Τι σημασία έχουν από νομοθετική άποψη οι προδιαγραφές ρύπων;

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Έχω μια απορία ρε παιδιά... λέμε ότι το τάδε αυτοκίνητο πληρεί προδιαγραφές ρύπων Euro III, το άλλο Euro IV κτλ. Αυτό που θέλω να ρωτήσω εν προκειμένω είναι ότι, αν βάλουμε στην άκρη το ρυπογόνο παράγοντα, από νομοθετικής απόψεως, θα μπορούσε να έχει πρόβλημα κάποιος που αγοράζει σήμερα ένα καινούριο αυτοκίνητο με σχετικά παλιές προδιαγραφές ρύπων; Θέλω να πω, υπάρχει περίπτωση (ακραίο παράδειγμα) να του απαγορεύσουν την κυκλοφορία (έστω και στα χαρτιά) από κάποιο σημείο και μετά; Βέβαια, στην Ελλάδα το κόβω πολύ δύσκολο, δεδομένου ότι ως γνωστόν κυκλοφορεί εδώ και χρόνια πεπαλαιωμένος στόλος αυτοκινήτων. Στο εξωτερικό όμως; Και γενικά, τι πρόβλημα θα μπορούσε να υπάρξει σε τέτοιες περιπτώσεις;

Παράδειγμα, πολλά (αν όχι τα περισσότερα) πετρελαιοκίνητα παράγονται σήμερα με προδιαγραφές Euro III (εκτός απ' τα πολύ καινούρια μοντέλα). Έστω ότι αγοράζει ένα τέτοιο όχημα κάποιος σήμερα. Μπορεί να έχει προβλήματα στο μέλλον με τη νομοθεσία; Τώρα βέβαια το πετρέλαιο είναι ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς ένα απ' τα σενάρια που έχουν ακουστεί για πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη είναι να επιτραπεί η κυκλοφορία για πετρελαιοκίνητα με Euro V προδιαγραφές (και νεότερες). Αλλά αυτά για την ώρα είναι φήμες, οπότε ας εστιάσουμε σε πετρελαιοκίνητα που κυκλοφορούν κανονικά στην επαρχία (ή και βενζινοκίνητα που πληρούν παλιότερες προδιαγραφές ρύπων). Τι συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, γνωρίζει κανείς;
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: Τι σημασία έχουν από νομοθετική άποψη οι προδιαγραφές ρύπων;

Πετρελαιοκίνητα από FIAT group ( έχει σε άλλες εταιρίες ) καλύπτουν euroV , αυτά ως offtopic
Η απαγόρευση έχει να κάνει με την χρονιά κατασκευής του αυτοκινήτου ...
Δεν νομίζω να υπάρχει καινούριο αυτοκίνητο που να μην καλύπτει euroIV αυτή την στιγμή
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
KIA Sorento, Toyota Land Cruiser στα πρόχειρα είναι μοντέλα παραγωγής που στην πετρελαιοκίνητη έκδοση πληρούν αυτή τη στιγμή προδιαγραφές Euro III... Δεν κατάλαβα τι εννοείς για την απαγόρευση. Δηλαδή είναι θέμα που αφορά μόνο τις εταιρίες; Λέει η νομοθεσία π.χ. από τότε και μετά δεν επιτρέπουμε να λανσάρετε μοντέλα με Euro III και κάτω; Αλλά για τον καταναλωτή καμία επίπτωση;
 

Μηνύματα
4.480
Reaction score
3
Απάντηση: Τι σημασία έχουν από νομοθετική άποψη οι προδιαγραφές ρύπων;

Δεν νομίζω να υπάρχει καινούριο αυτοκίνητο που να μην καλύπτει euroIV αυτή την στιγμή
Χμ... γκουχ,γκουχ...
Υπάρχουν...
Και δεν τα εισάγουν στην ΕΕ κανονικά, αλλά τα πάνε κάτι Ρουμανίες και Ουκρανίες και μετά τα φέρνουν εδώ ως "μεταχειρισμένα".:137:
Παραπάνω δεν μπορώ να πω, είναι γνωστά όμως... :120:
 


Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Τι σημασία έχουν από νομοθετική άποψη οι προδιαγραφές ρύπων;

Πχ.....
Για το 2008 πρέπει να υπάρχει προδιαγραφή EuroIII (αυτή είναι φέτος η προδιαγραφή αν θυμάμαι καλά).
Αυτό σημαίνει ότι:
Αν πας στο μηχανολογικό για πινακίδες σε καινούριο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον EuroIII (μπορεί βεβαίως να είναι και IV πχ...)
Αν όμως εντός του 2008 πας να βγάλεις άδεια σε μοτοσικλέτα ή αυτοκίνητο με προδιαγραφή EuroII οι μηχανολόγοι στο υπουργείο δεν θα σφραγίσουν το κατάλληλο έντυπο και δεν θα μπορέσεις να βγάλεις πινακίδες.

Άλλη περίπτωση....
Εισάγεις μεταχειρισμένο από το εξωτερικό (Γερμανία, Ιταλία κλπ). Με βάση τις προδιαγραφές Euro πληρώνεις τον φόρο στη φάση του εκτελωνισμού (σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό του οχήματος και τον κυβισμό). Όσο πιο φρέσκια η προδιαγραφή τόσο μικρότερος ο φόρος (αλλά όχι αναλογικά.....)
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Thanks Γιάννη! Εν ολίγοις, άπαξ και βγάλεις πινακίδα για νέο όχημα, από 'κει και πέρα δεν έχεις πρόβλημα.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Τι σημασία έχουν από νομοθετική άποψη οι προδιαγραφές ρύπων;

Ακριβώς!!!
Εκτός και αν αλλάξει κάτι ως προς τα τέλη κυκλοφορίας (και πληρώνουμε πχ με βάση τα Euro)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.892
Μηνύματα
3.066.754
Members
38.627
Νεότερο μέλος
Athanasios1962
Top