Χρονική συμπεριφορά των παθητικών κροσόβερ

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
http://tinyurl.com/yb6csq

Στο 1ο διάγραμμα (5.13) βλέπουμε τη συμπεριφορά ενός κροσόβερ δύο δρόμων, 1ης τάξεως (6 dB/οκτάβα). Το ηλεκτρικό σήμα εισόδου είναι ένα απλό βήμα (i), το οποίο αναλύεται από το κροσόβερ σε 2 συνιστώσες, μία βαθυπερατή (ii) και μία υψιπερατή (iii), το άθροισμα των οποίων είναι πιστό αντίγραφο του πρωτοτύπου (iv).

Στο 2ο διάγραμμα (5.14) βλέπουμε τα ίδια με κροσόβερ 2ης τάξεως (12 dB/οκτάβα). Οι συνιστώσες ii και iii εμφανίζουν χρονοκαθυστέρηση μεταξύ τους και συνεπώς το άθροισμά τους εμφανίζει σφάλματα και στο πεδίο του χρόνου (iv) και στο πλάτος (vii, διακεκομμένη γραμμή). Αναστρέφοντας την πολικότητα της υψιπερατής συνιστώσας (συνδέοντας το τουίτερ ανάποδα δηλαδή), η απόκριση κατά πλάτος επιπεδώνεται (vii, συνεχής γραμμή), αλλά η μορφή του σήματος χειροτερεύει κι άλλο (vi).

Στο 3ο διάγραμμα (5.16) βλέπουμε την αναπαραγωγή ενός τετραγωνικού παλμού από ένα κροσόβερ 3 δρόμων και 3ης τάξεως (18 dB/οκτάβα).
 


Μηνύματα
227
Reaction score
3
Και να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν σχεδιαστές που αφήνουν ελεύθερα τα μεγάφωνα, στη φυσική τους αποκοπή έκαστο, ελπίζοντας (;) να διορθώσουν τα σφάλματα στο πεδίο του χρόνου με την "ειδική" σχεδίαση της μπάφλας και την ανισοεπίπεδη κατανομή των μεγαφώνων σε αυτή...//; - )
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Και να σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν σχεδιαστές που αφήνουν ελεύθερα τα μεγάφωνα, στη φυσική τους αποκοπή έκαστο, ελπίζοντας (;) να διορθώσουν τα σφάλματα στο πεδίο του χρόνου με την "ειδική" σχεδίαση της μπάφλας και την ανισοεπίπεδη κατανομή των μεγαφώνων σε αυτή...//; - )

Εεεε αυτοί είναι Hiend-άδες....τι ψάχνεις τώρα! :happy_4:
 


Σπύρος Μπλάτσιος

Διακεκριμένο μέλος
Μηνύματα
15.897
Reaction score
304
Απάντηση: Re: Χρονική συμπεριφορά των παθητικών κροσόβερ

Όχι, τα παθητικά κροσόβερ γενικώς είναι μάπα :smoking:
Ναι αλλά αν πας σε παθητικό cross τα πρώτης τάξης κάνουν την μικρότερη ζημιά.
Γι' αυτό είμαι κατά των πολύπλοκων cross, που εξισοροπούν φάσεις κλπ κλπ. Περισσότερη ζημιά κάνουν παρά καλό...

-off topic-

Rdoh καταλάθος πάτησα edit στο μήνυμά σου. Σαφώς και δεν πείραξα τίποτα, απλά θα φαίνεται ότι έγινε edit.
 




Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Diladh ths 1hs taxeos einai super duper kai ta alla mapa??
Πέρα απ' την πλάκα, είναι πολύ δύσκολο να τιθασσεύσεις ιδιοσυντονισμούς μόνο με 6 dB/οκτάβα αποκοπή. Ας δούμε π.χ. ένα υψηλής τεχνολογίας (και τιμής) υπεράκαμπτο μιντ-γούφερ από κράμα μαγνησίου της Seas:

O κώνος του "σπάει" στα 5 kHz. Aκόμη και στο 1 kHz να κροσάρει, με 6 dB/οκτάβα αποκοπή, το σπάσιμο δεν ελέγχεται. Δηλαδή ως μιντρέιντζ το ξεχνάς. Για αυτούς τους λόγους οι πιο πολλοί κατασκευαστές πάνε σε τοπολογίες 24 dB/οκτάβα Linkwitz-Riley. Δηλαδή το παίρνουν απόφαση ότι χρονική ακεραιότητα δεν θα έχουν ποτέ και προτιμούν τουλάχιστον να ελέγξουν ηλεκτρικά τις μηχανικές ατασθαλίες.
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
...το παίρνουν απόφαση ότι χρονική ακεραιότητα δεν θα έχουν ποτέ και προτιμούν τουλάχιστον να ελέγξουν ηλεκτρικά τις μηχανικές ατασθαλίες...
Ή, έτσι νομίζουν, τουλάχιστον. Αλλά, τι να λέμε τώρα...
Από τη στιγμή που χρησιμοποιείς περισσότερα του ενός μεγάφωνα για να προσομοιώσεις το πλήρες (λέμε) φάσμα, είναι αντικειμενικά αδύνατο να πετύχεις ενιαία συμπεριφορά τους στο πεδίο του χρόνου -το κακό είναι ότι και η μια (θεωρητικά) full-range μονάδα έχει τα δικά της (εγγενή) προβλήματα, όπως έδειξε ο RD σε άλλο νήμα.

Οι όποιες ηλεκτρικές διορθώσεις, που κάνουν θαύματα στο πεδίο της συχνότητας, όσο και να μην το παραδέχονται οι σχεδιαστές, δεν ωφελούν καθόλου και μάλιστα "ακούγονται" στο πεδίο του χρόνου.

Και εδώ είναι ένα από τα πολλά ασυμβίβαστα του χόμπι μας, που αναγκαστικά ξεχνάμε για να μπορέσουμε κάποτε ν' ακούσουμε και μουσική.
Είπαμε, το high end audio είναι η επιστήμη των συμβιβασμών...//; - )
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.037
Reaction score
139.372
ή πάρτε το απόφαση να πετάξετε τα παθητικά κρος!

όλα μια απόφαση είναι, όσο νωρίτερα την πάρετε τόσο το καλύτερο για σας!
 





Car_Audio_Test

Επαγγελματίας
Editor
Μηνύματα
2.296
Reaction score
869
Συμφωνώ με τον Σπύρο ότι τα 1ης τάξης έχουν πιο λίγα φασικά προβλήματα, η απόσταση των μεγαφώνων μεταξύ του θα κρίνει αν το tweeter χρήζει ανάποδης φάσης. Γενικά το ματσάρισμα τους δεν είναι εύκολη υπόθεση ειδικά αν ένα εξ αυτών έχει διαφορετική ευαισθησία από το άλλο. Η χρήση αντίστασης στο πιο ευαίσθητο μεγάφωνο θ αλλάξει και το crosspoint.
 

Μηνύματα
2.011
Reaction score
4.722
Οι όποιες ηλεκτρικές διορθώσεις, που κάνουν θαύματα στο πεδίο της συχνότητας, όσο και να μην το παραδέχονται οι σχεδιαστές, δεν ωφελούν καθόλου και μάλιστα "ακούγονται" στο πεδίο του χρόνου.

Και εδώ είναι ένα από τα πολλά ασυμβίβαστα του χόμπι μας, που αναγκαστικά ξεχνάμε για να μπορέσουμε κάποτε ν' ακούσουμε και μουσική.
Ξεκάθαρο και ωραία διατυπωμένο...
Φαίνεται ότι το " εμπρός .. Πίσω " ισχύει και στα post.

Η πρωτη τάξη καλα υλοποιημένη δείχνει ένας καλός συμβιβασμος πάντως.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.241
Μηνύματα
2.967.967
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top