- Μηνύματα
- 5.394
- Reaction score
- 9.445
Απ όλα έχουμε, διάβασε το Raum ohne RaumΔεν ξέρω για την άποψη του Φράνκ ή κάθε DIY αλλά και αυτούς τους εντάσσω σε ένα βαθμό στο οικιακό audio.
Εγώ είπα ότι δεν ξέρω απο home audio αλλά ξέρω πολλούς μουσικούς και ανθρώπους στουντιάδες απο το επαγγελματικό χώρο. Έχω ακούσει πολλά live αλλά και έχω παρευρεθεί σε ηχοληψίες στο στούντιο ειτε βοηθώντας φίλους μουσικούς είτε πολυ νέος, φοιτητής που βοηθούσα για χαρτζηλίκι. Αυτοί μια χαρά ακούνε διαφορές στα πάντα απο αυτές που λέτε εσύ και ο Κος Μάρκου ότι δεν ακούτε όσον αφορά στα μηχανήματα που έχουν για να διαμορφώσουν τον ήχο.
Ακόμη και όσον αφορά το οικιακό χώρο, στο σπίτι μου που τους εχω καλέσει μια χαρά ακούνε και σε αυτά που αφορούν το home audio και ας μην ξέρουν πολλά για μηχανήματα κλπ που αφορούν αυτόν τον χώρο του Hi FI.
Εγω στην γλώσσα σας (αυτή του Hi Fi ) ... έχω ακολουθήσει ακριβώς αντίθετο δρόμο. Προσπάθησα όσο το δυνατό το ηχείο και η πηγή να είναι "ουδέτερες" (και αυτό που θεωρώ υποκειμενικά ουδετερότητα εγώ αλλά και αντικειμενικά με μετρήσεις τους) ... και το tuning το κάνω με όλα τα άλλα ενδιάμεσα με προεξέχοντα ρόλο στην διαμόρφωση αυτού του ενισχυτή που αντίθετα απο εσάς ακούω διαφορές και μεγάλες μάλιστα. Ή μάλλον τόσες όσες εμένα τουλάχιστον να μου φθάνουν ώστε να κάνω όσο μπορώ το tuning μου μέσα απο τις διαθέσιμες εμπορικά επιλογές.
Και εγώ τους μισώ τους audio people αλλά όχι για τους λόγους ότι ακούνε διαφορέςΕσύ κατέστρεψες όλο το οικοδόμημα του HI FI με μια πρόταση σου και τους έβγαλες όλους off.
Λάθος εντύπωση έχεις κατά την γνώμη μου σύμφωνα με αυτά που ξέρω εγώ και αντικειμενικά αλλά και εμπειρικά απο θέμα ακουστικής.
Αυτό το έχω εδραιώσει όταν πολυ παλιά σε ρώτησα τι γνώμη έχεις για την ακρόαση ηχητικού συστήματος που θα στηνόταν σε μια άιθουσα (μεγάλη ή και μικρή) κλασικής και η θέση ακρόασης θα ήταν κοντά (εκεί που έπρεπε τέλος πάντων). Και είπες ότι δεν θα ήταν καλό το αποτέλεσμα ενώ είναι φοβερό.
Ναι αλλά το μέγεθος παίζει ρόλο. Το ότι εσύ και όλοι οι γκουρού της ακουστικής το έχετε "παραμερίσει" σαν σπουδαιότητα αυτό δικηγορώντας ότι με ένα dsp αλλά ακόμη και με μια FR ισορροπία (τρελή μάλιστα) και τρομερά χαμηλό RT ... όλα σωστά για το εγχείρημα σε μικρό χώρο ... θα είχατε το ίδιο και καλύτερα αποτέλεσμα συγκριτικά με τον μεγαλύτερο χώρο εμένα δεν με βρίσκει σύμφωνο.
Να αναπαραχθούν σίγουρα δεν μπορούν. Το νόημα της απάντησης μου στον Κο Μάρκου ήταν άλλο. Εξάλλου και το έγραψα ξεκάθαρα. Είπα "τουλάχιστον (και κυριότερο) το RT".
Σε ερώτηση μου πρόσφατα όσον αφορά πως θα μπορούσε να διατηρηθεί υψηλό RT σε έναν οικιακό χώρο με το να διοχετεύεται η ενέργεια σε άλλο παρακείμενο χώρο .... απάντησες ότι ούτε γίνεται , ούτε το θεωρείς σωστό. Σου απάντησα μπορεί όχι λόγω ενέργειας που τόσο πολύ σημαντική είναι για εσένα και για τα εγχειρήματα σου η διατήρηση της και εγω σου είπα ότι έχει πολλά άλλα καλά μια τέτοια λύση εάν ληταν να μπορούσε να εφαρμοστεί, που θα την θυσίαζα ή δεν με ενδιαφέρει κιόλας (ιδίως εάν την έχω ήδη άπλετη ή ακόμη και να την δημιουργω εν ανάγκη και σε πλεόνασμα για να την χάσω μετά επιτηδες) ...και τι θα σημαινει αυτό ηχητικά και ακουστικά σε έναν οικιακό χώρο ... και απάντησες, ότι απάντησες τέλος πάντων. Εγώ είναι ένα θέμα που το ¨εξετάζω" ακριβώς επειδή όπως ανέφερα πιο πάνω διαφωνώ με την επικρατούσα, πολυαναφερόμενη και ευαγγέλιο άποψη των της audio κοινόητας αναφερόμενα για το θέμα αυτό.
Αυτό και εάν θα ήταν μαγικό (μαύρη μαγεία χα χα) και σίγουρα πάντως "ψευτικο" καθώς ο ήχος των οργάνων σε μια ανοιχτή συναυλία δεν έχει απολύτως καμιά σχέση ηχητικά με αυτόν της αίθουσας κλασικής.
Υ.Γ. : Πρόσεξε, ... δεν ξέρω εάν γίνεται που λές ή έχει "αποδειχθεί" (πολλά παραμύθια έχουν "αποδειχθεί" στο audio ιδίως με τα βιντεάκια σου και τις απόψεις των γκουρού που βρίκσεις χα χα) ... απλώς λέω ότι εάν γινόταν (γίνεται) θα ήταν σίγουρα ψευτικό και μεγάλο trickery. Απο την άλλη όλα είναι. Για βάλε κάνενα σοβαρόλίνκ, όχι κανά τύπο με μούσια να λέει ιστορίες χα χα διαφημιστικές
).
Εδιτ : Α, νομίζα λές το αντίθετο .. ότι ενα πολκάναλο θα κάνει μια αίθουσα κλασικής να ακουγεται σαν σε ανοιχτό χώρο. Αυτό θα ήταν θαύμα , όχι απλώς trickery και μαύρη μαγεία. Αυτό που λές μπορεί και να γίνεται ίσως.

Bregenz Open Acoustics 2.0 | Production Partner
Durch neue Komponenten wurde das System ‚Bregenz Open Acoustics‘ – kurz BOA – der Bregenzer Seebühne weiterentwickelt.
