Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Πάντως κακό σίγουρα δεν είναι, να είναι αεροδυναμικό.
Όλο και θα τρέξει και το μικρό πόλης, δεν θα πηγαίνει παντού και πάντα με κάτω από 50.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Δεν έχει σημασία αν θα τρέξει λίγο κάπου. Η ουσία στην αεροδυναμική και στο efficiency είναι η ευκολότερη μετακίνηση αέρα σε μεγάλες ταχύτητες για μεγάλη χρονική διάρκεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.250
Δεν έχει σημασία αν θα τρέξει λίγο κάπου. Η ουσία στην αεροδυναμική και στο efficiency είναι η ευκολότερη μετακίνηση αέρα σε μεγάλες ταχύτητες για μεγάλη χρονική διάρκεια.
Στα EV το efficiency είναι η σημαντικότερη παράμετρος, είτε μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης είτε για "μεγάλων αποστάσεων" (εάν υπάρχει τέτοιο πράμα).

Σήμερα βιαζόμουν, άργησα, ψιλο-εντός πόλης, το έβαλα στο "standard" και μη τον είδατε τον σίφουνα, έπιασα ταχύτητα πάνω από την μάξιμουμ του iD.3 🤣🤪😂😁😜..κατανάλωση, λογική. 😎

Το iD.3 pro έχει wltp 15,3 kWh/100km, που μια χαρά είναι εφικτή, όπως είπα, αρκεί να πηγαίνεις "λίγο ήρεμα".

Το KIA ev9 awd έχει 22,8
Smart #1 pulse έχει 18,2
Tesla model 3 LR έχει 11,8
Tesla model Y LR έχει 13,2

Και μέσα στην πόλη, θα τη δεις τη διαφορά στην κατανάλωση, και δεν θα είναι μικρή.

Και μέσα στην πόλη θα πας σε ταχύτητες που μετράει ο αεροδυναμικός συντελεστής.

Πάρτε EV, θα τα δείτε στην πορεία, το efficiency είναι η σημαντικότερη παράμετρος.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Στα EV το efficiency είναι η σημαντικότερη παράμετρος, είτε μιλάμε για αυτοκίνητο πόλης είτε για "μεγάλων αποστάσεων" (εάν υπάρχει τέτοιο πράμα).

Σήμερα βιαζόμουν, άργησα, ψιλο-εντός πόλης, το έβαλα στο "standard" και μη τον είδατε τον σίφουνα, έπιασα ταχύτητα πάνω από την μάξιμουμ του iD.3 🤣🤪😂😁😜..

Το iD.3 pro έχει wltp 15,3 kWh/100km, που μια χαρά είναι εφικτή, όπως είπα, αρκεί να πηγαίνεις "λίγο ήρεμα".

Το KIA ev9 awd έχει 22,8
Smart #1 pulse έχει 18,2
Tesla model 3 LR έχει 11,8
Tesla model Y LR έχει 13,2

Και μέσα στην πόλη, θα τη δεις τη διαφορά στην κατανάλωση, και δεν θα είναι μικρή.

Και μέσα στην πόλη θα πας σε ταχύτητες που μετράει ο αεροδυναμικός συντελεστής.

Πάρτε EV, θα τα δείτε στην πορεία, το efficiency είναι η σημαντικότερη παράμετρος.
Αποφάσισε. Σήμερα λες Α και πριν μέρες ή μήνες έλεγες Β. :)

Μη με κάνεις να ψάχνω, βαριέμαι. 8-)

Δεν παίζει ρόλο μόνο η αεροδυναμική. Και άλλα παίζουν ρόλο, όπως η σχεδίαση του μοτέρ για παράδειγμα, ο τρόπος κλιματισμού της καμπίνας, κ.α.

Edit: Χθες κοιτούσα το MG4. Έχει συντελεστή στο 0,28. Σε μεγάλες ταχύτητες άλλα δεδομένα σου δίνει το απλό μοντέλο των 32.000, και άλλα το Luxury των 42.000 που είναι το φθηνότερο με αντλία.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.250
Δεν παίζει ρόλο μόνο η αεροδυναμική. Και άλλα παίζουν ρόλο, όπως η σχεδίαση του μοτέρ για παράδειγμα, ο τρόπος κλιματισμού της καμπίνας, κ.α.
Δεν είπα ποτέ ότι παίζει ρόλο μόνον η αεροδυναμική, μη γράφεις κάτι που δεν ισχύει, έτσι για να γράψεις κάτι και συ. 😁😂🤪😜🤣

Όλες οι παράμετροι που επηρεάζουν το efficiency παίζουν ρόλο, διότι το συνολικό efficiency μετράει, κι αν πάμε να αναλύσουμε ποια πράγματα ευθύνονται για το efficiency, θα καταλήξουμε πως ευθύνεται και η καλωδίωση, ο αριθμός των CPU και η κατανάλωση καθεμιάς από αυτές, η αποδοτικότητα της αντλίας θερμότητας, τα ελαστικά και η πίεσή τους, τα τάσια στις ζάντες, το βάρος του αυτοκινήτου, το βάρος των ελαστικών και ζαντών, η αποδοτικότητα των μοτέρ και του regeneration, κλπ κλπ κλπ, και η αεροδυναμική του. Όλα παίζουν ρόλο, το σύνολο μετράει. Το συνολικό efficiency φαίνεται (που αλλού) στην ονομαστική WLTP κατανάλωση, καθώς πρόκειται για μια στανταρισμένη διαδικασία, που γίνεται με όμοιο τρόπο για όλα τα αυτοκίνητα. 😎


ΥΓ. Η αεροδυναμική σχεδίαση παίζει τρομερό ρόλο σε ταχύτητες >120χλμ/Ω, σε συνδυασμό με την πρόσθια μετωπική επιφάνεια (εννοείται), κι όσο μεγαλύτερη η ταχύτητα κίνησης, τόσο μεγαλύτερο ρόλο παίζει η οπισθέλκουσα, η πρόσθια μετωπική επιφάνεια, ο συντελεστής αεροδυναμικής, η εκθετικά. Μαζί με την αντίσταση κύλισης των ελαστικων. Δηλαδή, από ένα σημείο και πάνω, γμνιέται ο Δίας λόγω αεροδυναμικής. 😎
 
Last edited:


Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Ανάλογα για ποιο όχημα μιλάμε κάθε φορά.

Αν μιλάμε για το Volvo XC40 ή το Jeep Avenger είναι κατάπτυστα που έχουν συντελεστή 0,33.
Αν μιλάμε για το Cybertruck δεν πειράζει ο συντελεστής 0,33, άλλα πράγματα μετράνε. :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.250
Σαφώς.

Ωστόσο, δύο EV με παρόμοια ονοματική κατανάλωση κατά WLTP, στην πράξη θα διαφοροποιηθούν αρκετά μεταξύ τους, προς όφελος αυτού με την καλύτερη αεροδυναμική σχεδίαση. 😎

Η βάση της συζήτησης ξεκινάει με το efficiency, και με την ονοματική κατανάλωση. Εφόσον αυτά είναι σε λογικά πλαίσια, μετά μιλάμε για αεροδυναμική σχεδίαση, εκεί θα έχουμε την διαφορά.

Δηλαδή, εάν κάποιο ξεκινάει από 22, δεν έχει νόημα να το συγκρίνουμε με κάποιο άλλο που ξεκινάει από 11...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Μια χαρά είναι το Jeep. Δεν είναι όχημα για ταξίδια. Για την πόλη είναι, άντε και για βόλτες εντός νομού και λίγο παραέξω. Ακόμα και το πρόσφατο Volvo EX30 του 0.28 για την πόλη είναι. Είναι ένα premium μικρό οικογενειακό SUV για την πόλη. Δεν τα λέω εγώ, αλλά ο Project Manager του EX30. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για την πόλη.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.598
Reaction score
23.549
όσο κινείται κανείς με υγρά καύσιμα , έχει στο ρεζερβουάααααγ του μια ποσότητα ενέργειας τάξης 8.8KWh ανά λίτρο βενζίνης (και στο πετρέλαιο αντίστοιχο είναι), άρα 400-600KWh.
συνεπώς όσο χάλια και είναι ο βαθμός απόδοσης του συνόλου έχεις δυνατότητα να πας μεγάλες αποστάσεις.
αυτό σε μπαταρία αυτή τη στιγμή δεν παίζει και ούτε θα παίξει ποτέ γιατί δεν έχει νόημα.
στην μπαταρία επειδή η χωρητικότητα είναι πολύ μικρή αναγκάστηκαν να φτιάξουν αποδοτικά σύνολα.
άρα μιλάμε για 13-20KWh/100km σε ηλεκτρικό έναντι 5-10l/100km (=45-90KWh) του τυπικού βενζινοκίνητου.
άρα μέχρι η αποθήκευση να αγγίξει τις 100-120KWh στα ηλεκτρικά πρέπει κάποιος να αποφασίσει τι θέλει να κάνει με το όχημα.
δεν μπορείς να τα έχεις όλα, ούτε και πριν μπορούσες αλλά ένα μη αποδοτικό suv είχε και 60+λίτρα καβάτζα για να μην μείνεις στα 400χλμ , συν φυσικά το εκτεταμένο δίκτυο πλήρωσης οπότε αγόραζε ιχ με γούστα χωρίς να ζυγίζει τότσο τις ανάγκες του.
υπάρχει κόσμος που δεν βγαίνει από τα όρια του νομού, πχ σε νησιά δεν χρειάζονται αυτοί όλοι ούτε μεγάλη αυτονομία ούτε μεγάλο όχημα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.250
Μόνον που ο Project Manager του κάθε EV με υψηλή ονομαστική κατανάλωση κατά WLTP και κακό συντελεστή αεροδυναμικής, δε θα κληθεί να πληρώσει από την τσέπη του την πραγματική κατανάλωση που θα βλέπει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου. 😜🤪😂😁

Και αναλόγως επιλογής, ο ιδιοκτήτης του EV μπορεί να βλέπει 11 έως 28 κατανάλωση, εντός πόλης. Εύκολο. 😎

Σας έχω δώσει αρκετό υλικό για σκέψη, από τη χρήση του iD.3, όπου μόνον η αλλαγή software οδήγησε σε πολύ υψηλά νούμερα κατανάλωσης το χειμώνα για μικρές διαδρομές, κάτι που το αλλάξανε σε επόμενη έκδοση σοφτγουερ, εις βάρος της κατανάλωσης των μεγαλύτερων διαδρομών. 🤪😜😂😁

Το σοφτγουερ είναι τρομερής σημασίας στην κατανάλωση που θα βλέπεις. Να κάτι που δεν υπάρχει στα ice...δεν πρόκειται να το καταλάβετε εάν δε το ζήσετε.

Με το iD.3, που έχει λογική wltp κατανάλωση, πέτυχα (και ανά πάσα στιγμή μπορώ να επιτύχω) πολύ χαμηλή κατανάλωση (12-13) και σε ταξίδια, αλλά μόνον με χαμηλή ταχύτητα κίνησης (έως 100), καθώς στα 110 θα πάει 15-17, και από κει και πάνω, το χάος. Δυστυχώς, θα ήθελε καλύτερη αεροδυναμική σχεδίαση για να μην εκτοξεύεται η κατανάλωσή του στα 130/140χλμ/Ω. Αν κινηθείς με 140-145, την έβαψες, αδειάζει λέμε, δεν γίνεται, δε θα φτάσεις.

Χαλαρά όμως, 90-100, πας 330 ίσως 340 χλμ, από 100% έως 0% εννοείται, φουλ μπαταρία (για την 58-αρα λέω).
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
Θεσσαλονίκη-Δράμα, 150χλμ, έφαγα 80% της μπαταρίας, 15€ φόρτιση, με 130χλμ/ώρα, με βαρύ πόδι, με 5 βαθμούς έξω, 22 μέσα και μπάρες οροφής.

Τώρα λέω να βάλω και μόνιμα μεγάλη μπαγαζιέρα στις μπάρες. :)
 
Last edited:

Μηνύματα
7.483
Reaction score
1.564
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, ανάλογη του αεροδυναμικού συντελεστή και ανάλογη της μετωπικής επιφάνειας. Αυτό σημαίνει ότι με ταχύτητες της τάξης των 40-50 χαω εντός πόλης η επίδραση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου είναι το 1/4 της επίδρασης στην κίνηση με ταχύτητες των 80-100 χαω, αν μάλιστα μιλάμε για αυτοκινητόδρομο και 120-140 χαω η αντίσταση εννιαπλασιάζεται (από τα 40 στα 120).

Συνεπώς αυτό που είναι ζωτικής σημασίας στον αυτοκινητόδρομο, εντός της πόλης είναι περίπου αδιάφορο.

Πέραν τούτου, παίζει ρόλο και η μετωπική επιφάνεια, εξίσου μεγάλο με το συντελεστή αεροδυναμικής. Το Υ μπορεί να έχει 10% μεγαλύτερη μετωπική επιφάνεια από ένα μικτότερο ηλεκτρικό όπως το Avenger - συνεπώς η σύγκριση της αεροδυναμικής αντίστασης να μην είναι 0,23 - 0,33 αλλά 0,253 - 0,33 δηλαδή μικρότερη διαφορά.

Εννοείται ότι μπάρες, ανοικτά παράθυρα, κλπ μπορεί να εκτοξεύσουν το συντελεστή αεροδυναμικής από το 0,30 στο 0,40-0,50 για πλάκα.

Τέλος τα μικρά οχήματα κατά κανόνα έχουν χειρότερη αεροδυναμική από τα μεγαλύτερα, καθώς το σχήμα τους ορίζεται περισσότερο από την μέγιστη αξιοποίηση των χώρων παρά από την αεροδυναμική, κάτι που δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό με τα μεγαλύτερα. Ακόμη περισσότερο τα Jeep και Volvo που έχουν σχήμα τζιποειδές (ενώ το Υ απλώς είναι σαν 3 που κατάπιε ένα μίνι).

Αναφορικά με την ποσότητα ενέργειας που μεταφέρεται στο ρεζερβουάρ του θερμικού, να έχουμε υπόψιν ότι ο βαθμός απόδοσης του κινητήρα Ottο (βενζινοκινητήρας) μαζί και με τις απώλειες της μετάδοσης είναι της τάξης του 30% ενώ ο βαθμός απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος μπορεί και να ξεπερνάει το 90%.

Άρα ένα αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 50 λίτρων μπορεί μεν να έχει 450 kWh θερμικής ενέργειας, αυτή όμως είναι αξιοποιήσιμη για 135 kWh κινητικής ενέργειας. Αντίθετα ένα ηλεκτρικό με μπαταρία 55 kWh έχει αξιοποιήσιμο το 90%, δηλαδή 50 kWh κινητικής ενέργειας. Άρα η διαφορά δεν είναι δεκαπλάσια, αλλά περίπου τριπλάσια. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, είναι μεγάλη και οδηγεί όπως σωστά αναφέρθηκε σε περιορισμούς χρήσης.

Αν και με τα ηλεκτρικά των 55 - 60 kWh να πλησιάζουν τους δύο τόνους βάρους, είναι σαφές ότι με την παρούσα τεχνολογία μπαταριών δεν έχει νόημα ο διπλασιασμός της χωρητικότητας για την αύξηση της αυτονομίας και της χρηστικότητας.
 

TGD

Μηνύματα
8.660
Reaction score
8.689
Ξεχνάς ότη η θέρμανση στα ICE είναι τζάμπα και η ψύξη είναι μια μικρή μείωση της ιπποδύναμης. Ενώ στα BEV είναι κατανάλωση καυσίμου.
 

Μηνύματα
16.598
Reaction score
23.549
Θεσσαλονίκη-Δράμα, 150χλμ, έφαγα 80% της μπαταρίας, 15€ φόρτιση, με 130χλμ/ώρα, με βαρύ πόδι, με 5 βαθμούς έξω, 22 μέσα και μπάρες οροφής.

Τώρα λέω να βάλω και μόνιμα μεγάλη μπαγαζιέρα στις μπάρες. :)
εγώ αυτή τη λογική δεν την καταλαβαίνω, για ένα αντικείμενο που χρειάζεσαι 1 φορά το χρόνο (πραγματικά ποιός χρειάζεται την μπαγκαζιέρα στην καθημερινότητά του; ) να το σέρνεις στο αυτοκίνητο όλο το χρόνο.
άντε πες έχεις Suzuki swift με 200 λίτρα χώρο αποσκευών και 4 μελή οικογένεια, δγμ άστην πάνω το καλοκαίρι για τα μπάνια και τις διακοπές, τους υπόλοιπους 9 μήνες γιατί;

εδώ στο μαζντάκι που από μόνο του έχει σεβαστό όγκο/επιφάνεια έκανε διαφορά το 255 λάστιχο σε σχέση με το 235, οι δε μπάρες , μια φορά έβαλα τα σκί πάνω τους, πήγαν αποθήκη χώρια την κατανάλωση, κάνανε και αισθητό θόρυβο (και ας ήταν aerowing πως τις λένε της thule)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.961
Reaction score
137.250
Η αεροδυναμική αντίσταση είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, ανάλογη του αεροδυναμικού συντελεστή και ανάλογη της μετωπικής επιφάνειας. Αυτό σημαίνει ότι με ταχύτητες της τάξης των 40-50 χαω εντός πόλης η επίδραση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου είναι το 1/4 της επίδρασης στην κίνηση με ταχύτητες των 80-100 χαω, αν μάλιστα μιλάμε για αυτοκινητόδρομο και 120-140 χαω η αντίσταση εννιαπλασιάζεται (από τα 40 στα 120).

Συνεπώς αυτό που είναι ζωτικής σημασίας στον αυτοκινητόδρομο, εντός της πόλης είναι περίπου αδιάφορο.
Βλέπω μια αντίφαση σε αυτές τις 2 παραγράφους.

Το "συμπέρασμα" της 2ης παραγράφου, δεν βασίζεται στα δεδομένα της 1ης παραγράφου, διότι μέσα στις μεγαλουπόλεις έχει περιφερειακή οδό, Αττική οδό, τέλος πάντων έχει πάρα πολλές διαδρομές όπου πιάνεις υψηλές ταχύτητες.

Πρακτικά, "περίπου αδιάφορη" είναι η αεροδυναμική όταν είσαι σταματημένος σε φανάρι, και σε ταχύτητες μποτιλιαρίσματος έως 40-50, αλλά μέσα στις πόλεις, κανένας δεν κινείται με ανώτερη ταχύτητα 40-50, εκτός κι αν βρίσκεσαι μέσα σε κάποιο στενό που ψάχνεις για πάρκινγκ. 😜🤪😂😁🤣
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.644
Reaction score
30.542
Ενώ στα BEV είναι κατανάλωση καυσίμου.
Την οποία κατανάλωση, αν θες να την μειώσεις (και να κάνεις παραπάνω χλμ) πρέπει και να τα σκάσεις.

Βάζω ξανά ως παράδειγμα το MG4. Το Excite των 32.250 δεν έχει αντλία. Έχει 51kWh μπαταρία, 88kW φόρτιση, ταλαιπώρια το ταξίδι. To Exclusive των 36.750 έχει 64kWh μπαταρία, 135kW φόρτιση, τα οποία τα λες και ταξιδιάρικα, αλλά δεν έχει αντλία, οπότε καληνύχτα. Σε πάει αναγκαστικά στο Luxury των 41.750 με 77kWh μπαταρία, 144kW φόρτιση και αντλία.

Δηλαδή, όπως τα βλέπω εγώ, Excite για πόλη και μικρά σπάνια ταξίδια, αλλιώς Luxury.
Kαι μετά, όπως τα λέει και ο Kώστας, MG4 ή M3 Highland; 🙃

Πως αλλάζουν οι καιροί :) , Highland.
 

Μηνύματα
6.870
Reaction score
5.410
εγώ αυτή τη λογική δεν την καταλαβαίνω, για ένα αντικείμενο που χρειάζεσαι 1 φορά το χρόνο (πραγματικά ποιός χρειάζεται την μπαγκαζιέρα στην καθημερινότητά του; ) να το σέρνεις στο αυτοκίνητο όλο το χρόνο.
άντε πες έχεις Suzuki swift με 200 λίτρα χώρο αποσκευών και 4 μελή οικογένεια, δγμ άστην πάνω το καλοκαίρι για τα μπάνια και τις διακοπές, τους υπόλοιπους 9 μήνες γιατί;
Όλο το καλοκαίρι, Μάιο-Οκτώβριο, τον μισό χρόνο δηλαδή θα είναι μόνιμα φορτωμένη η μπαγαζιέρα με ξαπλώστρες/ομπρέλες θαλάσσης και λοιπά της παραλίας. Σχεδόν καθημερινή χρήση.

Τον υπόλοιπο χρόνο, δεν θα με χαλούσε ο έξτρα χώρος τα Σαβ/κα.

Μέχρι 20% επιπλέον κατανάλωση τη δικαιολογώ. Αν είναι μεγαλύτερη η επιβάρυνση, τότε μόνο καλοκαίρι θα έχω μόνιμη την μπαγαζιέρα. Το καλοκαίρι βαρέθηκα να είναι γεμάτο μόνιμα το πορτμπαγκάζ με τα της παραλίας και να μην έχω χώρο ούτε για ψώνια από το σουπερμάρκετ.
 

Μηνύματα
16.598
Reaction score
23.549
δεν ξέρω πως τα κανονίζετε , στο Vitara 4μελής οικογένεια με μόνιμα εξοπλισμό παραλίας απρίλιο/οκτώβριο δεν χρειάστηκα ποτέ παραπάνω χώρο , σπανιότατα κατεβάζω και το πάτωμα χαμηλά για να φορτώσω το κάτι παραπάνω. άντε να παίξω τετρις 2-3 φορές το χρόνο όταν γυρνάω με συμπράγαλα από το χωριό συν την παραγωγή του κήπου, αλλά μπαγκαζιέρα σε χώρους αποσκευών κοντά ή πάνω από 400 λίτρα είναι εξαιρετικά ιδιαίτερες συνθήκες ή κακή διαχείριση πόρων/χώρων.

το αν θα σου κάψει προφανώς εξαρτάται από το προφίλ της κίνησης, με το που βγείς εκτός πόλης το 20% το έχεις για πλάκα. Οι μπάρες μόνες τους ξεπερνάνε το 10% σε ταχύτητες ταξιδιού.
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.648
Μηνύματα
2.947.665
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top