Επανεκδόσεις του Μάνου Χατζιδάκι από τη Λύρα!

Μηνύματα
28.176
Reaction score
58
Επανεκδόσεις του Μάνου Χατζιδάκι από τη Λύρα!


Η Λύρα επανεκδίδει το έργο του Μάνου Χατζιδάκι σε μία σειρά ψηφιακών δίσκων με την επιμέλεια του Γιώργου Χατζιδάκι.
Μία προσεγμένη έκδοση που στοχεύει στην όσο το δυνατόν πληρέστερη παρουσίαση του μεγάλου δημιουργού με απόλυτο σεβασμό στην πρωτότυπη έκδοση του κάθε έργου.

Οι ηχογραφήσεις είναι από τα αρχικά master με ειδική επεξεργασία του ήχου και ο σχεδιασμός της έκδοσης χαρακτηρίζει απόλυτα τον Μάνο Χατζιδάκι: ουσιαστικός, ευαίσθητος, μινιμαλιστικός.

Έχει διατηρηθεί το εικαστικό των πρωτότυπων εξωφύλλων με έργα των: Γιάννη Μόραλη, Μίνωα Αργυράκη, Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα, Γιώργου Σταθόπουλου, Αλέξη Κυριτσόπουλου καθώς και όλες οι πληροφορίες της πρωτότυπης έκδοσης, εμπλουτισμένες όμως με πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό αρχείο του Μάνου Χατζιδάκι.

Επιπλέον όλες οι πληροφορίες για κάθε έκδοση (σημειώματα του συνθέτη, πληροφορίες για το έργο και τους συντελεστές, στίχοι τραγουδιών), υπάρχουν μεταφρασμένες στα αγγλικά από την Amy Mims.
Το δημιουργικό επιμελήθηκε ο Πέτρος Παράσχης.

Τα πέντε πρώτα έργα που κυκλοφορούν είναι:

Ο Μεγάλος Ερωτικός (1972) Τραγουδούν: Φλέρυ Νταντωνάκη, Δημήτρης Ψαριανός και Χωρίον ο Πόθος (1977) Τραγούδι: Ευτύχιος Χατζηττοφής
Ο Οδοιπόρος, το Μεθυσμένο κορίτσι και ο Αλκιβιάδης (1974) Τραγουδούν: Ευτύχιος Χατζηττοφής, Φερενίκη Βαλαρή, Μαρία Κάτηρα, Εύα Καναβαράκη, Γιάννης Δημητράς, Ελένη Μανιάτη
Τα Παράλογα (1976) Τραγουδούν: Μαρία Φαραντούρη, Μίκης Θεοδωράκης, Διονύσης Σαββόπουλος, Μελίνα Μερκούρη, Ηλίας Λιούγκος και χορωδία
Η Εποχή της Μελισσάνθης (1980) Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη Συμμετέχουν: Βασίλης Λέκκας, Γιώργος Μιχαλισλής, Στέλλα Γαδέδη
Οι Μπαλάντες της οδού Αθηνάς (1983) Τραγουδούν: Έλλη Πασπαλά, Ηλίας Λιούγκος, Νένα Βενετσάνου, Βασίλης Λέκκας

Θα ακολουθήσουν τα:

Έξι Λαϊκές Ζωγραφιές (1978) Στο πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις και Το Καταραμένο Φίδι (1964) Τραγούδι: Γιώργος Μούτσιος
Ο Κύκλος του C.N.S. (1971), Ο Καπετάν Μιχάλης (1975), Οι Γειτονιές του Φεγγαριού (1977) Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Δύο Ναυτικά Τραγούδια (1975), Το Καταραμένο Φίδι (1978), Ο Κύκλος του C.N.S. (1975) Στο πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις. Τραγούδι: Σπύρος Σακκάς
Ρυθμολογία (1971) Στο πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις
Το Ρεσιτάλ (1978) Στο πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις. Τραγούδι: Σπύρος Σακκάς
Τα Πέριξ (1974) Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Για την Ελένη (1978) Τραγούδι: Στέλιος Μαρκετάκης
Η Φλέρυ Νταντωνάκη στα Λειτουργικά του Μάνου Χατζιδάκι (1970-71) Τραγούδι: Φλέρυ Νταντωνάκη
Sweet Movie (1974) Μουσική και τραγούδια από την ομώνυμη ταινία του Dusan Makavejev. Τραγουδούν: Ann Lonnberg, Μαρία Κάτηρα, παιδική χορωδία
Memed Γεράκι μου (1984) Η μουσική από την ομώνυμη ταινία του Peter Ustinov. Τραγούδι: Έλλη Πασπαλά

Θα κυκλοφορήσουν επίσης, τα:

Never on Sunday (1960) Μουσική για την ομώνυμη ταινία του Jules Dassin με πρωταγωνίστρια την Μελίνα Μερκούρη
Το Τελευταίο Ψέμα (1957) Μουσική για την ομώνυμη ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη με πρωταγωνίστρια την Έλλη Λαμπέτη και τον Γιώργο Παπά.
Μανταλένα (1960) Μουσική και τραγούδια για την ομώνυμη ταινία του Ντίνου Δημόπουλου με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.
Η Αλίκη στο Ναυτικό (1961) Μουσική και τραγούδια για την ομώνυμη ταινία του Αλέκου Σακελλάριου με πρωταγωνιστές την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ.


in.gr
 


Μηνύματα
3.506
Reaction score
3
Ωχχχχ! Θα ξοδευτώ πολύ!!!

Ο Μάνος Χατζιδάκις είναι ο πιο αγαπημένος μου Έλληνας μουσικοσυνθέτης.

Θεωρώ ότι ήταν εξαιρετικά χαρισματικός! Ευφυία στην μουσική!!
 


Μηνύματα
28.176
Reaction score
58
Ο Χατζιδάκις σε 19 CDs

Με τα τραγούδια του να έχουν νικήσει το χρόνο, ο Μάνος Χατζιδάκις εξακολουθεί να είναι ανάμεσά μαςΣάββατο,

Ο «Μεγάλος Ερωτικός», τα «Παράλογα», «Η εποχή της Μελισσάνθης», «Οι μπαλάντες της οδού Αθηνάς» , αλλά και κινηματογραφικές μουσικές από ταινίες, όπως η «Μανταλένα», το «Τελευταίο ψέμα», η «Αλίκη στο Ναυτικό», συμπεριλαμβάνονται στη σειρά των είκοσι περίπου ψηφιακών δίσκων που επανεκδίδει η ΛΥΡΑ εντός των ημερών. Το δύσκολο έργο της συνολικής επιμέλειας της σειράς, τόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο περιεχομένου, έχει αναλάβει ο άνθρωπος που ο ίδιος ο Μάνος επέλεξε, ο Γιώργος Χατζιδάκις.

Πρόκειται για μία προσεγμένη έκδοση που ακολουθεί το «γράμμα» που ο μεγάλος δημιουργός άφησε και στοχεύει στην όσο το δυνατόν πληρέστερη παρουσίαση του έργου του με απόλυτο σεβασμό στις πρωτότυπες εκδόσεις, αλλά και με προσαρμογή του υλικού στις σύγχρονη τεχνολογία. Ο Γιώργος Χατζιδάκις μίλησε στην Agenda για τη νέα αυτή σειρά.

Τι προσφέρουν οι νέες αυτές επανεκδόσεις στον ακροατή και λάτρη του έργου του
Μάνου Χατζιδάκι;

Οι ηχογραφήσεις προέρχονται από τα αρχικά masters, στα οποία έγινε καινούργια, ειδική επεξεργασία, το γνωστό remastering, το οποίο μας αποδίδει τον ήχο πολύ πιο πιστά απ’ ό,τι τον ακούγαμε ως τώρα. Μέρος της διαδικασίας του remastering είναι ο ηχητικός καθαρισμός. Πλέον ακούμε τα τραγούδια και ολόκληρα τα έργα με περισσότερη πιστότητα. Οι περιοχές των οργάνων οι τραγουδιστές, οι φωνές, η άρθρωση, στοιχεία που είναι σημαντικά στο συνολικό αποτέλεσμα, ακούγονται πολύ καθαρά.

Και σε αισθητικό επίπεδο;

Εχει διατηρηθεί το εικαστικό των πρωτότυπων εξωφύλλων με έργα των: Γιάννη Μόραλη, Μίνωα Αργυράκη, Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα, Γιώργου Σταθόπουλου, Αλέξη Κυριτσόπουλου, καθώς και όλες οι πληροφορίες της πρωτότυπης έκδοσης, εμπλουτισμένες όμως με πλούσιο φωτογραφικό υλικό από το προσωπικό αρχείο του Μάνου Χατζιδάκι. Επίσης έχουν επαναπροσδιοριστεί ορισμένες λεπτομέρειες, ενώ έχουν διορθωθεί ανακρίβειες και λάθη. Επιπλέον όλες οι πληροφορίες για κάθε έκδοση (σημειώματα του συνθέτη, πληροφορίες για το έργο και τους συντελεστές, στίχοι τραγουδιών), υπάρχουν μεταφρασμένες στα αγγλικά. Το επίπεδο τυπώματος, το χαρτί, όλος ο τρόπος απόδοσης είναι υψηλού επιπέδου. Κι αυτό το επισημαίνω, καθώς περνάμε περίοδο μεγάλης κρίσης και έκπτωσης στη δισκογραφία.

Τα κινηματογραφικά, στα οποία ο ίδιος ο Μάνος είχε μια άρνηση, πώς τα αντιμετωπίσατε;

Στα κινηματογραφικά, επειδή όντως ο Μάνος είχε μια άρνηση, δεν έδινε ιδιαίτερη προσοχή. Και οι εκδόσεις, αν και κυκλοφορούν κανονικά από δισκογραφική εταιρία, ήταν σαν πειρατικές. Σε ό,τι αφορά τα κινηματογραφικά πλέον αντικαταστάθηκαν τα εξώφυλλα με νέες φωτογραφίες, ακολουθώντας μια λογική πιο μίνιμαλ, με αισθητική περισσότερο χατζιδακική. Δεν είναι δηλαδή καθόλου φορτωμένα.

Σας απασχολεί πώς θα έβλεπε ο ίδιος ο Μάνος αυτές τις επανεκδόσεις;

Μιλώντας εκ του αποτελέσματος, θα έλεγα ότι αυτές οι εκδόσεις εκπροσωπούν 100% τον Μάνο Χατζιδάκι. Πάντα οι επανεκδόσεις γίνονται με σεβασμό σε ό,τι εκείνος θα ήθελε. Η ευθύνη είναι μεγάλη. Και συχνά αμφισβητώ τον εαυτό μου μπροστά σ’ αυτή. Κανείς δεν είναι μακάριος, πάντα έχω αμφιβολίες και ερωτήματα ως προς το αποτέλεσμα και προσπαθώ υπεύθυνα και με πολλή μελέτη οι επιλογές μου να είναι σωστές και να τον εκπροσωπούν.

Επειδή έχουν γίνει κι άλλες επανεκδόσεις, πότε εξαντλείται αυτή η διαδικασία των επανεκδόσεων;

Οι προηγούμενες επανεκδόσεις από τη ΛΥΡΑ έγιναν το 1995 λίγο μετά το χαμό του και σχετικά γρήγορα. Εδωσα απλώς το πράσινο φως και κάποιο οπτικό υλικό από το αρχείο του για να είναι πιο πλήρης η έκδοση, αλλά δεν είχα την επιμέλεια σε όλα τα επίπεδα, όπως αυτή τη φορά. Οι τωρινές επανεκδόσεις είναι πλήρεις εκδόσεις που εκπροσωπούν τον Μάνο Χατζιδάκι στον παρόντα χρόνο και εύχομαι και στο μέλλοντα. Θα μείνουν για καιρό πιστεύω, χωρίς να χρειαστεί να παρέμβουμε. Σε παγκόσμιο επίπεδο επανακυκλοφορούν τα έργα σημαντικών δημιουργών με νέα επεξεργασία.

Το έργο του Μάνου Χατζιδάκι εξακολουθεί να έχει υψηλές πωλήσεις ακόμα και σήμερα. Οι επανεκδόσεις εξυπηρετούν και το να μείνει το έργο στο χρόνο ή να έρθει σε επαφή με τις νεότερες γενιές;

Ο χρόνος αποδεικνύει την αξία του έργου του Μάνου. Το γεγονός ότι το κοινό εξακολουθεί να αγοράζει τους δίσκους του αποδεικνύει τη δυναμική του έργου του. Κατά μία έννοια μέσα από τις επανεκδόσεις έρχονται σε επαφή και οι νεότεροι με το έργο του. Ομως κυρίως μέσα από τις συναυλίες και τη ζωντανή επαφή με τα τραγούδια του γίνεται η επαφή με τις νεότερες γενιές. Ωστόσο, ο στόχος των επανεκδόσεων δεν είναι να μείνει ο Μάνος Χατζιδάκις στο χρόνο, αλλά να προσαρμοστεί το έργο του στα νέα ηχητικά δεδομένα.

Τι γίνεται με το θέμα του αρχείου του Μάνου Χατζιδάκι; Υπάρχει ακόμα η σκέψη να φύγει στο εξωτερικό;

Το θέμα με το αρχείο έχει φθάσει σε οριακό σημείο. Μέσα στο 2009 θα βρεθεί λύση, είτε μείνει εντός Ελλάδος είτε φύγει εκτός. Θα ήθελα να μείνει στη χώρα μας, και ο ίδιος ο Μάνος αυτό θα ήθελε, είτε με την υποστήριξη του κράτους, που το εύχομαι, είτε με την υποστήριξη ιδιωτικών φορέων. Το θέμα είναι το αρχείο να συντηρηθεί, να είναι ζωντανό και επισκέψιμο. Αλλιώς υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλο πανεπιστήμιο της Αμερικής. Στο τέλος θα χρησιμοποιήσω τη γνωστή ρήση, όπου γης και πατρίς.

Τι περιλαμβάνει το αρχείο;

Χειρόγραφες παρτιτούρες, όλο το προσωπικό φωτογραφικό αρχείο του, τα τέσσερα πιάνα του, τους πίνακες ζωγραφικής που εμφανίζονται στους δίσκους του, τα βιβλία του, τη δισκοθήκη του, τα ηχητικά ντοκουμέντα, όλο του το έργο και όλη του τη ζωή… Υπάρχει ένα μικρό μέρος από πράγματα που λείπουν, τα οποία ελπίζω ότι όταν θα τεθεί το θέμα, αυτοί που τα έχουν θα τα επιστρέψουν.

Υπάρχει ακόμα ανέκδοτο υλικό από το αρχείο του Μάνου;

Και βέβαια. Υπάρχουν ανέκδοτες μουσικές από το θέατρο, τον κινηματογράφο, μικρά συμφωνικά έργα, δύο συμφωνικές καντάτες, τα «Πινδαρικά» και η «Αποστολή». Υπάρχει ένας όγκος έργου που είναι ανέκδοτος. Μέσα στο 2009 θα κυκλοφορήσουν από το Σείριο δύο ανέκδοτες κινηματογραφικές μουσικές. Το «Faeccia di Spia» («Το πρόσωπο των κατασκόπων») και το «Martlet’s tail» («Το παραμύθι του Μάρτλετ»), επίσης αμερικανική παραγωγή, στην οποία περιέχεται η πρώτη εκτέλεση της «Μπαλάντας των αισθήσεων και των παραισθήσεων» στα αγγλικά με τον Σον Φίλιπς. Από το Σείριο, που δεν πουλήθηκε στην ΕΜΙ, αλλά ζει και βασιλεύει, θα κυκλοφορήσουν και άλλα CDs όχι μόνο του Μάνου, αλλά και άλλων σύγχρονων αξιόλογων δημιουργών.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.954
Μηνύματα
2.957.091
Members
38.268
Νεότερο μέλος
kostas vak
Top