- Μηνύματα
- 17.074
- Reaction score
- 5.236
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Στον αέρα βρίσκεται πάνω από ένα μήνα η συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους του εθνικού οδικού δικτύου των 11.000 χλμ., καθώς και του επαρχιακού, που ξεπερνά τα 32.000 χλμ.
Χρόνια τώρα από κρατικούς πόρους διαθέταμε το... ιλιγγιώδες ποσό των 5 ευρώ ανά χιλιόμετρο, αλλά από την αρχή του χρόνου ούτε και αυτά δεν φαίνονται στον ορίζοντα. Τρία συναρμόδια υπουργεία, Εσωτερικών, Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ, διαγκωνίζονται για το ποιο δεν είναι... αρμόδιο να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους και μέχρι να ξεκαθαριστεί το θέμα οι οδηγοί μάλλον πρέπει να κάνουν το σταυρό τους για να μην πέσουν σε καμιά λακκούβα...
Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, ώς τα τέλη του 2007 εξασφάλιζε από τα έσοδα των διοδίων κονδύλια της τάξης των 80 έως 90 εκατ. ευρώ το χρόνο για έργα συντήρησης στο οδικό δίκτυο. Με την επικύρωση από τη Βουλή των συμβάσεων των έργων για τους αυτοκινητόδρομους η εκμετάλλευση των διοδίων περνά σταδιακά ώς τον Μάιο στους ανάδοχους ομίλους, που εκτός από την κατασκευή έχουν την ευθύνη της συντήρησης των δρόμων για 30 χρόνια. Οι οδηγοί εξακολουθούν όμως να πληρώνουν, και μάλιστα στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών, όπου σε 40 ημέρες έχασαν τη ζωή τους 14 άτομα, τα ετήσια έσοδα πλησιάζουν τα 30 εκατ. ευρώ, αλλά ουσιαστική συντήρηση δεν βλέπουν ώς τώρα. Από επίσημα στοιχεία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ προκύπτει ότι οι περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, στις οποίες ανήκει το επίμαχο κομμάτι του δρόμου, την περασμένη χρονιά έλαβαν αντίστοιχα 6,7 και 10,5 εκατ. ευρώ, σε σύνολο 87,7 εκατ. που διατέθηκαν στις 13 περιφέρειες.
Επιπλέον, ο κ. Σουφλιάς εξέδωσε τον περασμένο Μάρτιο απόφαση με την οποία θα έχει την ευθύνη συντήρησης μόνον ορισμένων λεωφόρων στο Λεκανοπέδιο. Με βάση το νόμο 3481/2006 οι περιφερειάρχες οφείλουν να καθορίσουν τους δρόμους της δικής τους αρμοδιότητας και όλο το υπόλοιπο δίκτυο ανήκει στις νομαρχίες και στους δήμους. Πετάει έτσι το μπαλάκι στα συναρμόδια υπουργεία, όπως προκύπτει και από τη γραπτή απάντηση που έδωσε πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Θ. Ξανθόπουλος σε ερώτηση του βουλευτή Γ. Μανιάτη, αρμόδιου σε θέματα δημοσίων έργων του ΠΑΣΟΚ.
Ο Γ. Παπαθανασίου, υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, απαντά πως η συντήρηση του οδικού δικτύου ανήκει στις νομαρχίες και παραπέμπει στα υπουργεία Εσωτερικών και ΠΕΧΩΔΕ. Το υπουργείο Εσωτερικών, διά του υφυπουργού Αθ. Νάκου, διαβεβαιώνει ότι στον φετινό προϋπολογισμό έχουν εξασφαλιστεί 90,9 εκατ. ευρώ, αλλά παραδέχεται ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη η κοινή υπουργική απόφαση για την κατανομή των πόρων, καθώς αναμένεται η πρόταση-εισήγηση της ΕΝΑΕ, του φορέα των νομαρχιών.
Στον αέρα βρίσκεται πάνω από ένα μήνα η συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους του εθνικού οδικού δικτύου των 11.000 χλμ., καθώς και του επαρχιακού, που ξεπερνά τα 32.000 χλμ.
Χρόνια τώρα από κρατικούς πόρους διαθέταμε το... ιλιγγιώδες ποσό των 5 ευρώ ανά χιλιόμετρο, αλλά από την αρχή του χρόνου ούτε και αυτά δεν φαίνονται στον ορίζοντα. Τρία συναρμόδια υπουργεία, Εσωτερικών, Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ, διαγκωνίζονται για το ποιο δεν είναι... αρμόδιο να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους και μέχρι να ξεκαθαριστεί το θέμα οι οδηγοί μάλλον πρέπει να κάνουν το σταυρό τους για να μην πέσουν σε καμιά λακκούβα...
Το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, ώς τα τέλη του 2007 εξασφάλιζε από τα έσοδα των διοδίων κονδύλια της τάξης των 80 έως 90 εκατ. ευρώ το χρόνο για έργα συντήρησης στο οδικό δίκτυο. Με την επικύρωση από τη Βουλή των συμβάσεων των έργων για τους αυτοκινητόδρομους η εκμετάλλευση των διοδίων περνά σταδιακά ώς τον Μάιο στους ανάδοχους ομίλους, που εκτός από την κατασκευή έχουν την ευθύνη της συντήρησης των δρόμων για 30 χρόνια. Οι οδηγοί εξακολουθούν όμως να πληρώνουν, και μάλιστα στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών, όπου σε 40 ημέρες έχασαν τη ζωή τους 14 άτομα, τα ετήσια έσοδα πλησιάζουν τα 30 εκατ. ευρώ, αλλά ουσιαστική συντήρηση δεν βλέπουν ώς τώρα. Από επίσημα στοιχεία του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ προκύπτει ότι οι περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας, στις οποίες ανήκει το επίμαχο κομμάτι του δρόμου, την περασμένη χρονιά έλαβαν αντίστοιχα 6,7 και 10,5 εκατ. ευρώ, σε σύνολο 87,7 εκατ. που διατέθηκαν στις 13 περιφέρειες.
Επιπλέον, ο κ. Σουφλιάς εξέδωσε τον περασμένο Μάρτιο απόφαση με την οποία θα έχει την ευθύνη συντήρησης μόνον ορισμένων λεωφόρων στο Λεκανοπέδιο. Με βάση το νόμο 3481/2006 οι περιφερειάρχες οφείλουν να καθορίσουν τους δρόμους της δικής τους αρμοδιότητας και όλο το υπόλοιπο δίκτυο ανήκει στις νομαρχίες και στους δήμους. Πετάει έτσι το μπαλάκι στα συναρμόδια υπουργεία, όπως προκύπτει και από τη γραπτή απάντηση που έδωσε πριν από λίγες ημέρες ο υφυπουργός Θ. Ξανθόπουλος σε ερώτηση του βουλευτή Γ. Μανιάτη, αρμόδιου σε θέματα δημοσίων έργων του ΠΑΣΟΚ.
Ο Γ. Παπαθανασίου, υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, απαντά πως η συντήρηση του οδικού δικτύου ανήκει στις νομαρχίες και παραπέμπει στα υπουργεία Εσωτερικών και ΠΕΧΩΔΕ. Το υπουργείο Εσωτερικών, διά του υφυπουργού Αθ. Νάκου, διαβεβαιώνει ότι στον φετινό προϋπολογισμό έχουν εξασφαλιστεί 90,9 εκατ. ευρώ, αλλά παραδέχεται ότι δεν έχει εκδοθεί ακόμη η κοινή υπουργική απόφαση για την κατανομή των πόρων, καθώς αναμένεται η πρόταση-εισήγηση της ΕΝΑΕ, του φορέα των νομαρχιών.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 04/02/2008