Frontwide & remapping

Μηνύματα
4.946
Reaction score
8.754
1647029111189.png


Εχοuμε μεταφερθει στον ειδικα διμορφωμενο χωρο του Grobi tv, στον οποιο εχουν πλεον ενσωματωθει και frontwide ηχεια. Ετσι με την προσθηκη των 2 επιπλεον ηχειων εχουμε μια διαταξη 9.1.6 με την σημειωση οτι την αναπαραγωγη των χαμηλων συχνοτητων αναλαμβανει ενα πληθος υποβαθυφωνων μοναδων σε διαταξη DBA ενω στο ανω επιπεδο εχουμε συνολικα 8 ηχεια οπου αναλογως το φορματ Auro 3D & Doldy Atmos παιζουν τα 6 απο τα 8.

Την δυνατοτητα να υποστηριζουν FW ηχεια εχουν προς το παρον καποιοι ενισχυτες Denon & Marantz ενω επισης αυτη την δυνατοτητα εχουν και οι επεξεργαστες της Trinnov.

Στον ειδικα διαμορφωμενο χωρο ακροασης μουσικης και θεασης ταινιων υπαρχει εγκατεστημενος ενας Trinnov Altitude 32. Ιδανικα θα λεγαμε οτι τα μπροστινα ηχεια θα πρεπει να τοποθετηθουν σε γωνια 30° ενω τα FW θα πρεπει να τοποθετηθουν σε γωνια 60°.

Το γεγονος οτι οι περισσοτεροι οικιακοι κινηματογραφοι ειναι μακροστενοι και η θεση ακροασης βρισκεται στο 2ο μισο του χωρου, χονδρικα θα λεγαμε στα 2/3 της συνολικης διαστασης του μηκους δημιουργειται ενα κενο μεταξυ σαραουντ και μπροστινων ηχειων το οποιο μπορει να κλεισει με την χρηση των FW.

Αρχικα τα συγκεκριμενα ηχεια μπορουν να αναπαραξουν ηχο που υπαρχει ηδη στην ηχογραφηση και στην μιξη, ηχο δλδ προορισμενο για αυτα. Χαρακτηριστικο παραδειγμα αποτελει η λαιβ ηχογραφηση του John Williams – Live in Vienna οπου μπορει κανεις να νιωσει κατευθειαν αυτο το μεγαλωμα της σκηνης. Υπαρχουν βεβαια και ταινιες οπως το Mission Impossible 6 - Fallout μονο που σε αυτη την περιπτωση εμφανιζεται ηχος για 1-2 δευτερα και σε ολη την υπολοιπη ταινια απλα παραμενουν τα ηχεια χωρις λαλια.

Εδω μπαινει στο παιχνιδι η λειτουργια remapping της trinnov. Στην ουσια προκειται για μια επανατοποθετηση των ηχειων οχι βεβαια φυσικη αλλα ακουστικη. Με απλα λογια ας υποθεσουμε οτι καθομαστε στον καναπε με 2 ηχεια εξ αριστερων και εκ δεξιων οπως στο αγαπητο μας δικαναλο. Εαν μετακινηθουμε προς την μια πλευρα τοτε αντιλαμβανομαστε το ενα απο τα 2 ηχεια πιο δυνατα, παιζοντας ομως με την ενταση των ηχειων μπορουμε να επιτυχουμε ενα ομοιομορφο συναισθημα παρολο που δεν καθομαστε στο κεντρο. Αυτη την αρχη αλλα σε μεγαλυτερο βαθμο χρησιμοποιει το remapping για να επανατοποθετησει τα ηχεια.

Οταν για παραδειγμα τα μπροστινα ηχεια δεν βρισκονται στην ιδανικη τους θεση αλλα σε γωνια 20° αναπαραγονται ηχητικα μερη των μπροστινων ηχειων απο τα frontwide ετσι ωστε τα ηχητικο αποτελεσμα να βρισκεται στην νεα θεση δλδ πιο εξω απο την θεση στην οποια βρισκεται πραγματικα το μπροστινο ηχειο εκει δλδ που θα επρεπε ιδανικα να βρισκεται αλλα για διαφορους λογους ( χωρος ,αποστασεις κτλπ) δεν καθισταται δυνατο.

Εδω ομως εχουμε το εξης προβλημα. Remapping στα μπροστινα ηχεια χωρις ομως την παρουσια των frontwides εχει σαν συνεπεια να μεταφερονται μερη στα αμεσως επομενα ηχεια που βρισκονται αρκετα πιο πισω δινοντας ετσι ενα περιεργο <<αστειο>> αποτελεσμα. Με τα FW εχουμε ομως την δυνατοτητα να τα τοποθετησουμε σωστα.

Υπαρχουν διαφορα επιπεδα remapping, 2D,3D κτλπ. Εδω στον χωρο χρησιμοποιειται remapping για το κατω επιπεδο 2D και επισης στο μπροστινο επιπεδο μονον και αυτο εχει σαν αποτελεσμα να ακουγεται διαφορετικα και οταν παιζουν ολα μαζι μπορει να νιωσει κανεις περικλεισμενος οπου ολα ειναι καλυτερα τοποθετημενα και πιο εκλεπτυσμενα. Βεβαια μπορει κανεις να χρησιμοποιησει καποιον αλγοριθμο απμιξινγκ.

Τελος υπαρχουν και περιπτωσεις (χωροι) οπου το remapping δεν δινει καλα αποτελεσματα, οπου δεν εχει κανενα νοημα. Σε αυτη την περιπτωση προκριθηκε η λυση ενος σετ απ με 31 ηχεια οπου με την βοηθεια της trinnov μοιραζει το σημα που προοριζεται ας πουμε για ενα ηχειο σε περισσοτερα ηχεια με αναλογο ποσοστο.
Στην ουσια αυτο που εξηγει ο μαλλιας ειναι πως το remapping προσπαθει να σε φερει στο κεντρο ενος νοητου ιδανικου κυκλου ακροασης κατι που σε αυτη την σοφιτα δεν αποδιδει και χρειαζεται αλλος τροπος προσεγγισης.
1647029158473.png


 

Μηνύματα
4.946
Reaction score
8.754
Μια μικρη προσθηκη οσον αφορα την χρησιμοτητα του λειτουργιας remapping της trinnov με την βοηθεια των frontwides.

Ο οικιακος κινηματογραφος του κυριου Νορμαν αποτελει ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα οσον αφορα τις δυνατοτητες ενος remapping σε συνδυασμο με 2 τεμαχια frontwides.
Ο ιδιοκτητης ειχε ηδη τοποθετησει frontwides στον οικιακο του κινηματογραφο πριν την αντικατασταση ενος denon 8500 με εναν trinnov altitude 16. Η προσθηκη των frontwides ειχε σαν αμεση συνεπεια το μεγαλωμα της σκηνης.
Στην πορεια προστεθηκε ενας τρινοφ και εδω ξεκιναει το ενδιαφερον του πραγματος. Οπως φαινεται παρακατω ο χωρος δεν ειναι συμμετρικος και δεν μπορει να χαρακτηριστει ως ιδανικος εξαιτιας του ανελκυστηρα (φρεατιο) και της πορτας που βρισκονται πισω και μπροστα δεξια αντιστοιχα. Αυτο οδηγησε αναγκαστικα στην τοποθετηση της οθονης προβολης στο απεναντι τοιχωματικο οριο αριστερα της πορτας εισοδου. Το γεγονος οτι η οθονη δεν τοποθετηθηκε κεντρικα εξαιτιας της πορτας εχει ως συνεπεια να βρισκεται η κυριως θεση ακροασης μετατοπισμενη 30 εως 40εκ προς τα δεξια απο το κεντρο της οθονης. Ενας προφανης και συνειδητος συμβιβασμος.
1647272102735.png


1647272576778.png


Απο την στιγμη που κεντρικη θεση ηταν ελαφρως μετατοπισμενη προς τα δεξια αυτο που θα μπορουσε να δωσει μια λυση και να <<διορθωσει>> την λανθασμενη τοποθετηση ηταν η χρηση του remapping με την βοηθεια ασφαλως των frontwides. Με αυτο τον τροπο <<τοποθετουνται τα ηχεια στο σωστο σημειο>> αφου τα frontwides θα αναλαβουν τμημα της ηχητικης αναπαραγωγης των μπροστινων δινοντας στον ακροατη την αισθηση οτι βρισκεται στο σωστο σημειο.
Κατι αναλογο συνεβη και με τα πισω σαραουντ ηχεια, οπου το ηχειο που βρισκεται στο φρεατιο του ανελκυστηρα <<μετατοπιζεται>> προς την μερια του πλαινου σαραουντ.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.477
Μηνύματα
2.941.687
Members
38.187
Νεότερο μέλος
kotsos134
Top