Βηματο - Νταλαριές...

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Άκης Πάνου: Θέλω να τα πω όπως υπάρχουν στο μυαλό...


Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας του δίσκου «Θέλω να τα πω», οι σχέσεις του Άκη Πάνου με τον Γιώργο Νταλάρα, επιδεινώνονταν συνεχώς, με αποτέλεσμα, στη φάση της ηχοληψίας του ομώνυμου τραγουδιού, να αποχωρήσει ο Άκης Πάνου από το στούντιο της Κολούμπια. Θυμάμαι ότι, στη συνέχεια, ο ηχολήπτης Τάκης Φιλιππίδης είχε αναλάβει, μετά από το τέλος κάθε ηχογράφησης, να μεταφέρει στο σπίτι του Άκη, την ταινία με το εγγεγραμμένο υλικό της μέρας, δηλαδή τις ερμηνείες του Νταλάρα, προκειμένου ο δημιουργός να δώσει την έγκρισή του ή να ζητήσει την επανάληψη της εγγραφής μέχρι να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή ερμηνεία. Στα Πατήσια, άκουγα μαζί με τον Άκη τις ερμηνείες του Νταλάρα και βίωνα την αγωνία του δημιουργού για ένα αποτέλεσμα που θα ήταν αντάξιο των προσδοκιών του.

Η κρίση συνεχίστηκε και μετά το πέρας των ηχογραφήσεων με άλλες μορφές. Για παράδειγμα, ήταν ήδη γνωστό ότι ο Άκης δεν ήθελε να μπαίνουν στα εξώφυλλα των δίσκων του φωτογραφίες των τραγουδιστών, πηγαίνοντας κόντρα στο μάρκετινγκ των εταιριών και το ναρκισσισμό ή/και τα εμπορικά συμφέροντα των καλλιτεχνών. Το είχα ζήσει αυτό με το δίσκο «Σεισμός» του οποίου ήμουν παραγωγός, όταν ο αδελφός τού Μιχάλη Μενιδιάτη, ο Κοσμάς Καλογράνης, το πιο ισχυρό αφεντικό της νυχτερινής διασκέδασης, απαιτούσε να μπει η φωτογραφία του Μιχάλη στο εξώφυλλο. Τελικά, οι Μενιδιάτιδες υποχώρησαν μπροστά στην επιμονή του Άκη και τη δική μου υποστήριξη, για ένα εξώφυλλο μόνο με γράμματα. Είχε προηγηθεί ο δίσκος «Παρών» που βγήκε χωρίς φωτογραφία του συναινούντος Μητσιά στο εξώφυλλο. Στην προκειμένη περίπτωση, η εταιρία καθυστερούσε την έκδοση του δίσκου επιμένοντας να μπει στο εξώφυλλο η φωτογραφία του Νταλάρα. Τελικά, ο Άκης έκανε παραχώρηση στον Μάκη Μάτσα, με τον οποίο κατά καιρούς διατηρούσε καλές σχέσεις.
Αλλά, τα προβλήματα δεν τελείωσαν με την κυκλοφορία του δίσκου «Θέλω να τα πω», το 1982. Ο Άκης αναστατώθηκε πάρα πολύ όταν, λίγους μήνες αργότερα, κυκλοφόρησε ένας διπλός δίσκος ηχογραφημένος κατά τη διάρκεια των εμφανίσεων του Νταλάρα στον «Ορφέα», με τον γενικό τίτλο «Τα τραγούδια μου»! Στο συγκεκριμένο άλμπουμ, περιέχονταν χωρίς την άδεια του Άκη δύο τραγούδια του, το «Θέλω να τα πω» και το «Χαροκόπου 1942-1953 (στις παράγκες)», γνωστότερο ως «Εφτά νομά- σ’ ένα δωμά-», μαζί με άλλα 27 τραγούδια διαφόρων δημιουργών. Με αυτή την ενέργεια, σύμφωνα με τον Άκη, πρώτον, παραβιαζόταν η δεδηλωμένη επιθυμία του να μην συγχέονται τα δικά του τραγούδια με άλλων συνθετών σε δίσκους-compilation. Δεύτερον, αποδυναμωνόταν η εμπορικότητα του «Θέλω να τα πω» (με την απόσπαση των δύο γνωστότερων τραγουδιών) και περιορίζονταν τα ποσοστά από τα οποία αποκλειστικά ζούσε ο Άκης (2/27 του συνόλου, σε αντίθεση με το εκατό τοις εκατό του «Θέλω να τα πω») και, τρίτον, βάζοντας τα τραγούδια κάτω από τον παραπλανητικό τίτλο «Τα τραγούδια μου», ενισχυόταν η σφαλερή εντύπωση ότι τα τραγούδια ανήκουν στον τραγουδιστή και όχι, πνευματικά, ηθικά, νομικά και οικονομικά, στο δημιουργό τους.
Όπως είναι ευκόλως αντιληπτό, ο Άκης Πάνου είχε το σθένος να υπερασπιστεί το δίκιο του, αλλά δεν είχε πάντα τις δυνατότητες και τα μέσα που χρειάζονταν για να διεξάγει συνεχώς ατέρμονες μάχες.

Σύληση
Μία κυριακάτικη εφημερίδα δίνει στους αναγνώστες της έναντι μιας επιβάρυνσης ένα CD με το «Μεγάλο Ερωτικό» του Μάνου Χατζιδάκι. Αλλά με μία διαφορά. Ο εκ των συντελεστών τραγουδιστής Δημήτρης Ψαριανός κρίνοντας ότι ο «Μεγάλος Ερωτικός» δεν του αρέσει πια όπως τον έφτιαξε και τον κυκλοφόρησε ο Χατζιδάκις, το 1972, έχει αποφασίσει μόνος του και έχει προσθέσει στα έντεκα τραγούδια που περιέχει η αυθεντική έκδοση άλλο ένα κομμάτι του Χατζιδάκι, το οποίο ο Μάνος δεν είχε ποτέ συμπεριλάβει. Επί πλέον, ο τραγουδιστής αφενός έχει προσθέσει όργανα δικής του επιλογής αλλάζοντας την ενορχήστρωση του Χατζιδάκι, και αφετέρου έχει επέμβει στη μίξη των αυθεντικών ηχογραφημάτων που είχε κάνει ο δημιουργός.
Ασφαλώς, τίποτα από τα παραπάνω δεν συνέβη. Το να αγγίξει οποιοσδήποτε καθ’ οιονδήποτε τρόπο τον αυθεντικό «Μεγάλο Ερωτικό», ολόκληρο ή ένα κομμάτι του, ακούγεται εξωφρενικό. Το ίδιο εξωφρενικό θα ήταν να παραποιήσει αυθαίρετα ο Μπιθικώτσης το αυθεντικό «Άξιον Εστί» του Οδυσσέα Ελύτη και του Μίκη Θεοδωράκη. Ή η Αλεξίου τη «Μικρά Ασία» του Απόστολου Καλδάρα και του Πυθαγόρα, ο Μπίνης το «Ρεμπέτικο» του Σταύρου Ξαρχάκου και του Νίκου Γκάτσου, ο Ξυλούρης το «Χρονικό» του Γιάννη Μαρκόπουλου και του Κώστα Γεωργουσόπουλου, ο Καλατζής τα τραγούδια του Μάνου Λοΐζου και του Λευτέρη Παπαδόπουλου ή ο Καζαντζίδης την «Καταχνιά» του Χρήστου Λεοντή και του Κώστα Βίρβου!
Τα αυθεντικά έργα είναι αυτονόητο ότι παραμένουν απείραχτα και ακέραια. Και οι πέτρες θα ξεσηκώνονταν αν γινόταν τέτοια ιεροσυλία! Θα ήταν σαν να άλλαζες τα χρώματα στην Τζοκόντα για να ταιριάζει το έργο με την ταπετσαρία ή να πρόσθετες καπέλο στην Αφροδίτη της Μήλου για να είναι πιο μοντέρνα!
Δεύτερες εκτελέσεις των έργων μπορεί να γίνουν, και γίνονται κατά κόρον, αλλά οι πρώτες εκτελέσεις δεν νοθεύονται ούτε από τους ίδιους τους δημιουργούς τους.
Και όμως, συνέβη κι αυτό! Και συνέβη σε ένα από τα πιο εμβληματικά μουσικά έργα του 20ου αιώνα, το βαθιά αυτοβιογραφικό έργο του Άκη Πάνου «Θέλω να τα πω» με εκτελεστή τον Γιώργο Νταλάρα.
Το έργο τού Άκη Πάνου που κυκλοφόρησε την περασμένη Κυριακή, με CD που διέθεσε η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, δεν είναι το αυθεντικό έργο του Άκη Πάνου που κυκλοφόρησε το 1982, ενώ παρουσιάστηκε ως τέτοιο! Το αυθεντικό έργο υπέστη μία χωρίς προηγούμενο παραποίηση από τον τραγουδιστή Γιώργο Νταλάρα, ο οποίος θέλοντας να το εκσυγχρονίσει, όπως υποστηρίζει στο σημείωμά του, άλλαξε την ενορχήστρωση του Άκη Πάνου, αφαίρεσε και πρόσθεσε όργανα, επανέφερε ερμηνείες που είχαν απορριφθεί, τροποποίησε τη μορφή που του είχε δώσει ο Άκης Πάνου, πρόσθεσε και ένα τραγούδι που δεν υπάρχει στην πρωτότυπη έκδοση του δίσκου!

Θέλω να τα (ξανα)πω!
«Ακούγοντας ξανά, μετά από 30 χρόνια, τα πολυκάναλα του δίσκου, αισθάνθηκα την ανάγκη να δουλέψω από την αρχή τις μείξεις, να διαλέξω κάποιες διαφορετικές ερμηνείες από τις ηχογραφήσεις εκείνης της εποχής και να αντικαταστήσω όργανα και ήχους, που δεν ακούγονταν στ’ αυτιά μου σήμερα όπως θα άξιζε σ’ αυτά τα τόσο σημαντικά λαϊκά τραγούδια. Τα χρόνια περνάνε, οι απόψεις μας αλλάζουν, οι απαιτήσεις μας μεγαλώνουν και οι αναζητήσεις μας στρέφονται αλλού... Είναι και οι νεότερες γενιές πια, που έχουν άλλη παιδεία σε ό,τι αφορά την παραγωγή του ήχου... Ό,τι κάναμε είναι για καλό, νομίζω...»
(Από το κείμενο που υπογράφει ο Γιώργος Νταλάρας στο ένθετο έντυπο του CD.)
Γιατί, τότε, ο Νταλάρας δεν ηχογράφησε εκ νέου όλο το έργο, όπως έγινε με το «Άξιον Εστί» στο Ηρώδειο, αντί να αλλοιώσει το αυθεντικό ηχογράφημα;

Άλλο εξομολόγηση και άλλο απαντήσεις...
Αναμφίβολα, και πέρα από τη σύληση ενός αυτοτελώς σπουδαίου έργου, αυτή η τόσο κραυγαλέα ενέργεια δεν θα μπορούσε να συμβεί όσο ο Άκης Πάνου ήταν εν ζωή, γιατί ο ίδιος θα υπερασπιζόταν την ακεραιότητα του έργου του με νύχια και με δόντια. Αλλά, βέβαια, δεν μπορεί να κάνει το ίδιο μετά θάνατον. Ούτε πρόκειται να αντιδράσουν αγαναχτισμένοι για την ασέβεια οι δημοσιογράφοι στα καθεστωτικά ΜΜΕ, όπως θα έκαναν αν η ασέλγεια στρεφόταν κατά του έργου του Χατζιδάκι ή του Θεοδωράκη. Ο Άκης Πάνου δεν ήταν βολικός και έτσι το έργο του δεν έχει την ίδια προστασία από τα Μέσα. Και οι κληρονόμοι του, ακόμα βαριά πληγωμένοι από την οικογενειακή τραγωδία, δεν έχουν τις διασυνδέσεις και την οικονομική άνεση που απαιτούνται για μακροχρόνιους δικαστικούς αγώνες.
Προφανώς, όλοι οι άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενοι στην κυκλοφορία του CD, τραγουδιστής-εταιρία δίσκων-εφημερίδα, θεώρησαν ότι υπό τις παρούσες συνθήκες μπορούσαν να προχωρήσουν στην κυκλοφορία του αλλοιωμένου έργου ανώδυνα και αιφνιδιαστικά. Ακριβώς όπως έγινε πρόσφατα με την κυκλοφορία (από την ίδια εφημερίδα!) ενός CD με τραγούδια του Μανώλη Ρασούλη, ελάχιστες μέρες από το θάνατό του, χωρίς καν να ενημερωθεί η οικογένειά του και μάλιστα, μαζί με ένα άλλο CD με ερμηνευτή τον Γιώργο Νταλάρα, γνωρίζοντας ότι ο εκλιπών δημιουργός θα τρέμει από οργή και αγανάχτηση ακόμα και στον τάφο του!
Εφεξής, κανένας δημιουργός δεν θα μπορεί να πεθαίνει ήσυχος για τη μελλοντική τύχη του έργου του!


Στέλιος Ελληνιάδης


Υ.Γ. Δύο απορίες:
1. Δεν είναι παρεξηγήσιμη η ενσωμάτωση σ’ αυτό το CD ενός τραγουδιού («Πριν, τώρα, πάντα»), το οποίο αναφέρεται στους ανθρώπους που προσκυνάνε την εκάστοτε εξουσία, αλλά χωρίς τη στροφή που μετά τον Αλ Καπόνε, τον Χίτλερ και τον Στάλιν, ο Άκης Πάνου αναφέρει και τον Ανδρέα Παπανδρέου;
2. Γιατί ένας τραγουδιστής με εξαιρετικό ρεπερτόριο στο ενεργητικό του χάνει την αίσθηση του μέτρου;

Πριν, τώρα, πάντα
Στίχοι-Μουσική: Άκης Πάνου
(Δίσκος 45 στροφών, 1985)

Ο Αλ Καπόνε πάει, τον κάρφωσε ο Λουτσιάνο.
Δολάριο πετάει, εγώ του παίζω πιάνο.
Και κάτω ο Καπόνε και ζήτω ο Λουτσιάνο. (δις)

Ο Χίτλερ πήρε φόρα και πάει για το Κρεμλίνο.
Πετάει ένα μάρκο, αρπάω το κλαρίνο.
Και ζήτω για το Χίτλερ, και κάτω το Κρεμλίνο,
και ζήτω του Αδόλφου, βρε, και κάτω το Κρεμλίνο.

Ο Στάλιν μουλαρώνει και τρώει το Βερολίνο.
Πετάει ένα ρούβλι, του παίζω μαντολίνο.
Και ζήτω για το Στάλιν και φτου στο Βερολίνο,
και ζήτω για το Σήφη, και φτου στο Βερολίνο.

Ο Γιώργος ξεμπαρκάρει, μπουκάρει ο Αντρέας.
Μου δίνει το κοντάρι της πράσινης σημαίας.
Και κάτω για το Γιώργο, και ζήτω ο Αντρέας. (δις)

Ο ένας τρώει τον άλλο, τα κάτω έρχονται πάνω,
δεκάρες μου πετάνε, το μπαγλαμά μου πιάνω.
Και κάτω στο χαμένο, βρε, και ζήτω στον απάνω, βρε! (δις)
http://edromos.gr/index.php?option=...ς-πάνου-θέλω-να-τα-πω-όπως-υπάρχουν-στο-μυαλό
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Μετά το "φιάσκο" της Καθημερινής με το Άξιον Εστί, νέο χτύπημα από τον ακατανόμαστο...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.911
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Ε! Τώρα που τα είπε δημοσίως ο Ελληνιάδης, να δεις που θα επέμβει το ΙΝΚΑ και θα βάλει τα πράγματα στη θέση τους! Αμ' πώς!
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Θεωρούσα κάποια πράματα ατυχείς συμπτώσεις αλλα τελικά τίποτε δέν είναι τυχαίο.:108:
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Υπερβολικός ο Κος Ελληνιαδης. Ακουσα με προσοχη και τους δυο δισκους (παλιο και νεο) και πουθενα δεν ειδα αυτη την παραποιηση που αναφερει τοσο δηκτικα. Βρηκε μαλλον ευκαιρια να γραψει εναντιον του Νταλαρα. Ποσο μαλλον που εδω μιλάμε ουσιαστικα για ιδιες εκτελεσεις. Καλυτερη φροντιδα αυτα τα τραγουδια δεν θα μπορουσαν να εχουν.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Υπερβολικός ο Κος Ελληνιαδης. Ακουσα με προσοχη και τους δυο δισκους (παλιο και νεο) και πουθενα δεν ειδα αυτη την παραποιηση που αναφερει τοσο δηκτικα. Βρηκε μαλλον ευκαιρια να γραψει εναντιον του Νταλαρα. Ποσο μαλλον που εδω μιλάμε ουσιαστικα για ιδιες εκτελεσεις. Καλυτερη φροντιδα αυτα τα τραγουδια δεν θα μπορουσαν να εχουν.
Και γιατι τοτε επενεβη ο Νταλαρας; Και τι φροντιδα θελουν τα τραγουδια ενος συνθετη (και μαλιστα ολιγον "ιδιορυθμου") απο εναν μη συνθετη αλλα απλο εκτελεστη; μπας και επεσαν τιποτα φραγκα κρυφιως;
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Τους οικονομικους ορους της διανομης δεν τους γνωριζω. Προφανως θα μοιραστηκαν σε ολους τους συντελεστες (κληρονομοι Α Πανου , Νταλαρας , μουσικοι κλπ) .Δεν θα χαρακτηριζα τον Νταλαρα απλο εκτελεστη. Ερμηνευτη και μουσικο ναι. Εχει σφραγισει με τις ερμηνειες του πολλά τραγουδια, απο τα καλυτερα της ελληνικης μουσικης. Δεν ειναι τυχαιο οτι οι μεγαλυτεροι συνθετες μας του εμπιστευθηκαν εργα τους(Θεοδωρακης , Ξαρχακος, Μαρκοπουλος, Λοιζος,ακομα και ο "δυσκολος" Χατζιδακις). Ο Σ. Κουγιουμτζης εγραφε τραγουδια ειδικα για την φωνη του. Ακομα και καποιες απο τις επανεκτελεσεις του Νταλαρα ειναι μοναδικες. Ο "ιδιορυθμος" Ακης Πανου ηταν πολυ μεγαλος δημιουργος , αλλα σε καμια περιπτωση δεν θεωρω οτι τα τραγουδια του που ειπε ο Νταλαρας κακοπεσανε. Μακαρι να του ειχε εμπιστευθει και αλλα.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Ο "ιδιορυθμος" Ακης Πανου ηταν πολυ μεγαλος δημιουργος , αλλα σε καμια περιπτωση δεν θεωρω οτι τα τραγουδια του που ειπε ο Νταλαρας κακοπεσανε. Μακαρι να του ειχε εμπιστευθει και αλλα.
Εδώ θα διαφωνήσω. Ο μακαρίτης είχε μία συμπάθεια στην φωνή του Καζαντζίδη και τα περισσότερα τραγούδια του από ένα σημείο και μετά είχαν γραφεί πάνω στην φωνή του Καζαντζίδη. Ο Νταλάρας από σπόντα (και από συναισθηματική φόρτιση) τραγούδησε μόνο σε ένα δίσκο του ΑΠ.

Όσο αναφορά τον Χατζιδάκι μία από τις τελευταίες του δηλώσεις ήταν για τον Νταλάρα και δεν ήταν καθόλου κολακευτική. Η ακριβής δήλωση ήταν:
Ευτυχώς που υπάρχουν οι άνθρωποι του περιβάλλοντος μου και με προστατεύουν από ανθρώπους σαν τον κύριο Νταλάρα!
Από Θεοδωράκη ο Νταλάρας τραγούδησε μόνο επανεκτελέσεις...
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Αντιφασεις¨
ΑΥΤΑ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΕ ΣΤΟ ΕΣΩΦΥΛΛΟ Ο ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΤΑΛΑΡΑ:

Ο Γιώργος Νταλάρας διαθέτει τέσσερα ισχυρά πρόσωπα από τη γέννησή του. Με αυτά λειτούργησε τόσα χρόνια τώρα, φορώντας κι ένα βυζαντινό μανδύα χρυσοποίκιλτο και ακριβά ραμμένο. Το ένα του πρόσωπο περιέχει την παράδοσή του. Το άλλο, το πάθος του για το τραγούδι. Κάθε λογής τραγούδι. Το τρίτο, την ερωτική του σχέση με το κοινό. Και το τέταρτο, την τελειολογία και την τάση του για τα άστρα.

Απο θεοδωρακη εχει τραγουδησει σε πρωτη εκτελεση τον δισκο Ρανταρ (1981) και σε παραλληλη πρωτη εκτελεση" τα 18 λιανοτραγουδα της πικρης πατριδας (1974)
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Μη πολυαναφερετε το ονομα του Νταλαρα, γιατι ειδατε τι επαθε ο Τζιμακος με τον...ακατανομαστο!
Μουσικος (με την εννοια του δημιουργου-συνθετη), δε νομιζω οτι ειναι, και στην περιπτωση του Ακη Πανου απλος εκτελεστης. Αληθεια, ποτε ενας τραγουδιστης "ερμηνευει" και δεν "εκτελει";
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.513
Reaction score
21.911
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Όταν κάνει αυτό που του λέει ο συνθέτης, ή ο μαέστρος.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.828
Reaction score
2.427
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Όταν κάνει αυτό που του λέει ο συνθέτης, ή ο μαέστρος.
Ο...ζωντανος ασφαλως, γιατι αλλιως απο ερμηνευτης γινεται εκτελεστης (με οοολη τη σκληρη σημασια της λεξης) :)
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Πέρα απο την κάθε πλάκα όμως...

Προχθές πήρα να ακούσω ένα cd απο την Ελευθεροτυπία.Αυτή τη σειρά του Θεοδωράκη που έδινε...
Το βάζω και ακούω ξανά τη φωνή του Νταλάρα.όπως άκουσα και στο Αξιον Εστί.
Δέν θυμάμαι το δίσκο αλλα θα τον βρώ...

Νομίζω οτι σκοπός του "ακατανόμαστου" δέν είναι το χρήμα αλλα η δόξα.
Γνωρίζοντας οτι αρκετοί θα αγοράσουν τα cd των εφημερίδων, και γνωρίζοντας οτι τα cd αυτά θα κάνουν περίπατο στο διαδύκτιο, προσπαθεί εσκεμένα να ξαναγράψει την ιστορία.Γιατί ο κυριούλης θα βάλει το αξιον εστί και θα ακούσει τον Νταλάρα.Και θα πεί αυτομάτως "α κοίτα να δείς τί μεγάλος ο Νταλάρας.Σε όλα τα μεγάλα έργα αυτός μέσα".
Το όλο γεγονός αποτελεί διαστρέβλωση του πολιτισμού μας.Ο Νταλάρας θέλει να υπάρχει στο μυαλό του Έλληνα ως η απόλυτη εικόνα της λαικής-σοβαρής Ελληνικής μουσικής.
Ψώνιο και τίποτα παραπέρα...

Αν κάποιος πιστεύει οτι η νέα γενιά γνωρίζει το αξιον εστί κάνει λάθος.Παρατηρώ συνεχώς οτι γνωρίζουν το οποιοδήποτε σκουπίδι τους ταίζει το mtv και δέν γνωρίζουν βασικά έργα του Θεοδωράκη.
Σε αυτά τα μυαλά που δέν γνωρίζουν, αλλα τώρα έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν είναι αρκετά εύκολο να σκαλίσουμε πάνω τους μία νέα, διαφορετική ιστορία...
 

Μηνύματα
1.337
Reaction score
1.651
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Χθες βράδυ, Σαββατόβραδο κ. Νταλάρα, μας την έριξες (την μαχαιριά) από την εκπομπή του Σπύρου του Παπαδόπουλου στην ΝΕΤ. Μας αφιέρωσες (στους συμπολίτες μου είπες) ένα πολύ ωραίο τραγούδι του Β. Τσιτσάνη,

"Μην απελπίζεσαι και δε θ' αργήσει...."

Σε ότι με αφορά, φρονώ ότι ότι σαν ζούσε ο Βασίλης ο Τσιτσάνης, θα έλεγε στα 9/8,

"Τα λερωμένα, τ' άπλυτα τα παραπεταμένα, μάστα και φύγε φίλε μου, δεν κάνεις πια για μένα...."

Υπάρχει κι' ένα άλλο άσμα σημαδιακό,

"Έτσι ειν' η ζωή και πως να την αλλάξεις, άλλοι κλαίνε κι' άλλοι γελάνε δηλαδή...."

Μεταξύ μας, η γιαγιά μου η δασκάλα (κοντεύει τα 80), που στα πολύ παλιά χρόνια έτρεχε στις συναυλίες σου (ήταν κουλτουριάρα βλέπεις), σε "παλαμοχειρίασε" όταν άκουσε την αφιέρωση, γιατί-είπε-ότι ...

είναι ειρωνεία και ότι και αυτοί εκεί από το υπουργείο εργασίας, που της κούρεψαν την σύνταξη, της λένε τα ίδια, να κάνει δηλαδή υπομονή κάνα δυο δεκαετίες, που θα ξαναφτιάξουν τα πράγματα +...

Και για να μιλήσουμε κ. Νταλάρα με μουσικούς όρους,

Άλλο σύζευξη προσωδίας (μουσικά) κι' άλλο σύζευξη "παρωδίας"(πολιτικά), μην τα μπερδεύετε.

Όσο για την σύζευξη διαρκείας (μουσικοπολιτικά), αυτή πράγματι παρακράτησε....



ΥΓ: Πρέπει να πούμε ότι τα παιδιά του μουσικού σχολείου, που συμμετείχαν στην εκπομπή, ήταν καταπληκτικά.

Γ.Δ.



πηγή: http://greki-gr.blogspot.com/2011/05/blog-post_7507.html#more
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Ο τραγουδιστης , ερμηνευτης κλπ οπως θελετε πεστε δεν ειναι μονο ενα απλο "οχημα" που παει το εργο του συνθετη και του ποιητη απο το μυαλο τους και την ψυχη τους στον κοσμο. Φανταστειτε τον Επιταφιο του Θεοδωρακη-Ριτσου χωρις τον Μπιθικωτση στο τραγουδι και τον Χιωτη στο μπουζουκι.Νομιζω ειναι κατι μοναδικο και ανεπαναληπτο.Η ερμηνεια λοιπον παιζει πολυ σημαντικο ρολο και για μενα θα επρεπε να απολαμβανει και αυτη και αυτη πνευματικα δικαιωματα, πρακτικα ομως δεν γινεται αυτο.
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Χθες βράδυ, Σαββατόβραδο κ. Νταλάρα, μας την έριξες (την μαχαιριά) από την εκπομπή του Σπύρου του Παπαδόπουλου στην ΝΕΤ. Μας αφιέρωσες (στους συμπολίτες μου είπες) ένα πολύ ωραίο τραγούδι του Β. Τσιτσάνη,

"Μην απελπίζεσαι και δε θ' αργήσει...."

Σε ότι με αφορά, φρονώ ότι ότι σαν ζούσε ο Βασίλης ο Τσιτσάνης, θα έλεγε στα 9/8,

"Τα λερωμένα, τ' άπλυτα τα παραπεταμένα, μάστα και φύγε φίλε μου, δεν κάνεις πια για μένα...."

Υπάρχει κι' ένα άλλο άσμα σημαδιακό,

"Έτσι ειν' η ζωή και πως να την αλλάξεις, άλλοι κλαίνε κι' άλλοι γελάνε δηλαδή...."

Μεταξύ μας, η γιαγιά μου η δασκάλα (κοντεύει τα 80), που στα πολύ παλιά χρόνια έτρεχε στις συναυλίες σου (ήταν κουλτουριάρα βλέπεις), σε "παλαμοχειρίασε" όταν άκουσε την αφιέρωση, γιατί-είπε-ότι ...

είναι ειρωνεία και ότι και αυτοί εκεί από το υπουργείο εργασίας, που της κούρεψαν την σύνταξη, της λένε τα ίδια, να κάνει δηλαδή υπομονή κάνα δυο δεκαετίες, που θα ξαναφτιάξουν τα πράγματα +...

Και για να μιλήσουμε κ. Νταλάρα με μουσικούς όρους,

Άλλο σύζευξη προσωδίας (μουσικά) κι' άλλο σύζευξη "παρωδίας"(πολιτικά), μην τα μπερδεύετε.

Όσο για την σύζευξη διαρκείας (μουσικοπολιτικά), αυτή πράγματι παρακράτησε....



ΥΓ: Πρέπει να πούμε ότι τα παιδιά του μουσικού σχολείου, που συμμετείχαν στην εκπομπή, ήταν καταπληκτικά.

Γ.Δ.



πηγή: http://greki-gr.blogspot.com/2011/05/blog-post_7507.html#more
Ασυναρτητα λογια ατακτως ερριμένα !!
 

Μηνύματα
7.506
Reaction score
1.613
Re: Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Φανταστειτε τον Επιταφιο του Θεοδωρακη-Ριτσου χωρις τον Μπιθικωτση στο τραγουδι και τον Χιωτη στο μπουζουκι.Νομιζω ειναι κατι μοναδικο και ανεπαναληπτο.Η ερμηνεια λοιπον παιζει πολυ σημαντικο ρολο και για μενα θα επρεπε να απολαμβανει και αυτη και αυτη πνευματικα δικαιωματα, πρακτικα ομως δεν γινεται αυτο.
Για αυτό και η μισή Ελλάδα έφριξε όταν έβαλε προ τριμήνου να ακούσει το Άξιον Εστί, και άκουσε την φωνή του Νταλάρα.

Εδώ ήθελα να κάνω και μια παρατήρηση. Ενώ δεν είμαι φύσει αντινταλαρικός, όπως πολλοί εδώ μέσα, σοκαρίστηκα σχεδόν με την εξής ανακάλυψη: Όταν έγινε το συμβάν με την Καθημερινή, το άκουσα εντέλει μέχρι τέλους το CD, μιας που μου αρέσει πολύ το συγκεκριμένο έργο. Και μετά έβαλα να ακούσω και την αυθεντική εκτέλεση. Συνειδητοποίησα λοιπόν, πόσο πιο ισορροπημένη είναι η αυθεντική ηχογράφηση (μεταξύ άλλων) στο εξής: Ακούγεται σαν ένα ολοκληρωμένο έργο, στο οποίο η φωνή του ερμηνευτή είναι κομμάτι του έργου, το υπηρετεί σαν ένα μεγαλύτερο από τον ίδιο σκοπό. Στην εκτέλεση του Νταλάρα θαρρείς ότι σιωπά όλη η ορχήστρα για να προβληθεί η φωνή του Νταλάρα. Θαρρείς ότι έχει εκείνη τη στιγμή μπροστά του την κονσόλα, και ακριβώς τη στιγμή που θα πει τους στίχους του, με το ένα χέρι κατεβάζει την ένταση όλων των υπολοίπων συντελεστών και με το άλλο βάζει τέρμα την ένταση του μικροφώνου του. Αντί δηλαδή να υπηρετεί αυτός το έργο, καταντά να υπηρετεί το έργο αυτόν. Για να είμαι ειλικρινής μου θύμισε λίγο και αυτό:


 
Last edited by a moderator:

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.744
Απάντηση: Re: Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Για αυτό και η μισή Ελλάδα έφριξε όταν έβαλε προ τριμήνου να ακούσει το Άξιον Εστί, και άκουσε την φωνή του Νταλάρα.

Εδώ ήθελα να κάνω και μια παρατήρηση. Ενώ δεν είμαι φύσει αντινταλαρικός, όπως πολλοί εδώ μέσα, σοκαρίστηκα σχεδόν με την εξής ανακάλυψη: Όταν έγινε το συμβάν με την Καθημερινή, το άκουσα εντέλει μέχρι τέλους το CD, μιας που μου αρέσει πολύ το συγκεκριμένο έργο. Και μετά έβαλα να ακούσω και την αυθεντική εκτέλεση. Συνειδητοποίησα λοιπόν, πόσο πιο ισορροπημένη είναι η αυθεντική ηχογράφηση (μεταξύ άλλων) στο εξής: Ακούγεται σαν ένα ολοκληρωμένο έργο, στο οποίο η φωνή του ερμηνευτή είναι κομμάτι του έργου, το υπηρετεί σαν ένα μεγαλύτερο από τον ίδιο σκοπό. Στην εκτέλεση του Νταλάρα θαρρείς ότι σιωπά όλη η ορχήστρα για να προβληθεί η φωνή του Νταλάρα. Θαρρείς ότι έχει εκείνη τη στιγμή μπροστά του την κονσόλα, και ακριβώς τη στιγμή που θα πει τους στίχους του, με το ένα χέρι κατεβάζει την ένταση όλων των υπολοίπων συντελεστών και με το άλλο βάζει τέρμα την ένταση του μικροφώνου του. Αντί δηλαδή να υπηρετεί αυτός το έργο, καταντά να υπηρετεί το έργο αυτόν. Για να είμαι ειλικρινής μου θύμισε λίγο και αυτό:
Ρώτα τον Αλεξ , τί μάθαμε μια βραδιά στην Κόρινθο...
 

Μηνύματα
1.337
Reaction score
1.651
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Αυτά που εσείς χαρακτηρίζεται ως

Ασυνάρτητα λόγια ατάκτως ερριμμένα !!
σε κάποιους ακούγονται σαν ένα λογικότατο σιχτίρισμα.

Δόξα τω θεώ, χορτάσαμε από ''αριστερούς'' δεξιάς ηθικής, από κατόπιν εορτής αντιστασιακούς, από εκ του ασφαλούς Ρωμιοσύνες και αντάρτικα του καναπέ,

που σε χρόνο dt ανταλλάσσονται με δόξα, χρήμα και υπουργικούς θώκους.

Νισάφι πια!

Μια χαρά τα λέει ο κύριος Γ.Δ. και η γιαγιά του η (πρώην)νταλαρικιά.
 

Μηνύματα
513
Reaction score
4
Απάντηση: Βηματο - Νταλαριές...

Αυτά που εσείς χαρακτηρίζεται ως



σε κάποιους ακούγονται σαν ένα λογικότατο σιχτίρισμα.

Δόξα τω θεώ, χορτάσαμε από ''αριστερούς'' δεξιάς ηθικής, από κατόπιν εορτής αντιστασιακούς, από εκ του ασφαλούς Ρωμιοσύνες και αντάρτικα του καναπέ,

που σε χρόνο dt ανταλλάσσονται με δόξα, χρήμα και υπουργικούς θώκους.

Νισάφι πια!

Μια χαρά τα λέει ο κύριος Γ.Δ. και η γιαγιά του η (πρώην)νταλαρικιά.
Οκ, μονο την οικονομικη κριση δεν ειχαν αποδωσει στον Νταλαρα μεχροι τωρα!! Εγινε και αυτο.Βρηκαμε ποιος φταιει τελικα.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.954
Μηνύματα
2.957.106
Members
38.269
Νεότερο μέλος
giodebabal13
Top