Είμαστε Απαιτητικοί Πελάτες;

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Αυτή η ερώτηση με βασανίζει κάμποσα χρόνια. Δηλαδή απο τα μηχανήματα απαιτούμαι το τέλειο, απο τις εγγραφές κάνουμε το ίδιο; Απαιτούμαι να ξέρουμε τις συνθήκες εγγραφής, τα χρησιμοποιηθέντα εργαλεία(μηχανήματα, μουσικά όργανα, καλλιτέχνες κλπ;). Απο ότι θυμάμαι μόνο η three blide mice αναφέρει τους μουσικούς, τα όργανα και την θέση των οργάνων καθώς και τα μικρόφωνα που χρησιμοποίησε σε κάθε εγγραφή. Κατά την άποψή μου αυτές οι πληροφορίες έπρεπε να υπάρχουν σε κάθε συσκευασία δίσκου. Και τελικά μπορούμε να το απαιτήσουμε;έχουμε μέσο πίεσης;
 

Μηνύματα
3.074
Reaction score
650
Προσωπικά ποτέ δεν είμαι απαιτητικός κι ούτε μ' ενδιαφέρουν οι πληροφορίες για την ηχογράφηση συγκεκριμένου δίσκου. Θεωρώ ότι μου χαλάνε την διάθεση ν' απολαύσω τη μουσική. Αυτή η τεχνοκρατική αντίληψη δεν με βρίσκει σύμφωνο.

Αν τα μουσικά όργανα δεν είναι συνηθισμένα θα ήθελα να τα γνωρίζω.
Τα όνόματα των μουσικών συνήθως υπάρχουν.

Μ' αρέσει να συγκεντρώνομαι μόνο στην αγαπημένη μου μουσική. Μερικές φορές καλύτερα να μην ξέρεις τίποτα. Μπορεί να απολαύσεις καλύτερα το μουσικό έργο και να λύσεις το μυστήριο μόνος σου.
Είναι στιγμές που θέλεις ν' αφεθείς στη μαγεία της μουσικής χωρίς να κάνεις καμμία σκέψη.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Θίγεις ένα πολύ μεγάλο θέμα. Απλά σκέψου ότι σε ένα studio αλμπουμ οι περισσότερες από αυτές τις πληροφορίες δεν υπάρχουν για ένα απλό και πρακτικό λόγο . Την μίξη του ήχου που καταστρέφει την θέση και οποιαδήποτε ηχητική πληροφορία για την εγγραφή.

Τώρα από την άλλη υπάρχουν μερικά ηχητικά αριστουργήματα που έχουν γραφεί με ταπεινά μικρόφωνα και με όργανα της σειράς οπότε μάλλον είναι μια μακρά συζήτηση που δν θα οδηγήσει πουθενα...

Το ιδανικό (τέλεια ηχογράφηση με τέλειο περιεχόμενο) δεν θα το βρεις πουθενά οπότε μπορείς να επιλέξεις αν θες να ακούσεις την ηχογράφηση ή το περιεχόμενό της...
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Δεν θα χαλούσε καθόλου την απόλαυση μου της αγαπημένης μου μουσικής αν ήξερα και τις πληροφορίες της ηχογράφησης, με χαλάει όμως όταν ακούω τα βιολιά μπροστά και δεξιά πχ σε μια συμφωνική ή όταν ο σοπράνω είναι μέσα στα κόρνα, ή όταν μπροστά παίζει μια ηλεκρική και πίσω της ο τραγουδιστής δεν μπορεί να έπαιξαν ποτέ έτσι, ή θα μου ήταν χρήσιμο να ξέρω αν ένας μαέστρος πειραματίσθηκε και άλλαξε την διάταξη. Θα μπορούσε η κονσόλα να κάνει πιο συνηδειτά την δουλειά της (παραγωγός ή μηχανικός ήχου) και να στήνει σωστά την ορχήστρα γιατί πως να το κάνουμε ένα σωστό στήσιμο συμβάλει στην αληθοφάνεια. Γιατί οταν έχεις ένα καλοστημένο σύστημα (όχι ντε και καλά ακριβό) αυτά στα βγάζει και όπως και να το κάνουμε σου χαλαέι τη μέθεξη και θα πρέπει και οι μηχανικοί ήχου να μάθουν να σέβονται τον ακροατή. Αν τα εργαλεία δεν είναι καλά να ξέρω ότι δεν θα ακούσω καλές χροιές και ίσως λέω ίσως αναγκαστούν(;) και οι καλλιτέχνες να γράφουν σε καλλίτερα στούντιο και προσέχουν και τα υπόλοιπα τα της παραγωγής και όχι πήραμε ένα σκληρό δίσκο ένα μιξεράκι και φτιάξαμε στουντιο και ζητάμε και 20 ευρω το δίσκο. Απο την άλλη ξέρουμε όλοι οτι ο mick jager γράφει χιλιόμετρα πάνω στην σκηνή, έ ότανεγώ τον ακούω καρφωμένο στο κέντρο πως να απολαύσω (καλλίτερα να πάρω ένα dvd και να τον βλέπω και να χαίρομαι).
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Βαγγέλη εξαιρετικό θέμα άνοιξες.

Είναι σίγουρο ότι θα έπρεπε να είμαστε περισσότερο απαιτητικοί στις αγορές των δίσκων μας cd ή βινυλίων. Και τα στοιχεία που αναφέρει ο Βαγγέλης, κανονικά αν αναλογιστούμε και το κόστος ενός cd ή οποιουδήποτε άλλου μέσου, δικαιούμαστε να τα γνωρίζουμε. Και αυτό είναι πολύ μεγάλο θέμα. Μέχρι εδώ όμως.
Ακολουθώντας αυστηρά μια τέτοια λογική, θα ακούμε μόνο audiophile δίσκους, εξαιρετικές μεν ηχογραφήσεις αλλά όπως και να το κάνουμε λίγες. Κατά συνέπεια χάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της ουσίας του σπορ.

Από την άλλη μεριά οι καλές ηχογραφήσεις είναι κάτι ολίγον σχετικό. Εννοώντας ότι αν αφήσουμε σε κάποια φάση τα τεχνοκρατικά στοιχεία και επικεντρωθούμε στη μουσική (αυτό που πολύ σωστά λέει ο Γιάννης), θα διαπιστώσουμε ότι σχεδόν κάθε ηχογράφηση έχει εκείνες τις ιδιαιτερότητες που μπορεί να μην την κάνουν audiophile και αναφοράς, αλλά την κάνουν μοναδική.

Κατά τα άλλα είναι δεδομένο ότι όταν έχει κάποιος ένα αξιοπρεπές συστηματάκι, όχι απαραίτητα πανάκριβο και hi και ξέρω γω.... πρέπει να έχει και τέτοιες ηχογραφήσεις γιατί αλλιώς δεν είναι σε θέση να καταλάβει πως αυτό παίζει... :shock: Άρα το τελικό συμπέρασμα από την δική μου μεριά είναι ότι πρέπει να είμαστε όχι λίγο αλλά πολύ απαιτητικοί, χωρίς όμως να χάνουμε τον στόχος μας που δεν είναι άλλος από την ίδια την μουσική.

Βάζοντας και μια άλλη διάσταση θα πω ότι ίσως ο βασικός στόχος ενός "hi end" συστήματος, είναι το monitor άκουσμα, (αυτό που πολύ σωστά κάπου είχε πει ο Χρήστος ο Σκαλούμπακας, άλλοτε σε κάνει να ανατριχιάζεις από ηδονή και άλλοτε σε κάνει να ξερνάς). Ο στόχος συνεπώς είναι να καταλαβαίνουμε τις διαφορές των ηχογραφήσεων εύκολα και να βρίσκουμε τα σημεία τους εκείνα που είναι μοναδικά και τα κάνει να αξίζουν να είναι στη συλλογή μας. Εγώ είμαι της άποψης ότι όλοι οι δίσκοι έχουν θέση στη συλλογή μου ανεξαρτήτως ηχογραφήσεων. Άλλωστε δεν μπορείς να περιμένεις να ακούσεις τρομερά πράγματα από μια ηχογράφηση του 60. Αξίζει όμως να ακούσεις και να προσπαθήσεις να μπεις στην τότε ατμόσφαιρα, όσο καλά ή κακά κι αν αυτή σου μεταδίδεται.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Λοιπον..... (τι μου εκανες τωρα...)

Απο τη στιγμη που το καθε οργανο ηχογραφειται με δικο του μικροφωνο, τοποθετημενο επανω του (ή στο χωρο εκπομπης του ηχου του) ακι τις πιο πολλες φορες ξεχωριστα απο τα υπολοιπα (playback) δεν υπαρχει λογος αναφορας της θεσης του οργανου στο χωρο της ηχογραφησης, αφου τα οργανα γραφονται flat, χωρις εφφε, μονοφωνικα και σε ξεχωριστο καναλι το καθενα.
Η τελικη μιξη ειναι αυτη που καθοριζει ή προσομοιαζει στα αφτια μας τη θεση (που επρεπε να) ηταν το καθε οργανο (τοσο στο οριζοντιο επιπεδο left-center-right οσο και σε βαθος front-back).
Η αναγραφη της χωροταξικης τοποθετησης των οργανων θα ηταν χρησιμη ΜΟΝΟ αν η ηχογραφηση μιας ορχηστρας π.χ. γινοταν με 2 μικροφωνα (left-right) με καποια απο τις τεχνικες stereo ηχογραφησης και αν ολη η ορχηστρα επαιζε μαζι και γραφοταν live την ιδια στιγμη.

Η μιξη μπορει να θαψει, να αναδειξει καποιο οργανο, να το τοποθετησει στο χωρο και αν ειναι καλη μπορεις με ''κλειστα τα ματια'' να ''ακουσεις'' τη θεση του οργανου.

Οσο για τον Mick Jager που γράφει χιλιόμετρα πάνω στην σκηνή, έ όταν εγώ τον ακούω καρφωμένο στο κέντρο πως να απολαύσω και τον καθε εναν που δεν τον χωραει η σκηνη (που να δεις και τον Bruce Dickinson τι τρεξιμο ριχνει) σκεψου πως θα ηταν η μιξη του ηχου του να ακολουθει την κινηση του, οταν εισαι παρων στη συναυλια, και εσυ να καθεσαι δεξια απο τα δεξια ηχεια και αυτος να εχει παει εκδρομη στα αριστερα.... Δεν θα τον ακους...


Να πω κι αλλα...? :wink: Τσιγκλιστε με λιγο ακομα.... :)
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Εμ πέστα ρε Γιώργο!!. Δεν ειναι υποχρεωτικό να είναι όλες οι εγγραφές audiophile (αν και θα έπρεπε με τα λεφτά που κοστίζουν), πάρτε ένα καινούριο Ελληνικό δίσκο και άμα καταλάβετε τι όργανα παίζουν (ή προσομοιάζονται) εμένα να με γράψετε.
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
στους περισσότερους ελληνικούς δίσκους ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΦΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ...Τα synth επιστρατεύονται για το παραμικρό...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Γιώργο έχεις δίκιο ρε συ αλλά για σκέψου και το εξής. Σε ένα live ο τραγουδιστής των maiden άφηνε το μικρόφωνο κάπου και έκανε βόλτες?
Μήπως ο κιθαρίστας που τα έσπαγε όλα δεν είχε επάνω στην κιθάρα του μικρόφωνα?

Ακόμα όμως κι σε πολυκάναλες ηχογραφήσεις πολλές φορές τα πράγμα δεν είναι όσο σαφές θα έπρεπε. Μερικές φορές δε είναι άλλα αντί άλλων κρατώντας τα... προσχήματα σε ότι έχει να κάνει με τις φωνές που βγαίνουν αποκλειστικά από το κεντρικό και τα χειροκροτήματα που βγαίνουν συνήθως από πίσω. Φυσικά υπάρχουν και μερικές πολύ σωστές.

Συνεπώς μόνο υπό προϋποθέσεις μπορούμε να καταλάβουμε που πέφτει το κάθε όργανο χωροταξικά.
Αυτό έχει νόημα φυσικά στα ορχηστρικά. Τα ψηφιακά θα βοηθήσουν κι εκεί...

Όλα τελικά είναι θέμα ηχολήπτη και του πως αυτός είδε τη μουσική.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Σημαντικο ειναι η μιξη των τυμπανων, η οποια ειναι στανταρ... το ποιο οργανο παει που... και οπως τα βλεπει-ακουει ο ακροατης και οχι ο ντραμερ... Φανταστειτε να ακουτε το floor tom δεξια και το Hi-hat αριστερα...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Τελικά δεν θέλουμε όλοι οι δίσκοι μας να είναι audiophile αλλά μόλις δούμε κανέναν σε καλή τιμή πέφτουμε σαν τα κοράκια....
Κι έχω βρει κάτι ωραία site τώρα τελευταία :wink:
 

Μηνύματα
3.074
Reaction score
650
Τελικά δεν θέλουμε όλοι οι δίσκοι μας να είναι audiophile αλλά μόλις δούμε κανέναν σε καλή τιμή πέφτουμε σαν τα κοράκια....
Κι έχω βρει κάτι ωραία site τώρα τελευταία :wink:
Έχω την αίσθηση ότι πίσω από τον τίτλο audiophile κρύβεται marketing.
Ο όρος audiophile από μόνος του είναι πόλος έλξης υποψήφιων αγοραστών. Κι εγώ πολλές φορές έχω "τσιμπήσει" από αυτό κι έχω αγοράσει δίσκους που τελικά δεν μου άρεσαν. π.χ Gregorio Paniagua "La Folia".
Πάντως δεν μπορεί όλοι μας οι δίσκοι να είναι audiophile, εκτός αν ξοδεύουμε τόσα πολλά για δίσκους ή έχουμε λίγους και καλούς.
 





Μηνύματα
30.533
Reaction score
41
Κάτι τέτοια διαβάζω ώρες ώρες και τρελαίνομαι!!
Που βρίσκετε την υπομονή και την διάθεση αλλά και τον χρόνο να ξεψαχνίσετε έτσι έναν δίσκο/cd/sacd/DVDaudio........????

Η νοοτροπία μου απέναντι στην μουσική έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση.
Κάθε cd πχ είναι μια μικρή αναζήτηση......ένα ταξίδι!
Όχι στο να ανακαλύψω που βρίσκεται το κάθε όργανο ή πως φθάνει στα αυτιά μου η εικόνα της ορχήστρας.
Κάποιες στιγμές μπορεί και να συμβεί κι αυτό.
Στο συντριπτικό ποσοστό τους όμως είναι ακροάσεις που απλά θα γεμίσουν ή όχι το μυαλό μου με εικόνες.
Αν το σύνολο των εικόνων αυτών είναι περισσότερο κοντά σε αυτό που το δικό μου μυαλό θεωρεί ιδανικό άκουσμα, τότε αυτομάτως το συγκεκριμένο album θα καταχωρηθεί στο βάθος του μυαλού μου.
Αν όχι, ξεπερνώ την αρνητική εικόνα με ένα αγαπημένο μου κομμάτι και αυτό ήταν....

Δεν βλέπω σαν λάθος την προσέγγισή σας. Ίσως διαφορετική.
Απλά πιστεύω ότι πρέπει η μουσική να με γεμίσει, κι όχι το αν ο ηχολήπτης έκανε σωστά ή όχι την δουλειά του.

Κάθομαι αυτή τη στιγμή και γράφω.
Μου κρατάει συντροφιά ένα πολύ "εύγευστο" chill out cd που παίζει σε ένα απλό mini-hifi που έχω στο γραφείο μου για τις ώρες δουλειάς.
Δεν είναι το μηχάνημα που θα παίξει ιδανικά........Σε καμία περίπτωση.
Κι όμως ΑΥΤΗ τη στιγμή με ταξιδεύει.
Και χαίρομαι πολύ γιαυτό.
Και ΔΕΝ με πειράζει αν τεχνικά κάτι ΔΕΝ είναι σωστό (ο ηχολήπτης, η ποιότητα της εγγραφής ή το στερεοφωνικό.........). Μου αρκεί που έχω καλή παρέα.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.911
Reaction score
2.527
Δημητρόπουλε, σωστός αλλά είπαμε η τρέλα μόνο στα βουνά που δεν πάει...

Βρε Σκαλούμπαξ! αφού αν περάσει το κατώφλι σου sacd δισκάκι έχεις βρει έναν τρόπο και το κάνεις να λιώνει :lol:
Άσε που μετα κάνεις και εφτά αγιασμούς και ζητάς άφεση αμαρτιών από το πλατώ σου :lol:

Πλάκα - πλάκα η εν λόγω σύγκριση θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Βεβαίως το να ακούσουμε σωστά ένα πολυκάναλο sacd όπως κι αυτό είναι σχεδόν ανέφικτο οπότε δεν έχει νόημα.... Αν μπορούσαμε να δούμε τα δύο μέσα ως κάτι εντελώς διαφορετικό θα ήταν καλύτερο.
 


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.513
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top