Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.572
Reaction score
22.099
Δηλαδή με τις "χροιές" τι γίνεται? Έχουν "ηλεκτρική - ηλεκτρολογική - ηλεκτρονική" ερμηνεία? Η συνεργασία του ενισχυτή με το ηχείο αν υποθέσουμε ότι τελειώνει επιτυχώς με την υπεράφθονη ισχύ, μήπως συνεχίζει ανεπιτυχέστατα με την κακή του συνεργασία με την πηγή? Και τέλος πάντων πείτε μου για τις "χροιές", που οφείλονται γιατί θα σκάσω!
Μμμ;
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Νομιζω οτι το υλικο του μεγαφωνου δεν παιζει σημαντικο ρολο? Αλλη χροια εχουν τα accuton αλλη τα audio technologies. Aλλη χροια τα κεραμικα, αλλη χροια τα συνθετικα.
Υποθετω οτι υπαρχουν και αλλοι λογοι βεβαια.

Για αυτο και δυο ηχεια με την ιδια αποκριση θα ακουγονται διαφορετικα.
 



Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Να ένας ορισμός που δίνει η wiki
Είναι δυνατόν όμως δύο ήχοι να έχουν το ίδιο ύψος και την ίδια ένταση και να διαφέρουν μεταξύ τους, πχ αν ακούσουμε δύο ίδιους ήχους, έναν από βιολί και άλλον από μαντολίνο, τους ξεχωρίζουμε αμέσως. Το ιδιαίτερο αυτό χαρακτηριστικό που μας επιτρέπει να ξεχωρίζουμε δύο, κατά τα άλλα, ίδιους ήχους μεταξύ τους, είναι η χροιά. Το παραπάνω εξηγείται από το ότι οι παραγόμενοι ήχοι είναι σύνθετοι και αποτελούνται από ένα θεμελιακό ήχο και πολλούς άλλους αρμονικούς που βρίσκονται σε μια ορισμένη σχέση με το θεμελιακό. Έτσι η συχνότητα κάθε αρμονικού είναι ακέραιο πολλαπλάσιο της συχνότητας του θεμελιακού. Αν δηλαδή ο θεμελιακός παράγεται από 500 παλμικές κινήσεις στο 1 δευτερόλεπτο, οι αρμονικοί θα παράγονται από 1.000, 1.500, 2.000 παλμικές κινήσεις το δευτερόλεπτο
και εδώ καλύτερα:
http://en.wikipedia.org/wiki/Timbre#In_music


Η "χροιά" αφορά τους σύνθετους ήχους, καθορίζεται από το πλήθος και την σχετική ένταση των αρμονικών.

Είναι υποκειμενικός όρος και ο αντίστοιχος "φυσικός" είναι το "φάσμα". Βέβαια δεν είναι το ίδιο ακριβώς.

Να και μια παλαιότερη αναφορά
http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=43276&highlight=%F7%F1%EF%E9%DC
 

Μηνύματα
99
Reaction score
3
Χροιά: Αυτό που κάνει τον κάθε ήχο μοναδικό.

Έχει σημασία στην αναπαραγωγή του ήχου;
Όσο σημασία έχει το να φας ΙΟΝ αμυγδάλου και όχι απλά "σοκολάτα".
 

Μηνύματα
7.462
Reaction score
5
Χροιά: Αυτό που κάνει τον κάθε ήχο μοναδικό.

Έχει σημασία στην αναπαραγωγή του ήχου;
Όσο σημασία έχει το να φας ΙΟΝ αμυγδάλου και όχι απλά "σοκολάτα".
Ναι, αλλά εγώ προτιμώ την Lacta :126:
 



Μηνύματα
99
Reaction score
3
Ναι, αλλά εγώ προτιμώ την Lacta :126:
Καλά, και εγώ είμαι High Endάς και προτιμώ το προφιτερόλ του Ανδριά...

Τι χροιές έχει η Lacta;

Αντε να ρωτησω και εγω "τι ειναι η ψυχη";

Τι είναι ο άνθρωπος... Τι είναι το ζουμί του...
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Άλλος ένας πανελάκιας :138:
 


Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Αυτή η περιγραφή για τις εντυπώσεις-επιδόσεις ενισχυτή τι σας λέει . . ;
Πρίμα χωρίς ουσιαστική παρουσία κόκκου, εκτεταμένης περιγραφής στη στερεοφωνική εικόνα, αλλά και λεπτομερή, σε βαθμό που να καθίσταται δυνατή η παρακολούθηση του καθορισμού του ποσοστού μεταξύ θεμελιώδους συχνότητας και των ανώτερων αρμονικών.
http://www.hxos.gr/show_page.php?cat_id=31&page_id=1110
 




Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.572
Reaction score
22.099
Λοιπόν, ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Δεν χρειάζεται να ασκήσετε την ακουστική σας μνήμη, δεν χρειάζεται να θυμηθείτε τίποτα. Από τα τρία ηχητικά δείγματα που παραθέτω, το ένα προέρχεται από λαμπάτο προενισχυτή (Conrad Johnson PV10), και τα άλλα δύο από προενισχυτές στερεάς κατάστασης, που διαφέρουν τελείως μεταξύ τους, καθώς ο ένας είναι με τελεστικούς (ιδιοκατασκευή) και ο άλλος με διακριτό κύκλωμα, με τρανζίστορ (Luxman CO-3). Το σήμα και από τους τρεις προενισχυτές εγγράφηκε στον ίδιο ψηφιακό εγγραφέα, οπότε αυτός είναι κοινός παρονομαστής και στις περιπτώσεις, (Denon DTR-2000). Για τη μεταφορά του σήματος χρησιμοποιήθηκε το ίδιο καλώδιο, που ήταν ένα Van Den Hul D102 με βύσματα Neutrik, δικής μου συναρμολόγησης. Και οι τρεις προενισχυτές ήταν συνδεδεμένοι στο ρεύμα μέσα από το ίδιο πολύπριζο, ένα απλό μοντέλο της Legrand, ενώ το DAT ήταν συνδεδεμένο σε άλλη πρίζα, στο ίδιο δωμάτιο. Ανιχνεύοντας τις διαφορές που εντοπίζετε στις χροιές, προσπαθήστε να προσδιορίσετε ποιο άκουσμα προέρχεται από ποιον προενισχυτή. Προσέξτε!! Τα ακούσματα έχουν σαφείς διαφορές μεταξύ τους, όσον αφορά τις χροιές, αυτό θα το αντιληφθείτε αμέσως. Το ερώτημα είναι ποια χροιά προέρχεται από ποια αρχιτεκτονική κυκλώματος (λάμπες, τρανζίστορ, τελεστικοί). Εδώ σας θέλω!

Είναι προτιμότερο να κάψετε ένα CD με αυτά τα τρία πολύ μικρά κομμάτια, και να το ακούσετε στο σύστημά σας, και όχι μέσω του υπολογιστή. Εκεί, πραγματικά, για να μη κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας, το λαμπάτο προενισχυτή θα τον καταλάβετε αμέσως. Το πρόβλημα είναι με τα άλλα δύο κομμάτια, ποιο είναι ποιο. Λοιπόν;
 

Attachments


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
305
Απάντηση: Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Πιστεύω πως είναι:

guitar3 λαμπάτος
guitar2 ιδιοκατασκευή
guitar1 Luxman

Αλλά το θέμα για μένα δεν είναι το ποιος είναι ποιος, αλλά το ποιος είναι πιο κοντά στην πραγματική ηχογράφηση. Από την εμπειρία μου πιστεύω ότι το guitar2 είναι πιο κοντά στον φυσικό ήχο της κιθάρας...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.572
Reaction score
22.099
Re: Απάντηση: Τί είναι επιτέλους οι "χροιές";

Αλλά το θέμα για μένα δεν είναι το ποιος είναι ποιος, αλλά το ποιος είναι πιο κοντά στην πραγματική ηχογράφηση.
Εύγε Σπύρο! Αυτό είναι θεμελιώδης επισήμανση.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.361
Μηνύματα
2.972.999
Members
38.304
Νεότερο μέλος
PanagiotisAng
Top