Πέτα τον Calibrator από το τρένο…

Status
Not open for further replies.

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Εισαγωγή

Είσαι Ντιούης! :respect:
Τα κάνεις όλα, μα όλα μόνος σου, ιδιαιτέρως όταν εμπλέκετε το αγαπημένο σου Hobby. Χώρια που μισείς ακόμη και το swifer της γυναίκας σου που βολτάρει ακατάπαυστα πάνω από τις πολυαγαπημένες σου συσκευές για να μαζέψει τη δήθεν ελάχιστη σκόνη που αναπαύεται νωχελικά πάνω τους.

Σιγά μην αφήσεις Calibrator ή όπως αλλιώς τσακίδια τον λένε, να σου πρεσάρει με τα βρωμοδάκτυλα του τα ζελατινιασμένα σου remote που στρατοπεδεύουν σε ευλαβική παράταξη πάνω στο τραπεζάκι. Και πόση υπομονή να κάνεις όταν ο καυτός καφές που πρόσφερε η γυναίκα σου χασκογελώντας στη γωνία περιμένοντας το μοιραίο, αιωρείται από πάνω τους σε κάθε γουλιά που ρουφάει σαν λιμενεργάτης; Και μέσα σε όλα να πρέπει να λές και «γούρι-γούρι» με τις πτώσεις σταγόνων πάνω στα κουμπάκια τους μήπως και παρεξηγηθεί το ζώον και σηκωθεί και φύγει. Αλλά το χειρότερο όλων είναι να κάνεις πως δεν βλέπεις όταν ρίχνει τα δισκάκια μέσα στο tray του DVD λες και είναι γαρδένιες σε σκυλάδικο της εθνικής;
Ρε ουστ…

Δεν γεννήθηκε Calibrator ακόμη για σας.
Δεν γεννήθηκε ακόμη άνθρωπος που θα μοιραστεί το πάθος σας στη νιοστή όπως και εσείς, που θα συμπεριφερθεί στον έρωτα σας ακριβώς όπως εσείς, με φροντίδα, με αφοσίωση και πάθος, όπως εσείς.
Αλλά για κάτσε ρε, αυτό δεν θα ήταν κέρατο;
Τι λες ρεε;
Να απλώσει το ξερό του πάνω στο στρογγυλό της…Volume;
Ε, όχι και κερατάς από τον ίδιο σου τον προενισχυτή! Τάχα μου να δει αν «κάνει καλή επαφή» το HDMI και να βρίσκει ευκαιρία να πασπατεύει τα στρογγυλά της Component με τις χερούκλες του! Και να ζητάει και λεφτά που της βάζει χέρι. Και κερατάς και ξεπαραδιασμένος!!!

Ρε έξω όλοι…όλοι…ούτε γυναίκα, ούτε παιδιά, ούτε σκυλιά ούτε γατιά, κανένας….

Μωρέ ο ίδιος ο Bogard να αναστηθεί, τη Casablanca θα τη δει μόνο σε χειρουργείο αλλαγής φύλου, γιατί αν περιμένει να τη δει στο δικό σας Home Theater να του ευχηθείτε του καλή όρεξη γιατί το μενού σήμερα έχει αχνιστή γλαρόσουπα!

Κλειδώστε, μανταλώστε, λουκετιάστε, Αρρρρρμμμμμμ…..Αχ τώρα ηρεμήστε!

Όμως έτσι μείνατε αρρύθμιστοι….
Και λοιπόν; Αρρύθμιστοι και δύο αυγά Τουρκίας!

Μια χαρά είσαστε και έτσι! Εντάξει πάντα έλειπε λίγη πληροφορία στα σκοτεινά, και το κόκκινο είναι έντονο σε σκούρες σκηνές. Είναι και του Μάνθου που έπαιζε καλύτερα ρυθμισμένος, είναι και αυτός ο Λάμπρου με τον Καφάτο που μας τα κάνουν κουδούνια με τις ρυθμίσεις σε κάθε παρουσίαση, φωνάζουν και τα μέλη που ρυθμιστήκανε ότι τα μηχανήματα τελικά απέδιδαν ελάχιστα χωρίς ρυθμίσεις (εμένα στη λούμπα σας δεν με ρίχνετε κουφάλες), τα ιδία γράφει και ο ειδικός τύπος, είδατε και το Menu του προβολέα σας ότι έχει preset ρυθμίσεις ISF Day & Night …..ρε γαμώτι, ωχ αμάν, τι κάνουν τώρα;;;;
Εεεεε, πάει. Κάπως έτσι μπαίνει ο άνθρωπος στο Δαφνί και με συνοπτικές ιατρικές εξετάσεις. Αρκεί να πεις στο ψυχίατρο ότι βλέπετε οράματα με calibrator να μπαλαμουτιάζουν τη DVI του προβολέα και εσείς δεμένος από τα Colorfacts δεν μπορείτε να κουνηθείτε !!!!!

Λοιπόν πάρτε μια βαθειά ανάσα, έχουμε λύση όλους εσάς που θέλετε να αναβαθμίσετε την εικόνας σας χωρίς να με δείτε ούτε καν ζωγραφιστό!
Ναι, ναι καλά ακούσατε.

Επειδή όμως ουδέν καλό αμιγές κακού, το χέρι στη τσέπη θα το βάλετε. Θα πρέπει να αγοράσετε δυο-τρία πραγματάκια. Δεν είναι κανένα τρελό «σπρώξιμο» και θα σας μείνουν στη ντουλάπα να τα δείχνετε κάποτε στα εγγόνια σας διηγώντας τους τις επαναστατικές σας ιστορίες, πως μια εποχή ο Ντιούης ενισχυτής σας «γονάτιζε» τον 700άρη Krell και το πώς κάνατε τον Λάμπρου να χάσει τον ύπνο του, τότε το μακάριο έτος 2007!

Πάρτε φορα λοιπόν και εξοπλιστείτε με ορεξη. Στο επόμενο θα διαβασετε για τα εργαλεία που χρειαζόμαστε. Να προγραμματίζετε τις αγορές σας δηλαδή!




***************************************************
Το θέμα κλειδώνεται μέχρι να ολοκληρωθεί.
Ερωτήσεις που θα προκύψουν παρακαλώ να γράφονται ως νέα θέματα για να απαντηθούν εκεί.
 
Last edited by a moderator:

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Τα εργαλεία που «κάνουν» τον μάστορα

Αν σας παραπέμψω να αγοράσετε τα Colorfacts Professional και το DVE Pro θα είναι σαν να σας προκαλώ να μου διαβάσετε τα σχολιανά μου. Δεν σκοπεύω λοιπόν να ρίξω τόσο χαμηλά το επίπεδο.
Για αυτό το μόνο που θα κρατήσουμε χαμηλά θα είναι το Budget. Να γνωρίζετε βέβαια ότι τα εργαλεία δεν κάνουν από μόνα τους τίποτα. Ανάλογα με τις ώρες που θα δαπανήσετε με τη τηλεόραση ή τον προβολέα σας, τόσο θα αποκτούν υπεραξία κάνοντας το μέσον σας να πετάει. Όσο θα ασχολείστε με αυτά, ρυθμίζοντας ξανά και ξανά, τόσο θα εξοικειώνεστε καλύτερα και θα αποκτάτε εμπειρία και μάλιστα θα φαίνεται άμεσα στην οθόνη σας

Η όλη διαδικασία ρύθμισης που θα ακολουθήσει, θα επικεντρωθεί στην βελτίωση της εικόνας που παίρνουμε από ένα DVD player. Τηλεοπτικό σήμα, κάμερες κλπ, μπορούν φυσικά να ρυθμιστούν στην οπτική αλυσίδα, αλλά θα χρειαζόμασταν γεννήτριες, πιθανότατα Scalers και άλλα τιμαλφή, όποτε καλό είναι να τα αφήσουμε απέξω. Φυσικά τον ρόλο του DVDp μπορεί να τον διαδραματίσει ένα πολύ καλό HTPC το οποίο θα πρόσφερε και πολλά πρόσθετα (pattern, πρόσθετες διορθώσεις κλπ) αλλά πάλι δεν θα επεκταθούμε εκεί γιατί θα πλατειάσει πάρα πολύ το θέμα.

Ας πούμε λοιπόν ότι έχουμε στη διάθεση μας ένα αξιοπρεπές DVDp, αναλογικές ή ψηφιακές συνδέσεις, προβολέα/Flat TV και μια οθόνη.

Ας βρούμε και τα ράσα που μας κάνουν….
Θα χρειαστούμε ένα μετρητή φωτεινότητας, αλλά όχι τον συνηθισμένο των φωτογράφων που δεν μπορεί να κατέβει σε χαμηλές στάθμες. Εδώ θα μας κάνει τη δουλειά μας ένας μετρητής που θα είναι σε θέση να μετρήσει περί τα 0,01 Lux.

Σε μια γρήγορη αναζήτηση σας βρήκα ένα οικονομικό μοντέλο, τον AEMC 813, που στις ΗΠΑ πωλείται περί τα $165.οο, μια πολύ συμφέρουσα τιμή. Στο linc που βλέπετε μπορείτε να διαβάσετε τα ακριβή spec του.


Για γεννήτρια pattern θα χρειαστούμε διάφορα δισκάκια:Για starters πιθανότατα έχετε την τριλογία του Indiana Johnes και επίσης πιθανότατα έχετε δει το THX calibration που έχει για τη ρύθμιση του βασικού setup της εικόνας. Αν δεν το έχετε ήδη σπίτι αγοράστε τη τριλογία γιατί και μόνο αυτό είναι ένας πολύ λόγος. Το ΤΗΧ setup θα το βρείτε και σε άλλα δισκάκια DVD, αναλόγως της έκδοσης.

Στη συνέχεια θα χρειαστούμε το γνωστό DVE του πολύ Joe Kane.
Δεν είναι ακριβό, περί τα 20 ευρώ.

Θα το βρείτε εδώ, όπως το προμηθεύτηκα και εγώ εδώ και καιρό. Έρχεται σε 3-4 μέρες


Τέλος το δισκάκι του Peter Finzel Test Disk.

Εξαιρετική δημιουργία του Peter Finzel που τιμάτε μόλις 20 ευρώ. Googlιάστηκα και το βρήκα εδώ, αρκεί να διαβάζετε γερμανικά!


Έχουμε λοιπόν ένα συνολικό κόστος περί τα 180 ευρώ υπολογίζοντας τη διαφορά δολαρίου. Υπολογίστε με τα ταχυδρομικά να σας πάει πάνω κάτι πάνω από 200, αρκεί να «φτιάξει λίγο τα χαρτιά» ο Αμερικάνος πωλητής ώστε να μην κολλήσει ο μετρητής στο τελωνείο.
Με κόστος λοιπόν μιας ρύθμισης «αλά Λάμπρου» για τα μέλη του AVSite, έχετε κάποια σοβαρά εργαλεία ΔΙΚΑ ΣΑΣ για να αρχίσετε το παιχνίδι.

Πάμε;
 
Last edited by a moderator:

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Γνωριστείτε με τα control που θα δουλέψετε.

Όπως έχετε καταλάβει. η ρύθμιση επιτυγχάνεται μέσω των Controls που υπάρχουν στον προβολέα και στο DVD player. Πιθανότατα θα έχετε διαβάσει πόση αξία και επαίνους δίνω όταν μια συσκευή δεν τυγχάνει να είναι μόνο πλήρης από δαύτα αλλά τα έχει και ελεύθερης πρόσβασης ή με κάποιο συνδυασμό κλειδώματος μεν, «γνωστό» δε, που διαρρέει του εργοστασίου «όλως τυχαίως». Να θυμάστε ότι ακόμη και ένα τέλειο DVDp που δεν δίνει «ελευθερία κινήσεων» μέσω των ρυθμιστικών του, είναι πολύ πιθανό να μην συνδυαστεί ιδανικά με τον δικό σας προβολέα και δυστυχώς δεν θα μπορείτε να κάνετε τίποτα για αυτό. Μεγάλη σημασία λοιπόν στην υποψήφια επιλογή σας θα πρέπει να δίνετε στη πλουσιοπάροχη ύπαρξη ρυθμιστικών!

Στα menu της εικόνας των DVDp όσως και των προβολέων θα βρείτε μερικά από τα παρακάτω Controls. Μερικά από αυτά που θα διαβάσετε, οι πιο έμπειροι από εσάς θα καταλάβουν ότι τα αναφέρω δις. Δεν έχει γίνει λάθος. Αν και ίδια με κάποια άλλα, τα αναφέρω και με τις δυο τους ονομασίες, ώστε οι λιγότερο έμπειροι να μην θεωρήσουν εσφαλμένα ότι εκλείπουν από τη δική τους συσκευή.

Ας τα δούμε λοιπόν:
Brightness, Black level, Contrast, White level, Color, Chroma, Hue, Tint, Sharpness, Black setup, IRE setup, Gamma, Red-Green-Blue Gain/Offset, Red-Green-Blue Contrast/Brightness, Red-Green-Blue White/black, Iris control, Lamp Economy/Normal/High
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Ας τα πάρουμε τα ρυθμιστικά ένα-ένα.

Brightness:
Ο επιστημονικός όρος του ρυθμιστικού είναι Black Level. Στα ελληνικά μενού των περισσοτέρων τηλεοράσεων τo βρίσκουμε ως «Φωτεινότητα». Θα τo συναντήσετε επίσης και ως Black level, όπως ανέφερα πιο πάνω, όσο αντιφατικά και αν σας ακούγεται. Διότι ένα Control που έχει ονομαστεί να ρυθμίζει το επίπεδο μαύρου, ρυθμίζει την εκπομπή φωτεινότητας του μέσου σας αλλά ουσιαστικά μόνο αυτή στις χαμηλές στάθμες φωτός. Είναι ίσως το πιο σημαντικό ρυθμιστικό, αφού με ελάχιστα κακή χρήση θα έχουμε χαμένη πληροφορία στο μαύρο ή θα σχηματιστεί το γνωστό «πέπλο» στην οθόνη, και το χειρότερο όλων θα μειώσουμε το εύρος δυναμικής απόδοσης του προβολέα μας.


Contrast:
Ο εργαστηριακός του όρος είναι White Level. Στα ελληνικά θα το συναντήσετε ως «Αντίθεση». Η ρύθμιση του «κοντράστ» όπως συνηθίζουμε να την αποκαλούμε είναι πολύ ουσιώδης. Σε αυτήν οφείλετε η ένταση του λευκού και των χρωμάτων που φτάνει στα μάτια μας. Αναμφίβολα όμως είναι πιο ρηχό αλλά εντυπωσιακό ρυθμιστικό, σε αντίθεση με αυτό της φωτεινότητας, με λίγα τσιμπήματα στη κλίμακα του θα δείτε μεγάλες αυξήσεις φωτός αλλά πέραν της σωστής θέσης θα ακολουθήσουν σοβαρά προβλήματα. Τα πιο συνήθη είναι η «καμένη» πληροφορίας στο λευκό και η χρωματική του ανισορροπία. Μπορεί να δίνει τη ζωή που χρειάζεται ο προβολέας σας αλλά η ανεξέλεγκτη χρήση του μειώνει την απόλαυση και την αξιοπιστία της απεικόνισης.

Color:
Θα το συναντήσετε και ως Chroma (σκέτο) και στα ελληνικά πως αλλιώς; Χρώμα ή στα πιο σοφιστικέ Menu ως κορεσμός, που είναι και η σωστή του ονομασία. Λίγο πολύ όσοι παίξατε κάποτε με αυτό, θα γνωρίζετε τι κάνει. Ανεβάζοντας τη θέση του ρυθμιστικού, τα χρώματα γίνονται πιο εντυπωσιακά, πιο έντονα, πιο δυνατά και λάμπουν. Κατεβάζοντας το ρυθμιστικό τα χρώματα ατονούν, χάνουν βάθος και στο τέλος γίνονται άχρωμα. Μη σκεφτείτε λοιπόν ότι όσο πιο ψηλά το ρυθμιστικό τόσο καλύτερα γιατί ως Έλληνες γνωρίζετε το «Παν μέτρον άριστον». Ο κορεσμός ρυθμίζετε με βάση την ένταση και θερμοκρασιακή απόδοση του λευκού χρώματος και έρχεται σε ισορροπία μαζί του. Ανεβάζοντας μόνο τον κορεσμό θα αποδοθούν όλα τα χρώματα εντονότερα μεν αλλά θα μοιάζουν σαν «από άλλο πλανήτη» με μια cartoon-ίστικη υπόσταση.


Hue:
Πολύ γνωστό και ως Tint. Στα ελληνικά το συναντάμε ως απόχρωση. Στη πραγματικότητα είναι ένα μικρομετρικός χρωματικός εναλλάκτης. Και αν σας φαίνεται «πολύ επιστημονικό» το παραπάνω, φανταστείτε το ως ρυθμιστικό που έχει τη δύναμη να αλλάζει την απόχρωση των συντεταγμένων χρώματος αλλά ταυτόχρονα για όλα τα χρώματα. Δεν επηρεάζει τον κορεσμό, αλλά τα σύνορα μεταξύ των χρωμάτων, δίνοντας σαφή θέση λειτουργίας του καθενός. Δεν είναι λίγες φορές που για κάποιο χρώμα υπολειπόμενο σε εύρος (συνήθως το κόκκινο η μπλε) αλλάζουμε τις συντεταγμένες προς όφελος του, αξιοποιώντας λίγο καλύτερα την ίσως μικρή του έκταση. Φυσικά αν ένα χρώμα έχει σοβαρό πρόβλημα, δεν γίνεται να αποδοθεί σωστά με τη χρήση του Hue, εκτός και αν «οργιάσουμε» πάνω στα υπόλοιπα αποδυναμώνοντας και μειώνοντας το εύρος τους.


Sharpness:
Το ρυθμιστικό της οξύτητας και όχι της ευκρίνειας όπως πολύ το αποκαλούν λανθασμένα. Είναι ένα ρυθμιστικό που στα σύγχρονα μέσα δεν θα έπρεπε να κάνει πλέον γνωστή τη παρουσία του. Δημιουργήθηκε πολύ παλιά για τα τηλεοπτικά σήματα προσθέτοντας πληροφορία διαχωρισμού σε μαλακά σήματα, ο κόσμος το αγάπησε και το γυρεύει ακόμη και σήμερα που το πλείστον σημάτων του DVDp είναι πεντακάθαρο. Η θέση που θα πρέπει να το αφήσουμε είναι μια και μόνο μια. Η μηδενική. Σε όλες τις άλλες θέσεις προσθέτει ψήγματα έως και τερατουργήματα πληροφορίας αλλάζοντας φυσικά το ύφος και το θέμα σε ότι παρακολοθούμε.


Black Setup:
Γνωστό και ως IRE setup. Ελληνικά το έχω βρει ως Επίπεδο μαύρου σήματος. Στο εν λόγω ρυθμιστικό θα βρείτε 2 επιλογές. Είτε επιλογή μεταξύ Graphics και Video είτε μεταξύ 0 IRE και 7.5 IRE. Όσο πιο απλά μπορώ να σκεφτώ, δείτε το σαν το ρυθμιστικό που καθορίζει σε πιο σημείο μιας κοινής κλίμακας που συμπίπτουν τα σήματα των DVDp και προβολέα θα ξεκινάει η αποκωδικοποίηση τους, φυσικά από το χαμηλότερο σε σήμα ένταση, το μαύρο, και προς τιμήν του όπως καταλαβαίνεται ονομάστηκε Black setup. Τώρα πολλοί μπορούν να αναρωτηθούν ποιος ο λόγος που κάτι τέτοιο δεν είναι προεπιλεγμένο εργοστασιακά. Ο λόγος απλός. Τα computers χρησιμοποιούν τη κλίμακα Graphics (0 IRE) όπως και πολλά Ιαπωνικά δισκάκια, ενώ το πλείστον του υπολοίπου κόσμου τη κλίμακα Video (7,5 IRE). Για την αποφυγή λοιπόν ασυμβατότητας όταν συνδέσετε το PC σας ή δείτε κάποιο Γιαπωνέζικο θρίλερ, η επιλογή είναι ελεύθερη κάτω από αυτό το Control. Σε ένα ρυθμισμένο σύστημα αν αλλάξετε τη θέση του IRE setup την ώρα που παρακολουθείτε μια σκοτεινή ταινία θα παρατηρήσετε, αναλόγως της θέσης που βρισκόταν, είτε μεγάλης έκτασης χαμένη λεπτομέρεια, είτε ξεθωριασμένες μαύρες επιφάνειες με έντονο πέπλο.
 

Βαγγέλης Λάμπρου

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.695
Reaction score
277
Gamma:
Από τα πιο ξακουστά ρυθμιστικά και πιθανότατα από τα πιο ακαταλαβίστικα για τους περισσότερους. Επειδή θα επεκταθούμε πολύ για αυτό πιο κάτω στις ρυθμίσεις μας, ας δούμε τουλάχιστον τώρα γενικά τι αντιπροσωπεύει. Η καμπύλη του Gamma όπως ονομάζεται σωστά, δίνει την λογαριθμική τιμή αύξησης της φωτεινότητας, όπως αποδίδεται όταν τροφοδοτήσουμε τμηματικά μια συνολική ισχύ σε 10 ίσα στάδια. Επειδή πιθανότατα σας μπέρδεψα αφού δεν είναι και κάτι απλό, το πρόβλημα όλο εστιάζεται στο πως βλέπει το ανθρώπινο μάτι, πως ερεθίζεται και πως μεταδίδει τα σήματα που λαμβάνει στον εγκέφαλο. Για να μην πλατειάσουμε όμως το θέμα πάμε κατευθείαν στο πως δέχονται τα μάτια μας ως φως. Τα μάτια μας θα μπορούσαμε να σκεφτούμε ότι βλέπουν γραμμικά. Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν για παράδειγμα βρισκόμαστε σε ένα μαύρο δωμάτιο και φωτίσουμε ένα πίνακα ζωγραφικής με ελάχιστη ένταση την οποία σιγά-σιγά την αυξάνουμε κατά το ίδιο ποσοστό (δηλαδή στην αρχή 0,1 κερί, μετά 0,2 κεριά, μετά 0,3 κεριά κοκ) τα μάτια μας θα εισπράττουν κάθε φορά διπλάσια φωτεινότητα. Λάθος! Τα μάτια μας δεν αντιλαμβάνονται την φωτεινότητα γραμμικά και για την ακρίβεια βλέπουν με μεγάλη απόκλιση την εισροή φωτεινότητας. Έτσι ανακαλύφτηκε μετά από ιατρικά πειράματα του περασμένου αιώνα ότι ο μέσος άνθρωπος βλέπει με μια λογαριθμική αύξηση της φωτεινότητας στο 2,5. Τι σημαίνει αυτό; Ότι βλέποντας τον ίδιο πίνακα ζωγραφικής με ένα κερί, ανάβοντας δύο, δεν θα εισπράξει τη διπλάσια φωτεινότητα αλλά αρκετά λιγότερη, ανάβοντας τρία, λίγο περισσότερο και θα συνεχίσει έτσι φτάνοντας σιγά-σιγά το σημείο όπου κάθε αύξηση φωτεινότητας θα την αντιλαμβάνεται πολλαπλάσια της έντασης της. Συγχρόνως σε όλη αυτή την εκπομπή φωτεινότητας, δεν θα ξεχωρίζουμε όλα τα χρώματα. Ιδιαίτερα στα σκοτεινά βλέπουμε ασπρόμαυρα, οσο αυξανεται η φωτεινότητα αρχίζει να ξεχωρίζει το πράσινο, αρκετά μετά το κόκκινο και τέλος το μπλε. Αν προσπαθήσουμε τώρα αυτό να το μεταφράσουμε σε ένα διάγραμμα όπου στη κάθετη πλευρά αναγράψουμε την αύξηση της φωτεινότητας και στην οριζόντια τα βήματα της τροφοδοτούμενης ισχύς τότε θα δούμε ότι για 10 στάδια μετρήσεων τα σημεία ενωμένα δημιουργούν μια καμπύλη. Τη καμπύλη Gamma.
Δεν είναι λίγοι που λένε πόσο τυχεροί είμαστε που ανακαλύφτηκε η τηλεόραση με τη χρήση φωσφόρου, έστω και αν πολλοί τις αναθεματίζουν τώρα με τις Flat. Η εκπομπή του φωσφόρου, μπορεί να έχει χίλια-δύο προβλήματα, αλλά τo post production με τα CRT monitors γίνεται ιδανικά, επειδή ο φώσφορος αποδίδει ένα «φυσικό» gamma κατά τη χρήση του, ανάλογα με το ακριβές τύπου του, από 2,3 έως 2,6. Έτσι λόγω της παρόμοιας συμπεριφοράς κατά την εκπομπή του με την αντίληψη που έχουμε για τη φωτεινότητα, τόσα χρόνια μάθαμε όλοι μας πως πρέπει να αποτυπώνεται μια φυσική εικόνα!



Red-Green-Blue Gain/Offset:
Θα τα βρείτε και ως Red-Green-Blue Contrast/Brightness, Red-Green-Blue White/Black. Ελληνικά ως Κόκκινο-Πράσινο-Μπλε Αντίθεση/Φωτεινότητα. Δεν είναι άλλα από τα γνωστά ρυθμιστικά της θερμοκρασίας του λευκού. Με αυτά ρυθμίζουμε τη ισορροπία των 3 βασικών χρωμάτων ώστε να αποδίδουν όσο το δυνατόν εγγύτερα στο D65 που είναι και το Holy Grail της σωστής εκπομπής. Με τη χρήση των Gains ρυθμίζουμε την ένταση του κάθε χρώματος στις περιοχές υψηλής φωτεινότητας ενώ με το Offset το κατώφλι της χαμηλής φωτεινότητας του και την ένταση του στις σκοτεινές περιοχές. Για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του λευκού είναι απαραίτητες κάποιες καρτέλες γκρι χρώματος και κάποιος καλός φασματογράφος για να έχουμε σωστά αποτελέσματα αλλά εμείς θα δούμε πως μπορούμε να επέμβουμε με τα μάτια όσο πιο κοντά γίνεται.


Iris control:
Φυσικά μιλάμε για τον φωτοφράκτη, αυτόματο ή μη που συναντάμε σε όλο και περισσότερους προβολείς. Μια επιτυχημένη εφεύρεση για τη τιθάσευση της φωτεινότητας που λόγω των ισχυρών λυχνιών που χρησιμοποιούνται συνήθως οι μαύρες σκηνές αποδυναμώνονται και φαίνονται γκρι. Με τη χρήση της ίριδας βρίσκουμε μια χρυσή τομή, όπου κρατάμε όσο το δυνατόν πιο σκούρα μαύρα και δυνατά λευκά. Εάν έχει ο προβολέας σας αυτόματη θέση, πειραματιστείτε. Πολλές υλοποιήσεις έχουν ένα εξελιγμένο σύστημα αυτόματης αυξομείωσης της εκροής έντασης από τον φωτοφράκτη, ανάλογα του περιεχομένου που προβάλλεται, που σε μερικές περιπτώσεις η μετάβαση είναι εκπληκτικά ομαλή και ταχύτατη.


Lamp Economy/Normal-High
Η χρήση της ισχύος του λαμπτήρα του προβολέα, έχει πολλές παραμέτρους, τουλάχιστον όπως τη χειρίζονται οι κάτοχοι του ρυθμιστικού της. Οι περισσότεροι ανυσηχούν για τη ζωή της λάμπας, που μεγαλώνει με τη χρήση economy. Τραγικό λάθος. Οι ώρες ζωής μιας λάμπας που αναγράφονται από τον κατασκευαστή στο Brochure αγοράς δεν είναι παρά ένα διαφημιστικό τρυκ για τη προσέγγιση πελατών. Η φωτεινότητα της λάμπας πέφτει κατακόρυφα με τη χρήση της, είτε σε θέση Normal είτε Economy και με βάση την εμπειρία μου καμία λάμπα με χρήση άνω των 1200 με 1400 ωρών δεν απέδιδε στο 40% της ισχύος της, οπότε και χρίζει άμεσης αλλαγής. Αντίθετα στη θέση Normal η εκπομπή της λάμπας είναι σύμφωνα με τα κατασκευαστικά της πρότυπα, όπως και τα χρωματικά φίλτρα που έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής και αποδίδει στο peak της χρωματικής της εκπομπής. Αφήστε λοιπόν την οικονομία για το Super Market και χαρείτε τον προβολέα σας στο Max των δυνατοτήτων του.
 

Status
Not open for further replies.

Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.287
Μηνύματα
2.935.659
Members
38.169
Νεότερο μέλος
Prants
Top