- Μηνύματα
- 55.050
- Reaction score
- 137.481
Σιγά τα ωα.H Xiaomi με το SU7 πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά από την Toyota, στην Κίνα. Ο στόχος των 100.000 οχημάτων το χρόνο έχει ξεπεραστεί εδώ και μήνες.
Η Τογιότα πόσα ηλεκτρικά να πουλάει;
7 τεμάχια;
Σιγά τα ωα.H Xiaomi με το SU7 πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά από την Toyota, στην Κίνα. Ο στόχος των 100.000 οχημάτων το χρόνο έχει ξεπεραστεί εδώ και μήνες.
Ρώτησα το chatgtp:Χάριν σύγκρισης, το να πάρει κάποιος Νορβηγός ένα Tesla Model 3 LR, είναι χονδρικά αντίστοιχο του να αγοράσει ένας Έλληνας ένα αυτοκίνητο των 12-13.000€ - αν βρει τόσο φτηνό προς πώληση.
Για να συγκρίνουμε την ευκολία αγοράς ενός Tesla Model 3 Long Range (LR) για έναν Νορβηγό και έναν Έλληνα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάθε χώρας, το κόστος του αυτοκινήτου και πιθανές φορολογικές επιβαρύνσεις ή επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Ακολουθεί μια ανάλυση:
1. Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ
Η διαφορά στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ δείχνει ότι οι Νορβηγοί έχουν σημαντικά υψηλότερο μέσο εισόδημα από τους Έλληνες, κάτι που επηρεάζει την αγοραστική δύναμη.
- Νορβηγία (2023): Περίπου 100,000 USD.
- Ελλάδα (2023): Περίπου 23,000 USD.
2. Κόστος Tesla Model 3 LR
3. Σχέση Κόστους/Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ
- Στη Νορβηγία: Το Tesla Model 3 LR κοστίζει περίπου 470,000 NOK (43,000 USD).
Η Νορβηγία παρέχει φοροαπαλλαγές και μηδενικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάνοντας το κόστος πιο προσιτό.- Στην Ελλάδα: Το Tesla Model 3 LR κοστίζει περίπου 50,000 EUR (53,000 USD).
Στην Ελλάδα, υπάρχουν επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, που μπορεί να μειώσει την τιμή κατά περίπου 8,000 EUR. Άρα, η τελική τιμή θα είναι γύρω στις 42,000 EUR (45,000 USD).
Για να δούμε την "ευκολία αγοράς", υπολογίζουμε το κόστος του αυτοκινήτου ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ.
Οι Έλληνες πρέπει να επενδύσουν σχεδόν 2 φορές το ετήσιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ για να αγοράσουν ένα Tesla Model 3 LR, ενώ οι Νορβηγοί λιγότερο από το μισό του ετήσιου κατά κεφαλήν ΑΕΠ τους.
- Νορβηγία:
Ποσοστοˊ=43,000100,000=43%\text{Ποσοστό} = \frac{43,000}{100,000} = 43\%Ποσοστοˊ=100,00043,000=43%- Ελλάδα:
Ποσοστοˊ=45,00023,000=195%\text{Ποσοστό} = \frac{45,000}{23,000} = 195\%Ποσοστοˊ=23,00045,000=195%
4. Πρόσθετοι Παράγοντες
Συμπέρασμα
- Νορβηγία:
- Υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.
- Σημαντικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα (μηδενικός ΦΠΑ, δωρεάν διόδια, φθηνότερη ενέργεια φόρτισης).
- Ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
- Ελλάδα:
- Χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.
- Περιορισμένα κίνητρα (π.χ. η επιδότηση μειώνει το κόστος, αλλά όχι αρκετά για να το κάνει προσιτό σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού).
- Υποδομές φόρτισης σε πρώιμο στάδιο.
Για έναν μέσο Νορβηγό, η αγορά ενός Tesla Model 3 LR είναι σχετικά προσιτή και εφικτή, κυρίως λόγω του υψηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ και των φοροαπαλλαγών. Αντίθετα, για έναν μέσο Έλληνα, η αγορά του ίδιου αυτοκινήτου είναι σημαντικά πιο δύσκολη, ακόμα και με την επιδότηση, εξαιτίας του χαμηλότερου εισοδήματος και των υψηλών φορολογικών επιβαρύνσεων.
Καλε αυτό είναι τόσο ωραίο, που μέχρι και η Ferrari ίδιο έκανε...Το 2025 βγαίνει στην αγορά και το πανέμορφο SUV YU7.
Εχμμ... Αυτό.Βασικά το Xiaomi είναι ομορφότερο.
Και αυτό γιατί είναι μια "φουσκωμένη" έκδοση του SU7.