ANABAΘΜΙΣΗ CROSSOVER WHARFEDALE LINTON HERITAGE 85th ANNIVERSARY

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Η αναβάθμιση των crossovers στα Wharfedale Linton έγιναν με στόχο την ανάδειξη των μικρολεπτομερειών, τη βελτίωση της μουσικότητας (ροή στην ατάκα) και την αντοχή (απομάκρυνση ηλεκτρολυτικών πυκνωτών) στον χρόνο.

Οι τροποποιήσεις βασίστηκαν σε αρχική πληροφόρηση του φίλου sk, και κατόχου των ηχείων, από το διαδίκτυο και στην συνέχεια οριστικοποιήθηκαν επί του σχηματικού και υλοποιήθηκαν από εμένα.

Οι αλλαγές είναι οι παρακάτω :

  • Αντικατάσταση της αντίστασης R1 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-2.2 Resistor 20W 2,2Ω
  • Αντικατάσταση της αντίστασης R2 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-2.2 Resistor 20W 2,2Ω
  • Αντικατάσταση της αντίστασης R3 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-5.6 Resistor 20W 5,6Ω
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C1 με JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 6,8μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C3 με JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 15μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C6 22μF/50V electrolytic capacitor με MKT - JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 22μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C11 80μF/50V electrolytic capacitor με MKT - MONACOR 68μF / 250V
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C12 6,3μF/50V από τον C3 15μF/250V που περίσσεψε από τον κλάδο του υψιπερατού φίλτρου.
  • Προσθήκη του πυκνωτή MIFLEX-KPCU01H410J 0.1μF σε παράλληλη διάταξη και μεταξύ των άκρων των πυκνωτών C1 και C3.
Σημείωση :

Διατηρήθηκαν όλες οι αρχικές τιμές των υλικών των crossovers, πλην της περίπτωσης των C11 και C12, όπου υπήρχαν τοποθετημένοι παράλληλα ένας ηλεκτρολυτικός 80uF και ένας ΜΚΤ 6,3μF με συνολική χωρητικότητα 86,3μF.

Στην θέση τους τοποθετήθηκαν δύο ΜΚΤ 68μF και 15μF (περίσσευμα των υψιπερατών φίλτρων όπως προαναφέρθηκε) αντίστοιχα, με συνολική χωρητικότητα κατά 3,3μF μικρότερη της αρχικής.

Η μόνη προσθήκη επιπλέον υλικού στα crossovers, ήταν αυτή των by-pass πυκνωτών 0,1μF.
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
42
Reaction score
23
Η αναβάθμιση των crossovers στα Wharfedale Linton έγιναν με στόχο την ανάδειξη των μικρολεπτομερειών, τη βελτίωση της μουσικότητας (ροή στην ατάκα) και την αντοχή (απομάκρυνση ηλεκτρολυτικών πυκνωτών) στον χρόνο.

Οι τροποποιήσεις βασίστηκαν σε αρχική πληροφόρηση του φίλου sk, και κατόχου των ηχείων, από το διαδίκτυο και στην συνέχεια οριστικοποιήθηκαν επί του σχηματικού και υλοποιήθηκαν από εμένα.

Οι αλλαγές είναι οι παρακάτω :

  • Αντικατάσταση της αντίστασης R1 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-2.2 Resistor 20W 2,2Ω
  • Αντικατάσταση της αντίστασης R2 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-2.2 Resistor 20W 2,2Ω
  • Αντικατάσταση της αντίστασης R3 με MUNDORF MRESIST SUPREME MRES20-5.6 Resistor 20W 5,6Ω
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C1 με JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 6,8μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C3 με JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 15μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C6 22μF/50V electrolytic capacitor με MKT - JANTZEN AUDIO STANDARD Z-CAP Capacitor 400V 22μF
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C11 80μF/50V electrolytic capacitor με MKT - MONACOR 68μF / 250V
  • Αντικατάσταση του πυκνωτή C12 6,3μF/50V από τον C3 15μF/250V που περίσσεψε από τον κλάδο του υψιπερατού φίλτρου.
  • Προσθήκη του πυκνωτή MIFLEX-KPCU01H410J 0.1μF σε παράλληλη διάταξη και μεταξύ των άκρων των πυκνωτών C1 και C3.
Σημείωση :

Διατηρήθηκαν όλες οι αρχικές τιμές των υλικών των crossovers, πλην της περίπτωσης των C11 και C12, όπου υπήρχαν τοποθετημένοι παράλληλα ένας ηλεκτρολυτικός 80uF και ένας ΜΚΤ 6,3μF με συνολική χωρητικότητα 86,3μF.

Στην θέση τους τοποθετήθηκαν δύο ΜΚΤ 68μF και 15μF (περίσσευμα των υψιπερατών φίλτρων όπως προαναφέρθηκε) αντίστοιχα, με συνολική χωρητικότητα κατά 3,3μF μικρότερη της αρχικής.

Η μόνη προσθήκη επιλέον υλικού στα crossovers, ήταν αυτή των by-pass πυκνωτών 0,1μF.
Συγχαρητήρια για την προσεκτική εργασία. Υπήρξε βελτίωση στον ήχο και εάν ναι, ποια;
Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Συγχαρητήρια για την προσεκτική εργασία. Υπήρξε βελτίωση στον ήχο και εάν ναι, ποια;
Ευχαριστώ.
Ευχαριστώ για τα ευγενικά σας λόγια.
Η σκηνή απέκτησε μεγαλύτερες διαστάσεις (κυρίως ύψος), ενώ τα ηχεία "εξαφανίζονται" από τον χώρο, σε σημείο να στηλώνεις τα μάτια πάνω τους -αριστερά και δεξιά- ανησυχώντας για το αν παίζουν και τα δύο!
Τα μπάσα απέκτησαν περισσότερο σώμα, τα ενοχλητικά συριστικά απουσιάζουν εντελώς και τα πρίμα έδεσαν καλύτερα με τα υψηλομεσαία. Εν κατακλείδι, η αναβάθμιση αξίζει και τη δαπάνη και τον κόπο.
 



Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
συγχαρητήρια!
Η καλωδίωση παρέμεινε ίδια?
Τα καλώδια της εταιρίας ήταν επαρκούς διατομής και με ποιοτικό χαλκό. Έκρινα πως δεν χρειάζονταν αντικατάσταση, οπότε παρέμειναν ως είχαν. Ομοίως και για το απορροφητικό υλικό της καμπίνας.
 



Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Μετρήσεις "πριν" θα μπορούσα να κάνω, αλλά δεν, διότι ήταν εξαιρετικά πιεστικός ο χρόνος παράδοσης. Επισυνάπτω ενδεικτικά κάποιες από τεστ σε ιταλικό περιοδικό του χώρου κι απ' ό,τι άκουσα δεν είναι καθόλου μακριά από την πραγματικότητα.
Όσο για το "μετά", ελπίζω να βρεθεί ο χρόνος(!) για να κάνω και να τις παρουσιάσω.
 

Attachments


sk

Μηνύματα
536
Reaction score
494
Ευχαριστώ και εγγράφως τον φίλο Stentor για την αναβάθμιση αυτή.

Η αλήθεια είναι ότι χωρίς την συμβολή του, δεν θα το τολμούσα / αποφάσιζα.

Ο στόχος που είχε τεθεί όπως και προαναφέρθηκε, θεωρώ ότι επιτεύχθηκε πλήρως!

Αν υπάρχει φίλος συνForumίτης με γνώσεις, μετρικό & χρόνο διαθέσιμο, που θα ήθελε να μετρήσει το ηχείο όπως πλέον διαμορφώθηκε, πολύ ευχαρίστως – ας μου στείλει ένα PM.

Για το «πριν» υπάρχουν οι αξιόλογες μετρήσεις του Erin.

Μιχάλη σε ευχαριστώ και πάλι!
 

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Ευχαριστώ και εγγράφως τον φίλο Stentor για την αναβάθμιση αυτή.

Η αλήθεια είναι ότι χωρίς την συμβολή του, δεν θα το τολμούσα / αποφάσιζα.

Ο στόχος που είχε τεθεί όπως και προαναφέρθηκε, θεωρώ ότι επιτεύχθηκε πλήρως!

Αν υπάρχει φίλος συνForumίτης με γνώσεις, μετρικό & χρόνο διαθέσιμο, που θα ήθελε να μετρήσει το ηχείο όπως πλέον διαμορφώθηκε, πολύ ευχαρίστως – ας μου στείλει ένα PM.

Για το «πριν» υπάρχουν οι αξιόλογες μετρήσεις του Erin.

Μιχάλη σε ευχαριστώ και πάλι!
Παρακαλώ Σταύρο. Το ταξίδι στον κόσμο της μουσικής και του audio γίνεται πιο ευχάριστο όταν αποκτάς "προσωπική" σχέση με τα μηχανήματά σου, είτε σχεδιάζοντας-κατασκευάζοντάς τα, είτε αναβαθμίζοντάς τα με προσωπική εργασία. Κι ακόμα πιο ευχάριστο όταν μοιράζεσαι την εμπειρία σου με φίλους!;)
Κατά τη γνώμη μου, οι μετρήσεις που έπονται -θα συνεννοηθούμε για τον χρόνο- θα είναι πολύ κοντά με αυτές του Erin, αφού δεν κάναμε αλλαγές στις παραμέτρους του crossover και στον συντονισμό της καμπίνας. Ίδωμεν συντόμως!
 

Μηνύματα
5.297
Reaction score
6.448
Xωρις μετρησεις πριν και μετα δεν εχει κανενα νοημα για μενα τουλαχιστον ... το με τα αυτια απο μονο του δεν εχει καμια αξια...
Ας μου αποδειξει καποιος οτι εχει νοημα π.χ.αλλαγη μια αντιστασης απλης με μιας επωνυμης ακομη και εαν το κοστος ειναι μικρο...να αλλαζουμε κατι που να εχει νοημα οχι αλλαζουμε για να αλλαζουμε...
Αντικατασταση υλικων αλλης εταιριας και ποιοτητας δεν εχουν τις ιδιες τιμες επειδη τις αναγραφουν κιολας ,οποτε οποιες αλλαγες φερουν και αλλο αποτελεσμα ...
Και μενα μου αρεσουν οι νταρντανες ,...μοντελα δεν ειναι ομως...
Μετρηση αρχικη-επιλογη καμπυλης-μετρησεις υλικων-προσαρμογη νεων τιμων για διορθωσεις-ξαναμετρηση-ακροαση-τελικο ρυθμισμα...
Καπως ετσι θα επρεπε να ηταν η σωστη σειρα ...
 

sk

Μηνύματα
536
Reaction score
494
Σωκράτη έχεις δίκιο, αυτή θα πρέπει να είναι η σωστή σειρά και αυτή πρέπει να ακολουθείται !
Και ο Stentor αυτή την προσέγγιση είχε, όμως οι αλλαγές έγιναν με δική μου ευθύνη - άνευ μετρήσεων.

Ας διευκρινίσω μερικά πράγματα λοιπόν, για να μην υπάρχουν παρανοήσεις.

Δεν συνηθίζω να αλλάζω συχνά εξοπλισμό και υπό αυτή την έννοια ήθελα κατά κύριο λόγο να «ξεφορτωθώ» τους ηλεκτρολυτικούς.
Τα υπόλοιπα ήταν ας πούμε το κερασάκι στην τούρτα και αφορούσαν την βελτίωση του ηχείου σύμφωνα με τις δικές μου προτιμήσεις.

Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι έγιναν τυχαία.
Τηρήθηκε η θεωρητική σχεδίαση του crossover - για να μην υπάρχουν εκπλήξεις – και υπήρχε έτοιμο rollback πλάνο.
Τα υλικά επιλέχτηκαν κατόπιν ανεύρεσης πολλών αναφορών για αυτά, με γνώμονα κυρίως το να μην μεταβληθεί το ηχόχρωμα του ηχείου, το οποίο άλλωστε ήταν και η αιτία που το επέλεξα.

Ακόμη και το κοστολόγιο των υλικών (αξίας περί τα 300€ και όχι 600 που εκ παραδρομής αναφέρθηκε) κρατήθηκε στο κοστολογικό επίπεδο του ηχείου και δεν επιλέχτηκε κάτι extreme.

Τελικός κριτής της μετατροπής βέβαια παρέμεινε το αυτί – μιας και δεν διαθέτω κάποιο μετρικό.
Και το αποτέλεσμα της ακρόασης κρίνεται – όπως προειπώθηκε – θετικό από μένα.
Μάλιστα περισσότερα από ένα ζευγάρι αυτιά συμφωνούν με αυτό, αποκλείοντας έτσι το placebo.

Οπότε επαναλαμβάνω την ικανοποίηση μου ως προς το τελικό αποτέλεσμα και συμβουλεύω όσους θα ήθελαν να τροποποιήσουν τα ηχεία τους να ακολουθούσουν τον ορθό δρόμο, ειδάλλως να είναι προετοιμασμένοι και για την περίπτωση της αποτυχίας.

Επίσης ας θυμούνται ότι αυτό που αρέσει σε κάποιον, δεν είναι απαραίτητο να αρέσει και σε μας.

PS
Τροποποιώντας δεν αναζητούσα το Hi Fidelity.
Σε χώρο μη φροντισμένο γνωρίζω ότι αυτό είναι μια ουτοπία.
Έψαχνα να μεγαλώσω την (ήδη μεγάλη) ευχαρίστηση μου, ως προς την ακρόαση αυτού του ηχείου.
Βέβαια, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το μεγάλωμα της ευχαρίστησης μου συνεπάγεται και περισσότερο HI Fidelity αλλά μέχρι να υπάρξουν τεκμαρτές μετρήσεις, αυτό θα παραμείνει εντύπωση μου. 8-)
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.690
Reaction score
12.401
Xωρις μετρησεις πριν και μετα δεν εχει κανενα νοημα για μενα τουλαχιστον ... το με τα αυτια απο μονο του δεν εχει καμια αξια...
Ας μου αποδειξει καποιος οτι εχει νοημα π.χ.αλλαγη μια αντιστασης απλης με μιας επωνυμης ακομη και εαν το κοστος ειναι μικρο...να αλλαζουμε κατι που να εχει νοημα οχι αλλαζουμε για να αλλαζουμε...
Αντικατασταση υλικων αλλης εταιριας και ποιοτητας δεν εχουν τις ιδιες τιμες επειδη τις αναγραφουν κιολας ,οποτε οποιες αλλαγες φερουν και αλλο αποτελεσμα ...
Και μενα μου αρεσουν οι νταρντανες ,...μοντελα δεν ειναι ομως...
Μετρηση αρχικη-επιλογη καμπυλης-μετρησεις υλικων-προσαρμογη νεων τιμων για διορθωσεις-ξαναμετρηση-ακροαση-τελικο ρυθμισμα...
Καπως ετσι θα επρεπε να ηταν η σωστη σειρα ...
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο, κυρίως ως προς το <<πριν>>.
Πριν οποιαδήποτε επέμβαση, γνωρίζουμε το αντικείμενο. Αν ένα ηχείο δεν πληρεί στοιχειωδώς κάποιες αρχές σχεδίασης και προδιαγραφών δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθούμε μαζί του. Τουλάχιστον πριν διορθωθούν τα παραπάνω.
Επίσης γνωρίζουμε την κατάσταση και τις ανοχές των μονάδων του. Βασικό επίσης είναι η ομοιότητα των δύο μονάδων.

Στις παραπάνω μετρήσεις του ηχείου το μόνο σωστό είναι η φάση. Η αντίσταση και η απόκριση είναι λάθος.
 

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Ας μου αποδειξει καποιος οτι εχει νοημα π.χ.αλλαγη μια αντιστασης απλης με μιας επωνυμης ακομη και εαν το κοστος ειναι μικρο...να αλλαζουμε κατι που να εχει νοημα οχι αλλαζουμε για να αλλαζουμε...
Μια απλή ανάγνωση του σχετικού κεφαλαίου περί Τεχνολογίας Ηλεκτρονικών Εξαρτημάτων θα σας δώσει την απάντηση και τις αποδείξεις που αναζητάτε. Εστιάστε στην παρασιτική αυτεπεγωγή, που εγγενώς φέρουν λόγω περιέλιξης, οι απλές αντιστάσεις σύρματος. Η επαγωγική αντίσταση που αυξάνεται συναρτήσει της συχνότητας είναι εντελώς ανεπιθύμητη σε σειρά με ένα tweeter.
Αντικατασταση υλικων αλλης εταιριας και ποιοτητας δεν εχουν τις ιδιες τιμες επειδη τις αναγραφουν κιολας ,οποτε οποιες αλλαγες φερουν και αλλο αποτελεσμα ...
Δεν ισχύει αυτό, παρά μόνο σε ατυχείς περιπτώσεις ελαττωματικών υλικών διαλογής. Εξάλλου μια απλή μέτρηση στη γέφυρα RLC αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Xωρις μετρησεις πριν και μετα δεν εχει κανενα νοημα για μενα τουλαχιστον ... το με τα αυτια απο μονο του δεν εχει καμια αξια...
Ας μου αποδειξει καποιος οτι εχει νοημα π.χ.αλλαγη μια αντιστασης απλης με μιας επωνυμης ακομη και εαν το κοστος ειναι μικρο...να αλλαζουμε κατι που να εχει νοημα οχι αλλαζουμε για να αλλαζουμε...
Αντικατασταση υλικων αλλης εταιριας και ποιοτητας δεν εχουν τις ιδιες τιμες επειδη τις αναγραφουν κιολας ,οποτε οποιες αλλαγες φερουν και αλλο αποτελεσμα ...
Και μενα μου αρεσουν οι νταρντανες ,...μοντελα δεν ειναι ομως...
Μετρηση αρχικη-επιλογη καμπυλης-μετρησεις υλικων-προσαρμογη νεων τιμων για διορθωσεις-ξαναμετρηση-ακροαση-τελικο ρυθμισμα...
Καπως ετσι θα επρεπε να ηταν η σωστη σειρα ...
Αρχικές μετρήσεις υπάρχουν, και είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο, για όποιον τις χρειάζεται.
Η αναβάθμιση των crossover αυτών των ηχείων δεν στόχευε, κι ούτε ανέφερα κάτι τέτοιο πουθενά, στην τροποποίηση της απόκρισης συχνότητάς τους. Επομένως, ο στόχος ήταν οι χροιές κι αυτές δυστυχώς δεν μετριούνται. Ακόμα!;)
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.940
Reaction score
28.789
.....για μένα "φτιάχθηκε" ενα καινούριο ηχείο και ενας άλλος ήχος κατ εντολή του ιδιοκτήτη τους , που δεν εχει καμία σχέση με τον αρχικό ήχο του μαμα ηχείου .
Απο την στιγμή που ο ιδιοκτήτης του ηχείου είναι ευχαριστημένος απο το αποτέλεσμα , του λέω , με γειά σας τα καινούργια σας ηχεία , καλές ακροάσεις !
Θυμίζει .... Wharfedale Linton .

-
*Είναι αρχή μου πιά , να μην πειράζω ηχεία όπως έκανα το 80-90 και να συμβιβάζομε στο μου αρέσει δεν μου αρέσει ο ήχος τους .
Αν κάτι δεν μου άρεσε ή τα βαρέθηκα ( μιάς και ο φίλος μας εδώ δεν αλλάζει συχνά ηχεία ) , σε σχέση με εμένα που τα αλλάζω σαν τα πουκάμισα ,
Με ενα sub 10ρι - 12αρι και ενα ζεύγος εξωτερικά σουπερ τουίτερ ρυθμιζόμενα , - στα 600e -, ΙΣΩΣ και να είχα το ποθητό αποτέλεσμα στην καλύτερη τους απόδοση για τα δικά μου αυτιά .
....αλλά και πάλι , Η αξία των Wharfedale Linton ( μεταχειρισμένα η καινούρια ) σύν 600e , πας σε άλλη κατηγορία ήχου για μένα .

Φιλικά πάντα .
 

Μηνύματα
5.297
Reaction score
6.448
Ξεκίνησες να αλλάξεις τη χροιά...σε κάτι χωρίς καν να δεις εάν λειτουργεί /μέτρα οπωςςς αυτά που μέτρησε κάπου κάποτε κάποιος στο ίντερνετ...
ή έχοντας μια αρχή ....
Ούτε καν εάν λειτουργούν τα μεγάφωνα σωστά...
Όσο αναφορά τις αντιστάσεις ...και τα καλώδια τις ίδιες αρχές διέπονται...
Το πόσο γίνονται αντιληπτά είναι άλλο θέμα...να σου κάνω blind test με αντιστάσεις να μου διακρίνεις την αυτεπαγωγή...
Επίσης οι μεγάλες ακουστικές αλλαγές έρχονται στο πεδιο απόκρισης συχνότητας και όχι σε πεδίο χρονου ούτε και χροιων ....η δε αποκωδικοποίηση τους είναι που ελάχιστοι ασχολούνται και μετράνε...
Και αυτό γιατί έχει πολύ έντονο το υποκειμενικό στοιχείο...
Μόνο ένα πράγμα δεν μπορεί να μετρηθεί που έχει να κάνει με την αντίληψη της θέσεως...
Τέλος
δεν υποτιμω καμία προσπάθεια βελτίωσης αρκεί να έχει μια λογική σειρά...
περί ορέξεως φυσικά ...
 

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
σύν 600e
Το κόστος ήταν τελικά 300€ κι όχι αυτό που άστοχα ανέφερα στην αρχή. Το τιμολόγιο περιείχε κι άλλα καλούδια η αξία των οποίων, εκ παραδρομής, δεν αφαιρέθηκε!;)
 
Last edited:

Μηνύματα
6.749
Reaction score
5.282
Αν πωλούνταν και τα μεν και τα δε δίπλα-δίπλα, θα διάλεγα τα φτιαγμένα παρά τα μαμά. Δεν θα με ενδιέφερε ούτε να ακούσω ούτε να μετρήσω τα μαμά πρώτα.

Μάλλον αποτελώ εξαίρεση όμως, γιατί τα φτιαγμένα χάνουν αξία μεταπώλησης σαν να φέρουν κάποια κατάρα πειραγμένων από τα δήθεν πρότυπα «μαμά».
 

Μηνύματα
400
Reaction score
1.210
Μόνο προς εγκυκλοπαιδικό όφελος πιθανών ιδιοκτητών των ίδιων ηχείων, αναφέρω πως η διαδικασία αυτή αφορμήθηκε από τον σύνδεσμο:

Η επιχειρηματολογία του παρουσιαστή έπεισε -επιβεβαιώθηκε στο τέλος- πως αξίζει τη δαπάνη (300€) και τον κόπο (8 ώρες) η αναβάθμιση αυτών των υλικών.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.101
Μηνύματα
2.888.569
Members
37.989
Νεότερο μέλος
katerinagourz
Top