Homecinema σε σαλονοτραπεζαρία...γίνεται ???


Μηνύματα
225
Reaction score
479
Το μετά είναι πάντα πρόβλεψη Μάνθο.
Καλές οι προβλέψεις τουλάχιστον ? 😁

Συνήθως Βασίλη που θα εχεις μετρήσει σίγουρα με rew κάποιο σύστημα ως επιβεβαίωση , πεύτουν δραματικά έξω?? Λαοπλάνοι και κομπογιαννίτες απατεωνίσκοι ??

Το άλλο ΣΚ θα έχουμε και μετρήσεις rew...γιατί βαρέθηκα πια με αυτούς τους διαόλους που έμπλεξα......που να είχα και τρίνοφ....απαπαπαπ.....επιστήμη....

Να σου χαθούν οι αρχικες ρυθμίσεις του , να εξαφανιστεί και ο Βασίλης ( είτε γιατι εφυγε εξωτερικό είτε γιατι πλακωθήκαμε) και ποιον να φωνάζουμε μετά....!!! 😊😄

Ακόμα και το user friendly Dirac and Audyssey μου σπάει τα π... με τις 13+9 μετρήσεις μικροφώνου αν μετακινησεις ένα ηχείο τόσο δα , ή αν βάλει η γυναίκα κανα έξτρα τραπεζάκι εντός...ουφ...ψυχαναγκασμός...
 

Μηνύματα
225
Reaction score
479
Για τα ανήσυχα πνεύματα που χρησιμοποιούν Dirac στα συστήματα τους , επισυνάπτω τις "μαγικές" target curves της Storm...που κράτησαν επάξια μια θέση στα presets μου μετά από ένα σύντομο τεστ και αναστεναγμό των γειτόνων μου!!:dance2:

Tools & Guides - StormAudio



Στιγμιότυπο οθόνης 2025-12-08 234433.jpg
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
32.148
Reaction score
92.723
Δεν υπάρχουν "μαγικές καμπύλες". Υπάρχουν καλά και κακά ηχεία, που παίζουν σωστά ή λάθος (και άρα έχουν καλή ή κακή καμπύλη).
Τα Room Eq είναι για να ισοσταθμίζουμε την επίδραση του χώρου στον ήχο, και αυτό είναι μέχρι περίπου τα 500Hz. Απο κει και πάνω ο ρόλος των software πρέπει να είναι περιορισμένος, κυρίως ως ρυθμιση κλίσης, δήλαδη κάτι σαν το παλιό treble control. Και όχι η ταύτιση με μια προκαθορισμένη καμπύλη.
 

Μηνύματα
225
Reaction score
479
Δεν υπάρχουν "μαγικές καμπύλες". Υπάρχουν καλά και κακά ηχεία, που παίζουν σωστά ή λάθος (και άρα έχουν καλή ή κακή καμπύλη).
Τα Room Eq είναι για να ισοσταθμίζουμε την επίδραση του χώρου στον ήχο, και αυτό είναι μέχρι περίπου τα 500Hz. Απο κει και πάνω ο ρόλος των software πρέπει να είναι περιορισμένος, κυρίως ως ρυθμιση κλίσης, δήλαδη κάτι σαν το παλιό treble control. Και όχι η ταύτιση με μια προκαθορισμένη καμπύλη.
Σ ευχαριστώ για την τοποθέτηση σου .🙂

Πιστεύω γενικά , γιατι τα έχω ζήσει στο μικρό βαθμό που τα έχω ζήσει , πως αυτά τα Room EQ κάνουν θαύματα στον χώρο του καθενός μας (και ειδικά το ART) , είτε έχεις κασελοκουτια , είτε ηχεία με φλατ διάγραμμα , είτε ειναι φροντισμένος , είτε αφρόντιστος ο χώρος , είτε εχεις κανει διάταξη στησίματος κατα τας γραφας είτε μπουρδελε και όπου σε αφήσει η σύζυγος.

Σίγουρα ενα καλό ηχείο θα χρειαστεί λιγότερη ενέργεια σπατάλης από ένα τετοιο eq room program προκειμένου να το διορθώσει. Και σίγουρα δεν θα παίξει το ίδιο φλατ στον χώρο σου , όπως έπαιζε μετρημένο σ ενα ανηχοικό θάλαμο.

Από την άλλη ένα κασελοκουτι με τρελό καρδιογράφημα , θα αναγκαστεί να δουλέψει στα όρια του για να αποδώσει ότι μπορεί να αποδώσει. Για να κερδίσει κάποιος πόντους ας φροντίσει όσο πιο καλα μπορεί τον χώρο του και ας κανει μια οσο το δυνατό καλή διάταξη ώστε να μειώσει κάπως την χασούρα κτήσης ενός "κακού" ή "μέτριου" ηχείου ή την άσχημη τοποθέτηση ενός state of the art αυτού σ ενα χωρο με επιπλα καρεκλες τσιμινιερες κτλ κτλ.

Συνειδητοποιημένα ανάλογα θα είναι και αυτα που θα εισπραξει βέβαια.. Γι αυτο και το ΗΧΕΙΟ είναι στην κορυφή της λίστας για να ξεκινησει καποιος να χτίζει ένα καλό συστημα γύρω από αυτό.. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως αν δεν εχεις π.χ. περλιστεν δεν θα καταφέρεις ποτέ να νιώσεις το ιμερσιβ της καταστασης του Homecinema με όποιο άλλο επιλέξεις και με βαση τα οικονομικα που διαθέτεις πάντα , για να βάλεις τουλάχιστον 9 ηχεία στον χώρο σου....δεν είναι και λίγα...

Πάντως στο τέλος βελτίωση θα πάρει και θα ακούσει και από τους 3 τύπους ηχείων και κάπως έτσι το αντιλαμβάνομαι εγώ .

Τέλος οι καμπύλες που έχουν βγει και για κάποιο λόγο έχουν βγεί , από Harman , Storm και άλλων εταιρειών πιστεύω πως δεν είναι τίποτε άλλο από καμπύλες που εξυπηρετούν διαφορετικό σκοπό , χώρους και γούστα έκαστος καταναλωτή ο οποίος δεν ξερει να φτιάξει την δικιά του λόγω ασχετοσύνης ή συνειδητής επιλογής προς αυτήν...εμμένοντας σε αυτοματισμούς και μαγικά κουμπιά , με την ανάλογη βεβαια είσπραξη ποιότητας. (όπως εγώ) !!! 🙂

Aπό το διαδύκτιο και σε συνέχεια του παραπάνω , αναφέρονται επίσης τα κάτωθι και εμπειρικά από χρήστες έξω....

- Harman curves are best for music.
- Storm for movies .

Επίσης γραφεις μεχρι τα 500hz...Το ιδανικό δηλαδή είναι να τραβήξω κουρτίνες διόρθωσης μέχρι εκει και από εκεί και πάνω να παίξει μαμα το ηχείο ?? Τα φώτα σου...για να καταλάβω!🙂

Υγ. Ελπιδοφόρα νέα από χρήστες του εξωτερικού αναφέρουν (με εικονες και συγκριτικά ) πως σχεδόν ταυτίζονται οι μετρησεις του ART με το REW.Για να δούμε κ εμεις τι θα δούμε..!!
 

Μηνύματα
225
Reaction score
479
Δυστυχώς - ευτυχώς είμαι ένα μέλος το οποίο δεν γνωρίζει σε βάθος ολα αυτα τα τεχνικά θέματα στον χώρο του audio. Πείτε μου για σκάφη ότι θέλετε...😂

Με όπλο το μυαλο ή ότι έχει μείνει από αυτό... , τα αυτιά και μια στοιχειώδη αντίληψη και με οτι διαβάζω σκορπια απο αυτα εδώ τα φόρουμ και από το νετ , έφτιαξα ένα συστηματάκι που το χαίρομαι κ το ευχαριστιέμαι στο έπακρο ικανοποιώντας μου ταυτόχρονα όλες τις ορέξεις τόσο για δικάναλη ακρόαση , όσο και για την απόλυτη εμπειρία ιμερσιβ homecinema που μπορούν να σου προσφέρουν αυτα τα συστήματα και φυσικά όχι σε μια σκοτεινή απομονωμένη και ψυχοπλακωτική υπόγα αλλά εκει που τρωμε οικογενειακώς σε γιορτές και πανηγύρια ανεβάζοντας τον πήχη δυσκολίας του εγχειρήματος στα ύψη.

Το μόνο επομένως που μπορώ να κάνω και να προσφέρω εδώ στο φόρουμ , σιγουρα δεν είναι γνώσεις , αλλά να μεταφέρω τουλάχιστον αντικειμενικά την αίσθηση της εμπειρίας που βίωσα από το κάθε φορά διαφορετικό αξεσουάρ που χρησιμοποίησα στο σύστημα μου , είτε είναι DSP , είτε πανελ φροντίδας χώρου , είτε ηχεία , ειτε καλώδια , είτε προβολείς κτλ ...:)

Αυτά τα ολίγα για να ξανασυστηθούμε αγαπητοί όλοι!!

Όσο ζουμε μαθαίνουμε και εδώ ο ιστότοπος ενδείκνυται σίγουρα γι αυτό!!
 


Μηνύματα
749
Reaction score
1.410
Μάλλον πρόκειται για πρόβλεψη και όχι για μέτρηση, όσον αφορά το "μετά"
Εάν μετρήσει με το rew ακριβώς εκεί που μέτρησε με Dirac και το βάλει να βγάλει averages η καμπύλη θα είναι ίδια με του Dirac.
Το έχω τεστάρει ενδελεχώς.
Το θέμα είναι πόσες μετρήσεις έχει και που, εάν μέτρησε σε 16 θέσεις σε κάθε απίθανο σημείο του δωματίου προφανώς και η καμπύλη που βλέπει στο Dirac δεν είναι αντιπροσωπευτική στην θέση ακρόασης. Επίσης οι όμορφες καθοδικές καμπύλες στις προβλέψεις του Dirac τείνουν να είναι πιο flat εάν γίνει μέτρηση με rew γύρω απ την mlp.
Έτσι όπως βλέπω την πρόβλεψη του φίλου φοβάμαι πως στην πραγματικότητα στην θέση του τα κλιψ θα ξυρίζουν.
8db καθοδική να έρθουν στα ίσα τους.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
32.148
Reaction score
92.723
Επίσης γραφεις μεχρι τα 500hz...Το ιδανικό δηλαδή είναι να τραβήξω κουρτίνες διόρθωσης μέχρι εκει και από εκεί και πάνω να παίξει μαμα το ηχείο ?? Τα φώτα σου...για να καταλάβω!🙂
Θα προσπαθήσω να είμαι σαφής και λιτός:
Μέχρι τα 300-500Hz, ο χώρος είναι κυρίαρχος. Πάνω από εκεί, κυρίαρχο είναι το ηχείο. Φυσικά επιδρούν όλα μαζί, σε όλο το φάσμα, αλλά λέμε τώρα ποιο είναι το κυρίαρχο.
Οι καμπύλες κακώς βγήκαν από όσους βγήκαν. Ή μάλλον λάθος τις κατάλαβαν οι χρήστες.
Το νόημα τους είναι το εξής:
Αν ένα ηχείο παίζει περίπου σε αυτές τις καμπύλες, τότε είναι πολύ πιθανό να "αρέσει" αντικειμενικά (σε τυφλό τεστ) στην μεγάλη πλειοψηφία. Αλλά δεν ισχύει το αντίθετο: Δεν μπορείς να εξαναγκάσεις ένα ηχείο να παίξει πάνω στην καμπύλη ώστε να σου αρέσει. Αυτό θα έχει τίμημα, ή δεν θα γίνεται με τίποτα. Η΄ παίζει, ή δεν παίζει, από κατασκευής.

Αν το ηχείο λοιπόν σου αρέσει, πρέπει να το αφήσεις να παίξει όπως παίζει. Δηλαδή ελάχιστη-καθόλου διόρθωση πάνω από 500Hz. Μπορείς όμως να αλλάξεις την "κατηφόρα" αν θες, δηλαδή να παίξεις με το παλιό bass-treble μέσω του Room EQ software. Μόνο αυτό.
Μην σιδερώνεις το ηχείο να ακολουθήσει μια καμπύλη!!!! Κακό κάνεις.
Αν το ηχείο δεν σου αρέσει, πούλα το σε κάποιον που του αρέσει. Και πάρε ένα που να παίζει στην καμπύλη Harman απο κατασκευής. Χωρίς software παρεμβάσεις.

Τα λέω καλά ή σας μπερδεύω;
 



Μηνύματα
225
Reaction score
479
Θα προσπαθήσω να είμαι σαφής και λιτός:
Μέχρι τα 300-500Hz, ο χώρος είναι κυρίαρχος. Πάνω από εκεί, κυρίαρχο είναι το ηχείο. Φυσικά επιδρούν όλα μαζί, σε όλο το φάσμα, αλλά λέμε τώρα ποιο είναι το κυρίαρχο.
Οι καμπύλες κακώς βγήκαν από όσους βγήκαν. Ή μάλλον λάθος τις κατάλαβαν οι χρήστες.
Το νόημα τους είναι το εξής:
Αν ένα ηχείο παίζει περίπου σε αυτές τις καμπύλες, τότε είναι πολύ πιθανό να "αρέσει" αντικειμενικά (σε τυφλό τεστ) στην μεγάλη πλειοψηφία. Αλλά δεν ισχύει το αντίθετο: Δεν μπορείς να εξαναγκάσεις ένα ηχείο να παίξει πάνω στην καμπύλη ώστε να σου αρέσει. Αυτό θα έχει τίμημα, ή δεν θα γίνεται με τίποτα. Η΄ παίζει, ή δεν παίζει, από κατασκευής.

Αν το ηχείο λοιπόν σου αρέσει, πρέπει να το αφήσεις να παίξει όπως παίζει. Δηλαδή ελάχιστη-καθόλου διόρθωση πάνω από 500Hz. Μπορείς όμως να αλλάξεις την "κατηφόρα" αν θες, δηλαδή να παίξεις με το παλιό bass-treble μέσω του Room EQ software. Μόνο αυτό.
Μην σιδερώνεις το ηχείο να ακολουθήσει μια καμπύλη!!!! Κακό κάνεις.
Αν το ηχείο δεν σου αρέσει, πούλα το σε κάποιον που του αρέσει. Και πάρε ένα που να παίζει στην καμπύλη Harman απο κατασκευής. Χωρίς software παρεμβάσεις.

Τα λέω καλά ή σας μπερδεύω;
Δάσκαλος!!!

Σ ευχαριστώ για τον χρόνο σου!! ☺
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.875
Μηνύματα
3.065.885
Members
38.626
Νεότερο μέλος
silvain
Top