Πανελλαδικές εξετάσεις 2025.

Μηνύματα
7.699
Reaction score
2.143
Aυτό ακριβώς. Έχουν τα παιδιά την αίσθηση ότι εκείνη τη στιγμή κρίνεται όλη η ζωή τους. Δεν είναι έτσι αλλά πώς να το ξέρουν.
Και δυστυχώς αυτό ενισχύεται όχι από τους γονείς αλλά από όλο το σύστημα. Αδιάβλητο-ξεαδιάβλητο, είναι εξετάσεις μάλλον αυτοαναφορικές, εξετάσεις για τις εξετάσεις. Παντού φυσικά υπάρχουν εξετάσεις, αλλά έχω την αίσθηση ότι στο εξωτερικό δεν είναι σε τέτοιο βαθμό. Εδώ την έχουμε δει ....ars gratia artis.
Το πρόβλημα ξεκινάει από το παρελθόν, όταν ένα πανεπιστημιακό πτυχίο ήταν κλειδί για διορισμό στο δημόσιο, με αποδοχές ανώτερες του ιδιωτικού τομέα, κύρος, λιγότερη δουλειά και μεγαλύτερη εξασφάλιση. Έτσι ξεκίνησε η μανία να μπούνε όλοι στο πανεπιστήμιο, ειδικά όσοι "τα παίρνουν τα γράμματα".

Στην πορεία αυξήθηκαν οι ΔΥ, οπότε σταδιακά τελείωσε και το κύρος, με τη χρεοκοπία τελείωσαν και οι αποδοχές, και απέμεινε μόνο η εξασφάλιση για ξύσιμο μέχρι τα γεράματα.

Εντωμεταξύ όμως γεννήθηκε ένα ολόκληρο σύστημα - βιομηχανία που ζει από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Τα τελευταία χρόνια το σύστημα αυτό έχει αντιληφθεί ότι οι μέρες του είναι μετρημένες και προσπαθεί να επεκταθεί σε μικρότερες τάξεις (έχει πλέον "ενισχυτική διδασκαλία" από το δημοτικό!!) και στο πανεπιστήμιο (αφού ο στούρνος που μπήκε σε ΑΤΕΙ με 5/20 η οποία αναβαθμίστηκε σε σχολή μηχανικών κάπως θα χρειαστεί βοήθεια να τελειώσει το πανεπιστήμιο).

Νομίζω ότι πρέπει η πολιτεία να χωρίσει τη μέση εκπαίδευση, σε εκπαίδευση με τεχνική κατεύθυνση και σε εκπαίδευση με γενική κατεύθυνση. Η τεχνική κατεύθυνση να προετοιμάζει τεχνίτες, ανθρώπους που θα ζούνε από την τέχνη και τις δεξιότητές τους. Σήμερα αυτός ο τομέας της εκπαίδευσης αντιμετωπίζεται ως τάγμα ανεπιθυμήτων, κάπου να πηγαίνουν οι αλήτες και οι προβληματικοί. Ενώ θα έπρεπε αυτός ο τομέας εκπαίδευσης να είναι ο σημαντικότερος στη χώρα, να προετοιμάζει τους ανθρώπους για τις τεχνικές εργασίες, να τους μαθαίνει βασικές αρχές επιχειρηματικότητας, βασικά στοιχεία λογιστικής, να προετοιμάζει ανθρώπους ελεύθερους και καλλιεργημένους, που δεν τους αρέσει τόσο πολύ το πολύ διάβασμα και θέλουν να πέσουν με τα μούτρα στη δουλειά από νωρίς. Αυτοί οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι το 60-70% του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας, να έχουν αποκτήσει από το σχολείο τις βέλτιστες ικανότητες κατανόησης κειμένου, διατύπωσης έκφρασης, πρακτικής αριθμητικής, κριτικής σκέψης, ιστορίας, πολιτικής αγωγής και αγωγής του πολίτη, παράλληλα με βασικές γνώσεις του πως λειτουργεί το κράτος, η αγορά, η φορολογία, βασικές αρχές του επιχειρείν, βασικές αρχές μάρκετινγκ, βασικές γνώσεις υπολογιστών.

Και όσοι ξεχώριζαν με το πως λειτουργεί το μυαλό τους ώστε να έχουν είτε δομημένο λόγο και σκέψη, είτε κλίση στις επιστήμες, να ακολουθούν μία παράλληλη οδό, η οποία θα οδηγούσε στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση.
Να προσθέσω ότι εκτός από το σκίσιμο μετράνε και οι έμφυτες ικανότητες του μαθητή που είναι μέρος της αξιολόγησης όσο κι αν δεν αρέσει στους οπαδούς της πλήρους ισότητας ισοπέδωσης. Όπως π.χ. τα ταλέντα στον αθλητισμό. Πάντα στο πλαίσιο της εκάστοτε κατεύθυνσης που επιλέγεται.

Γελάω με τους γονείς που πιστεύουν ότι για την αποτυχία των παιδιών τους φταίνε όλοι οι πιθανοί παράγοντες εκτός από αυτούς που αφορούν τα ίδια.
fixed
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.419
Μηνύματα
3.011.244
Members
38.453
Νεότερο μέλος
Xatzisjim
Top