The Nightmare Before Christmas 3D (1993)

Μηνύματα
28.176
Reaction score
58
The Nightmare Before Christmas 3D (1993)

Merry, Creepy Christmas!




Η καλύτερη ταινία του Τιμ Μπάρτον επιστρέφει στις αίθουσες στο πιο εντυπωσιακό 3-D που είδατε ποτέ και, για την ιστορία, δεν φέρει καν τη σκηνοθετική του υπογραφή...




Είναι όμως πέρα για πέρα, αναμφίβολα δική του. Ατόφιο κομμάτι της ψυχής του. Όπως ο ίδιος εξομολογήθηκε «υπάρχουν πολύ λίγες ταινίες με τις οποίες αισθάνεσαι τόσο προσωπικά αναμεμειγμένος. Εγώ έτσι έχω αισθανθεί μόνο δύο φορές: με το Vincent (το μικρού μήκους stop-motion animation που γύρισε το 1982) και με τον Χριστουγεννιάτικο Εφιάλτη».

Ή όπως εύστοχα παρατήρησε ο Τζόνι Ντεπ, «αυτό που διαθέτει είναι ένα ξεχωριστό, σπάνιο χάρισμα. Δεν αρκεί να τον αποκαλέσεις σκηνοθέτη. Ο εκλεκτικός τίτλος της διάνοιας του ταιριάζει καλύτερα - γιατί είναι ταυτόχρονα κινηματογραφιστής, ζωγράφος, φωτογράφος, ποιητής και ευαίσθητος, ευσυνείδητος και διορατικός εκφραστής ιδεών».

Μια φορά και έναν καιρό...

Ο Μπάρτον επιθυμούσε να μεταφέρει το σινεμά το δικό του, τρισέλιδο ποίημα, με τίτλο «Nightmare Before Christmas» και πηγή έμπνευσής το έμμετρο παραμύθι του Κλέμεντ Κλαρκ Μουρ, «The Night Before Christmas», από... πάντα.

Η επιμονή του όμως να το γυρίσει με τη επίπονη και χρονοβόρα τεχνική του stop-motion, επειδή έτσι θα προσέδιδε «μοναδική ενέργεια και διαστάσεις» στις εικόνες του, προκαλούσε άκαμπτους δισταγμούς στη Disney που είχε αποκτήσει σε ανύποπτο χρόνο τα δικαιώματά του Εφιάλτη του. Μόνο μετά την επιτυχία του Ψαλιδοχέρη και του πρώτου Μπάτμαν, άρχισε αυτό, το ευφάνταστα φιλόδοξο όραμα του να μοιάζει λιγότερο παράλογο στο στούντιο, που επιτέλους του έδωσε το πράσινο φως.




Μετά από μια ατυχή συνδιαλλαγή με τον σεναριογράφο του Beetlejuice, Μάικλ ΜακΝτάουελ, ο Μπάρτον ξεκίνησε έναν ανορθόδοξο δημιουργικό χορό με τον μουσικοσυνθέτη και φίλο του Ντάνι Έλφμαν: μέσα σε ένα διάστημα δύο μηνών, με πυξίδα τους το πρωτότυπο ποίημα, ένα σκελετό -μεγάλου μήκους- σεναρίου που είχε σκαρφιστεί ο Τιμ δέκα χρόνια πριν και τα ιδιόχειρα σκίτσα του, έγραψαν τους στίχους των τραγουδιών, με αφετηρία τους οποίους ο Έλφμαν συνέθεσε τη μουσική.

Όταν αυτά ολοκληρώθηκαν, ο Μπάρτον εμπιστεύτηκε στη Κάρολιν Τόμπσον (Ο Ψαλιδοχέρης) τη συμπλήρωση των μη μουσικών κομματιών της ιστορίας του, καθώς και τη τελική διαμόρφωση του σεναρίου. Ταυτόχρονα πήρε τη δύσκολη απόφαση να απαρνηθεί τη σκηνοθεσία, εξαιτίας των ανειλημμένων υποχρεώσεών του στο πολυαναμενόμενο sequel, Ο Μπάτμαν Επιστρέφει.

Ως αναπληρωτή του επέλεξε τον παλιό του γνώριμο Χένρι Σέλικ - περίφημο καλλιτέχνη του stop-motion animation χάρη στα φιλμάκια στο MTV και επικεφαλή του κορυφαίου στο είδος του, εργαστηρίου - στούντιο στο Σαν Φραντσίσκο. Για τα επόμενα δύο περίπου χρόνια, είτε ο Σέλικ έστελνε τις σκηνές που ολοκλήρωνε καθημερινά στον Μπάρτον (που βρισκόταν στα πλατό του Μπάτμαν), ώστε να τις εγκρίνει και να αρχίσει να τις μοντάρει, είτε ο Μπάρτον ανέβαινε στο Σαν Φραντσίσκο για να γίνει μάρτυρας της γέννησης του ιδιότροπου κινηματογραφικό του πλάσματος από κοντά...

Έχοντας κοστίσει λιγότερο από 18 εκατομμύρια δολάρια, ο Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης έκανε πρεμιέρα στις ΗΠΑ τις Απόκριες του 1993. Σημείωσε εισπράξεις ύψους 51 εκατομμυρίων. Κρίθηκε από τους περισσότερους ενήλικες ως πολύ τρομακτικό για τα παιδιά τους. Και, μοιραία, απέκτησε διαστάσεις cult φαινομένου.

...ένα φάντασμα ονειρεύτηκε πως ήταν ο Άγιος Βασίλης.

«Υπάρχει κάτι εκεί έξω, μακριά από το σπίτι μου / Μια λαχτάρα πρωτόγνωρη/ Ω, υπάρχει ένα κενό μέσα στα κόκκαλα μου / Που εκλιπαρεί για κάτι άγνωστο...». Ο Τζακ Σκέλινγκτον, ο Βασιλιάς της Κολοκύθας, ο σκελετός - επικεφαλής της πόλης της Αποκριάς τραγουδά την ανάγκη του να ξεφύγει από τα όρια των - εξωγενώς προαποφασισμένων - καθηκόντων του. Να αντιδράσει στους περιορισμούς που του επιβάλει η εικόνα του. Μια εικόνα τρομακτική αλλά απολαυστικά γοητευτική. Εκφραστικά συναισθηματική και βαθιά ουσιαστική, παρά την απουσία ματιών, που, λένε, είναι ο καθρέφτης της ψυχής.

Η παράλογα γενναία, εξ αρχής καταδικασμένη προσπάθειά του να αναλάβει τη τέλεση των Χριστουγέννων, αντικαθιστώντας τον Άη Βασίλη, γίνεται ένας κωμικοτραγικός, διαχρονικά ψυχαγωγικός και ανυπέρβλητα συγκινητικός, ανεπανάληπτος ύμνος στις στιγμές που μας αλλάζουν τη ζωή... Του ξυπνήματος από τον εφιάλτη, όταν συνειδητοποιείς ότι οι φόβοι σου δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα όνειρο. Της απώλειας, που σε προκαλεί να αναδομήσεις, να ξαναράψεις (σαν τη Σάλι) τα κομμάτια σου, μόνος, όπως εσύ θέλεις. Της ήττας κόντρα στη προκατάληψη, όταν κερδίζεις θριαμβευτικά τον εαυτό σου. Της αλήθειας του να είσαι ταυτόχρονα ταιριαστός και αταίριαστος, πεντάμορφος και τέρας.

Φαντασία σε 3D

O Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης επιστρέφει φέτος στα λημέρια της μεγάλης οθόνης, πιο υποβλητικός από ποτέ: real D τρισδιάστατος. Τουτέστιν, επεξεργασμένος με τη νέα ψηφιακή τρισδιάστατη στερεοσκοπική τεχνολογία, που χρησιμοποιεί έναν υψηλής ευκρίνειας ψηφιακό προβολέα ώστε να προβάλλει τις εικόνες σε υψηλότερη ταχύτητα ανά καρέ από ότι ο κλασσικός κινηματογράφος (144 frames/sec αντί για 24 frames/sec).

Το αποτέλεσμα στην αντίληψη του θεατή (που φορά ειδικά γυαλιά) είναι μια πρωτόγνωρη αίσθηση βάθους - μια ανεπανάληπτη εντύπωση πως η εικόνα επεκτείνεται πίσω και μπροστά από την οθόνη. Έτσι οι (χάρη στην εξάσκηση της τέχνης του stop-motion, κατά την οποία φωτογραφίζονται χιλιοστό το χιλιοστό οι κινήσεις και εκφράσεις κάθε πρωταγωνίστριας κούκλας, μέσα σε ένα ανάλογης κλίμακας σκηνικό) οπλισμένες με ξεχωριστή ενέργεια και μοναδικές διαστάσεις, εικόνες του ο Μπαρτονικού Εφιάλτη, γίνονται ακόμα πιο επιβλητικές:

Εισβάλουν, θαρρείς, στη πραγματικότητα ή, αντίστροφα, σε συνεπαίρνουν αμαχητί στο σύμπαν τους, έτσι όπως σε κάνουν να νιώθεις ότι βρίσκεσαι στη Πόλη των Αποκριών, σε απόσταση αναπνοής από τον Τζακ, τη Σάλι και τα άλλα, αξιαγάπητα... στοιχειά. Αυτή, τη - highest-tech αναγέννηση του φιλμ (που έγινε το πρώτο τρισδιάστατο stop-motion animation της Ιστορίας) επιμελήθηκε ο ίδιος ο Μπάρτον σε συνεργασία με τον Σέλικ, τους «ταχυδακτυλουργούς» των ειδικών εφέ της Industrial Light & Magic και τους εφευρέτες της In-Three Inc.


WWW.cinemag.gr
 

Μηνύματα
28.176
Reaction score
58
Από τις 13 Δεκεμβρίου θα προβάλλεται στους κινηματογράφους της χώρας η ταινία του Τιμ Μπάρτον "The Nightmare before Christmas", σε σκηνοθεσία Χένρι Σέλικ.

"Πριν πολύ καιρό, περισσότερο από όσο φαντάζεστε,σε ένα μέρος που ίσως να έχετε δει στα όνειρα σας..."

Η ταινία

Το κοινό μεταφέρεται στο τρισδιάστατο κέντρο ενός στοιχειωμένου σπιτιού, σε μια πόλη μεταμφιέσεων του Βασιλιά Κολοκύθα, Τζακ Σκέλιγκτον, που προσπαθεί να κυριαρχήσει πανηγυρικά στην περίοδο των Χριστουγέννων και να αλλάξει τους ρυθμούς της πόλης. Ενάντια στη συμβουλή της Σάλλι (Κάθριν Ο’ Χάρα), της μοναχικής ζαβολιάρας κούκλας, που έχει κρυφά αισθήματα για αυτόν, ο Τζακ βάζει σε δράση τρία άτομα για το έθιμο του Halloween – τους Λοκ, Σοκ και Μπάρελ - για να τον βοηθήσουν να απαγάγει τον Άγιο Βασίλη.

Όμως, ακόμα και όταν ο Τζακ συνειδητοποιεί το λάθος του, θα πρέπει να παλέψει με τον κακό Ούγκι Μπούγκι, πριν επαναφέρει τα πράγματα και αποκαταστήσει τη γιορτινή διάθεση της πόλης.

Το αξέχαστο soundtrack της ταινίας, βραβευμένο με Grammy, διαθέτει 10 τραγούδια του υποψήφιου για Όσκαρ Ντάνι Έλφμαν («Corpse Bride», «Big Fish»), τα οποία ερμηνεύει η φωνή του Τζακ. Τα 3-D γυαλιά, τελευταία λέξη της τεχνολογίας, δίνουν πλέον στο κοινό τη δυνατότητα να έρθει πολύ κοντά και να αναπτύξει δεσμούς με τους μακάβριους σκανταλιάρηδες ήρωες της ταινίας, τα φαντάσματα και τους καλικάτζαρους.

Η ταινία του Τιμ Μπάρτον THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS 3-D, παραμένει ένα θεότρελο μιούζικαλ που δημιουργεί μια θαυμάσια εορταστική ατμόσφαιρα... Ο άγιος Βασίλης, στο THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS, έρχεται να προσθέσει μια νέα διάσταση σε μια παράδοση που ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια, με μια πλήρως ενημερωμένη κλασική ταινία, που παρουσιάζεται αποκλειστικά στις REAL D κινηματογραφικές αίθουσες των Village Cinemas, στην αυθεντική εκδοχή της, χωρίς ελληνικούς υπότιτλους, με τη θεαματική μορφή της Disney Digital 3-D™.

Η ταινία έκανε το πρώτο της τρισδιάστατο ντεμπούτο το 2006, προς ικανοποίηση ενός πολυάριθμου κοινού, επιστρέφοντας με ακόμη περισσότερο «μακάβριο» γέλιο. Αυτός ο τρισδιάστατος εκθαμβωτικός ΕΦΙΑΛΤΗΣ, προσφέρει ένα ταξίδι σε ένα σύμπαν μαγείας και μυστηρίου, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο.

Η μεταμόρφωση της ταινίας έγινε από την αυθεντική ομάδα παραγωγής του Τιμ Μπάρτον, του βραβευμένου συγγραφέα και παραγωγού («O Τσάρλι και το Εργοστάσιο Σοκολάτας», «Corpse Bride»), από το σκηνοθέτη Χένρι Σέλικ («James and the Giant Peach») – και μεταμορφώθηκε μέσω μιας γεμάτης έντασης, σκηνής επί σκηνής, διαδικασίας ψηφιοποίησης, αποτελούμενη από μια παθιασμένη οπτική μεγαλοπρέπεια, από τεχνικά εφέ της Industrial Light & Magic, σε συνεργασία με την In-Tree, Inc. και από αιώνιους χαρακτήρες.


Προσθέτοντας μια νέα διάσταση σε ένα κλασικό δημιούργημα...

Η ταινία του 1993, NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS, αποτελεί ορόσημο στο είδος της. Συνδυάζει δύναμη, γοητεία και καλλιτεχνία σε ένα περιβάλλον με θαυμαστά τεχνολογικά εφέ, δημιουργώντας ένα ζωντανό έργο που «σκλάβωσε» την καρδιά και τη φαντασία εκατομμυρίων ανθρώπων. Ταυτόχρονα, έγινε ένα κλασικό, αγαπημένο οικογενειακό έργο που κατόρθωσε να αποτελέσει ένα «σύμβολο λατρείας», ανάμεσα σε πολλές άλλες επιτυχημένες ταινίες.

Η τρομερή εορταστική του ατμόσφαιρα, το φοβερό μαύρο χιούμορ του αλλά και η ανεπανάληπτη δημιουργικότητα που το χαρακτηρίζουν, του χάρισαν μια συνεχή θέαση από λάτρεις του είδους, οι οποίοι το θαυμάζουν, το προτείνουν το τραγουδάνε αλλά και... το φοράνε στις απόκριες! Για πολλά χρόνια, κάθε αποκριά μεταμορφωνόταν σε ΕΦΙΑΛΤΙΚΗ περίοδο στο θρυλικό θέατρο του Χόλιγουντ Ελ Καπιτάν, το οποίο μετέδιδε την ταινία κάθε Οκτώβριο, σε διαρκώς πολυπληθέστερα κοινά.

Η εν μέρει στοιχειωμένη ιστορία αγάπης, η εορταστική ατμόσφαιρα αλλά ταυτόχρονα και το στοιχείο του μιούζικαλ, αποτελούν τα χαρακτηριστικά που ανέκαθεν έκαναν αυτήν την ταινία πολυδιάστατη. Αλλά τώρα, αυτό το κλασικό έργο, στο οποίο το κοινό ερωτεύεται το animation, έχει μεταφερθεί στον 21ο αιώνα και έχει μεταμορφωθεί προκειμένου η νέα γενιά να νιώσει την εμπειρία του Disney Digital 3-D™, το οποίο επεκτείνει την καινοτομία του.

Η συναρπαστική διαδικασία του Disney Digital 3-D™ έκανε το ντεμπούτο της με την animation επιτυχία «Chicken Little», που πρόσφατα είδαμε στους κινηματογράφους μαζί με το «Meet the Robinsons». Αλλά η διαδικασία μετατροπής του THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS σε 3-D, παραμένει σε μια άλλη, δικιά του κατηγορία. Για πρώτη φορά ένα αναλογικό έργο 2 διαστάσεων, μετατρέπεται σε ένα ψηφιακό 3-D.

Για τη Walt Disney Animation Studios, αυτή η δουλειά αντιπροσωπεύει μια πραγματικά σπάνια ευκαιρία που επιτρέπει στο κοινό να αποκτήσει την εμπειρία της θέασης ενός αγαπημένου κλασικού έργου από μια εντελώς νέα οπτική γωνία – που ξεκινάει από την ακλόνητη, κυριαρχική δομή της φανταστικής αυτής ιστορίας.

Πολύ πριν να ξεκινήσει αυτή η δουλειά, οι ειδικοί της Disney ρώτησαν τους συνεργάτες τους από το τομέα του ψηφιακού 3-D της Industrial Light & Magic, να κάνουν ένα τεστ – να κάνουν ψηφιακό ένα μέρος της ταινίας, προκειμένου να εξακριβώσουν αν η ιδέα θα «βυθιζόταν ή θα επέπλεε...» Τα αποτελέσματα εξετάστηκαν από τον Τιμ Μπάρτον.

Η απάντησή του ήταν διαχυτική. «Αυτό που είναι συνταρακτικό με αυτή τη διαδικασία είναι ότι το κοινό θα δει τη δομή των ανδρείκελων», αναφέρει ο Μπάρτον. «Όταν κάναμε την ταινία, έπρεπε να αισθανθούμε μέσα από την καρδιά μας ότι οι χαρακτήρες μας είναι αληθινοί – όταν τους βλέπεις σε 3-D; Αυτό το γεγονός πηγαίνει την ταινία ακόμα πιο μακριά. Όλα παίρνουν ζωή και μπορείς κυριολεκτικά να το δεις αυτό στα μάτια του Τζακ Σκέλιγκτον».


Κάνοντας το άλμα από το δυσδιάστατο αναλογικό στο ψηφιακό τρισδιάστατο

Πράγματι, το 3-D περνάει μια φάση αναγέννησης, χάρη στα πλεονεκτήματα τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία τα έχουμε δει σε διάφορες εκδοχές, σε ταινίας όπως «Chicken Little», «Superman Returns» και «Meet the Robinsons». Η σύλληψη των ταινιών 3-D πρωτοεμφανίστηκε στο Χόλιγουντ το 1920, αλλά δεν απογειώθηκε μέχρι το 1950, με τις στερεοτυπικές ταινιών τρόμου, προ Χριστουγέννων, όπως οι «The House of Wax», «Bwana Devil» και «The Creature From the Black Lagoon».

Το κοινό αγάπησε την ιδέα να βλέπει μια ταινία δράσης που θα εμφανίζεται ξαφνικά μπροστά του, χωρίς όμως την πραγματική της διάσταση, η οποία δυστυχώς, μαστιζόταν από «στοιχειά» - στα οποία δέσποζαν δυο αδιευκρίνιστες εικόνες – οι οποίες μπορούσαν να προκαλέσουν ενόχληση και δυσαρέσκεια στα μάτια.

Τώρα, στο φανταχτερό, νέο κόσμο του ψηφιακού κινηματογράφου, το 3-D έχει φτάσει πια στην απογείωσή του. Μια νέα γενιά ψηφιακών εργαλείων έχει φέρει την επανάσταση στην τρισδιάστατη εικόνα, δημιουργώντας στο κοινό περισσότερο αληθοφανείς ψευδαισθήσεις από ποτέ.

Η Disney Digital 3-D™ αποτέλεσε την πρώτη επανάσταση. Παρουσιάζοντας το ανώτατο επίπεδο τεχνικής που συνδύαζε την πραγματογνωμοσύνη της ILM (σε συνεργασία με την In-Three, Inc.) και των Dolby Laboratories, για να προσφέρει ανεπανάληπτη καθαρότητα, άνεση και ακεραιότητα εικόνας καθώς και μια εντελώς νέα κινηματογραφική εμπειρία. Πολλές οικογένειες πήγαν να δουν την τρισδιάστατη εκδοχή του «Chicken Little», αποδεικνύοντας ότι το 3-D γίνεται πιο προκλητικό από ποτέ, καθώς φτάνει τις πραγματικές του δυνατότητες.

Στη θεωρία, όλες οι ταινίες 3-D, δουλεύουν προβάλλοντας μια διπλή εικόνα – μια για το δεξί μάτι και μια άλλη για το αριστερό, οι οποίες δημιουργούν την πλούσια αίσθηση του βάθους μιας πραγματικής ζωής. Παραδοσιακά, αυτό επιτεύχθηκε χρησιμοποιώντας δύο προβολείς.

Η Disney Digital 3-D™ ωστόσο, πήγε αυτή τη διαδικασία σε ένα άλλο επίπεδο, χρησιμοποιώντας ένα μόνο προβολέα, ο οποίος αλλάζει μεταξύ των εικόνων που αντιστοιχούν στο αριστερό και το δεξί μάτι, τόσο γρήγορα (114 φορές το δευτερόλεπτο), που το μυαλό δεν το καταλαβαίνει. Χρησιμοποιώντας φως πολικότητας, οι εικόνες γίνονται πιο καθαρές από κάθε διαδικασία 3-D του παρελθόντος.

Αλλά μέχρι τώρα, οι μόνες ταινίες που είναι, σε όλη τους τη διάρκεια, σε ψηφιακό 3-D, είναι εκείνες που δημιουργήθηκαν ψηφιακά από την αρχή. Η πρόκληση άνευ προηγουμένου στο 3-D του THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS, ήταν να πάρει κανείς την αναλογική δυσδιάστατη εικόνα του επίπεδου κόσμου της αυθεντικής ταινίας και να της δώσει το βάθος και τις διαστάσεις του ψηφιακού 3-D, χωρίς να μεταβάλλει με κανέναν τρόπο την αρχική γοητεία του.

Το πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία ήταν να ψηφιοποιήσουμε την ταινία – να ξανακάνουμε το animation της ταινίας σε CG – μια τεράστια ευθύνη την οποία ανέλαβε η Industrial Light & Magic collaborating με τη συνεργασία της In-Three, Inc., υπό την επίβλεψη των ειδικών ης ILM’s και του Κόλουμ Σλέβικ.

Ξεκινώντας με μια ομάδα 20 ατόμων και καταλήγοντας με 80, χρειάστηκαν 19 εβδομάδες έντονης εργασίας στην ILM, για να ολοκληρώσει τη μετατροπή του NIGHTMARE. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, αυτόματα εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν για να αντιγράψουν πιστά τις αυθεντικές κινήσεις της κάμερας της αρχικής ταινίας, δείκτες μετατράπηκαν σε ψηφιακά μοντέλα και μια ολόκληρη ομάδα animator στρατολογήθηκε για να επιμεληθεί χειρωνακτικά τους χαρακτήρες CG σκηνή – σκηνή, ούτως ώστε τα ψηφιακά διπλά ομοιώματα να ταιριάξουν στη φωτογραφία της αρχικής κάμερας.

Από τη στιγμή που η γεωμετρία απεικονίστηκε πιστά στη δομή των χαρακτήρων, ειδικά καλλιτεχνικά εφέ χρησιμοποιήθηκαν σε υπολογιστή για να χαρτογραφήσουν αυθεντικές εικόνες, στη γεωμετρία του CG. Μετά, η πραγματική κάμερα, άλλαξε κατεύθυνση προς τα δεξιά, εγγράφοντας μια νέα κινηματογραφική γωνία για το δεξί μάτι. Εν τέλει, το κοινό, ακούσια, θα έβλεπε το αυθεντικό NIGHTMARE με το αριστερό μάτι, και παράλληλα θα έβλεπε την ψηφιακή αναγέννησή του με το δεξί, επιτρέποντας στο τρισδιάστατο στοιχείο να εμφανιστεί.

Στο ξεκίνημα, η διαδικασία χρειάστηκε μεγάλη έρευνα. «Χρησιμοποιήσαμε πολλές αρχειακές πληροφορίες της Disney και ξεθάψαμε όλα τα αρχικά ανδρείκελα, ώστε να μπορέσουμε να τα φωτογραφίσουμε και να δημιουργήσουμε γραφικά ψηφιακά μοντέλα του καθενός», εξηγεί ο Σλέβικ. «Η αρχική δομή δεν υπήρχε πια, αλλά ήμασταν ικανοί, με ψηφιακά εργαλεία, να πάρουμε μια αλληλουχία εικόνων και να συνάγουμε την ισχύ για το κάθε αντικείμενο από τα παγωμένα πλάνα. Έτσι, μπορούσαμε να συμπεράνουμε πράγματα, όπως ότι το πάτωμα βρίσκεται σε γωνία 45 μοιρών ή ότι αυτή η καρέκλα βρίσκεται σε απόσταση τριών ποδιών από τον τοίχο και μετά μπορούσαμε να δημιουργήσουμε τον ακριβή χώρο των αρχικών δομών σε CG. Όλα αποτελούν βασικές γνώσεις γεωμετρίας».

Το να ψηφιοποιήσουμε τους χαρακτήρες σε όλες τις κινήσεις τους, ήταν η μεγάλη δυσκολία της δουλειάς αυτής. Ο Σλέβιν συνεχίζει: «Όταν σταματάς την κίνηση, πρέπει να παγώσεις κάθε πλάνο και κάθε πλάνο είναι απίστευτα μετρημένο. Έτσι, όταν πας να ακολουθήσεις έναν χαρακτήρα, αυτό γίνεται με animation, και προσπαθείς να φτιάξεις πιστό αντίγραφο σε CG, πρέπει να ξανακάνεις όλή τη δουλειά από την αρχή, γιατί δεν υπάρχει κανένας αυτόματος τρόπος να το κάνεις.

Ρίξαμε σκληρή δουλειά, δάκρυα και ιδρώτα. Δουλειά που είχε να κάνει με την πιστή αντιγραφή της αυθεντικής εκτέλεσης, ώστε το στερεοσκοπικό σύστημα να προσλαμβάνεται πιστά από το δεξί μάτι, όταν θα επαναφέραμε τις αρχικές εκτελέσεις».

Επιπρόσθετη πίεση στην αγωνία μας να τα κάνουμε όλα σωστά, αποτέλεσε το γεγονός ότι πολλά μέλη των συνεργατών στην ILM είχαν ήδη δουλέψει στο αυθεντικό έργο. Ο Σλέβιν υπογραμμίζει ότι αυτή η ομάδα, ανέπτυξε μια πολύ βοηθητική ατμόσφαιρα σε όλη τη διάρκεια της δουλειάς – «Κρατήστε τα αισχρά σας χέρια έξω από το έργο» - για να αποφύγουμε κάθε πρόκληση να μεταβάλλουμε ότι είχε δημιουργηθεί πριν από μια δεκαετία από την αρχική και απίστευτα παθιασμένη ομάδα των animator.

«Αυτή δεν ήταν μια σταθερή δουλειά» σημειώνει. «Η άμμος και οι κόκκοι, τα χτυπήματα και τα λάθη, αλλά και τα ευχάριστα ατυχήματα του animation, αποτελούν μέρος της καρδιά της ταινίας». Για τον Χένρι Σέλικ, αυτή η απόφαση ήταν ικανοποιητική. «Φαίνεται ότι οι άνθρωποι στις μέρες μας θέλουν να κάνουν ταινίες που είναι όλο και περισσότερο ακριβείς – οπότε η χειροποίητη ποιότητα της δικής μας ταινίας, ήταν προτεραιότητα» λέει. «Το 3-D απλά φέρνει το κοινό πιο κοντά στο περιβάλλον της ταινίας. Αποκαλύπτει μια πλευρά που κανείς δεν είχε δει μέχρι τώρα».

Οι μόνες δημιουργικές επιλογές που η ομάδα του THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS 3-D είχε όντως, ήταν η απόφαση του τόπου δράσης, ώστε να εξυπηρετεί στο μέγιστο δυνατό την ταινία. Για παράδειγμα, η μέση απόσταση μεταξύ των ανθρώπινων ματιών είναι περίπου 2,5 ίντσες. Αυτή η απόσταση μπορεί να επιτρέψει στο κοινό να δει τον κόσμο από την οπτική του Τζακ Σκέλιγκτον. Η ομάδα, αποφάσισε επίσης, ποια στοιχεία θα εμφανιζόντουσαν στο προσκήνιο και στο βάθος, για μια πραγματική απορρόφηση, μετατρέποντας την επίδραση του 3-D σε αφήγηση ιστορίας που οδηγεί τα μάτια από μια σημαντική λεπτομέρεια στην άλλη.

«Δουλέψαμε ένα ολόκληρο στερεοτυπικό σενάριο με τον Ντον Χαν και τα παιδιά της Disney», εξηγεί ο Σλέβιν, «σε κάποια σημεία έλεγαν: εδώ είναι που η επίδραση χρειάζεται σπρώξιμο, και εδώ είναι που μπορείς να ξεκαθαρίσεις και να φέρεις την ένταση πίσω. Όλα έπρεπε να είναι σε πλήρη συγχρονισμό με τη μουσική και ειδικά με την αφήγηση της ιστορίας, γιατί όλα έχουν να κάνουν με την ιστορία. Εκεί βρίσκεται η πραγματική μαγεία της ταινίας».

Ο Τιμ Μπάρτον συμφωνεί με αυτό, «όταν μετατρέψαμε το THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS σε ψηφιακό 3-D, αυτό που στην ουσία κάναμε ήταν ότι πήραμε ένα πολύ αγνό μικρό διαμάντι και το κάναμε μεγαλύτερο. Είμαι υπερβολικά ευτυχισμένος για το γεγονός ότι η ταινία κράτησε την αγνότητά της και το 3-D απλά πρόσθεσε ουσία σε αυτήν».
 


Μηνύματα
28.176
Reaction score
58
Η ταινια θα προβληθει χωρις υποτιτλους για να ειναι καλυτερη η αισθηση του 3D
 



Μηνύματα
3.143
Reaction score
0
Έχει μια βάση αυτό όμως. Ίσως έπρεπε να έχουν προβολές με και χωρίς υπότιτλους.
 

Μηνύματα
2.885
Reaction score
50
Εεε... καλά είναι δυνατόν σε ελληνικές διανομές να μην υπάρχουν υπότιτλοι; Βέβαια το ότι επηρεάζουν την αίσθηση του 3D είναι αλήθεια. Άρα μήπως για τις προβολές 3D μόνο δε θα υπάρχουν υπότιτλοι; Και πάλι βέβαια περίεργο μου φαίνεται. Εκτός αν έρθει μεταγλωτισμένο :Ρ
 

Μηνύματα
487
Reaction score
0
Εεε... καλά είναι δυνατόν σε ελληνικές διανομές να μην υπάρχουν υπότιτλοι; Βέβαια το ότι επηρεάζουν την αίσθηση του 3D είναι αλήθεια. Άρα μήπως για τις προβολές 3D μόνο δε θα υπάρχουν υπότιτλοι; Και πάλι βέβαια περίεργο μου φαίνεται. Εκτός αν έρθει μεταγλωτισμένο :Ρ
ελπίζω να μην κάνουν το λάθος να το μεταγλωτίσουν...
Φαντάζεστε τον ρουβά και τον τσαλίκη στις φωνές των χαρακτήρων :crazy_1::crazy_1:

δεν θα ήθελα να το ζήσω αυτό....
 

Μηνύματα
905
Reaction score
2
Εγω μολις την ειδα.
Μου αρεσε οπως και τη πρωτη φορα που την ειδα !
Εντυπωσιακη, αλλα σιγουρα οχι φτιαγμενη για real 3d.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.164
Μηνύματα
2.964.284
Members
38.296
Νεότερο μέλος
dlitsas
Top