- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 58
Berlin Alexanderplatz ( 1983 )
Από Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007 στο Τριανόν Filmcenter.
Το Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με την ART FREE και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, παρουσιάζει στο Τριανόν Filmcenter το «Berlin Alexanderplatz», στο πλαίσιο των Ημερών Γερμανικού Πολιτισμού, Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2007, που συνδιοργανώνουν το Goethe-Institut Athen και η Γερμανική Πρεσβεία στην Ελλάδα.
http://www.imdb.com/title/tt0080196/
Ταινία σε 13 μέρη κι έναν επίλογο σε σενάριο και σκηνοθεσία του Rainer Werner Fassbinder, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Alfred Döblin με τους Günter Lamprecht, Hanna Schygulla, Barbara Sukowa, Gottfried John, Franz Buchrieser, Claus Holm, Brigitte Mira κ.ά.
Συνολική διάρκεια: 893΄, 35΄΄ :crazy_1:
Γυρίστηκε στο Βερολίνο και το Μόναχο από 18/6/1979 μέχρι 3/4/1980.
To Βερολίνο στα τέλη της δεκαετίας του ’20, ένα Βερολίνο που βράζει: Ανθρώπινες μάζες, άνεργοι, πεινασμένοι προλετάριοι, υποκριτές μικροαστοί. Στο επίκεντρο ο «ανθρωπάκος», ο Franz Biberkopf, που βγαίνει από τη φυλακή, θέλει να ζήσει πια «καθώς πρέπει», παρασύρεται όμως και πάλι στο έγκλημα. Ο Fassbinder μεταφέρει στην οθόνη το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Alfred Döblin (1878-1957), με τη δική του μοναδική δραματουργία, διατηρώντας ωστόσο τη δομή και την ατμόσφαιρά του.
To Berlin Alexanderplatz συγκαταλέγεται τώρα πια στα κλασικά έργα της παγκόσμιας κινηματογραφικής τέχνης.
Φέτος, 25 χρόνια από το θάνατο του σημαντικότερου ίσως Γερμανού δημιουργού της μεταπολεμικής εποχής, το Berlin Alexanderplatz, αποκαταστάθηκε και παρουσιάστηκε στη Μπερλινάλε 2007. Έκτοτε προβάλλεται σ’ όλον τον κόσμο στα προγράμματα προς τιμήν του Fassbinder για τα 25 χρόνια από το θάνατό του.
Πρόγραμμα Προβολών
Πέμπτη 27/9 [18:00] Επ. 1 & 2 [20:30] Επ. 3 & 4 [22:40] Επ. 5 & 6
Παρασκευή 28/9 [18:00] Επ. 7 & 8 [20:10] Επ. 9 & 10 [22:20] Επ. 11 & 12
Σάββατο 29/9 [18:00] Επ. 13 & 14 [21:00] Επ. 1 & 2 [23:30] Επ. 3 & 4
Κυριακή 30/9 [18:00] Επ. 5 & 6 [20:10] Επ. 7 & 8 [22:20] Επ. 9 & 10
Δευτέρα 1/10 [18:00] Επ. 11 & 12 [20:10] Επ. 13 & 14 [23:20] Επ. 1 & 2
Τρίτη 2/10 [18:00] Επ. 3 & 4 [20:10] Επ. 5 & 6 [22:20] Επ. 7 & 8
Τετάρτη 3/10 [18:00] Επ. 9 & 10 [20:10] Επ. 11 & 12 [22:20] Επ. 13 & 14
Ο Φραντζ Mπίμπερκοφ είναι ένας άνθρωπος που δεν τον ξεχνάς. Τρυφερός, ευγενικός με καλούς τρόπους, αλλά ταυτόχρονα σκληρός, βάναυσος, τραχύς. Περιπλανιέται στο Βερολίνο του 1920 χωρίς δουλειά, χωρίς σκοπό και προοπτική. Εκείνο που τον κρατά σε κίνηση είναι η πίστη ότι η ανθρώπινες υπάρξεις είναι καλές άσχετα με το πόσο διεφθαρμένες μπορεί να είναι. Η Ιστορία αρχίζει από την στιγμή που ο Φρανζ Μπίμπερκοφ βγαίνει από την φυλακή Τέγκελ στο Βερολίνο, όπου είχε μείνει τέσσερα χρόνια καταδικασμένος για κάποια δολοφονία.
Περιφέρεται στο Βερολίνο Αποφασίζει να αρχίσει μια καινούργια ζωή. Έχει κάποιους ανθρώπους στους οποίους μπορεί να υπολογίζει.
Η Έβα η πρώην ερωμένη του που τώρα δουλεύει σαν πόρνη πολυτελείας. O προσγειωμένος πανδοχέας και η γυναίκα του. Όμως κανένας δεν μπορεί να του βρει δουλειά. Νοιώθει ξοφλημένος άχρηστος μισητός, Σέρνεται, εξευτελίζεται, μεθάει. Λίγες βδομάδες αργότερα, θα σηκωθεί και θα τινάξει τη σκόνη από πάνω του. Σχεδιάζει να δείξει στον κόσμο την καλή πλευρά του Φράνζ Μπίμπερκοφ.
Θα συναντήσει όμως τον Ρέινχολτ, έναν γοητευτικό, μυστηριώδη τύπο, σωματέμπορα, προαγωγό, δολοφόνο μπορεί να είναι και ο ίδιος ο διάβολος... Δέσμιος της μαγικής γοητείας του ο Ρέινχολντ, είναι έτοιμος να τον εμπιστευθεί απόλυτα έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα ξεφύγει από το νόμο και πάλι.
Τα πράγματα δεν πάνε καλά, ο Φραντζ θα χάσει το χέρι του αλλά και τη φιλία του Ρέινχολτ. Και… τότε θα του συμβεί κάτι πραγματικά σπουδαίο. Η αγάπη της Μίζε, της γλυκιας ευγενικής Μίζε που βρίσκεται στο δρόμο για χάρη του.
Όμως Ο Ρέϊνχολντ ενεδρεύει στο σκοτάδι. Αποζητάει την Ρεβάνς, θέλει την Μίζε
Την σκοτώνει, και ο Φράντζ, έχει χάσει τώρα το μόνο πράγμα που τον κρατούσε στη ζωή.
Περισσότερα για την ταινία
« Μνημείο του κινηματογράφου, όραμα της ανθρωπότητας στη Δύση του 20ου αιώνα» έτσι είχε χαρακτηρίσει η διεθνής κριτική το αριστούργημα του Ράϊνερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο, ανανεωμένο σε ψηφιακή φόρμα από την Bavaria Films και το Ίδρυμα Φασμπίντερ.
Κάποιες προσωπικές σημειώσεις του σκηνοθέτη
Η αγάπη είναι το καλύτερο, το πιο ύπουλο, το πιο αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικής καταπίεσης.
Ο καθένας μπορεί να αποφασίσει για τον εαυτό του αν είναι καλύτερα να ζήσει μια ζωή σύντομη και περισσότερο ενδιαφέρουσα παρά μια ζωή καθημερινή και αδιάφορη.
Ο κάθε ευπρεπής σκηνοθέτης έχει μόνο ένα θέμα και τελικά κάνει την ίδια ταινία ξανά και ξανά. Το δικό μου θέμα είναι η εκμετάλλευση των αισθημάτων χωρίς να έχει σημασία ποιος μπορεί να είναι αυτός που τα εκμεταλλεύεται. Αυτό δεν τελειώνει ποτέ. Είναι ένα θέμα διαρκείας. Μπορεί η πολιτεία να εκμεταλλεύεται τον πατριωτισμό, η στη σχέση ενός ζευγαριού ο ένας να καταστρέφει τον άλλο.
Η αμερικάνικη μέθοδος της δημιουργίας ταινιών δημιουργεί στο θεατή συγκίνηση και τίποτε άλλο. Εγώ θέλω να του δώσω συγκίνηση μαζί με την δυνατότητα να στοχασθεί και να αναλύσει τα συναισθήματα του».
http://www.trianon.gr/?p=38#more-38
Από Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2007 στο Τριανόν Filmcenter.
Το Goethe-Institut Athen σε συνεργασία με την ART FREE και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, παρουσιάζει στο Τριανόν Filmcenter το «Berlin Alexanderplatz», στο πλαίσιο των Ημερών Γερμανικού Πολιτισμού, Σεπτέμβριος-Νοέμβριος 2007, που συνδιοργανώνουν το Goethe-Institut Athen και η Γερμανική Πρεσβεία στην Ελλάδα.
http://www.imdb.com/title/tt0080196/
Ταινία σε 13 μέρη κι έναν επίλογο σε σενάριο και σκηνοθεσία του Rainer Werner Fassbinder, βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Alfred Döblin με τους Günter Lamprecht, Hanna Schygulla, Barbara Sukowa, Gottfried John, Franz Buchrieser, Claus Holm, Brigitte Mira κ.ά.
Συνολική διάρκεια: 893΄, 35΄΄ :crazy_1:
Γυρίστηκε στο Βερολίνο και το Μόναχο από 18/6/1979 μέχρι 3/4/1980.
To Βερολίνο στα τέλη της δεκαετίας του ’20, ένα Βερολίνο που βράζει: Ανθρώπινες μάζες, άνεργοι, πεινασμένοι προλετάριοι, υποκριτές μικροαστοί. Στο επίκεντρο ο «ανθρωπάκος», ο Franz Biberkopf, που βγαίνει από τη φυλακή, θέλει να ζήσει πια «καθώς πρέπει», παρασύρεται όμως και πάλι στο έγκλημα. Ο Fassbinder μεταφέρει στην οθόνη το συγκλονιστικό μυθιστόρημα του Alfred Döblin (1878-1957), με τη δική του μοναδική δραματουργία, διατηρώντας ωστόσο τη δομή και την ατμόσφαιρά του.
To Berlin Alexanderplatz συγκαταλέγεται τώρα πια στα κλασικά έργα της παγκόσμιας κινηματογραφικής τέχνης.
Φέτος, 25 χρόνια από το θάνατο του σημαντικότερου ίσως Γερμανού δημιουργού της μεταπολεμικής εποχής, το Berlin Alexanderplatz, αποκαταστάθηκε και παρουσιάστηκε στη Μπερλινάλε 2007. Έκτοτε προβάλλεται σ’ όλον τον κόσμο στα προγράμματα προς τιμήν του Fassbinder για τα 25 χρόνια από το θάνατό του.
Πρόγραμμα Προβολών
Πέμπτη 27/9 [18:00] Επ. 1 & 2 [20:30] Επ. 3 & 4 [22:40] Επ. 5 & 6
Παρασκευή 28/9 [18:00] Επ. 7 & 8 [20:10] Επ. 9 & 10 [22:20] Επ. 11 & 12
Σάββατο 29/9 [18:00] Επ. 13 & 14 [21:00] Επ. 1 & 2 [23:30] Επ. 3 & 4
Κυριακή 30/9 [18:00] Επ. 5 & 6 [20:10] Επ. 7 & 8 [22:20] Επ. 9 & 10
Δευτέρα 1/10 [18:00] Επ. 11 & 12 [20:10] Επ. 13 & 14 [23:20] Επ. 1 & 2
Τρίτη 2/10 [18:00] Επ. 3 & 4 [20:10] Επ. 5 & 6 [22:20] Επ. 7 & 8
Τετάρτη 3/10 [18:00] Επ. 9 & 10 [20:10] Επ. 11 & 12 [22:20] Επ. 13 & 14
Ο Φραντζ Mπίμπερκοφ είναι ένας άνθρωπος που δεν τον ξεχνάς. Τρυφερός, ευγενικός με καλούς τρόπους, αλλά ταυτόχρονα σκληρός, βάναυσος, τραχύς. Περιπλανιέται στο Βερολίνο του 1920 χωρίς δουλειά, χωρίς σκοπό και προοπτική. Εκείνο που τον κρατά σε κίνηση είναι η πίστη ότι η ανθρώπινες υπάρξεις είναι καλές άσχετα με το πόσο διεφθαρμένες μπορεί να είναι. Η Ιστορία αρχίζει από την στιγμή που ο Φρανζ Μπίμπερκοφ βγαίνει από την φυλακή Τέγκελ στο Βερολίνο, όπου είχε μείνει τέσσερα χρόνια καταδικασμένος για κάποια δολοφονία.
Περιφέρεται στο Βερολίνο Αποφασίζει να αρχίσει μια καινούργια ζωή. Έχει κάποιους ανθρώπους στους οποίους μπορεί να υπολογίζει.
Η Έβα η πρώην ερωμένη του που τώρα δουλεύει σαν πόρνη πολυτελείας. O προσγειωμένος πανδοχέας και η γυναίκα του. Όμως κανένας δεν μπορεί να του βρει δουλειά. Νοιώθει ξοφλημένος άχρηστος μισητός, Σέρνεται, εξευτελίζεται, μεθάει. Λίγες βδομάδες αργότερα, θα σηκωθεί και θα τινάξει τη σκόνη από πάνω του. Σχεδιάζει να δείξει στον κόσμο την καλή πλευρά του Φράνζ Μπίμπερκοφ.
Θα συναντήσει όμως τον Ρέινχολτ, έναν γοητευτικό, μυστηριώδη τύπο, σωματέμπορα, προαγωγό, δολοφόνο μπορεί να είναι και ο ίδιος ο διάβολος... Δέσμιος της μαγικής γοητείας του ο Ρέινχολντ, είναι έτοιμος να τον εμπιστευθεί απόλυτα έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα ξεφύγει από το νόμο και πάλι.
Τα πράγματα δεν πάνε καλά, ο Φραντζ θα χάσει το χέρι του αλλά και τη φιλία του Ρέινχολτ. Και… τότε θα του συμβεί κάτι πραγματικά σπουδαίο. Η αγάπη της Μίζε, της γλυκιας ευγενικής Μίζε που βρίσκεται στο δρόμο για χάρη του.
Όμως Ο Ρέϊνχολντ ενεδρεύει στο σκοτάδι. Αποζητάει την Ρεβάνς, θέλει την Μίζε
Την σκοτώνει, και ο Φράντζ, έχει χάσει τώρα το μόνο πράγμα που τον κρατούσε στη ζωή.
Περισσότερα για την ταινία
« Μνημείο του κινηματογράφου, όραμα της ανθρωπότητας στη Δύση του 20ου αιώνα» έτσι είχε χαρακτηρίσει η διεθνής κριτική το αριστούργημα του Ράϊνερ Βέρνερ Φασμπίντερ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στον κινηματογράφο, ανανεωμένο σε ψηφιακή φόρμα από την Bavaria Films και το Ίδρυμα Φασμπίντερ.
Κάποιες προσωπικές σημειώσεις του σκηνοθέτη
Η αγάπη είναι το καλύτερο, το πιο ύπουλο, το πιο αποτελεσματικό εργαλείο κοινωνικής καταπίεσης.
Ο καθένας μπορεί να αποφασίσει για τον εαυτό του αν είναι καλύτερα να ζήσει μια ζωή σύντομη και περισσότερο ενδιαφέρουσα παρά μια ζωή καθημερινή και αδιάφορη.
Ο κάθε ευπρεπής σκηνοθέτης έχει μόνο ένα θέμα και τελικά κάνει την ίδια ταινία ξανά και ξανά. Το δικό μου θέμα είναι η εκμετάλλευση των αισθημάτων χωρίς να έχει σημασία ποιος μπορεί να είναι αυτός που τα εκμεταλλεύεται. Αυτό δεν τελειώνει ποτέ. Είναι ένα θέμα διαρκείας. Μπορεί η πολιτεία να εκμεταλλεύεται τον πατριωτισμό, η στη σχέση ενός ζευγαριού ο ένας να καταστρέφει τον άλλο.
Η αμερικάνικη μέθοδος της δημιουργίας ταινιών δημιουργεί στο θεατή συγκίνηση και τίποτε άλλο. Εγώ θέλω να του δώσω συγκίνηση μαζί με την δυνατότητα να στοχασθεί και να αναλύσει τα συναισθήματα του».
http://www.trianon.gr/?p=38#more-38