Test drive off topics




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.835
Reaction score
146.262
Ακόμα και το abs πάντως, δεν είναι ούτε άψογο στη λειτουργία ούτε μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης σε κάθε περίπτωση, ούτε σε βοηθάει πραγματικά να διατηρήσεις πορεία αποφυγής εμποδίου πάνω σε στροφή ή απότομο φρενάρισμα, διότι η πορεία αποφυγής εμποδίου δεν απαιτεί ποτέ να φρενάρεις μέχρι ακινητοποιησης και το abs το μόνο που κάνει είναι να μετατρέψει τον πανικό σου σε ομαλό σταμάτημα του αυτοκινήτου.
Χωρίς όμως brake assist το abs συνήθως αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης, και τυπικά ο οδηγός που δεν αγχώνεται δε πατάει τόσο πολύ φρένο ώστε να μπεί σε λειτουργία το abs, κι έτσι φρενάρει καλύτερα, έχοντας συνεχώς τον έλεγχο του οχήματος.

Δηλαδή, το abs και το brake assist κλπ είναι συστήματα που στη θεωρία είναι άριστα, στην πράξη όχι, όμως τουλάχιστον συμμαζεύουν τον πανικό του τέρμα κάτω το φρένο πανικόβλητου οδηγού, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να προσφέρουν κάτι καλύτερο στον ικανό οδηγό, ο οποίος επειδή ακριβώς δεν πανικοβάλλεται, αν και ξέρει ότι αυτά τα συστήματα υπάρχουν, απλώς χειρίζεται έτσι το όχημα ώστε δε φτάνει στα όρια να τα χρησιμοποιήσει.

Οι τυπικές συνθήκες που (αν ξέρεις) θα πας κλάσεις καλύτερα χωρίς abs, είναι σε χαλίκι, από χοντρό έως άμμο, σε χωματόδρομο, σε λάσπη, και χιόνι - πάγο. Κι όποτε κάτι από αυτά υπάρχει πάνω στην άσφαλτο, τα μάτια σας 14.

Έχουν γραφτεί πολλά, και προφανώς υπάρχουν ψήγματα αλήθειας ακόμα και στην επικινδυνότητα του abs όπως λέει ο τύπος στο λινκ, αλλά μη βγάλετε την ασφάλεια αν δε ξέρετε 1000% τι κάνετε. Αν τυχόν δείτε στο αυτοκίνητό σας κουμπί απενεργοποίησης του abs, γράψτε το εδώ, είστε περίπτωση. ;)

Άλλα συστήματα που έχουν συνήθως κουμπιά απενεργοποίησης, είναι όντως πολύ πιο αναγκαία να μπορούν να απενεργοποιηθουν.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.931
Reaction score
2.430
Παλιά κι εγώ έτρεχα στους δρόμους. Δυστυχώς το στάδιο αυτό ομολογώ πως το πέρασα. Μετά έτρεχα μόνο στην πίστα και κυρίως στα καρτ έβγαζα τα απωθημένα μου. Έφτασα να κάνω όλη τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη με δυνατό αυτοκίνητο καλοστημένο, που έτρεξε στην πίστα των Σερρών, χωρίς να ξεπεράσω ποτέ τα 120! Χαχαχαχαχα.. Τώρα, εδώ και αρκετά χρόνια δηλαδή, έχω βάλει το αυτοκίνητο να κάνει μπιπ αν τυχόν ξεχαστώ κσι πιάσω 140 για να κόψω... Στην πρόσφατη διαδρομή μου Θεσσαλονίκη Αθήνα και επιστροφή, άκουσα συνολικά 2 φορές το μπιπ, κι αμέσως ..έκοψα! Γενικά δεν μπορώ να πω πως τηρώ τα όρια ταχύτητας, διότι όταν λέει 40 και 50 και 60 στις ευθείες στην εθνική, ειλικρινά δε γίνεται με κανένα τρόπο να τα τηρήσω, είναι εντελώς παράλογα, αλλά όταν λέει νορμάλ νούμερα, 90/100/110/120/130, το πολύ να πάω 10-15 χλμ παραπάνω σε κάθε περίπτωση. Σχεδόν ποτέ όμως δε θα πάω με χαμηλότερη ταχύτητα, τουλάχιστον αυτή που λέει η ταμπέλα, θα τη λέει το κοντέρ. :)

Η ταχύτητα όμως, λέει πολύ λίγα από μόνη της. Πιο πολλά λεν άλλα πράγματα στο δρόμο. Και σχεδόν ποτέ δε με ενοχλούν αυτοί που ρίχνουν μερικά χιλιόμετρα παραπάνω στο κοντέρ, εκτός κι αν έχουν μπέμπα, οι 9 στους 10 έχουν πρόβλημα.. :gotcha:
Οι απολύτως πιο ενοχλητικοί οδηγοί είναι αυτοί που πάν με 69 στην αριστερή λωρίδα μέσα στη νύχτα με τη μεγάλη σκάλα μονίμως στα φώτα και αναμμένα και τα φώτα ομίχλης, να με τυφλώνουν καλά, όχι λίγο. Ή χοντρές κι άσχημες γκόμενες είναι, ή τίποτα παππούδες που δε βλέπουν Χριστό οι κακομοίρηδες! :D:D
Μια προς μια θα μπορουσα να ειχα γραψει αυτες ακριβως τις λεξεις... καρμπον ομως. :thumbsup:
[DOUBLEPOST=1487410767][/DOUBLEPOST]
Όσοι δεν έκαναν σεχ χθες, έγραφαν μέχρι τις 5 το πρωί! :p
Η εκαναν νωριτερα ;)
 


Costas Coyias

Επίτιμο μέλος
Μηνύματα
26.160
Reaction score
23.475
Ακόμα και το abs πάντως, δεν είναι ούτε άψογο στη λειτουργία ούτε μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης σε κάθε περίπτωση, ούτε σε βοηθάει πραγματικά να διατηρήσεις πορεία αποφυγής εμποδίου πάνω σε στροφή ή απότομο φρενάρισμα, διότι η πορεία αποφυγής εμποδίου δεν απαιτεί ποτέ να φρενάρεις μέχρι ακινητοποιησης και το abs το μόνο που κάνει είναι να μετατρέψει τον πανικό σου σε ομαλό σταμάτημα του αυτοκινήτου.
Χωρίς όμως brake assist το abs συνήθως αυξάνει την απόσταση ακινητοποίησης, και τυπικά ο οδηγός που δεν αγχώνεται δε πατάει τόσο πολύ φρένο ώστε να μπεί σε λειτουργία το abs, κι έτσι φρενάρει καλύτερα, έχοντας συνεχώς τον έλεγχο του οχήματος.

Δηλαδή, το abs και το brake assist κλπ είναι συστήματα που στη θεωρία είναι άριστα, στην πράξη όχι, όμως τουλάχιστον συμμαζεύουν τον πανικό του τέρμα κάτω το φρένο πανικόβλητου οδηγού, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να προσφέρουν κάτι καλύτερο στον ικανό οδηγό, ο οποίος επειδή ακριβώς δεν πανικοβάλλεται, αν και ξέρει ότι αυτά τα συστήματα υπάρχουν, απλώς χειρίζεται έτσι το όχημα ώστε δε φτάνει στα όρια να τα χρησιμοποιήσει.

Οι τυπικές συνθήκες που (αν ξέρεις) θα πας κλάσεις καλύτερα χωρίς abs, είναι σε χαλίκι, από χοντρό έως άμμο, σε χωματόδρομο, σε λάσπη, και χιόνι - πάγο. Κι όποτε κάτι από αυτά υπάρχει πάνω στην άσφαλτο, τα μάτια σας 14. ;(

Έχουν γραφτεί πολλά, και προφανώς υπάρχουν ψήγματα αλήθειας ακόμα και στην επικινδυνότητα του abs όπως λέει ο τύπος στο λινκ, αλλά μη βγάλετε την ασφάλεια αν δε ξέρετε 1000% τι κάνετε. Αν τυχόν δείτε στο αυτοκίνητό σας κουμπί απενεργοποίησης του abs, γράψτε το εδώ, είστε περίπτωση. ;)

Άλλα συστήματα που έχουν συνήθως κουμπιά απενεργοποίησης, είναι όντως πολύ πιο αναγκαία να μπορούν να απενεργοποιηθουν.
Το ABS δεν υπάρχει για να μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος, αλλά για να έχεις τιμόνι με φρενάρισμα πανικού.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.835
Reaction score
146.262
Το ABS δεν υπάρχει για να μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος, αλλά για να έχεις τιμόνι με φρενάρισμα πανικού.
Σωστά.
Για τον πανικό.
Είναι σα τα ψυχοφάρμακα.

Δυστυχώς οι πανικόβλητοι έχουν το τιμόνι κοκαλωμένο στην απόλυτη ευθεία λόγω πανικού και παρακάλα να μην έχουν κλείσει και τα μάτια. Ταυτόχρονα, επειδή δεν έχουν δοκιμάσει ούτε μία φορά πως στρίβει το όχημα με abs και πως ξεπερνας εμπόδιο με ελιγμό με abs, είναι μάλλον αδύνατο να το καταφέρουν τη στιγμή του πανικού. Τέλος, συνήθως πιάνουν abs στην προσπάθεια απλώς να σταματήσουν το όχημα το συντομότερο δυνατό, και χωρίς να χρειάζεται ελιγμός, οπότε τζαμπα μιλάμε για τα οφέλη του τιμονιού στο abs..
 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.602
Reaction score
46.362
Αυτό πάλι που μπορείτε να κάνετε με το πόδισας, τις αισθήσεις σας και το μυαλό σας αυτό που κάνει μερικές τάξεις μεγέθους πιο γρήγορα κα με περισσότερη ακρίβεια οι ενεργοποιητές, αισθητήρες και επεξεργαστής του αυτοκινήτου να το προσέξετε λίγο και καλό θα ήταν, αν θέλετε, να μας λέτε τα whereabouts σας όταν βγαίνετε στο δρόμο :tongue:
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.277
Reaction score
11.570
Σε προ 20ετίας ABS , σε καλή άσφαλτο με το τιμόνι ευθεία ναι οδηγοί αγώνων κάνουν καλύτερο φρενάρισμα απ΄το ads. Σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες δλδ στην πραγματικότητα είναι αστείο να το συγκρίνουμε.

Μετά τα χρυσά αφτιά καλό είναι να μην πάμε και στα χρυσά πόδια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.835
Reaction score
146.262
Ένταξει παιδιά, εσείς για να σταματήσετε το συντομότερο δυνατό στην ευθεία, πατάτε τέρμα το πεταλ, να τσουλάει με abs.
Δηλαδή, συνειδητά να κάνεις φρένο πανικού.
Ok.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.602
Reaction score
46.362
Σε προ 20ετίας ABS , σε καλή άσφαλτο με το τιμόνι ευθεία ναι οδηγοί αγώνων κάνουν καλύτερο φρενάρισμα απ΄το ads. Σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες δλδ στην πραγματικότητα είναι αστείο να το συγκρίνουμε.

Μετά τα χρυσά αφτιά καλό είναι να μην πάμε και στα χρυσά πόδια.
Η δική μου άποψη είναι ότι και στα προ 20ετιας abs ακόμα και ο οδηγός αγώνων με ένα κοινό αυτοκίνητο σε κοινό δρόμο δεν θα φρενάρει πιο αποτελεσματικά. Για αγωνιστικά στημένο αυτοκίνητο σε πίστα ίσως αν και πάλι έχω τις επιφυλάξεις μου.
Εχω ακόμα στο μυαλό μου τα διαγράμματα ακινητοποίησης με abs και χωρίς στην εργασία που είχα κάνει ο φοιτητής 25 χρόνια πριν για τα πρωτοεμφανιζόμενα συστήματα τότε ABS, δυστυχώς δεν την έχω πρόχειρη (ακόμη και αν υπάρχει σε κάποιο ξεχασμένο floppy των 3.5" για μεγαλύτερη ασφάλεια στο χρόνο :D) να τα ανεβάσω.
Anyway όπως σε τόσα και τόσα πράγματα δεν βγάζεις από το μυαλό του έλληνα οδηγού αυτό που εκείνος νομίζει ότι ξέρει και μπορεί να κάνει καλύτερα.
[DOUBLEPOST=1487413311][/DOUBLEPOST]
Ένταξει παιδιά, εσείς για να σταματήσετε το συντομότερο δυνατό στην ευθεία, πατάτε τέρμα το πεταλ, να τσουλάει με abs.
Ok.
Ενώ εσύ Κώστα θα το πατάς μέχρι να νοιώσεις ότι μπλόκαρε ο τροχός και μετά θα το αφήνεις και θα το ξαναπατάς και ξανά μανά; :rolleyes: και συ τέκνον βρούτε; :D
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.277
Reaction score
11.570
Ενώ εσύ Κώστα θα το πατάς μέχρι να νοιώσεις ότι μπλόκαρε ο τροχός και μετά θα το αφήνεις και θα το ξαναπατάς και ξανά μανά; :rolleyes: και συ τέκνον βρούτε; :D
...και σε κάθε τροχό ξεχωριστά
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.602
Reaction score
46.362
Βρωμάει ο τόπος από διαγράμματα στο net για breaking distand with ABS vs without
Δεν έχει νόημα να βάλω αλλά θα προτιμήσω να βάλω αυτό που πέτυχα μπροστά μου το οποίο το θεωρώ ακόμα πιο σημαντκό.

stopping-distances-graph.jpg


Το οποίο thinking distance να ξέρετε ότι δεν καταγράφεται στον εγκέφαλο, όσες φορές και αν το κάνετε το ίδιο φρενάρισμα στις ίδιες συνθήκες και να είστε προετοιμασμένοι την επόμενη φορά ότι θα χρειαστεί να φρενάρετε, o χρόνος που μεσολαβεί στο thinking distance δεν καταγράφεται ΚΑΡΑΤΣΕΚΑΡΙΣΜΕΝΟ και προσωπικά.
(για βρεγμένο δρόμο υπολογίστε διπλάσιες αποστάσεις ακινητοποίησης και για παγωμένο επί 10!).

Το οποίο σε απλά καλιαρντά σημαίνει ότι με 30 Km/h το παιδάκι που θα πεταχτεί στο δρόμο 6 μέτρα μπροστά, περίπου 1.5 αυτοκίνητα παρκαρισμένα, θα νομίζετε ότι πετάχτηκε μπροστά σας την τελευταία στιγμή και φυσικά θα το πάρετε μαζί σας για ακόμα περίπου 6 μέτρα. Στα 30 Km/h ίσως τη γλιτώσει με βαρύ τραυματισμό. Στα 50 δεν γλιτώνει.
Την επόμενη φορά που θα βιάζεστε για το ραντεβού σας και θα πηγαίνετε "λίγο σβέλτα" μέσα στην πόλη ρίξτε μια κλεφτή ματιά στο κοντέρ και θυμηθείτε το παραπάνω διάγραμμα.

Το παραπάνω είναι ένα από αυτά που έμαθα βιώνοντας το στο σεμινάριο Ιαβέρη, δυστυχώς σε αρκετά μεγάλη ηλικία και αφού είχα βάλει εν μέρει μυαλό...αφού ως νεανίας έκανα τις απίστευτες εγληματικές μαλ@κίες στους δρόμους.

Και εγώ θα ήθελα πάρα πολύ ο κάθε ένας και κάθε μία πριν πάρει δίπλωμα να περνά από μια πίστα. Οχι όμως για αυτά τα άχρηστα και επικίνδυνα για την καθημερινή οδήγηση που γράφτηκαν παραπάνω (τα οποία είναι ουσιαστικά ελάχιστης ωφέλειας και αφελές να πιστεύει κανείς ότι αν τα κάνει κάποιος μια φορά στα 18 του θα τον βοηθήσουν σε κάτι μετά από 5 χρόνια σε άλλες συνθήκες με άλλα αυτοκίνητα) αλλά για να καταλάβει το ΤΙ δεν μπορεί να κάνει και το ΠΟΣΟ επικίνδυνο και υπεύθυνο είναι να οδηγεί κάποιος αυτοκίνητο. Αυτό πιστεύω ότι θα τον συνοδεύει σε όλη του τη ζωή και θα τον βοηθήσει να αποφύγει και να μη δημιουργήσει ατυχήματα. Και επειδή αυτό είναι σαν το εμβολιασμό, θα έχει αποτέλεσμα μόνο όταν το κάνει μια κρίσιμη μάζα νέων οδηγών. Κάτι γίνεται στα σχολεία και στα στρατόπεδα από κυκλοφοριακή αγωγή σήμερα αλλά δυστυχώς δεν αρκεί.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.931
Reaction score
2.430
Η δική μου άποψη είναι ότι και στα προ 20ετιας abs ακόμα και ο οδηγός αγώνων με ένα κοινό αυτοκίνητο σε κοινό δρόμο δεν θα φρενάρει πιο αποτελεσματικά. Για αγωνιστικά στημένο αυτοκίνητο σε πίστα ίσως αν και πάλι έχω τις επιφυλάξεις μου.
Εχω ακόμα στο μυαλό μου τα διαγράμματα ακινητοποίησης με abs και χωρίς στην εργασία που είχα κάνει ο φοιτητής 25 χρόνια πριν για τα πρωτοεμφανιζόμενα συστήματα τότε ABS, δυστυχώς δεν την έχω πρόχειρη (ακόμη και αν υπάρχει σε κάποιο ξεχασμένο floppy των 3.5" για μεγαλύτερη ασφάλεια στο χρόνο :D) να τα ανεβάσω.
Anyway όπως σε τόσα και τόσα πράγματα δεν βγάζεις από το μυαλό του έλληνα οδηγού αυτό που εκείνος νομίζει ότι ξέρει και μπορεί να κάνει καλύτερα.
[DOUBLEPOST=1487413311][/DOUBLEPOST]

Ενώ εσύ Κώστα θα το πατάς μέχρι να νοιώσεις ότι μπλόκαρε ο τροχός και μετά θα το αφήνεις και θα το ξαναπατάς και ξανά μανά; :rolleyes: και συ τέκνον βρούτε; :D
Τα παλιά ABS τα ξεπερνούσε ένας καλός οδηγός που δεν βρισκόταν σε πανικό. Είχαν γίνει παρά πολλά συγκριτικά τεστ εκείνη την εποχή που το αποδείκνυαν.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα όμως είναι τόσο εξελιγμένα που τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης που διαθέτουν καταφέρνουν να πλησιάζουν η και να ξεπερνούν τις ικανότητες ενός μέσου οδηγού αγωνων.
Δεν θυμάμαι που το είχα δει (νομίζω στο Top Gear) ενα συγκριτικό όπου το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης έκανε καλύτερους χρόνους 9 στις 10 (η κάτι τέτοιο) με οδηγό άγωνων στο τιμόνι. Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες αλλά χονδρικά αυτό ήταν το συμπέρασμα.
Δεν χωράει αμφιβολία ότι η παγκόσμια πτώση του αριθμού των ατυχημάτων οφείλεται στην εξέλιξη της ενεργητικής ασφαλείας των αυτοκινήτων και η πτώση των θανατηφόρων περιπτώσεων στην βελτιωμένη παθητική ασφάλεια.
Ωστόσο αυτό δεν καθιστά τις οδηγικες ικανότητες άχρηστες Ή μη αναγκαίες.
Είναι σαν την προπαιδiα
Με τους υπολογιστές και τα κομπιουτερακια διαθέσιμα παντού θα μπορούσε να πει κάνεις ότι δεν χρειάζεται να την ξέρει κάνεις πλέον. Όμως δεν είναι έτσι.
 

Μηνύματα
173
Reaction score
62
Αυτό πάλι με τις μηχανές...τσουρέκια. :p

Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει ντε και καλά να χώνεστε ακόμα κι από εκεί που ΔΕΝ χωράτε, ή θα πρέπει να βγαίνετε στο αντίθετο ρεύμα επειδή το δικό σας έχει μποτιλιάρισμα...

Και θεωρώ ότι σέβομαι αφάνταστα τους μοτοσυκλετιστές στο δρόμο, και προσπαθώ πάντα να τους διευκολύνω.
Γιατι μπορουμε ενω εσεις θα καθεστε μια ζωη στην ουρα ;) κι εμεις δεν καταλαβαινουμε γιατι πρεπει να πηγαινετε τερμα αριστερα 'σερνοντας" στην λωριδα σας γρηγορα:D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.835
Reaction score
146.262
Το οποίο σε απλά καλιαρντά σημαίνει ότι με 30 Km/h το παιδάκι που θα πεταχτεί στο δρόμο 6 μέτρα μπροστά, περίπου 1.5 αυτοκίνητα παρκαρισμένα, θα νομίζετε ότι πετάχτηκε μπροστά σας την τελευταία στιγμή και φυσικά θα το πάρετε μαζί σας για ακόμα περίπου 6 μέτρα.
Σε αυτήν την περίπτωση αγαπητέ μου, δε πατάς φρένο και περιμένεις να μετρήσεις πόσα μέτρα θα πάρεις μαζί σου το παιδάκι που πετάχτηκε, ούτε να δεις αν θα το πατήσει και η πίσω ρόδα, εκτός από την μπροστινή.
Σε τέτοια περίπτωση αλλάζεις κατεύθυνση και καρφώνεις ελεγχόμενα το αυτοκίνητό σου στο πρώτο παρκαρισμένο, σε κάνα στυλο της ΔΕΗ ή σε κάνα τοίχο. ;)

Το μόνο που σε γλυτώνει είναι το να μην πανικοβληθείς και να κάνεις ελεγχόμενη σύγκρουση.
 

Μηνύματα
173
Reaction score
62
Ωραια, εγω να ρωτησω κατι αλλο; Τις εξατμισεις γιατι τις αλλαζετε; ΟΛΟΙ!
Εχεις ακουσει πως κανει μετα εεε.....ενα πραμα μπραου, να χωνεις γκαζια κ να ξυπνανε στο αλλο τετραγωνο, τι να σου εξηγω τωρα!!!!
 

Μηνύματα
173
Reaction score
62
καλά εδώ άλλοι δεν μπορούν να αποφασίσουν στην καφετέρια που πάνε κάθε μέρα τι θα πάρουν να πιουν... κάθονται με τη σερβιτόρα μπροστά τους κανα 10'...στην προσπέραση κολλάς?:p:D
Κοιτα αν η σερβιτορα αξιζει ε σκεψου λιγο παραπανω :lolsign:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
25.602
Reaction score
46.362
Σε αυτήν την περίπτωση αγαπητέ μου, δε πατάς φρένο και περιμένεις να μετρήσεις πόσα μέτρα θα πάρεις μαζί σου το παιδάκι που πετάχτηκε, ούτε να δεις αν θα το πατήσει και η πίσω ρόδα, εκτός από την μπροστινή.
Σε τέτοια περίπτωση αλλάζεις κατεύθυνση και καρφώνεις ελεγχόμενα το αυτοκίνητό σου στο πρώτο παρκαρισμένο, σε κάνα στυλο της ΔΕΗ ή σε κάνα τοίχο. ;)

Το μόνο που σε γλυτώνει είναι το να μην πανικοβληθείς και να κάνεις ελεγχόμενη σύγκρουση.
ή να καρφωθείς σε καμιά στάση που περιμένουν καμιά δεκαριά ή να μπεις σε κανένα καφενείο που παίζουν πρέφα ή να σκοτώσεις το δικό σου παιδί στο πεζοδρόμιο που γυρνάει από το σχολείο ή ...
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.875
Μηνύματα
3.065.918
Members
38.626
Νεότερο μέλος
silvain
Top