Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
όχι να φτιάχνουν πιλοτήρια λες και θα πετάμε πυραύλους fox 1 fox 2 fox 3 στα 100 χλμ , ασεμαςρε.
ακόμα και τα αγωνιάρικα οχήματα που έχουν εργονομία για αγωνιστική χρήση δεν έχουν αυτή τη μλκ τύπου Peugeot ή τύπου Renault με την κονσόλα να αγκαλιάζει τον οδηγό.

μιλάμε για οχήματα με ντραιβμπαιγουαιρ, μηδενική μηχανική ανάδραση από τα χειριστήρια, ουανπενταλντραιβ , αφτοπαιλοτ κλπ και βάζεις κονσόλα μαχητικού.
αυτό είναι πιο κουλό από τη λογική του ev3 μακράν.

μεταξύ μας βέβαια με τους χώρους που προσφέρει συν την αυτονομία, δεν είναι απλά "κάνει και ταξίδι" είναι κύριο και μοναδικό όχημα για 4μελή οικογένεια (αυτό που ψάχνω δηλαδή - άσχετο - αρκεί να ανοίγει η ηλιοροφή)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
H τεχνολογία δεν μας υπαγορεύει να φτιάχνουμε οχήματα που να κάθονται τρεις μπροστά και τρεις πίσω. Γιαονομαδηλαδη :)

Το EV3 θα ήταν ένα πολύ καλό όχημα αν στην τιμή αυτή είχε και αντλία ως standard σε όλες τις εκδόσεις. Δεν θα τρελαθούμε να θέλουμε +50Κ το 2025 για ηλεκτρικό B-SUV που να μπορεί να ταξιδέψει ανθρώπινα σε όλες τις κλιματολογικές συνθήκες. Την καλοκαιρινή περίοδο για ταξίδια στην Ελλάδα δεν κάνει κανένα εκτός από το GT Plus των +50Κ. Τα υπόλοιπα είναι για εντός νομού και λίγο παραέξω.

Πλάκα μας κάνετε. Aυτό είναι φθηνότερο, καλύτερο, μεγαλύτερο και full extra.
Mετά φταίει ο χατζηπετρής.
Δεν πιάνω καν το Atto 3 που είναι κλοπή σε αυτά τα χρήματα.
 
Last edited:


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Πήγαινε μεγάλο ταξίδι με 38-40 βαθμούς χωρίς αντλία και πες μας πόσες ώρες πέρασες στους φορτιστές.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
δε σου κάνει διαφορά η "αντλία" στην περίπτωση αυτή

BTW ένα άλλο πλεονέκτημα των KIA είναι ότι δεν κυκλοφορούν βίντεο στο YT με αερόσκαους που δεν άνοιξαν, ότι μπορεί να σημαίνει για τη γενικότερη ποιότητα κατασκευής
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
Προφανώς κάνεις πλάκα ή δεν γνωρίζεις. Η μπαταρία που δεν μπορεί να ψυχθεί το καλοκαίρι ώστε να διατηρήσει σωστή θερμοκρασία ταχυφόρτισης φορτίζει υπερβολικά αργά. Για αυτό λέμε ότι πρέπει να υπάρχει battery precondition. Για να μπορεί να φέρει την μπαταρία στην σωστή θερμοκρασία χειμώνα καλοκαίρι. Αν είναι πολύ κρύα ή πολύ ζεστή θα κάνεις κατασκήνωση στο φορτιστή.

Όσο για τα videos και του κινέζους, μάλλον θα σταματήσω να απαντώ (όχι να αναρτώ) καθώς τα θέματα σας για την Κίνα δεν θα τα φτιάξω εγώ.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
δε σου κάνει διαφορά η "αντλία" στην περίπτωση αυτή

BTW ένα άλλο πλεονέκτημα των KIA είναι ότι δεν κυκλοφορούν βίντεο στο YT με αερόσκαους που δεν άνοιξαν, ότι μπορεί να σημαίνει για τη γενικότερη ποιότητα κατασκευής
είναι μέχρι να δεις θερμικά της οικογενείας να αναφλέγονται.
άλλο το ένα άλλο το άλλο.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
Προφανώς κάνεις πλάκα ή δεν γνωρίζεις. Η μπαταρία που δεν μπορεί να ψυχθεί το καλοκαίρι ώστε να διατηρήσει σωστή θερμοκρασία ταχυφόρτισης φορτίζει υπερβολικά αργά.
δεν έχω διαπιστώσει κάτι τέτοιο
Προφανώς κάνεις πλάκα ή δεν γνωρίζεις. Η μπαταρία που δεν μπορεί να ψυχθεί το καλοκαίρι ώστε να διατηρήσει σωστή θερμοκρασία ταχυφόρτισης φορτίζει υπερβολικά αργά.

Όσο για τα videos και του κινέζους, μάλλον θα σταματήσω να απαντώ (όχι να αναρτώ) καθώς τα θέματα σας για την Κίνα δεν θα τα φτιάξω εγώ.
το ότι δεν έχει "αντλία θερμότητας" δε σημαίνει ότι το BMS δεν μπορεί να ψύξει την μπαταρία χρησιμοποιώντας το air condition που σίγουρα έχει,
εκτός αν εννοείς κάτι άλλο

Edit-> στο δικό μου σε ταξίδια δεν έχω καταλάβει διαφορές στην ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστές στο δρόμο, μεταξύ φόρτισης σε καύσωνα ή το χειμώνα

εγώ δεν έχω κανένα θέμα με την Κίνα, China just fakes everything :p
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
το ότι δεν έχει "αντλία θερμότητας" δε σημαίνει ότι το BMS δεν μπορεί να ψύξει την μπαταρία χρησιμοποιώντας το air condition που σίγουρα έχει,
εκτός αν εννοείς κάτι άλλο

Edit-> στο δικό μου σε ταξίδια δεν έχω καταλάβει διαφορές στην ταχύτητα φόρτισης σε ταχυφορτιστές στο δρόμο, μεταξύ φόρτισης σε καύσωνα ή το χειμώνα
Oυδεμία σχέση το active thermal system με το AC. Η μέρα με τη νύχτα. Και δεν είναι δεδομένο ότι θα κάνει κάτι, ούτε είναι δεδομένο ότι το έχουν συνδέσει με το battery pack. Υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς αντλία και χωρίς AC στο battery pack.

H μοναδική εταιρεία που είναι γνωστό ότι έχει συνδυάσει την θερμοκρασία της μπαταρίας με αυτή της καμπίνας είναι η Tesla. Τον χειμώνα όταν ζητάς ζέστη στην καμπίνα το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να δει πόση ζέστη μπορεί να πάρει από την μπαταρία και να την χρησιμοποιήσει για να ζεστάνει την καμπίνα, ώστε να μη αυξήσει την κατανάλωση χωρίς λόγο. Efficiency, που λέει και ο Κώστας.

Τι όχημα έχεις; Έχει αντλία;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
Κάθε χειμώνα, με το iD.3 (που έχει αντλία θερμότητας, ήταν πρόσθετη και την έβαλα), αρχίζουν οι πολύ υψηλές καταναλώσεις, σε βαθμό που να απορείς μήπως κάτι χάλασε.

Ομοίως το καλοκαίρι, με τις μεγάλες παρατεταμένες ζέστες.

Τον τελευταίο χρόνο τον οδηγεί η γυναίκα μου το iD.3 και είχαμε μια φορά αυτή την κουβέντα το χειμώνα, και μια φορά το καλοκαίρι. Μήπως κάτι χάλασε. Όχι, δε χάλασε. Έτσι πάει.

Με το Τέσλα, αυτά ουσιαστικά δεν υπάρχουν.

Δεν είναι μόνον να υπάρχει αντλία θερμότητας (κι όχι απλό AC), αλλά και πόσο αποδοτική είναι η αντλία, και πόσο έξυπνα τη χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο (octavalve έχει μόνον ένας).

Είναι συνδυασμός ύπαρξης hardware, και εν συνεχεία efficiency του hardware, σε συνδυασμό με πολύ εξελιγμένο software.


ΥΓ. Άχρηστη αντλία θερμότητας δεν υφίσταται ούτε στον ισημερινό, στις Μαλδίβες, με σταθερή θερμοκρασία όλο το έτος 25-29. Η μπαταρία υψηλής τάσης, όταν τραβάς μπόλικα αμπέρ, σηκώνει πολύ θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αυτή, μέσω σωληνώσεων με υγρά υψηλής θερμοχωρητικότητας, ακολουθεί μια όσο το δυνατόν πιο αποδοτική οδό διαφυγής στο περιβάλλον, τόσο με παθητική ψύξη από τον αέρα, όσο και με ενεργή ψύξη από ανάλογο εξοπλισμό. Η άνοδος της θερμοκρασίας της μπαταρίας υψηλής τάσης, είναι σημαντική παράμετρος πτώσης της χωρητικότητάς της, είναι σημαντική παράμετρος φθοράς της μπαταρίας.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
H αντλία της Τesla δεν υπάρχει. Έπρεπε να την πληρώνουν να τους πουλήσει τα σχέδια.
Τόσα χρόνια οι άλλοι, και ήρθε ένας κατασκευαστής από το πουθενά με μηδέν ιστορία να φτιάξει το καλύτερο σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας (μπαταρίας και καμπίνας) από όλους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.782
Reaction score
136.654
H αντλία της Τesla δεν υπάρχει. Έπρεπε να την πληρώνουν να τους πουλήσει τα σχέδια.
Τόσα χρόνια οι άλλοι, και ήρθε ένας κατασκευαστής από το πουθενά με μηδέν ιστορία να φτιάξει το καλύτερο σύστημα διαχείρισης θερμοκρασίας (μπαταρίας και καμπίνας) από όλους.
Το όμοιο ισχύει για το octavalve, για το σοφτγουερ, για τα μοτέρ, για τις μπαταρίες, για το σασί, και για τον ένα τον Θεό τον Έλον τον μοναδικό. 😜🤣🤣
 


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.871
Εγώ να συμφωνήσω ότι η αντλία (και γενικά το efficiency) της Tesla "δεν υπάρχει", αλλά πέραν αυτού, το βρίσκω πολύ επιφανειακό να κρίνουμε ένα EV με άσπρο/μαύρο κριτήριο έχει ή δεν έχει αντλία.

Τρόποι ψύξης της μπαταρίας υπάρχουν διάφοροι, μπορεί να ψύχεται από το AC ή μπορεί να έχει και απλό ψυγείο όπως έχουν τα θερμικά. Το αν ψύχεται καλά, αρκετά κλπ. είναι θέμα υλοποίησης. Π.χ. στο original Leaf που ήταν αερόψυκτο ήταν κατά γενική ομολογία ελλιπής η ψύξη και δημιουργούσε προβλήματα.

Από τους περισσότερους (κατασκευαστές και όχι μόνο) η "αντλία θερμότητας" βλέπω να πλασάρεται ως κάτι που βελτιώνει το χειμερινό range καθώς μπορεί να θερμάνει πιο αποδοτικά την καμπίνα και τη μπαταρία χωρίς τη χρήση ηλεκτρικών αντιστάσεων. Δεν έχω δει κάποιον να λέει ότι η "αντλία θερμότητας" προσφέρει κάτι επιπλέον όσον αφορά την ψύξη της μπαταρίας. Μιλάω π.χ. για μοντέλα με AC που έχουν την αντλία ως optional.

Την "αντλία θερμότητας" τη βάζω σε εισαγωγικά γιατί και το AC αντλία θερμότητας είναι. Οπότε τι εννοεί ο κάθε κατασκευαστής όταν λέει ότι ένα αυτοκίνητο έχει ή δεν έχει αντλία, είναι κι αυτό από μόνο του λίγο σχετικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445
ΥΓ. Άχρηστη αντλία θερμότητας δεν υφίσταται ούτε στον ισημερινό, στις Μαλδίβες, με σταθερή θερμοκρασία όλο το έτος 25-29. Η μπαταρία υψηλής τάσης, όταν τραβάς μπόλικα αμπέρ, σηκώνει πολύ θερμοκρασία. Η θερμοκρασία αυτή, μέσω σωληνώσεων με υγρά υψηλής θερμοχωρητικότητας, ακολουθεί μια όσο το δυνατόν πιο αποδοτική οδό διαφυγής στο περιβάλλον, τόσο με παθητική ψύξη από τον αέρα, όσο και με ενεργή ψύξη από ανάλογο εξοπλισμό. Η άνοδος της θερμοκρασίας της μπαταρίας υψηλής τάσης, είναι σημαντική παράμετρος πτώσης της χωρητικότητάς της, είναι σημαντική παράμετρος φθοράς της μπαταρίας.
Έτσι. Μόνο για αυτό η αντλία είναι μονόδρομος. Και στα ταξίδια, αν δεν το τρέχεις πολύ και υπάρχει μια νορμάλ θερμοκρασία περιβάλλοντος παίζει και να φορτίσεις ανθρώπινα. Αν έχει ζέστη, αν το πατάς, ή ακόμα χειρότερα και τα δύο, δεν θα περάσεις καλά.

edit: Προσωπικά όταν μιλάω για αντλία εννοώ active thermal system στην μπαταρία πρώτα και κύρια, και μετά στην καμπίνα. Αν έχει στην καμπίνα και δεν έχει στην μπαταρία δεν ασχολούμαι καν.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.871
Εγώ νομίζω ότι κάνετε λάθος και οι δύο. Όταν λέμε "αντλία θερμότητας" σε ένα EV εννοούμε τη δυνατότητα παραγωγής θερμού αέρα, πέραν από ψυχρού που το κάνει και το απλό AC του αυτοκινήτου.

Οπότε (ανάλογα την υλοποίηση ξαναλέω) ένα EV με και χωρίς αντλία μπορεί να μην έχει την παραμικρή διαφορά όσον αφορά την ψύξη της μπαταρίας. Ως εκ τούτου, η αντλία μπορεί να είναι άχρηστη αν είσαι σε θερμό κλίμα.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
η τέσλα είναι η μόνη (μάλλον, δεν ξέρω αν το έχει βάλει άλλος) που έχει το hardware και software για μεταφορά θερμότητας από καμπίνα σε μπαταρία και το αντίστροφο αναλόγως συνθηκών και με τη βοήθεια της αντλίας θερμότητας

χρήση του air condition (που είναι αντλία θερμότητας) από το BMS για ψύξη μπαταρίας κάνουν πολλοί,
αν υπάρχει αμφίδρομη αντλία θερμότητας, αυτό που πωλείται ως "αντλία θερμότητας" σαν εξτρά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη θέρμανση της μπαταρίας και της καμπίνας


Τι όχημα έχεις; Έχει αντλία;
id3, όχι
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.541
Reaction score
30.445

Όσο αφορά το Leaf που είναι αερόψυκτο και κάνει χρήση AC καμπίνας στο battery pack, υπάρχουν videos κατόχων στην Αμερική που πήγαν να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι μέσα στο καλοκαίρι και μαρτύρησαν. Μιλάμε για ώρες φόρτισης (ανά φόρτιση) για να μπορέσουν να συνεχίσουν. Το ότι σε ένα όχημα υπάρχει σύνδεση AC με battery pack δεν σημαίνει ότι το έλυσε το θέμα. Οπότε αντί να κάνουμε πειράματα που κοστίζουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, παίρνουμε όχημα που δεν έχει αερόψυκτη διαχείριση στην μπαταρία να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
οι μπαταρίες του Leaf είναι αερόψυκτες, δεν νομίζω να έχει κανένα άλλο σημερινό κανονικό αυτοκίνητο,
δεν γίνεται σύγκριση με οτιδήποτε άλλο
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.856
σε κάποιο βαθμό την ικανότητα ψύξης της μπαταρίας δείχνει και η δυνατότητα ταχυφόρτισης (σε μέγιστες τιμές ή καλύτερα το γινόμενο KW*χρόνο πχ πόσο μπορεί να πάρει σε 15 λεπτά),
εκεί είναι που αναπτύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες στη μπαταρία, μεγαλύτερες από το νορμάλ ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ακόμη και με καύσωνα
και προφανώς σύγκριση μπορεί να γίνει μεταξύ μπαταριών ίδιας χωρητικότητας
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.533
Μηνύματα
2.943.172
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top