Tesla

TGD

Μηνύματα
8.539
Reaction score
8.532
Οι μαχητές άρχισαν να πυροβολούν το Tesla με Kalashnikov και ένα πολυβόλο από κοντινή απόσταση, στοχεύοντας ειδικά το μπροστινό και το πίσω μέρος του EV, ώστε να πετύχουν είτε το ντεπόζιτο, είτε τον κινητήρα και να το σταματήσουν.
Παρόλο που τα ελαστικά του Tesla ισοπεδώθηκαν, ο οδηγός δήλωσε ότι το σύστημα AWD με διπλό κινητήρα Model 3 Performance κατάφερε να κρατήσει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Συνειδητοποίησε ότι ήταν σοβαρά τραυματισμένος, οπότε πάτησε το γκάζι για να φτάσει στο νοσοκομείο, φτάνοντας σε ταχύτητες έως και 160χλμ./ώρα. Ευτυχώς γι’ αυτόν, το πετρελαιοκίνητο φορτηγό της Χαμάς, δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το Tesla και κατάφερε να ξεφύγει.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.447
Reaction score
7.762
Συνειδητοποίησε ότι ήταν σοβαρά τραυματισμένος, οπότε πάτησε το γκάζι για να φτάσει στο νοσοκομείο, φτάνοντας σε ταχύτητες έως και 160χλμ./ώρα. Ευτυχώς γι’ αυτόν, το πετρελαιοκίνητο φορτηγό της Χαμάς, δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το Tesla και κατάφερε να ξεφύγει.
Ναι, αλλά σε λίγα χρόνια που δεν θα σε αφήνει να πας πάνω από 160 γιατί είναι πάνω από το όριο; Ή θα σταματάει εντελώς γιατί θα καταλαβαίνει πως είσαι τραυματισμένος και άρα όχι σε κατάσταση να οδηγήσεις;

Άραγε θα καταλαβαίνει ταυτόχρονα ότι σε κυνηγάει η Χαμάς;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Ή θα κάνεις ακύρωση σε όλες τις εναλλακτικές του, λέγοντας του να σε πάει μόνο του στο νοσοκομείο, άμεσα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.445
Reaction score
83.774
Ναι, αλλά σε λίγα χρόνια που δεν θα σε αφήνει να πας πάνω από 160 γιατί είναι πάνω από το όριο; Ή θα σταματάει εντελώς γιατί θα καταλαβαίνει πως είσαι τραυματισμένος και άρα όχι σε κατάσταση να οδηγήσεις;

Άραγε θα καταλαβαίνει ταυτόχρονα ότι σε κυνηγάει η Χαμάς;
Σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει Χαμάς. :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Γιατί τα έχουν βρει μπαστουνια όλες οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες στο software?

Το εξηγεί πολύ καλά, ο CEO της Ford:

Διότι δεν υπάρχει ένας "κατασκευαστής" του σοφτγουερ που χρησιμοποιούν, αλλά ...150!

Άλλος φτιάχνει τα καθίσματα (και το software που τα συνοδεύει, μαζί με τον ελεγκτή) - (βασικά ούτε η Μερτσέντες δεν κατασκευάζει καθίσματα, είναι 4 ανεξάρτητοι μεγάλοι κατασκευαστές καθισμάτων που παρέχουν κατά παραγγελία τα καθίσματα σε όλες τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες).

Άλλος φτιάχνει το κλιματιστικό (και το σοφτγουερ και ελεγκτές που το συνοδεύουν), άλλος φτιάχνει τις κλειδαριές για τις πόρτες (και πακέτο ελεγκτές και σοφτγουερ) κλπ κλπ κλπ.

Μαζεύονται 120-150 ανεξάρτητοι κατασκευαστές ελεγκτών (πλακέτες με επεξεργαστή και μνήμες) συν το σοφτγουερ λειτουργίας τους.

Για να γίνει ένα ΟΤΑ, θα πρέπει όλοι αυτοί οι ανεξάρτητοι κατασκευαστές να συνεννοηθούν μεταξύ τους, να εγκρίνουν την αλλαγή, να δώσουν feedback τα προβλήματα που δημιουργεί το software update στο δικό τους τσιπσετ, κλπ κλπ κλπ, θρήνος.




Μόνον η Τέσλα έχει έναν κεντρικό ελεγκτή (build in house) και ενιαίο software (build in house) για όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου.

Γι'αυτό η Τέσλα μπορεί να κάνει OTA για οτιδήποτε, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και να βελτιώνει συνεχώς το αυτοκίνητο, ενώ οι υπόλοιποι δεν πρόκειται ποτέ να τα καταφέρουν. 😎

Η Τέσλα παράγει και τα καθίσματα των αυτοκινήτων της, και τα τζάμια, και το κλιματιστικό (αντλία θερμότητας πακέτο με το octavalve), και τα πάντα όλα, και ξεκινάει να φτιάχνει μόνη της και τα στοιχεία από τις μπαταρίες.

Όλα in house. Εξ'ολοκλήρου in house το software. 😎

 
Last edited:

Μηνύματα
471
Reaction score
120
ενώ οι υπόλοιποι δεν πρόκειται ποτέ να τα καταφέρουν. 😎
Μην είμαστε απόλυτοι, μια χαρά μπορούν να τα καταφέρουν, στην πλειονότητά τους οι σύγχρονες πλατφόρμες λογισμικού περιλαμβάνουν κομμάτια από πολλές διαφορετικές εταιρείες και παρ' όλα αυτά βγάζουν ενημερώσεις ακόμα και σε εβδομαδιαία βάση. Απλά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες (και τους προμηθευτές τους) υπάρχει μια δυσκαμψία γιατί δεν έχουν μάθει να λειτουργούν με τέτοιους κανόνες, οπότε στους παραδοσιακούς κατασκευαστές θα πάρει κάποια χρόνια να στρίψουν το... δεξαμενόπλοιο. Και η λύση δεν είναι απαραίτητα in-house development, αρκεί να γίνουν πιο ευέλικτοι και οι προμηθευτές (και θα γίνουν, γιατί το πολύ μεσοπρόθεσμα θα είναι θέμα επιβίωσης και γι' αυτούς).
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Δε θες να σου μεταφέρω το μπαχαλο που γίνεται σε διάφορα EV των παραδοσιακών αυτοκινηταράδων, επειδή άλλαξε η Μπος ένα τσιπακι εκεί, κι επειδή άλλαξε η άλλη ένα τσιπακι κάπου αλλού.

Άμα δεν ξεκινήσουν από την αρχή να τα φτιάχνουν όλα πάνω σε δικό τους software, είναι καταδικασμένοι να παραμείνουν σε αυτή την κατάσταση.

Ταυτόχρονα, η Τέσλα περνάει και το τελευταίο ΟΤΑ στα πρώτα πρώτα αυτοκίνητα που παρήγαγε όταν ξεκίνησε. Κι όχι μόνον αυτό, αλλά δίνει και option για hardware αναβάθμιση στα παλιά αυτοκίνητα, όπως λόγου χάριν να ανοίγει ηλεκτρικά το Πορτ παγκαζ, στα παλιά της αυτοκίνητα, που άνοιγαν μόνο manually. Με αυτό το hardware update, τα παλιά αυτοκίνητα θα έχουν όλες τις λειτουργίες περί Πορτ παγκαζ, όπως του τελευταίου αυτοκινήτου που παρήχθη χθες.

Στο δικό μου, δεν ανοίγει ηλεκτρικά το frunk. Άμα βάλω συγκεκριμένα hardware updates, θα ανοίγει κι αυτό κανονικά από την κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου, από το κινητό μου τηλέφωνο, και από το ρολόι μου.

Πλήρως ενσωματωμένο στο υπάρχον software.

Ομοίως άμα βάλω μπροστινή κονσόλα , ή head up display. Γίνεται ένα με το software του αυτοκινήτου.

Δεν έχετε καταλάβει ακόμα τι παίζει με το software της Τέσλα. Αλλάζεις ζάντες (διάσταση) ή/και διάσταση ελαστικού, το δηλώνεις στο software του αυτοκινήτου, και βάζει νέες ρυθμίσεις. Δεν υπάρχει λέμε.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.959
Reaction score
11.359
Είναι προφανές ότι ο Μασκ έχει αντιγράψει και μεταφέρει το μοντέλο της Apple στην αυτοκινητοβιομηχανία. Από το ¨πακετάρισμα" των μοντέλων της Τέσλα με λίγες αλλά πλήρεις επιλογές μέχρι το λογισμικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Και η Renault έχει ΟΤΑ, και η Zeekr, θα έρθουν και άλλες.

Και η FORD ετοιμάζεται, όπως τα λέει και ο ίδιος, για in house κατάσταση. Μάλιστα οι συνεργάτες που φτιάχνουν μέχρι σήμερα τα διάφορα λογισμικά του πρότειναν να φτιάξουν αυτοί όλο το λογισμικό του οχήματος (ο καθένας τους εναντίον των υπολοίπων), αλλά είπε όχι. Η στρατηγική τους πάει για full in house (σύμφωνα με τον Μουνρό και άλλους τα παραπάνω). Ότι κάνει ήδη η Renault στην Γαλλία και η Zeekr κάπου στην Σκανδιναβία. Η Renault μάλιστα το πάει ένα βήμα παραπέρα.

To αυτοκίνητο που καθορίζεται από το λογισμικό (a.k.a Software Defined Car), είναι μονόδρομος. Όλο το όχημα πρέπει να τρέχει πάνω σε ένα software, όχι σε +100. Και αυτό θα γίνει σωστά μόνο αν το σχεδιάζει ο κατασκευαστής. Μόνο έτσι θα έχει τον πλήρη έλεγχο του software και του hardware. Δεν γίνεται να τρέχουν 100 λογισμικά πάνω στο αμάξι και να παίρνει OTA μόνο για ένα εξάρτημα όταν και αν χρειαστεί. Έτσι λένε.

Βέβαια, το Software Defined Car δεν γίνεται μόνο για τις ΟΤΑ. Είναι πολύ σημαντικό κομμάτι αλλά δεν γίνεται μόνο για αυτό. Ο άλλος λόγος είναι ότι ρίχνει δραματικά το κόστος κατασκευής. Ένα απλό όχημα έχει μέσα εκατοντάδες τσιπάκια. Το καθένα κάνει διαφορετική δουλειά, και μια μικρή ομάδα μερικών επεξεργαστών δουλεύουν μόνο για έναν συγκεκριμένο κατασκευαστή που φτιάχνει κάτι για το όχημα. Αυτά τα ¨κάτι¨ είναι δεκάδες μπορεί και εκατοντάδες. Για αυτό και οι παραδοσιακοί κατασκευαστές είχαν προβλήματα με την διαθεσιμότητα των επεξεργαστών.

Στο Software Defined Car ένα λογισμικό τρέχει όλο το όχημα. Είναι υπεύθυνο για κάθε λειτουργία του οχήματος. Οι λειτουργίες έχουν χωριστεί σε ελάχιστες ζώνες, και για κάθε ζώνη υπάρχει ένα μικρό κύκλωμα, υπεύθυνο για όλα όσα του αναλογούν. Τα παραπάνω μειώνουν δραματικά τον αριθμό των επεξεργαστών που χρειάζονται, καθώς και την καλωδίωση. Είναι και ο λόγος που η Tesla δεν είχε προβλήματα στην κατασκευή και διάθεση οχημάτων. Χρειάζεται πολύ πολύ λιγότερα εξαρτήματα για κάθε όχημα. Το αυτοκίνητο δουλεύει ως σύνολο, κάτι που δεν συνέβαινε σε κανένα άλλο όχημα μέχρι πρόσφατα. Και είναι και ο τρόπος να παίρνεις extra features ακόμα και μετά την αγορά του οχήματος. Ή ακόμα καλύτερα να προσθέτεις features αν το αγοράσεις μεταχειρισμένο, ακόμα και αν ο πρώτος ιδιοκτήτης δεν τα είχε επιλέξει.

Όλα αλλάζουν στα αυτοκίνητα. Από το Giga Casting μέχρι το Software Defined Car. Όποιος δεν τα ακολουθήσει δεν τον βλέπω να έχει μέλλον. Οι άλλοι στέλνουν updates με καλώδια και κολλάνε τα αυτοκίνητα. Προχθές ένας με ID3 τα έχωνε. Άλλος που δεν θυμάμαι τι όχημα είχε αναγκάστηκε και πλήρωσε εξωτερικό συνεργείο να του κάνει downgrade στο όχημα επειδή η νέα version είχε πολλά προβλήματα, και ήταν σχεδόν χωρίς όχημα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
Επίσης, Δεν μπορεί να υπάρξει Digital Twin αν δεν υπάρχει Software Defined Car. Πολύ σημαντικό καθώς ο τρόπος σχεδίασης ενός οχήματος έχει ήδη αλλάξει. Το κάνει η Tesla εδώ και χρόνια, το κάνει η Renault στο νέο Megane e-Tech & Scenic e-Tech. Για κάθε όχημα που φεύγει από την παραγωγή και πάει να βρει τον ιδιοκτήτη του υπάρχει ένα Digital Twin στους servers του κατασκευαστή καθώς τρέχει αμφίδρομη επικοινωνία. Τραβάει ένα status (πως τα λεν) ο κατασκευαστής από το όχημα σου, το περνάει στο Digital Twin και έχει το όχημα σου μπροστά στην οθόνη του. Αν δεν δουλεύει κάτι ξέρει τι δεν δουλεύει, αν φτιάχνεται με Software θα πάρεις OTA, αλλιώς θα σε στείλει στο συνεργείο για αλλαγή εξαρτήματος.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265

Για πείτε ρε παλικάρια; 🤔 Τι γίνεται εδώ; Δεν είναι αδιάβροχες; 😅
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.458
Reaction score
98.159

Για πείτε ρε παλικάρια; 🤔 Τι γίνεται εδώ; Δεν είναι αδιάβροχες; 😅
According to Tesla representatives that Bacigalupo spoke with, the car’s battery had become “effectively submerged” after Scotland was hit with severe rain last weekend.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.409
Reaction score
30.265
According to Tesla representatives that Bacigalupo spoke with, the car’s battery had become “effectively submerged” after Scotland was hit with severe rain last weekend.
Το οποίο τι σημαίνει; Ότι δεν είναι στεγανή; Γιατί αν δεν είναι, πράγμα απαράδεκτο, δεν συνάδει με τα videos που βλέπουμε τα Tesla να "κάνουν μπάνιο" περνώντας μέσα από "ποτάμια". Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως υπάρχει κατασκευαστικό λάθος το οποίο δεν αναγνωρίζει η εταιρεία.

Κάνω κάπου λάθος;
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.447
Reaction score
7.762
Το οποίο τι σημαίνει; Ότι δεν είναι στεγανή; Γιατί αν δεν είναι, πράγμα απαράδεκτο, δεν συνάδει με τα videos που βλέπουμε τα Tesla να "κάνουν μπάνιο" περνώντας μέσα από "ποτάμια". Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα πως υπάρχει κατασκευαστικό λάθος το οποίο δεν αναγνωρίζει η εταιρεία.

Κάνω κάπου λάθος;
Κάνεις λάθος στο ότι η στεγανότητα δεν είναι μια binary έννοια. "Είναι" ή "δεν είναι".

Τα IP ratings για την αντοχή στο νερό αναφέρουν διάφορες παραμέτρους, πίεση, βάθος αλλά και χρόνο. Μπορεί κάτι να είναι στεγανό και να είναι ΟΚ να μείνει βυθισμένο για κάποια λεπτά (για να περάσεις από μια λακούβα με νερό για παράδειγμα) αλλά όχι για 2 μέρες!

Αυτοκίνητο είναι, δεν είναι υποβρύχιο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Από μένα, καλύτερα οδηγάει αυτό.


"It’s important to note that Tesla acknowledged that it removed the alerts to apply pressure on the steering wheel for the demo – something that owners can’t do and is not how FSD Beta is meant to be used."
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Χθεσινό:


49 λεπτά βίντεο, για να μας πει τι;
Ότι το Τέσλα είναι καλύτερο από όλα τα άλλα.
Λες και δε το ξέραμε.
Πφφφφχχχχχχ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.511
Reaction score
135.821
Η ετήσια παραγωγή του Gigafactory της Κίνας, σύμφωνα με τελευταίες εκτιμήσεις, βρίσκεται στο 1,1 μύρια..

Λίγο πάνω από 3.000 αυτοκίνητα τη μέρα, για 365 μέρες σερί.


Πρακτικά αυτή είναι και η δυναμική του Gigafactory στην Γερμανία. Σιγά σιγά, ανεβάζουν ρυθμούς παραγωγής όλα τα Gigafactory.

Για το επερχόμενο νέο μικρό Τέσλα των 25.000$, είπε τα εξής ο τσιφ:

Musk added that the next-gen vehicle will be easier to ramp in production ... because of its design. The company is working on simplifying the vehicle’s design to “achieve a units-per-minute level that is unheard of in the auto industry.” 🤪
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.338
Μηνύματα
2.937.318
Members
38.172
Νεότερο μέλος
GBOUGAS
Top