Honda Insight by caraudiotest

Μηνύματα
636
Reaction score
211
Μετα απο συζητησεις για το τι θα μπορουσα να κανω με τον ηχο στο Honda Insight μου , (θεμα που αναπτυχθηκε πριν μια βδομαδα) , κατεληξα να κρατησω την εργοστασιακη πηγη , να μπει ενας επεξεργαστης ηχου ,και να γινουν και δοκιμες με μεγαφωνα κλπ που ειχα.
Το project ανελαβε ο Νικος (caraudiotest) , μιας και η δουλεια του προσωπικα σε μενα ηταν γνωριμη αφου και προ10ετιας ειχαμε κανει μια εγκατασταση σε παλαιοτερο μου οχημα.

Αφου δοκιμαστικαν 2 ζευγαρια tweeters (υπηρχε κιαλλο αλλα δεν χωρουσε να τοποθετηθει ομορφα) , 3 ζευγαρια 16.5cm mid (απορριφθηκαν ανευ δοκιμης αλλα 2 ) , και εχοντας παει εκει 2 ενισχυτες για να διαλεξουμε , καταληξαμε στα εξης :

1) tweeter της Helix - προτιμηθηκαν σε σχεση με τα Hertz , τα Ψωράλ , αλλα ισως γινει ενα ακουσμα ακομα διοτι εχω και ενα ζευγαρι Audax το οποιο ειναι λιγοτερο "μεταλικο" αλλα δυστυχως μαλλον δεν μπορει να τοποθετηθει καπου λογω μεγαλου ογκου του tweeter
2) 16.5cm mid Εton (kevlar) - εγινε μαχη αναμεσα σε Aerogel της Audax και αλουμινενιου της Rainbow . To Αudax υστερουσε σε χαμηλο , αλλα ηταν πιο ζεστο σε χροια ομως καπου "φωναζε" στις μεσαιες λιγο παραπανω απο οσο ηθελα . Το rainbow δυνατο σε χαμηλο , αλλα στις μεσαιες προσωπικα ενιωθα σαν να επεφτε ενα "πεπλο". Το Eton ηταν κατι ενδιαμεσο και συνολικα υπερτερουσε. Πολυ καλο στο χαμηλο του , πιο ζεστη χροια απο το Rainbow, αλλα χωρις να φωναζει παραπανω απο οσο επρεπε.
3) Subwoofer 12" της Audax
Η πηγη παρεμεινε η εργοστασιακη μιας και δεν ηθελα να μπλεξω με ενα καρο μετατροπεις για να κρατησω τα χειριστηρια στο τιμονι , να χρειαστει να αλλαξω το blue tooth που εχει το αμαξι , και να βαλω μια ασχημη προσωψη . Ετσι μετα την πηγη μπηκε ενας Hi-low ανταπτορας , ο οποιος εδωσε το σημα σε εναν επεξεργαστη ηχου της Audison bit10 . Αυτος συνδεεται με λαπτοπ , και γινονται μετρησεις με μικροφωνο στο αυτοκινητο και ρυθμιζεται σε παρα πολλες περιοχες.

Kαι ενω λεγαμε να συνδεθει ο Steg 4.75q (4x75rms) , και να οδηγησει 2χ75rms high pass τα μπροστινα ηχεια , και γεφυρα low pass το υπογουφερ ,αποφασισαμε να κανουμε κατι που θα εκανε την διαφορα:
Ο Audison bit10 μπηκε σε λειτουργια Eνεργου crossover , και ετσι ο 4καναλος Steg οδηγησε με καθε ενα του καναλι , ενα μεγαφωνο. Αφαιρεθηκαν ολα τα φιλτρα του ενισχυτη , και ολη η ρυθμιση τους εγινε απο τον Audison. Ετσι ειχαμε 75rms σε καθε ενα ηχειο μπροστα κροσαρισμενο με ακριβεια στη συχνοτητα που θελαμε.
Ο δευτερος ενισχυτης που ειχα , ηταν ενα γαιδουρι τις Audio system (ιταλικος και αυτος) που βγαζει 2χ225rms@4ohm. Αυτος πηρε σημα απο το sub out του Audison , και επαιζε γεφυρωμενος το υπογουφερ .

Οι ενισχυτες τοποθετηκαν κατω απο τα καθισματα οδηγου συνοδηγου , χωρις να προεξεχει τιποτα απολυτως (θα ανεβουν φωτογραφιες συντομα) . Το Bit10 απο Audison τοποθετηθηκε κατω απο το ντουλαπακι συνοδηγου , στο δαπεδο και ουσιαστικα δεν προεξεχει ουτε εκει κατι ! Τα καλωδια ηχειων τα εργοστασιακα εμειναν ανεγγιχτα στις θεσεις τους , και προστεθηκαν νεα χοντρα καλωδια τα οποια τοποθετηθηκαν μεσα σε μαυρο σπιραλ ιδιο με αυτο που εχει βαλει η Honda στς δικες τις καλωδιωσεις. Σε αναλογο σπιραλ μπηκαν και τα καλωδιο ρευματος και το remote, καθως και η καλωδιωση απο την πηγη με τον ανταπτορα hi low κλπ. Τα rca που χρειαστηκαν ηταν ολα ιδιοκατασκευης. Στις πορτες τοποθετηθηκε οσο μπορουσε μονωσε , αυτοκολλητο πισωφυλλο, και οι βασεις των ηχειων φτιαχτηκαν απο ξυλο και ντυθηκαν με μοκετα.
Ειλικρινα οπως θα δειτε και στις φωτος , αν το αμαξι παει αυριο στην αντιπροσωπεια ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ κανεις τους να εντοπισει αν εχει μπρει καποιο εξτρα καλωδιο (ρευματος , σηματος , ηχειων κλπ κλπ) διοτι ολα πανε παραλληλα και μεσα σε σπιραλ με καθε εργοστασιακο καλωδιο. Δεν προεξεχει τιποτα πουθενα , δεν εχει αλλαχτει θεση σε τιποτα .

Ακολουθησαν οι μετρησεις ...μετα απο αρκετη ωρα με φωναξε ο Νικος να ακουσω μια πρωτη ρυθμιση και να την συγκρινω επι τοπου με την αρχικη flat (Καθε φορα με ενα κλικ στο λαπτοπ επι τοπου μπορεις να μεταβεις απο την Α ρυθμιση στη Β - εχει δυο μνημες). Η διαφορα σημαντικοτατη και εκει φανηκε ποση διαφορα κανει ενας επεξεργαστης ηχου σε εναν τοσο τραγικα δυσκολο χωρο ακροασης οσο το αυτοκινητο. Ξαναβγηκα εκτος, και μετα απο μια ωρα + και αφου εκανε κιαλλα μαγικα ο Νικος , με φωναξε να ακουσω διαφορα κομματια μεταξυ των 2 τελικων του ρυθμισεων και να διαλεξω πια προτιμω προσωπικα. Τεραστια η διαφορα πλεον σε σχεση με την Flat ρυθμιση και προτιμησα την πιο "μαλακη" -"ζεστη" ρυθμιση (ακουω αρκετα house μουσικη oποτε θα ηταν καλυτερη μια τετοια ρυθμιση για να μην εχω τσιριχτο αποτελεσμα)

Πρωτη φορα σε οχημα μεσα , σχηματιστηκε ΕΙΚΟΝΑ , και σκηνη μπροστα μου. Αυτο το εχω βιωσει μονο σε ηχο σπιτιου, και αυτο πραγματικα με εξεπληξε. Ακουγα "σπιτισιο" ηχο , ζεστο , ισσοροπημενο , χωρις να προδιδουν την θεση τους τα μεγαφωνα. Το αλλο που με κατεπληξε ηταν το χαμηλο....το υπογουφερ δεν μπορουσες με τιποτα να καταλαβεις τη θεση του , και το μπασο ηταν σαν να εβγαινε απο το παρμπριζ του αυτοκινητου μπροστα. Τοσο δεμενο με τον υπολοιπο ηχο , σφιχτο και γρηγορο , φυσικα απολυτα ελεγχομενα απο τον ενισχυτη.

Αν καποιος βαριετια να διαβασει ολα τα παραπανω , μπορει απλα να κρατησει το εξης :
Eιναι η πρωτη φορα που ακουω καποια κομματια σε αυτοκινητο και δεν θελω να τρεξω να παω να βαλω το cd στο ηχοσυστημα του σπιτιου μου , αλλα πιανω δεξια λωριδα , παω με 50 και θελω να παραμεινω στο αμαξι. Γλυκος , σπιτισιος ηχος , ξυλινων ηχειων.
(και το συστημα στο σπιτι μου ΔΕΝ ειναι της πλακας - κοστιζει παραπανω απο το αυτοκινητο )


PS: Νικο επομενο Project ειναι να κανουμε μετρησεις στο σπιτι μου.....
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.101
Μηνύματα
3.001.235
Members
38.408
Νεότερο μέλος
nikPIT
Top