Ανατομία Ακουστικής Χώρων (...Remastered)

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.650
Reaction score
2.322
. . . Στο περιστατικό που κατέθεσα προηγουμένως επισημάνθηκε πάντως ότι το εμπλεκόμενο κεντρικό έπαιζε σε στάθμη χαμηλότερη από το δεξί και αριστερό ύστερα από διαδοχικές δοκιμές κατά τρόπον ώστε αφενός μεν να μην αλλοιωνόταν η διαστρωμάτωση ηχητικής σκηνής επί του sweet spot αφετέρου δε να επιτυγχάνεται ο εντοπισμός του κεντρικού ειδώλου σε ακραίες θέσεις εκτός sweet spot. Οι δοκιμές δεν βλάπτουν , μόνο οι προκαταλήψεις...
Μιάς και σου αρέσουν τα παιχνιδάκια, δοκίμασε το παρακάτω (από προ αμνημονεύτων ετών σημειώσεις στον σκληρό του τότε παρομοίως παιχνιδιάρη Τουλού, προέλευσης χαμένης στη λήθη) και θα με θυμηθείς :

Ambiphonics.jpg


ΟΧΙ όμως ολόκληρο, αλλά το κλασσικό κολπάκι που έχω στον κόκκινο κύκλο μόνο του.
Και ΟΧΙ ως rear, αλλά ως center με δύο ηχεία δίπλα-δίπλα αλλά με έντονο toe-out !
Αυξάνεις (εγώ τότε αρκετά) και το άνοιγμα των μέην κατά το δοκούν.

Το είχα δοκιμάσει μόνο σε ένα στενό δωμάτιο (πλάτος 3,38) με δύο "κεντρικά" αρκετά παρόμοιας τονικότητας, αλλά κατά 3dB πιο ευαίσθητα. Που όμως με το περίεργο σήμα που έπαιρναν, συν το άθροισμα των αντιστάσεών τους αφού είναι εν σειρά, έπαιζαν πιο χαμηλά (μη με ρωτάς πόσο καρντιά μου, δεν είχα ούτε Ρού, ούτε Μικς, ούτε και ΝτιΜπίμετρο).

Το ελαφρά καλύτερο αποτέλεσμα με κριτήριο την συνοχή και εστίαση της ευρύτερης πλέον σκηνής, το είχα πάρει με ντηλέι περίπου 1~2 msec (παθητικό ντηλέι ! :D , τραβώντας τα "κεντρικά" 40~70cm πιό πίσω)

Αλλά προτιμούσα τελικά ακόμα μεγαλύτερο σπρώξιμο προς τα πισω των "κεντρικών¨ που προσέδιδε αισθητά ισχυρότερη αίσθηση βάθους: Η τελευταία αυξανόταν όσο έσπρωχνα τα ¨κεντρικά¨ μακρυά, εις βάρος όμως της φυσικότητας της σκηνής.

Το μέγεθος του toe-out των "κεντρικών", έπαιζε καθοριστικό ρόλο σε όλα αυτά. Ασφαλώς θα είχε να κάνει με τις πρόσθετες πρώτες πλάγιες ανακλάσεις στο στενό δωμάτιο μαζί με την οφφ-άξις απόκριση των κεντρικών (ακουστικής ανάρτησης κουτιά δεκαετίας 80 με 8ιντσο μηντ-γούφερ, καταλαβαίνεις). Συν τις μικρότερου περιεχομένου σε μεσουψηλές, πρώτες ανακλάσεις των μέην, που τώρα ήταν πιο ανοιχτά τοποθετημένα, πιο κοντά αλλά και πιο ¨πλάτη" ως προς τους πλάγιους τοίχους
 
Last edited:

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.650
Reaction score
2.322
@ Bhutia επανέρχομαι !
Αν σε ενδιαφέρει ακόμα το θέμα, άνοιξαν νήμα στο diyaudio.com
To #14 του Bateman (ιδίως το πρώτο μισό) φαίνεται ενδιαφέρον:
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.650
Reaction score
2.322
Και από τα παραπάνω, τσέκαρε οπωσδήποτε τα περί Prologic II :
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.199
Και από τα παραπάνω, τσέκαρε οπωσδήποτε τα περί Prologic II :
τι Prologic II ρε μεγάλε? τι μου θύμισες?
πωωωωω πατέντα στην πατέντα εκείνα τα χρόνια για να βγάλουμε στέρεο σαράουντ :roflmao:
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.650
Reaction score
2.322
Το θέμα ρε μεγάλε της συνομιλίας μου με τον Bhutia στα τελευταία ποστς ήταν η δημιουργία κεντρικού (και όχι σαράουντ όπως λες) από δύο κανάλια στέρεο, "με πατέντα" όπως λες (χωρίς επεξεργαστή).
Η παραπομπή στους συνδέσμους του Bateman έγινε επειδή δίνουν τα απαραίτητα upmix matrixes του Prologic II, (που διαφορετικά δεν τα βρίσκει κανείς "με την μία", πρέπει να χάσει πολύ χρόνο για να τα ξεθάψει) για απλή υλοποίηση κεντρικού χωρίς επεξεργαστές η AV συσκευές. "DIY Prologic II" γράφει ο ποιητής
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
41.152
Reaction score
83.199
Το θέμα ρε μεγάλε της συνομιλίας μου με τον Bhutia στα τελευταία ποστς ήταν η δημιουργία κεντρικού (και όχι σαράουντ όπως λες) από δύο κανάλια στέρεο, "με πατέντα" όπως λες (χωρίς επεξεργαστή).
Η παραπομπή στους συνδέσμους του Bateman έγινε επειδή δίνουν τα απαραίτητα upmix matrixes του Prologic II, (που διαφορετικά δεν τα βρίσκει κανείς "με την μία", πρέπει να χάσει πολύ χρόνο για να τα ξεθάψει) για απλή υλοποίηση κεντρικού χωρίς επεξεργαστές η AV συσκευές. "DIY Prologic II" γράφει ο ποιητής
καλά ρε μεγάλε μη βαρά....απλά μου ήρθε συγκίνηση εποχής:cool:

ερώτηση...ως προς το κεντρικό που λες μέχρι να διαβάσω τα λινκς....γιατί Prologic II και όχι σκέτο Prologic ?
οι διαφορές απ όσο θυμάμαι ήταν μόνο στην στερεοφωνία των σαράουντ...εκτός και αν υπάρχουν και άλλες...
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.650
Reaction score
2.322
A! για συγκινήσεις εποχής, πίνω στην υγειά τους 🍻

Ο Bateman είναι που προτείνει το Prologic II (για την συγκεκριμένη δουλειά) έναντι των προγουμενων (πολύ διαφορετικών κατά τα λεγόμενά του) εκδόσεων, και λέει οτι για τέτοιες πατέντες είναι πολύ καλό ακόμα και σήμερα. Ενα διαγώνιο διάβασμα έκανα μόνο, και απ' ότι είδα ίσως επειδή παίζει μόνο με σχετικές στάθμες και προσθαφαιρέσεις, και όχι με τροποποιήσεις φάσεων και echo που θα απαιτούσαν DSP. Εντύπωση μου κάνει οτι το κεντρικό του παίζει πιο δυνατά από τα L και R, ενώ τόσο εγώ όσο και ο Bhutia προτιμήσαμε εξασθένηση.

Δεν έχω γνώμη, εγώ ασχολήθηκα μόνο με ότι λέω στο #281 . . . την εποχή του σιδήρου. Είχα παραγγείλει αλλά όχι παραλάβει τις θρυλικές κάψουλες της Panasonic, αν δε κάνω λάθος δεν υπήρχε REW αλλά μόνον ARTA το οποίο και δούλευαν πολύ λίγοι, για USB μικρόφωνα ούτε λόγος. . .

Σήμερα βέβαια όλα αυτά έχουν νόημα μόνο για τους "τρελλούς επιστήμονες", για το ίδιο το μίνιμαλ παιχνίδι. Αλλιώς αγοράζεις με ένα κατοστάρικο έναν αρχαίο AV δεύτερο χέρι, με ντηλέιζ και σαράουντς και εκς (EQs) και κουμπάκια-λαμπάκια, τσιμπάς το κεντρικό του και ξεμπερδεύεις
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.752
Μηνύματα
3.026.496
Members
38.489
Νεότερο μέλος
Nikos88
Top