Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Αγαπητοί φίλοι,

Πριν λιγες μερες ελαβα ενα μηνυμα απο τον χρηστη ar1s σχετικα με μια απαντηση σε ενα topic που ειχα κάνει σχετικά με τον ψηφιακό ήχο. Με αφορμή ειπα να φτιαξω ενα τοπικ σχετικα με τον συμπιεσμενο ηχο και τη μετρηση ποιοτητας του.

Αυτό εδω το post είναι πιο πολυ για τους αρχάριους.

Τα MP3(και ολα τα lossy formats) όσο καλη ποιότητα και να έχουν (πχ 320kbps) ΠΑΝΤΑ παραμορφωνουν τον ήχο και ιδίως στις μοντέρνες ηχογραφήσεις δημιουργουν και clipping. Δηλαδη βαρανε κοκκινα, και κοκκινα σημαίνει distortion.

θα μου πείτε, γιατι αυτο στις συγχρονες ηχογραφήσεις?
Οι συγχρονες ηχογραφησεις εχουν ενα avg RMS γύρω στο -6 με -3 db. Οι παλιοτερες ειχαν -13db.

Οσο πιο πολυ ανεβαινουν τα db τοσο μειωνεται η δυναμικη ενος κομματιου. κοινως ακουγεται πιο flat. Ξερό και βαβουρτζιδικο.

Για την ακριβεια εαν δειτε την κυμματομορφη ενος συγχρονου κομματιου πχ One Night Only - Just for Tonight. Μοιαζει σαν ΤΟΥΒΛΟ!!! το κομματι ειναι τσιτα τοσο που η κυμματομορφη του μοιαζει σαν εαν τεραστιο παραλληλογραμμο με τα περισσοτερα peaks λιγο πιο κάτω απο τα 0,1 db. (αυτη η τεχνικη ονομαζεται brick limiting)

Οταν το μετατρεψουμε σε MP3 λογω της τεχνοτροπιας που χρησιμοποιει για να συμπιεσει τον ηχο, το κομματι 8α αλλαξει και θα παρουσιασει distortion. πολλα peaks θα περασουν το 0db, σε αυτα τα σημεια δηλαδη θα εχουμε distortion.

Τα kbps των MP3 δεν είναι αμεση μετρηση ποιότητας, αλλα άμμεση μετρηση ποσοτητα πληροφοριας που έμμεσα μας οδηγει να λεμε πως το 320kbps MP3 έχει ποιοτητα επειδη εχει κρατησει περισσοτερες πληροφοριες απο την original εκδοση, σε αντιθεση με ενα MP3 των 128kbps.

Η αληθεια είναι πως το κομμάτι έχει καταστραφει ανεπανόρθωτα σε σημείο που ακουγεται σε ενα καλο στερεοφωνικο η διαφορα.

Σε παλιοτερες ηχογραφησεις το προβλημα δεν ειναι τοσο μεγαλο, γιατι ειναι ηχογραφημένα πιο σιγα και πιο δυσκολα δημιουργειται clipping.

Αποψη μου ειναι πως εαν ακουτε μουσικη ηχογραφημενη πριν το 90, φτιαξτε ειτε κατεβαστε mp3. Σε άλλη περιπτωση εαν σας αρέσει η πιστότητα του ηχου αστε τα mp3 στην πάντα.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Φίλε ikari, καλή η αρχή. Να πάμε και λίγο παραπέρα. Μπορούμε να κάνουμε encode ένα μουσικό κομμάτι από CD, σε mp3, έτσι ώστε να αποφύγουμε το clipping; Πώς γίνεται αυτό;
 

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

δυστηχώς το encoding ειναι το τελευταιο σταδιο και δεν μπορει καποιος να πειραξει τον αλγοριθμο του ωστε να μην κανει clipping.
Προσωπικά δεν εχω βρει τρόπο και έχω δοκιμάσει όλους τους encoders. fraunhoffer, lame, musicpac, ogg (και διαφορα ogg based formats)

Υπάρχει όμως ενας πλάγιος τρόπος. Χρειάζεται να κάνεις normalize το κομμάτι σε χαμηλότερα avg RMS. Δοκίμασε με 96%. Μία μείωση 4% δηλαδή.

Πρέπει όμως να μαθεις να χρησιμοποιείς ενα προγραμμα οπως το Audacity (free) ειται τα Audition, Wavelab, Soundforge (commercial) κτλ.

Κάνε μέσω του προγράμματος encode σε mp3 και μετα κλεισε το project και φόρτωσε το αρχείο που εφτιαξες. Δες εαν κανει clipping. Ολοι οι editors εχουν καποια επιλογη που σου επιτρέπει να δεις τα properties του αρχείου. Εαν σου γράφει πως εχεις Samples Clipped>0, τοτε κάνε το original αρχείο (το original να το έχεις σε μορφή wav) normalize -4% και επανελαβε την διαδικασία μεχρι να δεις samples clipped=0.

H απάντηση όμως που μάλλον ψάχνεις είναι να κάνεις rip to cd σου σε μια lossless μορφη, όπως είναι το αρχειο FLAC που σου δινει μικροτερη συμπιεση, αλλα κραταει την κυμματομορφη ΕΝΤΕΛΩΣ ιδια. Βεβαια δεν ξερω εαν το MP3 player σου υποστηριζει flac. Σε υπολογιστή θα παίζει σιγουρα. Tα ipod και τα περισσοτερα mp3/cd players για τα αυτοκινητα ας πούμε δεν υποστηρίζουν flac.

Πάντως εαν αρχίσεις να χρησιμοποιείς audio editors τοτε ξαφνικα θα ανακαλυψεις πως στις μέρες μας ολα ειναι τσιτωμένα χωρις δυναμικο εύρος (δηλαδή όλα τα όργανα ακούγονται στο ιδιο volume χωρις ανεβοκατεβάσματα, χωρίς αισθημα) και πολλες φορές θα πεις τι αγορασα hi-end συστημα? Δεν κραταγα το παλιο καλο μου ΑΙWA; χαχα
 

Μηνύματα
14.286
Reaction score
11.956
Οταν το μετατρεψουμε σε MP3 λογω της τεχνοτροπιας που χρησιμοποιει για να συμπιεσει τον ηχο, το κομματι 8α αλλαξει και θα παρουσιασει distortion. πολλα peaks θα περασουν το 0db, σε αυτα τα σημεια δηλαδη θα εχουμε distortion.
Καλησπερα ikari, μπορεις να μας πεις τεχνικα γιατι συμβαινει αυτο; Γιατι δηλαδη ενω πριν την κωδικοποιηση δεν ξεπερνουσαν τα 0db, μετα τα ξεπερνουν;
 

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Η ευρεσιτεχνία της Fraunhoffer βασίστηκε στο γεγονός πως κάποιες συχνότητες ετσι και αλλιώς το αυτί δεν της ακούει.
Ετσι οσο μεγαλώνουμε την συμπίεση κόβουμε καποιες "ασήμαντες για το αυτί" συχνοτητες.
Κατω όμως απο τα 256kbps κόβουμε συχνότητες που το αυτί όντως ακουει.

Oπότε επρεπε να βρεθεί ενας τρόπος να κρύψουμε απο το αυτί αυτά που του κόβουμε. Ώστε όσο μεγαλώνει η συμπίεση το κομμάτι να ακουγεται ακόμα καλά. Εκει χρησιμοποιούνται τεχνικές οπου κοβουμε μεν συχνότητες αλλα ενισχύουμε άλλες που καλύπτουν τη διαφορά (όσο αυτο είναι δυνατόν - σημείωση μιλάω όσο πιο απλά μπορώ για ενα αρκετά πολύπλοκο μαθηματικά θεμα)

Κάποιες λοιπόν συχνότητες ενισχύονται τόσο πολύ που παρατηρείται το φαινόμενο της παραμόρφωσης ή αλλιώς clipping. Ο λόγος που αυτό το θέμα δεν καλύπτεται από τους encoders ενώ υπαρχει η "απλή" (θα πούν κάποιοι) λύση του limiting που χρησιμοποιείται στη δισκογραφία ετσι και αλλιώς, ειναι πιστεύω το γεγονός, πως το limmiting σκοτώνει τη δυναμικοτητα του ήχου.

Έτσι και αλλιώς όλοι ο μοντερνοι ενισχυτές κόβουνε το clipping όπου μπορούν (η ποιότητα όμως εχει ήδη χαλάσει). Από την άλλη οι ραδιοφωνικόι σταθμοί κ τα καλά mp3 players ολοι εχουν limiters και το σήμα παντα βγαίνει κάτω απο τα 0db.

Εαν όμως τα mp3 είχαν κανει limiting στον ήχο αυτο σημαίνει πώς θα υπήρχαν περιπτώσεις όπου στο τέλος ενα τραγουδι θα είχε υποστεί 3 φορές limiting! (studio-mp3-anaparagwgh) Και απλά το αποτέλεσμα είναι για κλάμματα μετά. δεν ακουγεται ουτε απο transistor!!!

Μπορειται να δοκιμάσετε να κανετε limiting 3 φορες με καποιο plugin σε έναν audio editor. Εκτός ο,τι ειναι μια διαδικασία που πρέπει να γνωρίζεις πως να την κανεις σωστά για να μην παρααγριέψεις τον ήχο, μετά κ το 2ο limiting και ο Brian Eno της παραγωγής ή o Paul White της ηχοληψίας να είσαι η πιο απαλή μπαλάντα θα ακούγεται σαν τους Cannibal Corpse!

σημ. To Limiting είναι μία διαδικασία οπου προσπαθεί να ενισχύσει οσο το δυνατόν περισσοτερο την ένταση του ήχου. Όταν παει να την ξεπεράσει το σημα παγώνει στα 0db (η οπου διαλέξει ο παραγωγος). Εαν όμως παρατηρησετε μια κυμματομορφη σε αυτην την περίπτωση είναι μια ευθεία γραμμή, το οποίο σημαίνει πως για αρκετα χιλιοστα του δευτερολέπτου ειναι λες και όλα τα όργανα παιζουν στην ίδια ένταση! Δηλαδή βαβούρα! Τα studio βεβαια έχουν εξελιγμένους limiters που μπορούν να δράσουν και σε επίπεδο συχνοτήτων αλλά αυτη είναι μια άλλη ιστορία.
Με απλά λόγια το limiting οσο καλό και να είναι εαν χρησιμοποιηθεί αλλόγιστα=βαβούρα.
 

Μηνύματα
14.286
Reaction score
11.956
Re: Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Oπότε επρεπε να βρεθεί ενας τρόπος να κρύψουμε απο το αυτί αυτά που του κόβουμε.
(...)
Εκει χρησιμοποιούνται τεχνικές οπου κοβουμε μεν συχνότητες αλλα ενισχύουμε άλλες που καλύπτουν τη διαφορά (όσο αυτο είναι δυνατόν - σημείωση μιλάω όσο πιο απλά μπορώ για ενα αρκετά πολύπλοκο μαθηματικά θεμα)
Ναι το εχω διαβασει αυτο και ξερω τι εννοεις. Νομιζα ομως οτι χρησιμοποιουσαν αυτη την ιδιοτητα που ηδη υπαρχει σε καποιο τραγουδι, οχι οτι τη ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΕΧΝΗΤΑ για να κοψουν κι αλλες συχνοτητες!
 

Μηνύματα
1.578
Reaction score
4
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Το θέμα κλίπινγκ δεν το έχω προσωπικά συναντήσει.
Παρόλα αυτά το θέμα τις παραμόρφωσης της διαδικασίας δειγματοληψίας, όσο αυτή αφορά την αλλαγή της ηχιτηκής στάθμης ενός οργάνου, είναι αποτέλεσμα της κβαντοποίησης του δείγματος και καμμία ανάμιξη δεν έχει η Fraunhofer. Ελπίζω φυσικά να μιλάμε για το ίδιο πράγμα που θα προσπαθήσω να περιγράψω παρακάτω.

Ολα έχουν να κάνουν με την ποσότητα της πληροφορίας καθώς και την αίσθηση της μεταβολής που δίνει αυτή η πληροφορία στις διάφορες στάθμες. Οταν μιλάμε για εικόνα πχ. που θα πρέπει να "κωδικοποιήσουμε" την ένταση του κάθε χρώματος με έναν αριθμό απο 000-255 (ή με 8 *bit) επειδή το μάτι δεν αντιδρά γραμμικά αλλά λογαριθμικά στην μεταβολή της έντασης ενός χρώμματος, χρησιμοποιούμε μεγαλύτερη "ανάλυση" στην χαμηλή περιοχή της έντασης ενός χρώματος. Δηλαδή η κλίμακα απο 0-255 είναι λογαριθμική. Με το να γίνει αυτό όμως, χάνουμε σε λεπτομέρια απόδοσης μιας "φωτεινής" έντασης, μιας και η "ανάλυση" σε αυτή την υψηλής φωτεινότητας περιοχή έχει χαθεί.

Αντίστοιχη κβαντοποίηση συμβαίνει και στην δειγματοληψία του ήχου. Στις χαμηλές στάθμες η αναλυση των στάθμεων του ήχου είανι μεγαλύτερη απο ότι στις υψηλές.
Δηλαδή (αν χρησιμοποιήσουμε την κλίμακα 0-255) χρησιμοποιούμε περισότερες νούμερα/θέσεις για να "συμβολίσουμε" τις χαμηλότερες στάθμες, και όσο οι στάθμες ανεβαίνουν τόσο λιγότερα θέσεις έχουμε διαθέσιμες για αυτές.
Φτάνουμε λοιπόν στο φαινόμενο στις υψηλές εντάσεις να έχουμε (ακραίο) είτε 0dB είτε -3dB χωρίς κάποια ενδιάμεση στάθμη (παράδειγμα είναι μονο).

Ελπίζω να μιλάμε για το ίδιο πράγμα....

Edit: Τώρα είδα ότι εσύ μιλάς για τον αλγόριθμο συμπίεσης ενώ εγώ είμαι ένα βήμα πίσω στην δειγματοληψία. Ακόμα βέβαια και αυτή βοηθάει στο κλίπινγκ διότι αν στο πηγαίο υλικό υπάρχουν μια-δυο στάθμες πάνω απο τα 0dB τότε αυτές θα χρησιμοποιηθούν για να προσδιοριστεί το πάνω όριο της "κλιμακας".. Οπότε στάθμες κοντά στην μέγιστη (αλλά πιθανόν και κάτω απο αυτή) θα στρογγυλοποιηθούν σε αυτή...
 

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Petros_Dalipis: Και υπάρχουσες συχνότητες ενισχύονται, αλλα και νεες προστιθονται (οι λεγόμενες "αρμονικές"). Η προσθεση των τελευταίων είναι πολλές φορές μία στανταρ διαδικασία στο post production ενος κομματιού στο studio πριν το κοψιμο του Master. Βοηθάνε το αυτί να διακρίνει όργανα που πέφτουν το ένα πάνω στο άλλο. Όπως πχ το μπάσσο με τα μπάσα του πιάνου, και ξαφνικά ο ήχος ακούγεται πιο ζωντανός και "ξεμπουκωμένος".

NikosK: Ναι μιλαω για το encoding, αλλα συμφωνω απολυτα με οσα ειπες.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Ίσως έχουμε μπερδέψει κάποια πράγματα.

Κατ' αρχήν όταν μιλάμε για pure master, όλα τα παραπάνω φαινόμενα ακυρώνονται. Ουδείς ηχολήπτης η παραγωγός, μειξάρει παραμορφωμένα (εκτός αν είναι αλμπάνης) και το clipping εδω, δεν έχει καμία θέση.

Όσον αφορά την περεταίρω διαδικασία, mastering, encoding η οποιανδήποτε άλλη, καλό θα ήταν μετέχοντες σ' αυτήν να έχουν αρκετή γνώση περί του θέματος (όχι θεωρητική), διότι υπάρχει τεράστιος κίνδυνος πατατιάς.

Το normalizing που γίνετε από τους διάφορους editors είναι ότι πιο απλό μπορεί να κάνει κάποιος, απλά για να μεγιστοποιήσει τη στάθμη κάποιου μουσικού κομματιού. Το δυστύχημα όμως είναι ότι επεμβαίνει σαν soft limiter και φυσικά έχουμε πάλι το ίδιο αποτέλεσμα (clipping),αλλά σε χαμηλότερες στάθμες.

Ας μην ξεχνάμε, ότι οι mp3 αλγόριθμοι, εμφανιστήκαν, όχι για να έχουμε την μεγίστη ποιότητα, αλλά για την μεγίστη ποσότητα σε αποθηκευτικά μέσα. Άρα είναι ουτοπία να μιλάμε για ποιότητα και mp3, αν και οι τελευταίες εκδόσεις των Lame, ιδιαίτερα πάνω από τα 320Kbps είναι εξαιρετικά καλοί.
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.128
Reaction score
23.399
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Αγαπητοί φίλοι,

Πριν λιγες μερες ελαβα ενα μηνυμα απο τον χρηστη ar1s σχετικα με μια απαντηση σε ενα topic που ειχα κάνει σχετικά με τον ψηφιακό ήχο. Με αφορμή ειπα να φτιαξω ενα τοπικ σχετικα με τον συμπιεσμενο ηχο και τη μετρηση ποιοτητας του.
Λοιπόν, ας πάμε πάλι από την αρχή, για να μη μπερδεύουμε τον κόσμο. Για πες μου σε παρακαλώ, όταν μιλάς για συμπιεσμένο ήχο σε ένα μουσικό κομμάτι, αναφέρεσαι στη συμπίεση της δυναμικής περιοχής του, ή στη συμπίεση του μεγέθους του που έχει ως ψηφιακό αρχείο;
 
  • Like
Reactions: GKZ

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

noizmaker. το normalization το ανεφερα γιατι τσεκαρει το highest peak και μετα προσθετει σε όλη την κυμματομορφη το gain που θες. Δεν δρα σα limiter (οταν λες soft εννοείς soft knee;) που είναι ουσιαστικα ενας compressor.
Ομολογώ πως είναι μπακάλικη λύση, αλλα δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο για να βοηθήσω τα παιδιά.

Άρα είναι ουτοπία να μιλάμε για ποιότητα και mp3
Δε θα έλεγα ουτοπία, αλλα συμφωνώ μαζί σου. Όσο για τους Lame θα συμφωνήσω κ πάλι πως είναι καλοί, ακόμα και στα 256kbps, αλλα κομμάτια που είναι απο το studio πολυ τσιτωμένα τα καταστέφουν. Το τελευταίο είναι ουσιαστικά και ο λόγος που άνοιξα το τοπικ.

Coyias. Έχεις δικαιο, οχι το topic το ανοιξα για τη συμπιεση στο μέγεθος του αρχείου, δε ήταν να μιλήσω για compressors. Η φράση συμπιεσμένος ήχος είναι μάλλον άτοπη. Συμπιεσμένα αρχεία ήχου θα επρεπε να είχα πεί.
 

Μηνύματα
3.618
Reaction score
8
Re: Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

noizmaker. το normalization το ανεφερα γιατι τσεκαρει το highest peak και μετα προσθετει σε όλη την κυμματομορφη το gain που θες. Δεν δρα σα limiter (οταν λες soft εννοείς soft knee;) που είναι ουσιαστικα ενας compressor.
Ομολογώ πως είναι μπακάλικη λύση, αλλα δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο για να βοηθήσω τα παιδιά.


Δε θα έλεγα ουτοπία, αλλα συμφωνώ μαζί σου. Όσο για τους Lame θα συμφωνήσω κ πάλι πως είναι καλοί, ακόμα και στα 256kbps, αλλα κομμάτια που είναι απο το studio πολυ τσιτωμένα τα καταστέφουν. Το τελευταίο είναι ουσιαστικά και ο λόγος που άνοιξα το τοπικ.

Coyias. Έχεις δικαιο, οχι το topic το ανοιξα για τη συμπιεση στο μέγεθος του αρχείου, δε ήταν να μιλήσω για compressors. Η φράση συμπιεσμένος ήχος είναι μάλλον άτοπη. Συμπιεσμένα αρχεία ήχου θα επρεπε να είχα πεί.
Οτσει μουσιου. Συνενοηθηκαμεν:138:
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.128
Reaction score
23.399
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Coyias. Έχεις δικαιο, οχι το topic το ανοιξα για τη συμπιεση στο μέγεθος του αρχείου, δε ήταν να μιλήσω για compressors. Η φράση συμπιεσμένος ήχος είναι μάλλον άτοπη. Συμπιεσμένα αρχεία ήχου θα επρεπε να είχα πεί.
Ναι, αλλά η συμπίεση και η αύξηση του peak level και όλα τα σχετικά, έχουν να κάνουν με τη δυναμική περιοχή, και δεν επηρεάζονται καθόλου από τη συμπίεση του κομματιού σε mp3, σε ogg, ή ό,τι άλλο. Άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο. Ένα κομμάτι μπορεί να είναι κάλλιστα υψηλής ανάλυσης και τέλεια ηχογράφηση, και να του ελαττώσουμε τη δυναμική περιοχή, να γίνει χάλια, εξακολουθώντας να είναι υψηλής ανάλυσης.
 
  • Like
Reactions: GKZ


Μηνύματα
14.286
Reaction score
11.956
Re: Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Στις χαμηλές στάθμες η αναλυση των στάθμεων του ήχου είναι μεγαλύτερη απο ότι στις υψηλές.
Δηλαδή (αν χρησιμοποιήσουμε την κλίμακα 0-255) χρησιμοποιούμε περισότερες νούμερα/θέσεις για να "συμβολίσουμε" τις χαμηλότερες στάθμες, και όσο οι στάθμες ανεβαίνουν τόσο λιγότερα θέσεις έχουμε διαθέσιμες για αυτές.
Φτάνουμε λοιπόν στο φαινόμενο στις υψηλές εντάσεις να έχουμε (ακραίο) είτε 0dB είτε -3dB χωρίς κάποια ενδιάμεση στάθμη (παράδειγμα είναι μονο).
Θα μου επιτρεψετε να διαφωνησω. Αν ανοιξουμε σε εναν wave editor ενα σημα που στα VU meters δεν ανεβαινει ποτε πανω απο τα -6db, τοτε θα δουμε οτι αυτο κωδικοποιειται με μικροτερη αναλυση. Μονο οταν εχουμε ενα σημα που στα VU meters ανεβαινει μεχρι 0db θα δουμε το πλατος του σηματος να ειναι αρκετα μεγαλο ετσι ωστε να χρησιμοποιουμε ολο το ευρος απο 0-255 για να το κωδικοποιησουμε. Μαλλον δεν γινομαι πολυ κατανοητος, συγχωρεστε με δεν μπορω να το εξηγησω καλυτερα. Αν ο κυριος Κογιας ειχε το χρονο και τη διαθεση...
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.128
Reaction score
23.399
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας



Πρόκειται για παρεξήγηση. Το σημείο DC δεν βρίσκεται στη μηδενική τιμή του δείγματος, αλλά στην τιμή 2^8. Αν ίσχυε αυτό που λέτε, τότε στο δίσκο θα πρέπει να εγγραφόταν και πρόσημο, πράγμα που δεν συμβαίνει.
 

Μηνύματα
14.286
Reaction score
11.956
Να συγνωμη, να διορθωσω την απροσεξια μου, εκει που λεω "0-255" το σωστο ειναι "0-65535", αν μπορει καποιος Διαχειριστης να το διορθωσει. Ας συνεχισω λιγο, με βαση το παραπανω σχημα και κανοντας μια διορθωση.

Το σημείο DC δεν βρίσκεται στη μηδενική τιμή του δείγματος, αλλά στην τιμή 2^8.
Το σημείο DC βρίσκεται στην τιμη 2^15-1=32768-1=32767. (Ολο το ευρος ειναι απο 0 εως
65535, δηλαδη 65536 επιπεδα κβαντοποιησης.)
Οταν εχουμε ενα ασθενες σημα, για να το κωδικοποιησουμε χρησημοποιουμε τιμες που ειναι εκατεροθεν της τιμης "DC"=32767 και κοντα σε αυτην. Ετσι, για παραδειγμα θα εχουμε τιμες απο πχ 32767-2500 εως 32767+2500, δηλαδη τιμες απο 30267 εως 35267, δηλαδη θα κωδικοποιουμε το σημα μας σε 5000 διαφορετικα επιπεδα κβαντοποιησης. Δηλαδη σε χαμηλη αναλυση, "μολις" 5000 διαφορετικων επιπεδων.

Αντιθετα, οταν εχουμε ενα δυνατο σημα, η κυματομορφη του θα κανει ψηλοτερα βουνα και βαθυτερες χαραδρες, με αποτελεσμα για να κωδικοποιηθει να χρειαζεται τιμες π.χ. 32767-32500 εως 32767+32500, δηλαδη τιμες απο 267 εως 65267, δηλαδη θα κωδικοποιουμε το σημα μας σε 65000 διαφορετικα επιπεδα κβαντοποιησης. Τελικα δηλαδη σε μαγαλυτερη αναλυση, σχεδον ολη που μας προσφερουν τα 16 bit του CD.
 

Μηνύματα
150
Reaction score
0
Re: Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας



Πρόκειται για παρεξήγηση. Το σημείο DC δεν βρίσκεται στη μηδενική τιμή του δείγματος, αλλά στην τιμή 2^8. Αν ίσχυε αυτό που λέτε, τότε στο δίσκο θα πρέπει να εγγραφόταν και πρόσημο, πράγμα που δεν συμβαίνει.

Αυτο πως το βγαλατε?
 

Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.128
Reaction score
23.399
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Με Excel και Photoshop.
 

Μηνύματα
48
Reaction score
0
Απάντηση: Kbps ειναι μετρηση ποσοτητας OXI ποιότητας

Ναι, αλλά η συμπίεση και η αύξηση του peak level και όλα τα σχετικά, έχουν να κάνουν με τη δυναμική περιοχή, και δεν επηρεάζονται καθόλου από τη συμπίεση του κομματιού σε mp3, σε ogg, ή ό,τι άλλο. Άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο. Ένα κομμάτι μπορεί να είναι κάλλιστα υψηλής ανάλυσης και τέλεια ηχογράφηση, και να του ελαττώσουμε τη δυναμική περιοχή, να γίνει χάλια, εξακολουθώντας να είναι υψηλής ανάλυσης.
Τώρα μπερδεύτικα εγώ. Προφανώς ξέρεις γιατι μιλάς, πές μου για αρχή εαν διαφωνείς με κάτι απο αυτά που είπα ποιο είναι αυτο, γιατι
Ένα κομμάτι μπορεί να είναι κάλλιστα υψηλής ανάλυσης και τέλεια ηχογράφηση, και να του ελαττώσουμε τη δυναμική περιοχή, να γίνει χάλια, εξακολουθώντας να είναι υψηλής ανάλυσης.
είναι σωστό και συμφωνώ

εκτός όμως απο το
Ναι, αλλά η συμπίεση και η αύξηση του peak level και όλα τα σχετικά, έχουν να κάνουν με τη δυναμική περιοχή, και δεν επηρεάζονται καθόλου από τη συμπίεση του κομματιού σε mp3, σε ogg, ή ό,τι άλλο. Άλλο πράγμα το ένα, άλλο το άλλο.
κάτι θες να πείς που εγώ δεν καταλαβαίνω. η συμπίεση σε lossy format, αλλάζει σαφώς τον ήχο άρα και κατεπέκτασην κινδυνεύει και η δυναμική περιοχή, ιδίως σε λίγα kbps.

Ένα ενδιαφέρον αρθρο που είχα βρεί σχετικά με τον MP3 ήχο, το λεγόμενο "sizzle" είναι αυτό. Βασικά οι πιο νέοι προτιμούν τα MP3 παρά τα CD η το βινύλιο γιατί έχει συνη8ήσει το αυτί τους να ακούει Distortion!:117:
MP3 encoders typically don't have enough headroom to handle the very high peak level of modern CDs, and so introduce extra clipping distortion as well as all the encoding artefacts - this is the so-called "sizzle".
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Safety Last

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.700
Μηνύματα
3.061.162
Members
38.599
Νεότερο μέλος
TMantΖ@13
Top