Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.050
Reaction score
137.481
H Xiaomi με το SU7 πουλάει περισσότερα ηλεκτρικά από την Toyota, στην Κίνα. Ο στόχος των 100.000 οχημάτων το χρόνο έχει ξεπεραστεί εδώ και μήνες.
Σιγά τα ωα.
Η Τογιότα πόσα ηλεκτρικά να πουλάει;
7 τεμάχια;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.684
Reaction score
84.471
Τέλος το κονδύλιο του ΚΗ3 για ιδιώτες. Εν αναμονή αναχρηματοδότησης όσοι ενδιαφέρονται
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.698
Reaction score
30.604
Κάποιες γλώσσες εκεί έξω λένε πως θα υπάρξουν 7 ΚΗ. Ήμαστε στο τρίτο. Μένουν άλλα 4. Ταιριάζει κάπως και με την άλλη φήμη πως τα ΚΗ θα σταματήσουν το 2030.
 

Μηνύματα
1.529
Reaction score
1.363
Χάριν σύγκρισης, το να πάρει κάποιος Νορβηγός ένα Tesla Model 3 LR, είναι χονδρικά αντίστοιχο του να αγοράσει ένας Έλληνας ένα αυτοκίνητο των 12-13.000€ - αν βρει τόσο φτηνό προς πώληση.
Ρώτησα το chatgtp:

Για να συγκρίνουμε την ευκολία αγοράς ενός Tesla Model 3 Long Range (LR) για έναν Νορβηγό και έναν Έλληνα, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη το κατά κεφαλήν ΑΕΠ κάθε χώρας, το κόστος του αυτοκινήτου και πιθανές φορολογικές επιβαρύνσεις ή επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Ακολουθεί μια ανάλυση:

1. Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ
  • Νορβηγία (2023): Περίπου 100,000 USD.
  • Ελλάδα (2023): Περίπου 23,000 USD.
Η διαφορά στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ δείχνει ότι οι Νορβηγοί έχουν σημαντικά υψηλότερο μέσο εισόδημα από τους Έλληνες, κάτι που επηρεάζει την αγοραστική δύναμη.

2. Κόστος Tesla Model 3 LR
  • Στη Νορβηγία: Το Tesla Model 3 LR κοστίζει περίπου 470,000 NOK (43,000 USD).
    Η Νορβηγία παρέχει φοροαπαλλαγές και μηδενικούς δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κάνοντας το κόστος πιο προσιτό.
  • Στην Ελλάδα: Το Tesla Model 3 LR κοστίζει περίπου 50,000 EUR (53,000 USD).
    Στην Ελλάδα, υπάρχουν επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2, που μπορεί να μειώσει την τιμή κατά περίπου 8,000 EUR. Άρα, η τελική τιμή θα είναι γύρω στις 42,000 EUR (45,000 USD).
3. Σχέση Κόστους/Κατά Κεφαλήν ΑΕΠ
Για να δούμε την "ευκολία αγοράς", υπολογίζουμε το κόστος του αυτοκινήτου ως ποσοστό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ.

  • Νορβηγία:
    Ποσοστοˊ=43,000100,000=43%\text{Ποσοστό} = \frac{43,000}{100,000} = 43\%Ποσοστοˊ=100,00043,000=43%
  • Ελλάδα:
    Ποσοστοˊ=45,00023,000=195%\text{Ποσοστό} = \frac{45,000}{23,000} = 195\%Ποσοστοˊ=23,00045,000=195%
Οι Έλληνες πρέπει να επενδύσουν σχεδόν 2 φορές το ετήσιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ για να αγοράσουν ένα Tesla Model 3 LR, ενώ οι Νορβηγοί λιγότερο από το μισό του ετήσιου κατά κεφαλήν ΑΕΠ τους.

4. Πρόσθετοι Παράγοντες
  • Νορβηγία:
    • Υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.
    • Σημαντικά κίνητρα για ηλεκτρικά οχήματα (μηδενικός ΦΠΑ, δωρεάν διόδια, φθηνότερη ενέργεια φόρτισης).
    • Ανάπτυξη υποδομών φόρτισης.
  • Ελλάδα:
    • Χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα.
    • Περιορισμένα κίνητρα (π.χ. η επιδότηση μειώνει το κόστος, αλλά όχι αρκετά για να το κάνει προσιτό σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού).
    • Υποδομές φόρτισης σε πρώιμο στάδιο.
Συμπέρασμα
Για έναν μέσο Νορβηγό, η αγορά ενός Tesla Model 3 LR είναι σχετικά προσιτή και εφικτή, κυρίως λόγω του υψηλού κατά κεφαλήν ΑΕΠ και των φοροαπαλλαγών. Αντίθετα, για έναν μέσο Έλληνα, η αγορά του ίδιου αυτοκινήτου είναι σημαντικά πιο δύσκολη, ακόμα και με την επιδότηση, εξαιτίας του χαμηλότερου εισοδήματος και των υψηλών φορολογικών επιβαρύνσεων.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.698
Reaction score
30.604
Βασικά το Xiaomi είναι ομορφότερο. :biggrin:
Και αυτό γιατί είναι μια "φουσκωμένη" έκδοση του SU7.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.698
Reaction score
30.604
Του χρόνου θα είμαστε κάτω από τα $50/kWh ως battery pack. Και θα πάμε και πολύ παρακάτω, καθώς οι χημείες αλλάζουν και υπάρχουν ήδη δείγματα πως μπορεί να πλησιάσουμε και τα $10/kWh στα battery cells.

Από τα $50 και κάτω, ο λόγος να μην έχουμε φθηνά ηλεκτρικά στην ίδια τιμή με τα θερμικά, ακόμα και στις μικρές κατηγορίες, έχει να κάνει με τον κατασκευαστή του οχήματος και την αποδοτικότητα των εργοστασίων του (δηλαδή πωλήσεις) και τους φόρους αν είναι Κινέζικα, και όχι το κόστος μπαταριών.

Screenshot_20241211_095947_YouTube.jpg
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.050
Reaction score
137.481
Δεν είναι έτσι.

Από τα 100$ που είναι τώρα η kWh, όταν (κι αν) θα πάει στα 50$ η kWh, θα υπάρχει μείωση τιμής σε μια 80-αρα μπαταρία κατά 80*50= 4 χιλιάρικα.

Αυτά.

Η επιδότηση είναι 8 χιλιάρικα, και το αυτοκίνητο που έχει 70 χιλιάρικα θα έχει 66 χιλιάρικα.

Γιεεεεεεεεε 😋🤣😁


ΥΓ. Ήδη είναι κάτω από 100$ η kWh..
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.698
Reaction score
30.604
Διαφωνώ, συν ότι κάτι θα ξερουν παραπάνω αυτοί που τα λένε. Επίσης, δεν μας ενδιαφέρουν πόσο θα πέσουν τα ακριβά οχήματα. Καθόλου. Αυτοί που τα έχουν ήδη τα αγοράζουν. Μας ενδιαφέρει θα πέσουν οι τιμές στα μικρά οχήματα, και να γίνουν ακόμα και φθηνότερα από τα αντίστοιχα θερμικά. Αυτός είναι ο στόχος. Αλλιώς δεν υπάρχει μετάβαση.
 
Last edited:



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.710
Μηνύματα
2.949.794
Members
38.229
Νεότερο μέλος
Atheatos
Top