχω πάρει warning ή/και ban στη μέχρι τώρα παρουσία μου στο forum και με βάζεις σε πειρασμό.Εσυ αληθεια γιατι πεταγεσαι σαν κατσαριδα καθε φορα ?
Γιατι ολο πεταγεσαι και λες εχω το ενα, εχω το αλλο, θες να τα δεις και μετα λες το κορυφαιο οτι δεν μπορεις να τα δειξεις γιατι προστατευονται απο δικαιωματα και αλλες τριχες ?
Δεν σε ρωτησα ποτε αν εχεις μελετη του χωρου σου ουτε και σου ζητησα ποτε να την δω. Ποιος χ@στηκε αν εχεις ή οχι ?
για ''επαγγελματίας'' που λες ότι είσαι...δεν κατέχεις πολλά βασικά πράγματα στον χώρο...αποδεδειγμέναΠρωτον δεν ειπα πως εισαι κατσαριδα, ειπα πως πεταγεσαι σαν κατσριδα, εχει διαφορα !
Δευτερον μια λες οτι δεν μπορεις να δειξεις την μελετη σου λογω δικαιωματων και μετα λες πως την εχεις δημοσιευσει καπου.
Τριτον δεν χρειαζομαι να δω την μελετη σου ουτε και σου ζητησα ποτε να την δω !! Ποσο πιο απλα να το πω ?
Τεταρτον μην μπερδευεις ενα προγραμμα με μια μελετη για την οποια πληρωσες. Πχ μια μελετη ενος κτηριου για την οποια πληρωσες μπορεις να την δειχνεις οπου θες !
εδώ είναι φόρουμ...όχι μητρώο του Δήμου....+ υπάρχει κανονισμός gdpr4. Αν ο καθενας (δεν εννοω εσας μιας και ευκολα συμπεραινει κανεις ποιος ειστε) εγραφε επωνυμα θα εβλεπε ο καθενας ποιος εκτιθεται.