Στα δύσκολα σε θέλω!

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.245
… όπως θα έλεγε και η φίλη μου, η Ελένη Δήμου, ε; Λοιπόν, αγαπητοί συνάδελφοι, από καιρού εις καιρόν δεν λείπουν τα παράπονα από πολλούς εξ ημών, που στρέφουν τους μύδρους τους κατά των ειδικών περιοδικών του χώρου, κατηγορώντας τα για μεροληψία, αδιάφορα review, («μα καλά, κουφοί είναι, ή μήπως στραβοί», «έχουν γίνει μπροσούρες των αντιπροσωπειών και των διαφημιζομένων», «όλα καλά τα βγάζουν»), κ.ο.κ.

Τίθεται, λοιπόν, το απλό ερώτημα. Ας πούμε, ότι είστε κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στο χώρο των ηλεκτρακουστικών συσκευών. Και για να μιλήσουμε με ένα απτό παράδειγμα, ας πούμε ρε παιδί μου, ότι είστε στη θέση του Γιώργου του Πετρόπουλου, του Mr. Audio Spectrum, για να φέρω ένα παράδειγμα από την πραγματικότητα, ενός ανθρώπου με μακρά και πανθομολογουμένως επιτυχημένη πορεία στο χώρο, τόσον από εμπορικής, όσο και από τεχνικής πλευράς. (Ας ελπίσω ότι ο μαστρο-Γιώργος μου επιτρέπει τη χρήση του ονόματός του. Άλλωστε, γνωρίζει πόσο τον εκτιμώ, τουλάχιστον ως κατασκευαστή. Αλλιώς, παρακαλώ ειδοποιήστε με να τροποποιήσω το παράδειγμα).

Έστω, επίσης, ότι έχετε την απαίτηση, ο συντάκτης που θα αναλάβει να διεξαγάγει και να συντάξει review για κάποιο προϊόν σας σε κάποιο Ελληνικό ειδικό περιοδικό του χώρου, (Ήχος, Hitech, Digital Vision, κλπ., χωρίς βεβαίως να αποκλείονται και ηλεκτρονικές παρουσίες, όπως το avmentor.gr), να είναι της απολύτου εγκρίσεώς σας, διατηρώντας τη διακριτική ευχέρεια να αρνηθείτε να δώσετε το προϊόν σας για τεστ, σε περίπτωση που το περιοδικό αρνηθεί να ικανοποιήσει αυτή την απαίτησή σας. Και σας ερωτώ.

1. Ποιόν reviewer θα προτιμούσατε;
2. Ποιόν θα αποκλείατε ασυζητητί;
3. Γιατί;

Ως ερωτών, δεν θέτω εαυτόν εκτός της βασάνου, αλλά, επιτρέψτε μου, να δώσω τη σκυτάλη πρώτα σε σας. Λοιπόν;
:D
 



ΑΝΔΡΕΑΣ Κ.

Ιδρυτής
Μηνύματα
30.058
Reaction score
729
Οντως πολυ δυσκολο ερωτημα.
Ολοι μας εχουμε πανω κατω μια αποψη, το θεμα ειναι πως την εκφραζεις :oops:
Θελει πολυ θαρρος ....
Και κοτσια...
Και κυριως να αποφυγεις να προσβαλλεις ορισμενους την στιγμη που 99,9% των reviewers θα διαβασουν/διαβαζουν οσα θα γραψετε.... :wink:
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
Κώστα,πράγματι,αυτό που αναφέρεις,ενώ έχει γραφτεί αρκετές φορές είναι δύσκολο σε όλους μας να πάρουμε ανοικτά θέση κατηγορόντας ανθρώπους και καταστάσεις,γνωρίζοντας ότι οι απόψεις τους,είναι καθαρά υποκειμενικές.
Ακόμη είναι λεπτή η θέση μου (μας) "δείχνοντας" και στιγματίζοντας ανθρώπους που προσπαθούν να βγάλουν το ψωμί τους.

Ομως και αυτοί που γράφουν στον ειδικό τύπο με την σειρά τους, σε γενικές γραμμές πρέπει να σέβονται αυτούς που τους διαβάζουν,και εμπιστεύονται την κρίση τους.
Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά. :wink:
 

Μηνύματα
531
Reaction score
0
Κάνοντας χρήση της κοινής λογικής και της εμπειρίας θα διάλεγα:
1. έμπειρο(ους) reviewer(s) με ανοιχτό μυαλό (κι αυτιά;!) που δεν είναι biased
2. όσοι δεν πληρούν το (1) απορρίπτονται
3. λόγω του (1) & (2)

Αλλά επειδή στην Ελλάδα ακόμη κανείς δεν γνωρίζει τι είναι το conflict of interest (και δεν νομίζω να υπάρχει σχετικός νόμος) δεν μπορείς ν' αποκλείσεις κανέναν... :(
(σσ μπορεί να φαίνεται ότι το πάω αλλού αλλά το ρημάδι πάει από μόνο του...)

Επομένως ακολουθείς την Σολομώντια λύση και καταβάλλεις προσπάθειες να διατηρείς τις ισορροπίες.

(σσ η προϋπόθεση βέβαια είναι ότι κι ο κατασκευαστής δεν είναι biased και δεν θέλει να "κατευθύνει" το review...)
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.650
Reaction score
22.245
Νομίζω ότι με παρεξηγήσατε. Δεν υπονοώ, ότι η απόρριψη ενός reviewer θα πρέπει να αιτιάζεται σε κάποια ταπεινά αίτια, που σώνει και καλά πρέπει να τον κατατρέχουν. Δεν ζήτησα να στιγματίσετε κάποιον που βγάζει το ψωμί του. Ζητώ να τεκμηριώσετε αντικειμενικά, αλλά και συγκεκριμένα, αυτή την περιρρέουσα δυσαρέσκεια που συνοδεύει τα περιοδικά, και η οποία, εκπεφρασμένη ούσα δημοσίως, κατονομάζει μόνο τα περιοδικά, γενικά και συνολικά. Όμως, για όσα τους καταμαρτυρούνται, υπεύθυνοι είναι κάποιοι άνθρωποι, και όχι το χαρτί ή οι μηχανές του πιεστηρίου. Και επειδή στόχος αυτής της δυσαρέσκειας είναι και οι έμποροι, επέλεξα να έλθετε στη θέση κάποιου, που δεν είναι απλώς έμπορος, αλλά έχει πλήρως καθετοποιημένο ρόλο μέσα στη λειτουργία του κλάδου.

Και για να το θέσω κυνικά, τι έχει περισσότερη σημασία για εσάς, το ψωμί του reviewer ή το δικό σας το ψωμί, αυτό που πληρώνετε για να αγοράσετε; Ή μήπως το ψωμί του εμπόρου και του κατασκευαστή;
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Φυσικά ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, φυσικά ο καταναλωτής σκέφτεται και πρέπει να σκέφτεται την τσέπη του, την βούλησή του, και να παίρνει κάτι για τους δικούς του προσωπικούς λόγους. Ετσι δουλεύουν οι ελεύθερες αγορές. Οι επιχειρηματίες πρέπει να προσπαθούν να καλύψουν κενά της αγοράς ή και να πάρουν κομμάτι αγοράς άλλου, δημιουργώντας ένα ανώτερο προϊόν.
Σε μια ιδανική ελεύθερη αγορά, οι reviewers θα ήταν ανεξάρτητοι, αλλά τουλάχιστον στην Ελλάδα (ίσως παντού), επειδή οι μισθοί που παίρνουν είναι πενιχροί, δεν πιστεύω ότι κανείς έχει την ελπίδα ότι παίρνει ένα περιοδικό του χώρου και διαβάζει 'ανεξάρτητη' κριτική...
Στη θέση ενός κατασκευαστή του χώρου, θα το απαιτούσα να είναι ο reviewer της έγκρισής μου, απλά και μόνο για να παίξω και εγώ στο παιχνίδι 'δούναι και λαβείν' που παίζουν όλοι οι άλλοι.
Βέβαια αν ήμουν μικρός κατασκευαστής, με μικρή ισχύ στην αγορά, δεν θα μπορούσα να το επιβάλω, γιατί θα προτιμούσα να βγει το προϊόν μου στο περιοδικό, έστω και με μέτριο σκορ, παρά να μην βγει καθόλου.
Ετσι κι αλλιώς τα περιοδικά είναι για τον πολύ τον κόσμο, οι περισσότερο ψαγμένοι, αν δεν ακούσουν, δεν αγοράζουν. Και πολλοί που ξέρω δεν αγοράζουν και τα εν λόγω περιοδικά, δεν υπάρχει λόγος (υπάρχει το internet και τα αυτιά τους...)
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Αν είμαι ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ και όχι κατασκευαστής δεν θα είχα πρόβλημα επιλογών. Θα τα έδινα σε όλους τους reviwers που ξέρουν να κάνουν την δουλειά τους.
 

Μηνύματα
7.896
Reaction score
2.908
Πιστεύω ότι εδώ μέσα τουλάχιστον εμείς έχουμε ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα.

Πως είναι δυνατόν ένα review ενός μόνο δημοσιογράφου και ενός μόνο περιοδικού να μας επηρεάσει !

Τα πολλά όμως reviews από πολλούς διαφορετικούς δημοσιογράφους και από πολλά διαφορετικά περιοδικά ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ.

Το πρόβλημα είναι πολύ χειρότερο όταν όλοι οι δημοσιογράφοι όλων των περιοδικών πριν ακούσουν καν το σύστημα που πρόκειται να κάνουν το review,  διαβάσουν μόνο τα reviews άλλων πολύ γνωστών reviεwers άλλων πολύ γνωστών περιοδικών (κυρίως ξένων).

Και μη μου πείτε ότι κι εσείς δεν θα κάνατε το ίδιο ψάξιμο, αν δουλεύατε σαν reviewer σε κάποιο περιοδικό, πριν γράψετε το δικό σας άρθρο.
 

Μηνύματα
2.679
Reaction score
5
Αν θέλω διαφήμιση θα δίνω σε όλα τα περιοδικά απλός και μόνο για την παρουσίαση του προϊόντος. Διαφήμιση είναι να ασχολούνται μαζί μου ανεξάρτητος αν το αποτέλεσμα με γοητεύει η όχι.

Σαν σωστός κατασκευαστής δεν θα είχα την ανάγκη κανενός reviewer σχετικού η άσχετου, θα είχα τον σωστά στημένο δικό μου χώρο ακρόασης με 5-10 έμπειρους ακροατές ώστε να αξιολογούμε κάθε προϊών.

Εμένα σαν πελάτη δεν με ενδιαφέρει ούτε το ψωμί του reviewer ούτε του κατασκευαστή, με ενδιαφέρει όταν κάνουν κριτική να είναι αντικειμενικοί ασχέτως πελατειακών σχέσεων γιατί από το δικό μου ψωμί τρώνε και οι δύο.

Τέλος συμφωνώ ότι τα καλά μηχανήματα είναι αυτά που οι κριτικές συμφωνούν σε όλα σχεδόν τα έντυπα του ειδικού τύπου.
 

Μηνύματα
7.896
Reaction score
2.908
Αρκεί να αφήσουμε τους reviewers να γράφουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να μην απολύονται όταν την εκφράζουν ελεύθερα.
 

Μηνύματα
183
Reaction score
0
καλά όλα αυτά αλλά είναι καλό να γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα οι reviewers δεν πληρώνονται από τα review που κάνουν πλην ελαχίστων εξαιρέσεων ούτε είναι full-time εργασία.
΄Έτσι καλό να το συνεκτιμήσετε και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα όποια κι αν είναι αυτά με όποιες σχέσεις-εξαρτήσεις ή απεξαρτήσεις συνδέονται ή δεν συνδέονται και που είναι εύλογες αλλά τελικά αθέμιτες για αυτόν που πληρώνει το μάρμαρο.
Άλλωστε γιατί αυτοί να ξεφύγουν του κανόνα που βλέπουμε σε όλη την κοινωνία γύρω μας π.χ. Γρηγορόσημα λαδόσημα και λοιπά πιασίματα.
Το σύνολο νοσεί και όχι οι μονάδες.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.659
Μηνύματα
2.986.942
Members
38.357
Νεότερο μέλος
PTin
Top