Προενισχυτές all around...

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Με έναυσμα το ερώτημα του Λευτέρη σε άλλο thread,
ξεκινάω το συγκεκριμένο θέμα για να πούμε μερικά πράγματα για:
- Την χρήση
- Τις λειτουργίες
- Την αναγκαιότητα (ή όχι) της προενίσχυσης στα συστήματά μας, αλλά και
- Τις λύσεις που μπορούμε να ακολουθήσουμε, συμπεριλαμβάνοντας ακόμη και τις περιπτώσεις κατασκευών.

Παρακαλώ για τις απόψεις - εμπειρίες σας.

p.s. Ειδικά για το τελευταίο και αν δεν έχει αντίρρηση και ο Γιώργος Ανδρεάδης να συνδέσουμε το θέμα και στην DIY.
 

Μηνύματα
3.061
Reaction score
632
Προσωπικά είμαι υπέρ της χρήσης ενεργού προενισχυτή.
Τον θεωρώ απαραίτητο. Ένας λόγος παραπάνω είναι ότι χρησιμοποιώ πικάπ οπότε η χρήση του είναι αναγκαία. Επιπλέον προσφέρει επιλογή εισόδου και έχει έξοδο προς ηχογράφηση. Πολύ βασικά αυτά.

Παθητικούς δεν έχω δοκιμάσει αλλά και δε συμφωνώ με τη χρήση τους. Θεωρώ ότι υποβαθμίζουν τα δυναμικά του συστήματος.


Για διαβάστε κι αυτό το άρθρο:

http://www.stereophile.com/showarchives.cgi?917


Τώρα αν κάποιος ακούει από μόνο μια πηγή π.χ. CD με σχετικά υψηλή ονομαστική τάση εξόδου 2V και πάνω κι έχει κι έναν τελικό με ρυθμιζόμενη ευαισθησία εισόδου
(όπως συνήθως οι επαγγελματικοί τελικοί ) μπορεί να έχει ικανοποιητικό αποτέλεσμα, αλλά πάντα σε χαμηλά εγγεγραμμένα ηχητικά σήματα θα έχει πρόβλημα γιατί η οδήγηση του τελικού δεν θα είναι επαρκής.(ΙΜΗΟ)
Τα 10V και πάνω που προσφέρει ή έξοδος ενός ενεργού προενισχυτή θα ζωντανέψουν τον ήχο του. :)
 

Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
303
Πιστεύω ότι υπάρχουν 3 σχολές στην κατασκευή μηχανημάτων αναπαραγωγής ήχου.
α) μινιμαλισμός
β) μαζική κατανάλωση
γ) Λυχνία

Αν πάρουμε την σχολή του απόλυτου μινιμαλισμού ο προ αντιμετωπίζεται ως αναγκαίο κακό και γι'αυτό θα πρέπιε να έχει την ελάχιστη παρουσία στο σύστημα.
Έτσι τα ποτενσιόμετρα και κάθε λογής ρυθμιστικά στέλνονται στο πυρ το εξώτερο και ο προ γεμίζει με λίγα -παθητικα κατά προτίμηση- και πολύ καλής ποιότητας υλικά.
Η όλη θεώρηση έχει κάποια βάση με την προυπόθεση ότι αν έχω την τέλεια πηγή γιατί να "μολύνω" τον ήχο μου.

Από την άλλη ο μέσος καταναλωτής θέλει να έχει ευκολίες. Tone controls, monitoring, πολλές εισόδους-εξόδους, τηλεχειρισμό κλπ κλπ. Οπότε και οι εταιρίες φορτώνουν τον προ με ότι πιθανόν μπορεί να σκεφτεί κάποιος.
Αν όμως φωρτώσω τον προ με όλα αυτά δεν θα χάσω το παιχνίδι της ηχητικής ποιότητας??? Μάλλον ναι.

Τέλος η τρίτη κατηγορία αγοραστών είναι οι "λαμπάκηδες" που αν ήταν δυνατόν θα έβαζαν λάμπα και στο φορητό παδιοφωνάκι τους. Αυτοί έλκονται από τον ήχο της λάμπας (δηλαδη την παραμόρφωση που εισάγει η λυχνία στον ήχο) και ταυτόχρονα αντιπαθούν οτιδήποτε τρανζιστοράτο ή πλήρως παθητικό....

Που είναι η όμως λύση???
IMHO κάπου ανάμεσα στους δύο πρώτους. Ένα μηχάνημα όχι σπαρτιάτικο αλλά και με κάποια ηχητική ποιότητα. Πολλές εταιρίες τελευταίως κινούνται σε αυτό τον άξονα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Προενισχυτές: Μια Χαμένη Υπόθεση... 1

Υπάρχει ζωή και μετά το θάνατο.
Υπάρχει ήχος και χωρίς προ. (απίστευτο κι όμως αληθινό)
Και χωρίς προ είναι πιο χαμηλή η τιμή του στερεοφωνικού μας.
(η τιμή τιμή δεν έχει και τιμή στον που την έχει...)
Κι αν σου κάτσει; Γλυτώνεις κι ένα σκασμό λεφτά που θέλει ένας σωστός προ...

Θα προσπαθήσω να κάνω μια μικρή "ανάλυση" του τι είναι προ, πότε τον χρειαζόμαστε, ποιές οι κατηγορίες του, αλλά και μια μικρή αναφορά στο τι μπορούμε να φτιάξουμε και πως μπορούμε να δοκιμάσουμε κάποια πράγματα.

Από τα λίγα που γνωρίζω, και που δυστυχώς έμαθα ξοδεύοντας ένα σκασμό χρήματα και φαιά ουσία σε διάβασμα (ταυτόχρονα πολλές μονάδες στο Internet), αλλά ουσιαστικά μετά κόπων και βασάνων, έχω καταλήξει στα εξής συμπεράσματα:

Οι λόγοι χρήσεις ενός προ κατατάσσονται σε 3 κατηγορίες:

α. ψυχολογικοί λόγοι
β. χρηστικοί λόγοι
γ. ουσιαστικοί λόγοι
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Χαμένη Από Χέρι ...2

Και ας τα πάρουμε με τη σειρά.

α. ψυχολογικοί λόγοι.
1. shopping therapy
2. τι θα απαντάς στο χαϊεντά φίλο σου όταν σε ρωτά τι μάρκα προ έχεις;
3. εξερεύνηση εξωτικών εταιριών και τεχνολογιών καθώς και των ήχων τους
4. κατάληψη της κενής θέσης στο ρακ, αλλά και στο ακριβό μας πολύμπριζο
5. τρόπος αξιοποίησης ΟΛΩΝ των interconnect μας

Οι παραπάνω λόγοι είναι από αστείοι έως ουσιαστικοί, δεν κοροϊδεύω τίποτα και κανέναν, αλλά τέλος πάντων δεν θα ασχοληθώ με αυτούς τους λόγους διότι δεν έχω σοβαρά επιχειρήματα. Αν είναι ένας από αυτούς τους λόγους που θέλουμε προ, και το γνωρίζουμε αυτό, έχουμε δηλαδή αυτογνωσία, τότε ....βουρ για προ!
Και δε θέλω αντιρήσεις, χόμπυ είναι είπαμε!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Καμένο Χαρτί...3

β. χρηστικοί λόγοι
1. αλλαγή πηγών (inputs), σύνδεση όλων των (πολλών) πηγών ήχου μας.
2. έλεγχος όγκου (volume).
3. τηλεχειρισμός

Εδώ μιλάμε για τα αυτονόητα. Που θα συνδέσω το CD, το DVD, το ράδιο, το filmnet και το πικάπ; Αυτό, όπως και ο έλεγχος "έντασης" είναι οι απόλυτα χρηστικοί λόγοι, και ιδίως αν όλοι οι έλεγχοι γίνονται και τηλεχειριζόμενα, τότε η χρηστικότητα ανεβαίνει στα ουράνια. Μαγεία από τον καναπέ...

Ας το αναλύσουμε όμως.
Οι τηλεχειριζόμενοι προ είναι η εξαίρεση, όχι ότι δεν υπάρχουν, αλλά οι περισσότεροι δεν έχουν. Και αν αυτό είναι απαίτηση, τότε πάω πάσσο. Αλλά δεν ακούς συχνά "θέλω προ για να έχω τηλεχειρισμό"...
Βέβαια υπάρχει και λύση, που θα την πω παρακάτω. (*)

Ο λόγος της αλλαγής πηγών, όταν οι 8 στους 10 έχουν μόνο ένα CD σαν πηγή, δεν υφίσταται. Αν υπάρχουν πολλές πηγές, τότε ναι, έχουμε σοβαρό λογο, αλλά και πάλι υπάρχει λύση, που θα την πω επίσης... παρακάτω. (*)

Έλεγχος "έντασης".
Αυτό είναι ουσιαστικός χρηστικός λόγος.
Αλλά δεν είναι λόγος για προ.
Ή είναι λόγος για παθητικό προ ή συγκεκριμένη-ψαγμένη πηγή. (*)

(Εδώ ας κάνουμε μια παρένθεση για να εξηγήσουμε τι είναι ενεργός και τι παθητικός προ. Ενεργός είναι αυτός που μπαίνει στην πρίζα και παθητικός αυτός που δεν μπαίνει θα έλεγε κάποιος απλά, αλλά ίσως είναι καλύτερα να το πούμε πιο αναλυτικά, γιατί το παραπάνω μπορεί και να είναι λάθος. Ενεργός λοιπόν είναι αυτός που διαθέτει ενεργά εξαρτήματα (ενισχυτικές βαθμίδες) στην πορεία του σήματος, είτε λάμπες, είτε op-amps είτε τρανζίστορς. Παθητικός είναι αυτός που στην πορεία του σήματος δεν υπάρχουν ενεργά εξαρτήματα, αλλά μπορεί να υπάρχουν επιλογείς ή ρελέ, ποτενσιόμετρα, ολοκληρωμένα (τσιπάκια) με ενσωματωμένες αντιστάσεις, μετασχηματιστές, αντιστάσεις και πυκνωτές. Έτσι μπορεί να έχουμε ένα παθητικό προ που να μπαίνει στην πρίζα, να έχει λεντάκια και τηλεχειρισμό, να έχει ρελέ στην είσοδο, να έχει πολύπλοκα με πολλά ποδαράκια μεγάλου μεγέθους τσιπάκια, κτλ.
Οι ενεργοί διακρίνονται σε αυτούς με κέρδος και σε αυτούς χωρίς κέρδος. Όταν έχουν κέρδος σήματος σημαίνει ότι το ενισχύουνε το σήμα που παίρνουν στην είσοδο για να οδηγήσει πχ έναν "αναίσθητο" τελικό, ενώ όταν δεν έχουν κέρδος σημαίνει ότι ναι μεν το σήμα περνά μέσα από ενεργά εξαρτήματα, αλλά δεν αυξάνει η τάση του, δεν ενισχύεται, ο λόγος εισόδου-εξόδου είναι "1". Αυτά τα ονομάζουμε buffers και γενικά θεωρούνται πιο καλά στον ήχο, με μειωμένες παραμορφώσεις.)

Πολλά CD έχουν ρυθμιζόμενη έξοδο, και μάλιστα με τηλεχειρισμό, (*), οπότε μας καλύπτουν αυτήν την ανάγκη και με το παραπάνω.
Τι σημαίνει ρυθμιζόμενη έξοδος και πως υλοποιείται στο CD;
Ρυθμιζόμενη έξοδος σημαίνει ότι το CD μας έχει 2 εξόδους (συνήθως ξεχωριστές από τις εξόδους στάνταρ στάθμης) οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν το volume.
Αυτό υλοποιέιται με 2 τρόπους, ή αναλογικά ή ψηφιακά.
Όταν υλοποιείται αναλογικά, τότε μετά τα op-amp εξόδου του dac υπάρχει ένα ποτενσιόμετρο στο αναλογικό σήμα εξόδου, το οποίο συνήθως είναι τηλεχειριζόμενο και αν είμαστε τυχεροί είναι ένα καλό μπλε alps, μια καλή λύση. Αν είναι κακής ποιότητας ποτενσιόμετρο, αλλοιώνει τον ήχο, αλλά πχ μπλε alps έχουν προ στην κατηγορία των 3000 ευρώ, ενώ το μπλε alps σκέτο-νέτο κοστίζει περί τα 30 ευρώ με μοτοράκι ενσωματωμένο για τηλεχειρισμό. Συγκριτικά ένα φτηνό ποτενσιόμετρο πιάνει τα 50 λεπτά... 'Αλλος τρόπος αναλογικού Volume είναι με ...ψηφιακό κύκλωμα, που ελέγχει πάρα πολλές μικρές αντιστάσεις επιφανείας ή και μικροσκοπικές, μέσα σε τσιπ, με τεράστια ακρίβεια αλλά και χαμηλή τιμή και υποχρεωτικά... τηλεχειριζμό! Μειονέκτημα; Ίσως χειρότερος ήχος σε σχέση με ένα απλό καλό ποτενσιόμετρο. Ίσως.
Όταν το Volume ελέγχεται ψηφιακά τότε έχουμε 2 εκδοχές. Ή χρησιμοποιείται απολεστικός αλγόριθμος ή όχι. Αν χρησιμοποιείται απωλεστικός, τότε όσο ποιο πολύ μειώνουμε το volume τόσο χειρότερα ακούγεται και με μειωμένα δυναμικά. Αν δεν είναι απωλεστικός τότε δεν έχουμε κανένα μειονέκτημα. Πανάκριβα dac (πχ Theta) χρησιμοποιούνε βαριά απωλεστικούς αλγόριθμους, και κάτω από τα -15db αρχίζουν και κάνουν αισθητή διαφορά προς το χειρότερο. Το θέμα είναι αν ακούμε με απαιτήσεις σε πολύ χαμηλές στάθμες, και αν ΜΠΟΡΟΥΜΕ να ακούσουμε με απαιτήσεις σε τόσο χαμηλές στάθμες. Νομίζω πως όχι. Άλλα cd όπως το quad cdp99 δεν έχουν απωλεστικό αλγόριθμο, και έχουν ουσιαστική χρήση ως προ σε αυτό το θέμα, και μάλιστα άνευ ανταγωνισμού για μένα...

Και ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με τα χεράκια μας, χωρίς ιδιαίτερες γνώσεις.
Μπορούμε κάλλιστα να αγοράσουμε ένα καλό ποτενσιόμετρο, καθώς κι ένα επιλογέα 2-6 θέσεων για να συνδέσουμε όλες τις πηγές μας, να τα βάλουμε σε ένα μικρό σένιο κουτάκι, να βάλουμε RCA θηλυκά από πίσω και να κάνουμε μερικές κολλήσεις. Συνολικό κόστος κάτω από 100 ευρώ, και έχουμε μια λύση ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΗ, που θα κοντράρει πανάκριβες συσκευές στα ίσα. Τώρα βέβαια, αν έχουμε διάθεση και χρήμα, πάμε σε ΠΟΛΥ καλύτερες λύσεις, επιλογέα εισόδων υλοποιημένο με ρελλέ εξαιρετικών προδιαγραφών, πανάκριβα πλαστικά ή άλλου τύπου ποτενσιόμετρα (200+ ευρώ), ή και επιλογείς πολλών θέσεων με επάργυρες επαφές σε κενό και με βραχυκυκλωμένες ενδιάμεσες θέσεις, και αντιστάσεις τανταλίου και φτιάχνουμε με πολλούς διαιρέτες τάσης ένα stepp ladder attenuator που θεωρείται η απόλυτη λύση από πολλούς, συμπεριλαμβανομένου κι εμένα. Το ΜΟΝΟ ΟΠΛΟ που δεν δοκίμασα, το οποίο πιθανό να είναι ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, είναι οι line level μετασχηματιστές ελέγχου volume, οι οποίοι λύνουν και άλλα θέματα ταυτόχρονα, όπως έλειψη φίλτρων, φασικής παραμόρφωσης και προβλήματος ταιριάσματος-οδήγησης, αλλά αντικειμενικά δεν έχω άποψη αφού δε το δοκίμασα, ωστόσο ομολογώ πως στη θεωρία με έπεισε. Όποιος ενδιαφέρεται ας ρίξει μια ματιά στο παρακάτω λινκ, αν και υπάρχουν και άλλα αξιόλογα:
http://www.stevens-billington.co.uk/pagehifi.htm

'Η σε πιο προχωρημένα ηλεκτρονικά χρησιμοποιούμε και buffer εισόδου ή εξόδου ή και τα δυό, προτιμώ λαμπάτο buffer, ή πάμε σε λύσεις ολοκληρωμένων πχ της AD, όπως πολύ σωστά κάνει ο κύριος Davey (φίλος από παλιά...) στο παρακάτω λινκ για ταυτόχρονο έλεγχο πολλών καναλιών, χωρίς όριο ο αριθμός τους, απλά αυτός χρησιμοποιεί 6 (λόγω Behringer...)
http://home.comcast.net/~dreite/preamp/volume_control.htm

Τα κατασκευαστικά περιθώρια είναι άπειρα, και υπάρχουν λύσεις για κάθε βαλάντιο και για κάθε ικανότητα στο κολλητήρι....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Τελικά...4

Και πάμε στην 3η κατηγορία λόγων για χρήση προ:

γ. ουσιαστικοί λόγοι
1. δεν φτάνει η στάθμη της πηγής για να οδηγηθεί ο τελικός μας
2. πρόβλημα "ταιριάσματος" πηγής-τελικού
3. διάθεση να τροποποιήσουμε τον ήχο του στερεοφωνικού μας

Και ας τους πάρουμε με τη σειρά.

Ο πρώτος λόγος δεν επιδέχεται κριτικής, αν δηλαδή δε φτάνει η στάθμη του CD μας για να παίξουμε σε φυσιολογικές ή δυνατές στάθμες volume μουσική, τότε πρέπει να πάρουμε προ. Εκτός κι αν προτιμάμε να αλλάξουμε πηγή ή τελικό. Καμιά φορά ίσως είναι πιο συνετό να ψάξουμε για άλλη πηγή.
Όταν όμως ο τελικός μας θέλει 0,5V για πλήρη έξοδο τότε δύσκολα να μη φτάσει το CD μας που τυπικά δίνει ως 2 V. Πως θα διαπιστώσουμε αν φτάνει η στάθμη του CD μας για να οδηγήσει τον τελικό μας; Απλό. Συνδέουμε απευθείας το CD πάνω στον τελικό και ακούμε. Φυσικά βάζουμε κάτι απαλό, κατά προτίμηση χαμηλή εγγραφή με λίγα μπάσσα και ήπιο ξεκίνημα, ώστε να μη πάρουμε τα ηχεία στα χέρια αν γίνει ξαφνικά κάτι κακό, δηλαδή αν παίξει σε τεράστια στάθμη. Και βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.

Συνήθως η στάθμη της πηγής ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ. Τα δυναμικά είναι τα καλύτερα δυνατά, και αυτό είναι συμπέρασμα ΠΟΛΛΩΝ δοκιμών από προσωπική πείρα. Τα 2 ή 2,5V εξόδου του CD μας (σπάνια έως και 4) αν και ποτέ δεν φτάνονται, υπεραρκούνε για να οδηγήσουν στα όρια ενισχυτές τυπικής ευαισθησίας, που κυμαίνεται στο 1 V για ΠΛΗΡΗ ΕΞΟΔΟ.

Στο κατασκευαστικό μέρος εδώ οι λύσεις πραγματικά είναι άπειρες. Κυκλώματα έτοιμα, χύμα στο δίκτυο, op-amps κορυφαία, λάμπες, τρανζίστορ σε τάξη Α, ό,τι τραβάει η ψηχή σου. Αν πάλι δεν υπάρχουν πολλές γνώσεις πάλι υπάρχουν λύσεις, έτοιμες πλακέτες με κορυφαία για το κόστος τους αποτελέσματα.

Ο δεύτερος λόγος είναι πιο πολύπλοκος. Όταν δε "ταιριάζει" το CD μας με τον τελικό μας σημαίνει ότι αν τα συνδέσουμε απ'ευθείας το αποτέλεσμα είναι "κακό". Τι σημαίνει αυτό; Δεν έχει σωστές χροιές, ξυρίζει, ξύνει, βγάζει βόμβο, ό,τι νά'ναι. Που οφείλεται αυτό; σε κακό ταίριασμα των ηλεκτικών χαρακτηριστικών εξόδου του CD μας με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά εισόδου του τελικού μας. Και εκτός από το θέμα της καθαρής ωμικής αντίστασης (που πρέπει η πηγή να έχει πολύ χαμηλή αντίσταση εξόδου και ο τελικός πολύ υψηλή) παίζει ρόλο και η χωρητική και επαγωγική αντίσταση εισόδων-εξόδων (μιγαδική αντίσταση) καθώς και η μιγαδική αντίσταση του ενδιάμεσου καλωδίου (interconnect) που πολλές φορές δημιουργεί προβλήμτα. Τα πχ πικοφαράντ του 1 μέτρου Interconnect δημιουργούνε σε πολλές περιπτώσεις πρόβλημα (προβλέψιμο), είναι μετρήσιμα, και φυσικά υπάρχει λύση, ... ο προ.
Ένας καλός προ λύνει όλα αυτά τα προβλήματα. Αλλά προσοχή: ένας καλός. Που μπορεί να "οδηγήσει" το συγκεκριμένο Interconnect με άνεση λόγω ισχυρότατων σταδίων.
Άλλη λύση είναι τα παθητικά κυκλώματα πάνω στα Interconnect που πολλές εταιρίες χρησιμοποιούνε (κάτι κλειστά σφραγισμένα κουτάκια στο ένα ή και στα δυό άκρα του Interconnect αλλά και αντιστασούλες με πυκνωτές μέσα στο RCA του Interconnect.
Εδώ το πράμα μπλέκει όπως υποψιάζομαι ότι καταλάβατε, και προτείνεται η αγορά προ ή η αλλαγή της πηγής ή του τελικού πάλι. Ή διάβασμα.... φτηνό, αλλά χρονοβόρο!

Ο τρίτος λόγος είναι καθαρά προσωπικός. Έχουμε ένα στέρεο που παίζει "σκληρά" και του βάζουμε ένα "γλυκανάλατο" λαμπάτο προ και έρχεται στα ίσα του. Ή έστω έρχεται στα γούστα μας.
Γούστα είναι αυτά, και σίγουρα ένας προ κάνει μεγάλη διαφορά στον ήχο.
Και εδώ δεν υπάρχει χώρος για κριτική, καθώς χόμπυ είναι και μπαίνει το θέμα ...περι κολοκυθόπιτας!

Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι κατά πόσο είναι αυτό σωστό, και αν μπορεί να αποφευχθεί.
Είναι απλοϊκή στη σύλληψή της και ευρέως αποδεκτή η σκέψη ότι όσο λιγότερα τα μηχανήματα τόσο από λιγότερα ενεργά κυκλώμετα περνάει ο ήχος μας και άρα τόσο μικρότερες οι ολικές αρμονικές παραμορφώσεις και οι συνολικές επεμβάσεις πάνω σε αυτόν. Ένα Interconnect λιγότερο κι ένα μηχάνημα λιγότερο, είναι καλός λογαριασμός υπέρ της απλότητας. Αυτό το σκεπτικό έχει φανατικούς οπαδούς ανά τον κόσμο.

Από την άλλη οι παθητικοί προ δεν δουλεύουνε πάντα "σωστά" και η χρηστικότητα των έτοιμων συσκευών είναι σημαντική, αλλά και είναι γεγονός πως κάθε μουσικόφιλος δεν έχει κολλητήρι στο σπίτι του.

Ταυτόχρονα, ένα σωρό CD έχουνε στο στάδιο εξόδου τους σοβαρά op-amps με άριστες ικανότητες οδήγησης τελικών ενισχυτών, και μάλιστα η ρυθμιζόμενη έξοδος που διαθέτουνς προδιαθέτει για τέτοια χρήση. Υπάρχουν μάλιστα εξαιρέσεις, όπως το quad cdp99 που προείπα, που ενσωματώνουνε πάνω στο CD εκτός από έλεγχο volume και έλεγχο εισόδων, οπότε είναι εμφανής η προσπάθεια του κατασκευαστή πλεον για μια λύση που θα "παίξει" κατ'ευθείαν πάνω σε τελικό και θα εκτελεί με άριστο τρόπο και χρέη προ-.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως αξίζει τον κόπο να κάνουμε μια δοκιμή αν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς προ, ιδίως αν τώρα διαλέγουμε πηγή ή τελικό, καθώς αυτό πιθανά θα μας οδηγήσει σε καλύτερο ήχο και μεμικρότερο κοστολόγιο.

Αυτά τα ολίγα....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
ΥΓ. για πικάπ δεν μιλάμε εδώ, το θέμα της RIAA ισοστάθμισης είναι παντελώς άσχετο με το θέμα προ, οκ?
είναι άλλη συσκευή πλέον. Παλιά ήταν όλα μαζί, ενισχυτές, προ, phono. Πιο παλιά ήταν και το κασετόφωνο και το ράδιο μαζί.... τώρα τα ξεχωρίζουμε!
 

Μηνύματα
3.061
Reaction score
632
ΥΓ. για πικάπ δεν μιλάμε εδώ, το θέμα της RIAA ισοστάθμισης είναι παντελώς άσχετο με το θέμα προ, οκ?
είναι άλλη συσκευή πλέον. Παλιά ήταν όλα μαζί, ενισχυτές, προ, phono. Πιο παλιά ήταν και το κασετόφωνο και το ράδιο μαζί.... τώρα τα ξεχωρίζουμε!
Δηλαδή πιστεύεις ότι ένα καλό phono stage μπορεί να οδηγήσει απευθείας έναν τελικό, αν ενσωματώνει υψηλής ποιότητας op amps όπως σε αυτά τα cd players πυ αναφέρεις?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Ναί, ένα σωστό RIAA θα οδηγήσει και τελικό, γιατί όχι; Και θα προτιμήσω λάμπα για αυτή τη δουλειά. Αλλά και op-amps, σαν το προτεινόμενο στο παρακάτω λινκ:

http://www.lcaudio.dk/com/index.php?page=8&PHPSESSID=16e986505fb010337afcd5f2ed2cc47b

Επίσης, για παθητικούς προ ένα πολύ ενδιαφέρον λίνκ θα βρείτε εδώ

http://mitglied.lycos.de/Promitheus/equalized_passive_preamp.htm

με ισοσταθμισμένο παθητικό volume control.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Θεωρώ ότι στο πικάπ το RIAA είναι τμήμα του ίδιου του πικάπ, βρίσκεται όσο πιο κοντά στην κεφαλή ανάγνωσης, και μετά την αύξηση της "ιπποδύναμης" στα 2V, είναι κάτι σα το CD ένα πράμα, απλά interconnect και τα συναφή...

Αν είχα πικάπ θα έβαζα μια τέτοια πλακέτα σαν αυτή της LC Audio (που έχει και εξαιρετικές κριτικές παγκοσμίως) μέσα στο πλατώ αμέσως κάτω από τη βάση του βραχίονα, θα συνέδεα εκεί πάνω δηλαδή τα καλώδια του βραχίονα, και το πικάπ στην έξοδό του θα είχε συμβατική στάθμη 2βολτη.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.946
Reaction score
127.542
Να κι ένα phono stage (λαμπάτο) που ο κατασκευαστής του το δίνει για να οδηγεί τελικό.

Φυσικά μιλάμε για το θεό της λάμπας, τον Τιμ Ντε Παραβιντσίνι.
Βουαλά:

(In addition, for a small premium the unit could be purchased with an in-built volume control, allowing direct connection to a power-amplifier. )

http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=7&id=18

και

http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=7&id=19

Και εδώ θα δείτε ένα ενισχυτή του ιδίου που είχα για αρκετά χρόνια....

http://www.ear-yoshino.com/productdetails.asp?page=6&id=38
 

Μηνύματα
3.061
Reaction score
632
Σωστός! Η λάμπα με το μεγάλο gain όπως η ECC 83 /12AX7 και στο EAR 834 που βγάζει έξοδο 30V, ανασταίνει και πεθαμένο. Και ένας attenuator είναι ό,τι πρέπει.

Α! Τώρα κατάλαβα γιατί χρησιμοποιείς το EAR στο όνομά σου. :mrgreen:
 


Μηνύματα
1.418
Reaction score
1.163
Δηλαδή πιστεύεις ότι ένα καλό phono stage μπορεί να οδηγήσει απευθείας έναν τελικό, αν ενσωματώνει υψηλής ποιότητας op amps όπως σε αυτά τα cd players πυ αναφέρεις?
Εγω με το Trichord Dino οδηγω τα Avantgarde Solo (ενεργα)
 


Μηνύματα
89
Reaction score
16
Ο προ ειναι ενα εργαλειο που μας βοηθα με τη καταλληλη επιλογη να διορθωσουμε-διαμορφωσουμε τον ηχο μας,περα απο ευκολιες τηλ/μου κλπ
 

Μηνύματα
483
Reaction score
0
Νίκο βρήκα ένα Meridian στο Ebay σε τιμή χώμα, αλλά δεν έκανα καμία πρόοδο...

Ο ήχος μου παραμένει κακός, μόνο η τσέπη μου αδειάζει...

Θα πάρω φορητό ραδιοcdmp3wavflacapeταπαιζειόλακαισυμφέρει από το μοναστηράκι!
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Επίκαιρον :wink:

Όχι ότι θα βγάλουμε κάποιο μανιφέστο αλλά καλά θα ήταν να καταθέσουμε τις απόψεις μας τουλάχιστον για ότι ισχύει κατά την άποψή μας, στα δικά μας συστήματα.

- To pre or not to pre, and how...?
 

Μηνύματα
15.425
Reaction score
21.584
το πρε σχεδον παντα.
ενας τελικος ειναι παντα ενα μιγαδικο φορτιο ευκολο η δυσκολο.
μαλλον ειναι πολυ λιγα τα cd που εχουν ικανοτητα σωστης οδηγησης ενος τετοιου φορτιου και δεν αναφερομαι στο θεμα της τασης.
το δικο μου πχ δεν οδηγει τιποτα (δοκιμασμενο με 3 τελικους και ποτ αναμεσα)
τωρα αν μιλαμε για κανα cd με σοβαρη τροφοδοσια και καλους opamps (sony 50es , symphonic line vibrato κλπ) να το συζητησουμε το θεμα...
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.090
Μηνύματα
2.888.021
Members
37.984
Νεότερο μέλος
fchristos
Top