24/192 Music Downloads ...and why they make no sense


Μηνύματα
2.616
Reaction score
5.533
Σίγουρα την μεγαλύτερη επίδραση στο τελικό άκουσμα την κάνει η ποιότητα της αρχικής ηχογράφησης...η δουλειά δηλαδή του μηχανικού στο στούντιο (garbage in - garbage out). Γι' αυτό σχεδόν όλες οι ηχογραφήσεις της blue note ακόμη και από την 10ετία του 50 ακούγονται πολύ καλά. Και φυσικά όλοι έχουμε ακούσει απαράδεκτες ηχογραφήσεις 24/196 και αντίστοιχα υπέροχες ηχογραφήσεις 16/44,1
 

Μηνύματα
1.011
Reaction score
1.727
Με την ευκαιρία:

Είναι αλήθεια αυτό που μου είπε πρόσφατα, κάποιος γνωστός sound engineer (μεγάλης ηλικίας), ότι μεγάλο κομμάτι των μπάσων, (των χαμηλών συχνοτήτων), κατά την εγγραφή των κομματιών στα βινύλια, "κοβόντουσαν" διότι δεν "χώραγαν";
 


TGD

Μηνύματα
9.128
Reaction score
9.145
Ναι, το μπάσο ήταν μειωμένο και μονοφωνικό για να μπορεί να παίζει και στα φτηά πηκάπ της εποχής χωρίς να πηδάει η βελόνα.
 


TGD

Μηνύματα
9.128
Reaction score
9.145
Γιατί σου κάνει εντύπωση; Οι μηχανικοί συντονισμοί, οι στραβοί δίσκοι, κλπ ουσιαστικά δημιουργούν πρόβλημα, γι' αυτό τα παλιά στερεοφωνικά είχαν και σχετικά φίλτρα (subsonic, rumble, κλπ). Η καμπύλη ισοστάθμισης RIAA μειώνει τις χαμηλές συχνότητες ώστε να περιοριστεί η κίνηση της βελόνας. Και επειδή το πικάπ καταχωρεί τη διαφορά ανάμεσα στα δύο κανάλια ως οριζόντια κίνηση, η ύπαρξη μπάσου στο ένα κανάλι θα προκαλούσε μεγάλη στρέψη στην βελόνα, γι' αυτό οι μηχανικοί έκαναν μονοφωνικό οτιδήποτε κάτω -ας πούμε- από 40-50 κύκλους.

Σκέψου τι πλαστικούρες και σαβούρες πικάπ κυκλοφορούσαν όταν δεν υπήρχε εναλλακτικό μέσο διανομής της μουσικής και θα καταλάβεις γιατί το μπάσο ήταν πονοκέφαλος για τους μηχανικούς. Υπάρχουν και αφηγήσεις στο ίντερνετ για απόσυρση ή επανεκτύπωση δίσκων από την αγορά γιατί δεν έπαιζαν σε πικάπ λόγω των δυναμικών τους. Και γω έχω έναν τέτοιο δίσκο που πήδαγε στο σαβουροπικάπ όταν ήμουν έφηβος, αλλά παίζει μια χαρά σε οτιδήποτε τις προκοπής.

Όσον αφορά το 24/192, ε ναι, τώρα είναι σπατάλη bandwidth. Έχω ακούσει μικρές διαφορές ανάμεσα σε 24/96 και 24/192, αλλά τα μηχανήματα (DVD-Audio) υλοποιούσαν διαφορετικά τις δύο αλυσίδες (receiver, upsampling, κλπ), οπότε δεν ήταν αξιόπιστη σύγκριση. Αλλά προσωπικά ούτε στον σκληρό καταναλώνω διπλάσιο χώρο να τα αποθηκεύσω, ούτε πληρώνω τα παραπάνω χρήματα για να τα αποκτήσω.
 




Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.755
https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html
αν μπορει καποιος να μας εξηγησει και "εμας" τι θελει να πει ο "ποιητης" ?
Η ιστοσελίδα ανακεφαλαιώνει τοις μετρητοίς στοιχεία που έχουν ήδη εκτεθεί με δόσεις στον παρόντα ιστότοπο.

Η μέγιστη ωφέλεια κατά την κβάντιση υπό υψηλότατους ρυθμούς δειγματοληψίας προκύπτει για την επεξεργασία μιας ηχογράφησης κατά την παραγωγή της σε αναπαράξιμη μορφή και για όσους εισπράττουν δικαιώματα από...ανωφερείς δειγματολήπτες.:p

Όπως λ.χ. οφείλουμε κιόλας να γνωρίζουμε ότι στην πράξη το μέγιστο εύρος δυναμικής περιοχής που δύναται να γίνεται αντιληπτό υπό τις παρούσες τεχνολογικές συνθήκες δεν υπερβαίνει τα 21 bits.

Το δίδαγμα είναι ότι ανάλογα κείμενα πρέπει να διαβάζονται μετά προσοχής απ'όσους θα είχαν...υπαρξιακά σύνδρομα με την ικανότητα διαχείρισης ψηφιακών δεδομένων από δεδομένο σύστημα.
Με την ευκαιρία:

Είναι αλήθεια αυτό που μου είπε πρόσφατα, κάποιος γνωστός sound engineer (μεγάλης ηλικίας), ότι μεγάλο κομμάτι των μπάσων, (των χαμηλών συχνοτήτων), κατά την εγγραφή των κομματιών στα βινύλια, "κοβόντουσαν" διότι δεν "χώραγαν";
Έχει και αυτό διατυπωθεί εδώ...Χονδρικώς οι τρεις πρώτες οκτάβες.
Εάν δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο,τότε έστω και αν υπήρχε ικανότητα άρτιας ανάγνωσης από κάποια κεφαλή,η στερεοφωνική εγχάραξη σημάτων με τόσο υψηλή περιεχόμενη ενέργεια και πλάτη εκτροπής για την ακίδα θα προξενούσε φαινόμενα διαμόρφωσης ως προς την ανάγνωση των σημάτων που θα υπάγονταν στις ανώτερες οκτάβες.
Ναι, το μπάσο ήταν μειωμένο και μονοφωνικό για να μπορεί να παίζει και στα φτηά πηκάπ της εποχής χωρίς να πηδάει η βελόνα.
Και δεν ισχύει αποκλειστικώς για τις φθηνές υλοποιήσεις...;)
 

Μηνύματα
1.011
Reaction score
1.727
Παππού, για πες;

Το Spotify είναι losy ή lossless;

Το Tidal είναι losy ή lossless;
Το βρήκα:

Το Spotify Free είναι max 160K και το premium max 320K.
Μια χαρά!
[DOUBLEPOST=1517579795][/DOUBLEPOST]Δηλαδή, απ'όποιο μέσο και ν'ακούμε, χάλια ακούμε.... τζάμπα τα χιλιάρικα για χάι-εντ.

Μόνο το λάιβ μετράει και αυτό χωρίς μικρόφωνα-ενισχυτικά-καλώδια-ηχεία, σκέτα όργανα και φωνές!

Όπως το κλαρινάκι και το τουμπερλεκάκι που παίζουν οι ρομά στις ταβέρνες!
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.778
Reaction score
58.755
Σα το σιντί.
Δηλαδή λοσι.
Σιγά μωρέ,που θα τα βγάλεις όλα...Λάσσι.Που να σου πέφτει ο damping factor και να μη σου ξανασηκώνεται - ο...σφάκτωρ.:lolsign:

Και για όποιον ενδιαφερόταν,μια ερευνητική ένσταση για το απόλυτο συχνοτικό εύρος της ακουστικής μας αντίληψης είναι κι εκείνη κατατεθειμένη στον παρόντα ιστότοπο:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-10#post-1100247
Η δεύτερη παράγραφος αναιρεί την αναίρεση της πρώτης. Αλλά βέβαια, τετχιος είσαι..
Λοσι ρε, λοσι.
Στο έγραψα με...αμερικάνικη προφορά.:tongue:
...

Μόνο το λάιβ μετράει και αυτό χωρίς μικρόφωνα-ενισχυτικά-καλώδια-ηχεία, σκέτα όργανα και φωνές!

Όπως το κλαρινάκι και το τουμπερλεκάκι που παίζουν οι ρομά στις ταβέρνες!
Το μόνο στοιχείο που θα χαλούσε τη...μανέστρα,είναι ότι η μετακίνηση σε διαφορετική θέση ακρόασης θα συνεπάγεται κάποιες διαφοροποιήσεις στην αντιλαμβανόμενη απόκριση...

Και αφού όλα σφάζονται και μαχαιρώνονται (σσ. μην ανησυχείς AKARL απέχουμε από συμπαθή πάντα και κοάλα) ας αναλογιστούμε κιόλας ότι βινυλιακές κόπιες προερχόμενες από σύγχρονες ψηφιακές καταγραφές είναι πράγματι δυνατόν να ακούγονται πιο τακτοποιημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες ψηφιακές εκδόσεις του ίδιου έργου,αφού οι εγγενείς περιορισμοί κατά τη βινυλιακή μορφοποίηση αποτρέπουν διάφορες υπερβολές σε θέματα υπέρμετρης ακουστότητας (loudness).
 
Last edited:

Μηνύματα
2.599
Reaction score
4.587
Προσωπικά μπορώ να διακρίνω τις διαφορές ανάμεσα σε 16/44.1 και 24/48 σχετικά εύκολα (ανάλογα πάντα με την ηχογράφηση), τις διαφορές ανάμεσα σε 24/48 και 24/96 δεν είμαι πάντα σίγουρος αν τις αντιλαμβάνομαι πραγματικά ή ψυχαναγκαστικά και σίγουρα δεν έχω εντοπίσει διαφορές ανάμεσα σε 24/96 και 24/192. Αν έχω τη δυνατότητα επιλογής κατά την αγορά τότε πάντα επιλέγω 24/48.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.253
Reaction score
139.828
Σιγά μωρέ,που θα τα βγάλεις όλα...Λάσσι.Που να σου πέφτει ο damping factor και να μη σου ξανασηκώνεται - ο...σφάκτωρ.:lolsign:

Και για όποιον ενδιαφερόταν,μια ερευνητική ένσταση για το απόλυτο συχνοτικό εύρος της ακουστικής μας αντίληψης είναι κι εκείνη κατατεθειμένη στον παρόντα ιστότοπο:
https://www.avsite.gr/forum/threads/Η-λειτουργία-της-ακοής.66469/page-10#post-1100247
Η δεύτερη παράγραφος αναιρεί την αναίρεση της πρώτης. Αλλά βέβαια, τετχιος είσαι..
Λοσι ρε, λοσι.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.350
Μηνύματα
2.972.516
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top