Υπάρχουν χαζές ερωτήσεις για τη φωτογραφία;

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Ναι, αμέ! Πώς δεν υπάρχουν!
Για παράδειγμα, οι ερωτήσεις:

"Η μηχανή μου είναι χαλασμένη. Στις περισσότερες φωτογραφίες βγάζει ένα δάχτυλο κάτω δεξιά. Δοκίμασα και ενός φίλου μου, το ίδιο και σε αυτή. Τι συμβαίνει; Είναι και οι δύο προβληματικές;"

"Πήρα μια ψηφιακή, τράβηξα την πρώτη μου φωτογραφία, αλλά δεν μπορώ να τραβήξω άλλη, γιατί δεν ξέρω από πού οπλίζει. Από πού;"

"Μου είπαν ότι στη μηχανή μου μπορώ να αλλάζω ταχύτητες χειροκίνητα. Πολύ μου άρεσε. Αλλά πρέπει να πατάω κάποιον συμπλέκτη ή μπαίνουν απ' ευθείας όπως στο παπί; Θα δοκίμαζα, αλλά φοβάμαι μην κουρέψω κανένα γρανάζι"

...από όπου και να τις πιάσεις, είναι χαζές. Δεν θα ασχοληθούμε με τέτοια θέματα. Ελπίζω...

Μιας και ο φίλος GTX αποφάσισε να ασχοληθεί με την φωτογραφία από καλλιτεχνικής πλευράς στον "οδηγό του αρχαρίου", σκέφτηκα να το κάνω από τεχνικής πλευράς.
Ρωτήστε ό,τι θέλετε και θα προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε, όλοι μαζί, με τον εύκολο τρόπο....
 

Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Να λοιπόν μια, υποθετική, απορία:

"Πήγαμε στα χιόνια και έβγαλα κάτι φοβερές φωτογραφίες. Μόλις γύρισα σπίτι, είδα ότι όλες είναι σκοτεινές. Πολύ μάπα η μηχανή μου. Ποιά να πάρω να βγάζει καλές φωτό όταν κάνω σκι;"

Απάντηση:

Καμία να μην πάρεις. Το πρόβλημα αυτό θα το συναντήσεις όποια μηχανή και να πάρεις.
Είναι θέμα φωτομέτρησης, του τρόπου δηλαδή που μετράει η μηχανή το υπάρχον φως, ώστε να δώσει τις σωστές τιμές και να βγάλει σωατά τη φωτογραφία.
Όλες οι μηχανές υπολογίζουν το φως, ώστε με τις ρυθμίσεις που θα κάνουν αυτόματα, η εικόνα μας να έχει έναν "μέσο τόνο", δηλαδή οι τόνοι που θα επικρατούν να είναι ούτε πολύ φωτεινοί, ούτε πολύ σκοτεινοί.
Στην περίπτωσή μας, η μηχανή προσπάθησε το χιόνι, το οποίο επικρατεί, να βγει γκρίζο, και όπως βλέπεις τα κατάφερε μια χαρά. Τα πρόσωπα βέβαια βγήκαν μαύρα...
Και τι κάνουμε; Μέσο τόνο θέλει; Μέσο τόνο θα της δώσουμε. Θα "φωτομετρήσουμε" κάτι "μεσαίου τόνου", όπως πχ ένα πρόσωπο.
Όπως ξέρουμε το κουμπί για τη φωτογραφία το πατάμε σε δύο χρόνους: Λίγο μέχρι τη μέση, περιμένουμε μέχρι να κάνει "μπιπ" και να εστιάσει και μετά το πιέζουμε μέχρι τέλους. Όταν κάνει "μπιπ" έχει κάνει και τη φωτομέτρηση. Και έτσι θα την ξεγελάσουμε.
"Σημαδεύουμε" πρώτα κάτι "μέσου τόνου" που να γεμίζει όσο το δυνατόν το κάδρο μας, πχ ένα πρόσωπο, ένα ρούχο (όχι πολύ άσπρο, ούτε πολύ σκούρο. Το ίδιο ισχύει και για τα πρόσωπα. Αν δείτε τον Λούα-Λούα, μην φωτομετρήσετε σε αυτόν, γιατί μετά θα με βρίζετε), ένα αυτοκίνητο, τον δρόμο, χώμα κτλ που να βρίσκεται στην ίδια απόσταση με το θέμα και να φωτίζεται το ίδιο. Μετά, πατάμε το κουμπί μέχρι τη μέση, κάνει "μπιπ" το κρατάμε έτσι, κάνουμε τη σύνθεση που θέλουμε και μετά το πατάμε μέχρι τέλους για να βγάλουμε τη φωτό.
Δύσκολο; Μπαααα.... το συνηθίζεις εύκολα. Πχ, αν θέλουμε να βγάλουμε τη φίλη μας στα χιόνια, πατάμε μέχρι τη μέση το κουμπί ενώ έχουμε τη μηχανή λίγο προς τα κάτω, ώστε να γεμίζει με το σώμα της όσο το δυνατόν περισσότερο, πατάμε μέχρι τη μέση, κρατάμε, τη σηκώνουμε, καδράρουμε το πρόσωπο και πατάμε μέχρι τέλους. Με την εξάσκηση, γίνεται δεύτερη φύση.
Το ίδιο πρόβλημα θα μπορούσαμε να έχουμε και όταν το περιβάλλον είναι μαύρο, πχ μαύρα ρούχα, σε σκούρο φόντο: Ρούχα και φόντο θα βγουν μαύρα, και το πρόσωπο άσπρο. Είναι το ίδιο, αλλά αντίστροφα.

"Η μηχανή μου έχει και ένα πρόγραμμα για χιόνια"

Ε, τότε χρησιμοποίησέ το, χωρίς το πιο πάνω κόλπλο. Αλλά δεν έχουν όλες οι μηχανές.... Και πώς να το κάνουμε, έχει άλλη γοητεία αν ξέρεις και πώς δουλεύουν λίγο τα πράγματα! :126:
 


Μηνύματα
13.106
Reaction score
164
Φέις ντιτέξιον, ε; Ωραίο ακούγεται! "Η μηχανή σου έχει φέις ντιτέξιον; Χα! Η δικιά μου έχει".
Κατ' αρχάς τι είναι αυτό το πράμα. Είναι ένα σύστημα που αναγνωρίζει, υποτίθεται, αυτόματα τα πρόσωπα στο κάδρο και βασίζει εκεί την εστίαση και την έκθεση της φωτογραφίας.
Η γνώμη μου; Κουραφέξαλα. Η φωτογραφία από καθαρά χειριστική άποψη είναι εξαιρετικά απλή. Όλα και όλα τα βασικά που πρέπει να προσέξουμε είναι, όσο αφορά την έκθεση, δύο: Το διάφραγμα και η ταχύτητα. Και μάλιστα αλληλοσυνδέονται και οι αποδεκτές τιμές είναι λίγες. Δεν χρειάζονται βοηθήματα λες και ο χειρισμός της μηχανής είναι ανάλογης δυκολίας με ενός 747.
Μαθαίνουμε τις απλές χειριστικές τεχνικές και έτσι δεν εχουμε ανάγκη να αγοράσουμε το επόμενο μοντέλο με το νέο σούπερ-ντούπερ σύστημα, ούτε βραχυκυκλώνουμε όταν πιάσουμε μια άλλη μηχανή στα χέρια μας.
Και το σημαντικότερο: Τα αυτόματα συστήματα αποτυγχάνουν πολλές φορές και θα αποτύχουν όταν κάνουν την περισσότερη ζημιά.
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.088
Μηνύματα
2.961.655
Members
38.286
Νεότερο μέλος
MichaelK
Top