Απλά για χάρη συζήτησης

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Απλά για χάρη συζήτησης θέτω ορισμένα ερωτήματα.

Θεωρώ ότι η κοινά αποδεκτή σαν ρύθμιση του λευκού σε προβολείς και τηλεοράσεις είναι η θερμοκρασία 6500Κ.

Όλοι οι κατασκευαστές έχουν σαν standard αυτή την ρύθμιση στα προϊόντα τους.?

Όλοι η τηλεοπτικοί σταθμοί, βίντεο Dvd players, έχουν σαν αναφορά τους 6500Κ.?

Αν υποθέσουμε όχι τότε η εικόνα είναι κατώτερης ποιότητας.?

Αν ναι πρέπει να επέμβουμε για να διορθώσουμε?

Και τέλος αν οι κατασκευαστές μηχανημάτων players δεν είναι συμβατοί με τους 6500Κ τότε πως μπορούμε είμαστε σίγουρη ότι κάναμε την σωστή ρύθμιση.?

Βαγγέλη ? ;)

:?
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Αντώνη καλημέρα,

Λοιπόν αν και το για χάρη της συζήτησης δεν το πολυκαταλαβαίνω (και θα ήθελα να μου το εξηγήσεις), λαμβάνω τα ερωτήματα σου, όντως σαν απορίες και απαντώ:

Ακριβολογώντας, δεν είναι το ζητούμενο η θερμοκρασία του λευκού να είναι 6500 ºk ως είθισται να λέμε, αλλά η ολόκληρη η κλίμακα του γκρί.
Εννοώντας τώρα κλίμακα του γκρί, εννοούμε την κλίμακα από το βαθύτερο μαύρο έως το κάτασπρο λευκό που μπορούν να αποδώσουν τα μηχανήματα μας (προβολέας, τηλεόραση κ.α.).

Η αποδεκτή και η μόνη λύση, για να είμαστε μέσα στα αυστηρά οροθετημένα standards κινηματογράφησης είναι η κλίμακα του γκρι να είναι όσο το δυνατό πιο γραμμική στους 6500 ºk, δίχως αποκλίσεις άνωθεν ή κάτωθεν.

Τα σύγχρονα προβολικά και τηλεοράσεις δεν αντιμετωπίζουν ουσιαστικά προβλήματα ως προς παθητική απόδοση χρωμάτων οπότε το μόνο που αναμένει η σωστή διαχείριση τους. Ένας τομέας, όπου για παράδειγμα τα LCD αν και καλύτερα στην απόδοση αυτούσιων χρωμάτων RGB ελέω 3 Chip, αδυνατεί να συγκλίνει γεωμετρικά 3 επίπεδα σε μικρό χώρο αφήνοντας και συγχρόνως τη δέση φωτός να εξέλθει με συνέπεια να μη μπορώντας να δημιουργήσουν πλήρως ισόπλευρο τρίγωνο να αποκλίνουν χρωματικά πάνω στην οθόνη.

Φυσικά ελάχιστοι κατασκευαστές τηρούν αυτό που έχουν σαν επιλογή μέσα στο μενού White point, οπότε και οι 6500 ºk είναι μια μικρή ουτοπία για τα μηχανήματα Out of the box.
Είναι όμως και ακατόρθωτο (παρανοϊκό θα προτιμούσα) να σεταριστεί ένα μηχάνημα από το εργοστάσιο ώστε να δείξει σπίτι μας με κλίμακα του γκρί 6500 ºk.
Από τα πιο αξιόλογα και καλορυθμισμένα μηχανήματα στους βαθμούς που αναγράφουν είναι τα προβολικά της Infocus, όπου με μικρές διορθωτικές κινήσεις βρίσκονται στο Maximum των δυνατοτήτων τους.

Κανονικά Αντώνη, όλοι οι σταθμοί, DVDp, projectors, TVs, κλπ έχουν και σαν έτοιμη ρύθμιση τους 6500 ºk. Βέβαια οι διαφορές όπως έγραψα πιο πάνω είναι τεράστιες. Έχω βρει Grayscale σε μηχάνημα στους 7800ºk και αλλού στους 5300ºk με το Setting επιλογής τους βέβαια τσεκαρισμένο στους οι 6500 ºk!!!!!!

Οι μόνοι που κάνουν κάποια νερά τελευταία είναι οι τηλεοπτικοί σταθμοί του εξωτερικού που αρχίζουν και προβάλουν σε υψηλές θερμοκρασίες για να εναρμονιστούν με τις τηλεοράσεις. Αντί να πάει ο Μωαμέθ στο βουνό δηλαδή, γίνεται το αντίθετο!!!!

Η εικόνα είναι σαφώς κατώτερη ποιοτικά.
Τα μαύρα, άσπρα και γκρι περιέχουν κάποια παραπάνω πληροφορία χρώματος από τη φυσιολογική, με συνέπεια για παράδειγμα να έχουμε αφύσικα πρόσωπα ή κάτι που θέλει ο σκηνοθέτης να εντυπωσιάσει, για παράδειγμα μια γυναίκα με ένα κατακόκκινο φόρεμα μπαίνοντας στο πλάνο, να μην επιτυγχάνεται!!!!
Όλα αυτά διορθώνονται με τη ρύθμιση του Grayscale όπου και πετυχαίνεται η γνωστή χρωματική ισορροπία στο καλύτερο δυνατόν του μηχανήματος.

Τα μηχανήματα που πωλούνται σαφώς και δεν είναι σεταρισμένα στους 6500 ºk, αλλά υπάρχουν εργαλεία για αυτή τη δουλειά τα λεγόμενα και ως φασματογράφοι ή τριχρωματικοί αναλυτές που εφόσον έχει τα ανάλογα ρυθμιστικά και η συσκευή προς ρύθμιση, επιτυγχάνεται το σωστό αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα συγκρίνεται με τη reference ρύθμιση που έχει εργοστασιακά ο αναλυτής και προτείνει διορθώσεις.
Το επιθυμητό αποτέλεσμα φυσικά είναι να φέρουμε το μηχάνημα ρυθμίζοντας το, όσο πιο κοντά σε αυτή της αναφοράς.
Στο avforum.gr έχω γράψει εκτενώς για αυτά και δη για ρυθμίσεις σε πλειάδα μηχανημάτων. Μπορείς εφόσον ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο να αντλήσεις πολλές πληροφορίες.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Μάλλον ο τίτλος που χρησιμοποίησα Βαγγέλη ήταν άστοχος και μπορούσε να ήταν έτσι για να μαθαίνουμε η για να πούμε κάτι.

Τώρα όντως έχω καταλάβει πως γίνετε η ρύθμιση του λευκού κάτι που υποψιαζόμουν αλλά δεν ήμουν σίγουρος.

Και φαντάζομε Βαγγέλη για να γίνει μια αξιόπιστη και σωστή ρύθμιση πρέπει η κλίμακα του γκρί να καλύπτει ολόκληρη την επιφάνια της οθόνης και ανάλογα με το μέγεθος τις οθόνης στους προβολείς πρέπει να ξαναρυθμίζετε το λευκό.?

Αν ναι τότε έτσι εξηγείτε γιατί δεν μπόρεσα ποτέ με κάρτες έλεγχου εικόνας και δίχως εξειδικευμένα μηχανήματα να πετύχω μια σωστή ρύθμιση.

Για τα υπόλοιπα θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου, όμως έχω μια απορία.

Θεωρώ ότι μια ρύθμιση πάνω από τους 6500Κ από την δική μου εμπειρία είναι αρκετά κουραστική στο μάτι.

Τότε πως γίνετε ιδικά στους προβολής να γίνετε μια εργοστασιακή ρύθμιση πχ στους 8500Κ?
Μήπως ο κάθε προβολέας ανάλογα με το πόσο μακριά εμείς παρακολουθούμε χρειάζεται διαφορετική ρύθμιση του λευκού και όχι απαραίτητα πάντα στους 6500Κ?
Υπάρχουν κάποια standard σε αυτό?

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και με την ησυχία σου απόψε και αύριο εδώ θα είμαι.
:)
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Αντώνη,
συγνώμη για τη καθυστερημένη απάντηση αλλά ενας ιός χτύπησε τα XP μετά από το Format που έκανα στο φορητό ΗΥ μου και μέχρι να μου στείλει το αντιβιωτικό ο Μπάμπης Κολέζας τον οποίο και ευχαριστώ, ο υπολογιστής μόλις συνδεόταν στο δίκτυο μετά από 1 λεπτό έπανεκινηνούσε χωρίς λόγο!!!

Στις ερωτήσεις σου τώρα:

Η ρύθμιση του γκρί δεν έχει σχέση με το μέγεθος της οθόνης. Η ρύθμιση γίνεται στο κέντρο της συνήθως και στο σημείο όπου εκπέμπεται η υψηλότερη φωτεινότητα.
Ολοι οι προβολείς παρουσιάζουν προβλήματα ανομοιομορφίας του λευκού ιδιαίτερα όσο μεγαλώνουμε τις ίντσες θέασης και αυτό το πρόβλημα με τη σειρά του επιδρά και στη ισορροπία συνύπαρξης των 3 χρωμμάτων που συνθέτουν το λευκό.
Σε αυτό το πρόβλημα όμως, καμία ρύθμιση δεν μπορεί να δώσει λύση αν και στα σύγχρονα προβολικά είναι τόσο μικρή η διαφορά της φωτεινότητας από το κέντρο πρός τις άκρες που δεν γίνεται αντιληπτή η διαφορά απλά με το μάτι σε θέαση ταινίας.
Κανένα μάτι δεν μπορεί να φέρει ισορροπία της κλίμακας του γκρί. Εγω μετά από τόσες ρυθμίσεις ξέρωντας πλέον που να εστιάσω τη προσοχή μου, αντιλαμβάνομαι διαφορά σε κάποιο χρώμα άνω του 15%. Αυτό το 15% βγάζει όμως τεράστιες διαφορές στη τελική εκτίμηση της εικόνας.


Το παρακάτω σχόλιο σου δεν το καταλαβαίμω πολύ καλά.
Θεωρώ ότι μια ρύθμιση πάνω από τους 6500Κ από την δική μου εμπειρία είναι αρκετά κουραστική στο μάτι.
Θα έλεγα οτι καμία ρύθμιση δεν είναι σωστή για θέαση κινηματογραφικών ταινιών πάνω από 6800 και κάτω από 6100 βαθμούς κέλβιν.
Δεν θα έλεγα όμως οτι είναι κουραστική αλλά έξω από τα φυσικά χρώματα. Για παράδειγμα τα monitor των Η/Υ μας δουλέυουν συνήθως άνω των 8000 βαθμών. Δεν νομίζω όμως οτι μας κουράζουν λόγω θερμοκρασίας λευκού αφού βρισκόμαστε μπροστά τους συνήθως πάρα πολλές ώρες.


Η απόσταση θέασης δεν παίζει ρόλο στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του λευκού και όχι δεν υπάρχουν κάποια στάνταρτ σε αυτό.

Η μόνη ρύθμιση του προβολέα ή τηλεόρασης εφόσον χρησιμοποιείται σε οικιακό κινηματογραφό είναι αυτή των 6500 κέλβιν.

Ελπίζω να καλύφτηκες, στη διάθεση σου.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Thank you my friend, αν και αυτό που έχω υπόψη μου και ανάφερα ότι από τους 6500Κ και πάνω γίνετε κουραστικό, αφορά τα monitors τον ηλεκτρονικών υπολογιστών συγκεκριμένα στο δικό μου μπορείς να επέμβεις και τα αλλάξεις την θερμοκρασία έως τους 9500Κ.
Προσωπικά το έχω στους 6500Κ στον συγκεκριμένο χώρο με τον υπάρχον φωτισμό το θεωρώ ιδανικό.
Δεν ξέρω αν σε άλλο χώρο με περισσότερο ηλιακό φως θα είχα την ίδια άποψη, αν και πιστεύω ίσως χρειαζόταν να αυξήσω κάπως την θερμοκρασία.

:)
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.477
Μηνύματα
2.941.687
Members
38.187
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top