- Μηνύματα
- 30.389
- Reaction score
- 30.222
@Μελίνα.
Δεν θέλεις να σου πω τι λέει η αδερφή μου που λάδωσε να το πάρει.
Δεν θέλεις να σου πω τι λέει η αδερφή μου που λάδωσε να το πάρει.
Το "πήρα το δίπλωμα νύχτα ή μέρα", είναι περίπου το ίδιο στην μπανανία.Αλήθεια, όλοι αυτοί που πήραν το δίπλωμα νύχτα και με μπαξίσι, αυτοί που δεν ξέρουν πως λειτουργεί το ABS ή το active lane keeping assist ή το collision warning (υπάρχουν και τέτοια τώρα) πιστεύετε οτι οδηγούν με το φόβο μην γίνει καμία μαλακια ή με τη λογική "ελα μωρε δεν τρέχω, με 50 πάω και προσέχω, τι θα μου συμβεί";

Ναι ναι ναι. Ετσι.!η δικιά μου όμως ήταν πιο χουβαρντού...ήθελε να το πάει και για σέρβις![]()
Επειδή έχω την υποψία οτι ξέρω την απάντηση πολύ καλα στο ερώτημα όπως ακριβώς τέθηκε για αυτό ρώτησα με πραγματική απορία.Ρώτησες κάτι, και υπέθεσα ότι δεν ήξερες την απάντηση.
Το πείραμα -σε ασφαλείς συνθήκες- αξίζει τόνους γραπτών στο νετ.
Αυτό είπα.
Και γιατί περιμένεις από κάποιον που καυχιέται για την ορθότητα της αργής και νωχελικης οδήγησης του να ξέρει να οδηγά σωστά;Και μια που ανεφερα την προσπεραση, δεν εχω δει μεχρι στιγμης ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ οδηγο απο αυτους που καυχιουνται για την ορθοτητα της αργης και νωχελικης τους οδηγησης να ξερει να κανει μια προσπεραση με ασφαλεια. Ουτε κατεβασμα ταχυτητας, ουτε σανιδωμα του γκαζιου για να μειωθει ο χρονος εκθεσης στο αντιθετο ρευμα (γιατι και την στιγμη της προσπερασης ο νους τους ειναι στο δαιμονοποιημενο πατημα του γκαζιου) αλλα και αναποφασιστικοτητα με παρατεταμενη παραμονη στα αριστερα "περναω δεν περναω' και ανικανοτητα εκτιμισης αν ειναι εφικτη η οχι η προσπεραση.
Επειδή έχω την υποψία οτι ξέρω την απάντηση πολύ καλα στο ερώτημα όπως ακριβώς τέθηκε για αυτό ρώτησα με πραγματική απορία.
Στην πορεία δόθηκαν απαντήσεις άσχετες με το ερώτημα.
Ελπίζω να εχεις καταλάβει οτι η φιλοσοφία μου είναι να οδηγείς με τέτοια ταχύτητα που να είσαι πολύ μακριά από το να σου φύγει το αμάξι στη στροφή. Αν σου φύγει από υπερβολική ταχύτητα ή από λάδια στο δρόμο και χαμηλή ταχύτητα κατά τη γνώμη μου δεν μαζεύεται.
Επίσης ενώ στα προABS αυτοκίνητα το πάτημα φρένου μέσα στη στροφή ήταν η σίγουρη συνταγή για να αγοράσεις οικόπεδο στα ABS αυτό δεν ισχύει και αν χρειαστεί να πατήσετε φρένο πάνω στην στροφή για να αποφύγετε κάτι ή να κόψετε, έγκαιρα, για να το μαζέψετε κάντε το άφοβα...δοκιμάστε το και στην πίστα πρώτα αν θέλετε να βεβαιωθείτε.
Και γιατί περιμένεις από κάποιον που καυχιέται για την ορθότητα της αργής και νωχελικης οδήγησης του να ξέρει να οδηγά σωστά;
Περίπου σωστό.Το "πήρα το δίπλωμα νύχτα ή μέρα", είναι περίπου το ίδιο στην μπανανία.![]()
Νομίζω ότι μιλάς για κάτι πιο εξελιγμένο από το απλό ABS:Επίσης ενώ στα προABS αυτοκίνητα το πάτημα φρένου μέσα στη στροφή ήταν η σίγουρη συνταγή για να αγοράσεις οικόπεδο στα ABS αυτό δεν ισχύει και αν χρειαστεί να πατήσετε φρένο πάνω στην στροφή για να αποφύγετε κάτι ή να κόψετε, έγκαιρα, για να το μαζέψετε κάντε το άφοβα...δοκιμάστε το και στην πίστα πρώτα αν θέλετε να βεβαιωθείτε.
To γεγονος οτι δεν εχεις ιδεα απο αυτα και να ηθελες δεν κρυβεται και οι ειρωνιες δεν βοηθουν.Πλαγιολίσθηση....
Ποιος μίλησε για πλαγιολίσθηση; εγώ κάτι για φρένο πάνω στη στροφή και πως μαζεύεις το αυτοκίνητο διάβασα. Φαντάζομαι οτι εσυ αν φτάσει το αμάξι να πλαγιολισθήσεις πάνω στη στροφή θα το μαζέψεις με επιδέξια τιμόνια και το γκάζι και θα αποφύγεις το ατυχημα.
Εγώ πάλι τι να πω, δεν έχω ιδέα από αυτά...
το περισσότερα τροχαία γίνονται σε ταχύτητες 50-60 χλμ από όσο έχω διαβάσει...και αυτό λέει κάτιΑλήθεια, όλοι αυτοί που πήραν το δίπλωμα νύχτα και με μπαξίσι, αυτοί που δεν ξέρουν πως λειτουργεί το ABS ή το active lane keeping assist ή το collision warning (υπάρχουν και τέτοια τώρα) πιστεύετε οτι οδηγούν με το φόβο μην γίνει καμία μαλακια ή με τη λογική "ελα μωρε δεν τρέχω, με 50 πάω και προσέχω, τι θα μου συμβεί";
Το πάτε πολύ μακριά το θέμα παιδιά.To γεγονος οτι δεν εχεις ιδεα απο αυτα και να ηθελες δεν κρυβεται και οι ειρωνιες δεν βοηθουν.
Το φρεναρισμα επανω στην στροφη ακομα κι αν δεν μπλοκαρουν οι τροχοι μπορει να προκαλεσει εγκαρσια απωλεια προσφυσης (πλαγια ολισθιση) η οποια φυσικα δεν ελεγχεται απο το ABS. Και η συνηθης αντιδραση των απαιδευτων οδηγων ειναι το περεταιρω στριψιμο του τιμονιου αν προκειται για υποστροφη που φυσικα ειναι ο λαθος χειρισμος που οδηγει σε ακομα μεγαλυτερη απωλεια προσφυσης και πληρη απωλεια ελεγχου.
Τα περισσοτερα συγχρονα αυτοκινητα εχουν πολυ προσεκτικα σχεδιασμενη γεωμετρια ωστε η υπερστροφη να ειναι πολυ δυσκολο να εμφανιστει ακομα και σε ακραιες καταστασεις οποτε τα αναποδα τιμονια σπανιως χρειαζονται αν δεν εχει προηγηθει χρηση του χειροφρενου.
Θα συμφωνήσω 100%το περισσότερα τροχαία γίνονται σε ταχύτητες 50-60 χλμ από όσο έχω διαβάσει...και αυτό λέει κάτι
αλλά όταν τους βάλεις να δουν ένα crash test σε αυτές τις ταχύτητες δεν έχουν αίσθηση της ταχύτητας που βλέπουν...ξεχνιούνται με το slow motion και νομίζουν ότι τα στουκέρνουν με 150 και κομματιαζονται έτσι οι λαμαρίνες
ειλικρινά κάποιες φoρές εύχομαι να υπήρχε ένα σύστημα σε εκείνους που πιστεύουν ότι τα 50χλμ είναι λίγα..να τους βάλεις τους ίδιους μέσα αντί για κούκλα στο crash test για να καταλάβουν τι συμβαίνει στο σώμα εκείνη την στιγμή
είναι λάθος και το πρώτο και το δεύτερο...πρέπει να οδηγείς με την λογική ότι χειρίζεσαι ένα πράγμα που μπορεί να σκοτώσει..πρέπει να είσαι απλά προσεχτικός...όχι να προσέχεις μόνο αυτό που κάνεις εσύ αλλά και αυτό που ενδέχεται να κάνει και ο άλλος...είτε οδηγεί..είτε είναι πεζός...
δεν μπορείς να είσαι 100% βέβαιος ότι η ασφαλή ταχύτητα έγκαιρης αντίδρασης σου είναι μόνιμα τα 50χλμ και άρα το έχεις και είσαι ασφαλής...κάθε μέρα δεν ξυπνάς με την ίδια διάθεση
είναι κάτι σαν το ρεύμα ένα πράγμα...δεν θέλει επιδεξιότητα F1 (είναι αδύνατο εξάλλου)
αλλά μόνιμη αντίληψη-αίσθηση κινδύνου
Μην τρελαίνεσαι, το είπαμε οτι δεν έχω ιδεα. Συνέχισε με τα δικά σου όπως νομίζεις.To γεγονος οτι δεν εχεις ιδεα απο αυτα και να ηθελες δεν κρυβεται και οι ειρωνιες δεν βοηθουν.
Το φρεναρισμα επανω στην στροφη ακομα κι αν δεν μπλοκαρουν οι τροχοι μπορει να προκαλεσει εγκαρσια απωλεια προσφυσης (πλαγια ολισθιση) η οποια φυσικα δεν ελεγχεται απο το ABS. Και η συνηθης αντιδραση των απαιδευτων οδηγων ειναι το περεταιρω στριψιμο του τιμονιου αν προκειται για υποστροφη που φυσικα ειναι ο λαθος χειρισμος που οδηγει σε ακομα μεγαλυτερη απωλεια προσφυσης και πληρη απωλεια ελεγχου.
Τα περισσοτερα συγχρονα αυτοκινητα εχουν πολυ προσεκτικα σχεδιασμενη γεωμετρια ωστε η υπερστροφη να ειναι πολυ δυσκολο να εμφανιστει ακομα και σε ακραιες καταστασεις οποτε τα αναποδα τιμονια σπανιως χρειαζονται αν δεν εχει προηγηθει χρηση του χειροφρενου.
επαναλαμβάνω την ίδια ερώτηση αλλά με αεροπλάνο που έχει πιο πολύ πλάκα να μας απαντήσει ο JOHN MARKOUΜην τρελαίνεσαι, το είπαμε οτι δεν έχω ιδεα. Συνέχισε με τα δικά σου όπως νομίζεις.
Έτσι από περιέργεια και για να μαθαίνουμε όσοι δεν ξέρουμε, με πόσα πρέπει να μπεις στην στροφή ώστε το φρενάρισμα χωρίς μπλοκάρισμα των τροχών να προκαλέσει εγκάρσια απώλεια πρόσφυσης με υποστροφή; Χωρίς φρενάρισμα, ceteris paribus, θα μείνει στην τροχιά του; η κίνηση αν είναι μπροστά ή πίσω ή σε όλους τους τροχούς παίζει ρόλο;



Νομίζω ότι μιλάς για κάτι πιο εξελιγμένο από το απλό ABS:
7. Emergency brake assist/collision mitigation
This brake technology is different from an antilock braking system or electronic brakeforce distribution, in that it recognizes when the driver makes a panic stop (a quick shift from gas to brake pedal) and will apply additional brake pressure to help shorten the stopping distance. It may also work in conjunction with the smart cruise control or stability control system in some vehicles if it senses a potential collision. It is often called brake assist, although BMW, for example, refers to it as Dynamic Brake Control.
https://www.edmunds.com/car-reviews/top-10/top-10-high-tech-car-safety-technologies.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_stability_control
![]()
Τι μάναμ?επαναλαμβάνω την ίδια ερώτηση αλλά με αεροπλάνο που έχει πιο πολύ πλάκα να μας απαντήσει ο JOHN MARKOU![]()
Αν εχεις αντίληψη-αίσθηση του κινδύνου αυτό ακριβώς σημαίνει οτι νοιωθεις φόβο, αυτό ακριβώς λέω. Αν εχεις αντίληψη-αίσθηση του κινδύνου και δεν φοβάσαι τοτε είσαι επιεικώς μ@λακας.το περισσότερα τροχαία γίνονται σε ταχύτητες 50-60 χλμ από όσο έχω διαβάσει...και αυτό λέει κάτι
αλλά όταν τους βάλεις να δουν ένα crash test σε αυτές τις ταχύτητες δεν έχουν αίσθηση της ταχύτητας που βλέπουν...ξεχνιούνται με το slow motion και νομίζουν ότι τα στουκέρνουν με 150 και κομματιαζονται έτσι οι λαμαρίνες
ειλικρινά κάποιες φoρές εύχομαι να υπήρχε ένα σύστημα σε εκείνους που πιστεύουν ότι τα 50χλμ είναι λίγα..να τους βάλεις τους ίδιους μέσα αντί για κούκλα στο crash test για να καταλάβουν τι συμβαίνει στο σώμα εκείνη την στιγμή
είναι λάθος και το πρώτο και το δεύτερο...πρέπει να οδηγείς με την λογική ότι χειρίζεσαι ένα πράγμα που μπορεί να σκοτώσει..πρέπει να είσαι απλά προσεχτικός...όχι να προσέχεις μόνο αυτό που κάνεις εσύ αλλά και αυτό που ενδέχεται να κάνει και ο άλλος...είτε οδηγεί..είτε είναι πεζός...
δεν μπορείς να είσαι 100% βέβαιος ότι η ασφαλή ταχύτητα έγκαιρης αντίδρασης σου είναι μόνιμα τα 50χλμ και άρα το έχεις και είσαι ασφαλής...κάθε μέρα δεν ξυπνάς με την ίδια διάθεση
είναι κάτι σαν το ρεύμα ένα πράγμα...δεν θέλει επιδεξιότητα F1 (είναι αδύνατο εξάλλου)
αλλά μόνιμη αντίληψη-αίσθηση κινδύνου
Συ πες..συ ξερς..γω ρώτσαΤι μάναμ?

Δεν νομιζω οτι υπαρχει απαντηση σε αυτο. Εξαρταται απο την ολισθηροτητα του οδοστρωματος, το αυτοκινητο, την κατασταση των ελαστικων και αρκετους ακομα ασταθμητους παραγοντες. Μπορει ομως να συμβει και με πολυ λιγα χιλιομετρα. Δεν χρειαζεται να πηγαινεις με 1000 για να σου συμβει.Μην τρελαίνεσαι, το είπαμε οτι δεν έχω ιδεα. Συνέχισε με τα δικά σου όπως νομίζεις.
Έτσι από περιέργεια και για να μαθαίνουμε όσοι δεν ξέρουμε, με πόσα πρέπει να μπεις στην στροφή ώστε το φρενάρισμα χωρίς μπλοκάρισμα των τροχών να προκαλέσει εγκάρσια απώλεια πρόσφυσης με υποστροφή; Χωρίς φρενάρισμα, ceteris paribus, θα μείνει στην τροχιά του; η κίνηση αν είναι μπροστά ή πίσω ή σε όλους τους τροχούς παίζει ρόλο;
δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω φόβο...γιατί πολλοί γίνονται νευρικοί όταν τον νιώθουν..και ο πανικός δεν απέχει από το να αναλάβει τον έλεγχοΑν εχεις αντίληψη-αίσθηση του κινδύνου αυτό ακριβώς σημαίνει οτι νοιωθεις φόβο, αυτό ακριβώς λέω. Αν εχεις αντίληψη-αίσθηση του κινδύνου και δεν φοβάσαι τοτε είσαι επιεικώς μ@λακας.
Ο ήρωας στον πόλεμο είναι αυτός που έχει την αίσθηση του φόβου, που καταλαβαίνει τι γίνεται γύρω του ειδάλλως μιλάμε για τρελό.
Εξαρτάται από την κλίση του οδοστρώματος, την ποιότητα της ασφάλτου, την παρουσία χώματος - χαλικιών ή άλλων ολισθηρων ουσιών πάνω στο δρόμο, το διαφορικό, και άλλες παραμέτρους.με πόσα πρέπει να μπεις στην στροφή ώστε το φρενάρισμα χωρίς μπλοκάρισμα των τροχών να προκαλέσει εγκάρσια απώλεια πρόσφυσης με υποστροφή;
Με πολύ περισσότερες πιθανότητες από ότι με φρενάρισμα, και πάλι παίζουν ρόλο πολλές παράμετροι εκτός του φρένου, όπως το αν θα συνεχίσεις να κρατάς σταθερά πατημένο το γκάζι ή αν θα το αφήσεις, αν θα πατάς ταυτόχρονα γκάζι και φρένο, αν θα πατήσεις κι άλλο το γκάζι, αν θα τσιμπήσεις λίγο φρένο χωρίς να αφήσεις το πόδι από το γκάζι, και πάλι με ποιό διαφορικό; Τορσεν, μπλοκέ, κλπ. Πως χειρίζεσαι το τιμόνι, τι αναρτήσεις φοράς, ψηλό ή χαμηλό αυτοκίνητο, κλπ. Δεν υπάρχουν απλές απαντήσεις.Χωρίς φρενάρισμα, ceteris paribus, θα μείνει στην τροχιά του;
Όλα παίζουν ρόλο, και η πίεση στα λάστιχα και ο φόρτος και η κατάσταση των αμορτισέρ και η διαφορά μεταξύ τους και τι χρώμα κάλτσες φοράς..κίνηση αν είναι μπροστά ή πίσω ή σε όλους τους τροχούς παίζει ρόλο;