Ψωράλ speakers

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.093
Reaction score
28.412
Απάντηση: Ψωράλ speakers

Να μην στενοχωρήσω και εσένα και τον πέτρο αλλά επειδή εχω ανοίξει μεγάφωνα της dynaudio εχω δει και κάτι πατάτες ανευ προηγουμένου.Πιο σοβαρή θεωρώ την focal στα μεγάφωνά της , αλλά και την b&w.
Το stereophile δεν το θεωρώ αντικειμενικό.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.093
Reaction score
28.412
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Νομίζω οτι όταν αναφέρεσαι σε κάποια ηχεία θα έπρεπε να αναφέρεις το project ετσι ώστε να μήν μπερδευόμαστε.Ο αυλός μου φαίνεται ένα καλό diy project.Απλά στο τόπικ εδώ υπάρχουν φωτογραφίες με δείγματα αναφοράς
http://audio-database.com/Ψωράλ/speaker/cx-5.JPGοπότε είναι λογικό και εγώ να διαφωνήσω με την γνώμη σου ως προς το κορυφαίο...

Γιατί ρε συ?Το golf2 είναι πολύ καλό αμάξι...:138:
Σταμάτα να παίζεις με τις λέξεις εσυ να μη σε ξυρίσω γουλί.Τα ηχεία που φαίνονται στις φωτό περιέχουν πολύ καλά μεγάφωνα . Η ηλικία τους δεν σημαίνει τίποτα. Τι να σου κάνω που δεν μπορώ να σε πάω κάπου να τα ακούσεις και μετά να μου πείς ΟΤΙ ΣΧΟΛΙΟ ΘΕΛΕΙΣ.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Σταμάτα να παίζεις με τις λέξεις εσυ να μη σε ξυρίσω γουλί.Τα ηχεία που φαίνονται στις φωτό περιέχουν πολύ καλά μεγάφωνα . Η ηλικία τους δεν σημαίνει τίποτα. Τι να σου κάνω που δεν μπορώ να σε πάω κάπου να τα ακούσεις και μετά να μου πείς ΟΤΙ ΣΧΟΛΙΟ ΘΕΛΕΙΣ.
Κοίτα να δείς...Γουλί κάποτε ξύριζαν τους τετι μπόιδες.Μάλιστα τους βολτάραν και στο χωριό για να τους δέι ο κόσμος.Επειδή όμως η Ελλάδα εξελίχθηκε όπως και τα ηχεία...η Ελλάδα όχι και τόσο.

Θα σου πώ κάτι απλό να το καταλάβουμε...
Δεν σχολίασα την άποψη σου ετσι ώστε να σου πώ οτι δέν έχεις καλό ήχο.Ο ήχος σου μπορεί να είναι φοβερός.Τα μεγάφωνα αυτά να είναι τρομερά.Ναί μπορεί να μείνω με ανοιχτό το στόμα!!!!!!!!!!!!!!!!!Αναφέρθηκα σε δύο πράγματα θα στα βάλω με παυλίτσες.
-Κατα πρώτον ένα αντικείμενο φθείρεται κατα τη διάρκεια λειτουργίας του.Ειδικά τα ηχεία φθείρονται αρκετά.Και οι πυκνωτές.
-Τα παλιότερα πράγματα είναι χειρότερα απο τα καινούργια.Ακόμα και οι σουγιάδες.Επιστήμες που τότε ήταν στα χαρτιά σήμερα ακμάζουν.Δέν είναι δυνατόν να τις ρίχνεις στον βόθρο λές και εμείς ξέρουμε και αυτού κοιμούνται...

Δέν το συνεχίζω...Μπορείς να διαφωνήσεις και να συνεχίσει ο καθένας το δρόμο του...
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
A και το εικονιζόμενο γκόλφ είναι καλό αμάξι.Αλλα δέν συγκρίνεται με το καινούργιο...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.882
Reaction score
13.166
Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Πίστεψέ με και τα 98db που έδινε για τα hd-3 tweeters , δεν ήταν τόσο ήταν πολύ παραπάνω.
Γιατί σου κάνει εντύπωση? Ο αυλός εχει επίσης 2 χ 5,1/2 woofers και κατεβαίνει στους 40 κύκλους αβίαστα , οχι στα -6db αλλά στα - 2 αν θυμάμαι καλά.
Και γιατί δλδ η DYNAUDIO είναι μόνο η κορυφαία , και δεν μπορούν να είναι και κάποιοι άλλοι?
Οι μετρήσεις των Ψωράλ όπως θα είδες πάντα ανακοινώνουν στάθμες. Τα -12db δεν νομίζω να τα αναφέρουν κάπου.
Να σου το πω διαφορετικά...
Υψηλή ευαισθησία και βαθύ χαμηλό είναι δυο εντελώς ασυμβίβαστες έννοιες.
Όταν ένα μεγάφωνο έχει ευαισθησία δεν έχει χαμηλό και το αντίστροφο.

Αυτό δεν είναι κάτι που το λέω εγώ αλλά η φυσική.

Δες τα επαγγελματικά μεγάφωνα όπου για 97 db ένα 15 ιντσών μεγάφωνο δεν κατεβαίνει κάτω από 50 κύκλους.

Οι πιθανότητες να πιάσεις δύο συνεχόμενες φορές το Joker είναι περισσότερες από το να κατεβαίνει ηχείο με μεγάφωνα 5,5 ιντσών στους 40 κύκλους.

Η Dynaudio ήταν και είναι κορυφαία γιατί εξακολουθεί να υπάρχει και να δίνει τα διαπιστευτήρια της και στους επαγγελματικούς χώρους.
 



JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.093
Reaction score
28.412
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Να σου το πω διαφορετικά...
Υψηλή ευαισθησία και βαθύ χαμηλό είναι δυο εντελώς ασυμβίβαστες έννοιες.

.

Αυτό δεν είναι κάτι που το λέω εγώ αλλά η φυσική.

Δες τα επαγγελματικά μεγάφωνα όπου για 97 db ένα 15 ιντσών μεγάφωνο δεν κατεβαίνει κάτω από 50 κύκλους.

Οι πιθανότητες να πιάσεις δύο συνεχόμενες φορές το Joker είναι περισσότερες από το να κατεβαίνει ηχείο με μεγάφωνα 5,5 ιντσών στους 40 κύκλους.

Η Dynaudio ήταν και είναι κορυφαία γιατί εξακολουθεί να υπάρχει και να δίνει τα διαπιστευτήρια της και στους επαγγελματικούς χώρους.
Όταν ένα μεγάφωνο έχει ευαισθησία δεν έχει χαμηλό και το αντίστροφο
Που το λέει η φυσική αυτό ?
Οσο για το αν μπορεί να κατέβει χαμηλά ηχείο με 2 5/12 θες να σου δείξω ενα? τι ενα ? 2-3?

TΑ 15ιντσα pa δεν κατεβαίνουν χαμηλά γιατί δεν κάνουν διαδρομές και οχι γιατί εχουν υψηλή ευαισθησία.Αλλο το ενα και άλλο το άλλο.Ασε που με τις καμπίνες που χρησιμοποιούν λογικό.Ενα 15ιντσο θέλει και τον ανάλογο εσωτερικό όγκο σε λίτρα , συνήθως πάνω απο 130 , για να κατέβει χαμηλά. Εχεις δει πολλά pa να εχουν αυτό τον όγκο?
Ασε που δεν τους νοιάζει κιόλας μιας και το εντυπωσιακό μπάσσο είναι γύρω στους 50-60 κύκλους.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.882
Reaction score
13.166
Το να σου αναφέρω τον τύπο που υπολογίζει την ευαισθησία ενός μεγαφώνου ή το τι αντιπροσωπεύει το Fs το Mms και τα σχετικά παρακατιανά χαρακτηριστικά του πιστεύω πως δεν έχει κανένα νόημα.
Αν θες να πάρεις μια μυρωδιά του πως δουλεύει ένα μεγάφωνο ρίξε μια ματιά εδώ...

http://www.mfr-eng.com/ldc.htm

Αυτά που λες δυστυχώς φανερώνουν παντελή άγνοια του θέματος και παρόλα αυτά εσύ επιμένεις.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Ψωράλ speakers

Είναι απλό. Για να παραχθεί βαθύ χαμηλό πρέπει να μετακινηθεί αρκετός όγκος αέρα, δηλαδή μεγάλης διαμέτρου κώνος σε μεγάλη διαδρομή. Αυτό χρειάζεται ρεύμα και ισχύ. Επειδή η ειαισθησία είναι απόδοση σε συγκεκριμένη ισχύ (1 watt) είναι φανερό ότι μειώνεται.

Γι' αυτό και γνωστά ηχεία που αποδεδειγμένα μπορούν να βγάλουν βαθύ χαμηλό, όταν παίζουν σιγά δεν αποδίδουν. Από μια ένταση (πρόσληψη ισχύος) και πάνω το επιτυγχάνουν. :126:
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.882
Reaction score
13.166
Να πούμε επίσης, μιας και άνοιξε τη κουβέντα ο Δημήτρης (anemelos) πως η συχνότητα συντονισμού ενός μεγαφώνου Fs εξαρτάται από την κινούμενη μάζα του η οποία είναι αντιστρόφως ανάλογη της ευαισθησίας του.
Όσο μεγαλύτερη η μάζα του τόσο χαμηλότερη η συχνότητα συντονισμού.

Νομίζω πως και με απλή λογική καταλαβαίνει κανείς πως ένας βαρύς κώνος θα έχει βαθύ χαμηλό αλλά και χαμηλή ευαισθησία.

Στοιχειώδεις γνώσεις για κάποιον που έχει ασχοληθεί έστω και περιστασιακά με το θέμα ηχείο-μεγάφωνο.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Να πούμε επίσης, μιας και άνοιξε τη κουβέντα ο Δημήτρης (anemelos) πως η συχνότητα συντονισμού ενός μεγαφώνου Fs είναι ανάλογη της κινούμενης μάζας του η οποία είναι αντιστρόφως ανάλογη της ευαισθησίας του.

Νομίζω πως και με απλή λογική καταλαβαίνει κανείς πως ένας βαρύς κώνος θα έχει βαθύ χαμηλό αλλά και χαμηλή ευαισθησία.

Στοιχειώδεις γνώσεις για κάποιον που έχει ασχοληθεί έστω και περιστασιακά με το θέμα ηχείο-μεγάφωνο.
Χμ...
Κοίτα να δείς τί νομίζω τώρα...Θα μου πείς δέν είναι τί νομίζεις αλλα τί ισχύει.Έτσι λοιπόν τί νομίζω οτι ισχύει...
Κατα πρώτον το ηχείο δέν είναι μόνο το μεγάφωνο.Είναι το σύνολο μεγάφωνο-καμπίνα.Επομένως δέν είναι σπάνιο να δούμε μία μεγάλη καμπίνα η οποία ενισχύει το μπάσο ετσι ώστε ένα μικρό ηχειάκι να μας φαίνεται υπεραρκετό.Προσωπικά δέν είμαι φάν αυτών των υλοποιήσεων.
Κατα δέυτερον...συχνότητα συντονισμού-ανάλογη με κινούμενη μάζα.Άρα μεγάλο μεγάφωνο υψηλή συχνότητα?Αντισρόφως ανάλογη της ευαισθησίας.Άρα μεγάλο μεγάφωνο θα έχει μικρή ευαισθησία.Άρα και υψηλή συχνότητα συντονισμού.Τί σχέση όμως έχει αυτό με το οτι ένα μή ευαίσθητο ηχείο έχει μπάσο ενώ ένα ευαίσθητο δέν έχει?
Νομίζω οτι απλά στην συχνότητα συντονισμού μεγιστοποιείται το πλάτος-στο ηχείο πλάτος στον άξονα χ.Οπότε ποιό το πρόβλημα?
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Είναι απλό. Για να παραχθεί βαθύ χαμηλό πρέπει να μετακινηθεί αρκετός όγκος αέρα, δηλαδή μεγάλης διαμέτρου κώνος σε μεγάλη διαδρομή. Αυτό χρειάζεται ρεύμα και ισχύ. Επειδή η ειαισθησία είναι απόδοση σε συγκεκριμένη ισχύ (1 watt) είναι φανερό ότι μειώνεται.
Κάτσε...Η ευαισθησία δέν έχει σχέση με το μέγεθος.Δηλαδή έχει αλλα γίνεται να υπάρξει μεγάλο μεγάφωνο με μικρή ευαισθησία.Ουσιαστικά είναι θέμα ποιότητας ισχύος-το πόσο το μεγάφωνο εκμεταλλεύεται τη δεδομένη ισχύ- ας το πούμε...
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.882
Reaction score
13.166
Χμ...
Κοίτα να δείς τί νομίζω τώρα...Θα μου πείς δέν είναι τί νομίζεις αλλα τί ισχύει.Έτσι λοιπόν τί νομίζω οτι ισχύει...
Κατα πρώτον το ηχείο δέν είναι μόνο το μεγάφωνο.Είναι το σύνολο μεγάφωνο-καμπίνα.Επομένως δέν είναι σπάνιο να δούμε μία μεγάλη καμπίνα η οποία ενισχύει το μπάσο ετσι ώστε ένα μικρό ηχειάκι να μας φαίνεται υπεραρκετό.Προσωπικά δέν είμαι φάν αυτών των υλοποιήσεων.
Κατα δέυτερον...συχνότητα συντονισμού-ανάλογη με κινούμενη μάζα.Άρα μεγάλο μεγάφωνο υψηλή συχνότητα?Αντισρόφως ανάλογη της ευαισθησίας.Άρα μεγάλο μεγάφωνο θα έχει μικρή ευαισθησία.Άρα και υψηλή συχνότητα συντονισμού.Τί σχέση όμως έχει αυτό με το οτι ένα μή ευαίσθητο ηχείο έχει μπάσο ενώ ένα ευαίσθητο δέν έχει?
Νομίζω οτι απλά στην συχνότητα συντονισμού μεγιστοποιείται το πλάτος-στο ηχείο πλάτος στον άξονα χ.Οπότε ποιό το πρόβλημα?
Σε ένα ηχείο ο μηχανισμός παραγωγής ενέργειας είναι το μεγάφωνο.
Σε μια σχεδίαση ανάκλασης χαμηλών συχνοτήτων εκεί που το μεγάφωνο παύει να έχει στάθμη έρχεται ο συντονισμός της καμπίνας και αμέσως μετά ο συντονισμός του σωλήνα ώστε να έχουμε στάθμη σε χαμηλότερη συχνότητα.

Εκτός της στάθμης εξόδου που υπολογίζουμε, υπάρχει και μια χρονική καθυστέρηση, εξ αιτίας του σωλήνα, της εξόδου ήχου από αυτόν που θα πρέπει να έχουμε κατά νου. Είναι το λεγόμενο time delay.

Επίσης αν θελήσουμε να συντονίσουμε πολύ χαμηλά το σύστημα μεγάφωνο-κουτί, θα αναγκαστεί το μεγάφωνο να εκτελεί πολύ μεγάλες διαδρομές, οπότε θα έχουμε και, αναγκαστικά, χαμηλή πρόσληψη ισχύος.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό πως υπάρχουν πολύ περιορισμοί οι οποίοι αν δεν ληφθούν υπόψιν θα δημιουργήσουν ή προβλήματα ηχητικά ή μειωμένη ισχύ και ίσως καταστροφή του μεγαφώνου.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.882
Reaction score
13.166
Κατα δέυτερον...συχνότητα συντονισμού-ανάλογη με κινούμενη μάζα.Άρα μεγάλο μεγάφωνο υψηλή συχνότητα?Αντισρόφως ανάλογη της ευαισθησίας.Άρα μεγάλο μεγάφωνο θα έχει μικρή ευαισθησία.Άρα και υψηλή συχνότητα συντονισμού.Τί σχέση όμως έχει αυτό με το οτι ένα μή ευαίσθητο ηχείο έχει μπάσο ενώ ένα ευαίσθητο δέν έχει?
Λάθος διατύπωση χρησιμοποίησα. Αν δεις το αρχικό μήνυμα το διόρθωσα.
Και να το πω ξανά...
μεγάλη κινούμενη μάζα σημαίνει χαμηλή συχνότητα συντονισμού άρα περισσότερο βαθύ χαμηλό αλλά και χαμηλή ευαισθησία μεγαφώνου.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Κάτσε...Η ευαισθησία δέν έχει σχέση με το μέγεθος ...
Έχει και μεγάλη μάλιστα. Όταν λέμε ευαισθησία εννοούμε:
  1. Τροφοδότηση με ισχύ 1 watt
  2. Απόδοση σε dB SPL (sound pressure level)
Απ' το 1ο συμπεραίνουμε ότι όλα τα μεγάφωνα-ηχεία για τη μέτρηση της εαισθησίας τους τροφοδοτούνται από ένα ενισχυτάκο 1 watt. Αυτό δεν το ξεχνάμε.
Απ' το 2ο συμπεραίνουμε ότι μετράμε σε μονάδες πίεσης αέρα. Πόσο πιέζεται ο αέρας ώστε να μετακινηθεί (ταλαντωθεί) για να υπάρξει ήχος.

Όλοι γνωρίζουμε ότι στο χαμηλό ο όγκος του αέρα που πρέπει να μετακινηθεί είναι πολύ μεγαλύτερος απ' ότι στα πρίμα. Υπάρχει φυσικά κάποια αντιστάθμιση γιατί, λόγω της διαφοράς συχνοτήτων, στα πρίμα η μετακίνηση γίνεται περισσότερες φορές στη μονάδα του χρόνου. Μόνο που δεν φτάνει, ούτε κατά διάνοια, να καλύψει την απαιτούμενη διαφορά απαιτούμενης ενέργειας.

Μέχρι τώρα δεν ασχοληθήκαμε καθόλου με τη διαφορά βαρών κώνου, πηνίων (τυλιγμάτων), διαδρομών, από το twiter στο woofer. Που και πάλι αντισταθμίζεται εν μέρει, λόγω του μεγαλύτερου μαγνήτη που φέρει το woofer. Μόνο με τον αέρα ασχοληθήκαμε. Ούτε με το crossover ασχοληθήκαμε, που και αυτό επιφέρει σοβαρές μεταβολές στη μετατροπή της ηλεκτρικής ενέργειας σε ήχο, επομένως στην εαισθησία. Στο συντελεστή απόδοσης Η της μηχανής δηλαδή. Γιατί αυτό είναι ένα μεγάφωνο-ηχείο, μια μηχανή μετατροπής ενέργειας.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Έχει και μεγάλη μάλιστα. Όταν λέμε ευαισθησία εννοούμε:
  1. Τροφοδότηση με ισχύ 1 watt
  2. Απόδοση σε dB SPL (sound pressure level)
Κάτσε.Έκοψες την επόμενη πρόταση μου που έλεγε."Δηλαδή έχει αλλα γίνεται να υπάρξει μεγάλο μεγάφωνο με μικρή ευαισθησία"
Λοιπόν.Να στο θέσω αλλιώς.Μου έθεσες ένα δεδομένο.Μεγάλο ηχείο-μικρή ευαισθησία.Όμως...
Αν το ηχείο είναι ενεργειακά άρτιο θα μπορεί να εκμεταλεύεται στο μέγιστο βαθμό την δεχούμενη ενέργεια.Επομένως ένα ποιοτικό μεγάφωνο μεγάλο θα μπορεί να έχει καλή απόδοση έντασης με ένα watt.Δέν είναι μόνο θέμα μεγέθους!!!Αυτό σου είπα ουσιαστικά στην έκφραση που εθεσες.
Τώρα ναι ένα 5άιντσο ηχείο δέν μπορεί να έχει καλό και ελεγχόμενο χαμηλό.Αλλα ένα 10άιντσο με καλό χαμηλό μπορεί να είναι ευαίσθητο.Παράδειγμα τα tanoy.

Επίσης petermeni μιλάς για το bass reflex.Εγώ σου είπα γενικά για την καμπίνα.Η καμπίνα εκτός απο αναγκαία συνθήκη για την λειτουργία του ηχείου αποτελεί και φυσικό ενισχυτή.Όχι το bass reflex.Σίγουρα όμως το έχεις ψάξει παραπάνω οπότε...
Απο την άλλη νομίζω οτι τα ευαίσθητα ηχεία είναι το μέλλον.Μάλιστα πιστεύω οτι όσο πιο ευαίσθητο τόσο καλύτερα.Βέβαια σε ένα χόμπι που υπάρχουν τόσες πολλές φιλοσοφίες...η άποψη μου δέν λέει και κατι.Όμως οι μετρήσεις των tanoy με 15" στα 98db λένε.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Απάντηση: Ψωράλ speakers

Προσπάθησα να εξηγήσω γιατί ένα μεγάφωνο που κατεβαίνει χαμηλά, είναι πολύ πιο αναίσθητο από κάποιο άλλο υψηλότερης αποκοπής χαμηλών. Θεωρούμε πως το επίπεδο τεχνολογίας είναι το ίδιο και στα δυό.

Επίσης θεωρούμε πως οι διάφορες μέθοδοι των κατασκευαστών στα ηχεία (π.χ. κόρνες, γραμμές μεταφοράς) είναι ίδιες, οπότε δεν παίζουν ρόλο.

Όσο για το Tannoy που αναφέρεις, βάλε κάποιο διάγραμμα να δούμε, να μη λέμε ο καθένας τα δικά του.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Re: Απάντηση: Ψωράλ speakers

Προσπάθησα να εξηγήσω γιατί ένα μεγάφωνο που κατεβαίνει χαμηλά, είναι πολύ πιο αναίσθητο από κάποιο άλλο υψηλότερης αποκοπής χαμηλών. Θεωρούμε πως το επίπεδο τεχνολογίας είναι το ίδιο και στα δυό.

Επίσης θεωρούμε πως οι διάφορες μέθοδοι των κατασκευαστών στα ηχεία (π.χ. κόρνες, γραμμές μεταφοράς) είναι ίδιες, οπότε δεν παίζουν ρόλο.

Όσο για το Tannoy που αναφέρεις, βάλε κάποιο διάγραμμα να δούμε, να μη λέμε ο καθένας τα δικά του.
Συμφωνώ και επαυξάνω οτι σε ένα ίδιο μεγάφωνο η ευαισθησία καθορίζεται απο το μέγεθος.Όμως σε πληθώρα μεγαφώνων θα δείς οτι μικρά μεγάφωνα έχουν 88db και μεγάλα 98db.Ουσιαστικά είναι θέμα ποιότητας, τεχνολογίας και σχεδιασμού του μεγαφώνου.
Λοιπόν.Εδώ έχει τα tannoy
http://83.138.162.162/products/138/Prestige SE range brochure.pdf
το κορυφαίο των οποίων είναι 99db.
Εδώ έχει
http://www.grande-utopia-em.com/en/utopia-3/specifications.php
το grande utopia με ευαισθησία 94db.
Και τα δύο έχουν μεγάλα μεγάφωνα.Όμως είναι αρκετά ευαίσθητα ετσι ώστε να χτυπάν πάνω απο 94db.Θέλω να παρατηρήσεις οτι όσο μικραίνουν τα utopia τόσο μικραίνει και η ευαισθησία.Ουσιαστικά δηλαδή το μεγαλύτερο μεγάφωνο έχει και μεγαλύτερη απόδοση.Φαντάζομαι σε παραμορφώσεις τα πράγματα θα είναι ασύγκριτα.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
777
Ουσιαστικά όμως η σύγκριση θα πρέπει να γίνει ανάμεσα σε διαφορετικές εταιρείες.Εκεί φαίνεται πιο ξεκάθαρα οτι ευαισθησία και μέγεθος είναι σχετικά.
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.350
Μηνύματα
2.972.507
Members
38.301
Νεότερο μέλος
antavent
Top