Featured Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
5.755
Reaction score
9.981
Τώρα που την βρηκαμε ας την ρωτησουμε διαφορα πραγματάκια

Ναι – το δωμάτιο μπορεί να αλλάξει τη σχέση μεταξύ του βασικού τόνου και των αρμονικών τόνων, επειδή δίνει έμφαση σε ορισμένες συχνότητες και μειώνει άλλες. Αυτό επηρεάζει: Ομοιογένεια Λαμπρότητα Ζεστασιά Διαύγεια Παρουσία 👉 Το δωμάτιο επηρεάζει έντονα το ηχόχρωμα, ειδικά με ακουστικά όργανα.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.574
Reaction score
1.545
Για τον φιλο Highlander που ρώτησε:

Ναι κάπως έτσι....φαντάσου εναν ανθρωπο που σχεδιάζει αναρτήσεις για την Πόρσε που μπορεί να ειναι απίστευτος σχεδιαστής η μηχανικός αλλα για τον Α Η Β λόγο δεν εχει καμμια οδηγική εμπειρία.

Φαντάσου εναν που σχεδιάζει ενισχυτές φοβερός ηλεκτρονικός, απίστευτος και innovative σχεδιαστής αλλα ειναι κουφός η δεν εχει επαρκή ακουστική εμπειρία (τυπου τι προσφεραν οι αλλοι στο παρελθόν και πως εγώ μπορώ να είμαι καλύτερος?).

Φαντάσου ενα πιτσιρικα ο οποίος γαζώνει στο προγραμματισμό εχει what it takes να το κανει, που σχεδιάζει DSP αλλα δεν εχει καν στερεοφωνικό στο σπίτι του.

Τα win11 έχουν γινει έτσι αρχικά γιατί πρέπει τα πάντα να εξαρτώνται και να πληρώνονται στη Microsoft ok ο τσάμπας πέθανε και λογικό ειναι, αλλα σε χρηστικότητα έχουν γινει έτσι επειδή είναι απίθανο απο την ομάδα αυτών που έφτιαξε τα XP να δουλεύει κάποιος μαζί τους.

Ο χώρος πάει εκει με χίλια........
 

Μηνύματα
5.755
Reaction score
9.981
Standard cables: no influence on the ratio of fundamental tone ↔ overtones → timbre remains the same

Αυτό το καλώδιο του Σάκη με τα 0,7dB στις ψιλές και την περισσότερη πληροφορία μπορεί και να αλλάζει το ηχόχρωμα των οργάνων πάντως. :biggrin:
 

Μηνύματα
7.736
Reaction score
12.746
Έαν παίζουν εγώ, ή ο Ν.Κ ή εσύ κλαρίνο (ή άλλο όργανο) ... ναι.

Εάν παίζει ο Κος Χρήστος @christos77 ... όχι.

Όλα τα όργανα έχουν τις αρμονικές τους αλλά και παραμόρφωση ... αλλά αυτό που ρωτας δεν εχει απολύτως καμία σχέση. Δεν εχει καμια σχέση η αναπαραγωγή των φυσικών οργάνων με την αναπαραγωγή στο audio. Και αρμονικά να ήσουν ΟΚ θα είχες άλλα πολλά πράγματα που δεν μπορείς να ικανοποιητικά προσωμοιώσεις απο ένα φυσικό όργανο. Οταν δε, είναι πολλά και βαράνε και όλα μαζί ... καληνύχτα χα χα.
Γνωρίζω ότι είναι ανέφικτο να έχουμε την αίσθηση των φυσικών οργάνων στα ηχοσυστήματα όσο καλά και αν είναι αυτά και πάντα κάνουμε υποχωρήσεις. Αλλά είναι ενδιαφέρον το ότι ενώ θα κάτσεις να ακούσεις τη μουσική με τα φυσικά όργανα ( ναι, εννοείται ότι είναι προϋπόθεση να παίζουν καλά τη μουσική και να μην υπάρχουν παραφωνίες ), στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.

Ναι κάπως έτσι....φαντάσου εναν ανθρωπο που σχεδιάζει αναρτήσεις για την Πόρσε που μπορεί να ειναι απίστευτος σχεδιαστής η μηχανικός αλλα για τον Α Η Β λόγο δεν εχει καμμια οδηγική εμπειρία.
Εδώ, έμμεσα περιγράφεις το DSP, να ξέρεις. Η σχεδίαση των αναρτήσεων γίνεται με βάση τους νόμους της φυσικής, τις γνώσεις του σχεδιαστή και τη παρεχόμενη τεχνολογία. Η μικρορύθμιση για τις ανάγκες μιας πίστας, είναι κάτι που έρχεται σε συνεργασία με τον οδηγό, αυτός οδηγά το όχημα και δίνει feedback στον μηχανικό - σχεδιαστή για να προβεί στις απαραίτητες αλλαγές. Αυτό το τιουνάρισμα για τις ανάγκες μιας συγκεκριμένης διαδρομής λοιπόν, στο χώρο του audio ονομάζεται DSP.

Φαντάσου εναν που σχεδιάζει ενισχυτές φοβερός ηλεκτρονικός, απίστευτος και innovative σχεδιαστής αλλα ειναι κουφός η δεν εχει επαρκή ακουστική εμπειρία (τυπου τι προσφεραν οι αλλοι στο παρελθόν και πως εγώ μπορώ να είμαι καλύτερος?).
Χμ... Ένας γάτος τεχνικός, δεν μπορεί να καταλάβει απο την εργαστηριακή συμπεριφορά ενός μηχανήματος πως αυτό συμπεριφέρεται ακουστικά; Και ως προς τί να γίνει καλύτερος; Το καλύτερο είναι σχετικό. Άλλοι θέλουμε dead flat απόκριση και συμπεριφορά, άλλοι θέλετε παχυλές χροιές, ενώ είναι εντελώς υποκειμενικό το που είναι καλύτερο να σημειώνεται η πάχυνση.

Φαντάσου ενα πιτσιρικα ο οποίος γαζώνει στο προγραμματισμό εχει what it takes να το κανει, που σχεδιάζει DSP αλλα δεν εχει καν στερεοφωνικό στο σπίτι του.
Ναι, μόνο που η δουλειά του προγραμματιστή είναι να αναπτύξει τον κώδικα ώστε το DSP του να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερο καλό με τις λιγότερες επιπτώσεις. Αυτό είναι κάτι που δεν κρίνεται ακουστικά, αλλά μετρητικά. Κάποτε είχαμε το γραφικό EQ. Κάποια στιγμή εμφανίστηκε το παραμετρικό. Τώρα χρησιμοποιείται το FIR. Αυτά αναπτύσσει ο προγραμματιστής και όχι τις target curves ( οι οποίες σχετίζονται με το τί ακούμε τελικά ). Δηλαδή, DSP είναι το μέσο. Target curve είναι το ζητούμενο. Ο προγραμματιστής παρέχει το μέσο και δεν ορίζει ή επιβάλλει μέσω του κώδικά του το ζητούμενο.

Τα win11 έχουν γινει έτσι αρχικά γιατί πρέπει τα πάντα να εξαρτώνται και να πληρώνονται στη Microsoft ok ο τσάμπας πέθανε και λογικό ειναι, αλλα σε χρηστικότητα έχουν γινει έτσι επειδή είναι απίθανο απο την ομάδα αυτών που έφτιαξε τα XP να δουλεύει κάποιος μαζί τους.
Ανέκαθεν ίσχυε αυτό, ουδέποτε ήταν δωρεάν τα Windows, άρα ο τσάμπας ποτέ δεν ζούσε, τουλάχιστον όχι ως προς τη Microsoft. Απλά, η Microsoft έκανε τα στραβά μάτια στη πειρατία, ώστε να εκπαιδευτεί ο κόσμος και να συνηθίσει το προϊόν της, με αποτέλεσμα πλέον να κάνει κουμάντο ακόμα και στο τί υπολογιστή θα έχουμε, πόσο θα τον κρατάμε κλπ. Τσάμπας υπάρχει και συνυπήρχε με τα προϊόντα της Microsoft, ακούει στο όνομα Linux. Ως προς τον σχεδιασμό των Windows, αυτό είναι ένα απο τα βασικά μειονεκτήματα των Windows, ότι δηλαδή απευθύνεται με ένα προϊόν σε όλους τους πελάτες της. Το ίδιο ακριβώς για όλους και για όλους τους πιθανούς ( αμέτρητους ) συνδυασμούς στο hardware. Αντιθέτως, το Linux είναι modular, ο χρήστης επιλέγει τί και πώς θα χρησιμοποιήσει, καλύπτει μεν ένα μεγάλο μέρος των συνδυασμών του hardware, αλλά ο χρήστης ( αν ξέρει και θέλει να το κάνει ), μπορει να διώξει το οτιδήποτε δεν σχετίζεται με το setup του και να έχει ένα λειτουργικό πολύ πιο γρήγορο και με μικρότερο attack surface. Για ένα ανεξήγητο λόγο όμως, το κοινό παραμένει στα Windows. Γιατί, αυτό ξέρουν, αυτό εμπειστεύονται. Κάτι μου θυμίζει αυτό...
 

Μηνύματα
5.755
Reaction score
9.981
Γνωρίζω ότι είναι ανέφικτο να έχουμε την αίσθηση των φυσικών οργάνων στα ηχοσυστήματα όσο καλά και αν είναι αυτά και πάντα κάνουμε υποχωρήσεις. Αλλά είναι ενδιαφέρον το ότι ενώ θα κάτσεις να ακούσεις τη μουσική με τα φυσικά όργανα ( ναι, εννοείται ότι είναι προϋπόθεση να παίζουν καλά τη μουσική και να μην υπάρχουν παραφωνίες ), στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.
Είναι θέμα εγκεφαλικό. Τι καραμπολες κάνει ο εγκέφαλος του καθενός.
Του ακούγεται πιο ευχάριστα και ο εγκέφαλος ερμηνεύει αυτόν τον νέο χαρακτήρα του οργάνου /ηχόχρωμα ως φυσικό ηχο.
Παιχνίδια του μυαλού
 

Μηνύματα
2.173
Reaction score
2.382
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
 

Μηνύματα
5.755
Reaction score
9.981
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
Τις χαμηλές ξέχασες :biggrin:

Αλλά εντάξει, ας πιάσουμε το καλώδιο του Σάκη, σε ποιες συχνότητες εμφανίζει ένα κέρδος της τάξεως των 0,7dB
και τι σημαίνει αυτό για το ηχόχρωμα των φυσικών οργάνων, πως επιρρεαζει την αναλογία μεταξύ βασικού τόνου και αρμονικών και αυτα ξεχωριστά. Και από που προκύπτει περισσότερη πληροφορία.
 

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Τώρα που την βρηκαμε ας την ρωτησουμε διαφορα πραγματάκια

Ναι – το δωμάτιο μπορεί να αλλάξει τη σχέση μεταξύ του βασικού τόνου και των αρμονικών τόνων, επειδή δίνει έμφαση σε ορισμένες συχνότητες και μειώνει άλλες. Αυτό επηρεάζει: Ομοιογένεια Λαμπρότητα Ζεστασιά Διαύγεια Παρουσία 👉 Το δωμάτιο επηρεάζει έντονα το ηχόχρωμα, ειδικά με ακουστικά όργανα.
Αααα, για αυτό παίζει ντρμάς στο δωμάτιο μου και εγώ την ακούω σαν βιόλα ; Να σαι καλά βρε Ν.Κ. που μου το εξήγησες. :D

Μουσική θεωρία και μάλιστα μέσα απο την οπτική της Φυσικής, κάνεις σε ένα μόνο πόστ πέντε γραμμών. Τι μεταδοτικότις τι χάρισμα , τι γνώση. :D

Για αυτό έκανα quote τον Κο Χρήστο μπας και γλυτώσω εγω να γράφω αλλά αυτός δεν ασχολείται και καλά κάνει. :D

Είπαμε δεν είναι ο μόνος λόγος. Επίσης άλλο η χροιά του κάθε οργάνου και άλλο ο τόνος της μουσικής που παράγει και η ποιότητα του. Το δεύτερο μέσα σε κάθε χώρο θα είναι διαφορετικό. Άρα έτσι θα επηρρεάσει και την χροιά του σε έναν βαθμό στα αυτιά σου. Αυτό δεν σημαίνει ότι η χροιά του είναι αυτό. Εγω πάντως την φωνή σου θα την γνωριζα και σε κλιμακοστάσιο εάν με φώναζες και στο φροντισμένο δωμάτιο σου. :D

Και αυτά όλα επηρρεάζουν που λες , και τα καλώδια και τα πάντα. Εσυ για παράδειγμα που το έχεις εκει μέσα τίγκα στα subs και στα χαμηλά και αυτά δρούνε σαν φίλτρο επειδή σου τσιρίζουν και λίγο οι υψηλές απο τον ενισχυτή σου :D και πρέπει να τις αντισταθμίσεις, το κλαρίνο του Κου Χρήστου θα ακουστεί παχύτερο. χα χα. Βεβαια μπορεί και λεπτότερο εάν καθίσεις αλλού. χα χα. Εάν δε , πας και σε καμιά γωνία θα το ακούσεις και εσυ βιόλα. χα χα. Εαν δε, στην συνθεση το βάζουν να παιζει με πιάνο πάλι θα το ακούσεις αλλιώς. Εάν το έχουν βάλει να παιζει με βιολιά συγχρονως είναι η καλύτερη ανάδειξη του. χα χα.
 
Last edited:

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Καλα για τον χωρο οτι μπορει κανει ο καθενας μην τον αναφερουμε καθε τρεις και λιγο γιατι ειναι δεδομενος. Προσεχει την τοποθετηση (αποσταση πισω τοιχου/πλαινων τοιχων/υψος τουιτερ/toe in), επιπλωμενος γεματος χωρος μειωνει το flutter echo, οχι αντικειμενα μπροστα ηχεια, και κατι που δρα ως απορροφηση στις πρωτες ανακλασεις τις οποιες τις εντοπιζεις βλεποντας το σημειο κατοπτρισμου αν σε βοηθησει καποιος με καθρεφτη και τον μετακινησει κρατωντας τον στο υψος των τουιτερ κατα μηκος των πλευρικων τοιχων
Πάντως στα 17 μετρα μακρυά που θέλει να κάτσει , ότι και καλά φροντισμένο χώρο να εχει ... εκει να δεις πως αλλάζουν οι χροιές.
 

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
στο σπίτι σου το θέλεις μελιστάλακτο και το φορτώνεις "ωφέλιμη"" παραμόρφωση.
Ναι ...γιατί η αναπαραγωγή στο σπίτι δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Για αυτό.

Το audio (όπως είναι τώρα και όπως το χρησιμοποιούμε εμείς) Άστρονοτ είναι ένα ιλλούσιον. Όπως το σινεμά για να σου το κάνω πιο έντονο και για να γίνω καλύτερα αντιληπτός. Τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις που θα προκαλέσει στον ψυχισμό σου, στο συνειδηττό και υποσσυνείδητο κλπ είναι διαφορετικά. Βασίζεται σε πολλά και συγκεκιρμένα κόλπα που δεν εχουν τόσο μεγάλη σχέση με το πραγματικό γεγονός. Π.χ. εάν δεις κάποιος να σκοτώνεται ή να πεθαίνει για κάποιο λόγο στην τηλεόραση σε ένα έργο που βλέπεις ... η αντιδράση σου μπορεί να είναι να συγκινηθείς, να κλάψεις, να σκεφτείς κάποια πράγματα. Εάν το ζούσες αυτό πραγματικά (την ίδια κατάσταση) οι αντιδράσεις σου σε αυτό το γεγονός δεν θα ήταν αυτές αλλά θα ήταν άλλες.

Η λογική σου , σου φαίνεται ορθή (και θα ήταν) γιατί η αρχική υπόθεση που κάνεις περί του ότι είναι ή πρέπει να είναι μια αποδοση της πραγματικότητας ... είναι λανθασμένη. Ο σκοπός του audio δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι η πραγματικότητα (ετσι όπως είναι τώρα τα πράγματα) , το αντίθετο.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.736
Reaction score
12.746
Η λογική σου , σου φαίνεται ορθή (και θα ήταν) γιατί η αρχική υπόθεση που κάνεις περί του ότι είναι ή πρέπει να είναι μια αποδοση της πραγματικότητας ... είναι λανθασμένη. Ο σκοπός του audio δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι η πραγματικότητα (ετσι όπως είναι τώρα τα πράγματα) , το αντίθετο.
Με το σκεπτικό σου, οι H(igh)D(efinition) τηλεοράσεις ( πόσο μάλλον οι 4Κ και βάλε ) πρέπει να παίζουν σε 480p ανάλυση και ασπρόμαυρο, άρα είναι άχρηστες. Μια χαρά όμως φαντάζομαι ότι βλέπεις τις ταινίες σε αυτές και σίγουρα θα εκτιμήσεις τη καλύτερη απόδοση των χρωμάτων, τη καλύτερη αντίθεση του μαύρου, ώστε να καταφέρεις να δεις τη ταινία όσο πιο κοντά σε αυτό που επιθυμεί ο σκηνοθέτης. Άλλο πράγμα το τί είναι μια ταινία και εντελώς διαφορετικό πράγμα η αναπαραγωγή αυτής.
Δηλαδή, η προσέγγισή μας να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ουδέτερα ηχοσυστήματα και να χρησιμοποιούμε EQ για τη βελτίωση της συνέργειας χώρου και ηχοσυστήματος δεν είναι ορθή και είναι ορθή η εσκεμμένη προσθήκη παραμόρφωσης ώστε πραγματικά να αλλοιωθεί η ηχογράφηση και να έρθει στα γούστα σας.

Με αυτό το σκεπτικό, δεν υπάρχει λόγος να γίνεται και mastering. Ένας limiter για να μη τιναχτούν τα μηχανήματά μας στον αέρα και μετά θα φτιάχνατε εσείς την εικόνα με τη χρήση των κατάλληλων ενισχυτών, πηγών και καλωδίων σε ρόλο EQ ( με τη κακή έννοια του EQ ).

Και κάπως έτσι, θυμήθηκα γιατί είχα τόσο καιρό να γράψω εδώ πέρα.
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.115
Reaction score
23.376
Ναι ...γιατί η αναπαραγωγή στο σπίτι δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Για αυτό.

Το audio (όπως είναι τώρα και όπως το χρησιμοποιούμε εμείς) Άστρονοτ είναι ένα ιλλούσιον. Όπως το σινεμά για να σου το κάνω πιο έντονο και για να γίνω καλύτερα αντιληπτός. Τα συναισθήματα και οι αντιδράσεις που θα προκαλέσει στον ψυχισμό σου, στο συνειδηττό και υποσσυνείδητο κλπ είναι διαφορετικά. Βασίζεται σε πολλά και συγκεκιρμένα κόλπα που δεν εχουν τόσο μεγάλη σχέση με το πραγματικό γεγονός. Π.χ. εάν δεις κάποιος να σκοτώνεται ή να πεθαίνει για κάποιο λόγο στην τηλεόραση σε ένα έργο που βλέπεις ... η αντιδράση σου μπορεί να είναι να συγκινηθείς, να κλάψεις, να σκεφτείς κάποια πράγματα. Εάν το ζούσες αυτό πραγματικά (την ίδια κατάσταση) οι αντιδράσεις σου σε αυτό το γεγονός δεν θα ήταν αυτές αλλά θα ήταν άλλες.

Η λογική σου , σου φαίνεται ορθή (και θα ήταν) γιατί η αρχική υπόθεση που κάνεις περί του ότι είναι ή πρέπει να είναι μια αποδοση της πραγματικότητας ... είναι λανθασμένη. Ο σκοπός του audio δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι η πραγματικότητα (ετσι όπως είναι τώρα τα πράγματα) , το αντίθετο.
Για πολλοστή φορά:

Το audio όπως είναι τώρα, δεν είναι αυτό που νομίζετε εσείς, και ούτε είναι ιλλούζιον, και ούτε θα γίνει ποτέ αυτό που εσείς νομίζετε ότι πρέπει να είναι. Μάλιστα, το audio, είναι μακράν ανώτερο από όλες τις απόψεις, από αυτό που ήταν πριν 50 χρόνια, σας αρέσει - δεν - σας αρέσει. Άλλο πράγμα τί νομίζετε εσείς. Δεν είμαστε όλοι σαν εσάς.

Επίσης, μιας που έπεσε στην κουβέντα ο Audio Note Ongaku. Ο ενισχυτής αυτός δεν είναι hi-fi, δεν ανήκει καν στο audio. Είναι προϊόν πολυτελείας και απευθύνεται στην ελίτ. Μόνον. Δεν σας αφορά και μη τον συγκρίνετε με αυτό που έχετε σπίτι σας. Αν κάποιος από σας γίνει κάποτε μέλος της ελίτ, τότε αυτόν τον ενισχυτή θα πάρει, όχι γιατί παίζει σωστά -που δεν παίζει- αλλ' επειδή αυτό θα του αρέσει, και θα του αρέσει επειδή είναι σπάνιο. Κι ας έχει -όχι πέντε, δεκαπέντε τοις εκατό παραμόρφωση. Στην ελίτ δεν αρέσει με τί-πο-τε η ομοιότητα και η ισότητα, αλλά το άνισο, το ξεχωριστό, το διαφορετικό και κυρίως το σπάνιο, αυτό που δεν μπορούν να έχουν όσοι είναι εκτός αυτής.

Σας αρέσει - δε σας αρέσει.
 

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Όχι. Οχι πάντα εξαρτάται από τις επιλογές σου
Ηχειο 100W θέλει ενισχυτη 200 για να μπορείς να πεις ότι παίζεις 60 εως 75 W εντελώς ακλιπαριστα
Με τέτοια ευαισθησία και εμπέδηση που βλέπω να έχουν τα ηχεία που κυκλοφορούν πλέον στην αγορά ... βάλε και άλλο. :D
Για πολλοστή φορά:

Το audio όπως είναι τώρα, δεν είναι αυτό που νομίζετε εσείς, και ούτε είναι ιλλούζιον, και ούτε θα γίνει ποτέ αυτό που εσείς νομίζετε ότι πρέπει να είναι. Μάλιστα, το audio, είναι μακράν ανώτερο από όλες τις απόψεις, από αυτό που ήταν πριν 50 χρόνια, σας αρέσει - δεν - σας αρέσει. Άλλο πράγμα τί νομίζετε εσείς. Δεν είμαστε όλοι σαν εσάς.

Επίσης, μιας που έπεσε στην κουβέντα ο Audio Note Ongaku. Ο ενισχυτής αυτός δεν είναι hi-fi, δεν ανήκει καν στο audio. Είναι προϊόν πολυτελείας και απευθύνεται στην ελίτ. Μόνον. Δεν σας αφορά και μη τον συγκρίνετε με αυτό που έχετε σπίτι σας. Αν κάποιος από σας γίνει κάποτε μέλος της ελίτ, τότε αυτόν τον ενισχυτή θα πάρει, όχι γιατί παίζει σωστά -που δεν παίζει- αλλ' επειδή αυτό θα του αρέσει, και θα του αρέσει επειδή είναι σπάνιο. Κι ας έχει -όχι πέντε, δεκαπέντε τοις εκατό παραμόρφωση. Στην ελίτ δεν αρέσει με τί-πο-τε η ομοιότητα και η ισότητα, αλλά το άνισο, το ξεχωριστό, το διαφορετικό και κυρίως το σπάνιο, αυτό που δεν μπορούν να έχουν όσοι είναι εκτός αυτής.

Σας αρέσει - δε σας αρέσει.
Το Hi Fi σας το ξέρω και το έχω ακούσει. Είναι μια μπούρδα και μισή. Χαρά σε όποιον δεν ανήκει σε αυτό. Και για αυτό ο κόσμος σταμάτησε να ασχολείται εκτός των άλλων.. Αυτά που λες τα λέγανε το 1980 ακόμη την ίδια ελπίδα , παραμύθια πουλάνε ; Δεν κουράστηκαν ;
 
Last edited:

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Με το σκεπτικό σου, οι H(igh)D(efinition) τηλεοράσεις ( πόσο μάλλον οι 4Κ και βάλε ) πρέπει να παίζουν σε 480p ανάλυση και ασπρόμαυρο, άρα είναι άχρηστες. Μια χαρά όμως φαντάζομαι ότι βλέπεις τις ταινίες σε αυτές και σίγουρα θα εκτιμήσεις τη καλύτερη απόδοση των χρωμάτων, τη καλύτερη αντίθεση του μαύρου, ώστε να καταφέρεις να δεις τη ταινία όσο πιο κοντά σε αυτό που επιθυμεί ο σκηνοθέτης. Άλλο πράγμα το τί είναι μια ταινία και εντελώς διαφορετικό πράγμα η αναπαραγωγή αυτής.
Δηλαδή, η προσέγγισή μας να έχουμε όσο το δυνατόν πιο ουδέτερα ηχοσυστήματα και να χρησιμοποιούμε EQ για τη βελτίωση της συνέργειας χώρου και ηχοσυστήματος δεν είναι ορθή και είναι ορθή η εσκεμμένη προσθήκη παραμόρφωσης ώστε πραγματικά να αλλοιωθεί η ηχογράφηση και να έρθει στα γούστα σας.

Με αυτό το σκεπτικό, δεν υπάρχει λόγος να γίνεται και mastering. Ένας limiter για να μη τιναχτούν τα μηχανήματά μας στον αέρα και μετά θα φτιάχνατε εσείς την εικόνα με τη χρήση των κατάλληλων ενισχυτών, πηγών και καλωδίων σε ρόλο EQ ( με τη κακή έννοια του EQ ).

Και κάπως έτσι, θυμήθηκα γιατί είχα τόσο καιρό να γράψω εδώ πέρα.
Οι βελτιώσεις αυτές που λες εδω αλλά και που επιτυγχάνετε και κυνηγάτε στο audio και τις θεωρείται σημαντικές είναι σταγόνα μπροστα στην πραγματκότητα. Καλά όλα δηλαδή αλλά δεν φτάνουν με τίποτε. Η όποια ηχητική "βελτίωση" που κοιτάει να επιτύχει κάποιος δεν οφείλεται μόνο και τόσο σε αυτά. Αυτά είναι η βάση. Οφείλεται σε πιο πολύπλοκα ζητήματα διατρέβλωσης της πραγματικότητας που να εγείρουν άλλα συναισθήματα. Εξάλλου εγω δεν είπα ούτε υπονόησα όλα αυτα που γράφεις και δεν ξέρω απο που τα συμπεραίνεις απο αυτό (κάτι συγκεκριμένο) που ήθελα να σου μεταδώσω. Όλα αυτά που λες κιόλας για limiter eq κλπ όπως καταλαβαίνεις δεν εχουν σχέση με την πραγματικότητα. Οπότε πως συμπέρανες ότι θα μπορούσα να είμαι κατά αυτών ; Ανήκουν μέσα στα πολλά "κόλπα" που αναφέρθηκα για να δημιουργήσουν το ιλλούζιον αυτής.
 
Last edited:

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Δεν κάνουμε κουβέντα για ενισχυτές εκει πανω δεν εχει νόημα.....αν σε οποια προσέγγιση δεν υπάρχει headroom δεν υπάρχει μουσική.

Στην τάξη ΑΒ υπάρχει ενα στάδιο που λέγεται vas ( voltage amplifier stage) αυτο γίνεται με δύο τρόπους πηγή ρεύματος και bootstrap
Και η δυο λύσεις ειναι αποδεκτες τεχνικά εχεις αυτούς που έχουν ccs σου λένε εχει ακρίβεια είναι αυστηρός κλπ κλπ
Οι αλλοι με το bootstrap σου λένε ότι ειναι γλυκός, μουσικότητα....

Μεταφραζε τώρα εσύ μια παραμέτρο εχει άλλες 100.

Και σε μια μπάντα που παίζει στο δρόμο χωρίς ηλεκτρικά υπάρχουν παραμορφωσεις ειναι και αυτές μεσα στο περιεχόμενο και δεν ειναι όλες οι παραμορφωσεις κακές κάποιες φυσικές συμβάλουν στο συνολο .

Ξαναγυρίζουμε σε αυτο που γράφτηκε πιο πανω distortion =tonality και σε αυτο που έγραψα οτο ο μεταλας την γουστάρει αυτη την παραμόρφωση ταιριάζει στις χροιές του την θεωρεί χαρακτήρα. Το θέμα είναι ποιες και πόσο.

Σωστο και αυτο που γράφτηκε αν στην θεωρία αφαιρέσεις τα πάντα απο εναν ενισχυτη το αποτελεσμα ειναι δραμα .

Συμβαίνει ηδη στην αγορά δυστυχώς στην υψηλή κατηγορία σχεδιάζουν πιτσιρικάδες αδιάβαστοι χωρίς να έχουν διαβάσει ιστορία τύπου πως φτάσαμε ως εδω το μόνο τους εργαλείο ειναι ενα simulator οπότε εκει αφαιρούν τα πάντα απο το μηχάνημα για να μετράει τελεια και όταν το βάλεις να παίξει δεν παίζει μια .

Συμβαίνει σε μχνμ που παιζει στην Κατηγορία 80Κ αυτη την στιγμή και εκτός αυτού υποφέρει απο μύρια αλλα προβλήματα που λύθηκαν το 80 απο τους Ιάπωνες. Το τσαγανό μου λεει ότι αυτο θα την κλείσει αυτη τη εταιρία. ...Όχι ότι στο παρελθόν ήταν καλύτερη εφιαχνε ενισχυτές με μοσφετ απο ηλεκτροκοληση που επεισης δεν έπαιζαν.


PS. @ Highlander .
Οι πιτσιρικάδες αυτοί που ειναι αδιάβαστοι δεν ξέρουν ιστορία εκτός απο ενισχυτές φτιάχνουν και DSP .
Ποιός είναι ο Highlander που απαντάς στα τελυταία σου πόστ ; Για να βλέπω και την ερώτηση - πόστ στην οποία απαντάς, να καταλαβαίνω καλύτερα για αυτό ρωτάω. Όχι για κανέναν αλλο λόγο.
 

Μηνύματα
19.581
Reaction score
23.670
Είναι θέμα εγκεφαλικό. Τι καραμπολες κάνει ο εγκέφαλος του καθενός.
Του ακούγεται πιο ευχάριστα και ο εγκέφαλος ερμηνεύει αυτόν τον νέο χαρακτήρα του οργάνου /ηχόχρωμα ως φυσικό ηχο.
Παιχνίδια του μυαλού
Την χροιά την επηρεάζουν πολυ και τα άμεσα on demand δυναιμικά Ν.Κ. Για αυτό να πάρεις Class A. :D

Στον καλά φροντισμένο χώρο που έχεις θα ακούσεις αμέσως την διαφορά. :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.068
Reaction score
60.099
Είναι πάντως κρίμα ν'απευθυνόμαστε ξεκάρφωτα σε AI bot χωρίς πρώτα να έχει γίνει αναδρομή σε τεχνκά νήματα από τον παρόντα ιστότοπο...

Η αληθοφάνεια των χροιών κατά την αναπαραγωγή εξαρτάται όχι μόνο από την ενεργειακή κατανομή των αρμονικών στο φάσμα δεδομένου οργάνου αλλά και από την ανάπλαση της αυθεντικής του πολικής απόκρισης με πειστικό τρόπο και την αντίληψη προϊόντων από την εγγενή του ενδοδιαμόρφωση μεταξύ τόνων και αρμονικών τους.

Ας αναλογιστούμε ότι οποιοδήποτε ακουστικό μουσικό όργανο μας ακούγεται το ίδιο αυθεντικό είτε εκείνο θα έπαιζε σε εξωτερικό χώρο είτε εντός δωματίου.
 

Μηνύματα
5.755
Reaction score
9.981
Αφήνω αυτό εδώ.
Σήμερα είναι η μέρα αφιερωμένη στις αρμονικές @thva :biggrin:

Overtones originating from other drivers (e.g., fundamental frequency = woofer, overtones = tweeter) arrive at different times. The attack of an instrument becomes imprecise. Spatiality and localization deteriorate. Phase problems occur, resulting in dips and peaks in the frequency response.

With time alignment (e.g., delay in the DSP or mechanical alignment): All frequency components of a signal (fundamental frequency + overtones) reach the ear synchronously. The impulse remains intact, resulting in a more natural sound. Improved spatiality and transparency. Reduced crossover interference.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.574
Reaction score
1.545
Είναι πάντως κρίμα ν'απευθυνόμαστε ξεκάρφωτα σε AI bot χωρίς πρώτα να έχει γίνει αναδρομή σε τεχνκά νήματα από τον παρόντα ιστότοπο...

Η αληθοφάνεια των χροιών κατά την αναπαραγωγή εξαρτάται όχι μόνο από την ενεργειακή κατανομή των αρμονικών στο φάσμα δεδομένου οργάνου αλλά και από την ανάπλαση της αυθεντικής του πολικής απόκρισης με πειστικό τρόπο και την αντίληψη προϊόντων από την εγγενή του ενδοδιαμόρφωση μεταξύ τόνων και αρμονικών τους.

Ας αναλογιστούμε ότι οποιοδήποτε ακουστικό μουσικό όργανο μας ακούγεται το ίδιο αυθεντικό είτε εκείνο θα έπαιζε σε εξωτερικό χώρο είτε εντός δωματίου.
H Αληθοφανεια των χροιων κατα την αναπαραγωγη πρεπει να ειναι πιστη στην παραγωγη της ηχογραφησης που αγορασαμε και μαζι με αυτο αποδεχτηκαμε τις συνθηκες γυρω απο το προιον .
το HIFI ειναι αυτο .
Αν καποιος παει να το συγκρινει αυτο με το πως παιζιε φυσικα ενα οργανο σε ανοιχτο χωρο η σε καποιο χωρο ακροασης εχει θεσει τους στοχους του παρα μα παρα πολυ λαθος, και προφανως δεν εχει καμμια απολυτως σχεση με HIFI η hiend

H εκτελεση ενος εργου θα ακουγεται τελειως διαφρετικα στουντιακη και τελειως διαφορετικα σε ζωντανη ηχογραφηση . και ολα μαζι θα ακουγονται διαφρετικα σε ζωντανη ακροαση
 

Μηνύματα
14.202
Reaction score
11.881
Είναι πάντως κρίμα ν'απευθυνόμαστε ξεκάρφωτα σε AI bot χωρίς πρώτα να έχει γίνει αναδρομή σε τεχνκά νήματα από τον παρόντα ιστότοπο...

Η αληθοφάνεια των χροιών κατά την αναπαραγωγή εξαρτάται όχι μόνο από την ενεργειακή κατανομή των αρμονικών στο φάσμα δεδομένου οργάνου αλλά και από την ανάπλαση της αυθεντικής του πολικής απόκρισης με πειστικό τρόπο και την αντίληψη προϊόντων από την εγγενή του ενδοδιαμόρφωση μεταξύ τόνων και αρμονικών τους.

Ας αναλογιστούμε ότι οποιοδήποτε ακουστικό μουσικό όργανο μας ακούγεται το ίδιο αυθεντικό είτε εκείνο θα έπαιζε σε εξωτερικό χώρο είτε εντός δωματίου.
Γιατί, νομίζεις το έχουν διαβάσει;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.662
Μηνύματα
3.058.785
Members
38.587
Νεότερο μέλος
stratos.april
Top