Περί Ευκρίνειας

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.686
Reaction score
29.531
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Η καθαρότερη εικόνα που έχω δει από προβολέα είναι από έναν προβολέα σλάϊντς της Bauer με κάποια τοπία και ζωάκια του αγρού.
Μόνο εκεί μπορείς να πεις για καθαρότητα, ευκρίνεια, οξύτητα, ζωντάνια και άλλα πολλά. Απίστευτη εικόνα αλλά στατική.
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ

Τι χρώμα είναι το λευκό;

Αν σας ενδιαφέρει η απάντηση σε αυτήν την αφοπλιστικά απλή ερώτηση καθώς και η σχέση της με τη θερμοκρασία, πάρτε μια βαθιά ανάσα, χαλαρώστε και ελάτε να κάνουμε ένα μικρό ταξίδι στο μαγικό κόσμο της όρασης!


Το ορατό φάσμα

Ορατό (ή οπτικό) φάσμα λέμε το τμήμα εκείνο της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που μπορεί να διεγείρει τον αμφιβληστροειδή μας, και άρα είμαστε σε θέση να το δούμε.

Το ορατό φάσμα αποτελείται από συνεχόμενες συχνότητες με μήκος κύματος μεταξύ 400 και 700 nm (nanometers). Φαίνεται, ωστόσο, πως δεν υπάρχει απόλυτη συμφωνία ως προς τα όρια, ιδιαίτερα το άνω, καθώς πολλές πηγές αναφέρουν το 700 και άλλες τόσες το 800, όπως επίσης και ενδιάμεσες τιμές. Σύμφωνα με το D65, τα όρια είναι 380 και 730 αντίστοιχα.


Το δημοφιλέστερο όνομα στις (Αγγλόφωνες) συζητήσεις επί του θέματος δεν είναι άλλο από το Roy G. Biv. Δεν αναφέρεται σε επιστήμονα ή ερευνητή αλλά σε μνημονικό κανόνα καθώς κάθε γράμμα αντιστοιχεί σε ένα από τα 7 βασικά χρώματα! (Red, Orange, Yellow, Green, Blue, Indigo, Violet)

Το φως, με την καθημερινή του έννοια, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μία ακτινοβολία που περιέχει μίξη των παραπάνω συχνοτήτων. Κάτι, δηλαδή, σαν τη συγχορδία στη μουσική. Ο Ισαάκ Νεύτων έδειξε ότι όταν το φως διαπερνά ένα πρίσμα, αυτό διαχωρίζεται στα εξ ων συνετέθη. Αυτό οφείλεται στο ότι ο δείκτης διάθλασης εξαρτάται από το μήκος κύματος και άρα είναι διαφορετικός ανά χρώμα.


Η αντίληψη του φωτός

Είναι γνωστό από τα μαθητικά μας χρόνια πως ο φακός του ματιού μας εστιάζει πάνω στον αμφιβληστροειδή χιτώνα (retina), ο οποίος - διαμέσου του οπτικού νεύρου - μεταφέρει το είδωλο στον εγκέφαλο.


Ο αμφιβληστροειδής αποτελείται (μεταξύ άλλων) από δύο είδη μικροσκοπικών δομών: τα ραβδία (rods) και τα κωνία (cones). Είναι προφανές ότι οφείλουν το όνομά τους στη μορφή τους.

Τα ραβδία είναι πολύ περισσότερα από τα κωνία. Διάφορες πηγές αναφέρουν από 100 έως και 200 εκκατομύρια ραβδίων έναντι 5 έως 7 εκατομμυρίων κωνίων.

Τα ραβδία είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στη φωτεινότητα, και μάλιστα σε συνθήκες χαμηλής έντασης όπως είναι το σκοτάδι. Η ευαισθησία τους είναι έως και 1000 φορές μεγαλύτερη από εκείνην των κωνίων, τα οποία αντιδρούν στο χρώμα (δηλαδή σε συγκεκριμένα μήκη κύματος) και ενεργοποιούνται σε συνθήκες μεγαλύτερης φωτεινότητας (~0.03lux). Αυτός είναι και ο λόγος που δεν διακρίνουμε χρώματα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού.

Όπως βλέπετε και στη φωτό που ακολουθεί, τα κωνία φέρουν στο εξωτερικο τους μία από τρεις διαφορετικές χρωστικές ουσίες.


Η παραπάνω (καταπληκτική ομολογουμένως) φωτογραφία μας φέρνει στο νου δύο πράγματα: α) το χρωματικό μοντέλο RGB, και β) τη συζήτηση περί της διαφορετικής ευαισθησίας του ματιού μας στις τρεις συνιστώσες του.


Μέλαν Σώμα

Σας θυμίζω πως η θερμοκρασία ενός χρώματος προκύπτει όταν: ένα αντικείμενο που απορροφά όλες τις (ορατές τουλάχιστον) ακτινοβολίες (και άρα είναι μαύρο) θερμανθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να ακτινοβολήσει το προς εξέταση χρώμα.


Η κατανόηση της θερμοκρασίας, ιδιαίτερα του λευκού φωτός, είναι από χρήσιμη έως καταλυτική σε διάφορες εφαρμογές όπως η φωτογραφία και η βιντεοπροβολή. Η απόλυτη, όμως, εφαρμογή δεν είναι άλλη από την έκθεση έργων τέχνης, δηλαδή το φωτισμό των μουσείων! Αλήθεια, ποιος είναι ο καταλληλότερος φωτισμός για την παρατήρηση, ανάλυση και ανάδειξη των έργων της ζωγραφικής τέχνης;


Η καμπύλη Kruithof

Ένας Ολλανδός ερευνητής, ονόματι A.A.Kruithof, δημοσίευσε το 1941 ένα γράφημα που απεικονίζει τη σχέση μεταξύ φωτεινότητας (=ένταση φωτός) και θερμοκρασίας. Η ευφυιής εργασία του ("Tubular Luminescence Lamps for General Illumination," Philips Technical Review, vol.6, 65-96, 1941) αποτελεί τη βάση της μελέτης των χρωμάτων και της εξάρτησης αυτών από την ένταση του περιβάλλοντος φωτισμού.


Ο κάθετος άξονας καταγράφει την αύξηση της φωτεινότητας ενώ ο οριζόντιος την αύξηση της θερμοκρασίας. Το εκπληκτικό, όμως, αυτού του γραφήματος είναι ο λευκός χώρος που σχηματίζεται μεταξύ των δύο (μπλε) περιοχών. Ο χώρος αυτός καταγράφει την ευφορία του παρατηρητή!

Ακολουθεί το ίδιο γράφημα (από άλλη πηγή), σε διαφορετική κλίμακα:



Παραδείγματα

Έχω επισυνάψει δύο θέματα: ένα «ψυχρό» και ένα «θερμό». Και στα δύο θέματα δημιουργώ δύο παραλλαγές θερμοκρασίας με διαφορά τους 2000 βαθμούς Kelvin. Τα original θέματα είναι γύρω στους 5400 βαθμούς.

Σύμφωνα και με την εύστοχη παρατήρηση του preve, οι απόλυτη αίσθηση της θερμοκρασίας έχει να κάνει με το monitor σας. Συνεπώς, σταθείτε απλά στο θερμότερο vs ψυχρότερο και πείτε μου αν παρατηρείτε διαφορά στην ευκρίνεια και που.


Πηγές

Σημειώσεις Οπτικής
Το Οπτικό Σύστημα
Κρυσταλλοειδής Φακός: Ανατομία, ιστολογία, φυσιολογία, οπτική, καταρράκτης
COLOR PERCEPTION
Μωσαϊκό Φωτοϋποδοχέων
The Color of White: Is there a "preferred" color temperature for the exhibition of works of art?
Daylight: Is it in the eye of the beholder?
SoLux: Οι καλύτερες λάμπες του κόσμου

.
.
 

Attachments






Μηνύματα
12.991
Reaction score
8.347
ετσι οπως τα βλεπω στο μονιτορ δεν εχουν μεγαλη διαφορα.Λογικα το θερμο πρεπει ναναι πιο ευκρινες αφου το μπλε ειναι το πιο δυσδιακριτο χρωμα.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Eτσι ειναι Δημητρη ....

Εγω θα ελεγα οτι......
Η διαφορα θερμοκρασιας στην περιπτωση των φωτογραφιων ειναι μεγαλη οπως και η ευκρινεια.......

Σχετικα με το CR που διαβασα θα ηθελα να πω οτι το on/off παιζει ρολο και ειναι βασικος παραγωντας........
Ο ρολος του ειναι καθαρα για την διαμορφωση του gamma που θα πρεπει να παιξει ο καθε προβολεας.......με βαση το on/off του...και επισης εχει να κανει και με το πεπλο στην εικονα μας.....
Βεβαια μιλαω για ρυθμιζμενο λευκο....οχι οπως το δινουν οι κατασκευαστες........το μαυρο δεν εχει ρυθμιση,ειναι στανταρ.

Και επισης θα ηθελα να απαντησω στο ερωτημα που αναφερθηκε ο zoglair ....

"Το δεύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με τη σχετικότητα του CR. Αν υποθέσουμε ότι η μέτρηση του λευκού (W) μας δίνει 50nits και η μέτρηση του μαύρου (B) 0,05, τότε το CR είναι 50/0,05 = 1000:1 Όμως, το ίδιο CR θα πάρουμε και εάν το λευκό μας είναι 20nits και το μαύρο 0,02.

Ποιο CR μας δίνει καλύτερη εικόνα, το πρώτο ή το δεύτερο; "

Αγαπητε φιλε στον χωρο μου θα παιζει καλυτερα W=50 με Β=0.05

Που σημαινει το CR σαν νουμερο(αποτελεσμα του W/B)δεν λεει ....παρα μονο ξεχωριστα το καθε ενα.....δηλαδη να ξερεις το W και το B....

ο καθε χωρος θελει αλλο W και B .......
Εκτος και αν μιλαμε για συγκεκριμενες αιθουσες.......black μονο με συγκεκριμενες διαστασεις οθονης......
Οτιδηποτε αλλο χρωμα αιθουσας θελει αλλο W και B....
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Πιστεύω οτι αναλόγως της αίθουσας (μιλάμε για κινηματογραφικές συνθήκες προβολής πάντα) παίζει εξαιρετικό λόγο το πως επιγχάνεται το CR, με δυνατό λευκό ή με δυνατό μαύρο.
Πάντα όμως ένας προβολέας, ακόμη και αν παίζει σε ένα σαλόνι βαμένο άσπρο, θα αποδώσει πολύ καλύτερα οταν το μαύρο του είναι καλό αφού οι σκοτεινές σκηνές θα παρουσιατούν πιο "βαθιές" και χωρίς πολύ πέπλο σε αντιθεση με ένα πιο φωτεινό στα σκοτεινά όπου η διαχυση του επιπλέον φωτός οχι μόνο δεν θα δώσει το απαιτούμενο βάθος αλλά θα προσπέσει στην αίθουσα και θα επιστρέψει πίσω στο πανί.
My 2 cents !
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Εγώ πάντως επιμένω: Ο σημαντικότερος παράγοντας της ευκρίνειας είναι η ανάλυση, δηλαδή η πληροφορία. Όσο υψηλότερη από την πηγή, τόσο το καλύτερο. Αν δεν έχει υψηλή ανάλυση η πηγή, ό,τι και να κάνεις, ευκρίνια σωστή δεν θα πετύχεις, όσο καλό κι άν είναι το μέσο προβολής, όσο καλό μαύρο ή αντίθεση, ή οτιδήποτε έχει!!
 

Μηνύματα
2.791
Reaction score
1
Εγώ, υποθέτω, είμαι υπέρ της συνιστώσας του λευκού...

Στα συγκριτικά μας, όλοι οι φωτεινοί προβολείς έχουν κερδίσει κατά κράτος. Και ας είναι το μαύρο τους υποδεέστερο.

Θυμίζω Optoma-Pearl και Ruby-Sim2.

Ειδικά η περίπτωση του Ruby-Sim2 είναι, νομίζω, παράδειγμα αναφοράς για το πως μπορεί ένας προβολέας να κερδίσει τις εντυπώσεις με μέτριο μαύρο.

Αν και δεν έχουμε κάνει ποτέ μετρήσεις, δεν πιστεύω ότι οι πιο φωτεινοί προβολείς (απ΄όσους έχουμε δει) έχουν κατ' ανάγκη μεγαλύτερο CR. Εάν αυτό ισχύει, τότε τον πρώτο και τελευταίο λόγο τον έχουν τα ...κωνία μας!
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

καλημερα......

παιδια εαν κατσουμε και τα βαλουμε ολα κατω θα υπαρξη προβλημα.......

π.χ.

Ειδα BENG και SIM....τον RUBY τον εχω δει ......

λοιπον...

ο SIM κατατασετε τελευταιος και μακραν μαλιστα μιας και εχει προβλημα στην φωτεινοτητα λογο του πανελ του......Απο την μεση και αριστερα η φωτεινοτητα του γινεται και ποιο μεγαλη σταδιακα(ντεγραντε)με αποτελεσμα στα ακρα να χανονται ολα.....Για ποια ευκρινεια μιλαμε κ.λ.π....μου θυμησε προβολικα 8ετιας.....!!!!!!!!
Ωραιο μηχανακι εμφανισιακα .....αλλα τι να το κανεις αν παιζει ετσι....!!!!!!
Προσωπικα δεν θα εδινα ουτε 100 ευρω.....
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Οσον αφορα το CR παιζουν πολλα ......
Απο που να ξεκινησης και που να τελειωσεις.......!!!!!!!!!!
 


Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.686
Reaction score
29.531
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Έχω διαπιστώσει διαφορά στην ευκρίνεια στα 2 προβολάκια που έχω.
Τον Επσον στο σπίτι και τον Infocus στο μαγαζί.
Δίνοντας και στα δύο το ίδιο σήμα από PC με HD ταινίες, ο Infocus είναι λίγο πιο ευκρινής και νομίζω οφείλεται στο φακό του.
Μπορεί να υστερεί στο μαύρο έναντι του Επσον, αλλά είναι λίγο πιο ευκρινής και πιο τρισδιάστατος.
Τις τελευταίες μέρες όλο κάνω δοκιμές για να σιγουρευτώ.
Και είμαι πλέον σίγουρος για την λίγο καλύτερη ευκρίνειά του.
Δεν είμαι σίγουρος αν οφείλεται όντως στον φακό, αλλά νομίζω ότι αυτός είναι η αιτία.
Ίσως και η καλύτερη ομοιομορφία του σε σχέση με τον Έπσον.
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Απάντηση: Re: Περί Ευκρίνειας

Ευτυχώς που δεν μας διαβάζει ο Manuti :)
καλα......!!!!
Δεστον ξανα να στα δειξει ο Ανδρεας .....και τα ξαναλεμε....:happy_4:

Και ας τον manuti να λεει οτι θελει....

Μπορει ο sim να εχει καποια + τα οποια δεν εχουν αλλοι ....αλλα τι να το κανεις που φοραει ελαστικα με μεγαλο προφιλ και φευγει στις στροφες....:happy_5:
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Απάντηση: Re: Περί Ευκρίνειας

Πιστεύω οτι αναλόγως της αίθουσας (μιλάμε για κινηματογραφικές συνθήκες προβολής πάντα) παίζει εξαιρετικό λόγο το πως επιγχάνεται το CR, με δυνατό λευκό ή με δυνατό μαύρο.
Πάντα όμως ένας προβολέας, ακόμη και αν παίζει σε ένα σαλόνι βαμένο άσπρο, θα αποδώσει πολύ καλύτερα οταν το μαύρο του είναι καλό αφού οι σκοτεινές σκηνές θα παρουσιατούν πιο "βαθιές" και χωρίς πολύ πέπλο σε αντιθεση με ένα πιο φωτεινό στα σκοτεινά όπου η διαχυση του επιπλέον φωτός οχι μόνο δεν θα δώσει το απαιτούμενο βάθος αλλά θα προσπέσει στην αίθουσα και θα επιστρέψει πίσω στο πανί.
My 2 cents !
Γεια σου Βαγγελη...
Εχουμε καιρο να τα πουμε.....
Καποια στιγμη θα τα πουμε και απο κοντα.......

Σωστα Βαγγελη.....



Για μενα..........
Πρωτα βρισκουμε το CR του χωρου και μετα προχωραμε στο CR του προβολεα........

Εκει εχει γινει το μπερδεμα σε ολους.......

π.χ.
Εχεις τον JVC.....δεν τον εχω δει αλλα απο αυτα που διαβαζω......
Εχεις εναν χωρο bate cave.....και ενα σαλονι νορμαλ.....
Που θα παιξει καλυτερα....?

Εχεις τωρα τον optoma 81.....
Τον βαζεις στους ιδιους χωρους......
Που θα παιξει καλυτερα....?

Οταν εχουμε χωρο χωρις αντανακλασεις χρειαζομαστε απο τον προβολεα καλυτερο μαυρο .............
Οταν εχουμε χωρο με αντανακλασεις χρειαζομαστε λιγοτερο μαυρο μιας και οι αντανακαλασεις μας φερνουν στο ιδιο επειπεδο με το μαυρο του χωρου...
Οποτε εχουμε το μαυρο μας.......αυτο που μας λειπει ειναι το φως ωστε να καλυψη το λιγο χειροτερο μαυρο που εχουμε και να μας δωσει την αντιθεση που χρειαζομαστε......
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Ένας από τους πλέον συχνούς όρους στα κείμενα αξιολόγησης και παρουσίασης προβολέων, η ευκρίνεια, είναι συνάμα και ο πιο παρεξηγημένος. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι είναι η ιδιότητα με τη τη μεγαλύτερη ίσως βαρύτητα στον προσωπικό μας κατάλογο των υπέρ και κατά, χωρίς καν να αναφέρεται στην επίσημη λίστα των χαρακτηριστικών ενός προβολέα!

Μήπως αυτό σημαίνει ότι η ευκρίνεια είναι υποκειμενικό χαρακτηριστικό; Μάλλον όχι, καθώς υπάρχει γενικότερη σύμπνοια απόψεων περί της ευκρίνειας η μη ενός μηχανήματος. Από την άλλη, εάν η ευκρίνεια είναι λίγο ως πολύ αντικειμενική, γιατί δεν έχει βρεθεί μέγεθος που να τη μετράει; Ας φτιάξουμε μια κλίμακα από 0-10, στην οποία το 0 να αντιστοιχεί σε μία εικόνα τόσο θαμπή που είναι αδύνατη η διάκριση του θέματος από το υπόβαθρο, ενώ το 10 να αντιστοιχεί στην ανώτερη δυνατή ευκρίνεια.

Πριν όμως καταπιαστούμε με αυτήν την ακαδημαϊκού, ίσως, ενδιαφέροντος συζήτηση, θα πρέπει να έχουμε ξεκαθαρίσει το τι ακριβώς εννοούμε όταν λέμε ευκρίνεια. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να έχουμε δώσει (πειστικές) απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:
  • Ο ορισμός της ευκρίνειας
  • Πόσα είδη ευκρίνειας υπάρχουν;
  • Ποιοι παράγοντες, μηχανικοί ή άλλοι, καθορίζουν την ευκρίνεια;
  • Τι είναι το "πέπλο" και τι σχέση έχει αυτό με την ευκρίνεια;
  • Τι είναι η "οξύτητα" και ποια η διαφορά της από την ευκρίνεια;
  • Τι σημαίνει "τρισδιάστατη εικόνα" και τι "βάθος πεδίου"; Έχουν σχέση αυτά με την ευκρίνεια;
  • Όταν βλέπουμε δύο προβολείς και λέμε ότι ο ένας είναι ευκρινέστερος του άλλου, υπάρχει περίπτωση να κάνουμε λάθος;
Σε θέματα σαν κι αυτό επαληθεύεται πλήρως η ρήση σύμφωνα με την οποία κάθε φωτογραφία είναι ισοδύναμη με χίλιες λέξεις. Το κακό είναι πως για διάφορους (ευνόητους ελπίζω) λόγους δεν είναι δυνατή η χρήση πραγματικών screenshots από προβολέα σε λειτουργία. Το καλό, όμως, είναι ότι μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας και με το γνωστό φωτομάγαζο.

Λοιπόν, τι λέτε... Πάμε σιγά-σιγά;
Σε κάποιους αρέσουν τα ημιτελή αριστουργήματα, σε κάποιους όχι. Επειδή ανήκω στη δεύτερη κατηγορία, μήπως θα ήταν δυνατόν ο κ. Νίκος (Zoglair) να ολοκληρώσει αυτό το εκπληκτικό νήμα?? Ρωτάω με καλή πρόθεση και πάντα αν έχει την όρεξη, το κουράγιο και τον απαραίτητο χρόνο για να ασχοληθεί. Είναι κρίμα ένα τέτοιο νήμα να ''γράφει'' 10 ψωροσελίδες και άλλα και άλλα τριαντάρες και σαραντάρες.........

Έχουν μείνει αναπάντητα τα υπογραμμισμένα ερωτήματα τα οποία είναι πολύ ενδιαφέροντα. Έχω πολλά ερωτήματα και ως προς αυτά που γράφτηκαν και προς αυτά που, ενδεχομένως, θα γραφούν. Διευκρινίζω (μιας και το θέμα είναι ''περί ευκρίνειας'') ότι είμαι αδαής τεχνικά και οι ερωτήσεις ή τοποθετήσεις μου είναι ως επί το πλείστον εμπειρικές.

Ξεκινώ λέγοντας, παρότι το θέμα ξεκίνησε προς ανάλυση ενός γενικού όρου (ευκρίνεια) γρήγορα ''γύρισε'' στην ειδική ευκρίνεια, ή αλλιώς, την ευκρίνεια των προβολέων. Έγραψε κάποια στιγμή:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"><meta name="ProgId" content="Word.Document"><meta name="Generator" content="Microsoft Word 12"><meta name="Originator" content="Microsoft Word 12"><link rel="File-List" href="file:///C:%5CUsers%5CUser%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_filelist.xml"><link rel="themeData" href="file:///C:%5CUsers%5CUser%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_themedata.thmx"><link rel="colorSchemeMapping" href="file:///C:%5CUsers%5CUser%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml"><!--[if gte mso 9]><xml> <w:WordDocument> <w:View>Normal</w:View> <w:Zoom>0</w:Zoom> <w:TrackMoves/> <w:TrackFormatting/> <w:punctuationKerning/> <w:ValidateAgainstSchemas/> <w:SaveIfXMLInvalid>false</w:SaveIfXMLInvalid> <w:IgnoreMixedContent>false</w:IgnoreMixedContent> <w:AlwaysShowPlaceholderText>false</w:AlwaysShowPlaceholderText> <w:DoNotPromoteQF/> <w:LidThemeOther>EL</w:LidThemeOther> <w:LidThemeAsian>X-NONE</w:LidThemeAsian> <w:LidThemeComplexScript>X-NONE</w:LidThemeComplexScript> <w:Compatibility> <w:BreakWrappedTables/> <w:SnapToGridInCell/> <w:WrapTextWithPunct/> <w:UseAsianBreakRules/> <w:DontGrowAutofit/> <w:SplitPgBreakAndParaMark/> <w:DontVertAlignCellWithSp/> <w:DontBreakConstrainedForcedTables/> <w:DontVertAlignInTxbx/> <w:Word11KerningPairs/> <w:CachedColBalance/> </w:Compatibility> <w:BrowserLevel>MicrosoftInternetExplorer4</w:BrowserLevel> <m:mathPr> <m:mathFont m:val="Cambria Math"/> <m:brkBin m:val="before"/> <m:brkBinSub m:val="--"/> <m:smallFrac m:val="off"/> <m:dispDef/> <m:lMargin m:val="0"/> <m:rMargin m:val="0"/> <m:defJc m:val="centerGroup"/> <m:wrapIndent m:val="1440"/> <m:intLim m:val="subSup"/> <m:naryLim m:val="undOvr"/> </m:mathPr></w:WordDocument> </xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml> <w:LatentStyles DefLockedState="false" DefUnhideWhenUsed="true" DefSemiHidden="true" DefQFormat="false" DefPriority="99" LatentStyleCount="267"> <w:LsdException Locked="false" Priority="0" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Normal"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="heading 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 7"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 8"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="9" QFormat="true" Name="heading 9"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 7"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 8"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" Name="toc 9"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="35" QFormat="true" Name="caption"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="10" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Title"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" Name="Default Paragraph Font"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="11" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtitle"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="22" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Strong"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="20" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="59" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Table Grid"/> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Placeholder Text"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="1" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="No Spacing"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Revision"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="34" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="List Paragraph"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="29" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Quote"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="30" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Quote"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 1"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 2"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 3"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 4"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 5"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="60" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Shading Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="61" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="62" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Light Grid Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="63" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="64" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Shading 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="65" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="66" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium List 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="67" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 1 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="68" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 2 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="69" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Medium Grid 3 Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="70" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Dark List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="71" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Shading Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="72" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful List Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="73" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" Name="Colorful Grid Accent 6"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="19" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="21" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Emphasis"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="31" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Subtle Reference"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="32" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Intense Reference"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="33" SemiHidden="false" UnhideWhenUsed="false" QFormat="true" Name="Book Title"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="37" Name="Bibliography"/> <w:LsdException Locked="false" Priority="39" QFormat="true" Name="TOC Heading"/> </w:LatentStyles> </xml><![endif]--><style> <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} --> </style><!--[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} </style> <![endif]-->Με βάση αυτά, οι παράγοντες που συντελούν/καθορίζουν την ευκρίνεια ενός προβολέα είναι οι εξής:

- ο φακός
- η απόκλιση
- η ανάλυση
- η φωτεινότητα
- η αντίθεση
- η θερμοκρασία

Αν δεν κάνω λάθος, όλοι συμφωνούμε παραμερίζοντας για μια στιγμή το hardware, ότι την μερίδα του λέοντος, ως προς την ευκρίνεια μιας εικόνας, καταλαμβάνει η ανάλυσή της. Όσο πιο υψηλή τόσο πιο ευκρινής θα είναι και η εικόνα μας. Αυτό είναι θεωρία. Τι γίνεται στην πράξη, όμως? Π.χ. μπορεί κάποιος να αποφανθεί με βεβαιότητα σε μια οθόνη 10' από απόσταση 0,5 μέτρου για το εάν ένα κλιπάκι 1080 είναι πιο ευκρινές από ένα 576 γραμμών? Μήπως για την αντίληψη της ευκρίνειας μιας εικόνας (ξεφεύγω για λίγο από αυτή του προβολέα) παίζει ρόλο και το κάδρο μας και η απόσταση θέασης?
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->
 

NIX

Μηνύματα
1.390
Reaction score
0
Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Αυτο που ρωτας ειναι αυτονοητο.
Η διακριτικοτητα της ορασεως μας ειναι πεπερασμενη.
 

Μηνύματα
567
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Περί Ευκρίνειας

Αυτο που ρωτας ειναι αυτονοητο.
Η διακριτικοτητα της ορασεως μας ειναι πεπερασμενη.
Ναι, γι' αυτό ρώτησα αν θα πρέπει να μπει σαν παράγοντας, στη ''βαθμολογία'' ευκρίνειας μιας εικόνας, το κάδρο και η απόσταση θέασης.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.739
Μηνύματα
2.950.397
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top