- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 58
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΝΟΙΑΣ - HOSTEL PART 2 (2007)
Τρεις νεαρές Αμερικάνες που ταξιδεύουν στη Ρώμη, αλλάζουν για λίγο τα σχέδια του ταξιδιού τους, όταν μία πανέμορφη Ευρωπαία τις προσκαλεί να την ακολουθήσουν σε ένα εξωτικό σπα, διαβεβαιώνοντας τις ότι εκεί θα μπορέσουν να χαλαρώσουν και να αναγεννηθούν. Θα βρουν τα κορίτσια την όαση που τους υποσχέθηκαν; Ή τις προορίζουν να γίνουν θύματα σε έναν πλειστηριασμό ακροτήτων, πιόνια της διεστραμμένης φαντασίας των προνομιούχων `άρρωστων` απανταχού της γης που ταξιδεύουν μυστικά εκεί για να ικανοποιήσουν τα ανομολόγητα ένστικτά τους;;;
Με την έξοδο της ταινίας `Hostel - Η αρχή της Παράνοιας` στους κινηματογράφους το 2006, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ιλάι Ροθ `τρόμαξε` τους θεατές διεθνώς με την ιστορία ενός Σλοβάκικου ξενώνα νεότητας που τροφοδοτούσε έναν σαδιστικό τόπο αναψυχής για την απανταχού διεστραμμένη πελατεία του. Η ταινία έκανε άνοιγμα το πρώτο σαββατοκύριακο στο αμερικάνικο box office 20 εκατομμυρίων δολαρίων! Σήμερα, ο Ροθ επιστρέφει για να αποκαλύψει το δεύτερο κεφάλαιο σε αυτή την ανατριχιαστική οδύσσεια.
Αντίθετα με τα περισσότερα σίκουελ, η ταινία χαρακτηρίζεται από την επιστροφή ολόκληρης της πρώτης ομάδας δημιουργών που περιλαμβάνει τον Ιλάι Ροθ, τους παραγωγούς Μάικ Φλέις και Κρις Μπρογκς και στην εκτέλεση παραγωγής τους Μπόαζ Γιάκιν, Σκοτ Σπίγκελ και, φυσικά, τον Κουέντιν Ταραντίνο. Το `Hostel - Η Συνέχεια της Παράνοιας` ακολουθεί το μοιραίο ταξίδι των Μπεθ, Γουίτνεϊ και Λόρνα, τριών σχετικά άπειρων Αμερικανίδων τουριστριών που ταξιδεύουν στην Ιταλία. Όταν αποφασίζουν να κάνουν ένα διήμερο ταξίδι, παρασύρονται σε μία απομονωμένη γωνία της Σλοβακίας από ένα πανέμορφο μοντέλο που συναντούν στον δρόμο, για να συμπεράνουν δυστυχώς πως η ειδυλλιακή τους περιπέτεια καταλήγει στον πιο ακραίο αγώνα για επιβίωση...
«Οι γυναίκες που βρίσκονται σε κίνδυνο και είναι τρομαγμένες είναι ένα κυρίαρχο μοτίβο του είδους των θρίλερ. Σε αυτή τη συγκεκριμένη ιστορία, τα κορίτσια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη, νιώθουν ακόμα πιο ευάλωτες και ανυπεράσπιστες από τα αγόρια της πρώτης ταινίας. Ανεβάζει το ρίσκο για το κοινό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης.
Όπως και η προκάτοχός της, η ταινία ξεκινάει με το αφοπλιστικό σχέδιο ενός χαρακτήρα για ονειρεμένες διακοπές - ένα σχέδιο που καμία σχέση δεν θα έχει με τον εφιάλτη που θα προκύψει. «Στην αρχή έχουμε αυτή την διασκεδαστική αύρα που παραπέμπει σε κομεντί σχετικά με τις χαλαρές διακοπές μια κοριτσοπαρέας... Είμαστε όλες μαζί και περνάμε καλά», σχολιάζει η ηθοποιός Μπιζού Φίλιπς, που υποδύεται την Γουίτνεϊ.
Η ατμόσφαιρα αλλάζει δραματικά όμως όταν τα κορίτσια επισκέπτονται μία μεσαιωνική γιορτή στη γραφική πόλη Τσέσκι Κρούμλοβ, κοντά στην Πράγα. «Η πόλη αυτή είναι τόσο πανέμορφη που όταν περπατάς στα δρομάκια της δεν μπορείς να διανοηθείς ότι είναι αληθινή. Αυτή η τοποθεσία πραγματικά συνέβαλε στο χτίσιμο της παραμυθένιας ποιότητας της ταινίας. Αν η Μπεθ είναι η Χιονάτη μας, τότε η Τσέσκι Κρούμλοβ είναι η παραμυθένια της χώρα. Μοιάζει σχεδόν γραμμένο ότι κάτι θα έρθει και θα καταστρέψει αυτό το ειδυλλιακό μέρος. Δεν θα μπορούσε αλλιώς... Παραείναι τέλειο. Σχεδόν απάνθρωπα τέλειο...», επισημαίνει ο σκηνοθέτης.
Οι αναπόφευκτες σκηνές βασανιστηρίων, που γυρίζονταν η μία μετά την άλλη, ήταν πολύ δύσκολη δουλειά για τις τρεις ηθοποιούς. Η σκηνή της Φίλιπς ήταν το τελευταίο στη σειρά επεισόδιο βασανισμού. Η συναισθηματική φόρτιση αυτής της εμπειρίας άφησε στην ηθοποιό ανεξίτηλες εντυπώσεις. Όπως εξομολογείται η ίδια: «Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το ξανακάνω... Είμαι χαρούμενη που είχα αυτήν την εμπειρία και μου αρέσει η δουλειά μου, αλλά πήγαμε σε μέρη που δεν ήξερα ότι υπάρχουν και δεν έχω ανάγκη να ξαναζήσω κάτι τέτοιο στη ζωή μου...»
Καμία ταινία τρόμου που σέβεται τον εαυτό της δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς έναν ή δύο `καλούς` κακούς- στην περίπτωσή μας, τέσσερις χαρακτήρες κακών: την καλλονή Αξελ, τον ψυχρό Σάσα και τους Αμερικάνους φίλους Τοντ και Στιούαρτ. Η Βέρα Τζορντάνοβα, ένα μοντέλο που έχει γεννηθεί στη Βουλγαρία και μεγάλωσε στη Φινλανδία, υποδύεται την Αξελ, το δόλωμα που παρασύρει τα κορίτσια μακριά από την κατεύθυνσή τους στην Πράγα, στη σφαγή τους στη Σλοβακία... Με την εκθαμβωτική της ομορφιά, και το πολυ-πολιτισμικό της υπόβαθρο, η Τζορντάνοβα προσθέτει έναν εξωτικό και πολιτιστικά απροσδιόριστο αέρα στον χαρακτήρα της Αξελ, που την καθιστά έναν αληθινό αλλά και άπιαστο χαρακτήρα...
Ο μέντορας της Αξελ, Σάσα, είναι η βασική φιγούρα σε αυτόν τον νοσηρό οργανισμό. Ο Σάσα, που τον υποδύεται ο ηθοποιός από τη Σλοβακία Μίλαν Κνάζκο, έχει αυτήν την παγωμένη αύρα ενός άσπλαχνου δολοφόνου και τον εύστροφο κυνισμό ενός χρηματιστή της Wall Street.
Αντίθετα από την πρώτη ταινία, που επικεντρώνεται κυρίως στα θύματα, στο δεύτερο κεφάλαιο, εισπράττουμε πολλές πληροφορίες για τους ίδιους τους βασανιστές- σε αυτή την περίπτωση τον Στιούαρτ και τον Τοντ, δύο ανερχόμενους ταξικά Αμερικανούς από τα προάστια που έχουν ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα προκειμένου να ακρωτηριάσουν και να σκοτώσουν χωρίς να τιμωρηθούν. Ο Στιούαρτ και ο Τοντ, που τους υποδύονται ο Ρότζερ Μπαρτ και ο Ρίτσαρντ Μπέρτζι είναι εμβληματικές φιγούρες των πιο ακραίων ενστίκτων που χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη φύση... και των σκοτεινών πλευρών του αποκτηνωμένου υλισμού των πλούσιων χωρών...
Ο Ροθ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο Τοντ και ο Στιούαρτ ενδιαφέρονται μόνο για το πώς θα φτάσουν το επόμενο επίπεδο. Όπως πολλοί άνθρωποι, δεν είναι ευχαριστημένοι με αυτό που έχουν. Ο Στιούαρτ είναι δυστυχισμένος με τη ζωή του. Ο Τοντ αγοράζει συνεχώς πράγματα. Έχει όλα τα λεφτά που χρειάζεται αλλά δεν είναι ευτυχισμένος. Όλοι ψάχνουν για αυτό το καινούριο επίπεδο ενθουσιασμού και συγκίνησης...»
Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στην Πράγα, στις 11 Σεπτεμβρίου του 2006, στα τελευταίας τεχνολογίας Μπάραντοβ Στούντιο, όπου κατασκευάστηκαν πολλά κύρια σκηνικά για τις σκηνές των μπουντρουμιών. Όπως και με την πρώτη ταινία, πολλές σκηνές γυρίστηκαν και σε πραγματικές τοποθεσίες μέσα και έξω από την Πράγα.
Από όλες τις πλευρές, είναι μία ουσιωδώς μεγαλύτερη παραγωγή από εκείνη της πρώτης ταινίας. Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σε πολλές και διαφορετικές τοποθεσίες -συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Νότιας Γαλλίας και της Ισλανδίας- και ο Ροθ είχε την πλήρη ελευθερία να δημιουργήσει τον σκελετό του εργοστασίου που διαδραματίζονται τα φρικτά βασανιστήρια. Ο ίδιος εξηγεί: «Όταν οι θεατές πάνε να δουν την ταινία `Hostel - Η Συνέχεια της Παράνοιας`, θα θέλουν να επιστρέψουν στον ίδιο ξενώνα και να ξαναδούν το ίδιο εργοστάσιο. Όμως, δεν ήθελα να επιστρέψω και στα ίδια ακριβώς δωμάτια αυτού του εργοστασίου. Έτσι λοιπόν κατασκευάσαμε ένα τελείως καινούριο υπόγειο χώρο...»
Ο Ροθ και η ομάδα του έπρεπε επίσης να επιβεβαιώσουν ότι θα έδειχναν όλα αυτά που οι φανατικοί θαυμαστές της ταινίας προσδοκούσαν να δουν: αίμα και πάλι αίμα. Η βραβευμένη με Όσκαρ ομάδα του Γκρεγκ Νικότερο και Χάουαρντ Μπέργκερ (`Το Χρονικό της Νάρνια`) δούλευαν τέσσερις εβδομάδες πριν την έναρξη της παραγωγής, ρυθμίζοντας τα προσθετικά σωματικά μέλη και τις κινηματογραφικές ψευδαισθήσεις, ώστε να κάνουν ακόμα και τους πιο εθισμένους στα θρίλερ θεατές να λυγίσουν...
«Υπάρχει πολύ βαθιά μέσα στην ανθρώπινη φύση μία πλευρά σε όλους μας, που θέλει να ελέγξει ή και να προκαλέσει κακό σε κάποιον. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν επιβληθεί σε αυτό τους το ένστικτο, αλλά άλλοι δεν έχουν και επιδιώκουν να το βγάλουν κάπου. Και αυτό είναι τρομακτικό- να νομίζεις ότι όλοι το έχουν κάπου μέσα τους. Αυτή την τρομακτική διάθεση να κακομεταχειριστούμε τον διπλανό μας...», εξομολογείται προβληματισμένος ο δημιουργός.
http://www.imdb.com/title/tt0498353
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ 5/7/2007
Τρεις νεαρές Αμερικάνες που ταξιδεύουν στη Ρώμη, αλλάζουν για λίγο τα σχέδια του ταξιδιού τους, όταν μία πανέμορφη Ευρωπαία τις προσκαλεί να την ακολουθήσουν σε ένα εξωτικό σπα, διαβεβαιώνοντας τις ότι εκεί θα μπορέσουν να χαλαρώσουν και να αναγεννηθούν. Θα βρουν τα κορίτσια την όαση που τους υποσχέθηκαν; Ή τις προορίζουν να γίνουν θύματα σε έναν πλειστηριασμό ακροτήτων, πιόνια της διεστραμμένης φαντασίας των προνομιούχων `άρρωστων` απανταχού της γης που ταξιδεύουν μυστικά εκεί για να ικανοποιήσουν τα ανομολόγητα ένστικτά τους;;;
Με την έξοδο της ταινίας `Hostel - Η αρχή της Παράνοιας` στους κινηματογράφους το 2006, ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ιλάι Ροθ `τρόμαξε` τους θεατές διεθνώς με την ιστορία ενός Σλοβάκικου ξενώνα νεότητας που τροφοδοτούσε έναν σαδιστικό τόπο αναψυχής για την απανταχού διεστραμμένη πελατεία του. Η ταινία έκανε άνοιγμα το πρώτο σαββατοκύριακο στο αμερικάνικο box office 20 εκατομμυρίων δολαρίων! Σήμερα, ο Ροθ επιστρέφει για να αποκαλύψει το δεύτερο κεφάλαιο σε αυτή την ανατριχιαστική οδύσσεια.
Αντίθετα με τα περισσότερα σίκουελ, η ταινία χαρακτηρίζεται από την επιστροφή ολόκληρης της πρώτης ομάδας δημιουργών που περιλαμβάνει τον Ιλάι Ροθ, τους παραγωγούς Μάικ Φλέις και Κρις Μπρογκς και στην εκτέλεση παραγωγής τους Μπόαζ Γιάκιν, Σκοτ Σπίγκελ και, φυσικά, τον Κουέντιν Ταραντίνο. Το `Hostel - Η Συνέχεια της Παράνοιας` ακολουθεί το μοιραίο ταξίδι των Μπεθ, Γουίτνεϊ και Λόρνα, τριών σχετικά άπειρων Αμερικανίδων τουριστριών που ταξιδεύουν στην Ιταλία. Όταν αποφασίζουν να κάνουν ένα διήμερο ταξίδι, παρασύρονται σε μία απομονωμένη γωνία της Σλοβακίας από ένα πανέμορφο μοντέλο που συναντούν στον δρόμο, για να συμπεράνουν δυστυχώς πως η ειδυλλιακή τους περιπέτεια καταλήγει στον πιο ακραίο αγώνα για επιβίωση...
«Οι γυναίκες που βρίσκονται σε κίνδυνο και είναι τρομαγμένες είναι ένα κυρίαρχο μοτίβο του είδους των θρίλερ. Σε αυτή τη συγκεκριμένη ιστορία, τα κορίτσια που ταξιδεύουν στην Ευρώπη, νιώθουν ακόμα πιο ευάλωτες και ανυπεράσπιστες από τα αγόρια της πρώτης ταινίας. Ανεβάζει το ρίσκο για το κοινό», αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης.
Όπως και η προκάτοχός της, η ταινία ξεκινάει με το αφοπλιστικό σχέδιο ενός χαρακτήρα για ονειρεμένες διακοπές - ένα σχέδιο που καμία σχέση δεν θα έχει με τον εφιάλτη που θα προκύψει. «Στην αρχή έχουμε αυτή την διασκεδαστική αύρα που παραπέμπει σε κομεντί σχετικά με τις χαλαρές διακοπές μια κοριτσοπαρέας... Είμαστε όλες μαζί και περνάμε καλά», σχολιάζει η ηθοποιός Μπιζού Φίλιπς, που υποδύεται την Γουίτνεϊ.
Η ατμόσφαιρα αλλάζει δραματικά όμως όταν τα κορίτσια επισκέπτονται μία μεσαιωνική γιορτή στη γραφική πόλη Τσέσκι Κρούμλοβ, κοντά στην Πράγα. «Η πόλη αυτή είναι τόσο πανέμορφη που όταν περπατάς στα δρομάκια της δεν μπορείς να διανοηθείς ότι είναι αληθινή. Αυτή η τοποθεσία πραγματικά συνέβαλε στο χτίσιμο της παραμυθένιας ποιότητας της ταινίας. Αν η Μπεθ είναι η Χιονάτη μας, τότε η Τσέσκι Κρούμλοβ είναι η παραμυθένια της χώρα. Μοιάζει σχεδόν γραμμένο ότι κάτι θα έρθει και θα καταστρέψει αυτό το ειδυλλιακό μέρος. Δεν θα μπορούσε αλλιώς... Παραείναι τέλειο. Σχεδόν απάνθρωπα τέλειο...», επισημαίνει ο σκηνοθέτης.
Οι αναπόφευκτες σκηνές βασανιστηρίων, που γυρίζονταν η μία μετά την άλλη, ήταν πολύ δύσκολη δουλειά για τις τρεις ηθοποιούς. Η σκηνή της Φίλιπς ήταν το τελευταίο στη σειρά επεισόδιο βασανισμού. Η συναισθηματική φόρτιση αυτής της εμπειρίας άφησε στην ηθοποιό ανεξίτηλες εντυπώσεις. Όπως εξομολογείται η ίδια: «Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το ξανακάνω... Είμαι χαρούμενη που είχα αυτήν την εμπειρία και μου αρέσει η δουλειά μου, αλλά πήγαμε σε μέρη που δεν ήξερα ότι υπάρχουν και δεν έχω ανάγκη να ξαναζήσω κάτι τέτοιο στη ζωή μου...»
Καμία ταινία τρόμου που σέβεται τον εαυτό της δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς έναν ή δύο `καλούς` κακούς- στην περίπτωσή μας, τέσσερις χαρακτήρες κακών: την καλλονή Αξελ, τον ψυχρό Σάσα και τους Αμερικάνους φίλους Τοντ και Στιούαρτ. Η Βέρα Τζορντάνοβα, ένα μοντέλο που έχει γεννηθεί στη Βουλγαρία και μεγάλωσε στη Φινλανδία, υποδύεται την Αξελ, το δόλωμα που παρασύρει τα κορίτσια μακριά από την κατεύθυνσή τους στην Πράγα, στη σφαγή τους στη Σλοβακία... Με την εκθαμβωτική της ομορφιά, και το πολυ-πολιτισμικό της υπόβαθρο, η Τζορντάνοβα προσθέτει έναν εξωτικό και πολιτιστικά απροσδιόριστο αέρα στον χαρακτήρα της Αξελ, που την καθιστά έναν αληθινό αλλά και άπιαστο χαρακτήρα...
Ο μέντορας της Αξελ, Σάσα, είναι η βασική φιγούρα σε αυτόν τον νοσηρό οργανισμό. Ο Σάσα, που τον υποδύεται ο ηθοποιός από τη Σλοβακία Μίλαν Κνάζκο, έχει αυτήν την παγωμένη αύρα ενός άσπλαχνου δολοφόνου και τον εύστροφο κυνισμό ενός χρηματιστή της Wall Street.
Αντίθετα από την πρώτη ταινία, που επικεντρώνεται κυρίως στα θύματα, στο δεύτερο κεφάλαιο, εισπράττουμε πολλές πληροφορίες για τους ίδιους τους βασανιστές- σε αυτή την περίπτωση τον Στιούαρτ και τον Τοντ, δύο ανερχόμενους ταξικά Αμερικανούς από τα προάστια που έχουν ταξιδέψει χιλιάδες χιλιόμετρα προκειμένου να ακρωτηριάσουν και να σκοτώσουν χωρίς να τιμωρηθούν. Ο Στιούαρτ και ο Τοντ, που τους υποδύονται ο Ρότζερ Μπαρτ και ο Ρίτσαρντ Μπέρτζι είναι εμβληματικές φιγούρες των πιο ακραίων ενστίκτων που χαρακτηρίζουν την ανθρώπινη φύση... και των σκοτεινών πλευρών του αποκτηνωμένου υλισμού των πλούσιων χωρών...
Ο Ροθ αναφέρει χαρακτηριστικά: «Ο Τοντ και ο Στιούαρτ ενδιαφέρονται μόνο για το πώς θα φτάσουν το επόμενο επίπεδο. Όπως πολλοί άνθρωποι, δεν είναι ευχαριστημένοι με αυτό που έχουν. Ο Στιούαρτ είναι δυστυχισμένος με τη ζωή του. Ο Τοντ αγοράζει συνεχώς πράγματα. Έχει όλα τα λεφτά που χρειάζεται αλλά δεν είναι ευτυχισμένος. Όλοι ψάχνουν για αυτό το καινούριο επίπεδο ενθουσιασμού και συγκίνησης...»
Τα γυρίσματα της ταινίας ξεκίνησαν στην Πράγα, στις 11 Σεπτεμβρίου του 2006, στα τελευταίας τεχνολογίας Μπάραντοβ Στούντιο, όπου κατασκευάστηκαν πολλά κύρια σκηνικά για τις σκηνές των μπουντρουμιών. Όπως και με την πρώτη ταινία, πολλές σκηνές γυρίστηκαν και σε πραγματικές τοποθεσίες μέσα και έξω από την Πράγα.
Από όλες τις πλευρές, είναι μία ουσιωδώς μεγαλύτερη παραγωγή από εκείνη της πρώτης ταινίας. Τα γυρίσματα έλαβαν χώρα σε πολλές και διαφορετικές τοποθεσίες -συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Νότιας Γαλλίας και της Ισλανδίας- και ο Ροθ είχε την πλήρη ελευθερία να δημιουργήσει τον σκελετό του εργοστασίου που διαδραματίζονται τα φρικτά βασανιστήρια. Ο ίδιος εξηγεί: «Όταν οι θεατές πάνε να δουν την ταινία `Hostel - Η Συνέχεια της Παράνοιας`, θα θέλουν να επιστρέψουν στον ίδιο ξενώνα και να ξαναδούν το ίδιο εργοστάσιο. Όμως, δεν ήθελα να επιστρέψω και στα ίδια ακριβώς δωμάτια αυτού του εργοστασίου. Έτσι λοιπόν κατασκευάσαμε ένα τελείως καινούριο υπόγειο χώρο...»
Ο Ροθ και η ομάδα του έπρεπε επίσης να επιβεβαιώσουν ότι θα έδειχναν όλα αυτά που οι φανατικοί θαυμαστές της ταινίας προσδοκούσαν να δουν: αίμα και πάλι αίμα. Η βραβευμένη με Όσκαρ ομάδα του Γκρεγκ Νικότερο και Χάουαρντ Μπέργκερ (`Το Χρονικό της Νάρνια`) δούλευαν τέσσερις εβδομάδες πριν την έναρξη της παραγωγής, ρυθμίζοντας τα προσθετικά σωματικά μέλη και τις κινηματογραφικές ψευδαισθήσεις, ώστε να κάνουν ακόμα και τους πιο εθισμένους στα θρίλερ θεατές να λυγίσουν...
«Υπάρχει πολύ βαθιά μέσα στην ανθρώπινη φύση μία πλευρά σε όλους μας, που θέλει να ελέγξει ή και να προκαλέσει κακό σε κάποιον. Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν επιβληθεί σε αυτό τους το ένστικτο, αλλά άλλοι δεν έχουν και επιδιώκουν να το βγάλουν κάπου. Και αυτό είναι τρομακτικό- να νομίζεις ότι όλοι το έχουν κάπου μέσα τους. Αυτή την τρομακτική διάθεση να κακομεταχειριστούμε τον διπλανό μας...», εξομολογείται προβληματισμένος ο δημιουργός.
http://www.imdb.com/title/tt0498353
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ 5/7/2007