- Μηνύματα
- 4.946
- Reaction score
- 8.754
Εχοuμε μεταφερθει στον ειδικα διμορφωμενο χωρο του Grobi tv, στον οποιο εχουν πλεον ενσωματωθει και frontwide ηχεια. Ετσι με την προσθηκη των 2 επιπλεον ηχειων εχουμε μια διαταξη 9.1.6 με την σημειωση οτι την αναπαραγωγη των χαμηλων συχνοτητων αναλαμβανει ενα πληθος υποβαθυφωνων μοναδων σε διαταξη DBA ενω στο ανω επιπεδο εχουμε συνολικα 8 ηχεια οπου αναλογως το φορματ Auro 3D & Doldy Atmos παιζουν τα 6 απο τα 8.
Την δυνατοτητα να υποστηριζουν FW ηχεια εχουν προς το παρον καποιοι ενισχυτες Denon & Marantz ενω επισης αυτη την δυνατοτητα εχουν και οι επεξεργαστες της Trinnov.
Στον ειδικα διαμορφωμενο χωρο ακροασης μουσικης και θεασης ταινιων υπαρχει εγκατεστημενος ενας Trinnov Altitude 32. Ιδανικα θα λεγαμε οτι τα μπροστινα ηχεια θα πρεπει να τοποθετηθουν σε γωνια 30° ενω τα FW θα πρεπει να τοποθετηθουν σε γωνια 60°.
Το γεγονος οτι οι περισσοτεροι οικιακοι κινηματογραφοι ειναι μακροστενοι και η θεση ακροασης βρισκεται στο 2ο μισο του χωρου, χονδρικα θα λεγαμε στα 2/3 της συνολικης διαστασης του μηκους δημιουργειται ενα κενο μεταξυ σαραουντ και μπροστινων ηχειων το οποιο μπορει να κλεισει με την χρηση των FW.
Αρχικα τα συγκεκριμενα ηχεια μπορουν να αναπαραξουν ηχο που υπαρχει ηδη στην ηχογραφηση και στην μιξη, ηχο δλδ προορισμενο για αυτα. Χαρακτηριστικο παραδειγμα αποτελει η λαιβ ηχογραφηση του John Williams – Live in Vienna οπου μπορει κανεις να νιωσει κατευθειαν αυτο το μεγαλωμα της σκηνης. Υπαρχουν βεβαια και ταινιες οπως το Mission Impossible 6 - Fallout μονο που σε αυτη την περιπτωση εμφανιζεται ηχος για 1-2 δευτερα και σε ολη την υπολοιπη ταινια απλα παραμενουν τα ηχεια χωρις λαλια.
Εδω μπαινει στο παιχνιδι η λειτουργια remapping της trinnov. Στην ουσια προκειται για μια επανατοποθετηση των ηχειων οχι βεβαια φυσικη αλλα ακουστικη. Με απλα λογια ας υποθεσουμε οτι καθομαστε στον καναπε με 2 ηχεια εξ αριστερων και εκ δεξιων οπως στο αγαπητο μας δικαναλο. Εαν μετακινηθουμε προς την μια πλευρα τοτε αντιλαμβανομαστε το ενα απο τα 2 ηχεια πιο δυνατα, παιζοντας ομως με την ενταση των ηχειων μπορουμε να επιτυχουμε ενα ομοιομορφο συναισθημα παρολο που δεν καθομαστε στο κεντρο. Αυτη την αρχη αλλα σε μεγαλυτερο βαθμο χρησιμοποιει το remapping για να επανατοποθετησει τα ηχεια.
Οταν για παραδειγμα τα μπροστινα ηχεια δεν βρισκονται στην ιδανικη τους θεση αλλα σε γωνια 20° αναπαραγονται ηχητικα μερη των μπροστινων ηχειων απο τα frontwide ετσι ωστε τα ηχητικο αποτελεσμα να βρισκεται στην νεα θεση δλδ πιο εξω απο την θεση στην οποια βρισκεται πραγματικα το μπροστινο ηχειο εκει δλδ που θα επρεπε ιδανικα να βρισκεται αλλα για διαφορους λογους ( χωρος ,αποστασεις κτλπ) δεν καθισταται δυνατο.
Εδω ομως εχουμε το εξης προβλημα. Remapping στα μπροστινα ηχεια χωρις ομως την παρουσια των frontwides εχει σαν συνεπεια να μεταφερονται μερη στα αμεσως επομενα ηχεια που βρισκονται αρκετα πιο πισω δινοντας ετσι ενα περιεργο <<αστειο>> αποτελεσμα. Με τα FW εχουμε ομως την δυνατοτητα να τα τοποθετησουμε σωστα.
Υπαρχουν διαφορα επιπεδα remapping, 2D,3D κτλπ. Εδω στον χωρο χρησιμοποιειται remapping για το κατω επιπεδο 2D και επισης στο μπροστινο επιπεδο μονον και αυτο εχει σαν αποτελεσμα να ακουγεται διαφορετικα και οταν παιζουν ολα μαζι μπορει να νιωσει κανεις περικλεισμενος οπου ολα ειναι καλυτερα τοποθετημενα και πιο εκλεπτυσμενα. Βεβαια μπορει κανεις να χρησιμοποιησει καποιον αλγοριθμο απμιξινγκ.
Τελος υπαρχουν και περιπτωσεις (χωροι) οπου το remapping δεν δινει καλα αποτελεσματα, οπου δεν εχει κανενα νοημα. Σε αυτη την περιπτωση προκριθηκε η λυση ενος σετ απ με 31 ηχεια οπου με την βοηθεια της trinnov μοιραζει το σημα που προοριζεται ας πουμε για ενα ηχειο σε περισσοτερα ηχεια με αναλογο ποσοστο.
Στην ουσια αυτο που εξηγει ο μαλλιας ειναι πως το remapping προσπαθει να σε φερει στο κεντρο ενος νοητου ιδανικου κυκλου ακροασης κατι που σε αυτη την σοφιτα δεν αποδιδει και χρειαζεται αλλος τροπος προσεγγισης.