- Μηνύματα
- 141
- Reaction score
- 4
Καλησπερα σε ολους.
Διαβαζοντας τα διαφορα post πανω στο ζητημα της εκτυπωσης φωτογραφιων, ειδα οτι υπαρχει παρανοηση και μπερδεμα σχετικα με αυτο το θεμα. Ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος studio εδω και εικοσι χρονια, και επισεις κανω και διαχωρισμους χρωματων.
Ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη. Την εικονα που βλεπουμε στην οθονη δεν μπορουμενα την τυπωσουμε ακριβως οπως την βλεπουμε διοτι η εικονα της οθονης δημιουργει τα χρωματα μεσω εκπομπης φωτος, ενω μια εκτυπωση εξ αντανακλασεως τυπωμενων μελανιων.Η διαφορα ειναι πολυ μεγαλη οσο αφορα την ''ζωντανια'' της φωτογραφιας, καθως και το ευρος (τον πλουτο) του χρωματος. [να σημειωσω εδω οτι το χαρτι της εκτυπωσης εχει ευρος κοντραστ 4-5 fstop, το slide 6-7 fstop, οι συγχρονες dslr 8-9 fstop, και οι digital backs μεσαιου και μεγαλου format κοντα στα 12 fstop.
Οταν μιλαμε για τυπωμενη με μελανι φωτογραφια, μιλαμε αποκλειστικα για CMYK, και αυτο διοτι RGB (Red Green Blue) ειναι το χρωματικο μοντελο του φωτος (αν ριξουμε τρεις ισοδυναμες φωτεινες ακτινες, κοκκινη ,πρασινη, μπλε στο ιδιο σημειο θα μας δωσουν λευκο φως )και δεν ισχυει οταν μιλαμε για μελανια (αν κανουμε το ιδιο με ιση ποσοτητα αντιστιχων μελανιων θα παρουμε ενα σκουρο γκρι που δεν ειναι καν ουδετερο) . Οταν δινει κανεις μια RGB φωτογραφια για τυπωμα, τοτε απλα, η οποια μηχανη εκτυπωσης θα κανει μονη της την μετατροπη και αρα χωρις κανενα ελεγχο εκ μερους μας.
Ειναι προτιμοτερο να κανει κανεις την μετατροπη σε CMYK (Cyan Magenta Yellow Black) στο photoshop (καλυτερος αλγοριθμος) και να δουλευει τη φωτογραφια ωστε να πλησιασει περισοτερο την'' αισθηση'' του RGB, καθως επισεις ειναι καλυτερα να ξεκινας με ενα αρχειο RGB 16bit διοτι ετσι (με περισσοτερη πληροφορια) μπορουν να υπολογιστουν καλυτεραοι μεταβασεις των τονων και εχουμε ενα οσο το δυνατον πλουσιοτερο CMYK αρχειο . Σημεινω εδω οτι οι φωτογραφιες CMYK ειναι εξ ορισμου αρχεια 8bit .
Ακομη και ετσι ομως υπαρχουν τμηματα του RGB που απλως δεν μπορουν να αναπαραχθουν στις εκτυπωσεις. πχ μεταλικα χρωματα, φωτεινο κορεσμενο πορτοκαλι, φωτεινο κορεσμενο κοκκινο, και αρκετες αποχρωσεις του μπλε και του πρασινου (βαθιες και κορεσμενες).
Δεν θα μακρυγορησω περισσοτερο προς το παρον, ειμαι στην διαθεση σας για εκτενεστερη αναλυση και επεκταση αν υπαρχει ενδιαφερον...
Διαβαζοντας τα διαφορα post πανω στο ζητημα της εκτυπωσης φωτογραφιων, ειδα οτι υπαρχει παρανοηση και μπερδεμα σχετικα με αυτο το θεμα. Ειμαι επαγγελματιας φωτογραφος studio εδω και εικοσι χρονια, και επισεις κανω και διαχωρισμους χρωματων.
Ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη. Την εικονα που βλεπουμε στην οθονη δεν μπορουμενα την τυπωσουμε ακριβως οπως την βλεπουμε διοτι η εικονα της οθονης δημιουργει τα χρωματα μεσω εκπομπης φωτος, ενω μια εκτυπωση εξ αντανακλασεως τυπωμενων μελανιων.Η διαφορα ειναι πολυ μεγαλη οσο αφορα την ''ζωντανια'' της φωτογραφιας, καθως και το ευρος (τον πλουτο) του χρωματος. [να σημειωσω εδω οτι το χαρτι της εκτυπωσης εχει ευρος κοντραστ 4-5 fstop, το slide 6-7 fstop, οι συγχρονες dslr 8-9 fstop, και οι digital backs μεσαιου και μεγαλου format κοντα στα 12 fstop.
Οταν μιλαμε για τυπωμενη με μελανι φωτογραφια, μιλαμε αποκλειστικα για CMYK, και αυτο διοτι RGB (Red Green Blue) ειναι το χρωματικο μοντελο του φωτος (αν ριξουμε τρεις ισοδυναμες φωτεινες ακτινες, κοκκινη ,πρασινη, μπλε στο ιδιο σημειο θα μας δωσουν λευκο φως )και δεν ισχυει οταν μιλαμε για μελανια (αν κανουμε το ιδιο με ιση ποσοτητα αντιστιχων μελανιων θα παρουμε ενα σκουρο γκρι που δεν ειναι καν ουδετερο) . Οταν δινει κανεις μια RGB φωτογραφια για τυπωμα, τοτε απλα, η οποια μηχανη εκτυπωσης θα κανει μονη της την μετατροπη και αρα χωρις κανενα ελεγχο εκ μερους μας.
Ειναι προτιμοτερο να κανει κανεις την μετατροπη σε CMYK (Cyan Magenta Yellow Black) στο photoshop (καλυτερος αλγοριθμος) και να δουλευει τη φωτογραφια ωστε να πλησιασει περισοτερο την'' αισθηση'' του RGB, καθως επισεις ειναι καλυτερα να ξεκινας με ενα αρχειο RGB 16bit διοτι ετσι (με περισσοτερη πληροφορια) μπορουν να υπολογιστουν καλυτεραοι μεταβασεις των τονων και εχουμε ενα οσο το δυνατον πλουσιοτερο CMYK αρχειο . Σημεινω εδω οτι οι φωτογραφιες CMYK ειναι εξ ορισμου αρχεια 8bit .
Ακομη και ετσι ομως υπαρχουν τμηματα του RGB που απλως δεν μπορουν να αναπαραχθουν στις εκτυπωσεις. πχ μεταλικα χρωματα, φωτεινο κορεσμενο πορτοκαλι, φωτεινο κορεσμενο κοκκινο, και αρκετες αποχρωσεις του μπλε και του πρασινου (βαθιες και κορεσμενες).
Δεν θα μακρυγορησω περισσοτερο προς το παρον, ειμαι στην διαθεση σας για εκτενεστερη αναλυση και επεκταση αν υπαρχει ενδιαφερον...